|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
fuchsian
24-07-2010, 17:52
Silos  Det gillar jag att även de andra ska bli ifrågasatta, inte enbart vi som tänker på andra och är villiga att svara på frågorna och det vi kan. vi har inte svaret åt livets gåta, men det behövs ju inte heller ... bra, vännen! Nu tar jag min deckare och kopplar av. ..Fuchian.. CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 18:44)  Ja du Solis jag ville bara visa prov på hur det går när man inte visar respekt för andra forummedlemar. Så be din salig kompis att vara lite mer respektfull i andra trådar så ska jag vara det här också. STINTAN, Vi behöver inte dina pekpinnar här. Om du betraktar mig som respektlös så då kan jag fråga att hur står det till med dig själv.? Du själv borde skämmas om du nu ens kan det. Har läst i andra trådar hur du bär dig åt, ikke snällt, aja paja!  fuchian ....
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 18:44)  Ja du Solis jag ville bara visa prov på hur det går när man inte visar respekt för andra forummedlemar. Så be din salig kompis att vara lite mer respektfull i andra trådar så ska jag vara det här också. Men du,är inte ditt agerande här som hör till barnens lekar i sandlådan:kasta du sand på mig så kastar jag också sand på dig?!? Vad det gäller Fuchia så är hon mer än kompetent att ta ansvar för sitt liv och sitt agerande,hon behöver INTE någon dadda eller stöd från mig! Respekt i andra trådar;vilka trådar menar du och dessutom tror jag att ni klarar av det hela alldeles själva! Respekt kan man inte kräva;respekt förtjänar man;så min fråga är:förtjänar ni respekt i andra trådar?
*Stintan*
24-07-2010, 18:03
Du behöver inte ta åt dig ett dugg av det jag sa Silos. Det gäller inte dig.
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 19:03)  Du behöver inte ta åt dig ett dugg av det jag sa Silos. Det gäller inte dig. Nej och åter nej,för mig finns det absolut ingen aning att ta åt mig!!! Saken är den att jag tog åt mig så hårt i Mars månad 2006 (här på Småprat) så det räcker för resten av mitt liv,fastän du vet kanske ingenting om den "häx jakten".... Jag är för frid och kärlek i alla mina realationer här och IRL,för det mår jag bäst av! Men vid dumheter säger jag till slut vad jag tycker och tänker och det utan elakheter...hoppas jag!
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 19:03)  Du behöver inte ta åt dig ett dugg av det jag sa Silos. Det gäller inte dig. Förresten,jag kom att tänka på att det gäller visst mig också,eftersom du kom hit och gav "prov" på hur det kändes för dig i något annat tråd!
Biggan_
24-07-2010, 23:56
Nu tillbaka till det okända! Igår kväll satt jag och läste om 2012 och även lyssnade på video 1 timme och 35 minuter och där fanns mycket som var okänt för mig.Till ex.att Tallskottkörtel är "portalen" till det som vi inte kan se eller ens förstå(min uppfattning) Mycket intressant läsning!!! Tallkottkörtel har avbildats i flertalet av urgamla statyer och bilder: http://translate.google.se/translate?hl=sv...%3DPineal_Glandhttp://translate.google.se/translate?hl=sv...-third-eye.htmlhttp://video.google.com/videoplay?docid=-4...48613711060908#
Mårbacka
25-07-2010, 09:30
Min mor säger sig ha sett hennes döda far! Har hört att en bekant berättat om någon som har kunnat se sin död i förväg. Har hört någon som har sett någon annans död. Har också hört att vänner är spöken. Allt detta för mig är Själv tror jag inte på något av det det, även om jag påverkas när andra berättar (inte ni dock), för jag tror mer på det naturvetenskapliga. För att tro på det paranormala behöver jag bevis. Och jag tycker att ni som är här inte har en gräns. Att t.ex. insekter, eller orber på ett kort, skulle ha magiska krafter tror jag inte på - mitt tycke.
OJ OJ OJ SÅ LURADE VI MÄNNISKORNA HAR BIVIT GENOM TIDERNA!!!!!!! http://video.google.com/videoplay?docid=-4...585184878490822
fuchsian
25-07-2010, 10:26
CITAT (Mårbacka @ 25-07-2010, 10:30)  Min mor säger sig ha sett hennes döda far! Har hört att en bekant berättat om någon som har kunnat se sin död i förväg. Har hört någon som har sett någon annans död. Har också hört att vänner är spöken. Allt detta för mig är Själv tror jag inte på något av det det, även om jag påverkas när andra berättar (inte ni dock), för jag tror mer på det naturvetenskapliga. För att tro på det paranormala behöver jag bevis. Och jag tycker att ni som är här inte har en gräns. Att t.ex. insekter, eller orber på ett kort, skulle ha magiska krafter tror jag inte på - mitt tycke. Hej MÅRBACKA, Har hört att många döende kan göra det om de är fortfarande vid sina sinnens fulla bruk. Till och med när jag har suttit hos nån döende, har jag uppmärksammat detta. Den döende liksom lyser upp och tittar åt ett annat håll än var jag sitter. De ser de kära som gått bort innan, därför kan ske detta, oberoende vad de har trott i livet. Jag förstår helt och hållet vad och hur du tror och det är ju din privatsak. Tro inte på all trams folk kommer med, det som ger dig svaren är din intuition när det är dags. Om en när vän har gått bort av olika orsaker, kan de följa de sina, men de är inte hos en hela tiden. Om vännen inte har gått till ljuset, är de lika dumma som de var i livet och just detta kallas i folkmun Spöken, Att tro på det paranormala, ville jag också ha bevis, men min mormor tog mig på allvar än min mor. Sedan vi som lever här just nu har det sin mening. Din grej är naturvetenskap och som världen ser ut, behövs även dina likasinnade här för att göra det du är bra på. Det finns så mycket flum-flum, så man får vara försiktig el totalt nonchalera dessa sakerna. Jag är inte skapt för det arbete du gör, men respekterar allt som görs i syfte att på något vis hjälpa andra. ------  ... Fuchian ...
