|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Huggorm
07-08-2010, 18:37
På förra jobbet var jag tidvis det stora irritationsmomentet, eftersom jag vägrade sura över allt som var dåligt på arbetsplatsen. Ju mer de andra klagade på allt möjligt, desto mer skrattade jag och tog dagen som den kom. Jag irriterade mig också på ett och annat, men jag lät det inte märkas och det retade de andra till vansinne när jag alltid verkade nöjd och harmonisk
netaave
07-08-2010, 18:41
Just NU retar jag mig på grannen som bilar bort nån betongvägg i sitt garage, började för en kvart sen. Hade tänkt kolla på TV ikväll men det är bara glömma. Inte har han varskott heller.
Chamomille
07-08-2010, 18:41
Jag kan reta mig ganska mycket på när chefen sitter med fötterna på skrivbordet och leker med sin nya laptop och mobilltelefon. Och dessutom flirtar när han inte har annat för sig
Christina i Taxinge~
07-08-2010, 18:47
CITAT (Anki på Öland @ 07-08-2010, 12:08)  Men det säger väl sig själv att man inte kör emot körriktningen, lika väl som man inte tar vänsterfilen i en vanlig korsning när man svänger vänster utan tar ut svängen så jag kommer i rätt körriktning....... man måste väl ändå ta för givet att ens medtrafikanter ha liiiite uppe i knoppen....... och räknar man rondellen som en korsning som du säger så blinkar i alla fall jag vänster när jag skall svänga vänster. Att folk sen inte slutar blinka vänster när dom kör ur rondellen är väl ung. samma sak som alla dom som kör bilar där jag misstänker att just den årsmodellen hade blinkers som extrautrustning...... d.v.s. dom svänger glatt åt alla håll utan att blinka alls..... Anki Precis!!!
Christina i Taxinge~
07-08-2010, 18:58
Tyvärr, tyvärr, tyvärr har jag insett att jag inte kommer ifrån att jag retar mig på alla särskrivningar och felstavningar som förekommer "överallt"! Hur fasen kan man undgå att se att det blir fel när man skriver t ex - "på mitt sett"....? Eller "vi försökte på alla sett och vis...".....? Det ryser i mig att bara skriva det.... Eller "hon köpte en ny lock tång".....eller "jag var smak råd när kompisen skulle köpa barn vagn".....
Hur kan man gå ut skolan utan att ha lärt sig skillnad på t ex sett/sätt? Och vilka lärare låter särskrivningar passera utan att påpeka felen, år efter år efter år....? Och jodå, jag känner att jag retar mig på mig själv också för att jag inte kan sluta reta mig på detta!:-)
CITAT (Berith @ 07-08-2010, 09:15)  Jag retar mej på all reklam som avbryter hela tiden. Om dom nu nödvändigtvis måste göra reklam, varför har dom inte kommit på att den kan vara rolig eller lockande så man vill ha det dom försöker sälja? ... Återkommer säkert med mer... Reklamen är ngt som stör mig vansinnigt. Jag tittar inte på tv4 ex sedan 1 år tillbaka då det är så utstuderat hur viktig reklamen är. Man bygger en tv-kanal kring reklamen helt enkelt o sedan verkar vara så seriös som möjligt. Att allt cirklar kring Stockholm o att några få ansikten cirkulerar mellan programmen gör inte saken bättre. Nöjesinavel:D 3an/5an har aldrig utgett sig för att vara ngt annat så de klarar sig. Återkommer nog också med mer...
Monarda
07-08-2010, 19:17
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 07-08-2010, 19:58)  Tyvärr, tyvärr, tyvärr har jag insett att jag inte kommer ifrån att jag retar mig på alla särskrivningar och felstavningar som förekommer "överallt"! Hur fasen kan man undgå att se att det blir fel när man skriver t ex - "på mitt sett"....? Eller "vi försökte på alla sett och vis...".....? Det ryser i mig att bara skriva det.... För att inte tala om folk som inte kan skilja på bredd och brädd. Bräddfull eller fylld till brädden heter det och inte breddfull eller fylld till bredden.
Alexander-VG-zon3
07-08-2010, 19:20
Huggorm
07-08-2010, 19:23
CITAT (Monarda @ 07-08-2010, 20:17)  För att inte tala om folk som inte kan skilja på bredd och brädd. Bräddfull eller fylld till brädden heter det och inte breddfull eller fylld till bredden. Enda och ända är det också många som blandar ihop
kerstin z5-6
07-08-2010, 19:25
Jag har slutat med att reta upp mej ..jag har valt att bo i princip utan grannar , så de kan jag inte reta mej på  det övriga lämnar jag bakom mej när jag kommer hem.Livet är för kort för att reta upp sig för mkt. Intolerans och illojalitet kan dock fortfarande få mej arg..
Monica i Nässjö
07-08-2010, 19:39
Jag retar mig på att folk blir så elaka när de sitter anonyma bakom en datorskärm! Undrar om de är likadana när de har människor öga mot öga?
Blomfrun
07-08-2010, 19:42
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-08-2010, 20:25)  Jag har slutat med att reta upp mej ..jag har valt att bo i princip utan grannar , så de kan jag inte reta mej på  det övriga lämnar jag bakom mej när jag kommer hem.Livet är för kort för att reta upp sig för mkt. Intolerans och illojalitet kan dock fortfarande få mej arg.. Vad glad jag blev att hitta någon med samma inställning som mig om att sluta reta sig på saker. Avundsamhet kan jag dock fortfarande störa mig på samt folk som påstår att de inte har några fördomar.
Meriona
07-08-2010, 20:33
Jag retar mig på att biblioteket har stängt på helgen.  Det är ju DÅ jag vill läsa!
Aqvakul
07-08-2010, 20:36
CITAT (Meriona @ 07-08-2010, 21:33)  Jag retar mig på att biblioteket har stängt på helgen.  Det är ju DÅ jag vill läsa! Fast man kan ju låna boken i veckan, men läsa den i helgen...
Myosotis
07-08-2010, 20:49
CITAT (flaxss @ 07-08-2010, 20:20)  ...någon som har arsenik ? Jag retar mig på fotbollskommentatorer som pratar jobbigt. Det finns såna där man måste stänga av ljudet för att inte må illa.
Meriona
07-08-2010, 20:57
CITAT (Aqvakul @ 07-08-2010, 21:36)  Fast man kan ju låna boken i veckan, men läsa den i helgen...  BokEN? Den första är oftast utläst dagen efter, men på helgen plöjer jag gärna minst en per dag, jag är i ett läs-stim nu se!
*Stintan*
07-08-2010, 20:57
CITAT (Meriona @ 07-08-2010, 21:33)  Jag retar mig på att biblioteket har stängt på helgen.  Det är ju DÅ jag vill läsa! Du kanske kan låna en ljudbok på nätet
Meriona
07-08-2010, 20:58
CITAT (Myosotis @ 07-08-2010, 21:49)  Jag retar mig på fotbollskommentatorer som pratar jobbigt. Det finns såna där man måste stänga av ljudet för att inte må illa. Jag gillar Glenn Strömberg, är han jobbig?
Aqvakul
07-08-2010, 20:59
CITAT (Meriona @ 07-08-2010, 21:58)  Jag gillar Glenn Strömberg, är han jobbig?  Glenn Strömberg är cool!
Meriona
07-08-2010, 21:01
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 21:57)  Du kanske kan låna en ljudbok på nätet  Nä nu hädar du Stintan...
Bengalow
07-08-2010, 21:02
Han har aldrig hört om verb i imperfektum...Backen slår en passning, och yttern nickar...fast det var minst 2 dagar sedan. Nä, "sportjournalister" vet inte i vilken tid dom lever, och speciellt inte gamla avdankade "stjärnor".
*Stintan*
07-08-2010, 21:29
CITAT (Meriona @ 07-08-2010, 22:01)  Nä nu hädar du Stintan...  Varför det  Kan man häda förresten om man inte är religiös? Jag brukar låna såna och tycker det är ett jättebra att man kan det.
anncharlotte
08-08-2010, 00:07
CITAT (Monarda @ 07-08-2010, 20:17)  För att inte tala om folk som inte kan skilja på bredd och brädd. Bräddfull eller fylld till brädden heter det och inte breddfull eller fylld till bredden. Jag kan reta mej lite på att dom som inte klarar av att skilja på de och dem, inte i stället använder sej av dom :-) Fast jag försöker reta mej på så lite som möjligt !
