|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-07-2010, 14:38)  Silos varför skriker du så?????
Förstår inte heller när man skriver om "min tråd". ingen här äger en tråd, alla kan skriva i alla tråder. Forumet ägs enbart av odla
Elisabeth Hm, men är den regeln förbehållen bara en del? Gäller det inte för Fuchian också? Som jag förstått det så får hon inte skriva vad och var hon vill.
Gossen Ruda
25-07-2010, 18:22
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 18:27)  Gossen Ruda, Jag hade inga förväntningar om detta tråd och vet med mig att det finns många fler tvivlare, men jag har inte tänkt omvända någon, endast svara på frågorna som komm upp och det jag kunde ha svar på. Jag tänker inte starta fler trådar i ämnet för jag tycker att nu är det nog.!!!!!! Synd att så många såg sin chansh att komma med sina udda frågor och tankar om allt mellan himmel och jord. Jag kommer att finnas, men mest på växterna, men kollar "småprat" lite då och då, så jag känner inte att jag faller med detta, det finns massa andra saker som andra är intresserad av och lite trädgårdstips vill jag läsa, men mina frågor om växterna har hoppats över, det är jag medveten om, men det visar bara hurudana folk är. ---------  ... Fuchian ... Nåja, du har inte skapat några trådar i det här ämnet utan mest kapat andras trådar med ditt healing-snack om jag kommer ihåg rätt. Den här tråden startades av silos t.ex.
fuchsian
25-07-2010, 18:29
CITAT (Gossen Ruda @ 25-07-2010, 19:22)  Nåja, du har inte skapat några trådar i det här ämnet utan mest kapat andras trådar med ditt healing-snack om jag kommer ihåg rätt. Den här tråden startades av silos t.ex. DET VAR EN HÄRRANS JAGANDE på stackars mig. silos och jag snackade ihop oss och hon startade den, förstått????? Vet du vem som är historiens sämste golfspelare? Nej. Adolf Hitler: han kom aldrig upp från bunkern! Härefter den osynliga
Nu måste jag komma tillbaka och skriva detta:lämna Fuchian iferd! Det är mycket mycket bättre att ni söker inom er eget mörker för där kommer ni hitta era "spöken" som ni inte vill veta av,det som ni inte vet någonting av kan ni väl låta andra prata-skriva om! Och KOM IHÅG! ALLt precis ALLT kommer att återvända till er själva,men ni kommer nog även då skylla på någon annan;mig,Fuchian,alla odda människor etc...
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 18:34)  Kommer inte ta del av din kundalini, det göder egot, har jag hört. Satte mer ut länken som info till dom som är intresserade av andlig utveckling och medvetande höjning. Det finns risker man bör känna till. Vem sa till dig att kundalini göder egot?
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 19:29)  DET VAR EN HÄRRANS JAGANDE på stackars mig. silos och jag snackade ihop oss och hon startade den, förstått?????
Vet du vem som är historiens sämste golfspelare? Nej.
Adolf Hitler: han kom aldrig upp från bunkern! Härefter den osynliga Så är det att Fuchian och jag pratade om detta och jag skapade då trådet,men hon är medskapare och en mycket viktig sådan och på Fuchian litar jag på mer än er som mobbar henne!!! Dessutom,varför komma hit och slänga sitt skit,när ni (några av er) ändå inte tror på det osynliga etc...?????
CITAT (Rihane @ 25-07-2010, 19:43)  Satte mer ut länken som info till dom som är intresserade av andlig utveckling och medvetande höjning. Det finns risker man bör känna till.
Vem sa till dig att kundalini göder egot? Det är bra! Kundalino och ens andliga utveckling kan mycket väl göda egoot,men det är inte fallet för en sann sökare. Själv skulle jag inte vilja få min Kundalini öppnas,risken finns att den tog "fel"kanal! För så där tio år sedan en syns kvinna sa att hon hade öppnat min Kundalini kanal,men hon visste abbsolut ingenting om Kundalini,eftersom hon trodde att hon gjort det och detta dessutom utan att jag fick reda på det! Om hon hade kunnat göra det hade hon gjort fruktansvärd övergrepp på mitt psyke och risken hade varit att jag hade hamnat i psykos för resten av mitt liv! Med Kundalini skall man INTE leka med!!!
