|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
mamamaggan
11-08-2010, 21:45
Det låter som en mycket bra tanke. Tror att alla som blir hjälpta av forskningen känner tacksamhet för att du låter " lura " dig till att göra så och inte bara blir irriterad .
Vår äldste som har en obotlig sjukdom där det iaf går att hejda förloppet med medicin och jag är evinnerligt tacksam mot dem som skänkt pengar tlll forskningen kring hans sjukdom.
Det som stör mig är reklamen inte hjärt och lungfonden !jag tycker det är tiggeri.Det måste väl gå att få in pengar utan sådan reklam om testamentsgåvor,alla har ju inte koll och jag tycker folk som skänker pengar ska förstå vad dom gör till vad och varför.Pengar sparar ju många till sina annhöriga o barn, alla barn skulle nog inte uppskatta att arvet var bort en vacker dag och upptäcka att 50%gick till någon Fond eller allt !
mamamaggan
11-08-2010, 21:49
Vi är ju olika som vi vet och tänker olika . Jag är som jag redan skrivit tacksam för att det finns människor som tänker på andra . En vacker dag kanske man själv råkar ut för något och då är man nog väldigt tacksam att det har tiggts ihop pengar .
JO men då ska det vara människor som tänker klart och vet vad dom gör när de skänker bort sitt arv.När min mor dog för 3 år sedan fanns det inte pengar till begravningen vi fick betala gravstenen också,min mor hade det välbeställt men var fullproppad av mediciner och tänkte inte klart,vi hittade papper från Djurskyddsföreningen !därifrån får man inte post i brevlådan utan vidare så vi anade vart hennes pengar tog vägen.Hon sa till mig att inte jag behövde tänka på att Pensionspara hon hade ordnat det ,jag var enda barnet Människor som skriver testamenten ska vara vid sina sinnen och vara klartänkta inte fullproppade med mediciner.Får man se den reklamen tio gånger om dagen så blir man indoktrinerad kanske !har inget emot att folk skänker pengar men då ska det vara på lika vilkor för alla.
mamamaggan
11-08-2010, 22:01
Säger om igen att jag är tacksam för de som tänker på andra och en vacker dag kan man själv ha nytta av det.
CITAT (Motti @ 11-08-2010, 22:59)  JO men då ska det vara människor som tänker klart och vet vad dom gör när de skänker bort sitt arv.När min mor dog för 3 år sedan fanns det inte pengar till begravningen vi fick betala gravstenen också,min mor hade det välbeställt men var fullproppad av mediciner och tänkte inte klart,vi hittade papper från Djurskyddsföreningen !därifrån får man inte post i brevlådan utan vidare så vi anade vart hennes pengar tog vägen.Hon sa till mig att inte jag behövde tänka på att Pensionspara hon hade ordnat det ,jag var enda barnet Människor som skriver testamenten ska vara vid sina sinnen och vara klartänkta inte fullproppade med mediciner.Får man se den reklamen tio gånger om dagen så blir man indoktrinerad kanske !har inget emot att folk skänker pengar men då ska det vara på lika vilkor för alla. Håller absolut med ... tycker faktiskt att den reklamen är lite osmaklig ... riktar sig nog mest till äldre som är lättpåverkade och reagerar på stundens allvar. Detta säger jag som är både hjärt och lungsjuk och är tacksam för all forskning som håller mig vid liv. PS. Glömde säga att jag så klart också skänker pengar till forskning ... det har jag gjort så långt tillbaka jag kan minnas.
Visst skänker man pengar om man får tillfälle !jag är ju själv lungsjuk .Sista åren när någon gått bort vi känner har vi satt in pengar på Hjärt o Lungfonden och Cancerfonden i stället för dyra blommor.
