Full version: Jag retar mig på...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
*Stintan*
CITAT (Chamomille @ 10-08-2010, 12:02) *
giggle.gif Grannens papegoja brukar roa sig med att bita bort alla tangenter på hennes tangentbord. Det tycker jag är skitroligt, men inte hon när hon ska sätta tillbaka dom rotfl.gif

rotfl.gif Inte värt att man skaffar en sån då...
Huggorm
CITAT (Meriona @ 10-08-2010, 12:44) *
Jaså då fick det en förklaring ändå. sad.gif Det var väl inte DU som var här? rolleyes.gif

Visserligen skall jag snart börja plugga i Trollhättan, men de närmsta tre veckorna lär du inte se mig där wink.gif
Meriona
CITAT (Huggorm @ 10-08-2010, 12:53) *
Visserligen skall jag snart börja plugga i Trollhättan, men de närmsta tre veckorna lär du inte se mig där wink.gif

Aha! Lycka till önskar jag! smiley_small_hug.gif
bergvallmo
CITAT (Meriona @ 10-08-2010, 12:50) *
Alltså. Ni kommer inte att tro mig. Men nu kom han IN HIT! crazy.gif -fear-.gif
Jag blev så paff att jag inte kunde få fram ett ljud. Då kunde han ju lika gärna bett om att få låna toaletten! duh.gif Vilket pucko.

Hum...ja man kan ju undra om han är nykter rolleyes.gif
Meriona
CITAT (bergvallmo @ 10-08-2010, 12:58) *
Hum...ja man kan ju undra om han är nykter rolleyes.gif

Jodå han var chaufför. För nåt stort speditionsföretag. angel_not.gif
Berith
CITAT (Meriona @ 10-08-2010, 13:02) *
Jodå han var chaufför. För nåt stort speditionsföretag. angel_not.gif

Ja men då vet jag ju!! Det är ju en sån där dikesskvätta! bravo.gif Såna har jag också sett, men oftast utefter större vägar. Dom brukar hoppa ur långtradare och lastbilar bl.a. och utöva sina konster just i dikeskanten. Den här var väl lite vilsen och så blev det som det blev...
bergvallmo
Just nu retar jag mig på regn. Det slutar ju aldrig. Ösregn igår, skyfall inatt och nu småregnar det hela tiden. Jag vill ju gå ut i skogen och leta svamp... -cry-.gif Önskar jag kunde skicka regneländet till Ryssland!
Meriona
Ja där behöver de verkligen regn. Stackarna. sad.gif
*Stintan*
Konstigt att man säger att ordet "lagom" är så typiskt svenskt för inget verkar ju nånsin lagom. unsure.gif
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 15:22) *
Konstigt att man säger att ordet "lagom" är så typiskt svenskt för inget verkar ju nånsin lagom. unsure.gif

Nej det har du rätt i. 000.gif Men om det hade varit lagom så hade ingen retat sig på nåt och då hade den här tråden inte funnits. Nu snurrar det igen. crazy.gif
Pia L
Jag börjar fundera på om jag och Bergvallmo är grannar, här är vädret likadant och ska man lita på väderleksrapporterna så har vi haft uppehåll hela dagen.....DET retar mig att dom aldrig kan ha rätt
silos
CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 15:22) *

Hi hi...du och jag är absolut inte lagom biggrin.gif
malcolm
* mobiltelefonprat under bilkörning
* dyra bläckpatroner till skrivare och varför varje märke måste ha sina egna
* telefonköer
bergvallmo
CITAT (Pia L @ 10-08-2010, 18:00) *
Jag börjar fundera på om jag och Bergvallmo är grannar, här är vädret likadant och ska man lita på väderleksrapporterna så har vi haft uppehåll hela dagen.....DET retar mig att dom aldrig kan ha rätt

Ja, jag har också haft de tankarna smile.gif
Pia L
Bergvallmo: Köpmanholmen här
bergvallmo
CITAT (Pia L @ 10-08-2010, 18:56) *

Och grannar vi är smile.gif
Pia L
Bergvallmo: ibland är världen bara såååå liten ;-) det är gångavstånd
bergvallmo
CITAT (Pia L @ 10-08-2010, 19:10) *
Bergvallmo: ibland är världen bara såååå liten ;-) det är gångavstånd

Ja, visst är den smile.gif
omk
CITAT (malcolm @ 10-08-2010, 18:43) *
* telefonköer

Och så ska man trycka 1, 2, 3, #, telefonnummer - personnummer - kundnummer - fakturanummer och alla andra möjliga nummer, bara för att, efter 10 minuters knapptryckande, mötas av "Det är många som ringer nu, var god försök senare" !!! Alltså måste man GÖRA OM hela proceduren ytterligare några gånger !! Hopplöst ...
mamamaggan
Har kollat vad man kan få skattereduktion för och vad fick jag veta ?