CITAT (silos @ 21-07-2010, 21:22)  Nu fattar jag,men du här är det INTE mening att ha sådana här kommentarer! Här hade jag fel,när jag skrev det som är här ovan!!! Det är faktiskt VIKTIGT att sådant kommer fram,alltså kommentarer som visar att många är verkligen icke vetande om mångt och mycket om det osynliga (klart att det finns även humbug) Dessa som inte tro på det osynliga vill inte lära känna sin egen själ,har jag lärt idag och jag tenderar att tor på detta. Detta är inte för att döma någon annan,utan jag skriver om min sida av sådant,mina funderingar,min tro om sådant etc....
fuchsian
25-07-2010, 19:03
CITAT (silos @ 25-07-2010, 19:51)  Det är bra!
Kundalino och ens andliga utveckling kan mycket väl göda egoot,men det är inte fallet för en sann sökare. Själv skulle jag inte vilja få min Kundalini öppnas,risken finns att den tog "fel"kanal!
För så där tio år sedan en syns kvinna sa att hon hade öppnat min Kundalini kanal,men hon visste abbsolut ingenting om Kundalini,eftersom hon trodde att hon gjort det och detta dessutom utan att jag fick reda på det! Om hon hade kunnat göra det hade hon gjort fruktansvärd övergrepp på mitt psyke och risken hade varit att jag hade hamnat i psykos för resten av mitt liv!
Med Kundalini skall man INTE leka med!!! det stämmer silos. Jag håller mig ifrån dessa grejer som trots allt bara skadar en. Syrrans ego blev större än den stad hon bor. Nu befinner hon sig bakom lås och bom tills hon blir vetig igen. så kan det gå om man pillar på fel saker.
elsemarie
25-07-2010, 19:05
Ursäkta, jag fick bara syn på denna tråden och tänkte såå intressant, precis nåt för mig, sökare. Såå många kloka tankar och intr. upplevelser att få ta del av. Men ack blev snart desillusionerad av småaktiga o "stängda" människor. Så jag konstarterar bara att vi alla befinner oss på olika utvecklingsnivåer. och sänder härmed massor med KÄRLEK O LJUS TILL ER ALLA.
fuchsian
25-07-2010, 19:36
Piccante
25-07-2010, 19:45
CITAT (silos @ 25-07-2010, 19:59)  Här hade jag fel,när jag skrev det som är här ovan!!!
Det är faktiskt VIKTIGT att sådant kommer fram,alltså kommentarer som visar att många är verkligen icke vetande om mångt och mycket om det osynliga (klart att det finns även humbug)
Dessa som inte tro på det osynliga vill inte lära känna sin egen själ,har jag lärt idag och jag tenderar att tor på detta.
Detta är inte för att döma någon annan,utan jag skriver om min sida av sådant,mina funderingar,min tro om sådant etc.... Det är nog den inställningen som gör det så svårt att diskutera det "övernaturliga". Dels måste man tro på det själv för att se det och de som inte anser att det finns något övernaturligt är antingen ickevetande elelr rädda för att utforska sig själva. Det är ju faktiskt en ganska auktoritär inställning att alla andra har fel samtidigt som man inte frågar sig själv om man kanske inbillar sig själv det man upplever eftersom inga andra verkar göra det.
fuchsian
25-07-2010, 19:45
CITAT (elsemarie @ 25-07-2010, 20:05)  Ursäkta, jag fick bara syn på denna tråden och tänkte såå intressant, precis nåt för mig, sökare. Såå många kloka tankar och intr. upplevelser att få ta del av. Men ack blev snart desillusionerad av småaktiga o "stängda" människor. Så jag konstarterar bara att vi alla befinner oss på olika utvecklingsnivåer. och sänder härmed massor med KÄRLEK O LJUS TILL ER ALLA.  Det är synd ELSEMARIE, DETTA VAR INTE MENINGEN FRÅN BÖRJAN OCH EN ENDASTE MÄNNISKA GÖR SÅ ATT INGEN VÅGAR PRATA OCH DELA MED SIG OM SINA PRIVATA UPPLEVELSER. ..... STINTAN var den som skulle med vilje göra nöje av det hela. Många som jag inte ens kände vågade komma och jag gav svaren son jag själv har av egen erfarenhet. Jag blir så arg .... man vill dela med sig, inte omvända utan ge de svaren jag har fått uppifrån. Nu får jag privata meddelanden för att försöka igen, men jag är ju bara en människa. Ingen av dessa Stintan och kompissar vet hur det är att växa upp med detta och bli slagen och kallad lögnare. De skulle smaka på den medicinen så skulle det ge dom mer ödmjukhet för livet och förståelse för andra människor. Jag har inte bett att bli född .......  Ha det gott .... Fuchian ....
