|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
CITAT (Motti @ 13-08-2010, 23:34)  hon existerar inte mer för mig inte Mammamaggan heller och deras annhäng,jag har lärt mig vilka som är bittra och elaka och som när sig på det.Det jag inte tål är dubbelnaturen ,ena stunden ger man sig på hyggligt folk här och trycker ner dom,i en annan tråd så omgör man sig över hur hemska folk är här på Forumet och hur elaka de är om personliga påhopp osv sen skickar man dessutom PM och talar om hur hemska alla är !vad fan är det(ursäkta språket)Den som är oskyldig kasstar första stenen !allvarligt så trodde jag inte att det fanns manupulativa människor här så till den milda grad.Det är bara för tråkligt för oss som bara vill ha det trevligt och diskutera alldagliga saker och få skratta lite gott då och då  Håler med i stort det hela.
*Stintan*
13-08-2010, 22:43
CITAT (fuchian @ 13-08-2010, 21:55)  Orkar inte med dina anvisningar, öppnar inget som du kan ha förfalskat.
Bättre bevis än massa anvisningar .... eller är du helt tom?
Jag ska vara på din fråga när jag kom med i forum, det kan jag kosta på mig. OK det var sommaren 1786, vid franska revolutionen, dagen har jag glömt. ----- fuchian ------ Fast franska revolutionen inleddes i juni 1789 men vem kan begära att du ska komma ihåg så långt tillbaka när du inte ens minns sånt du gjort de senaste 3 månaderna.
Meriona
13-08-2010, 22:45
CITAT (*Stintan* @ 13-08-2010, 23:43)  Fast franska revolutionen inleddes i juni 1789 men vem kan begära att du ska komma ihåg så långt tillbaka när du inte ens minns sånt du gjort de senaste 3 månaderna. Och vem i hela friden var webmaster DÅ?
zaaritha
13-08-2010, 22:45
Nu har jag inte alls hängt med! Måste kolla tillbaka på denna tråd! Fast--det verkar inte trevligt..............
Platinum
13-08-2010, 22:46
CITAT (malcolm @ 05-08-2010, 18:39)  * folk som skräpar ner * sådana som bygger varuberg på bandet till kassan * sådana som kör för fort * sådana som kör för sakta * hög musik från grannar * hundskall * biltrafik * fulla människor som skränar * klotter * de som klagar på andra Vad retar jag mig på i vardagen? Hmm... Folk som ljuger Folk som tror är mitt är deras. För det som är ditt är mitt och det som är mitt det ger du fan i, i vart fall så länge du lånar utan vetskap. Barn/ungdomar/vuxna som inte kan ta rätt efter sig, takeaway betyder inte kasta sopor efter vägen. Hundförare utan bajspåse. Pessimister. Besserwissrar. Det täcker nog in en stor del av vad som kan störa min vardag.
Manupulativa människor som vänder kappan efter vinden eller vad som passar för stunden!allr som ställer dom själva i bättre dager.
Hoppsan svejsan!!
*Stintan*
14-08-2010, 07:45
CITAT (Berith @ 14-08-2010, 08:40)  Hoppsan svejsan!! 
CITAT (Pia L @ 13-08-2010, 10:31)  Gunilla T : Det skrev jag ju, det är bara jag som är Pia L som skriver från det här ipnummret och jag ska inte behöva gå till försvar för att andra får för sig saker. Jag har banne mig rätt att få skriva här som alla andra, jag undviker dom s.k. bråktrådarna, men lika så förbaskat så påstås jag skriva i dessa under andra namn. Jag har även haft nicket Copycat och det är det jag bytte till Pia L när jag kom tillbaka efter att dom gjorde om lite på odla, det hade jag som undertext ett tag så det var ingen hemlighet, det var många som passade på att byta nick i samma veva. Från det där ipnumret är det kanske bara du, men på den tiden reserv härjade var det från ditt dåvarande ip. Du har ju både gift dig och flyttat sen dess, och ipnummer tar man ju inte med sig.