CeciliaR
08-08-2010, 01:12
Jag retar mig på: -Folk som retar sig på rökare. -Att det är ok att svära och spotta i tv, speciellt om det är sport. -All skit på TV som proppar nästa generation full med värdelösa normer. -Att jag inte kan välja vilka kanaler jag vill ha och bara dom. -Att man kan tjäna så snuskigt mycket pengar på att vara idrottsstjärna. -Att man nästan aldrig kommer fram till en person om man ringer en myndighet. -Att jag måste sitta och vänta på att bli uppringd från vårdcentralen för att få en tid, ska jag ta ledigt från jobbet för det? -Att det finns folk som röstar höger. -Att skrivfel i dagstidningarna går till tryckning. -Att jag inte orkar skriva ned allt jag kommer på att jag retar mig på. CITAT -Nagelbitare. Är riktigt äckligt o ser bedrövligt ut. Jag tycker nagelbitare har jättesexiga händer  Nåt jag inte retar mig på är att det finns saker att reta sig på, tack och lov
CITAT (Anki på Öland @ 07-08-2010, 11:43)  Är det inte jättebra att man visar före rondellen vart man tänker köra så den som kör i innerfilen vet att man inte tänker snedda in mitt framför en som en del gör..... det retar mig mera kom jag just på - dom som s.a.s kör om i rondellen och tränger sig in tvärsöver filerna för att komma före........ Anki Men alla rondeller är väl inte tvåfiliga. Nej, rondeller är ju egentligen vanliga korsningar och där blinkar man inte vänster om man inte ska svänga vänster. Man blinkar (förhoppningsvis!) till höger när man ska ut ur rondellen men ingen blinkning till vänster eftersom man inte får svänga vänster.  Kom just på nåt mer som jag retar mej på! Det är när nån inte kan släppa ett ämne utan måste älta det igen och igen och igen....
Meriona
08-08-2010, 11:02
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 22:29)   Varför det  Kan man häda förresten om man inte är religiös? Jag brukar låna såna och tycker det är ett jättebra att man kan det.  Ja det är jättebra! Men eftersom jag vill läsa själv så....  (Ingen läser ju så bra som jag...  )
ryss_борис
08-08-2010, 12:50
Irriterar mig något så in i helvete på folk som kallar facebook för "fejan" Vill fan spy när jag hör det. För övrigt stör jag mig på facebook överlag. Jävla skitsida...
sommarhumla
08-08-2010, 15:25
Jag kan reta mig på: *Människor som tvärnitar så fort de lämnat rulltrappan. Att det finns människor bakom skiter de fullständigt i. Detta händer förstås på andra ställen också och är lika irriterande. *De idioter som inte kan låta folk gå av tunnelbanan/pendeltåget utan tränger sig in som om deras liv hänger på det. *Barnvagnsmaffian som ofta tar upp hela trottoaren och inte flyttar sig en millimeter utan skickar ut mig i gatan (det är inte bara barnvagnsmaffian utan det finns andra som måste gå 3 i bredd och verkar bli helt förskräckta över att behöva gå in bakom sina vänner). *Muppar som går över gatan och inte ens ser sig för. *De som trycker på knappen vid övergångsstället och sedan går istället för att vänta på sin "gröna gubbe" (de kan väl läsa trafiken ändå). *TV-kanaler som säger att programmet börjar 20.00 men inte startar programmet förrän 20.05-20.10 pga sin förb..... reklam. *Så kallade arbetskollegor som går och drar benen efter sig medans andra jobbar som galningar.
Det värsta är att jag irriterar mig på mig själv för att jag inte kan låta bli att irritera mig på ovanstående...tyvärr finns det säkert fler irritationsmoment...
fuchsian
08-08-2010, 15:40
Jag retar mig på dem som inte kommer i tid som man har bestämts. Använd mobilen och tala om orsaken, kanske då väntar jag lite till, men kom inte med de gamla vanliga orsaker ----- då går jag.