Anki på Öland
11-08-2010, 22:22
CITAT (Anma @ 11-08-2010, 22:23)  Sånt stör mig inte alls, tvärt om. Det är ju tack vare hjärt- och lungfonden som hjärtsjukvården gått så mycket framåt. Säger dom själva i sin reklam ja...... Stämmer det verkligen då?? Jag säger inte att det inte stämmer, men jag har också reagerat på bl.a. den reklamen. All reklam talar ju om att just dom och deras vara är bäst. Anki
Dom som vill skänka pengar hittar nog dit ändå !bara att slå upp telefonkattalogen.
mamamaggan
11-08-2010, 22:37
För det första så tycker inte jag att den reklamen riktar sig till de som inte vet vad de gör . Har det gjorts någon undersökning som säger att de som testamenterar pengar dit inte är vid sina sinnens fulla bruk. Är alla som ni ser det , som ser på reklamen inte vid sina sinnens fulla bruk utan blir lurade att genast skänka alla sina pengar ? Så att deras stackars vuxna barn blir utan pengar ? Kan inte barnen försörja sig själva ? Den kvinnan som deltar i reklamen och som säger att hon testamenterat en del till forskningen , är hon inte vid sina sinnan fulla bruk menar ni ? För det andra så tycker jag inte heller att de gör reklam för en vara som säger sig var bäst . Vad är alternativet till hjärt - och lungfonden ? Sedan tycker jag nog att det är väldigt kortsynt att inte skänka pengar till forskning , om man har möjlighet , eftersom man själv eller ens närmatse kan råka illa ut en dag och behöva hjälp . Nej där har vi helt olika mening . CITAT (Motti @ 11-08-2010, 23:31)  Dom som vill skänka pengar hittar nog dit ändå !bara att slå upp telefonkattalogen. Det förutsätter att man vet att de finns och att man vet vad de gör och hur ska alla kunna veta det om de , enligt dig , inte ska få tala om att de finns och vad de gör ?
*Stintan*
11-08-2010, 22:57
CITAT (Motti @ 11-08-2010, 22:46)  Det som stör mig är reklamen inte hjärt och lungfonden !jag tycker det är tiggeri.Det måste väl gå att få in pengar utan sådan reklam om testamentsgåvor,alla har ju inte koll och jag tycker folk som skänker pengar ska förstå vad dom gör till vad och varför.Pengar sparar ju många till sina annhöriga o barn, alla barn skulle nog inte uppskatta att arvet var bort en vacker dag och upptäcka att 50%gick till någon Fond eller allt ! Hellre reklam för det i TV än en massa i brevlådan. Ja det är väl bättre att dom dör i förtid i någon hjärtsjukdom så att anhöriga får sätta sprätt på arvet  (obs ironi)
Vilken diskussion det blev! Vem tror på fullaste allvar att fonden skulle fara med osanning i sin reklam? Jag är i mina sinnes fulla bruk och väljer precis vad jag vill lägga mina pengar på. Jag hade inte ens tänkt på att man kan testamentera sina pengar till denna fond om det inte varit för reklamen. Jättebra ju, för nu kan jag själv välja och kanske komma att tänka på att det finns fler ställen som behöver mitt arv bättre än mina släktingar. Sjöräddningen, de ska nog få en del av arvet. De påstår ju att allt det gör är ideellt. Varje krona behövs nog där också. De har dessutom hjälpt mig i sjönöd en gång i min ungdom.
Myosotis
12-08-2010, 10:02
CITAT (flaxss @ 11-08-2010, 19:57)  grannen är igång, jag vill döda!!! på fullt allvar  eller åtminstone slå sönder hennes lägenhet. tänka sig vad irritation kan ge för känslor.  Men du så där kan du ju inte ha det  Smart att spela in, det måste ju gå att göra någonting åt det!! Det är ju inte någon småsak som man retar sig lite på utan helt outhärdligt, särskilt om man inte kan sova på natten! Fullständigt oacceptabelt. Kan man inte polisanmäla sånt?
herkules
12-08-2010, 10:16
jag retar mig på alla getingar - det räcker nu tycker jag!
fuchsian
12-08-2010, 10:35
Stort sett har inget att reta mig på för orkar inte ens tänka på det. Mina tankar går till min mamma som dog knapt en vecka sedan. korrespondens per mail och tel men mina syskon flera gånger dagligen, då hinner man inte lägga märke till det som skulle irritera mig. ............... fuchian ....