Anders zon 1
25-07-2010, 10:38
Hade tänkt hålla mig ifrån denna diskussion men det kliar i fingrarna så jag kan inte låta blir. Inser att det knappast leder någon vart att argumentera med folk som redan har en bestämd uppfattning om saker och ting. Jag har t ex alltid undrat hur all denna "kunskap" om övernaturliga ting egentligen kommit till? Eftersom det uppenbarligen ligger i begreppets definition att det inte går att mäta vetenskapligt så undrar jag hur man överhuvud taget kan veta något om vad det egentligen är. Och hur är det då möjligt att beskriva det i vetenskapliga termer (t ex energi, kraftlinje etc)? För mig framstår det som ett försök att med hjälp av vetenskapliga vokabulär få större trovärdighet för sådant som man egentligen inte vet ett smack om. Såvida folk inte ljuger så är det klart att själva upplevelsen av något övernaturligt är högst påtaglig och sann, frågan är bara vad det är folk egentligen upplevt. Ska vi någonsin kunna få reda på vad det är så krävs det att även de som är "troende" vidgar sina sinnen och accepterar att det faktiskt kan röra sig om hjärnspöken. Det behöver inte vara något fel på den som ser övernaturliga saker, det kan lika gärna vara så att man helt enkelt ser det man vill se. Att hjärnan är mycket komplicerad och bra på att lura sig själv har man kunnat visa i mängder av vetenskapliga studier. T ex har man kunnat framkalla religiösa upplevelser på konstgjord väg genom att med hjälp av svaga elektriska impulser stimulera vissa delar av hjärnan. På tal om påståendet att själen väger 21 gram så är det en seglivad myt som baseras på högst tvivelaktiga försök i USA för över 100 år sedan, försök som sedan aldrig har upprepats. Den som påstår att det är vetenskapligt bevisat har inte den ringaste aning om hur vetenskaplig forskning går till! Kolla t ex detta: http://rationallyspeaking.blogspot.com/200...h-21-grams.html , eller detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Duncan_MacDougall_(doctor) , eller det här om man föredrar svenska: http://www.alltomvetenskap.se/vi-forlorar-...px?article=4884
titti49zon6
25-07-2010, 11:12
Jag kan absolut inte vara `troende´eftersom jag varit så nära döden som man kan komma. Hade absolut inga känningar eller föraningar innan, under min medvetslöshet eller när jag låg kopplad till hjärt/lungmaskinen ej heller under den kritiska tiden efteråt när läkarna inte visste om jag skulle överleva. För mig framstår detta med kurser i Healing liknande en massa annat som kommit från USA där den lilla människan ska betala några som sedan skrattar gott åt vår osäkerhet och vårt sökande efter det perfekta livet eller livet efter döden. Dom som tjänar på detta är dom som får fyllda plånböcker genom att "predika" och locka osäkra "själar"
fuchsian
25-07-2010, 11:29
Hej Anders zon1.
Det finns många teorier om det hela och under århundraden har folk försökt att få förklaringar, men det har inte fallit i god jord. Våra förfäder från långt tillbaka hade naturen att lita sig till, men med tidens gång när tekniken har kommit framåt, så då har man litat sig till. Ser inget fel i detta. Vissa saker har inga andra ord på svenska än att beskriva det med -- energier kraftlinjer och annat.
Om dessa 21gram har man gått ifrån och med andra mätinstrument ska det forskas, men jag är inte mer insatt i det vetenskapliga utan litar på det jag ser. Det finns inga fel i min hjärna, för jag skulle få veta om det finns några förändringar från den ena och den andra omgången. Men vem vet allt!? Inte jag i alla fall, även att mitt spektrum av kunskaper alla de slags är enl. andra bredare än hos en ormal, vanlig person. Jag har inte mer hjärnspöken än de flesta, men det har jag själv undrat att hur kommer det sig när en klient har bokat tid hos mig och jag öppnat upp, samt att vi slappnar av och jag slutar att tänka --- då kan jag se och de talar till mig och det förmedlar jag till klienten. Jag är för lat att göra någons personprofil innan detta och de skulle inte ens tro mig. I allra mesta kommer det fram någåt som jag omöjligt har kunnat ens ana och klienten kan hoppa i stolen. då är det bevis för klienter att jag inte snackar smörja. Som sjuksköterska får jag oftast rätt dramatiska syn som har hänt. Anden känner till att det är lättare att vis vad som hände när jag kan kroppen utan och innan.
Tro inte att jag har bett om detta! Men under min utveckling och hjälp har jag kunnat konstatera att så är det och sedan står jag på en fast mark under mig och att jag kan säga ifrån att inte bli stört stupp i kvarten.
Ingen människa kan leva på det högre nivå för det är inte riskfritt. avstängd och normal ---- annars hamnar man på psyket. Min lärare varnade oss för detta. Gör jobbet och stäng dig direkt. Så livet är härligt att leva på så många sätt. Nu vet jag inte om mitt svar räcker till dig, men jag går förbi datorn lite fram och till. Min make har funnits vid min sida hela tiden och han jobbar i sin firma, men det han inte kan bevisa, böjer han sig för, och vi snackar inte om detta. Ha det så gott, Anders zon1 ...
Jag kommer inte att förneka det eller bli skrämt av andra, som vissa av mina kurskamrater har gjort vid motgångar och häxjakter. Detta blev vi informerade innan utbildningen startade. ......fuchian ...