CITAT (silos @ 25-07-2010, 19:51)  Det är bra!
Kundalino och ens andliga utveckling kan mycket väl göda egoot,men det är inte fallet för en sann sökare. Själv skulle jag inte vilja få min Kundalini öppnas,risken finns att den tog "fel"kanal!
För så där tio år sedan en syns kvinna sa att hon hade öppnat min Kundalini kanal,men hon visste abbsolut ingenting om Kundalini,eftersom hon trodde att hon gjort det och detta dessutom utan att jag fick reda på det! Om hon hade kunnat göra det hade hon gjort fruktansvärd övergrepp på mitt psyke och risken hade varit att jag hade hamnat i psykos för resten av mitt liv!
Med Kundalini skall man INTE leka med!!! Man ska inte leka med kundalini, vilket jag menar med mitt första inlägg där jag nämner "kundalini som reser sig för snabbt". Förstår inte hur det kunde missförstås? Att säga att kundalini göder egot är som att säga att ki göder egot. Dom som rör sig inom spektrat "andlig utveckling" och inte vet vad kundalini är tar en risk om dom stänger ögonen för det, man borde för sin egen skull ta reda på riskerna och vad som kan sätta igång en kundaliniresning.
Anders zon 1
25-07-2010, 19:48
CITAT DET VAR EN HÄRRANS JAGANDE på stackars mig. silos och jag snackade ihop oss och hon startade den, förstått???? Alla har givetvis rätt att diskutera vad de vill och även starta konstiga trådar. Men jag begriper inte varför man pratar ihop sig om att starta en sådan här tråd i ett trädgårdsforum om man inte vill få mothugg?  Eller är det kanske en medveten provokation? Är ni seriösa med att få vara i fred så har jag ett par tips: Det finns säkert många andra forum som är bättre lämpade än detta om man ostört vill kunna diskutera detta ämne. Det går också utmärkt att diskutera via privata meddelanden med hjälp av brevlådefunktionen här i forumet.
Gossen Ruda
25-07-2010, 19:52
CITAT (silos @ 25-07-2010, 19:46)  Så är det att Fuchian och jag pratade om detta och jag skapade då trådet,men hon är medskapare och en mycket viktig sådan och på Fuchian litar jag på mer än er som mobbar henne!!!
Dessutom,varför komma hit och slänga sitt skit,när ni (några av er) ändå inte tror på det osynliga etc...????? Lugn och fin nu, silos.  Jag bara påpekade lite fint att fuchian handskades lite vårdslöst med sanningen när hon skrev att hon inte skall skapa fler trådar i saken när hon faktiskt inte skapat NÅGON. Att hon anser sig vara medskapare till denna tråd är inte något som direkt framgår. "Sådant skall ert tal vara att A är A och B är B"
CITAT (elsemarie @ 25-07-2010, 20:05)  Ursäkta, jag fick bara syn på denna tråden och tänkte såå intressant, precis nåt för mig, sökare. Såå många kloka tankar och intr. upplevelser att få ta del av. Men ack blev snart desillusionerad av småaktiga o "stängda" människor. Så jag konstarterar bara att vi alla befinner oss på olika utvecklingsnivåer. och sänder härmed massor med KÄRLEK O LJUS TILL ER ALLA.  Så är det i våran värld,men du skall se att även dessa människor kommer till insikt en dag..... Kärlek och ljus till dig också
fuchsian
25-07-2010, 19:54
CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 20:45)  Det är nog den inställningen som gör det så svårt att diskutera det "övernaturliga". Dels måste man tro på det själv för att se det och de som inte anser att det finns något övernaturligt är antingen ickevetande elelr rädda för att utforska sig själva. Det är ju faktiskt en ganska auktoritär inställning att alla andra har fel samtidigt som man inte frågar sig själv om man kanske inbillar sig själv det man upplever eftersom inga andra verkar göra det. Markus, du behöver inte ta ställning för något mera än vad din egen intuition säger dig. OBS, att börja kurssen var man tvungen att ha ren bagage och inga sjukdommar el. psyk. ohälsa. Man blev tvungen att vända ut och in på sig själv att läsa känna mitt riktiga JAGET med fel och brister, men vilken lättnad det var att kunna känna sig fri och ren. Jag har fantasi, men det målar jag ut på tavlor ex. men det är en skillnad med den egna fantasin och den andlige ledarens röst som kommer till din ikke tänkande del av hjärnan. ursäkta, men jag ska se en serie med maken, men är tillgänglig för diskussion, men kommer inte längre dra detta ensam, utan det slutar här. Jag svarar endast på frågorna i fortsättningen. Ha en bra kväll! .......  fuchian ...
fuchsian
25-07-2010, 20:00
CITAT (Anders zon 1 @ 25-07-2010, 20:48)  Alla har givetvis rätt att diskutera vad de vill och även starta konstiga trådar. Men jag begriper inte varför man pratar ihop sig om att starta en sådan här tråd i ett trädgårdsforum om man inte vill få mothugg?  Eller är det kanske en medveten provokation? Är ni seriösa med att få vara i fred så har jag ett par tips: Det finns säkert många andra forum som är bättre lämpade än detta om man ostört vill kunna diskutera detta ämne. Det går också utmärkt att diskutera via privata meddelanden med hjälp av brevlådefunktionen här i forumet. ANDERS zon1 Detta kom upp av sig självt och jag har inte tagit upp detta innan. enbart blommor o sånt. Jag har blivit provocerad, så det räcker. Dock är jag en människa med fel och brister. Jag var seriös, men blev nertrampad av ett gäng tjatkärringar och jag tar inte emot det. ursäkta, men jag ska iväg ....... ha det gott Fuchian ....
CITAT (Anders zon 1 @ 25-07-2010, 20:48)  Alla har givetvis rätt att diskutera vad de vill och även starta konstiga trådar. Men jag begriper inte varför man pratar ihop sig om att starta en sådan här tråd i ett trädgårdsforum om man inte vill få mothugg?  Eller är det kanske en medveten provokation? Är ni seriösa med att få vara i fred så har jag ett par tips: Det finns säkert många andra forum som är bättre lämpade än detta om man ostört vill kunna diskutera detta ämne. Det går också utmärkt att diskutera via privata meddelanden med hjälp av brevlådefunktionen här i forumet. Vill inte på något sätt stöta mig med någon men håller liiiite med Anders om att detta kanske är helt fel forum att diskutera dessa saker i, detta är ju till syvene och sist ett odlaforum. Vill man utveckla ett specifikt ämne (som inte har med plantor och sånt att göra) lite mera seriöst ska man nog vända sig till de forum som just handlar om det man vill tala om. På ett odlaforum kan det lätt bli så att man får mothugg när man kommer med "annorlunda" ting, eftersom det just är koncentrerat kring odlingar i alla dess former. Det finns mängder av andra forum där just dessa frågor, som diskuteras här, uppskattas, och jag har lite tips på i alla fall 2 trådar http://www.supranaturalis.se/http://ljusbarare.ning.com/Hoppas nu ingen tar illa vid sig utan förstår att jag bara vill väl!!! Edit.....skriver hon som just slängde ut en tråd om migrän som inte heller har med Odla att göra
CITAT (Anders zon 1 @ 25-07-2010, 20:48)  Alla har givetvis rätt att diskutera vad de vill och även starta konstiga trådar. Men jag begriper inte varför man pratar ihop sig om att starta en sådan här tråd i ett trädgårdsforum om man inte vill få mothugg?  Eller är det kanske en medveten provokation? Är ni seriösa med att få vara i fred så har jag ett par tips: Det finns säkert många andra forum som är bättre lämpade än detta om man ostört vill kunna diskutera detta ämne. Det går också utmärkt att diskutera via privata meddelanden med hjälp av brevlådefunktionen här i forumet. Det är för att jag är en spontan människa och hinner inte alltid eller mycket sällan att tänka efter innan jag skrider till verket.Denna tråd passar lika bra här som någon annanstans eller egentligrn bättre,eftersom människorna reagerar och reaktioner är bra,men aldir spydigheter och personangrepp! Provokation:NEJ absolut inte! Jag har kommit på en del vad det gäller diskussioner sedan jag startade denna tråd och det är att det är bara bra att de "icke troende"kommer hit eftersom dessa visar tydligt hur långt jag har kommit på min egen utveckling. Det vill säga:alla ni är mina speglar här i livet! Och jag är eran spegel!
CITAT (Carl @ 21-07-2010, 20:04)  En knäpp tråd! Man blir förundrad vad man kan tro. Förr såg alla troll och älvor i skogen. Men med tiden såg alla alla flygande tefat inga troll och noteras. Hur kan det det vara att inga på 1600 talet såg flygande tefat? Tack för din kommentar! Tror du på någonting själv?
CITAT (Suz @ 25-07-2010, 21:10)  Vill inte på något sätt stöta mig med någon men håller liiiite med Anders om att detta kanske är helt fel forum att diskutera dessa saker i, detta är ju till syvene och sist ett odlaforum. Vill man utveckla ett specifikt ämne (som inte har med plantor och sånt att göra) lite mera seriöst ska man nog vända sig till de forum som just handlar om det man vill tala om. På ett odlaforum kan det lätt bli så att man får mothugg när man kommer med "annorlunda" ting, eftersom det just är koncentrerat kring odlingar i alla dess former. Det finns mängder av andra forum där just dessa frågor, som diskuteras här, uppskattas, och jag har lite tips på i alla fall 2 trådar http://www.supranaturalis.se/http://ljusbarare.ning.com/Hoppas nu ingen tar illa vid sig utan förstår att jag bara vill väl!!! Edit.....skriver hon som just slängde ut en tråd om migrän som inte heller har med Odla att göra  Jag tror att härinne på Småprat skriver folk om allt möjligt. Dessutom så tycker jag personligt att forum som är enbart om dessa speciella ting kan bli sååå trista sååå! Jag tar inte illa vid!
Piccante
25-07-2010, 20:53
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 20:54)  Markus, du behöver inte ta ställning för något mera än vad din egen intuition säger dig. OBS, att börja kurssen var man tvungen att ha ren bagage och inga sjukdommar el. psyk. ohälsa. Man blev tvungen att vända ut och in på sig själv att läsa känna mitt riktiga JAGET med fel och brister, men vilken lättnad det var att kunna känna sig fri och ren. Jag har fantasi, men det målar jag ut på tavlor ex. men det är en skillnad med den egna fantasin och den andlige ledarens röst som kommer till din ikke tänkande del av hjärnan. ursäkta, men jag ska se en serie med maken, men är tillgänglig för diskussion, men kommer inte längre dra detta ensam, utan det slutar här. Jag svarar endast på frågorna i fortsättningen. Ha en bra kväll! .......  fuchian ... Jag är medveten om mina fel och brister (tycker jag iaf) därför tycker inte jag det är tillförlitligt att bara tro på sin egen intuition för jag kan ju ha saker helt fel för mig  Hjärnan kan spela oss spratt och vi kan feltolka impulser och påverkas både psykiskt och av vår omgivning. Därför har jag svårt att tro på något som ingen kan bevisa objektivt utan bara kan ses av dom som själva tror på det.
CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 21:53)  Jag är medveten om mina fel och brister (tycker jag iaf) därför tycker inte jag det är tillförlitligt att bara tro på sin egen intuition för jag kan ju ha saker helt fel för mig  Hjärnan kan spela oss spratt och vi kan feltolka impulser och påverkas både psykiskt och av vår omgivning. Därför har jag svårt att tro på något som ingen kan bevisa objektivt utan bara kan ses av dom som själva tror på det. Tack för din kommentar! Sin egen intuition är det ENDA som man kan lita på! Men först måste man har lärt sig att veta skillnaden mellan intuition och egot.Egot vill så gärna veta bäst i alla sammanhang och det är egot som talar när man vill ha bevis på allting så att man kan se allt med sina egna ögon.
Piccante
25-07-2010, 21:10
CITAT (silos @ 25-07-2010, 22:01)  Tack för din kommentar! Sin egen intuition är det ENDA som man kan lita på! Men först måste man har lärt sig att veta skillnaden mellan intuition och egot.Egot vill så gärna veta bäst i alla sammanhang och det är egot som talar när man vill ha bevis på allting så att man kan se allt med sina egna ögon. Hur kan man vara säker på det då? Tänk om jag är paranoid ska jag lita på min egen intuition då?
fuchsian
25-07-2010, 21:31
CITAT (Gunilla T @ 25-07-2010, 14:02)  Nu vill jag fråga dig en sak fuchian..
