|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Jag har funderingar om orber,undrar om dessa verkligen är andar? Det är sååå många gånger som jag har fått orber på mina bilder Mest när det är dimma ute och under kvällarna,men har fått oreber i mina bilder även under dagtid. http://sv.netlog.com/Kyllikki_Sylvi/photo/...p;surr=0#photos
sommarhumla
22-07-2010, 18:05
Intressant, undrar just om det var av en sådan anledning jag mådde så dåligt och nästan fick panik när en person på min arbetsplats fick svår cancer och avled, personen var ingen familjemedlem. Kan det ha varit så att vi kanske i tidigare liv tillhört samma familj? Jag har faktiskt aldrig tidigare upplevt sådana känslor, det kändes verkligen som om vi skulle ha hört ihop i tidigare liv...ja, ytterligare en av mina konstiga funderingar...låt de andra komma med sina kommentarer, det finns väl ingen lag som säger att de måste besvaras?? /Sommarhumla
fuchsian
22-07-2010, 18:11
SILOS, Oftast är orber endast andespår, men kan även vara andar som inte har tagit på sig den "sista jordiska kostumen". dom är inget att vara orolig för, de visar sig oftast hos någon som behöver hjälp, som en hälsning uppifrån att "vi ser och hör dig", ta det som en tröst. Ibland finns dom rätt ofta hos en och sedan kan det gå länge innan man blir medveten om den igen. OK, jag ska lägga mig, har suttit för länge, men vi hörs. Vi får tro och tänka att godheten och kärleken håller de mer negativa energierna längre bort. ......  .... Fuchian ....
fuchsian
22-07-2010, 18:17
Sommarhumlan, Ni hade säkert ett band mellan er från tidigare liv som gjorde sig påmint hos dig med den saknaden. Men du vet att du kan prata med personen, dessa går till ljuset men kommer och besöker sina själsfränder och du är så lyhörd att du kommer att kunna uppfatta personen om du ber om det, i en "dröm" som verkar verklig eller på andra sätt. Va roligt, du är älskad och ger den tid det behöver. .....  .... Fuchian ...
sommarhumla
22-07-2010, 18:26
Vad bra att ni startade den här tråden!!! Jag ska försöka få kontakt med personen när jag känner att tillfället är rätt. Nu ser jag fram emot nästa spännande upplevelse. Ha en bra fortsättning på kvällen. /Sommarhumla
CITAT (silos @ 22-07-2010, 18:51)  Det finns en "dimma" i bilden,undrar om det kan vara ett "spöke? [attachment=52643:003.JPG] Det är jo inget spöke där! När jag tittade genom alla bilder från idag såg jag samma dimma på flera bilder  CITAT (Carl @ 21-07-2010, 20:04)  En knäpp tråd! Man blir förundrad vad man kan tro. Förr såg alla troll och älvor i skogen. Men med tiden såg alla alla flygande tefat inga troll och noteras. Hur kan det det vara att inga på 1600 talet såg flygande tefat? Tack för din kommentar! Jag har ingen aning varför människor ser eller inte ser tefat eller annat,jag är inte medial!
Nja, det bästa sättet att få kontakt med andevärlden är nog att äta flugsvamp. En väl prövad vikingametod.
Piccante
22-07-2010, 22:53
CITAT (silos @ 22-07-2010, 23:34)  Det är jo inget spöke där! När jag tittade genom alla bilder från idag såg jag samma dimma på flera bilder  Tack för din kommentar! Jag har ingen aning varför människor ser eller inte ser tefat eller annat,jag är inte medial! Det är ett typiskt "fenomen" när det är fuktigt väder och man får kondens på kamerans lins. Torka av linsen med en mjuk torr trasa så försvinner "orberna" från dina bilder.
Alexander-VG-zon3
22-07-2010, 22:55
CITAT (silos @ 22-07-2010, 19:03)  Jag har funderingar om orber,undrar om dessa verkligen är andar? Det är sååå många gånger som jag har fått orber på mina bilder Mest när det är dimma ute och under kvällarna,men har fått oreber i mina bilder även under dagtid. http://sv.netlog.com/Kyllikki_Sylvi/photo/...p;surr=0#photosursäkta mig hoppas du inte tar detta som en otrevlig kommentar. men det där är ju vanlig svensk snö.