CITAT (fuchian @ 13-08-2010, 21:55)  Orkar inte med dina anvisningar, öppnar inget som du kan ha förfalskat.
Bättre bevis än massa anvisningar .... eller är du helt tom?
Jag ska vara på din fråga när jag kom med i forum, det kan jag kosta på mig. OK det var sommaren 1786, vid franska revolutionen, dagen har jag glömt. ----- fuchian ------ Nä, har roat dig tillräckligt nu och du börjar mest likna en grammofonskiva som hakat upp sig. När du nu hittar på egna regler,( som inte intresserar mig), i ditt spel får du spela utan mig. Men det finns kanske andra som vill vara med på dom villkoren.
Chamomille
14-08-2010, 12:08
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 23:45)  Och vem i hela friden var webmaster DÅ?   Jesus? Jag tror jag döööööör snart.
fuchsian
14-08-2010, 13:33
CITAT (Rihane @ 14-08-2010, 12:22)  Nä, har roat dig tillräckligt nu och du börjar mest likna en grammofonskiva som hakat upp sig.
När du nu hittar på egna regler,( som inte intresserar mig), i ditt spel får du spela utan mig. Men det finns kanske andra som vill vara med på dom villkoren. OK, en grammofonskiva? Det kan stämma för maken är i musikbranchen. Jag har inga regler endast bett om bevis för era lögner, men ni verkar inte ha några, så, då så, är den saken ur vägen. det var ju bra med det, ----------- fuchian ...... (men roligt har det varit!) CITAT (Chamomille @ 14-08-2010, 13:08)   Jesus? Jag tror jag döööööör snart.  Det var ju äntligen dax, vad vet jag.....  ....fuchian....
ninnisky
14-08-2010, 13:57
CITAT (fuchian @ 14-08-2010, 12:33)  OK, en grammofonskiva? Det kan stämma för maken är i musikbranchen. Ja, nu kommer jag ihåg - han var ju jurist........ i musikbranchen.  och visst hade han en jättedyr sportbil i det ena av era tre garage som snart ska få bevakningskameror.. Där har ni förresten gjort en miss - det finns trådlösa så du kan ta och beställa nya så slipper ni kablar och sladdar.... Kan du inte berätta några fler sagor för oss otrevliga och dumma odlaiter!
Solstorm
14-08-2010, 14:11
Var är garagen som bevakas? Ni flög ju till ert hus på sydligare breddgrader nyligen. Så praktiskt med en jurist i musikbranschen som går hemma och städar och passar upp och kokar kaffe till dig.
*Stintan*
14-08-2010, 14:27
CITAT (fuchian @ 14-08-2010, 14:33)  OK, en grammofonskiva? Det kan stämma för maken är i musikbranchen. Jag har inga regler endast bett om bevis för era lögner, men ni verkar inte ha några, så, då så, är den saken ur vägen. det var ju bra med det, ----------- fuchian ...... (men roligt har det varit!) Det var ju äntligen dax, vad vet jag.....  ....fuchian.... Hur mår Totte då?
fuchsian
14-08-2010, 14:48
CITAT (Solstorm @ 14-08-2010, 15:11)  Var är garagen som bevakas? Ni flög ju till ert hus på sydligare breddgrader nyligen. Så praktiskt med en jurist i musikbranschen som går hemma och städar och passar upp och kokar kaffe till dig. Det är inte våra 2 garage som ska bevakas utan hela tomten och hur de gör, vet jag inte så noga, men en dataskärm ska upp också. Vi åker senare till vårt andra hem, den är utlånad till en anhörig som blev sjuk och behövde en rehab.plats, men det var då viktigare att hjälpa dem än att vi skulle åka (som det var planerad). Ja, han är bra att ha på många sätt och han har slitit nästan 30år så nu blir det mer sporaliskt, men han är inte pensionär utan fick en "paraply" och nu har dessa grabbar sin bästa tid att fara hit och dit och det tycker jag är helt rätt, även att vi har behållit vårt AB till att kunna ha till det ena och det andra. Förresten, jag dricker inte kaffe och vill sova länge så han hinner sköta sitt och visst blir det resor även i tjänsten också. Sedan att han har sitt innom dessa jobb, hör inte hit och jag har inte ens hållit reda på alla hans grejer. Snart är semesten slut för de arbetande och då brukar det bli lite för mycket att göra för mig. ..fuchian..