Red Top
25-07-2010, 11:35
En fråga till Fuchian.
Finns du med på Terrys lista över av honom/företaget rekommenderade f.d. elever som deltagit i en grundläggande kurs i medialutveckling och andlig healing?
FRÅN OCH MED DENNA STUND ÄR DETTA TRÅD INTE MIN TRÅD LÄNGRE;UTAN JA LÄMNAR ÖVER TRÅDET TILL ER SOM ICKE TRO PÅ DET MEDIALA;OSYNLIGA ETC....så kan ni fortsätta diskutera med varandra om vad ni vill och hur ni vill! JAG "TVÄTTA"  MINA HÄNDER:::::::: MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR FRÅN: SILOS-KYLLIKKI
fuchsian
25-07-2010, 11:53
CITAT (titti49zon6 @ 25-07-2010, 12:12)  Jag kan absolut inte vara `troende´eftersom jag varit så nära döden som man kan komma. Hade absolut inga känningar eller föraningar innan, under min medvetslöshet eller när jag låg kopplad till hjärt/lungmaskinen ej heller under den kritiska tiden efteråt när läkarna inte visste om jag skulle överleva. För mig framstår detta med kurser i Healing liknande en massa annat som kommit från USA där den lilla människan ska betala några som sedan skrattar gott åt vår osäkerhet och vårt sökande efter det perfekta livet eller livet efter döden. Dom som tjänar på detta är dom som får fyllda plånböcker genom att "predika" och locka osäkra "själar" Du har rätt, det finns en härrans massa skojare som anonserar i tidningar ovh sen vad kostar det och får man ut av det nåt ens. Vissa vill binda lättlurade till sig .. ex ..Ring igen nästa vecka, då kanske bättre besked. Man behöver inte tro eller vara kristen och gå kyrkan. det som behövs finns i varje hjärta, men det är inte en lätt sak att bara plocka fram det när det passar en. Kyrkan var nog den värsta skiten under medeltiden när det fanns kvar tro på växternas healande verkan. Näee, då skulle man brännas! Idioter! Jag har inte gått en enda kurs i healing och har undvikit dem. Jag har arbetat längre med healingen än som medium, och hos mig jag bara visste hur jag skulle heala och började ge akt på mina händer och fingrars strålning, som jag inte först kände igen, men kom på rätt snart att det fenomenet var knutet till healing. Under en sådan medvetslörhet är din själ vaken och den kommer och går, men det synns ju inte och efteråt minns man inget. Vissa upplevda saker under koma kan man minnas, men för det mesta göms dom. och allt behöver ju du inte veta under den tiden, men de små hjälparna försöker heala din kropp om det är meningen att du ska vakna upp igen. De av mina klienter som frågar när hon/han ska komma igen vid ett andekontakt --- säger jag rakt ut att då när du har hamnat i en situation som du inte klarar av, kan man kanske få veta vilket är bäst just då. Helt galet att binda klienter på detta vis, det enda som kan få återbesök är de som har sina krämpor så att genom healing hålla undan smärtorna, men jag vill att personen har kontaktat sin läkare först. nog om detta, hoppas du fick lite svar till dina funderingar ....... Fuchian ....
fuchsian
25-07-2010, 12:06
CITAT (Red Top @ 25-07-2010, 12:35)  En fråga till Fuchian.
Finns du med på Terrys lista över av honom/företaget rekommenderade f.d. elever som deltagit i en grundläggande kurs i medialutveckling och andlig healing? RED TOP Det sade jag nej till. Om det finns behov, kanske då, men jag vill vara självständig och dessa åren har tagit så mycket tid att till o med maken tyckte att ta paus och detta är min första sommar utan läxor. Härligt!!! Men tror du mig inte så kolla på deras kontor när jag gick ut! Kanske ger dom inga svar, men försöka duger .... Jag har två olika diplom från honom här hemma, men inte uppsatta på väggen. Min mening har varit att jobba då när det finns behov och när andan faller på, alltså detta går fr. mun till mun, och jag har visitkort, men har inte "hängt" ut Terrys namn på dem. Det finns folk som vill mig illa av ren avundsjuka, så maken tyckte att inte hänga ut sig, utan vara fria och ta det som verkar intressant eller om akut behov (hos anhöriga o bekanta) skulle uppstå , så det är mest blommor just nu ...... fuchian .....
Anders zon 1
25-07-2010, 12:23
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 12:29)  Jag kommer inte att förneka det eller bli skrämt av andra, som vissa av mina kurskamrater har gjort vid motgångar och häxjakter. Detta blev vi informerade innan utbildningen startade. ......fuchian ... Låter faktiskt farligt nära sekttänkande. Är att ifrågasätta det samma som häxjakt? Om man inte ifrågasätter hur ska man då någonsin kunna skilja sant från falskt? Och vad är motgångar i detta sammanhang? Att någon inte tror på dig eller kommer med en annan förklaring än din egen? Utan sunt ifrågasättande ligger vi väldigt risigt till! Och det gäller även att man själv kan vara öppen för att man faktiskt har helt fel (även om det är saker man själv har upplevt). Att tro är stort men att tvivla är större! När det gäller övernaturliga fenomen finns det så otroligt mycket att tvivla på (liksom när det gäller religioner - det är ju egentligen två sidor av samma mynt). Jag erkänner att jag tycker att det finns mycket som är spännande och intressant med "övernaturligheter" (älskar t ex filmer på det temat) men hittills har jag faktiskt inte stött på något enda som kan övertyga mig om att dessa saker finns i verkligheten, i alla fall inte på det sätt de "troende" hävdar. Det finns mycket enklare och helt naturliga förklaringar till nästan allt. Och jag nöjer mig inte med att någon påstår saker utan det behövs oberoende bevis (jag kan ju t ex omöjligen veta om vederbörande talar sanning eller ej).