Biggan_
22-07-2010, 22:59
CITAT (flaxss @ 22-07-2010, 23:55)  ursäkta mig hoppas du inte tar detta som en otrevlig kommentar. men det där är ju vanlig svensk snö.  Är du helt säker på det?
CITAT (gnon49 @ 22-07-2010, 23:52)  Nja, det bästa sättet att få kontakt med andevärlden är nog att äta flugsvamp. En väl prövad vikingametod.  Det har forskats en del på detta och ingen har kunnat presentera några bevis på att vikingarna berusade sig med flugsvamp så det anses vara en myt. Det finns dock andra folkgrupper med lång historia av flugsvampsanvändande. Den gamla legendariska soma:n tros ha innehållit flugsvamp. Flugsvampsruset är rätt så dissocativt, det finns bättre sätt att komma i kontakt med andarna om man ska använda sig av svampar från svenska marker
zaaritha
23-07-2010, 00:51
Ni som inte "tror"--är så tråkiga o avskärmade! Det är ok för er att skämta o "göra narr av"! Mår ni bra då? Och hur vet ni :att det ej är verkligt? Förklara! Jag har --se´n jag vart barn; sett o hört så´nt som är "övernaturligt!"Men--ni som driver med detta--jag önskar verkligen att ni "råkade ut för något"! Men--då skulle ni väl bara skratta bort det? Synd!
CITAT (zaaritha @ 23-07-2010, 01:51)  Ni som inte "tror"--är så tråkiga o avskärmade! Det är ok för er att skämta o "göra narr av"! Mår ni bra då? Och hur vet ni :att det ej är verkligt? Förklara! Jag har --se´n jag vart barn; sett o hört så´nt som är "övernaturligt!"Men--ni som driver med detta--jag önskar verkligen att ni "råkade ut för något"! Men--då skulle ni väl bara skratta bort det? Synd! Det är bara rädsla och okunskap! Istället för att söka efter en förklaring till det "oförklarliga" stänger och släcker de. Förnekar. Vi är rikare! Vill de inte ha vår kärlek och kunskap nu kommer de tids nog att inse vad de har missat. Jag är så glad att jag vågat öppna mig för det jag tidigare flytt ifrån! Ju mer jag ser, ju mer blir jag. Kärlek till er alla oavsett vad ni tror på!
En utav mina katter brukar stå utanför och jama, tidigare har jag blivit lite trött på henne för hon har inte velat komma in utan bara stått utanför och "pratat". Nu ikväll kände jag att hon försökte säga något och följde med henne en bit till ett buskage. Alldeles bredvid buskaget växer ett träd som skickar ut väldigt starka signaler men jag har aldrig noterat något särskilt kring buskaget. Nu tog hon mig dit och jag började nästan direkt vibrera! Jag började höra och känna saker där som blev lite för mycket i mörkret men ska göra ett försök när det är ljust! Jag känner att hon vill visa mig något mer och jag vet inte hur jag ska ta tillvara på det. Men, nu har jag en fin energispot alldeles utanför =)
zaaritha
23-07-2010, 01:24
kulnog: jag hoppas att du är seriös! Jag har upplevt så mycket--men; då blirman ju betraktad som "tokig"!
CITAT (zaaritha @ 23-07-2010, 02:24)  kulnog: jag hoppas att du är seriös! Jag har upplevt så mycket--men; då blirman ju betraktad som "tokig"! Visst är jag det! Det har hänt så mycket på senaste som knytit ihop bitarna ( de tidigare upplevelserna som jag avfärdat) att jag rusat rakt in i allt detta och har en hel del lösa trådar men ju mer jag upplever ju längre kommer jag... Varför fick du intrycket att jag kanske inte var seríös?
fuchsian
23-07-2010, 04:54
Glömm inte att varje dag vi vaknar kan vi börja tänka positivt, så att det blir en vana. Ibland behöver man träna på detta för man glömmer så fort när det finns negativt överallt. Om flera fyllde världen med positiva tankar, vore det inte så smärtsamt att leva. ......  Fuchian ...