Anki på Öland
14-08-2010, 15:23
CITAT (fuchian @ 14-08-2010, 15:48)  .......den är utlånad till en anhörig som blev sjuk och behövde en rehab.plats......... Så.... ni har blivit släkt nu? Sist var det en god vän...... ANki
fuchsian
14-08-2010, 16:59
Det är sak samma för den mannen med familj har varit tajta med min make sedan minst 25 år. Det är petitesser som du kör med, men gör det då, mig berör det inte .... vi hinner dit sen ändå efter hans hemkomst. ... .....Fuchian ...
ninnisky
14-08-2010, 17:17
CITAT (fuchian @ 14-08-2010, 13:48)  Snart är semesten slut för de arbetande och då brukar det bli lite för mycket att göra för mig. ..fuchian.. ... du menar att du inte hinner berätta fler sagor för oss när det blir för mycket att göra för dig
Solstorm
14-08-2010, 17:36
Hur reser ni? I eget flygplan? Jag skulle inte bli förvånad om det egentligen är ni som äger regeringsplanet och lånar ut det till regeringen ibland för att vara hyggliga. Eller är ni solidariska med miljörörelsen och cyklar?
Jag retar mig på att jag inte kan hålla fingrarna i styr
Jag retar mig på....hur barnsligt s.k. vuxna människor kan bete sig, och då syftar jag INTE på Silos. Den ena fjanteritråden efter den andra och dom s.k. vuxna hakar på
Solstorm
14-08-2010, 17:45
CITAT (Pia L @ 14-08-2010, 18:43)  Jag retar mig på....hur barnsligt s.k. vuxna människor kan bete sig, och då syftar jag INTE på Silos. Den ena fjanteritråden efter den andra och dom s.k. vuxna hakar på Då kan väl du fuchia/tottes matte/pia.l/reserv visa hur man är när man inte är barnslig. När reser du söderut? Vi längtar.
*Stintan*
14-08-2010, 17:48
CITAT (ninnisky @ 14-08-2010, 18:17)  ... du menar att du inte hinner berätta fler sagor för oss när det blir för mycket att göra för dig  Vilket önsketänkande
Solstorm : När solstinget gått över för din del så kommer du komma på hur fel du har och tills dess kan jag bara säga att du tillhör den s.k. moben som alla andra i moben förnekar, men det är för att ni inte ids ta reda på fakta innan ni är snabba nog att jävlas med andra. Jag har inte skrivit något olämpligt i någon tråd, jag har inte trampat på några ömma tår, jag har inte förolämpat någon alls men lika så förbaskat ska det jävlas. Håll mig utanför andras nick är du snäll
Jag retar mig på att det fortfarande är lika mycket bråk och tråkiga tillmälen i småpratsdelen. Lämnade Odla just för den sakens skull, nu när jag kikar in ser jag att det snarast blivit värre... Retar mig på att jag bryr mig om ovanstående och inte kan låta bli att kommentera det...
Huggorm
14-08-2010, 18:08
CITAT (Monaxe @ 14-08-2010, 18:56)  Jag retar mig på att det fortfarande är lika mycket bråk och tråkiga tillmälen i småpratsdelen. Lämnade Odla just för den sakens skull, nu när jag kikar in ser jag att det snarast blivit värre... Retar mig på att jag bryr mig om ovanstående och inte kan låta bli att kommentera det...  Jag tror det är något slags topp just nu. Förmodligen ökar det ytterligare en aning för att sedan lägga sig totalt. Vissa av användarna kommer nog att försvinna från forumet ett tag, och det kommer återgå till det normala. På måndag kommer mycket i samhället igång igen efter semestrarna, och det kanske kan inverka på forumet också.
