Full version: Marsvinstråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Wilmer
Att Isa som är så lugn och matointresserad ska lösa den grejjen ser jag som ettt långtidsprojekt om det någonsin händer (över hennes värdighet, hon vet ju att mat blir serverad i buren förr eller senare). Det är nog så som med de flesta djur att de måste ha ett visst matintresse för att lära sig, ja.. Annars får de ju ingen belöning eller motivation till att pröva sig fram. Henriks motivation låg i att sniffa tjejdoft, maten kom i andra hand. Indra skulle bli en fin cirkusapa, hon tvekar inte om det bjuds läckerheter.
Wilmer
Laddat upp från mobilen. Matte som försökte få Henke att leka, men som synes gick nosen i en hastighet som övergick kamerans, det luktade ju supergotttjej kiss.gif

megasniff.jpg

Meriona
Jösses vilken disco-kille! blink.gif Eller är det headbanging-hårdrock?
Wilmer
naughty.gif Han önskar sig en discokula till buren... Funderar på att börja med killar också, för tjejerna är så elaka (nejdå, bara en av dem).
omk
CITAT (Meriona @ 23-02-2011, 21:04) *
Jösses vilken disco-kille! blink.gif Eller är det headbanging-hårdrock?

Det måste vara (bandet) Mustasch som gäller ?? flirting.gif
faith
Tack för alla fina bilder och berättelser. Jag njuter i fulla drag. wub.gif
Wilmer
OMK, Muschen är lite friserad nu, men säkert ett favoritband tummenupp.gif

Faith, har du marsvin själv eller har haft? Bidra gärna med berättelser. Nu har vi haft fredagsmys, sista marsvinet gosar. Det är Isa Ruffset som älskar att mysa i knäet. De andra två gosade med raketfart i kväll, de ville hellre hitta på annat i buren.

Fredagshälsningar från Kicki och Isa
omk
Hur går det med "nivå 3" undrar jag ?
MERA bilder, tack !!
Wilmer
Vi övade på nivå noll i dag naughty.gif

persiljefest.jpg

Biggan_
CITAT (Wilmer @ 05-03-2011, 23:24) *
Vi övade på nivå noll i dag naughty.gif

giggle.gif Det såg ju inte så svårt ut!
Vilken söt signaturbild du har! wub.gif
Therese3z
Henke har förresten fått en lillebror alldeles nyss. coolgleam.gif

Meriona
Åååh, vilken ljuvlig liten kille! wub.gif wub.gif Har han fått något namn ännu?
Therese3z
CITAT (Meriona @ 08-03-2011, 13:54) *
Åååh, vilken ljuvlig liten kille! wub.gif wub.gif Har han fått något namn ännu?

Ivar heter det lilla flarnet! Eller, lilla och lilla, han är tokstor för att vara så få dagar.
(Han ska få flytta hem till till sin brorson Enar när han är stor nog och de kommer nog få riktigt kul tillsammans!) wub.gif
Wilmer
Biggan, Korvis gillar den nivån, mer mat i minuten så att säga.. Visst är hon söt som signatur tummenupp.gif

Men åååååÅÅÅÅÅÅÅÅåååååå så söt lillebror :* MIG vilja ha..

Nu tar batteriet slut så go natt, återkommer!!!
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 08-03-2011, 22:38) *
Nu tar batteriet slut så go natt, återkommer!!!

Ojdå! Har du pacemaker? giggle.gif Kom igen när du är laddad! tummenupp.gif

CITAT (Therese3z @ 08-03-2011, 09:42) *
Henke har förresten fått en lillebror alldeles nyss. coolgleam.gif

Jättesöt! wub.gif
omk
Åh, sicken liten skrutt !!! wub.gif
Ivar the conqueror of hearts !
Wilmer
Som tur är ingen Pacemaker, inte PC heller utan laptop sweatingbullets.gif

En sådan ybersöt lillebror, tur att han redan har ett hem whistling.gif Har njutit av 3,5 min film också. sweatingbullets.gif
Wilmer

rufset knaprar.jpg

Isa påpekade att hon är underrepresenterad i tråden. Nu var jag lite stygg och lägger in en bild på henne med mat i munnen whistling.gif
Olle A
Söt är hon i alla fall. wub.gif

Olle
Wilmer
Ja, verkligen. Mitt mest gosesugna marsvin kiss.gif
omk
Vilka häftiga morrhår !!!

Men .... räcker hon ut tungan åt mej ??? blink.gif
Biggan_
Jättesöt! wub.gif
Det är inte tungan omk, det är pussmunnen! kiss.gif
Wilmer
CITAT (omk @ 30-03-2011, 23:35) *
Vilka häftiga morrhår !!!

