|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
CITAT (fuchian @ 26-07-2010, 11:53)  Ursäkta mig, men det kommer inte bli läst, varför göra nåt som är onödigt besvär för er.  ..fuchian ... Hur menar du? Förstod du vad Chamomille menade?
Gossen Ruda
26-07-2010, 11:35
CITAT (Chamomille @ 26-07-2010, 12:09)  Heter du Rapchic också? Fantastiskt egentligen. Det tycks mig som om fuchian tror sig vara forumets medelpunkt och allt rör sig runt henne. "Allt ljus på mig" som Edward Persson lär ha sagt.
Chamomille
26-07-2010, 11:36
CITAT (Gossen Ruda @ 26-07-2010, 12:35)  Det tycks mig som om fuchian tror sig vara forumets medelpunkt och allt rör sig runt henne. "Allt ljus på mig" som Edward Persson lär ha sagt. [attachment=52840:gapflabb.gif]
Solstorm
26-07-2010, 11:40
Silos, jag ber dig läsa den här tråden, hela tråden. http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...amp;hl=papegojaFuchian och Tottes matte är samma person. Det förklarar en del om varför forumdeltagare har extra svårt att ta henne på allvar. Jag har varit med om en del upplevelser som vetenskapen inte kan förklara, de vetenskapliga metoderna räcker väl helt enkelt inte till ännu. Med tiden så förbättras de säkert. Jag har träffat riktiga medium som har berättat saker för mig som jag inte trott på och förnekat, alltså kan det inte handla om cold reading, efteråt när jag har kollat upp så har det visat sig stämma mycket väl. Tyvärr så är det flumnissar som fuchian som pratar i det blå som ger hela genren en dålig stämpel. Tyvärr är hon inte ensam. De medium som jag har träffat och som jag respekterar skulle aldrig bete sig på det viset.
CITAT (Chamomille @ 26-07-2010, 12:29)  en putteliten spöke... hihi  Tack ska du ha. eller en tuttespöke som ägnar sig åt att suga kraft får nånstans där hon kan komma in  Vassegod!
*Stintan*
26-07-2010, 11:51
CITAT (Solstorm @ 26-07-2010, 12:40)  Silos, jag ber dig läsa den här tråden, hela tråden. http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...amp;hl=papegojaFuchian och Tottes matte är samma person. Det förklarar en del om varför forumdeltagare har extra svårt att ta henne på allvar. Jag har varit med om en del upplevelser som vetenskapen inte kan förklara, de vetenskapliga metoderna räcker väl helt enkelt inte till ännu. Med tiden så förbättras de säkert. Jag har träffat riktiga medium som har berättat saker för mig som jag inte trott på och förnekat, alltså kan det inte handla om cold reading, efteråt när jag har kollat upp så har det visat sig stämma mycket väl. Tyvärr så är det flumnissar som fuchian som pratar i det blå som ger hela genren en dålig stämpel. Tyvärr är hon inte ensam. De medium som jag har träffat och som jag respekterar skulle aldrig bete sig på det viset. Vi är nog många som kan instämma.
Chamomille
26-07-2010, 11:54
Jag behöver nog en översättare nu. Hjälp! CITAT (silos @ 26-07-2010, 12:41)  eller en tuttespöke som ägnar sig åt att suga kraft får nånstans där hon kan komma in  Vassegod! Har du fått frispel?
CITAT (Chamomille @ 26-07-2010, 12:54)  Jag behöver nog en översättare nu. Hjälp! Har du fått frispel? JAAAA,det har jag Förresten vd är frispel!? Jag kanske missuppfattade ditt svar?
CITAT (Solstorm @ 26-07-2010, 12:40)  Silos, jag ber dig läsa den här tråden, hela tråden. http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...amp;hl=papegojaFuchian och Tottes matte är samma person. Det förklarar en del om varför forumdeltagare har extra svårt att ta henne på allvar. Jag har varit med om en del upplevelser som vetenskapen inte kan förklara, de vetenskapliga metoderna räcker väl helt enkelt inte till ännu. Med tiden så förbättras de säkert. Jag har träffat riktiga medium som har berättat saker för mig som jag inte trott på och förnekat, alltså kan det inte handla om cold reading, efteråt när jag har kollat upp så har det visat sig stämma mycket väl. Tyvärr så är det flumnissar som fuchian som pratar i det blå som ger hela genren en dålig stämpel. Tyvärr är hon inte ensam. De medium som jag har träffat och som jag respekterar skulle aldrig bete sig på det viset. NU blev jag riktigt bekymrad och ledsen...om tottes matte verkligen är Fuchian,vet jag ej,men Fuchian skriver onekligen som tottes matte och tottes matte som Fuchian Om detta är sant så förstår jag er andra varför ni beteer som ni gör,men samtidigt är det ingen anledning att göra som många gör här!Även jag har varit dum här Det är nog bäst att jag håller till min Sagovärld.....
*Stintan*
26-07-2010, 12:17
Hoppas poletten trillade ner nu då
CITAT (*Stintan* @ 26-07-2010, 13:17)  Hoppas poletten trillade ner nu då  Jag dömer inte någon enda...hoppas jag,eftersom jag ej vill heller själv bli dömd,utan jag gör mitt bästa att förstå mina medmänniskor och mig sjäv..både här och IRL.... Jag är bara en liten människa i ett ENORMT Universum....  edit..det saknades en bokstav..
Det är för sent att ångra,men det hade varit bättre att INTE starta denna tråd,speciellt nu när jag kommit tillbaka!
Gunilla T
26-07-2010, 12:46
Ja Silos, du har kanske rätt i det.
Jag hoppas att du inte far illa här igen...du är en fin person som vill tro alla om gott men det är tyvärr också de som får de hårdaste smällarna av sånt här.
Jag tycker att det är så många som slutat skriva här...hoppas det är semester och inget annat.
CITAT (Gunilla T @ 26-07-2010, 13:46)  Ja Silos, du har kanske rätt i det.
Jag hoppas att du inte far illa här igen...du är en fin person som vill tro alla om gott men det är tyvärr också de som får de hårdaste smällarna av sånt här.
Jag tycker att det är så många som slutat skriva här...hoppas det är semester och inget annat. Hej Gunilla! Så gulligt av dig att bryr dig om mig,det värmer mitt hjärta väldigt mycket Visst blir jag ledsen när jag läser hur det är här,men denna gång klarar jag mig. Hoppas att det är p.g.a. att det är semester tider att folk inte skriver så mycket! I framtiden skall jag tänka mig för innan jag startar ett nytt tråd.......
Gossen Ruda
26-07-2010, 14:11
Silos, du skall inte ta åt dig av bråket runt fuchian. Jag tänkte skriva mer men jag vill ha en uppgift av dig först. När du och fuchian pratade om att starta denna tråd, var det direkt via telefon eller liknande eller var det via PM eller mail?
fuchsian
26-07-2010, 14:16
CITAT (Gossen Ruda @ 26-07-2010, 15:11)  Silos, du skall inte ta åt dig av bråket runt fuchian. Jag tänkte skriva mer men jag vill ha en uppgift av dig först. När du och fuchian pratade om att starta denna tråd, var det direkt via telefon eller liknande eller var det via PM eller mail? det har du inte med att göra! Men jag kan skriva en ny vits istället.
Gossen Ruda
26-07-2010, 14:18
CITAT (fuchian @ 26-07-2010, 15:16)  det har du inte med att göra! Men jag kan skriva en ny vits istället. Om jag ställer en fråga till silos angår inte det dig. Har du inte sagt adjö ett antal gånger nu?
Bengalow
26-07-2010, 14:34
Hehe, tror du inte att det var telepati? Eller kanske distance healing....
fuchsian
26-07-2010, 14:34
CITAT (Gossen Ruda @ 26-07-2010, 15:18)  Om jag ställer en fråga till silos angår inte det dig. Har du inte sagt adjö ett antal gånger nu? Det verkar inte fungera, så jag bara repeterar det för säkerhets skull innan maken och jag flyger ner till vårt hus. ..... ifalatt .......  oh sole mio!
Red Top
26-07-2010, 14:37
CITAT (fuchian @ 26-07-2010, 15:34)  Det verkar inte fungera, så jag bara repeterar det för säkerhets skull innan maken och jag flyger ner till vårt hus. ..... ifalatt .......  oh sole mio! Glöm inte att vaxa kvasten.
*Stintan*
26-07-2010, 14:39
CITAT (Red Top @ 26-07-2010, 15:37)  Glöm inte att vaxa kvasten.
Chamomille
26-07-2010, 14:46
 Edit: Tänk på högerregeln.
ängsvädd
26-07-2010, 14:50
CITAT (silos @ 26-07-2010, 14:08)  Hej Gunilla! Så gulligt av dig att bryr dig om mig,det värmer mitt hjärta väldigt mycket Visst blir jag ledsen när jag läser hur det är här,men denna gång klarar jag mig. Hoppas att det är p.g.a. att det är semester tider att folk inte skriver så mycket! I framtiden skall jag tänka mig för innan jag startar ett nytt tråd.......  Silos, du har inte gjort ett dugg fel som startat dina trådar! Det är viktigt att även få diskutera saker som vi inte kan bevisa - än - . Tråkigt bara att det ska hånas och förlöjligas av vissa och trollas med av trollet. På småprat får man ta upp olika ämnen som man vill prata om - det behöver inte alls vara trädgårdsrelaterat på odla. Alla kan inte vara intresserade av allt, av samma saker och du har full rätt att ta upp det du vill prata om.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-07-2010, 15:11)  Silos, du skall inte ta åt dig av bråket runt fuchian. Jag tänkte skriva mer men jag vill ha en uppgift av dig först. När du och fuchian pratade om att starta denna tråd, var det direkt via telefon eller liknande eller var det via PM eller mail? Om jag nu minns rätt så berörde någon av oss detta med nytt tråd i ett annat tråd och det gjorde att jag startade denna tråd,utan att fråga i förväg Fuchian,varken via eller telefon! Jag känner inte till vem Fuchian är,jag har inte hennes telefonnummer,mail eller hennes namn,men vi har haft kontakt via PM då och då och sådant är jo privat eller hur!? Dessutom har jag absolut INGENTING emot Fuchian,eller någon annan här på Odla.nu!!!Jag blir bara så ledsen att det blivit på det här viset,när jag önskade ha ett tråd om dessa frågor som kommit upp här.
Var rädd om dig Silos
CITAT (Alba @ 26-07-2010, 16:17)  Var rädd om dig Silos  Tack gulledig! Det var nästan att jag blev rädd för att skriva här,men så bestämde jag mig för att fortsätta att skriva,det blir dock inne på min tråd om mina dockor och annat.  edit det blev fel smilies Till Bengalow,Camomille,Red Top,Stintan och Fuchian! Snälla goa rara vänner,ni kan väl sluta med att göra det ni gör nu! Av erat beteende blir det inte lugnt härinne VARFÖR måste ni fortsätta???
Gossen Ruda
26-07-2010, 15:40
Tack silos, jag bara funderade på om du haft någon direkt kontakt men så var det alltså inte. Dvs ingen här vet något mer om fuchian än vad hon skrivit här, utan att bevisa ett enda ord. Hon säger sig vara medial och syssla med kosmisk healing och har svamlat diverse fina ord men det bevisar inget. Hon kan vara det hon utger sig för att vara eller en bedragare men jag lutar nog åt det sistnämnda i brist på bevis. I det verkliga livet är man oskyldig tills dess motsatsen bevisats, på nätet är man inget förrän något bevisats.
En bedragare behöver stödtrupper för det är svårt att vara ensam. Så fort fuchian sade sig vara medial dök det upp ett antal tänkbara personer med silos i spetsen. Inga hårda ord mot dessa personer utan snarare inställsamhet och direkt blev hon trodd. Kära odlaiter, man får inte vara hur blåögd som helst. Bara för att någon skriver något på ett forum behöver det inte vara sant. Jag har även sett något som kan vara cold reading. Någon skrev att denne läst några böcker, vips hade även fuchian gjort det. Hur vet vi det?
Sen har det flippat ut totalt när hon inte kom någonstans oss andra med oförskämdheter och dåliga vitsar. Inget medium håller på med sådant, inte heller förnekar tidigare nick och att man ändrat i tidigare uppgifter. Faktum är att jag tycker det luktar troll om hela historien, fast det luktar mer. Sniff, sniff, det osar katt! Sniff, sniff, Copycat? Gud förbjude! Glöm nu hela den här soppan och låt oss vara glada.
mamamaggan
26-07-2010, 15:45
CITAT (Alba @ 26-07-2010, 16:17)  Var rädd om dig Silos  Säger jag med ! Fortsätt du att skriva i din tråd om dina dockor mm , jättekul att se vilka saker du skapar.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-07-2010, 16:40)  Tack silos, jag bara funderade på om du haft någon direkt kontakt men så var det alltså inte. Dvs ingen här vet något mer om fuchian än vad hon skrivit här, utan att bevisa ett enda ord. Hon säger sig vara medial och syssla med kosmisk healing och har svamlat diverse fina ord men det bevisar inget. Hon kan vara det hon utger sig för att vara eller en bedragare men jag lutar nog åt det sistnämnda i brist på bevis. I det verkliga livet är man oskyldig tills dess motsatsen bevisats, på nätet är man inget förrän något bevisats.
En bedragare behöver stödtrupper för det är svårt att vara ensam. Så fort fuchian sade sig vara medial dök det upp ett antal tänkbara personer med silos i spetsen. Inga hårda ord mot dessa personer utan snarare inställsamhet och direkt blev hon trodd. Kära odlaiter, man får inte vara hur blåögd som helst. Bara för att någon skriver något på ett forum behöver det inte vara sant. Jag har även sett något som kan vara cold reading. Någon skrev att denne läst några böcker, vips hade även fuchian gjort det. Hur vet vi det?
Sen har det flippat ut totalt när hon inte kom någonstans oss andra med oförskämdheter och dåliga vitsar. Inget medium håller på med sådant, inte heller förnekar tidigare nick och att man ändrat i tidigare uppgifter. Faktum är att jag tycker det luktar troll om hela historien, fast det luktar mer. Sniff, sniff, det osar katt! Sniff, sniff, Copycat? Gud förbjude! Glöm nu hela den här soppan och låt oss vara glada. Gossen Ruda! Jag visste absolut ingenting om Fuchian när jag kom tillbaka hit!Jag blev bara så glad över att det fanns en annan människa som funderare över dessa "osynliga,paranormala etc"....... Fastän jag har sett allt som du beskriver här ovan om Fuchians beteende så dömer jag henne-honom INTE,för h*n är också en liten människa på vandring på livets stig och ta stora ord och skryterier i sina skriverier,SÅDANT tar jag avstånd ifrån..... Även jag önskar att vi glömmer allt detta och forstätter och dessutom önskar jag att Admin antigen låser trådet eller ta den helt bort,det sistnämnda är bäst tycker jo jag!
Gossen Ruda
26-07-2010, 15:55
CITAT (silos @ 26-07-2010, 16:51)  Gossen Ruda! Jag visste absolut ingenting om Fuchian när jag kom tillbaka hit!Jag blev bara så glad över att det fanns en annan människa som funderare över dessa "osynliga,paranormala etc"....... Fastän jag har sett allt som du beskriver här ovan om Fuchians beteende så dömer jag henne-honom INTE,för h*n är också en liten människa på vandring på livets stig och ta stora ord och skryterier i sina skriverier,SÅDANT tar jag avstånd ifrån..... Även jag önskar att vi glömmer allt detta och forstätter och dessutom önskar jag att Admin antigen låser trådet eller ta den helt bort,det sistnämnda är bäst tycker jo jag!  Du är snäll och vänlig silos, inget ont om dig. Ta bort tråden tycker jag inte man skall göra, möjligen låsa men jag tror att saken behöver behandlas lite till om någon vill.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-07-2010, 16:55)  Du är snäll och vänlig silos, inget ont om dig. Ta bort tråden tycker jag inte man skall göra, möjligen låsa men jag tror att saken behöver behandlas lite till om någon vill. Tack! Okej,du har rätt och vet du vad;jag respekterar dina åsikter,även fastän du totalt motsats till mig,men du är en bra cyberspegel för mig om mig själv om sådant som kan fattas hos mig själv.....
fuchsian
26-07-2010, 19:48
CITAT (sqrulan @ 25-07-2010, 17:28)  Det var trist att denna tråd blev så förstörd, helt i onödan eller kanske av skadeglädje? Det började ju så intressant och jag hadde saker att berätta som jag varit med om i mitt liv.
Nu menar jag inte sånt som Terry och dom håller på med utan annat konstigt som har hänt i mitt liv, som konstiga händelser och upplevelser.
Jag har läst många, många böcker. Samtal med gud: ettan, tvåan o trean. Insikterna och flera andra bra, kommer inte ihåg alla namn just nu. Mycket p.g.a det som jag har varit med om för jag sökte förklaringar till vad jag upplevt.
Jag anser att var och en får tro vad dom vill om vad dom vill, jag behöver inte förstöra deras tro för att själv må bra. Jag kanske inte tror på allt som är skrivet i denna tråd och det behöver jag väl inte heller göra, jag kan läsa det som skrivs och låta det vara så.
Nu kommer jag endast att skriva detta inlägg för jag gillar inte att någon ska "smutskasta" mina upplevelser och känslor. Trist =0( Du gör helt rätt att avstå från detta för det gör jag också. Så många elaka och avundssjuka människor strular bara till det och jag har påängterat att det är upp till av och en, men hadde ett hopp att kunna svara och dela med mig av det man har upplevt, men aldrig i ett tråd där den själve f...n Stintan lägger sig i allas upplevelser. Ni andra som vågade berätta och fråga om olika saker ska inte bli hånade av varken Stintan eller gossen ruda. Jag tillåter det inte! ------  fuchian ... (hade tänkt låta bli men har en medkänsla med er som var seriösa, resten av bunten skiter jag i ----- f Vi må visa att det är något de inte har utvecklats att få till sig som kunskap
*Stintan*
26-07-2010, 20:15
CITAT (fuchian @ 26-07-2010, 20:48)  Du gör helt rätt att avstå från detta för det gör jag också. Så många elaka och avundssjuka människor strular bara till det och jag har påängterat att det är upp till av och en, men hadde ett hopp att kunna svara och dela med mig av det man har upplevt, men aldrig i ett tråd där den själve f...n Stintan lägger sig i allas upplevelser. Ni andra som vågade berätta och fråga om olika saker ska inte bli hånade av varken Stintan eller gossen ruda. Jag tillåter det inte! ------  fuchian ... (hade tänkt låta bli men har en medkänsla med er som var seriösa, resten av bunten skiter jag i ----- f Vi må visa att det är något de inte har utvecklats att få till sig som kunskap Det enda jag haft synpunkter på och åsikter om är fuchians skriverier, påhopp och falskhet. Jag har inte haft någon som helst anledning att lägga mig i någon annans upplevelse när det gäller detta ämne, varför skulle jag det när jag själv tycker att det är intressant. Falska människor har jag däremot väldigt svårt för och fuchian är tyvärr en sådan. Edit:rättat stavfel.
Anders zon 1
26-07-2010, 22:04
CITAT Silos, jag ber dig läsa den här tråden, hela tråden. http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...amp;hl=papegojaFuchian och Tottes matte är samma person. Det förklarar en del om varför forumdeltagare har extra svårt att ta henne på allvar. Ja herre jävlar! Det var bland det värsta och mest förvirrade jag sett i de här sammanhangen (mycket man missar när man inte "hänger" så mycket här på småprat)!  Fucsian och Tottes matte verkar onekligen vara samma person (inte minst sättet att uttrycka sig på ju tyder på det). Inser att det är helt meningslöst att ödsla energi på att bemöta inlägg från henne/honom i fortsättningen.
sqrulan
26-07-2010, 22:47
 Oj, oj, oj....
*Stintan*
26-07-2010, 22:57
...................
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad. / Kineskiskt ordspråk
Det är den som går vilse som finner de nya vägarna. / Niels Kjaer
Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på. / Alec Guinness
Du blir bara stor om du vågar vara liten. / Okänt ursprung
Alla är ansvariga inför alla för allt som sker på jorden./Dostojevskij
Hittade några visdosord som kanske kan passa här....
ängsvädd
27-07-2010, 10:03
CITAT (silos @ 27-07-2010, 09:39)  Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad. / Kineskiskt ordspråk
Det är den som går vilse som finner de nya vägarna. / Niels Kjaer
Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på. / Alec Guinness
Du blir bara stor om du vågar vara liten. / Okänt ursprung
Alla är ansvariga inför alla för allt som sker på jorden./Dostojevskij
Hittade några visdosord som kanske kan passa här.... Kloka ord
fuchsian
27-07-2010, 10:13
Ingen är skylldig förran motsatsen bevisas och i detta fall har det gått till peronangrepp.
Till ALLAS kännedom! Det är INTE på grund av Fuchian som jag önskade denna tråd låst,utan p.g.a. ALLT skit prat som har kommit hit,det vill säga allt tjafs bland annat om Fuchian! VARFÖR behövde ni ta upp andra trådar härinne,undrar jag bara???Här handlar det jo om det "osynliga" !!!! VARFÖR ta upp min tid tidigare här på Småprat om att jag blev avstäng...eller var det inte här som det togs upp av en medlem?! DÖMEN ICKE SÅ BLIR NI SJÄLVA ICKE DÖMDA!!! KASTA DEN FÖRSTA STENEN OM DU ÄR UTAN SKULLD!!! Många varför snurrar i mina tankar och jag fattar inte varför människornam beteer sig som vi gör här i världen!?!
fuchsian
27-07-2010, 10:28
Tack silos, Tack för att du kan förstå bättre än flertal andra. Jag kommer inte kommentera slikna lögner och är ense med dig, var finns den medmänskliga förståelsen och förlåtelsen? Har frågat efter den men den finns nog hos fåtal i forumet. Jag ska ha en klient strax så jag ska ta hand om hennes rygg. .....  .... fuchian .....
CITAT (flaxss @ 23-07-2010, 11:11)  när det gäller andra och sådant övernaturligt så jag nog neutralt inställd. jag kan inte säga att det säkert inte finns och jag kan inte säga att dom säkert finns. skulle det hända nåt så är jag öppen för det men jag är också lika skeptiskt.
ibland tror jag inte på det och ibland tror jag på det eller nåt av det. har ju fått en del ''konstiga berättelser berättade för mig'' bland annat som nära och kära upplevt. däremot kan ju ju ändå inte vara säker på om dom ljuger för mig eller bara inbillning (även om jag tror att min mormor inte skulle ljuga för mig) eller om det helt enkelt var en riktigt övernaturlig upplevelse.
vad kallar man sådana för som jag är ? dvs neutralt inställd.
när det gäller bilder är det svårt dels kan dom vara fejkade och dels kan det vara naturliga saker som dimma, fukt, snö, regn. eller att ljuset gjort nåt.
här är ett av mitt ''spök''kort
[attachment=52678:25373861...Xbpea_fs.jpg]
så vad är detta ? antagligen är det nåt från ljuset. men det kan ju ockås vara en ande. Jag tror att du är en sökare innerst inne Vad det gäller bilden så vet jag inte vad det är...
fuchsian
27-07-2010, 10:45
CITAT (Gossen Ruda @ 26-07-2010, 16:40)  Tack silos, jag bara funderade på om du haft någon direkt kontakt men så var det alltså inte. Dvs ingen här vet något mer om fuchian än vad hon skrivit här, utan att bevisa ett enda ord. Hon säger sig vara medial och syssla med kosmisk healing och har svamlat diverse fina ord men det bevisar inget. Hon kan vara det hon utger sig för att vara eller en bedragare men jag lutar nog åt det sistnämnda i brist på bevis. I det verkliga livet är man oskyldig tills dess motsatsen bevisats, på nätet är man inget förrän något bevisats.
Sen har det flippat ut totalt när hon inte kom någonstans oss andra med oförskämdheter och dåliga vitsar. Inget medium håller på med sådant, inte heller förnekar tidigare nick och att man ändrat i tidigare uppgifter. Faktum är att jag tycker det luktar troll om hela historien, fast det luktar mer. Sniff, sniff, det osar katt! Sniff, sniff, Copycat? Gud förbjude! Glöm nu hela den här soppan och låt oss vara glada. Även ett medium har humor och kan gilla goa, små vitsar. Men som du säger glöm hela skiten och gå vidare med dom andra, så detta ämne inte kommer upp från annat håll och jag åter blir er en syndabock av ingenting. Är ni så smarta? varför behöver ni en syndabock, det bevisar ju svaghet hos er. Har du sett tråden av slikt ämne år 2006? vad gjorde ni av henne? .....
Härligt,nu har stormen bedarrat här! Kanke kan vi fortsätta med deta tråd i all vänlighet!? Förr i tiden fanns det många kloka gummor i byarna och så var det även min barndomsby. Min mamma tog mig dit för att få hjälp med att få bort exem från min panna,en svår exem. Gumman sa till mamma att hon skall skära en potatis mi itu och smörja min panna mede halvorna.Efter detta skulle hon stoppa potatis halvorna på ett sådant ställe där de inte kunde gro. Mamma gjorde så och exemet försvann! Kanske var det för att mamma trodde på detta eller så har potatisen den förmågan att den kan ta bort exem.....
Nu är jag inte troende, inte i någon bemärkelse, varken religiöst eller på övernaturliga fenomen. För mig framstår detta med medium och healers som ett sätt att unyttja människor som befinner sig i svåra situationer, att utnyttja/lura dem ekonomiskt eller mentalt. Jag har en fråga till er som tror på det övernaturliga, hälsningar från "andra sidan" m.m. Vad är det meningsfulla med det hela?Nära och kära som gått bort har man ju kvar inom sig som minnen, inte skulle en hälsning (oftast för dyra pengar) via ombud tillföra något. Gita
fuchsian
29-07-2010, 13:53
GITA, Hur utnjyttjad har du blivit av dessa healers och medier? Har du erfarenhet och kunskap vad det hela går ut på? Är du med i en samling mobbare,Eller? Det är ju ni som har tagit upp detta att lura pengar av andra. Jag har inte snackat om arvoden eller sånt, för att det hör inte hit. Det är en sak mellan den personen och den som söker sig till dessa. Jag är så in i vassen ovetande vad och hur mycket man ska ta betalt för och det båttnar i att jag tänker inte på den ekonomiska biten i det hela. Maken sköter allt sånt och mer därtill och jag får av honnom allt jag behöver, även att jag inte har några som helst omkostnader att sköta. Jag kan min bit. Han kan sin. ........  ... Fuchian ...
fuchsian
29-07-2010, 14:01
Silos, Du är en liten ängel med ett enormt stort och kärleksfullt hjärta, må du förbli det också i fortsättningen, låt ingen trampa på dig, ännu en gång till. Dessa blinda behöver se solen och börja stråla, precis som du har gjort! ......  ... fuchian ...
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 14:53)  GITA, Hur utnjyttjad har du blivit av dessa healers och medier? Har du erfarenhet och kunskap vad det hela går ut på? Är du med i en samling mobbare,Eller? Det är ju ni som har tagit upp detta att lura pengar av andra. Jag har inte snackat om arvoden eller sånt, för att det hör inte hit. Det är en sak mellan den personen och den som söker sig till dessa. Jag är så in i vassen ovetande vad och hur mycket man ska ta betalt för och det båttnar i att jag tänker inte på den ekonomiska biten i det hela. Maken sköter allt sånt och mer därtill och jag får av honnom allt jag behöver, även att jag inte har några som helst omkostnader att sköta. Jag kan min bit. Han kan sin. ........  ... Fuchian ... Ja, nu skrev jag ju att det är min personliga åsikt, inte att det är så. Fast huvudfrågn var vad det meningsfulla i det hela är. Skulle vara intressant att få ett svar på just den biten. Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|