Jag har inte tid att reta mig på någonting överhuvudtaget!Inte nu ialla fall... CITAT (fuchian @ 12-08-2010, 11:35)  Stort sett har inget att reta mig på för orkar inte ens tänka på det. Mina tankar går till min mamma som dog knapt en vecka sedan. korrespondens per mail och tel men mina syskon flera gånger dagligen, då hinner man inte lägga märke till det som skulle irritera mig. ............... fuchian .... Mina varmaste tankar går till dig!
Oj tänker jag när jag läser någras/någons svar.
Monarda
12-08-2010, 19:02
Jag retar mig på skattemyndigheten, igen. Det är inte första gången dom klantat till sig i samband med min mammas bortgång. I dag fick jag mammas skatteåterbäring adresserad till dödsboet och i den har dom lagt en lapp med följande text: Anmäl konto - så får du dina skattepengar snabbare nästa gång!  Känns lite makabert. Jag skrev och klagade och bad dom se över sina rutiner.
Gossen Ruda
12-08-2010, 19:25
Just nu retar jag mig på "musik"festivalen Way out west i Göteborg. Vad ungdomarna gör där skiter jag i men ljudet hörs ända hem till mig, och jag bor 1 mil från Slottskogen! Fattar inte varför man skall spela så högt att alla besökare måste ha hörselskydd ner de står vid scenen samtidigt som de lägger en ljudmatta över stora områden. De närboende har mitt största deltagande, inte bara med oljudet utan också med alla nerpissade portar.
Gossen Ruda
12-08-2010, 20:51
Nu regnar det på festivalen.
herkules
12-08-2010, 21:00
CITAT (Gossen Ruda @ 12-08-2010, 21:51)  Nu regnar det på festivalen.  haha, skadeglädje, den enda sanna ...
Jag retar mig på att jag svetas hela tiden den så kallat övergångsåldern  undrar när den tar slut ?just när man tror att det är över så slår "Svettnisse" till  har svetats floder i dag
fuchsian
12-08-2010, 21:38
Ucsh, Motti, Allt ska man då ha bara att man är kvinna. Jag väntar på den manliga delen skulle ha några svettnissar, så slutade dom att retas. Min väninna har det jobbigt och ser ingen slut på eländet efter 4 års svettnissar. Hur jag kommer att få, vet jag inte, men mamma hade knappt något obehag. Det går över, trösta dig med det .........  ..fuchian...
sqrulan
12-08-2010, 21:56
Till Motti: Jag plågades så fruktansvärt så jag gick till läkaren och fick nån typ av hormontabletter för jag orkade inte längre. Kunde knappt sova och dagarna på jobbet var som ett bastubad ibland, allt försvann på några dagar och livet återvände av hormonerna.
sqrulan !jag har haft hormonspiral i fem år !homontabletter och plåster!slutade med det för två år sedan och det funkade men nu är det som jag fått en ny körare  Sover med öppet fönster och utan täcke,kan inte ha fötterna under täcke alls !då kokar jag  Ja vad sjutton,man får väl rida ut stormen på ett eller annat sätt
sqrulan
12-08-2010, 22:08
Så du kan inte testa tabletter igen då? Varför ska man plågas då det finns hjälp? Jag vet att hormoner är inte nyttigt att äta men det är inte roligt att plågas i flera år heller.
Fröken Knuff
12-08-2010, 22:11
CITAT (fuchian @ 12-08-2010, 11:35)  Stort sett har inget att reta mig på för orkar inte ens tänka på det. Mina tankar går till min mamma som dog knapt en vecka sedan. korrespondens per mail och tel men mina syskon flera gånger dagligen, då hinner man inte lägga märke till det som skulle irritera mig. ............... fuchian .... Usch vad tråkigt, jag beklagar verkligen sorgen! Gott att ni syskon har varandra i denna stund. Varma kramar /Anna
sqrulan !nä jag tror jag skiter i det nu  det går väl över ,ja det går över någon gång,trött på att stoppa i mig en massa piller,räcker med dom jag har nu.Man får se livet som det är:)Strindberg sa:vem har sakt att det ska vara lätt att leva  och så är det nog,livet har sin gång antingen man vill eller inte Mvh motti
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-08-2010, 06:35
Motti det går över.....