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 13:06)  RED TOP
Det sade jag nej till. Om det finns behov, kanske då, men jag vill vara självständig och dessa åren har tagit så mycket tid att till o med maken tyckte att ta paus och detta är min första sommar utan läxor. Härligt!!!
Men tror du mig inte så kolla på deras kontor när jag gick ut! Kanske ger dom inga svar, men försöka duger .... Jag har två olika diplom från honom här hemma, men inte uppsatta på väggen. Min mening har varit att jobba då när det finns behov och när andan faller på, alltså detta går fr. mun till mun, och jag har visitkort, men har inte "hängt" ut Terrys namn på dem. Det finns folk som vill mig illa av ren avundsjuka, så maken tyckte att inte hänga ut sig, utan vara fria och ta det som verkar intressant eller om akut behov (hos anhöriga o bekanta) skulle uppstå , så det är mest blommor just nu ...... fuchian ..... Du har "hängt ut" Terry här.
Anders zon 1
25-07-2010, 12:30
CITAT (silos @ 25-07-2010, 12:50)  FRÅN OCH MED DENNA STUND ÄR DETTA TRÅD INTE MIN TRÅD LÄNGRE;UTAN JA LÄMNAR ÖVER TRÅDET TILL ER SOM ICKE TRO PÅ DET MEDIALA;OSYNLIGA ETC....så kan ni fortsätta diskutera med varandra om vad ni vill och hur ni vill! JAG "TVÄTTA"  MINA HÄNDER:::::::: MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR FRÅN: SILOS-KYLLIKKI  ....trådar äger man inte dom lever sitt eget liv.
Anki på Öland
25-07-2010, 12:42
Tycker som du Anders zon 1 att det är spännande att läsa om och se på film men i denna tråden är svaren bara mer och mer förvirrande..... förstår oftast knappast ens vad det står.... Anki
CITAT (silos @ 25-07-2010, 12:50)  FRÅN OCH MED DENNA STUND ÄR DETTA TRÅD INTE MIN TRÅD LÄNGRE;UTAN JA LÄMNAR ÖVER TRÅDET TILL ER SOM ICKE TRO PÅ DET MEDIALA;OSYNLIGA ETC....så kan ni fortsätta diskutera med varandra om vad ni vill och hur ni vill! JAG "TVÄTTA"  MINA HÄNDER:::::::: MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR FRÅN: SILOS-KYLLIKKI  Men det finns vissa saker inom ämnet som också är värt att beröras. Cold-readings och det som är ännu värre sekter eller kundalini som reser sig för snabbt. Avarter som Ashtar-commands som en gång i halvåret har "kanaliserade budskap" om att nu kommer våra "hjälpare" från andra planeter. Det är viktigt att vara försiktig och skeptisk speciellt om man är "seende", det är jätteviktigt att ta upp sinsemellan och brukar annars inte vara ett problem på andra forum.
fuchsian
25-07-2010, 12:50
CITAT (Anders zon 1 @ 25-07-2010, 13:23)  Låter faktiskt farligt nära sekttänkande. Är att ifrågasätta det samma som häxjakt? Om man inte ifrågasätter hur ska man då någonsin kunna skilja sant från falskt? Och vad är motgångar i detta sammanhang? Att någon inte tror på dig eller kommer med en annan förklaring än din egen? Utan sunt ifrågasättande ligger vi väldigt risigt till! Och det gäller även att man själv kan vara öppen för att man faktiskt har helt fel (även om det är saker man själv har upplevt). Att tro är stort men att tvivla är större!
När det gäller övernaturliga fenomen finns det så otroligt mycket att tvivla på (liksom när det gäller religioner - det är ju egentligen två sidor av samma mynt). Jag erkänner att jag tycker att det finns mycket som är spännande och intressant med "övernaturligheter" (älskar t ex filmer på det temat) men hittills har jag faktiskt inte stött på något enda som kan övertyga mig om att dessa saker finns i verkligheten, i alla fall inte på det sätt de "troende" hävdar. Det finns mycket enklare och helt naturliga förklaringar till nästan allt. Och jag nöjer mig inte med att någon påstår saker utan det behövs oberoende bevis (jag kan ju t ex omöjligen veta om vederbörande talar sanning eller ej). Anders zoz 1, Dom tankarna finns hoss de flesta. Detta är inget sektgrej utan hans hjälp till var och en i kurssernas gång, han tar hänsyn till att alla är inte lika varandra och är i olika faser i sitt liv. Det som har gjort flera f.d elever rädda och osäkra är andras sätt att nervärdera dessa och en och en annan har hamnat i fällan där de kommer på sin tid och sedan skäller och neglicerar vad mediet säger. Hos mig åker sådana ut innan de ens kommit in, och jag litar på min intuition när nån okänd ringer om tid. Skulle jag missa trots detta min intuitiva varningssignal, så när personen står på dörren är jag öppen och beredd på healing eller privatsittning, men om mina nackhår reser sig, så då frågar jag personens avsikter och då blir det klart för mig att neka dessa. Jag är inte rädd av mig, men det finns dom som hade inte kommit så längre i sin utbildning och var osäkra el. rädda. Vad gör man då? ----- inte bli lurad i alla fall och min make befinner sig alltid i huset, men det som sker hos mig är sekretessbelagt och inte ens maken får veta vad som kom igenom. Jag har muslimer och andra alla religioner och ateister på min mottagning, och jag frågar inte vad de tror på, totalt ointressant för mig, men svarar på deras frågor och tar hänsyn till det. Det finns ju enkla förklaringar, som jag ser det och om någon är rädd så får det vara om spänningen inte släpper med lite allmän småsnack. Jag gör det inte konstigare än det är. Inga lila kaftaner och fjädrar här inte. Om du skulle sitta framför dig och jag fick kontakt med någon speciell som bara du och den bortgångne känner till, så skulle den anden säga det. då kan du grunna, hur i katten vad var detta? ..... Fuchian ....