Jo att du kan få skattereduktion för " putsning av matsilver " men inte för trädbeskärning. Hepp !

edit : rättat stavfel
omk
Rot och Rut är alltså till för folk med så stora mängder matsilver, att de inte har möjlighet att putsa det själva ? wink.gif
netaave
CITAT (fuchian @ 09-08-2010, 20:58) *
Netha

Det är tillåtet att ens partner som kört den handikappade till något ställe för ett ärende att stå på handikapplats och parkera tills den handikappade kommer tillbaka. På vilket sätt den handikappade tar sig mellan dessa olika platser beror på hur personen kan förflytta sig. Kanske hjälp att ta ut rullstolen el annat hjälpmedel, som den andre hjälper till med.
Men inget sägs att man måste ha den som kör hängandes efter sig om man vill klara det man kan själv. Jag blir arg! vilket skit!!!!

Det är ju givet att man inte vill ha alltid någon hängandes över sig med sina vardagsärenden.

Det enda som är förbjudet är att den som kör och inte ha med sig den handikappade utnjyttjar en sån parkering för sin egen del.
Detta är faktta och inte från "järnåldern",

Tac för mig för i kväll. ....... fuchian....

Inte i den här kommunen iaf, men det kan väl vara olika regler i olika kommuner kanske
Aqvakul
CITAT (netaave @ 10-08-2010, 21:51) *
Inte i den här kommunen iaf, men det kan väl vara olika regler i olika kommuner kanske

I princip inte, eftersom det regleras av lag och förordning (trafikförordningen 13 kap. 8 §.)
Sen kan det naturligtvis marginellt tolkas olika, men det som fuchian påstår strider i så fall mot bestämmeslserna i trafikförordningen.

se tidigare inlägg i tråden..
netha
CITAT (netaave @ 10-08-2010, 21:51) *

Reglerna är lika i alla kommuner.
mamamaggan
CITAT (omk @ 10-08-2010, 20:58) *
Rot och Rut är alltså till för folk med så stora mängder matsilver, att de inte har möjlighet att putsa det själva ? wink.gif

Exakt ! Hur i hela friden kan man explicit skriva in som en punkt att " putsning av matsilver " får man göra avdrag för ?
herkules
CITAT (omk @ 10-08-2010, 20:58) *

huvudet på spiken där!
Red Top
Det gäller att vara född med silversked i munnen för att komma i åtnjutande av den nuvarande regeringens alla gåvor. wacko.gif

Ett annat gammalt talesätt stämmer oxå bra in på vår tid: När det regnar manna har den fattige ingen sked.
Huggorm
CITAT (Pia L @ 10-08-2010, 18:56) *

Hälsa till det beryktade Bjästa!
malcolm
* Nokia PC Suite
Alexander-VG-zon3
grannen är igång, jag vill döda!!! på fullt allvar angry.gif eller åtminstone slå sönder hennes lägenhet. tänka sig vad irritation kan ge för känslor.
Aqvakul
CITAT (flaxss @ 11-08-2010, 19:57) *
grannen är igång, jag vill döda!!! på fullt allvar angry.gif eller åtminstone slå sönder hennes lägenhet. tänka sig vad irritation kan ge för känslor.

Vad sysslar hon med? confused.gif
Fenja
CITAT (flaxss @ 11-08-2010, 19:57) *

Så känner jag för två av mina grannar med... vi kanske ska bunt ihop och slå ihjäl dem? wink.gif
Mvh
Fenja
malcolm
Låt oss starta en "döda grannen klubb". naughty.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Fenja @ 11-08-2010, 20:03) *
Så känner jag för två av mina grannar med... vi kanske ska bunt ihop och slå ihjäl dem? wink.gif
Mvh
Fenja