Huggorm
14-08-2010, 18:26
CITAT (silos @ 14-08-2010, 19:24)  Så lät det inte i morse
Meriona
14-08-2010, 18:28
CITAT (Huggorm @ 14-08-2010, 19:26)  Så lät det inte i morse Man kan inte lita på nån nuförtiden.
fuchsian
14-08-2010, 18:55
CITAT (Solstorm @ 14-08-2010, 17:36)  Hur reser ni? I eget flygplan? Jag skulle inte bli förvånad om det egentligen är ni som äger regeringsplanet och lånar ut det till regeringen ibland för att vara hyggliga. Eller är ni solidariska med miljörörelsen och cyklar? Just det, periodvis har vi tillgång till det gemensamma också? fler frågor?????? fuchian... Det får gå snabbt för jag hinner inte med att berätta alla sagor till er, fråga nån annan....fuchian.... ligger långt fr. det röda .....
Nä...nu har jag inte tid att reta mig längre på någonting och eftersom demonerna blev fria så känns det bra mycket bättre och ärligare!!! Jag måste ägna mig åt att måla,rita och göra nya vilda dockor! Solong and bye bye...eller kanske inte förresten
Gunilla T
15-08-2010, 10:58
Och jag retar mig på småsnåla Vattenfall ...grrrr..
När vi flyttade hit ut i skogen var ständiga strömavbrott en irritation men för några år sedan tog Vattenfall bort luftledningarna och grävde ner kablarna. Men, vi är sist i kön och har en egen ledning på ca 150 meter ner till huset. Den lät dom vara kvar.. och det orsakar oss ff strömavbrott. Fick nyss tillbkas strömmen som försvann i morse efter att ett träd blåst på ledningarna - hur kan ett så stort bolag vara så erbarmligt enfaldiga och snåla?
ängsvädd
15-08-2010, 11:03
CITAT (Gunilla T @ 15-08-2010, 11:58)  Och jag retar mig på småsnåla Vattenfall ...grrrr..
När vi flyttade hit ut i skogen var ständiga strömavbrott en irritation men för några år sedan tog Vattenfall bort luftledningarna och grävde ner kablarna. Men, vi är sist i kön och har en egen ledning på ca 150 meter ner till huset. Den lät dom vara kvar.. och det orsakar oss ff strömavbrott. Fick nyss tillbkas strömmen som försvann i morse efter att ett träd blåst på ledningarna - hur kan ett så stort bolag vara så erbarmligt enfaldiga och snåla? Ja, ofattbart - de gör ju miljardvinster - antagligen därför de gör det - för att de är så snåla. Inte roligt att vara beroende av Vattenfall. Vi har också dem som nätägare så man är tvungen att gynna dem även om man valt annat elbolag  Vattenfall bryter ju brunkol i Tyskland mot ortsbefolkningens vilja - så miljövidrigt
Huggorm
15-08-2010, 11:28
CITAT (Gunilla T @ 15-08-2010, 11:58)  Och jag retar mig på småsnåla Vattenfall ...grrrr..