När du dök upp på forumet och hade gjort några inlägg så tänkte jag - "denhär tjejen kommer att få problem här på forumet" ....hur kunde jag veta det?
Du hänvisar alltid till att du har sekretess - i så fall är den enbart din moraliska sekretess. Det är enbart myndigheter som har en juridisk sekretess och som kan ställas till ansvar om brott mot sekretesslagen. Som sjuksköterska har jag tystnadsplikt gementemot min patient, samt som ett medium har jag skrivit på att inte yppa de saker som ingen annan har med o göra. Hur skulle det kännas, om du fick känslig information vid andekontakter och nästa dag skulle din granne komma och säga att var du hos mediet .... hon berättade om din hemlige älskare och sjukdommar du haft och kommer att få? Andarna är ofta rätt fram med sin information som jag förmedlar. har haft klienter vilkas anhöriga har gjort saker bakon ryggen på henne och ber om förlåtelse. va trevligt, det kunde jag ju babbla om till alla som ville höra på som känner dig. Fattar du nu vad tystnadsblikt betyder? Det var ju klart att du tänkte om mig att jag kommer att få beskymmer. Klart som spat, du ställde till det så fort jag kom. du ville ha en ny offer!!!!!!!  fuchian ...
Bengalow
25-07-2010, 22:08
Har du läst vad LYHS (f.d. kvacksalverilagen) säger, fuchsian?
Anki på Öland
25-07-2010, 22:18
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 22:31)  ..................Det var ju klart att du tänkte om mig att jag kommer att få beskymmer. Klart som spat, du ställde till det så fort jag kom. du ville ha en ny offer!!!!!!!  fuchian ... Men snälla människa sluta nu att skylla alla dina misslyckanden på forumet på alla andra - allt du ställt till här har du gjort alldeles själv!! Anki
fuchsian
25-07-2010, 22:30
CITAT (Anki på Öland @ 25-07-2010, 23:18)  Men snälla människa sluta nu att skylla alla dina misslyckanden på forumet på alla andra - allt du ställt till här har du gjort alldeles själv!! Anki dock inte utan hjälp får jag påminna. Annars hade ni nog inte ens märkt mig, om inte det hadde funnits behov att börja sikta sig på den nyaste. så brukar funka det. Nu var jag ju inte den som gömmer mig, men vill inte bli trakasserad, annars trivs jag med tillvaron med och utanför forum. Jag känner inte av alls att jag har misslyckats med något annat än att jag har satt gränsser när jag blir trampad på tårna. den sidan såg inte du av mig för att du högg till direkt som en huggorm. Men jag kommer inte lägga mig i småpratet längre, stannar hos mina blommor för har nu sett hurudana ni verkligen är och det passar inte mig. Är van med bättre stil på folk. ---- F-----
Piccante
25-07-2010, 22:30
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 22:31)  Som sjuksköterska har jag tystnadsplikt gementemot min patient, samt som ett medium har jag skrivit på att inte yppa de saker som ingen annan har med o göra. Hur skulle det kännas, om du fick känslig information vid andekontakter och nästa dag skulle din granne komma och säga att var du hos mediet .... hon berättade om din hemlige älskare och sjukdommar du haft och kommer att få? Andarna är ofta rätt fram med sin information som jag förmedlar. har haft klienter vilkas anhöriga har gjort saker bakon ryggen på henne och ber om förlåtelse. va trevligt, det kunde jag ju babbla om till alla som ville höra på som känner dig. Fattar du nu vad tystnadsblikt betyder? Det var ju klart att du tänkte om mig att jag kommer att få beskymmer. Klart som spat, du ställde till det så fort jag kom. du ville ha en ny offer!!!!!!!  fuchian ... Jag hoppas verkligen både för din skull och för patienternas att du inte är praktiserande medium och sjuksköterska samtidigt
Chamomille
25-07-2010, 22:34
CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 23:30)  Jag hoppas verkligen både för din skull och för patienternas att du inte är praktiserande medium och sjuksköterska samtidigt 
titti49zon6
26-07-2010, 07:24
CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 23:30) * Jag hoppas verkligen både för din skull och för patienternas att du inte är praktiserande medium och sjuksköterska samtidigt -fear-.gif Har tänkt detsamma mest för patienternas skull
CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 22:10)  Hur kan man vara säker på det då? Tänk om jag är paranoid ska jag lita på min egen intuition då? En som är paranoid har knapp kontakt med sin intuition,utan det är egot som talar.