GÄRNA yahoo.gif bravo.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Aqvakul @ 11-08-2010, 20:00) *
Vad sysslar hon med? confused.gif

allt du kan tänka dig som en granne inte ska göra, noll hänsyn och fruktansvärt jobbig till den bristen att det går 1miljon atombomber inombords. jag kommer inte ihåg sist jag sov en hel natt igenom och vaknade helt utvilad, nu förtiden går man runt som en frustrerande zombi på dagarna.

räcket på balkongen ser ut som en paneradfisk från allt hennes skräp (rister mattor, slänger fimpar och aska och annat). från balkongen slängs glas, ölburkar, flaskor, fimpar, mobiltelefoner, mobilladdare, köksredskap, tändare, skräp, godispapper, hårsnuddar, lösnaglar, löshår. det har väl kommit ner 5glas denna somar.

evigt dönade och bankande och skrik och musik. sitter alltid ute på balkongen och för oväsen bredvid har hon högtalarna med musik på. från morron till kväll varje dag nästan.
mamamaggan
Flaxss , var bor tanten ? Hur många behöver vi var för att få ut henne ur huset för tid och evighet ? naughty.gif

Nej men det du berättar att hon gör får man faktiskt inte göra , det finns regler för sådant. Har du pratat med hyresvärden ? Klaga och klaga var eviga dag så att de förstår att du menar allvar. Så som hon beter sig så kan hon väl bli vräkt skulle jag tro.
Meriona
Du får gärna flytta hit Flaxss, men det blir lite långt att pendla till sambon då kanske.... laugh.gif
Ärligt talat den där hönan borde vräkas, varför är allmännyttan så flat? ranting.gif ranting.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 21:54) *
Flaxss , var bor tanten ? Hur många behöver vi var för att få ut henne ur huset för tid och evighet ? naughty.gif

Nej men det du berättar att hon gör får man faktiskt inte göra , det finns regler för sådant. Har du pratat med hyresvärden ? Klaga och klaga var eviga dag så att de förstår att du menar allvar. Så som hon beter sig så kan hon väl bli vräkt skulle jag tro.

ingen tant yngre än mig. hon har nog svårt själv, men ändå hänsyn skulle vara skönt.

läget är tyvärr lite låst. har klagat hjälpte inte, dom tycker att ''dom har gjort sitt'' och jag får gilla läget och istället kontakta Securitas (har dom kommit 3gånger och det är mycket just när dom är här så kan/blir man vräkt). men då det tar ca 30-40min för dom att komma så KAN hon vara lugn eller att dom tycker hon inte var jobbig nog. byta lägenhet är också svårt nu eller få av diverse anledningar.
Aqvakul
Fy fan för störiga grannar! thumbdown.gif
netha
CITAT (flaxss @ 11-08-2010, 21:48) *
allt du kan tänka dig som en granne inte ska göra, noll hänsyn och fruktansvärt jobbig till den bristen att det går 1miljon atombomber inombords. jag kommer inte ihåg sist jag sov en hel natt igenom och vaknade helt utvilad, nu förtiden går man runt som en frustrerande zombi på dagarna.

räcket på balkongen ser ut som en paneradfisk från allt hennes skräp (rister mattor, slänger fimpar och aska och annat). från balkongen slängs glas, ölburkar, flaskor, fimpar, mobiltelefoner, mobilladdare, köksredskap, tändare, skräp, godispapper, hårsnuddar, lösnaglar, löshår. det har väl kommit ner 5glas denna somar.

evigt dönade och bankande och skrik och musik. sitter alltid ute på balkongen och för oväsen bredvid har hon högtalarna med musik på. från morron till kväll varje dag nästan.

Men snälla nån ... så där ska du inte behöva ha det. Anmäl, ring störningsjouren varje gång hon för oväsen. Dokumentera, skriv upp tid och datum då hon för oväsen. Se gärna till att du har stöd av någon/några grannar som också kan intyga störningarna. Hyresvärd måste varna störande ... efter tre varningar brukar det gå till vräkning ... bostadsdomsstol. Så är iaf gången här.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 11-08-2010, 21:58) *
Du får gärna flytta hit Flaxss, men det blir lite långt att pendla till sambon då kanske.... laugh.gif
Ärligt talat den där hönan borde vräkas, varför är allmännyttan så flat? ranting.gif ranting.gif

ojj hade du vågat ha mig hos dig ? naughty.gif hade kunnat tänka mig att flytta ner i mormors källare än att sova här. mitt gamla rums hos mormor är tyvärr upptaget nu.