När vi flyttade hit ut i skogen var ständiga strömavbrott en irritation men för några år sedan tog Vattenfall bort luftledningarna och grävde ner kablarna. Men, vi är sist i kön och har en egen ledning på ca 150 meter ner till huset. Den lät dom vara kvar.. och det orsakar oss ff strömavbrott. Fick nyss tillbkas strömmen som försvann i morse efter att ett träd blåst på ledningarna - hur kan ett så stort bolag vara så erbarmligt enfaldiga och snåla? Det är bara att börja räkna. Hur mycket kostar det att gräva ner ledningen 150m? Själva kabeln måste bytas mot en ny, anpassad för nedgrävning, man måste ha dit en traktor med speciell kabelplog, marken får inte vara för bedrövligt stenig, den gamla kabeln skall bort och stolparna också. Allt som allt pratar vi om kostnader på kanske 20.000kr. Det tar ganska många år att få tillbaka den investeringen, så det är inte direkt något prioriterat jobb för dom. Så är det tyvärr. Jag har 700m luftledning ut till min stuga
Gunilla T
15-08-2010, 11:53
De grävde ner många mil jordkabel när de var här , den går dessutom över vår mark på en lång sträcka. Om nu 20.000 kr är en rimlig summa så lär dethär inte bli billigare. Vi har fått felanmäla rätt många ggr och få hit personal och maskiner som hugger ner fallna träd och nu hade propparna förstås lösts ut. För ett par år sedan, mitt i sommartorkan orsakade dessa ledningar en rejäl skogsbrand, återigen nedfallet träd och gnistbildning som antände naturen. Kostnader?...ja, brandkårsutryckningar är väl inte billiga och grannens skog som brann ner kostade försäkringsbolaget en hel del men förstås...andra får betala men jag tror nog att detta kostat Vattenfall mer än det smakat. Gatorna skall ju röjas också med vissa intervaller..betalas av Vattenfall. Småsnålt och dålig hushållning med eget kapital, det är vad det är...
Solstorm
15-08-2010, 15:57
Önskar att du hade skrivit om detta innan de grävde ner kabeln på din mark. Jag känner en kvinna där man ville gräva ner kabel på hennes mark men hon själv skulle inte få glädje av den. Hon sade blankt nej, tillät dem inte att gräva med mindre än att hon också fick nedgrävd kabel. De låg på och försökte få henne att ändra sig men hon stod på sig. Till slut så gick de med på att ge henne nedgrävt. Fast det är ju inte så enkelt nu i efterhand förstås om de redan har grävt på din mark.
Gunilla T
15-08-2010, 16:33
Det blev ju helt klart bättre med jordkabel eftersom riskerna med nedfallna träd minskade betydligt men en kedja är inte starkare än den svagaste länken och denhär lilla biten ner till vårt hus kostar nog mer än det smakar för Vattenfall.
När de drar jordkabel över marken får markägaren en liten ersättning, tror det heter intrångsavgift. Nu går jordkabeln över våra gärden ca 50 m från huset så man hade inte ens behövt dra den genom skogen där luftledningen nu går...riktigt dålig hantering av hela ärendet och jag blir så irriterad varje gång strömmen försvinner. Vattenfall har ju åtagit sig att leverera strömmen hit.
Krolliljan
15-08-2010, 16:44
CITAT (Monaxe @ 14-08-2010, 18:56)  Jag retar mig på att det fortfarande är lika mycket bråk och tråkiga tillmälen i småpratsdelen. Lämnade Odla just för den sakens skull, nu när jag kikar in ser jag att det snarast blivit värre... Retar mig på att jag bryr mig om ovanstående och inte kan låta bli att kommentera det...  Retar mig också på bråken och tonen i inläggen som finns här periodvis. Tar paus från Odla ibland just därför.
Jag retar mig på egotrippade, självcentrerade människor! De som spelar martyrer och gärna på andras bekostnad!