CITAT (Markus_H @ 22-07-2010, 23:53)  Det är ett typiskt "fenomen" när det är fuktigt väder och man får kondens på kamerans lins. Torka av linsen med en mjuk torr trasa så försvinner "orberna" från dina bilder. Tack Det skall jag göra. CITAT (kulnog @ 23-07-2010, 02:14)  En utav mina katter brukar stå utanför och jama, tidigare har jag blivit lite trött på henne för hon har inte velat komma in utan bara stått utanför och "pratat". Nu ikväll kände jag att hon försökte säga något och följde med henne en bit till ett buskage. Alldeles bredvid buskaget växer ett träd som skickar ut väldigt starka signaler men jag har aldrig noterat något särskilt kring buskaget. Nu tog hon mig dit och jag började nästan direkt vibrera! Jag började höra och känna saker där som blev lite för mycket i mörkret men ska göra ett försök när det är ljust! Jag känner att hon vill visa mig något mer och jag vet inte hur jag ska ta tillvara på det. Men, nu har jag en fin energispot alldeles utanför =) Verkligen spännande och egentligen alldeles "normalt" för naturen.
CITAT (kulnog @ 23-07-2010, 03:05)  Visst är jag det! Det har hänt så mycket på senaste som knytit ihop bitarna ( de tidigare upplevelserna som jag avfärdat) att jag rusat rakt in i allt detta och har en hel del lösa trådar men ju mer jag upplever ju längre kommer jag... Varför fick du intrycket att jag kanske inte var seríös?  Det är jo så att medmänniskor som är "avstängda" (enligt min uppfattning)av olika anledningar kommer ofta med spydigheter och gärna skrattar åt en,det gäller även när man tro på Gud,eller att dockorna kan "tala"...på allt som är annorlunda än i det "normala"livet. Men kom ihåg:de kan inte göra annorlunda,de är på exakt de stället de behöver vara i deras utvecklig och vi kan respektera dem(till ocm med älska dem om man själv kommit så långt i sin egen utveckling) det är oerhört viktigt!!! Deras förlöjligandet av oss kan man bara låta flyta förbi och på det viset hjälper vi dem också,att bråka hjälper ingen av oss,utan endast gör stor skada.... Edit,det fattades några ord,därför redigering!
fuchsian
23-07-2010, 08:45
CITAT (gnon49 @ 22-07-2010, 23:52)  Nja, det bästa sättet att få kontakt med andevärlden är nog att äta flugsvamp. En väl prövad vikingametod.  Det finns schamaner, heliga män i vissa österländska tron och att de ska vara också som huvudman för sin grupp så använder dom lite för dramatiska uttryck till sitt folk, men det är deras tradition och om de käkar flugsvamp innan seancen, må jag lämna det åt sidan för har bara läst om det, men har inte dom kunskaperna. .......  ... Fuchian ....
Gossen Ruda
23-07-2010, 09:11
Egentligen hade jag tänkt hålla mig borta från den här tråden men eftersom det har kommet direkt frågor till tvivlarna hoppar jag in. För oss som inte kan fatta hur man kan se andar och uppfatta energier som inte på något sätt kan detekteras blir man givetvis fundersam vad det är frågan om. Jag är fullständigt övertygad om att fenomenen inte existerar och då kan man fundera över orsaken. Jag kan tänka mig stark fantasi, självsuggesion eller helt enkelt att stalldörren har lämnats öppen. Finns säkerligen plats för fler förklaringar. Detta tvivel kan säkert uppfattas som nedlåtande hos de som upplever sakerna, man är ju så övertygad om att det är sant. Å andra hållet finns det även en nedlåtande attityd från de seende mot alla som inte tror på detta, vi betraktas som mindre vetande och/eller har bristande förmåga att uppfatta det självklara.
Detta att man i många fall använt olika medel för att komma i kontakt med andarna pekar helt uppenbart att det är frågan om inbillning och hallucinationer. Skulle det vara så att andarna finns där hela tiden borde man inte behöva tillgripa olika hyss för att de skall komma fram, det är bara att ropa. För att jag skall kunna tro på något så skall det kunna bevisas eller upprepas under kontrollerade förhållande. Drömmer gör jag bara på natten. På dan kan jag dagdrömma men då vet jag att det jag upplever bara finns i min hjärna.