ja dom är väldigt mesiga på bostadsbolaget, kanske tanten på klagoavdelningen dom borde sparka först och anställa en med lite mer krut i och som vågar ta tag i saker. och inte bara stoppa huvudet i sanden. så som dom hanterar det nu.
Meriona
Kanske är klagotantens systerdotter som är din psykopatgranne? Värt att forska i..... g.gif

Såklart hade jag vågat ha dig inneboende, vem vill inte ha en egen trädgårdsguru? giggle.gif

Hur står M ut egentligen, blundar? blink.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (netha @ 11-08-2010, 22:05) *
Men snälla nån ... så där ska du inte behöva ha det. Anmäl, ring störningsjouren varje gång hon för oväsen. Dokumentera, skriv upp tid och datum då hon för oväsen. Se gärna till att du har stöd av någon/några grannar som också kan intyga störningarna. Hyresvärd måste varna störande ... efter tre varningar brukar det gå till vräkning ... bostadsdomsstol. Så är iaf gången här.

vi skriver upp allt och tar kort och filmar (bland annat en gång när hon hade dörren öppen och stod och skrev/sjön högt rätt ut i entrén, fast låten var slut).

tyvärr verkar hon känna grannen bredvid (som förövrigt hade fest natten till måndag och tisdag, hon kanske var där). plus är många runt om kring unga och har själv mycket musik och fester (inte lika mycket även som hon). men det finns en familj med småbarn, som nog tycker likadant som jag fast jag har inte kontaktat dom än.
netha
CITAT (flaxss @ 11-08-2010, 22:10) *
vi skriver upp allt och tar kort och filmar (bland annat en gång när hon hade dörren öppen och stod och skrev/sjön högt rätt ut i entrén, fast låten var slut).

tyvärr verkar hon känna grannen bredvid (som förövrigt hade fest natten till måndag och tisdag, hon kanske var där). plus är många runt om kring unga och har själv mycket musik och fester (inte lika mycket även som hon). men det finns en familj med småbarn, som nog tycker likadant som jag fast jag har inte kontaktat dom än.

Er egen dokumentation bör absolut räcka, men ta gärna kontakt med småbarnsfamiljen också ... kanske de lider lika mycket men tror att ingen annan bryr sig och därför drar sig för att anmäla.

Vi hade knarkar/alkoholistgrannar i ett par hus här på gården .. de vräktes bägge efter tre varningar.
Motti
Har inga störande grannar nu mer :)men jag stör mig väldigt på all tiggar reklam på TV särskillt Hjärt och Lungfondens där de uppmanar folk att testamentera en del av kvarlåtenskapen eller 10 %,sådant gillar inte jag alls.
mamamaggan
Vi har fått ordning på en störande granne genom att ringa till Polisen . Passa på att göra det när det är som värst liv så att de kan höra genom telefonen , det tog skruv när vi klagade .Polisen kom och till slut så fattade hon att hon kunde bli av med sin lägenhet , fast det är bostadsrätt , om hon inte skärpte sig

Anma
CITAT (Motti @ 11-08-2010, 22:18) *
Har inga störande grannar nu mer :)men jag stör mig väldigt på all tiggar reklam på TV särskillt Hjärt och Lungfondens där de uppmanar folk att testamentera en del av kvarlåtenskapen eller 10 %,sådant gillar inte jag alls.

Sånt stör mig inte alls, tvärt om. Det är ju tack vare hjärt- och lungfonden som hjärtsjukvården gått så mycket framåt.

mamamaggan
CITAT (Anma @ 11-08-2010, 22:23) *
Sånt stör mig inte alls, tvärt om. Det är ju tack vare hjärt- och lungfonden som hjärtsjukvården gått så mycket framåt.

Det är ju tur att det finns folk som tänker så.
Meriona
NYGAMMAL SAK SOM RETAR MIG! Dessa förbannade blomlådor som ställs ut med kommunens goda minne mitt i gatan för att hindra trafiken. OJ! Sen susar ungarna glatt omkring på små cyklar med stödhjul mitt i gatan medan föräldrarna ser på dokusåpor. För ingenting kan ju HÄNDA! rtfm.gif crazy.gif
Anma
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 22:30) *
Det är ju tur att det finns folk som tänker så.

Jo visst är det. Jag har dessutom gått på reklamen och funderar på att skriva om mitt testamente. Ge bort allt till hjärt- och lungfonden, kanske. Då slipper arvingarna slåss om arvet, några bröstarvingar finns ju inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon