|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
ninnisky
18-08-2010, 08:33
Tanten kunde åtminstone stannat en stund längre och sett att allt verkligen var OK och frågat om hon kunde hjälpa till på något sätt. Det hade jag gjort! Empati verkar tyvärr vara mer och mer sällsynt! Hoppas sonen inte har alltför ont idag
*Stintan*
18-08-2010, 10:17
CITAT (ninnisky @ 18-08-2010, 09:33)  Tanten kunde åtminstone stannat en stund längre och sett att allt verkligen var OK och frågat om hon kunde hjälpa till på något sätt. Det hade jag gjort! Empati verkar tyvärr vara mer och mer sällsynt! Hoppas sonen inte har alltför ont idag  Ja det håller jag med om.
Biggan_
18-08-2010, 12:42
CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 19:47)  Jag retar mig så in i h-e på självutnämnda poliser! Sonen är blodig och sönderslagen efter att en jä-a kärring cyklat mitt på cykelvägen och vägrat flytta sig när han kom på moped (detta upplever jag själv när jag lånar hans moppe, kärringarna tycker att här ska du f-n inte köra moppe, men det är ju precis där man SKA köra när man inte har EU-moppe). Nå han försökte köra om, gled ner i diket och stöp som en fura, gjorde en volt upp på asfalten igen och slog sönder knän, stukade handled, blodet flöt och kläderna var i trasor. " Bröt du nåt?" fråga kärringen, NÄ sa sonen och så cyklade hon glatt vidare. VA FAN är det för inställning, gör man sånt? Fast inte borde man va förvånad, i höstas när en gammal farbror blev nedcyklad av tre tonårstjejer så var det bara jag som stannade bilen och gick ut och försökte lyfta upp honom. Då TUTADE bilarna bakom på mig för att jag stod i vägen, trots att de såg vad som hänt! Tydligen är det åt helsike med människors empati nyförtiden, får man inte betalt för nåt så skiter man i det!  Jäkla tanta!  Det skulle egentligen polisanmälas! Usch, det kunde slutat riktigt illa för din grabb! Hoppas han inte fick värre skador än han kände av igår!
Meriona
18-08-2010, 15:35
Biggan (och ni andra), han är rejält svullen, lite svårt att röra sej och så. Det mesta gruset fick jag petat ur igår med en nål, tyckte det var lika bra medan kroppen var i chock. Jag håller med Stintan om att man såklart ska samsas, men även om det skulle vara så att ungen var både klantig och vårdslös (vilket jag inte tror eftersom jag är hans mamma  ), så tycker jag det är märkligt att man inte visar sig lite mer hjälpsam. Och när jag lånat moppen så kör jag sketlångsamt (skraj), men tantmaffian som jag råkat ut för vägrar flytta sig minsta millimeter åt sidan ändå, utan ska promt cykla precis mitt i banan, gärna vingla lite hit och dit också, som för att markera att man borde gå upp i rök. Kanske var det samma kärring? Får väl peta in en pinne mellan ekrarna nästa gång...
Huggorm
18-08-2010, 15:38
CITAT (Meriona @ 18-08-2010, 16:35)  Biggan (och ni andra), han är rejält svullen, lite svårt att röra sej och så. Det mesta gruset fick jag petat ur igår med en nål, tyckte det var lika bra medan kroppen var i chock. Jag håller med Stintan om att man såklart ska samsas, men även om det skulle vara så att ungen var både klantig och vårdslös (vilket jag inte tror eftersom jag är hans mamma  ), så tycker jag det är märkligt att man inte visar sig lite mer hjälpsam. Och när jag lånat moppen så kör jag sketlångsamt (skraj), men tantmaffian som jag råkat ut för vägrar flytta sig minsta millimeter åt sidan ändå, utan ska promt cykla precis mitt i banan, gärna vingla lite hit och dit också, som för att markera att man borde gå upp i rök. Kanske var det samma kärring? Får väl peta in en pinne mellan ekrarna nästa gång...  Skaffa ett stort jäkla lastbilshorn till mopeden så kan ni tuta på tantmaffian. Då flyttar dom nog på sig.