Ni kan få byta med mig, jag fryser konstant om det inte är minst 25 grader och vindstilla :-(
fuchsian
13-08-2010, 07:59
Motti,
Ja, om du kunde dela med dig med Pia L, men de är snabba på att ge medicin, syrran har det så jag undrar hur jag ska få det........ Men som sagt var, verkar obehagligt för dig, men det går över, frågan är när? .....fuchian ....
Anki på Öland
13-08-2010, 08:41
CITAT (Pia L @ 13-08-2010, 07:37)  Ni kan få byta med mig, jag fryser konstant om det inte är minst 25 grader och vindstilla :-( Sån var jag också så jag trivs så bra med att vara varm och t.o.m. svettas ibland!  Så håll ut Pia, du kommer också att få vara varm och go!! Anki
Solstorm
13-08-2010, 08:56
CITAT (Pia L @ 04-08-2010, 19:34)  Anledningen till att balsam tar slut fortare än schampo är att om man tycker att man tar lika mycket av varje, t.ex en 5 kronas storlek så blir det mer av balsam eftersom schampo är mer lättflytande och balsam blir en klutt på höjden också. CITAT (fuchian @ 05-08-2010, 03:54)  Glömde lägga till det i mitt tidigare inlägg. Om man har längre hår så givetvis går det mer åt då. Även som jag påpekade att balsamet är mindre flytande, brukar jag hålla mig till ungefär samma mängd, för mitt axellånga burret behöver det mest i topparna, mera sällan, att jag gnor det ända in, beroende av hårkvaliten.
Under sommaren torkar ju håret av solen, trots att jag sätter en klämma som håller fast den och ur vägen. Kör med intensiv hårbackning oftare än med vinter om man inte är på resa... alla har sina favoriter, men brukar köpa hos min frise salong när jag är där, annars får det bli annat. .... fuchian... CITAT (Pia L @ 13-08-2010, 07:37)  Ni kan få byta med mig, jag fryser konstant om det inte är minst 25 grader och vindstilla :-( CITAT (fuchian @ 13-08-2010, 08:59)  Motti,
Ja, om du kunde dela med dig med Pia L, men de är snabba på att ge medicin, syrran har det så jag undrar hur jag ska få det........ Men som sagt var, verkar obehagligt för dig, men det går över, frågan är när? .....fuchian .... Jag tror att det är fler än jag som retar mig på att fuchian/tottes matte/pia l/reserv inte kan nöja sig med att skriva under en signatur utan dessutom sitter och skriver till sig själv i forumet i samma trådar. Det hade ju varit enklare att sitta hemma och prata högt för sig själv. Om henne tycker jag
Solstorm : på det kan jag bara svara....som man känner sig själv känner man andra
Solstorm
13-08-2010, 09:14
Vad kass du är  För det att du har blivit överbevisad flera gånger med att du har massa olika nick så innebär ju inte det att jag har det för det
fuchsian
13-08-2010, 09:19
CITAT (Fröken Knuff @ 12-08-2010, 23:11)  Usch vad tråkigt, jag beklagar verkligen sorgen! Gott att ni syskon har varandra i denna stund. Varma kramar /Anna Fröken Knuff, Tack för dina ord, det värmer. Endast Silos har vetat om detta under sommaren. Mamma ville leva till midsommar och det fick hon och lite till. Endast min närmsta syster har börjat ordna upp saker och ting, för att slippa tänka på det. Vi i syskonskaran, 4st. ser saker och ting på olika sett så jag har bett om att vi ska göra precis som mamma ville. Det skrev hon på en ark hur, var och vad hon ville, så den delen är lätt, men jag erkänner att jag har varit ur gängorna under sommaren och har fyllt en hel del tid på forum, först för mina växter och sedan i olika andra debatt som inte har varit så lyckade. Jag meddelade till Silos med PM när det hade hänt och att hon inte behöver hålla det för sig själv längre, för jag kommer att nämna detta i forumet, om det passar i. Jag är äldst och de andra lutar sig mot mig, men även detta ska vi ro i land, liksom vår fars begravning ett bra tag sedan. Hann prata med henne 3v. innan hon blev medvetslös. .......fuchian .......tack Anna ....