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2010, 10:11)  Egentligen hade jag tänkt hålla mig borta från den här tråden men eftersom det har kommet direkt frågor till tvivlarna hoppar jag in. För oss som inte kan fatta hur man kan se andar och uppfatta energier som inte på något sätt kan detekteras blir man givetvis fundersam vad det är frågan om. Jag är fullständigt övertygad om att fenomenen inte existerar och då kan man fundera över orsaken. Jag kan tänka mig stark fantasi, självsuggesion eller helt enkelt att stalldörren har lämnats öppen. Finns säkerligen plats för fler förklaringar. Detta tvivel kan säkert uppfattas som nedlåtande hos de som upplever sakerna, man är ju så övertygad om att det är sant. Å andra hållet finns det även en nedlåtande attityd från de seende mot alla som inte tror på detta, vi betraktas som mindre vetande och/eller har bristande förmåga att uppfatta det självklara.
Detta att man i många fall använt olika medel för att komma i kontakt med andarna pekar helt uppenbart att det är frågan om inbillning och hallucinationer. Skulle det vara så att andarna finns där hela tiden borde man inte behöva tillgripa olika hyss för att de skall komma fram, det är bara att ropa. För att jag skall kunna tro på något så skall det kunna bevisas eller upprepas under kontrollerade förhållande. Drömmer gör jag bara på natten. På dan kan jag dagdrömma men då vet jag att det jag upplever bara finns i min hjärna. Tack för din kommentar Gossen Ruda! Jag undrar vad du menar med dessa ord: "att stalldörren har lämnats öppen"
Gossen Ruda
23-07-2010, 09:32
CITAT (silos @ 23-07-2010, 10:17)  Tack för din kommentar Gossen Ruda!
Jag undrar vad du menar med dessa ord: "att stalldörren har lämnats öppen" "Att inte ha alla hästar i stallet" är en omskrivning för "inte mentalt frisk". Observera dock att detta är mina funderingar om tänkbara orsaker, jag har slutat göra direkta mentala analyser av andra människor. Det KAN ju också vara så att det finns andar men jag kan sagt inte tro på det förrän det är bevisat.
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2010, 10:32)  "Att inte ha alla hästar i stallet" är en omskrivning för "inte mentalt frisk". Observera dock att detta är mina funderingar om tänkbara orsaker, jag har slutat göra direkta mentala analyser av andra människor. Det KAN ju också vara så att det finns andar men jag kan sagt inte tro på det förrän det är bevisat. Okej,nu fattar jag!
Alexander-VG-zon3
23-07-2010, 10:11
när det gäller andra och sådant övernaturligt så jag nog neutralt inställd. jag kan inte säga att det säkert inte finns och jag kan inte säga att dom säkert finns. skulle det hända nåt så är jag öppen för det men jag är också lika skeptiskt.
ibland tror jag inte på det och ibland tror jag på det eller nåt av det. har ju fått en del ''konstiga berättelser berättade för mig'' bland annat som nära och kära upplevt. däremot kan ju ju ändå inte vara säker på om dom ljuger för mig eller bara inbillning (även om jag tror att min mormor inte skulle ljuga för mig) eller om det helt enkelt var en riktigt övernaturlig upplevelse.
vad kallar man sådana för som jag är ? dvs neutralt inställd.
när det gäller bilder är det svårt dels kan dom vara fejkade och dels kan det vara naturliga saker som dimma, fukt, snö, regn. eller att ljuset gjort nåt.
här är ett av mitt ''spök''kort
[attachment=52678:25373861...Xbpea_fs.jpg]
så vad är detta ? antagligen är det nåt från ljuset. men det kan ju ockås vara en ande.
fuchsian
23-07-2010, 11:00
Det bästa är ju att vara neutral, om man kan det. Tro på det du ser, brukar jag rekommentera. vi har inte all kunskap om andra världar, universum osv. så det är upp till var och en att tro på den verkligheten de ser. det kommer inga andar ner när man berusar sig, tvärtom, de som finns i den grå zonen och det är inte så trevliga kompissar att ha. Det finns många saker som andra tror än vad jag gör, men jag ställer mig i neutralläge och låter dem ha sitt om det inte berör mig. Vi som jobbar med healing och medialitet ska inte använda alkohol eller droger, arbetet måste vara så rent som möjligt. .........  ..... fuchian .......