Det finns en del i trafiken som man kan irritera sig på, men tänker så att säkert finns det andra orsaker så det stadiet har jag lämnat bort. ---onödigt att ge den energi---
Jag retar mig på handverkare som inte passar tider och ens dagar utan att höra av sig.
Kan bli rätt irriterad av dessa självgoda "kristna" som vill omvända mig tillbaks till "bullbaket och div.)
Kan inte med dem som försöker göra mig ledsen eller baktalar mig, men jag retar mig inte dem pga. att det är inte min sak, och vet att de måste pysa ut sin ilska utan att spricka.
Jag retar mig på dem som missunnar mig det jag har och det jag kan. Men låter det dock vändas mot dem själva helt enkelt ..... fuchian ....
Red Top
08-08-2010, 16:02
Jag brukar inte reta mig på människor, men du är minst sagt irriterande, fuckian.
*Stintan*
08-08-2010, 16:07
CITAT (Red Top @ 08-08-2010, 17:02)  Jag brukar inte reta mig på människor, men du är minst sagt irriterande, fuckian.  Den där ser ut att behöva både tungskrapa och vademecum.
Chamomille
08-08-2010, 16:08
CITAT (Red Top @ 08-08-2010, 17:02)  Jag brukar inte reta mig på människor, men du är minst sagt irriterande, fuckian.  [attachment=53482:gapflabb.gif]
fuchsian
08-08-2010, 17:32
Nå, blev det inte mer???? Väntar såå på mera av er, bättre än så kan ni, eller ?????? fuchian....
sommarhumla
08-08-2010, 19:14
Ett annat irritationsmoment är prylar typ datorer och andra tekniska mackapärer som plötsligt inte vill fungera som de brukar och jag inte har någon som helst idé om vad som fattas dem, det är både irriterande och lite frustrerande.
CITAT (sommarhumla @ 08-08-2010, 16:25)  Jag kan reta mig på:
*Människor som tvärnitar så fort de lämnat rulltrappan. Att det finns människor bakom skiter de fullständigt i. Detta händer förstås på andra ställen också och är lika irriterande.
Barnvagnsmaffian som ofta tar upp hela trottoaren och inte flyttar sig en millimeter utan skickar ut mig i gatan (det är inte bara barnvagnsmaffian utan det finns andra som måste gå 3 i bredd och verkar bli helt förskräckta över att behöva gå in bakom sina vänner).
*TV-kanaler som säger att programmet börjar 20.00 men inte startar programmet förrän 20.05-20.10 pga sin förb..... reklam.
Meriona
08-08-2010, 20:22
Jag kan reta mig på pensionärer som måste lusa ner affären just vid lunchtid.
bergvallmo
08-08-2010, 20:25
CITAT (Meriona @ 08-08-2010, 21:22)  Jag kan reta mig på pensionärer som måste lusa ner affären just vid lunchtid.  Japp och de som inte är på affären är på apoteket
Ser att en del retar sig på väldigt mycket ... undrar om inte livet blir jobbigt när man nästan ständigt är irriterad!? Menar ... varför irritera sig på nåt man ändå inte kan förändra ... låt var o en leva sitt liv och om nåt inte är som du vill det ska var ... än sen ... du har ju ditt eget liv. CITAT (Meriona @ 08-08-2010, 21:22)  Jag kan reta mig på pensionärer som måste lusa ner affären just vid lunchtid.  Tycker du att man ska ha olika tider att handla ... för pensionärer kontra övriga!? Ser du pensionärer som ett släkte för sig ... typ apor eller ...?
Meriona
08-08-2010, 20:30
Jajamen netha... eget liv... om man bara kommer fram... Fast jag överdrev lite, det är inte helt nedlusat men pensiosar, det är en hel del arbetslösa och barnlediga också. Observera att jag är ironisk (finns en del som aldrig förstår).
Elisabeth-Västkustkolonisten
08-08-2010, 20:32
CITAT (Meriona @ 08-08-2010, 21:22)  Jag kan reta mig på pensionärer som måste lusa ner affären just vid lunchtid.  När vuxna människor uttalar sig så, då behöver man inte vara förvånad att ungdomar är oft ännu värre mot äldre. Dom lär sig ju hemma detta. Vi pensionärer betalar precis som du i äffären och vi har lika rätt att vistas
CITAT (Meriona @ 08-08-2010, 21:30)  Jajamen netha... eget liv... om man bara kommer fram... Fast jag överdrev lite, det är inte helt nedlusat men pensiosar, det är en hel del arbetslösa och barnlediga också. Observera att jag är ironisk (finns en del som aldrig förstår).  Jamen inte var det isf lätt att se att du var ironisk ...var hittar jag det?
Aqvakul
08-08-2010, 20:33
CITAT (Meriona @ 08-08-2010, 21:22)  Jag kan reta mig på pensionärer som måste lusa ner affären just vid lunchtid.  Klart att de inte vill handla i sin ensamhet utan njuter av lite folkliv...
CITAT (Meriona @ 08-08-2010, 21:22)  Jag kan reta mig på pensionärer som måste lusa ner affären just vid lunchtid. 
Snöflinga
08-08-2010, 20:36
CITAT (netha @ 08-08-2010, 21:29)  Ser att en del retar sig på väldigt mycket ... undrar om inte livet blir jobbigt när man nästan ständigt är irriterad!? Menar ... varför irritera sig på nåt man ändå inte kan förändra ... låt var o en leva sitt liv och om nåt inte är som du vill det ska var ... än sen ... du har ju ditt eget liv. Tycker du att man ska ha olika tider att handla ... för pensionärer kontra övriga!?
Ser du pensionärer som ett släkte för sig ... typ apor eller ...? Bra skrivet Netha, instämmer helt
CITAT (Aqvakul @ 08-08-2010, 21:33)  Klart att de inte vill handla i sin ensamhet utan njuter av lite folkliv...  Kanske inte alls handlar om att de vill njuta av lite folkliv ... det finns orsak till att många inte kan ta sig ut tidig förmiddag. Att bunta ihop en grupp ... det gör mig ont ... vare sig det gäller tonåringar eller gamla.
Meriona
08-08-2010, 20:38
CITAT (netha @ 08-08-2010, 21:32)  Jamen inte var det isf lätt att se att du var ironisk ...var hittar jag det? Inte var - är. I det inlägget jag skrev det. jag var ironisk i det första också, men jag trodde det var lysklart så jag nämnde det inte, dock förydligade jag det i det andra. till vilken nytta kan man undra.
*Stintan*
08-08-2010, 20:39
CITAT (Aqvakul @ 08-08-2010, 21:33)  Klart att de inte vill handla i sin ensamhet utan njuter av lite folkliv...  Jag skiter i folklivet i affären och jag är pensionär. Jag handlar när det passar mig helt enkelt och om det råkar vara vid lunchtid så finns det antagligen en anledning till det.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-08-2010, 21:32)  När vuxna människor uttalar sig så, då behöver man inte vara förvånad att ungdomar är oft ännu värre mot äldre. Dom lär sig ju hemma detta.
Vi pensionärer betalar precis som du i äffären och vi har lika rätt att vistas Bra skrivet!  CITAT (*Stintan* @ 08-08-2010, 21:39)  Jag skiter i folklivet i affären och jag är pensionär. Jag handlar när det passar mig helt enkelt och om det råkar vara vid lunchtid så finns det antagligen en anledning till det. Precis som jag gör!
CITAT (Meriona @ 08-08-2010, 21:38)  Inte var - är. I det inlägget jag skrev det. jag var ironisk i det första också, men jag trodde det var lysklart så jag nämnde det inte, dock förydligade jag det i det andra. till vilken nytta kan man undra.  OK ... kanske har jag missat något ... blir bara så less på att just pensionärer så ofta nämns när det gäller köer mm ... aldrig att någon klagar på vagnsmaffian som står i klungor ... Nej, mig retar de inte ... men många andra svär.
ninnisky
08-08-2010, 20:44
CITAT (Meriona @ 08-08-2010, 19:22)  Jag kan reta mig på pensionärer som måste lusa ner affären just vid lunchtid.  Det kan jag fortfarande reta mig lite smått på - och precis då kommer jag underfund med att jag sedan ett bra tag själv är en pensionär....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|