Solstorm : Oja, jag har även blivit anklagad för att vara Yla, evelina, Pejori, Fenja m.fl kärt barn har många namn och gud så kär jag bör känna mig. Konstigt nog så är det bara en enda medlem på odla som använder det här ipnummret och det är jag.
Något som retar mig är alla dessa som tror sig veta men i själva verket inte har en susning om hur det egentligen ligger till.
Gunilla T
13-08-2010, 09:26
CITAT (Pia L @ 13-08-2010, 10:23)  Solstorm : Oja, jag har även blivit anklagad för att vara Yla, evelina, Pejori, Fenja m.fl kärt barn har många namn och gud så kär jag bör känna mig. Konstigt nog så är det bara en enda medlem på odla som använder det här ipnummret och det är jag.
Något som retar mig är alla dessa som tror sig veta men i själva verket inte har en susning om hur det egentligen ligger till. ..och hur ligger det egentligen till?
fuchsian
13-08-2010, 09:30
CITAT (Solstorm @ 13-08-2010, 09:56)  Jag tror att det är fler än jag som retar mig på att fuchian/tottes matte/pia l/reserv inte kan nöja sig med att skriva under en signatur utan dessutom sitter och skriver till sig själv i forumet i samma trådar. Det hade ju varit enklare att sitta hemma och prata högt för sig själv. Om henne tycker jag  SOLSTORM, Du får reta upp dig så mycket du vill, och tycka vad du vill, orkar inte med dessa som ger sig på mig, de flesta har jag tryckt på den knappen som det står "ignorera" för att slippa se vissa, men du kan läsa mitt inlägg lite längre ner till Fröken Knuff. Om du inte efter det fattar något, så jag beklagar. .... fuchian .....
Gunilla T : Det skrev jag ju, det är bara jag som är Pia L som skriver från det här ipnummret och jag ska inte behöva gå till försvar för att andra får för sig saker. Jag har banne mig rätt att få skriva här som alla andra, jag undviker dom s.k. bråktrådarna, men lika så förbaskat så påstås jag skriva i dessa under andra namn. Jag har även haft nicket Copycat och det är det jag bytte till Pia L när jag kom tillbaka efter att dom gjorde om lite på odla, det hade jag som undertext ett tag så det var ingen hemlighet, det var många som passade på att byta nick i samma veva.
Irene_L
13-08-2010, 09:35
CITAT (Pia L @ 13-08-2010, 10:31)  Gunilla T : Det skrev jag ju, det är bara jag som är Pia L som skriver från det här ipnummret och jag ska inte behöva gå till försvar för att andra får för sig saker. Jag har banne mig rätt att få skriva här som alla andra, jag undviker dom s.k. bråktrådarna, men lika så förbaskat så påstås jag skriva i dessa under andra namn. Jag har även haft nicket Copycat och det är det jag bytte till Pia L när jag kom tillbaka efter att dom gjorde om lite på odla, det hade jag som undertext ett tag så det var ingen hemlighet, det var många som passade på att byta nick i samma veva. Du glömde Reserv, Pia!!!!
fuchsian
13-08-2010, 09:47
Och jag har inte ens hunnit räkna alla de namnen jag anklagas för att ha.... Rätt konstigt att få namn fr. 2006 då jag inte ens hadde det minsta aning att Forum och Odla nu fanns?!!!!
Jag håller med Irene L att detta är rätt så irriterande och även jag kommer att finnas här med det namnet jag (sorry, ibland glömmer jag att underteckna, inte med flit.) Också är det märkligt hur vissa tro sig veta vad jag gjorde då!
Jag är den jag är och behöver inte ha massa namn att rulla runt i ett forum, för jag står för det jag är just nu, men en helvetes sommar bakom mig och begravning när vi får det att gå ihop sig. Det räcker och blir över. ...........Fuchian...