CITAT (Bengalow @ 25-07-2010, 23:08)  Har du läst vad LYHS (f.d. kvacksalverilagen) säger, fuchsian? HUR lågt kan en människa sjunka(du till.ex).......??? CITAT (Anki på Öland @ 25-07-2010, 23:18)  Men snälla människa sluta nu att skylla alla dina misslyckanden på forumet på alla andra - allt du ställt till här har du gjort alldeles själv!! Anki Nää du Anki på Öland...som du vet så finns det ALLTID två sidor av en mynt! CITAT (Chamomille @ 25-07-2010, 23:34)  Och så hänger Chamomille med
3814 visningar är det här i denna tråd  och massor av svar,är det för att medlemmar är intresserade av det osynliga eller att medlemmar är intresserade av att läsa när andra "tjafsar" med varandra? Jag tror faktiskt att det mest intressanta är för många av oss just för att det pågår tjafs:du sa...han sa...du började...etc Jag blir bara ledsen när jag kommer hit för att läsa och svara  det som händer här påminner mig om tiden då det pågick "häxjakt" på mig själv INGEN enda människa skall jagas,varken Fuchian,Stintan ellr någon annan,men nu är det i alla fall Fuchian som medlemmar är allra mest efter Tänker ni överhuvudtaget vad ni gör mot henne och hur allting ev.påverkar henne??? Varför inte visa förståelse och empati för medmänniskor som inte finner sig inom samhällets "normer".... VAD är det fel på oss människorna????
Chamomille
26-07-2010, 08:04
CITAT (silos @ 26-07-2010, 08:37)  Och så hänger Chamomille med  Jajjemen! Gråt inte för det du. [attachment=52832:foten_i_kl_m.png]
CITAT (Chamomille @ 26-07-2010, 09:04)  Jajjemen! Gråt inte för det du.
[attachment=52832:foten_i_kl_m.png] Jo,jag gråter och det faktiskt hjälper!
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-07-2010, 08:17
CITAT (silos @ 26-07-2010, 08:58)  Jag blir bara ledsen när jag kommer hit för att läsa och svara  det som händer här påminner mig om tiden då det pågick "häxjakt" på mig själv  Silos jag kommer så väl ihåg den tiden för några år sedan. Det var ingen häxjakt som pågick utan du ställde det till för dig själv. Var inte du också avstängd härifrån? Skyll inte på andra. Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-07-2010, 09:17)  Silos jag kommer så väl ihåg den tiden för några år sedan. Det var ingen häxjakt som pågick utan du ställde det till för dig själv. Var inte du också avstängd härifrån?
Skyll inte på andra.
Elisabeth OM du har läst vad jag skrivit så visste du att jag INTE skyller på andra medmänniskor,utan tvärtemot har jag kommit på att jag var alldeles för MYCKET,skrev för många "trams" inlägg,ville bli sedd och accepterad.Det sistnämnda lärde jag efter att jag kollapsade,efter "häxjakten"efter mig! Om inte detta tråd inte är "häxjakt" så tala om för mig VAD är detta som pågick här??? http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=39660&st=0Ja,jag stängdes ut,flera ggr! Att skylla på mina medmänniskor gör jag absolut INTE,det slutade jag med för lääänge sedan,långt före tiden jag kom hit till Odla.nu! Jag anser att vi människor är varandras lärare och DET lärde jag mig på ett mycket smärtsamt sätt här på Småprat,men jag är oändligt tacksam för detta!
Rapchic ser jag inte numer. Jag mindes henne när jag såg hennes namn på tråden. Någon som vet var hon håller hus?
Chamomille
26-07-2010, 09:47
abbbe. Skicka ett PM eller mail till henne vettja.