vildvittra
15-08-2010, 20:48
- människor som trummar, stampar och andas med ett ljudligt pysande från näsan
- oduschade svettluktande människor som förpestar luften på bussar/tåg
- på att jag är glömsk
-reklam
mamamaggan
15-08-2010, 23:52
CITAT (Cherry @ 15-08-2010, 20:22)  Jag retar mig på egotrippade, självcentrerade människor! De som spelar martyrer och gärna på andras bekostnad! Kunde inte ha sagt det bättre själv. Retar mig också på dem som " spelar " empatiska men aldrig glömmer att framhålla just hur empatiska de är och hur de ställer upp för allt och alla just för att de är så " empatiska ". edit : rättat stavfel
Att de har spärrat vissa platser på jobbets dator  så jag inte kan lyssna på era tips.Terry Oldfield skulle jag vilja höra
Meriona
17-08-2010, 18:47
Jag retar mig så in i h-e på självutnämnda poliser! Sonen är blodig och sönderslagen efter att en jä-a kärring cyklat mitt på cykelvägen och vägrat flytta sig när han kom på moped (detta upplever jag själv när jag lånar hans moppe, kärringarna tycker att här ska du f-n inte köra moppe, men det är ju precis där man SKA köra när man inte har EU-moppe). Nå han försökte köra om, gled ner i diket och stöp som en fura, gjorde en volt upp på asfalten igen och slog sönder knän, stukade handled, blodet flöt och kläderna var i trasor. " Bröt du nåt?" fråga kärringen, NÄ sa sonen och så cyklade hon glatt vidare. VA FAN är det för inställning, gör man sånt? Fast inte borde man va förvånad, i höstas när en gammal farbror blev nedcyklad av tre tonårstjejer så var det bara jag som stannade bilen och gick ut och försökte lyfta upp honom. Då TUTADE bilarna bakom på mig för att jag stod i vägen, trots att de såg vad som hänt! Tydligen är det åt helsike med människors empati nyförtiden, får man inte betalt för nåt så skiter man i det!
fuchsian
17-08-2010, 19:01
CITAT (Cherry @ 15-08-2010, 20:22)  Jag retar mig på egotrippade, självcentrerade människor! De som spelar martyrer och gärna på andras bekostnad! Håller med dig om det, men tyvärr måste dom också få leva som alla andra. Vi är inte stöpta i samma form, utan alla är olika. Oftast ser man hos andra just sina egna fel, fastän man tror inte det, men har man läst mer om personkemi så fattar man det.
Myosotis
17-08-2010, 19:39
CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 19:47)  Jag retar mig så in i h-e på självutnämnda poliser! Sonen är blodig och sönderslagen efter att en jä-a kärring cyklat mitt på cykelvägen och vägrat flytta sig när han kom på moped (detta upplever jag själv när jag lånar hans moppe, kärringarna tycker att här ska du f-n inte köra moppe, men det är ju precis där man SKA köra när man inte har EU-moppe). Nå han försökte köra om, gled ner i diket och stöp som en fura, gjorde en volt upp på asfalten igen och slog sönder knän, stukade handled, blodet flöt och kläderna var i trasor. " Bröt du nåt?" fråga kärringen, NÄ sa sonen och så cyklade hon glatt vidare. VA FAN är det för inställning, gör man sånt? Fast inte borde man va förvånad, i höstas när en gammal farbror blev nedcyklad av tre tonårstjejer så var det bara jag som stannade bilen och gick ut och försökte lyfta upp honom. Då TUTADE bilarna bakom på mig för att jag stod i vägen, trots att de såg vad som hänt! Tydligen är det åt helsike med människors empati nyförtiden, får man inte betalt för nåt så skiter man i det! 
Meriona
17-08-2010, 22:10
CITAT (Myosotis @ 17-08-2010, 20:39)  Tack för stödet. Just nu är kärringar på cykel så poppis här, jag vill bara varna...
Aqvakul
18-08-2010, 07:01
CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 23:10)  Tack för stödet. Just nu är kärringar på cykel så poppis här, jag vill bara varna...  Förhoppningsvis är de flesta OK - men den damen skulle man vilja ha ett allvarligt samtal med...
*Stintan*
18-08-2010, 07:22
CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 23:10)  Tack för stödet. Just nu är kärringar på cykel så poppis här, jag vill bara varna...  På ett sätt förstår jag dig och jag beklagar det ni råkat ut för men som inbiten cyklist kan jag tala om att det faktiskt är riktigt obehagligt med alla mopedister som försöker tränga sig förbi till varje pris på en smal cykelbana. Det är vingligare att cykla än att åka moped. Hur många mopeder framförs dessutom i 25km/tim undrar jag? Det vill nog till att det visas hänsyn från båda håll om man ska kunna samsas om det lilla utrymme som finns.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|