Gossen Ruda
13-08-2010, 09:48
Enda möjligheten att reda ut röran är att admin låter göra en id-kontroll, dvs de misstänkta nicken får meddela admin vem de är exempelvis via telefon så att man kan verifiera eller skrota alla misstankar. Att kolla IP-nummer är ingen idé, det går att bluffa där. Sitter man på en bredbandsuppkoppling med en hub och kopplar på två datorer får de olika IP-nummer. Sen kan man sitta med en bärbar bredvid sig uppkopplad med mobilt bredband. Möjligheterna till bluff är många.
HUR orkar ni hålla på som ni gör!?!
Allt sånt här tar bara bort en massa kraft ifrån er!Är det verkligen någonting att ägna sig åt:vilken nick de andra har här,om någon her flera identiteter.etc... TITTA på världen utanför er,DÄR finns det hemskheter som pågår,VARFÖR inte ta och göra en insats för att hjälpa medmänniskor!?!
FY SKÄMS PÅ ER SOM HÅLLER PÅ SOM NI GÖR!!!!!!
Gå ut och arbeta med era underbara trädgårdar,bjud grannen på fika,besök någon gamling på ålderdomhem,sticka filtar till Bulgarien...det finns sååå mycket att göra här i världen!!!!
Gossen Ruda : En annan möjlighet är ju också att dom som bedriver löjliga häxjakten lägger ner sin jakt och beter sig folk istället. Varför inte engagera sig lite mer i sakfrågorna i trådarna istället för personfrågor......sen sitter det hycklare och skriver i var och varannan tråd att dom inte tar med sig gammal skåpmat, vissa idisslar ju skåpmaten 4-5 år tillbaka i tiden. Du verkar vara mycket insatt i hur man kringgår ipnummer på olika sätt så då spelar det ju inte så stor roll om jag och alla andra som du anklagar försöker att bevisa något. Jag, Pia L, och ingen annan skriver från det här ipnummret och du kan få nummret om du vill så kan du ju dubbelkolla med Ingemar, Göran eller vem det nu är som håller reda på det.
fuchsian
13-08-2010, 09:58
Gossen Ruda, Det var på tiden! Det skulle underlätta alla och dem som har fler nicnames, att de togs bort och ingen skulle ha rätt att anklaga en för massa olika namn som man ens ha hört. Endast ett signum och stå för det! ......  ... fuchian ...
CITAT (fuchian @ 13-08-2010, 10:58)  Gossen Ruda, Det var på tiden! Det skulle underlätta alla och dem som har fler nicnames, att de togs bort och ingen skulle ha rätt att anklaga en för massa olika namn som man ens ha hört. Endast ett signum och stå för det! ......  ... fuchian ...
*Stintan*
13-08-2010, 10:02
CITAT (silos @ 13-08-2010, 10:56)  HUR orkar ni hålla på som ni gör!?!
Allt sånt här tar bara bort en massa kraft ifrån er!Är det verkligen någonting att ägna sig åt:vilken nick de andra har här,om någon her flera identiteter.etc... TITTA på världen utanför er,DÄR finns det hemskheter som pågår,VARFÖR inte ta och göra en insats för att hjälpa medmänniskor!?!
FY SKÄMS PÅ ER SOM HÅLLER PÅ SOM NI GÖR!!!!!!
Gå ut och arbeta med era underbara trädgårdar,bjud grannen på fika,besök någon gamling på ålderdomhem,sticka filtar till Bulgarien...det finns sååå mycket att göra här i världen!!!! Sluta tala om för andra vad dom ska göra! Varför bryr du dig?
Aqvakul
13-08-2010, 10:03
När inte Pia erkänner att hon också var Reserv, så föder det tyvärr en massa nya spekulationer. Annars hade vi förhoppningsvis kunnat lägga en hel del bakom osss.
Ang P/ R så är det bevisat. Nicket glömde bort sig och postade bilder på sina barn från bägge nick till några medlemmar ... det var samma barn på bilderna. "Reserv" glömde bort vilket nick "han" skrev från och nämnde "min man" osv osv Bäst är att hålla sig till ett nick ... då behöver man inte anstränga sig och missa som P/R
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|