fuchsian
26-07-2010, 10:36
CITAT (Suz @ 25-07-2010, 21:10)  Vill inte på något sätt stöta mig med någon men håller liiiite med Anders om att detta kanske är helt fel forum att diskutera dessa saker i, detta är ju till syvene och sist ett odlaforum. Vill man utveckla ett specifikt ämne (som inte har med plantor och sånt att göra) lite mera seriöst ska man nog vända sig till de forum som just handlar om det man vill tala om. På ett odlaforum kan det lätt bli så att man får mothugg när man kommer med "annorlunda" ting, eftersom det just är koncentrerat kring odlingar i alla dess former. Det finns mängder av andra forum där just dessa frågor, som diskuteras här, uppskattas, och jag har lite tips på i alla fall 2 trådar http://www.supranaturalis.se/http://ljusbarare.ning.com/Hoppas nu ingen tar illa vid sig utan förstår att jag bara vill väl!!! Edit.....skriver hon som just slängde ut en tråd om migrän som inte heller har med Odla att göra  Hej Suz , Du stöter inte mig personligen och jag lyssnar när det är en seriös person bakom meddelandet. Detta var ju ett försök att de som ville kunde fråga om saker som är mer el. mindre udda och att de inte har vågat göra det innan. Jag är seriös med dessa saker, men även där finns det humor och som här. Jag såg detta med migrän --- det hör inte heller hit, men jag har inte med det att göra, så det får andra ta hand om. Jag har satt stopp för detta - udda forum, men det strömmar in frågor, men de där har nu haft sitt lilla roliga, så jag lämnar detta åt sitt öde. Kan ev. ge svar i PM, om någon vill det. Så bra, att du ger vebbadresser till dom som kan gå dit och titta. Snällt av dig att ta direktkontakt med mig och mitt svar har du ju redan fått. Jag är van i det jag jag sysslar med och jag har fått lära mig att om någon trilskas, så är det den personens egen sak och jag ska gå undan. Jag är seriös i detta, men har fått lära mig att slå igen dörren om det kommer skit, detta ingick i kursserna. Att ta upp min tid med detta och när jag ser det att det skräms bort personer som är seriösa, vill jag inte hålla på mer. Det får bli ett avslutad kapitell och jag tackar din intuition och känsla. ....Fuchian ...
fuchsian
26-07-2010, 10:53
CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 21:53)  Jag är medveten om mina fel och brister (tycker jag iaf) därför tycker inte jag det är tillförlitligt att bara tro på sin egen intuition för jag kan ju ha saker helt fel för mig  Hjärnan kan spela oss spratt och vi kan feltolka impulser och påverkas både psykiskt och av vår omgivning. Därför har jag svårt att tro på något som ingen kan bevisa objektivt utan bara kan ses av dom som själva tror på det. helt riktigt, MARCUS -H, Vad vet vi egentligen om vår hjärna mer än att den sitter där högst upp. Jag förstår också dina tankar ex om bevis och sådant. Det kan jag inte ge på trådet, och jag är inte intresserad av att bevisa något alls för att mina klienter är min måttstock och de kan begräfta och känna igen det som förmedlas. Därför är jag mycket intresserad av att besöka speciella platser och umgås med mina som också har sin del att kunna dela med sig. det blir som faktum och en lärostund, men det finns mycket som vi fnissar, inte dem som sökt oss, där är det regeln att inte gå in på dessa och deras beskymmer. Det är helt upp till dig själv att ha dina åsikter och tankar för dig själv. .......  .. Fuchian.. CITAT (Chamomille @ 26-07-2010, 10:47)  abbbe. Skicka ett PM eller mail till henne vettja. Ursäkta mig, men det kommer inte bli läst, varför göra nåt som är onödigt besvär för er.  ..fuchian ...
fuchsian
26-07-2010, 11:01
CITAT (Markus_H @ 25-07-2010, 23:30)  Jag hoppas verkligen både för din skull och för patienternas att du inte är praktiserande medium och sjuksköterska samtidigt  Både ock! men på olika ställen. Sjukhus är Sjukhus, och det andra finns i helt annan lokal. så -- ikke vare rädda .... I norge ger sjuksköterska healing till en patient om hon/han är kunnig i det och det med läkarens råd. .... fuchan ....
Chamomille
26-07-2010, 11:09
CITAT (fuchian @ 26-07-2010, 11:53)  Ursäkta mig, men det kommer inte bli läst, varför göra nåt som är onödigt besvär för er.  ..fuchian ... Heter du Rapchic också? Fantastiskt egentligen.
Jag tro på allvar att Chamomille är en pytteliten spöke som bara älskar att retas  Då fattar jag att hon måste komma hit och jaga de som är kunniga i detta ämne,för att bli sedd själv, så liiiiten som Spök Chamomille tycks vara
*Stintan*
26-07-2010, 11:27
En liten Labolina kanske
Chamomille
26-07-2010, 11:29
en putteliten spöke... hihi  Tack ska du ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|