*Stintan*
18-08-2010, 15:43
CITAT (Meriona @ 18-08-2010, 16:35)  Biggan (och ni andra), han är rejält svullen, lite svårt att röra sej och så. Det mesta gruset fick jag petat ur igår med en nål, tyckte det var lika bra medan kroppen var i chock. Jag håller med Stintan om att man såklart ska samsas, men även om det skulle vara så att ungen var både klantig och vårdslös (vilket jag inte tror eftersom jag är hans mamma  ), så tycker jag det är märkligt att man inte visar sig lite mer hjälpsam. Och när jag lånat moppen så kör jag sketlångsamt (skraj), men tantmaffian som jag råkat ut för vägrar flytta sig minsta millimeter åt sidan ändå, utan ska promt cykla precis mitt i banan, gärna vingla lite hit och dit också, som för att markera att man borde gå upp i rök. Kanske var det samma kärring? Får väl peta in en pinne mellan ekrarna nästa gång...   Jopp lite mer hjälpsamhet sitter aldrig fel. Hoppas sonen piggnar på sig fort.
Idag retar jag mig på getingarna som tydligen gått nån smartkurs i år. Mina fina getingfällor har de lärt sig flyga ur De bara tar den goda saften och flyger sen iväg.... Jag som är gräsligt allergisk tycker det är otroligt irriterande!!
Ingela i Segersberg
18-08-2010, 16:02
Och jag retar mig på alla mygg, som går till attack när jag är utomhus.  Det spelar ingen roll om solen skiner eller ej.
Aqvakul
18-08-2010, 16:11
CITAT (Ingela i Segersberg @ 18-08-2010, 17:02)  Och jag retar mig på alla mygg, som går till attack när jag är utomhus.  Det spelar ingen roll om solen skiner eller ej. Vissas blod är eftertraktat...
CITAT (Ingela i Segersberg @ 18-08-2010, 17:02)  Och jag retar mig på alla mygg, som går till attack när jag är utomhus.  Det spelar ingen roll om solen skiner eller ej. Min gamla mamma säger att man ska gnida vitlök på armar och ben...jag har inte provat själv så jag vet inte Men jag håller med dig, det är väldigt mycket mygg i år!
malcolm
18-08-2010, 17:19
CITAT (Suz @ 18-08-2010, 17:20)  Min gamla mamma säger att man ska gnida vitlök på armar och ben...jag har inte provat själv så jag vet inte Men jag håller med dig, det är väldigt mycket mygg i år! Mygg Provencale. Jag tycker tvärtom, att det är ovanligt lite mygg i år eller så vill de inte ha mig längre. Min mamma besvärades aldrig av myggor och jag är kanske på väg att bli likadan, har inga besvär med att de sticker utan det är deras IIIIIIanden när man skall sova som irriterar mig mest.
CITAT (malcolm @ 18-08-2010, 18:19)  Mygg Provencale. Jag tycker tvärtom, att det är ovanligt lite mygg i år eller så vill de inte ha mig längre. Min mamma besvärades aldrig av myggor och jag är kanske på väg att bli likadan, har inga besvär med att de sticker utan det är deras IIIIIIanden när man skall sova som irriterar mig mest. Jag har heller inga problem i vanliga fall men i år verkar de vara väldigt ilskna! Och finns i mängder!!!! Du bor ju i närheten av mig, eller?? Funderar på om de kommer från sjön....
Jag har sett max 5 mygg i år....tror t.o.m att det är mindre.......inte ens det minsta lilla myggbett har dekorerat min kropp.
Ingela i Segersberg
18-08-2010, 17:26
CITAT (Aqvakul @ 18-08-2010, 17:11)  Vissas blod är eftertraktat...  Speciellt mitt, verkar det som!
ninnisky
18-08-2010, 18:06
CITAT (Alba @ 18-08-2010, 16:25)  Jag har sett max 5 mygg i år....tror t.o.m att det är mindre.......inte ens det minsta lilla myggbett har dekorerat min kropp. dito dito - men jag har lyckats med fem getingsstick
CITAT (Suz @ 18-08-2010, 16:52)  Idag retar jag mig på getingarna som tydligen gått nån smartkurs i år. Mina fina getingfällor har de lärt sig flyga ur De bara tar den goda saften och flyger sen iväg.... Jag som är gräsligt allergisk tycker det är otroligt irriterande!! De är dessutom hur många som helst, feta, slöa och ramlar nästan ner och bits. Otäckingar Mvh Fenja
Red Top
18-08-2010, 18:14
CITAT (Meriona @ 17-08-2010, 19:47)  Jag retar mig så in i h-e på självutnämnda poliser! Sonen är blodig och sönderslagen efter att en jä-a kärring cyklat mitt på cykelvägen och vägrat flytta sig när han kom på moped (detta upplever jag själv när jag lånar hans moppe, kärringarna tycker att här ska du f-n inte köra moppe, men det är ju precis där man SKA köra när man inte har EU-moppe). Nå han försökte köra om, gled ner i diket och stöp som en fura, gjorde en volt upp på asfalten igen och slog sönder knän, stukade handled, blodet flöt och kläderna var i trasor. " Bröt du nåt?" fråga kärringen, NÄ sa sonen och så cyklade hon glatt vidare. VA FAN är det för inställning, gör man sånt? Fast inte borde man va förvånad, i höstas när en gammal farbror blev nedcyklad av tre tonårstjejer så var det bara jag som stannade bilen och gick ut och försökte lyfta upp honom. Då TUTADE bilarna bakom på mig för att jag stod i vägen, trots att de såg vad som hänt! Tydligen är det åt helsike med människors empati nyförtiden, får man inte betalt för nåt så skiter man i det!  D-la kärring!  Vilken tur att det inte blev värre. Klappa försiktigt på honom och blås lite på såren från mig. Du får en stekpanna  , som du kan hota tanten med när du sticker pinnen i hjulet eller tutar i hornet.