Gossen Ruda
25-07-2010, 12:55
CITAT (ängsvädd @ 23-07-2010, 13:25)  Henne litar jag på till 100 %. Och du vet att det är omöjligt, det är till att sätta sig på höga hästar. Vad har du för bevis på att det skulle vara omöjligt?
Du verkar tro att bara det du kan se, höra, fatta, lukta, känna finns eller som våra hittilss uppfunna apparater kan registrera.
Det var inte längese´n som man upptäckte att elefanterna har ett väldigt rikt språk som våra öron inte kan höra, en apparat fångade upp ljuden. Beklagar att svaret dröjt men men jag har varit på landet och har inte haft kontakt med Odla, inte ens telepatiskt. Beträffande sanndrömmar så hoppas jag vi talar om samma sak, dvs att en person drömmer en sak som sen slår in. Eftersom framtiden är ett kaos av olika möjligheter är det helt omöjligt att på något sätt slå fast vad som kommer att hända. Inte ens när man drömmer. Sen finns det givetvis en möjlighet att en person drömmer ofta och mycket och därvid rent slumpmässigt skulle kunna drömma någotsånär om något som sedan händer, men då får man sätta det slumpmässiga sammanträffandet i jämförelse med alla drömmar som INTE slår in. Jo, jag är fullständigt rationell. Elefanternas infraljud är en bra illustration till hur man vetenskapligt kan visa olika saker. Det var inget konstigt, bara då att ingen lyssnat efter infraljuden tidigare. Dessa är dock inget konstigt med, bara ljudvågor med låg frekvens och ljudvågor har vi känt till i årtusenden. Det har inget att göra med lite flummiga teorier om energier, andar och annat parapsykologiskt.
fuchsian
25-07-2010, 13:00
CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 13:49)  Men det finns vissa saker inom ämnet som också är värt att beröras. Cold-readings och det som är ännu värre sekter eller kundalini som reser sig för snabbt. Avarter som Ashtar-commands som en gång i halvåret har "kanaliserade budskap" om att nu kommer våra "hjälpare" från andra planeter. Det är viktigt att vara försiktig och skeptisk speciellt om man är "seende", det är jätteviktigt att ta upp sinsemellan och brukar annars inte vara ett problem på andra forum. RIHANE, Det finns massa olika saker som kan beröras innom detta, men jag är inte hemma i dem mera att har läst och det gäller då inte för min del att börja citera olika böcker. Det är inte renhårigt el. ärligt. Du kan få svar till dessa saker av någon annan som sysslar med dem. Har hört om dessa saker du nämner och har haft olika kontakter under min väg, men detta har inte känt bra för min del. Jag gör inga andekontakter per te. el. annat att jag möter personen öga mot öga och man brukar glömma hälften, så det spelas in och lkienten får lyssna det sedan i lugn och ro. ...... Fuchian .....
Gunilla T
25-07-2010, 13:02
Nu vill jag fråga dig en sak fuchian..
När du dök upp på forumet och hade gjort några inlägg så tänkte jag - "denhär tjejen kommer att få problem här på forumet" ....hur kunde jag veta det?
Du hänvisar alltid till att du har sekretess - i så fall är den enbart din moraliska sekretess. Det är enbart myndigheter som har en juridisk sekretess och som kan ställas till ansvar om brott mot sekretesslagen.
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 14:00)  RIHANE,
Det finns massa olika saker som kan beröras innom detta, men jag är inte hemma i dem mera att har läst och det gäller då inte för min del att börja citera olika böcker. Det är inte renhårigt el. ärligt. Du kan få svar till dessa saker av någon annan som sysslar med dem.
Har hört om dessa saker du nämner och har haft olika kontakter under min väg, men detta har inte känt bra för min del.
Jag gör inga andekontakter per te. el. annat att jag möter personen öga mot öga och man brukar glömma hälften, så det spelas in och lkienten får lyssna det sedan i lugn och ro. ...... Fuchian ..... Coldreadings finns som länk i tåten. Sekter känner du väl till? Kundalini som reser sig för snabbt bör du känna till om du ägnar dig åt healing. Du borde väl ändå satt dig in i vad kanalisering är?
Anders zon 1
25-07-2010, 13:08
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 13:50)  Jag har muslimer och andra alla religioner och ateister på min mottagning, och jag frågar inte vad de tror på, totalt ointressant för mig, men svarar på deras frågor och tar hänsyn till det. Ok, har visst läst tråden och dina svar slarvigt. Var inte medveten om att du har så tydliga ekonomiska intressen när det gäller detta ämne. Då tror jag faktiskt att det är rätt lönlöst att fortsätta diskussionen.  Ha det gott!
fuchsian
25-07-2010, 13:33
CITAT (Anders zon 1 @ 25-07-2010, 14:08)  Ok, har visst läst tråden och dina svar slarvigt. Var inte medveten om att du har så tydliga ekonomiska intressen när det gäller detta ämne. Då tror jag faktiskt att det är rätt lönlöst att fortsätta diskussionen.  Ha det gott! Det är helt OK för dig vad du tror, men har vi verkligen snackat om mina ekonomiska intressen i detta? Det vill jag ninte minnas, mer än att dessa som sitter vid tel. och spå folk. Men jag gjorde mitt bästa för dina frågor och har inget att lägga till mera. du med .... Fuchian ...
Elisabeth-Västkustkolonisten
25-07-2010, 13:38
CITAT (silos @ 25-07-2010, 12:50)  FRÅN OCH MED DENNA STUND ÄR DETTA TRÅD INTE MIN TRÅD LÄNGRE;UTAN JA LÄMNAR ÖVER TRÅDET TILL ER SOM ICKE TRO PÅ DET MEDIALA;OSYNLIGA ETC....så kan ni fortsätta diskutera med varandra om vad ni vill och hur ni vill! JAG "TVÄTTA"  MINA HÄNDER:::::::: MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR FRÅN: SILOS-KYLLIKKI  Silos varför skriker du så????? Förstår inte heller när man skriver om "min tråd". ingen här äger en tråd, alla kan skriva i alla tråder. Forumet ägs enbart av odla Elisabeth
fuchsian
25-07-2010, 13:51
CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 14:07)  Coldreadings finns som länk i tåten. Sekter känner du väl till? Kundalini som reser sig för snabbt bör du känna till om du ägnar dig åt healing. Du borde väl ändå satt dig in i vad kanalisering är? Jag berättade ju till dig att jag känner till, har läst, har hört, men inte själv prakticerat dessa fenomen än endast kanaliseringen både till healing och readings. Min syster har gått kundalini, men det som hon har berättat om det, håller jag inte med om. Jag har bättre metoder att göra sakrabalanceringen än använda kundalini. Har en bok om det som syrran gav mig, men har inte läst den. Många sektinslag finns där jag bor, men undviker dessa, ingen ska binda mig i något för jag vill vara fri och den jag är. Senare kommer jag nog vidareutbilda mig, men inte i Sverige för jag är intresserad av de sk. kalla spåren, och olösta mord. Har haft några men vill ha lite mer kött på benen innan jag skulle känna mig bekväm med det. Vem vet, kanske har framtiden annat i beredskap. Har fått ett besked från min andlige ledare att de jobbar med mig, men inte vad --- utan vänta 2 år, det ständiga svaret. Och då håller jag mig på detta jag kan bäst. .......Fuchian ........ CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 13:24)  Du har "hängt ut" Terry här. Inte "hängt ut" utan talat om den läraren som jag har mest respekt för. Ni har ju frågat????? Det skulle varit lite mysko för er om jag inte hade ens gett namnet på min lärare. det skulle blivit en massa gnäll om det ......  .... fuchian .... CITAT (Aqvakul @ 23-07-2010, 21:36)  Vad håller ni på med?  Stintan och kompany håller sig inte på de 4 andra sandlådorna utan ska störa även här.
*Stintan*
25-07-2010, 13:56
Måste bara få fråga..
Varför måste man ha en levande lärare om man nu har "gåvan"? Borde man inte då få vägledning så det räcker från den där "andlige ledaren" som följer en?
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-07-2010, 14:38)  Silos varför skriker du så?????
Förstår inte heller när man skriver om "min tråd". ingen här äger en tråd, alla kan skriva i alla tråder. Forumet ägs enbart av odla
Elisabeth Oops,inte visste jag att jag skrek när jag skriver med stora bokstäver Och inte visste jag heller att detta inte var mitt tråd,fastän jag har startat den. Jag startade trådet endast på grund av att medlemmar här blev störda av "flummiga" inlägg i andra trådar,så jag tänkte att vi kunde hålla oss hit,vi som ville diskutera sådana här saker. Det är klart att alla får skriva här också,men jag ville helst att det skulle gå snasat och "vuxet" till väga. Att Odla ägs av Odla är självklart för mig! Att jag vill lämna mitt tråd till de som icke tro var enbart att jag INTE klarar av sådana här diskussioner...
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 14:43)  Jag berättade ju till dig att jag känner till, har läst, har hört, men inte själv prakticerat dessa fenomen än endast kanaliseringen både till healing och readings.
Min syster har gått kundalini, men det som hon har berättat om det, håller jag inte med om. Jag har bättre metoder att göra sakrabalanceringen än använda kundalini. Har en bok om det som syrran gav mig, men har inte läst den.
Många sektinslag finns där jag bor, men undviker dessa, ingen ska binda mig i något för jag vill vara fri och den jag är. Senare kommer jag nog vidareutbilda mig, men inte i Sverige för jag är intresserad av de sk. kalla spåren, och olösta mord. Har haft några men vill ha lite mer kött på benen innan jag skulle känna mig bekväm med det. Vem vet, kanske har framtiden annat i beredskap. Har fått ett besked från min andlige ledare att de jobbar med mig, men inte vad --- utan vänta 2 år, det ständiga svaret. Och då håller jag mig på detta jag kan bäst. .......Fuchian ........
Inte "hängt ut" utan talat om den läraren som jag har mest respekt för. Ni har ju frågat????? Det skulle varit lite mysko för er om jag inte hade ens gett namnet på min lärare. det skulle blivit en massa gnäll om det ...... .... fuchian .... Gått kundalini? Bättre metoder? Kundalini är inte en "metod" för chakrabalansering. Var har du fått det ifrån? Jo, du har hängt ut Terry, vi frågade aldrig om din lärare innan du gjorde det.
fuchsian
25-07-2010, 14:13
TILL GOSSEN RUDA,
Så kan det bli, man har ju ett annat liv, der vardagliga, men jag ska svara dig så ingen blir bortglömd.
Ja, det var sanndrömmarna du snackade om. Det finns dokumentationer av det också och flera för dagbok när de vaknar av en sådan drömm. Sedan är det bara att se om det går i uppfyllerse eller om det var en vanlig dröm. Min väninna har satt sig i dessa saker och kan tyda vissa återkommande drömmar när hon arbetar som dipl. hypnoterapeut.
Det finns några återkommande drömmar, behöver inte vara otäcka, som man minns sedan barndommen. Ibland kommer de oftare och sedan dröjer det. Jag vet inte vad jag skulle svara på detta så jag vill inte spekulera heller. Det är ett dåligt sätt.
Du nämnde elefanterna och det har man ju forskat efter. Tänk sedan valar och delfiner .... vatten är en bra bärare av ljud.
Ja, Ruda, det är fullständigt rationella frågor och tankar du kommer med och det kommer att utvecklas mera när tekniken förfinas och då kanske man kan komma lite högre upp i frekvenser och kunna få bevis även hur det funkar på det mediala vägen, skulle tacka allra mjukast om den kom under min livstid, men vem vet?
Vi får nöja oss med det att vi är alla olika individer och har en egen "databas" i knoppen, men vad den innehåller, vet ingen. det bor nog en liten go tomte hos var och en, Eller hur? ...... Fuchian .....
fuchsian
25-07-2010, 14:23
CITAT (Anki på Öland @ 25-07-2010, 13:42)  Tycker som du Anders zon 1 att det är spännande att läsa om och se på film men i denna tråden är svaren bara mer och mer förvirrande..... förstår oftast knappast ens vad det står.... Anki Hej ANKI på Öland Felet med det hela är att alla kan inte ta emot svaren, men har massa frågor. Så länge de är stängda så når man inte fram och jag hadde kunnat ha denna diskussion på engelska, men lika lite förståelse hade man fått även då. Man måste ha mer i sitt skalle än hår om man ska fördjupa sig i diskussioner som man inte fattar. Det har funnits flera, mig okända personer som har frågat och kunnat ge respons att de hadde fattat el hade nån fråga till att ställa. Just därför finns det så många förvirrade människor när de är och petar något de inte har ett hum om. .................  Fuchian ....
Anders zon 1
25-07-2010, 15:02
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 15:13)  Du nämnde elefanterna och det har man ju forskat efter. Tänk sedan valar och delfiner .... vatten är en bra bärare av ljud. Ja det är ju sant.... CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 15:13)  Ja, Ruda, det är fullständigt rationella frågor och tankar du kommer med och det kommer att utvecklas mera när tekniken förfinas och då kanske man kan komma lite högre upp i frekvenser och kunna få bevis även hur det funkar på det mediala vägen, skulle tacka allra mjukast om den kom under min livstid, men vem vet?
Vi får nöja oss med det att vi är alla olika individer och har en egen "databas" i knoppen, men vad den innehåller, vet ingen. det bor nog en liten go tomte hos var och en, Eller hur? ...... Fuchian ..... Öhhh? Frekvens, tomtar, databser...??
Gossen Ruda
25-07-2010, 15:14
Drömmar är totalt orationella där hjärnan blandar och ger av det som finns i minnesbanken men att ens försöka påstå att man ur drömmarna kan utläsa framtiden är enbart flum. Möjligen då enstaka sammanträffanden. Jag hade en återkommande mardröm under uppväxten och det var först långt senare jag kom på orsaken, och den låg bakåt i tiden.
sqrulan
25-07-2010, 16:28
Det var trist att denna tråd blev så förstörd, helt i onödan eller kanske av skadeglädje? Det började ju så intressant och jag hadde saker att berätta som jag varit med om i mitt liv.
Nu menar jag inte sånt som Terry och dom håller på med utan annat konstigt som har hänt i mitt liv, som konstiga händelser och upplevelser.
Jag har läst många, många böcker. Samtal med gud: ettan, tvåan o trean. Insikterna och flera andra bra, kommer inte ihåg alla namn just nu. Mycket p.g.a det som jag har varit med om för jag sökte förklaringar till vad jag upplevt.
Jag anser att var och en får tro vad dom vill om vad dom vill, jag behöver inte förstöra deras tro för att själv må bra. Jag kanske inte tror på allt som är skrivet i denna tråd och det behöver jag väl inte heller göra, jag kan läsa det som skrivs och låta det vara så.
Nu kommer jag endast att skriva detta inlägg för jag gillar inte att någon ska "smutskasta" mina upplevelser och känslor. Trist =0(
sommarhumla
25-07-2010, 16:34
Jag har ju också skrivit lite i denna tråd....de upplevelser jag fortfarande inte har berättat om kommer heller inte att bli berättade här utan de kommer jag att diskutera IRL med mina vänner, tycker det är tråkigt att det blev så här med den här tråden, för vi kunde ha haft spännande diskussioner och funderingar samt delat med oss av våra upplevelser.
fuchsian
25-07-2010, 16:41
CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 14:56)  Måste bara få fråga..
Varför måste man ha en levande lärare om man nu har "gåvan"? Borde man inte då få vägledning så det räcker från den där "andlige ledaren" som följer en? Det kommer inga svar längre!
Har läst igenom tråden från början. Ska jag vara ärlig har jag upptäckt att *Stintan* störde denna tråd (men även andra). Först tycker hon att det är en bra idé att denna tråd skapades, och det tyckte jag med. Man kunde ha sett denna tråd som en tråd för de dumma. För visst skrevs det saker som var hur sjukt som helst här, och *Stintan* började sakta men säkert kommentera allt som var sjukt. Hon kunde låtit dessa konstiga människor och inlägg vara.
fuchsian
25-07-2010, 16:52
CITAT (sommarhumla @ 25-07-2010, 17:34)  Jag har ju också skrivit lite i denna tråd....de upplevelser jag fortfarande inte har berättat om kommer heller inte att bli berättade här utan de kommer jag att diskutera IRL med mina vänner, tycker det är tråkigt att det blev så här med den här tråden, för vi kunde ha haft spännande diskussioner och funderingar samt delat med oss av våra upplevelser. Sommarhumlan, Det var synd att du hoppar av, men har förstått att vi kan inte ha detta ifred eller ens ha givande diskussioner, när de lägger sig i det och gör narr av detta. Du är så mångsidig och givande själ, men du ska inte spilla dina upplevelser på dem som stampar på vareviga ord. Jag trivs bra med mina mediala vänner och där finns inte denna "mopp-mentalitet" och dessa saker är så kära och in på skinnet hos oss så jag tänker inte heller göda dem mera. Jag har gott om kunskap och får mer när jag ber om det, så jag har en stabil grund att stå på. Jag hoppas att vi kan prata om annat och jag respekterar din åsikt. ......  ... Fuchian ...
Gossen Ruda
25-07-2010, 16:55
Det blir väl så att när man försöker starta en tråd om lite udda saker på ett forum där det finns mer tvivlare än bejakare får man nog räkna med en eller annan motgång. Eller kanske många.
fuchsian
25-07-2010, 17:02
CITAT (abbbe @ 25-07-2010, 17:51)  Har läst igenom tråden från början. Ska jag vara ärlig har jag upptäckt att *Stintan* störde denna tråd (men även andra). Först tycker hon att det är en bra idé att denna tråd skapades, och det tyckte jag med. Man kunde ha sett denna tråd som en tråd för de dumma. För visst skrevs det saker som var hur sjukt som helst här, och *Stintan* började sakta men säkert kommentera allt som var sjukt. Hon kunde låtit dessa konstiga människor och inlägg vara. Helt rätt Abbbe, Och jag har precis sagt adjö för Sommarhumlan, som gillade inte utvecklingen av tråden. Den kvinnan hadde haft en hel del att prata om, men som läget är nu känns detta inte vidare, Silos har också lämnat detta och ensam slösar jag inte min energi för Stintan. Hon är ett avslutad kapitell i mitt liv. Du har helt rätt att detta var ett udda ämne, och vi tänkte trots det öppna denna tråd för det märktes att behovet fanns, kalla det då vad du vill, men här respekteras allas utom Stintas åsikter och det tas på allvar. Ärligt sagt trodde jag att när de andra har 3 svammeltrådar till sitt flummande, så kunde vi som ville vara med flumma här. Tack för din ärliga åsikt!  ... Fuchian ...
Gossen Ruda
25-07-2010, 17:14
Nja, det är väl mest du fuchian som stått för det mesta svamlet och flummet i de andra trådarna.
fuchsian
25-07-2010, 17:15
CITAT (sqrulan @ 25-07-2010, 17:28)  Det var trist att denna tråd blev så förstörd, helt i onödan eller kanske av skadeglädje? Det började ju så intressant och jag hadde saker att berätta som jag varit med om i mitt liv.
Nu menar jag inte sånt som Terry och dom håller på med utan annat konstigt som har hänt i mitt liv, som konstiga händelser och upplevelser.
Jag har läst många, många böcker. Samtal med gud: ettan, tvåan o trean. Insikterna och flera andra bra, kommer inte ihåg alla namn just nu. Mycket p.g.a det som jag har varit med om för jag sökte förklaringar till vad jag upplevt.
Jag anser att var och en får tro vad dom vill om vad dom vill, jag behöver inte förstöra deras tro för att själv må bra. Jag kanske inte tror på allt som är skrivet i denna tråd och det behöver jag väl inte heller göra, jag kan läsa det som skrivs och låta det vara så.
Nu kommer jag endast att skriva detta inlägg för jag gillar inte att någon ska "smutskasta" mina upplevelser och känslor. Trist =0( Hej på dig, sqrulan, Detta var verkligen inte bra att det blev som det blev. Alla har sina åsikter, upplevelser och alla var ju välkomna och ingen skulle behöva känna sig dum, eller vara orolig. Jag har läst dom också dom böckerna som du nämner, tycker att de har mycket att säga en, så dom ligger på mitt nattuksbort bland engl deckare och annat. det blir att man tar fram och läser en stund och kanske tillomed får en annan AHA-känsla. Terrys bit är inte hela jag för jag är öppen för allt ---nyfiken i strut ... brukade jag kallas som barn och det är jag ännu. Mitt inre barn ropar efter mera, men jag måste tänka på att kunna ha en bra vardag. Du är välkommen att läsa om det blir fler frågor här men jag är stolt över ditt mod.  ..Fuchian ..
fuchsian
25-07-2010, 17:27
CITAT (Gossen Ruda @ 25-07-2010, 17:55)  Det blir väl så att när man försöker starta en tråd om lite udda saker på ett forum där det finns mer tvivlare än bejakare får man nog räkna med en eller annan motgång. Eller kanske många. Gossen Ruda, Jag hade inga förväntningar om detta tråd och vet med mig att det finns många fler tvivlare, men jag har inte tänkt omvända någon, endast svara på frågorna som komm upp och det jag kunde ha svar på. Jag tänker inte starta fler trådar i ämnet för jag tycker att nu är det nog.!!!!!! Synd att så många såg sin chansh att komma med sina udda frågor och tankar om allt mellan himmel och jord. Jag kommer att finnas, men mest på växterna, men kollar "småprat" lite då och då, så jag känner inte att jag faller med detta, det finns massa andra saker som andra är intresserad av och lite trädgårdstips vill jag läsa, men mina frågor om växterna har hoppats över, det är jag medveten om, men det visar bara hurudana folk är. ---------  ... Fuchian ...
fuchsian
25-07-2010, 17:34
CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 15:48)  Kommer inte ta del av din kundalini, det göder egot, har jag hört.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|