|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
fuchsian
30-07-2010, 17:58
Gossen Ruda, Snacka på du bara, det är du så bra på, men konstigt nog tröttnar jag efter första raden för sedan blir det helt obegripligt, men det är du det. Jag är jag, ingen annan och håller mig till det. ...... du har sårat mig så många gånger att jag tror inte ett ord om vad du skriver längre. du är inte den....  ... fuchian ... (för resten av mitt liv)
fuchsian
30-07-2010, 18:05
CITAT (herkules @ 30-07-2010, 17:58)  jag tycker att det är helt fantastiskt att du kan skriva och känna som du gör, du väljer att umgås med människor som sånär tog livet av dig. hade du inte haft din styrka redan då (2006) så vete tusan hur det hade gått så jagad som du blev. och nu är det fuchians tur, hon/han är ju bara ett nick som man kan död på eller hur det nu var någon skrev. och detta forum var bättre förr? skulle inte tro det  HERKULES, Även jag beundrar Silos mod och stora hjärta som hon delar av sig även att hon blev så illa behandlad. Jag känner att henne skulle jag lita på i det verkliga livet, men nu är vi i cyperplace och vi delar en del intressen gemensamt. Fuchian kommer man inte åt att döda, hon kommer att överleva mer än ni nånsin kommer att tro. Hon har varit en överlevare sedan hon föddes mot alla odds. ..... ...... F ......
CITAT (silos @ 30-07-2010, 19:01)  Ansåg att den mannen var skum en gång i tiden. Har ändrat uppfattning förmodligen var han upplyst Här är en till vis man poeten och sufisten-Rumi, han levde för 700 år sedan; Rumi - Whoever brought me here»Jag har gett upp dualismen, jag har sett att de två världarna är en; En jag söker, En jag känner, En jag ser, En jag kallar. Jag är berusad av Kärlekens bägare, De två världarna är bortom mitt förstånd Jag har inget annat ärende än att festa och rumla.« ~ Rumi
CITAT (Gossen Ruda @ 30-07-2010, 18:43)  ..... Nja, det är knappast kyrkan som leder mig i kampen mot allt snack om det övernaturliga, jag är kemiskt ren från allt vad religioner heter och står för. .... Det är vad du tror ja. Tänk efter så förstår du vad jag menar. Vissa saker ligger djupt i oss. Husförhör tex. Det fick alla medborgare i Sverige gå igenom - och det är faktiskt inte så himla länge sen! Och vissa minnen "ärver" vi! Så tro inte att du är opåverkad av kyrkans makt. Visst är det bekvämt att säga att man bara tror på det andra har sagt, då slipper man ta egen ställning ; )
Till silos: Kan man fråga vad ditt före detta användarnamn var?
Piccante
30-07-2010, 21:40
CITAT (Bee @ 30-07-2010, 21:51)  Det är vad du tror ja. Tänk efter så förstår du vad jag menar. Vissa saker ligger djupt i oss. Husförhör tex. Det fick alla medborgare i Sverige gå igenom - och det är faktiskt inte så himla länge sen! Och vissa minnen "ärver" vi! Så tro inte att du är opåverkad av kyrkans makt. Visst är det bekvämt att säga att man bara tror på det andra har sagt, då slipper man ta egen ställning ; ) Husförhör har väl inte existerat på 80 år eller nåt? CITAT Visst är det bekvämt att säga att man bara tror på det andra har sagt, då slipper man ta egen ställning ; ) Det är väl själva kärnan i religioner?
Exakt Markus! Husförhören tog hårt på folket och rädslan för straff/helvetet sitter långt inne! Och vetenskapen tog efter kyrkan vad gäller dogmatism (läs "vi har rätt, andra har fel")
CITAT (abbbe @ 30-07-2010, 22:34)  Till silos: Kan man fråga vad ditt före detta användarnamn var? Mina nick har varit:Solis Solis. Aurinko Groowymama The English Garden och Silos och den nicken som ni alla vet har jag nu och kommer alltid har. CITAT (Markus_H @ 30-07-2010, 22:40)  Husförhör har väl inte existerat på 80 år eller nåt?
Det är väl själva kärnan i religioner? Själva kärnan i alla religioner är KÄRLEK
Gossen Ruda
30-07-2010, 22:27
CITAT (Bee @ 30-07-2010, 21:51)  Det är vad du tror ja. Tänk efter så förstår du vad jag menar. Vissa saker ligger djupt i oss. Husförhör tex. Det fick alla medborgare i Sverige gå igenom - och det är faktiskt inte så himla länge sen! Och vissa minnen "ärver" vi! Så tro inte att du är opåverkad av kyrkans makt. Visst är det bekvämt att säga att man bara tror på det andra har sagt, då slipper man ta egen ställning ; ) Jag är nog bättre på att känna till mig själv än vad du är, har du förutfattade meningar? Varför bluddra om husförhör? Man ärver inga minnen. Möjligen kan man få en del påverkan från sina föräldrar men de var lika oreligiösa som jag.
CITAT (silos @ 30-07-2010, 22:56)  Aurinko Groowymama The English Garden Den var lång..
fuchsian
30-07-2010, 22:41
Tack BEE, För ditt mod och din styrka är så stark. När vi blir sårade, borde vi skicka kärlek till personen i fråga för att inte smittas av det negativa. Den tanken är bra och det är det rättesnöret man skulle vilja ha mera av för att möta detta negativa svammel och inte bli ledsen. Jag brukar rikta mina tankar och medvetenhet mot det största ljuset när jag känner mig kränkt och ledsen, men kunna använda det så att varför ska jag bli nere för dem som bara ger ut det negativa mot en, men det kommer ju flerfalls tillbaka till dem. Jag ska ha mitt sinne rent och be till ljuset att leda mig. Jag har hört från flera gollegor och deras vänner om detta häxjakt i vår moderna värld. Har man inte kommit längre än till 1700-talet när de brändes som avveck av den vägen prästerna hade bestämt att de skulle gå? Det har ju inte ändrats utan fortsätter nu med nedsättande och dessa "allvetandes" tillmälen tagna ur luften, bara att det ska vara så. Jag har märkt hur en del av mina före detta klasskamrater har dukat under och inte orkat eller de har valt att arbeta i tysthet. Dom som kommer till oss, är redan förrutbestämda av de högre makterna och våra guider hjälper oss att ge dem vad de behöver. Det kan inte jag bestämma, endast finnas som ett språkrör mellan dessa värdar. Jag säger detta till mina klienter och samtalen bandas in och endast klienten har bandet med sig att lyssna om igen. Jag har haft den stora gåvan att min make började tänka efter när jag jobbade först med intuitiv healing och att jag började få bilder, ord osv. så han stod vid min sida och såg till att hjälpa mig att sortera bort dem som inte skulle kunnat hjälpa mig. Han ville också ha bevis hur långt det mediala kunde gå hos mig. Healingen visste han att den funkade för han såg ju själv vad som hade skett ex. damen med knäet, kunde vi knapt få ner i trappan till mitt rum. Efteråt gick hon upp och jag hörde maken att fråga att glömde du kryckorna.? Hon stod stilla ett ögonblick och sade att det gör inte ont och kryckorna hade hon glömt. Efter dessa saker tackar man sina läromästare där uppe för att de ville använda mig och jag är dem trogen och känner tryggheten Som du kanske läste om en del av mina berättelser i början av den tråden så kunde du förstå vad det handlade om, även att jag har inte talat om de fall vid mord, självmord o olyckor, för jag började märka rätt snart att detta går inte, det negativa smyger på mig och sedan ville jag inte fortsätta med det. Det felet som jag gjorde var att ta del av dom som störde och skrämde bort andra. Men att hoppa över dem och fortsätta kändes meningslöst. som att slänga pärlor åt svinen, ursäkta uttrycket, men dock såg jag andra inte som svin utan okunniga och elaka. Jag hoppas att du fick nån behållning av det och om mitt liv mellan två världar.  ... fuchian ....
Fuchian, du är också modig och stark! Jag känner till personer som inte vill eller vågar berätta om vad de ser och upplever. De får - precis som du säger - utstå mycket spott och spe från folk som inte förstår.
Och det är just det här tämligen kompakta motståndet i just Sverige som jag inte kan koppla till något annat än just svenska statskyrkan och de gamla husförhören. Det ingick så att säga i samhällssystemet som fanns på den tiden. Man kan tycka att det borde vara borta vid det här laget, knappt hundra år senare men hos många har det bitit sig fast. Idag klär man det i andra ord och aktörerna är inte samma men fenomenet är detsamma.
Inom frikyrkorna ser det annorlunda ut. Där bröt man sig loss från statskyrkan och gick sin egen väg. Där finns idag en större förståelse för andlighet.
Silos !Franciskus Av Assis det vackraste jag läst på länge  men precis så är det om man vet att älska någon mer än sig själv,det bästa jag läst på länge absolut  Att älska någon är stort om man känner det i hela kroppen ända in i skälen.all sin da så vacket
CITAT (Gossen Ruda @ 30-07-2010, 23:27)  Jag är nog bättre på att känna till mig själv än vad du är, har du förutfattade meningar? Varför bluddra om husförhör? Man ärver inga minnen. Möjligen kan man få en del påverkan från sina föräldrar men de var lika oreligiösa som jag. Hoppsan! Trampade jag månne på en öm tå? Ber om ursäkt i så fall. Fast jag tror du kan ta det ; ) Det finns forskare som hävdar att vi ärver vissa minnen från föräldrar/förfäder. Har inte namn/länkar här just nu - timman börjar bli sen - men googla gärna så förstår du vad jag menar.
ABSOLUT ÄRVER MAN MINNE FRÅN FÖRÄLDRAR !orkar inte just nu gå in på det men jag kunde skriva en halv bok om det,märkligt vad föräldrar transpoterar in i sina barn.Tror att föräldrar överför minnen från sig själva till sina barn utan att veta om det,sen beror det på hur öppen man är själv för det som är "lite mystiskt"en del är öppna en del är stängda.Antar att det handlar om retorik.
fuchsian
30-07-2010, 23:41
Bee, Du behöver inte ta illa vid dessa inlägg som gjorde en intressant och givande och tvivlande tråd till den skit den är nu. det är precis som du säger att man kan nästan tänka sig att det är 1700-tals predikanter som ska hålla ordning i församlingen, annars åker man ut. Just det --- flera har tagit upp detta och de har mobbats ur forumet av en del av de ovansående personer med sin illvilja att vilja söndra det som de inte kan. De rår inte på att dessa saker blir mer och mer verkliga i framtiden, men vi som är föregångare och lärare till en yngre generation av healers och medier kommer få det lättade för det ökar så mycket att de mörka får inte plats och få då välja sin väg....vart den nu leder.... men ljuset är det starkaste och det som vinner i slutändan. Jag tänker vara stark och det är jag i min miljö och med mina klienter, men bakom skärmen råder det mörker, därför ropar de så.... må det gå bra för alla! ..........ingen ska behöva gråta av elakheter, lära sig att skydda sig med ljuset och den stora kärleken som råder i universum måtte nå fler. Om man kan rädda en enda, är det värt försöket, nu menar jag inte om tro utan den hjälp vi kan ge från högre nivå. Men kanske de inte vet att när man kommer till det högre nivån och når kontakten med sin guide, då är man på HELIG MARK, där kommer man ingenstans med gnället, utan gör man inte det man har blivit utsedd så stängs man av. Andevärlden har sina lagar hur vi får kommunicera och lyssna på deras råd. Man är fri att välja, men avstår man, blir man inte mindre älskad, men man får fortsätta detta i nästa liv. Ja, klockan är mycket, men jag tackar dig Bee om din stöd. ....  .. fucian ..
Mer jag lyssnar på denne vise man,mer förstår jag av universums hemligheter... http://www.youtube.com/watch?v=xbyOE2_Yssw...feature=channel
Livet är inte vad ni tror det är! Ert tänkande om livet är precis som en blind persons tänkandet om ljus. http://www.youtube.com/watch?v=-nSMi0whFEA...feature=relatedÄNTLIGEN har jag funnit vägen.....vilket jag så länge har letat efter!Alla hans ord hoppar direkt till mitt hjärta och har börjat boa sig! http://www.youtube.com/watch?v=LTsb-woP3jI&feature=fvwEDIT..jag la en filmklipp till.
Nitton sidor upptar denna tråd nu och fortfarande har jag inte kunnat få ett vettigt svar från er "troende" på min enkla fråga vari det meningsfulla med paranormalitet och ockultism ligger. Är inte livet tillräckligt meningsfullt och fantastiskt i sig självt? Gita
*Stintan*
31-07-2010, 10:32
Låter som väckelsepredikanter.
Piccante
31-07-2010, 10:47
CITAT (Bee @ 30-07-2010, 22:53)  Exakt Markus! Husförhören tog hårt på folket och rädslan för straff/helvetet sitter långt inne! Och vetenskapen tog efter kyrkan vad gäller dogmatism (läs "vi har rätt, andra har fel") Ursäkta men det är bara flum! Husförhören var ju påtvingad kontroll över människor knappast något man drömmer sig tillbaka till eller önskar idag. Vetenskap är inte dogmatisk, det är en vanföreställning. Vetenskap bygger på kritisk granskning där ingenting är "sant" utan man håller sig till den teori som bäst kan förklara ett fenomen med dagens kunskap tills ny kunskap kan visa något annat.
fuchsian
31-07-2010, 12:52
CITAT (Gita @ 31-07-2010, 10:23)  Nitton sidor upptar denna tråd nu och fortfarande har jag inte kunnat få ett vettigt svar från er "troende" på min enkla fråga vari det meningsfulla med paranormalitet och ockultism ligger. Är inte livet tillräckligt meningsfullt och fantastiskt i sig självt? Gita Jag ger dig mitt svar; --- DET MENINGSFULLA ligger i den vetskapen och lärdommen man har fått uppifrån, och sedan följer den vägen de har gett mig. det är meningsfullt att kunna lindra smärta och sorg, men dock får den personen bära sin sorg och smärta själv för det är inte vår sak att ingripa i det som händer hos den personen, men om man kan ge lindring och sin hjälp så blir det meningsfullt att fortsätta med stöd av det stora hela - Gud, eller vad man själv väljer. Det okulta och annat som visas på TV tittar jag inte ens på, endast dem som jag känner band till. Paranormala saker sysslar jag inte med, så det kan jag inte svara på, men lägger det inte under ordet --meningsfulla ... Jo vistt. är livet här och nu det mest meningsfulla och det fantastiska vi alla har. Men jag lever också i den osynliga världen och hämtar min styrka därifrån när det behövs, och är tacksam för det och vår värld. ..Fuchian ...
Aqvakul
31-07-2010, 13:22
CITAT (Markus_H @ 31-07-2010, 11:47)  Ursäkta men det är bara flum! Husförhören var ju påtvingad kontroll över människor knappast något man drömmer sig tillbaka till eller önskar idag. Vetenskap är inte dogmatisk, det är en vanföreställning. Vetenskap bygger på kritisk granskning där ingenting är "sant" utan man håller sig till den teori som bäst kan förklara ett fenomen med dagens kunskap tills ny kunskap kan visa något annat. Instämmer!
Äntligen förstår jag en sak och det är att mitt ego vill inte släppa taget om någonting överhuvudtaget:livet som jag har upplevt det och upplever,mig själv=egot,mina saker och ting,mina nära och kära etc... i det oändliga......