Ingela i Segersberg
18-08-2010, 18:19
CITAT (Red Top @ 18-08-2010, 19:14)  D-la kärring!  Vilken tur att det inte blev värre. Klappa försiktigt på honom och blås lite på såren från mig. Du får en stekpanna  , som du kan hota tanten med när du sticker pinnen i hjulet eller tutar i hornet.   Var får ni tag på alla roliga smilies?
Meriona
18-08-2010, 18:27
CITAT (Ingela i Segersberg @ 18-08-2010, 19:19)   Var får ni tag på alla roliga smilies? Ja det undrar jag med.  Jag ska tuta med älghornet och skrika "det här är från Huggorm", slå tanten med stekpannan och skrika "det är är från RedTop" och sticka pinnen mellan ekrarna och skrika "och det här är från mej!" Fast jag lär nog sitta inne ett tag sen. Får man ha laptop på Hinseberg?
malcolm
18-08-2010, 18:27
CITAT (Suz @ 18-08-2010, 18:23)  Jag har heller inga problem i vanliga fall men i år verkar de vara väldigt ilskna! Och finns i mängder!!!! Du bor ju i närheten av mig, eller?? Funderar på om de kommer från sjön.... Jag kan komma paddlandes för att undersöka saken *blink*
Chamomille
18-08-2010, 19:37
CITAT (Meriona @ 18-08-2010, 19:27)  Ja det undrar jag med.  Jag ska tuta med älghornet och skrika "det här är från Huggorm", slå tanten med stekpannan och skrika "det är är från RedTop" och sticka pinnen mellan ekrarna och skrika "och det här är från mej!" Fast jag lär nog sitta inne ett tag sen. Får man ha laptop på Hinseberg?  [attachment=54071:gapflabb.gif] Edit: Alltså det tror jag inte.  Inte på TyresöHinsan iaf.
Meriona
18-08-2010, 19:44
CITAT (Chamomille @ 18-08-2010, 20:37)  [attachment=54071:gapflabb.gif] Edit: Alltså det tror jag inte.  Inte på TyresöHinsan iaf. Nähä. Kan man hoppas på fotboja kanske?  Jag har husdjur och unge som behöver omvårdnad?
Chamomille
18-08-2010, 19:49
CITAT (Meriona @ 18-08-2010, 20:44)  Nähä. Kan man hoppas på fotboja kanske?  Jag har husdjur och unge som behöver omvårdnad?
Aqvakul
18-08-2010, 19:50
CITAT (Meriona @ 18-08-2010, 20:44)  Nähä. Kan man hoppas på fotboja kanske?  Jag har husdjur och unge som behöver omvårdnad? Knappast om man är våldsam...
Meriona
18-08-2010, 19:51
Hur är det egentligen när man planerar att begå ett brott, kan man kolla innan vilket straff man får så att men vet om det är värt det?
Chamomille
18-08-2010, 19:55
CITAT (Meriona @ 18-08-2010, 20:51)  Hur är det egentligen när man planerar att begå ett brott, kan man kolla innan vilket straff man får så att men vet om det är värt det?   du är tokig
Meriona
18-08-2010, 20:04
CITAT (Chamomille @ 18-08-2010, 20:55)   du är tokig  Inte alls, jag tror att jag är smart. Fast det vore ju dumt, platsar nästan i MT.
Chamomille
18-08-2010, 20:08
Fast jag har ett jättebra knep. Men det tänker jag inte berätta här hihi.
Meriona
18-08-2010, 20:18
Nu har jag blivit arg på en sak till, den här tråden är hälsovådlig!  Jag hittar sällan nåt på TV som lockar, och sport - nästan aldrig. Men på onsdagar kör Eurosport hästhoppning kl 8. Men NÄ inte idag, då börjar det kl 22.15! För alla vill ju se tennis! Eller hur! Tennis, vem ser på sånt?