Piccante
23-07-2010, 11:22
CITAT (zaaritha @ 23-07-2010, 01:51)  Ni som inte "tror"--är så tråkiga o avskärmade! Det är ok för er att skämta o "göra narr av"! Mår ni bra då? Och hur vet ni :att det ej är verkligt? Förklara! Jag har --se´n jag vart barn; sett o hört så´nt som är "övernaturligt!"Men--ni som driver med detta--jag önskar verkligen att ni "råkade ut för något"! Men--då skulle ni väl bara skratta bort det? Synd! Jag vill inte bråka i tråden eftersom den skulle var för "troende" men då du ställer en rak fråga svarar jag. Jag lutar mig mot Ockhams rakkniv ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv ). CITAT Exempel: Om ett träd visar sig ha fallit ned, och ingen har sett det ske, skall man föredra förklaringen att "en storm blåste omkull trädet", framför andra möjliga förklaringar såsom "en elefant knuffade omkull trädet", eller "trädet rycktes upp med roten av 200 meter höga rymdvarelser". Om jag skulle uppleva något jag inte kan förklara så är det mer sannolikt att mitt sinne spelar mig ett spratt elelr att jag har misstolkat hela situationen än att det var spöken/ andar/ okända energier/ utomjordingar/ tomtar som orsakade det eftersom det i sig förutsätter att hela vår verklighetsuppfattning behöver omvärderas.
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 12:22)  Jag vill inte bråka i tråden eftersom den skulle var för "troende" men då du ställer en rak fråga svarar jag. Jag lutar mig mot Ockhams rakkniv ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv ). Om jag skulle uppleva något jag inte kan förklara så är det mer sannolikt att mitt sinne spelar mig ett spratt elelr att jag har misstolkat hela situationen än att det var spöken/ andar/ okända energier/ utomjordingar/ tomtar som orsakade det eftersom det i sig förutsätter att hela vår verklighetsuppfattning behöver omvärderas. Jag har både hört och läst att det finns lika många verkligheter som det finns människor!
ängsvädd
23-07-2010, 12:03
Spännande tråd. Ju mer man lär sig desto mer förstår man hur mycket det finns som man inte förstår.
En tjej jag känner drömmer ofta sanndrömmar, hon vågar knappt somna av rädsla för vad hon ska drömma eftersom det så ofta sedan verkligen händer.
Gossen Ruda
23-07-2010, 12:15
CITAT (ängsvädd @ 23-07-2010, 13:03)  Spännande tråd. Ju mer man lär sig desto mer förstår man hur mycket det finns som man inte förstår.
En tjej jag känner drömmer ofta sanndrömmar, hon vågar knappt somna av rädsla för vad hon ska drömma eftersom det så ofta sedan verkligen händer. Om du med sanndrömmar menar att hon drömmer om saker som sedan händer så är det enligt min mening omöjligt, ingen kan spå framtiden. Ett sätt att få reda på hur det förhåller sig är att varje gång hon drömmer skriver hon ner vad hon drömde och detta sparas på ett säkert ställe. Skulle det sen hända att det hon drömde verkligen hände så har man bevis och misstanken om efterkonstruktion kan avskrivas. Att hon själv påstår: Men det har jag drömt om gills inte.
fuchsian
23-07-2010, 12:19
CITAT (silos @ 23-07-2010, 08:47)  Tack Det skall jag göra. Verkligen spännande och egentligen alldeles "normalt" för naturen. Djuren kan lätt uppfatta olika energier, som att se våra nära och kära "på besök". Min hund har hämtat mig när hon ser och känner igen "besökaren", Oftast min mormor (som var medial) och min kära Gudmor, med syrendoft. Även i naturen finns olika linjer, curry, ley, harmanslinjer. Korsningar av dessa kan bli just sådana kraftpunkter som din katt har uppmärksammat. Det sägs att även vissa andeväsen kan använda den energin till att "köra runt lite", om man skojar om det. Jag vet inte så mycket av detta, men currylinjernas korsning är särskilt intressant för just katter (ingen hund vill ligga på den) men myrorna i skogen bygger sina stackar på en sån. nu kan jag inte säga vad det egentligen var som din katt ville, men kanske kom någon, vem vet .....  ... fuchian ...