Egot är jo så full av rädslor,räddslor för att förlora sig själv!Och jag förstår bättre idag att djupt inom mitt väsen finns mitt sanna jag,eller hur jag skall förklara detta.....
fuchsian
31-07-2010, 14:46
Silos,
Det gäller att hålla reda på vad som påverkar en. Alla vi har ego, mer eller mindre, men den har vi fått med oss när vi föddes. Som vuxen kan man välja hur man ska behandla det. Ingen är egobefriad förrän han/hon dör.
Det ingår i det mest basiska behov vi har, men för dens skull får var och en göra upp för sig själv hur de vill ha det. Svaga, rädda personer ger egot mer tillit än den som är sund innom sig och med sin utveckling. Vissa fall behövs mer ego, men egentligen kan man hitta bättre verktyg till sin vardag som fungerar bättre ...f...
Piccante
31-07-2010, 17:08
CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 13:52)  Jag ger dig mitt svar; --- DET MENINGSFULLA ligger i den vetskapen och lärdommen man har fått uppifrån, och sedan följer den vägen de har gett mig. det är meningsfullt att kunna lindra smärta och sorg, men dock får den personen bära sin sorg och smärta själv för det är inte vår sak att ingripa i det som händer hos den personen, men om man kan ge lindring och sin hjälp så blir det meningsfullt att fortsätta med stöd av det stora hela - Gud, eller vad man själv väljer. Det okulta och annat som visas på TV tittar jag inte ens på, endast dem som jag känner band till. Paranormala saker sysslar jag inte med, så det kan jag inte svara på, men lägger det inte under ordet --meningsfulla ...
Jo vistt. är livet här och nu det mest meningsfulla och det fantastiska vi alla har. Men jag lever också i den osynliga världen och hämtar min styrka därifrån när det behövs, och är tacksam för det och vår värld. ..Fuchian ... Många skulle nog tycka att det du håller på med är paranormalt.
*Stintan*
31-07-2010, 17:33
CITAT (Markus_H @ 31-07-2010, 18:08)  Många skulle nog tycka att det du håller på med är paranormalt. Antagligen vet hon inte vad hon pysslar med.
fuchsian
31-07-2010, 17:46
Markus,
Om du menar att healing och medialitet är paranormalt, så ser du det så, men för mig är medialiteten en annan sida av denna värld vi lever i just nu. Den sidan som jag kan öppna mig till vid behov och vid meditation, men sen är det stängt i butiken. För att jag lever här och nu, men har en kanal till den andra världen. Jag föddes som ikke önskad, men även med det hade det en mening som har vuxit upp med mig.
Om du menar med det som ses i TV när de jagar spöken och annat och skriker och gapar, kallar jag paranormalt. Jag ger mig inte i dessa TV-grejer för jag tror inte på dom, men jag dömer inte heller, för jag vet inte och då lämnar man det som det är. Jag brukar följa med ett par amerikanska medier i deras vardagsarbete som ger mig mer än skräckfilmer och andra monstersaker. Jag brukar inte ens läsa sådan litteratur där slemmiga saker anfaller världen eller vad katten de gör. Totalt ointressant och inte ens underhållande. det är jag i ett nötskal, och har accepterat detta, men är inte blind för det, utan nyfiken. ... Fuchian ....
CITAT (Gita @ 31-07-2010, 11:23)  Nitton sidor upptar denna tråd nu och fortfarande har jag inte kunnat få ett vettigt svar från er "troende" på min enkla fråga vari det meningsfulla med paranormalitet och ockultism ligger. Är inte livet tillräckligt meningsfullt och fantastiskt i sig självt? Gita För dom "troende" är det paranormala och ockulta en del av livet som man förstått att andra inte har erfarenheter av. Har ingen önskan att övertyga någon som inte tror. Önskar bara att dom ger det en mikroskopisk möjlighet att inte vara ett mer hjärnspöke än det hjärnspöke som insamlandet av intryck från sinnena redan är i hjärnan. Förstå mig rätt, man behöver dom intrycken för att klara livet men det mesta är en tolkningsfråga som hjärnan pga arv och erfarenheter lär sig sortera i. Instämmer för övrigt i ett tidigare inlägg från dig som gjort att jag inte velat svara. Förstår inte heller att man går till medium och då känner jag både dom som gått dit och medium. Skulle personligen inte vilja gå till ett ombud. Människor går ibland till medium av sorg och jag vill inte utveckla det svaret mer av hänsyn till den sorgen. Har EN gång blivit iväg släpad av en kompis på en storseans. Jag blev inte imponerad, min kompis blev besviken. Talade om insamlandet från sinnena i hjärnan. Det finns meditationer som syftar till att stilla dessa. Syftet är att tömma hjärnan, släppa taget om egot och nå upplysning. Bidrar med en liten stycke från Tao Te Ching av Lao Tzu. Hittad på den här. länken (I vers 38 står det om ockulta förmågor) 12. De fem färgerna förblindar våra ögon. De fem tonerna gör våra öron döva. De fem aromerna förvirrar vår smaklökar. Kapplöpning och jakt avtrubbar. Att äga sällsynta skatter föder ett skadligt beteende. Därför beaktar den vise sitt centrum, och inte sina sinnen. Han kan släppa sinnena och väljer sitt centrum.
fuchsian
31-07-2010, 18:14
Läste igenom det och skulle fråga en sak; vad menar du med ett ombud? Det blev inte klart i det, men annars har du sunda reaktioner och dömer inte så det räcker så gott. .. Fuchian ...
fuchsian
31-07-2010, 18:20
CITAT (Aqvakul @ 31-07-2010, 13:22)  Instämmer!  Även att jag inte är laggt åt det vetenskapliga hållet så är jag öppen för det och allt som de kan komma fram till och då menar jag inte att det ska vara hum-hum, utan det ni killar snackar om. Den biten är intressant och prenumerar en del av dessa tidningar och sen att jag är en historefreak, så vill jag gärna sätta mig in i vad dom gjorde förr och hur? våra semestrar blir ofta mer åt det hållet än till playan. ----------  fuchian ...
*Stintan*
31-07-2010, 18:24
CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 19:20)  Även att jag inte är laggt åt det vetenskapliga hållet så är jag öppen för det och allt som de kan komma fram till och då menar jag inte att det ska vara hum-hum, utan det ni killar snackar om. Den biten är intressant och prenumerar en del av dessa tidningar och sen att jag är en historefreak, så vill jag gärna sätta mig in i vad dom gjorde förr och hur? våra semestrar blir ofta mer åt det hållet än till playan. ----------  fuchian ... Tyckte att du sa häromdagen att du skulle flyga till ett hus ni hade nånstans var det nu var. Fick du ändrade planer eller?
CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 19:14)  Läste igenom det och skulle fråga en sak; vad menar du med ett ombud? Det blev inte klart i det, men annars har du sunda reaktioner och dömer inte så det räcker så gott. .. Fuchian ... Gita brukar minnas vad hon skrivit och jag svarade henne därför länkade jag inte. Om du är intresserad får du själv bläddra fram Gitas inlägg där hon talar om ombud. Finns längre bak i tåten.
sqrulan
31-07-2010, 18:30
 Men jisses va jag hatar denna tråd! Kan ingen sluta??????
CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 19:30)   Men jisses va jag hatar denna tråd! Kan ingen sluta?????? Har inte skrivit ett ord i detta ämne någon annanstans på odla sen tåten dök upp.
CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 19:30)   Men jisses va jag hatar denna tråd! Kan ingen sluta?????? Det finns ju någon som sitter här och skrattar sig halvt fördärvad åt sin egen fantasi och tron att h*n lurar alla. Så länge det tillåts fortgå och svar ständigt tillkommer så lär tråden överleva.
Piccante
31-07-2010, 18:45
CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 18:46)  Markus,
Om du menar att healing och medialitet är paranormalt, så ser du det så, men för mig är medialiteten en annan sida av denna värld vi lever i just nu. Den sidan som jag kan öppna mig till vid behov och vid meditation, men sen är det stängt i butiken. För att jag lever här och nu, men har en kanal till den andra världen. Jag föddes som ikke önskad, men även med det hade det en mening som har vuxit upp med mig.
Om du menar med det som ses i TV när de jagar spöken och annat och skriker och gapar, kallar jag paranormalt. Jag ger mig inte i dessa TV-grejer för jag tror inte på dom, men jag dömer inte heller, för jag vet inte och då lämnar man det som det är. Jag brukar följa med ett par amerikanska medier i deras vardagsarbete som ger mig mer än skräckfilmer och andra monstersaker. Jag brukar inte ens läsa sådan litteratur där slemmiga saker anfaller världen eller vad katten de gör. Totalt ointressant och inte ens underhållande. det är jag i ett nötskal, och har accepterat detta, men är inte blind för det, utan nyfiken. ... Fuchian .... CITAT paranormal
* uttal: /ˌparanɔrˈmɑːl/
1. som rör övernaturliga psykiska förmågor som till exempel föraning och telepati Lustigt att du är så kritisk mot alla "paranormala" tv-program för där brukar din lärare Terry gå omkring i folks hus och se spöken!
fuchsian
31-07-2010, 19:26
CITAT (Markus_H @ 31-07-2010, 18:45)  Lustigt att du är så kritisk mot alla "paranormala" tv-program för där brukar din lärare Terry gå omkring i folks hus och se spöken! Det är en annan kurs det och det intresserar mig inte så, för jag låter tiden visa vad som händer. Men jag har inte sagt att jag inte tittar ALLA programmen, läs noga om igen. Om du inte hittar dt så är de engelska och amerikanska som jag ser på. det behövs träning och kunskap i det han gör och han har jobbat heltid med det över 30 år. lite skillnad i sakfråga. ---fuchian ...
Fuchian! Det går inte att nå dig via medellande!Ditt medellande box är nog full?
zaaritha
31-07-2010, 21:16
abbbe: ser du vinden-förutom att träden rör sej? Ser du dofter? Grattis!--i så fall!
CITAT (zaaritha @ 31-07-2010, 22:16)  abbbe: ser du vinden-förutom att träden rör sej? Ser du dofter? Grattis!--i så fall! fast både vinden och dofter låter sig mätas rent fysikaliskt. Gita
*Stintan*
31-07-2010, 21:32
Man känner ju när det blåser och doftar om man har normala sinnen.
CITAT (zaaritha @ 31-07-2010, 22:16)  abbbe: ser du vinden-förutom att träden rör sej? Ser du dofter? Grattis!--i så fall! zaaritha: Jag ser inte vinden men känner av den, därför skulle jag inte heller tro på en vindgud eller speciella energier ur vindarna. Samma sak med doft. Å andra sidan kan jag se när andra säger att det blåser eller att det doftar, därför tror jag på att det gör det
CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 19:30)   Men jisses va jag hatar denna tråd! Kan ingen sluta?????? Nej, sluta inte! Det här är så underhållande så jag skrattar på mig. Tänk att folk går på vad som helst
*Stintan*
31-07-2010, 22:03
CITAT (alle @ 31-07-2010, 22:49)  Nej, sluta inte! Det här är så underhållande så jag skrattar på mig. Tänk att folk går på vad som helst  Är du säker på att folk gör det?
sqrulan
31-07-2010, 22:22
 Va faan????
CITAT (*Stintan* @ 31-07-2010, 23:03)  Är du säker på att folk gör det?  Klart att de går på det, annars hade de väl inte svarat så indignerat på alla dessa... ja vad ska man säga... finner inte det rätta ordet... fantasifulla kanske, inägg. Men underhållande är det
*Stintan*
31-07-2010, 23:47
CITAT (alle @ 01-08-2010, 00:13)  Klart att de går på det, annars hade de väl inte svarat så indignerat på alla dessa... ja vad ska man säga... finner inte det rätta ordet... fantasifulla kanske, inägg. Men underhållande är det  Det kanske är just för underhållandet vem vet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|