Meriona
19-08-2010, 20:44
Jösses, har ingen retat sej på nåt på hela dan? SÅNT retar jag mej på!
Myosotis
19-08-2010, 20:49
CITAT (Meriona @ 19-08-2010, 21:44)  Jösses, har ingen retat sej på nåt på hela dan? SÅNT retar jag mej på!   Jag retar mig på en massa saker hela tiden, inte orkar jag skriva ner allting!!
CITAT (Alba @ 18-08-2010, 18:25)  Jag har sett max 5 mygg i år....tror t.o.m att det är mindre.......inte ens det minsta lilla myggbett har dekorerat min kropp. jag är just nu i Härjedalen och där kan jag tala om att här finns mygg och knott så det räcker för hela Sverige
Myosotis
19-08-2010, 20:54
CITAT (Bettis @ 19-08-2010, 21:50)  jag är just nu i Härjedalen och där kan jag tala om att här finns mygg och knott så det räcker för hela Sverige  Det är bra, tack. Behåll dem. Det var rätt skönt med en så gott som myggfri sommar. Knotten gjorde som vanligt att man inte kunde vistas utomhus, men de brukar ta slut efter ett tag.
CITAT (Myosotis @ 19-08-2010, 21:54)  Det är bra, tack. Behåll dem. Det var rätt skönt med en så gott som myggfri sommar. Knotten gjorde som vanligt att man inte kunde vistas utomhus, men de brukar ta slut efter ett tag. Eftersom jag åker hem på söndag ska jag se till att dom stannar kvar här uppe.
Meriona
19-08-2010, 21:05
Just nu retar jag mej på bananflugor. Var fasiken kommer de ifrån, jag har ju ingen frukt alls?
ninnisky
19-08-2010, 21:10
CITAT (Meriona @ 19-08-2010, 20:05)  Just nu retar jag mej på bananflugor. Var fasiken kommer de ifrån, jag har ju ingen frukt alls?  Har just utrotat mina... ställ fram ett litet glas med rödvinsvinäger och plötsligt drunknar alla i det . Har du gott ställt eller ingen vinäger så går det lika bra med lite rött vin.
Myosotis
19-08-2010, 21:10
CITAT (Meriona @ 19-08-2010, 22:05)  Just nu retar jag mej på bananflugor. Var fasiken kommer de ifrån, jag har ju ingen frukt alls?  Komposten? Krukväxterna? CITAT (ninnisky @ 19-08-2010, 22:10)  Har just utrotat mina... ställ fram ett litet glas med rödvinsvinäger och plötsligt drunknar alla i det . Har du gott ställt eller ingen vinäger så går det lika bra med lite rött vin. Brukar blanda lite vin/vinäger med lite vatten och några droppar diskmedel. En liten bit gammal frukt förhöjer effekten. Täcker man över sitt fruktfat med en handduk och inte har någon kompost inne kan man utrota dem helt. Tyvärr kommer det nya nästa gång man köper frukt.
Meriona
19-08-2010, 21:13
Jag har inget rödvin, ingen vinäger, ingen kompost, och krukväxerna, det är väl mindre pryttlar som trivs där? Undrar om det är nån slags attack, Afganistan eller AlQaida eller nåt i den stilen?
Myosotis
19-08-2010, 21:16
CITAT (Meriona @ 19-08-2010, 22:13)  Undrar om det är nån slags attack, Afganistan eller AlQaida eller nåt i den stilen?   Tänkte inte på det. Så måste det vara. Det är inte alls fruktflugor utan små små obemannade spionflygplan.
Meriona
19-08-2010, 21:18
CITAT (Myosotis @ 19-08-2010, 22:16)   Tänkte inte på det. Så måste det vara. Det är inte alls fruktflugor utan små små obemannade spionflygplan. Rödaktiga. Kanske är Ryssarna?
Myosotis
21-08-2010, 08:39
Jag retar mig på folk som ställer brådskande frågor, t.ex. om skadade djur, och som sen inte svarar eller aldrig syns till mer.
Gunilla T
21-08-2010, 08:47
CITAT (Myosotis @ 21-08-2010, 09:39)  Jag retar mig på folk som ställer brådskande frågor, t.ex. om skadade djur, och som sen inte svarar eller aldrig syns till mer.  Jaa...och öht ställer frågor och inte ens bekräftar att man läst svaret  ibland när jag svarat i trädgårdsforumet kan jag se att personen ifråga varit inne på min profil men inte svarat i tråden...