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2010, 13:15)  Om du med sanndrömmar menar att hon drömmer om saker som sedan händer så är det enligt min mening omöjligt, ingen kan spå framtiden. Ett sätt att få reda på hur det förhåller sig är att varje gång hon drömmer skriver hon ner vad hon drömde och detta sparas på ett säkert ställe. Skulle det sen hända att det hon drömde verkligen hände så har man bevis och misstanken om efterkonstruktion kan avskrivas. Att hon själv påstår: Men det har jag drömt om gills inte. Det var en mycket bra ide Gossen Ruda och så skulle papperet stoppas i en låst låda med sigill på..... Nu kom jag på en sak:att jag har använt NI och VI,som att vi är åtskillda:((( Det har inte varit min mening,eftersom i slutändan är vi alla människor,men tycker och tänker olika.... Det är jo bra mycket bättre att göra sitt allra bästa att förstå och respektera sin nästa!
Piccante
23-07-2010, 12:24
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 13:19)  Djuren kan lätt uppfatta olika energier, som att se våra nära och kära "på besök". Min hund har hämtat mig när hon ser och känner igen "besökaren", Oftast min mormor (som var medial) och min kära Gudmor, med syrendoft.
Även i naturen finns olika linjer, curry, ley, harmanslinjer. ........ Detta är "energier" som aldrig har lyckats mätas eller beskrivas vetenskapligt någon gång och ingen känd källa till dessa energifält finns. Sannolikheten är väl större att det är just en syren som doftar syren och inte en ande?
ängsvädd
23-07-2010, 12:25
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2010, 13:15)  Om du med sanndrömmar menar att hon drömmer om saker som sedan händer så är det enligt min mening omöjligt, ingen kan spå framtiden. Ett sätt att få reda på hur det förhåller sig är att varje gång hon drömmer skriver hon ner vad hon drömde och detta sparas på ett säkert ställe. Skulle det sen hända att det hon drömde verkligen hände så har man bevis och misstanken om efterkonstruktion kan avskrivas. Att hon själv påstår: Men det har jag drömt om gills inte. Henne litar jag på till 100 %. Och du vet att det är omöjligt, det är till att sätta sig på höga hästar. Vad har du för bevis på att det skulle vara omöjligt? Du verkar tro att bara det du kan se, höra, fatta, lukta, känna finns eller som våra hittilss uppfunna apparater kan registrera. Det var inte längese´n som man upptäckte att elefanterna har ett väldigt rikt språk som våra öron inte kan höra, en apparat fångade upp ljuden.
fuchsian
23-07-2010, 13:07
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 13:24)  Detta är "energier" som aldrig har lyckats mätas eller beskrivas vetenskapligt någon gång och ingen känd källa till dessa energifält finns. Sannolikheten är väl större att det är just en syren som doftar syren och inte en ande? Våra förfäder använde den kunskapen om sin egen mark och det fördes vidare tills vi kom hit då man kan ta E4 till vilket håll som helst. Inga beskymmer med det, eller hur, till och med finns det vägvisare och GPS så att man inte åker vilse. Sannorlikheten att det luktar syren finns ju när de blommar för alla, eller hur? ....  ... fuchian ...
Piccante
23-07-2010, 13:39
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 14:07)  Våra förfäder använde den kunskapen om sin egen mark och det fördes vidare tills vi kom hit då man kan ta E4 till vilket håll som helst. Inga beskymmer med det, eller hur, till och med finns det vägvisare och GPS så att man inte åker vilse. Sannorlikheten att det luktar syren finns ju när de blommar för alla, eller hur? ....  ... fuchian ... Menar du att E4an följer Leylinjer elelr andra energifält??? GPS är baserat på satelllitnavigering och inte efter några jordiska linjer.
Oj oj oj;jag trodde då inte att det skulle bli så många besökare i denna tråd men det är dock bara trevligt och stämningen är fin!
Biggan_
23-07-2010, 13:59
Biggan! Ha du blivit till en ande,eftersom det fanns ingenting skrivet på ditt inlägg
Biggan_
23-07-2010, 14:16
Du ser det när du tror det och du ser inte det när du inte tror det...
CITAT (Biggan_ @ 23-07-2010, 15:16)  Du ser det när du tror det och du ser inte det när du inte tror det... Den var bra!!!!!!!!
http://www.seilon.org/2008/11/Väldigt intressant läsning tycker jag!
fuchsian
23-07-2010, 15:00
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 14:39)  Menar du att E4an följer Leylinjer elelr andra energifält??? GPS är baserat på satelllitnavigering och inte efter några jordiska linjer. Markus, Man måste lätta upp stämningen ibland, och skoja lite. Svaret på din fråga är dock ett nej för dagens samhälle använder inte dessa metoder för vi har ju andra redskap som man inte behöver ifrågasätta. du får ursäkta mig, men jag gör så gott jag kan, men ibland känns det lite meninglöst. .....  Fuchian ...
Anki på Öland
23-07-2010, 15:03
CITAT (silos @ 23-07-2010, 14:41)  Oj oj oj;jag trodde då inte att det skulle bli så många besökare i denna tråd men det är dock bara trevligt och stämningen är fin!  Nu kanske jag förstör alltihopa men jag undrar bara varför man inte får tramsa i den här tråden när man så uppenbarligen får göra det i varenda annan tråd?? Är det något speciellt som gör att man skall respektera trådskaparen just här men aldrig i andra trådar på småprat??? Anki
CITAT (Anki på Öland @ 23-07-2010, 16:03)  Nu kanske jag förstör alltihopa men jag undrar bara varför man inte får tramsa i den här tråden när man så uppenbarligen får göra det i varenda annan tråd?? Är det något speciellt som gör att man skall respektera trådskaparen just här men aldrig i andra trådar på småprat??? Anki Men liksom i andra trådar får väl trådskaparen säga ifrån om det tramsas?
fuchsian
23-07-2010, 15:10
Vet ni hur mycket själen väger, den som lämnar kroppen vid ett dödsögonblicket, oberoende en baby som föds för tidigt, eller en persom med sina, tja, ca 300kg? Detta är vetenskapligt testad under en så rätt lång period i av de som inget tror på ett lasarett i USA. 21 gram!Vad säger detta till er? .....  ... fuchian ...
CITAT (Anki på Öland @ 23-07-2010, 16:03)  Nu kanske jag förstör alltihopa men jag undrar bara varför man inte får tramsa i den här tråden när man så uppenbarligen får göra det i varenda annan tråd?? Är det något speciellt som gör att man skall respektera trådskaparen just här men aldrig i andra trådar på småprat??? Anki Varför skulle du förstöra? Du skriver jo det som du funderar över.Man skall absolut respektera alla trådskaparnas önskan,men så verkar det inte vara:((( VAD är trams för dig? Jag vill veta i vilken-vilka trådar har jag inte respekterat tråd skaparen? P.S Jag är djupt tacksam för att de som kommer hit är vänliga och respekterande gentemot mig!
Anki på Öland
23-07-2010, 15:24
CITAT (Rihane @ 23-07-2010, 16:07)  Men liksom i andra trådar får väl trådskaparen säga ifrån om det tramsas? Det har jag inte märkt att det respekterats på senaste tiden..... det räcker ju att öppna 5 seriösa trådar så ser man.  Anki
fuchsian
23-07-2010, 15:25
Till ANKI på Öland, Har du sett att det finns i "småprat" 3 olika sk. Tramstrådar att leka med. 1. Stintans --- har småprat drabbats av virus? 2. Red Top ---- Svammeltråd 3. malcolm ---- Humorbefriat Jag menar inget illa om dessa 3 andra men denna som Silos påbörjade och vi diskuterade tillsammans om detta, så skulle meningen vara att kunna ställa frågor utan att dens skull känna sig dum el. annat och att den som kunde svara på ens fråga, skulle tas som en diskussion och byte av info mellan alla som har tankar om just dessa "okända" sakerna. Om det inte skulle ha kommit frågor, så då hade det varit meningslöst att fortsätta. Alla seriösa frågor är välkomna och kan man inte svara på det, så vara ärlig att jag vet inte hur det el det där förhåller sig, kanske någon annan har något svar att ge. Jag vet mycket väl att detta är så udda och liten del, men man märker att vi får fler och fler frågor. Det är väl inte så konstigt egentligen, även att man tänker inte i dessa banor i sitt vanliga liv, men någon gång träffar man på något som man inte kan begripa, inga frågor är dumma ......  .... fuchian ...
Bengalow
23-07-2010, 15:29
Trodde nog att det skulle komma ett inslag från "vetenskapen" i USA. Där har man i vissa stater i södra USA upphöjt skapelsehistorien till vetenskap, d.v,s. man tror fullt och fast på att historien om Adam och Eva är sann. Den siste dåren är inte född ännu...!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|