ängsvädd
21-08-2010, 10:48
Myo och Gunilla - så´nt retar mig också. Se där, det fanns något jag retade mig på iaf - hi hi.
Alexander-VG-zon3
23-08-2010, 12:48
jaha grannarna hade högljudd fest till kl 3, är van så det är väl inte det största problemet.
kul va däremot att dom skulle ta en genväg igenom vår uteplats och krossade sådär 300-500kr. ja dom gick över alla mina frösådder av ovanliga träd och buskar och perenner plus lite andra små plantor. min ena citrus välte dom över min bägarranka. tur att någon växt stod emot så det inte blev värsta domino effekten bland krukorna.
min frösådda amaryllis lök verkar ha tat mycket smäll den är typ som mos. tyvärr vet jag inte vilka som gick över däremot vet jag var dom hade fest. men vad hjälper det. vi får väl prova att ringa till bostadsbolaget.
undra om man får sätta upp taggtråd runt uteplatsen och häcken ? är väldigt sugen på att rigga upp det. då blir det nog sista gången dom går över. och jag skiter i vad grannarna tycker om dom tycker jag är löjlig som sätter upp stängsel men jag ska inte ha folk rännandes hos mig på nätterna när dom inte är inbjuda!!
Margith
23-08-2010, 13:00
Vi har en spegel vid uppfarten till vår garageuppfart. Den behövs för att kunna se om det kommer någon från vänster. Nu är det nån idiot som målat graffiti på spegeln Iofs snyggt, men gissa hur mycket du ser i den spegeln? Nu hoppas jag innerligt att idioten kommer promenerade efter gatan nästa gång jag kör ut bilen... jag lovar, jag ska med glädje köra över idioten
Myosotis
23-08-2010, 13:02
 Är de inte kloka?! Jag fattar inte att ni står ut att bo där.  Taggtråd är väl det minsta, ska vara starkström också och en dobermannflock  (Jag pratade med flaxss, men Margith hann emellan. Helt okej att köra över graffitisnubben.)
Jag retar mig på att min farmor precis svängde in på gården. Jag hade tänkt att jag skulle gå ut och valla in fåren och avmaska dem. Nu måste jag vänta tills tanten åkt hem. Är inte upplagd för en redovisning om hur jobbiga alla är i hennes bostadsområde. Det går aldrig att smyga förbi henne heller. Jag är helt övertygad om att kärringen (ja, jag har en anti-farmor period just nu) har ögon & öron runt hela huvudet.
malcolm
23-08-2010, 14:29
FAAAAN vad arg jag skulle ha blivit flaxss, här roade sig mopedburen ungdom med att sätta ut en fot när de passerade folks brevlådor på gatan för att demolera dem. De lär dock få en chock nästa gång de försöker detta hemma hos mig eftersom jag gjutit fast en grov stolpe av tryckimpregnerat trä i backen så hela konstruktionen är tämligen stum och de lär bryta foten eller nå´t om de försöker igen. Påminner lite om "mjölkpallen" från TV om någon minns den, bonden som fick sin mjölkpall demolerad varje vinter av plogbilen tills han gjöt en i betong.
Chamomille
23-08-2010, 14:46
CITAT (Myosotis @ 21-08-2010, 09:39)  Jag retar mig på folk som ställer brådskande frågor, t.ex. om skadade djur, och som sen inte svarar eller aldrig syns till mer.  Jaa, det är djävligt retfullt
CITAT (malcolm @ 23-08-2010, 15:29)  FAAAAN vad arg jag skulle ha blivit flaxss, här roade sig mopedburen ungdom med att sätta ut en fot när de passerade folks brevlådor på gatan för att demolera dem. De lär dock få en chock nästa gång de försöker detta hemma hos mig eftersom jag gjutit fast en grov stolpe av tryckimpregnerat trä i backen så hela konstruktionen är tämligen stum och de lär bryta foten eller nå´t om de försöker igen. Påminner lite om "mjölkpallen" från TV om någon minns den, bonden som fick sin mjölkpall demolerad varje vinter av plogbilen tills han gjöt en i betong. Helt underbar film, Lars Molin?
Jag hade också marodörer i helgen i min trädgård, men långt ifrån Linus händelse.
Hade äntligen planterat ner höstfloxen och höstöga, blommade så fint plus Rudbeckian. Ja, då hände det sig att en kanin lösgjorde sig och nam-nam vad har vi här för gott? Nu är rabatten instängslad, kaninen infångad och jag får vänta ett år för att se fägringen igen!
Irriterande!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|