Men .... räcker hon ut tungan åt mej ??? blink.gif

Precis, pussen kommer, pussen kommer! Nej hon tuggar just på en persiljepellets. Men jag har tung-bilder också!

Jopp, jättesöt i sina morrhår, de killar vansinnigt när hon ska pussas.
Meriona
Jag tror att Isa försöker se lite nonchigt sexig ut? sleep.gif
Wilmer
tummenupp.gif Så är det nog! Hon hoppas på att få se stiliga herrar här i tråden (inte då bebisen som bor i buren under hennes).
omk
Isa verkar ju vara tre-färgad (en mkt parant dam för övrigt, lite kokett också kanske ? kiss.gif ), kallas marsvin i den färgen för "sköldpadda" också, precis som katter med samma färger ?
Wilmer

Isa balsamerad.jpg

Isa slappar på mysrullen.jpg

det var som sjutton va gör du med mig.jpg

Liten fotokalvakad på husets madam. Det är HON SOM BESTÄMMER, med fast tass. Lugn och bestämd. Snäll men säger ifrån då det blir för mycket. Skriker inte i onödan (det finns det andra som gör) utan piper uppfodrande lite ilsket då det behövs. Pratar undantagsvis när man gosar, men pussas nästan oavbrutet. På golvet är hon avvaktande och springer inte så långt från tryggheten utan sitter och nosar och ser vad Korven rusar runt för... Vankas det godsaker i buren larvar sig inte Isa vid gallret utan väntar tills matbiten kommer till henne - för det gör den ju, matte kan inte vara orättvis bara för att Korven hänger i gallret. Det tog över ett år innan hon tog maten ur hand, men så en dag dög det. Isa låter bara Korven komma in i huset om hon tror något är farligt utanför, avgör hon att faran är över sitter tänderna i skinkan på Korven så hon får gå ut igen. Och kolla om hon blev uppäten eller inte whistling.gif innan hon själv vågar sig ut igen. Det är lite kort vår söta dam Isa. Sedan i somras hänger även Isa i burgallret ibland, men gnaga på det - ALDRIG det gör ju korven på ett så förnedrande barnsligt sätt!

Färgen heter mycket riktigt sköldpadd, om jag inte minns fel tortoiseshell and white i hennes fall.. Hon är ett fint exemplar men med lite dubbla rosetter och platta rosetter och på tok för mjuk päls för utställning. I charm är hon ett ess!
omk
Precis vad jag trodde då ! Lite kokett och "besvärlig". Vill ha det på SITT vis ... rolleyes.gif

Tänk, jag har alltid haft lite delade känslor gentemot marsvin (och alla andra gnagare också; kaniner, möss, hamstrar, tamråttor o dyl). De är söta, men jag har tyckt att de varit lite läskiga med sina gnagartänder, även om djuren i sig, är pytte-små. Men nu, när jag sett bilder och fått läsa en massa mera om dem (dina hamstrar och Merionas gerbiler bl a), så verkar de ju vara hur mysiga som helst !

Tyvärr går de väl inte så bra ihop med katter och golvdrag ... no.gif

Och min "gnagartand-fobi" är ännu inte riktigt botad, men kanske framöver ? (Det är framtänderna, inte djuren i sig som jag tycker är lite läbbigt.)

Den "balsamerade Isa" med lilla tassen ... = wub.gif
Wilmer
Ja, jag glömde ju skriva det, din beskrivning var väldigt bra giggle.gif Kolla på bild två, så brukar hon ligga med framtassarna, lite kokett framsträckta. Visst har de gnagartänder och kan huggas rejält, men det är väldigt sällan de händer. Precis som alla djur som är sunda till sinnes varnar de först på olika sätt samt naffsar snarare än hugger. Undantag finns givetvis, mitt första marsvin högg gärna, men inte mig giggle.gif Hon ville inte bli hanterad helt enkelt. Av andra alltså. Jag brukar peta på mina djur (hästar, marsvin) överallt så där då och då för att man om man måste, tex. hos veterinären, ska kunna göra det utan att det blir ett trauma. Tandkoll etc.

De gillar inte drag, annars finns det många som har katt och marsvin. Jag skulle inte känna mig trygg med det, men bor marsvinen i bur så varför inte.Vårt hus är gammalt och kalla golv, marsvinen står inte på golvet vilket sällan är att rekommendera om man har gallerburar. Om man inte har ett varmt och o-dragigt boende!

Vi får fortsätta försöka bota din fobi, men du kalla inte marsvinen HAMSTER de blir så ledsna då rolleyes.gif har du inte sett G-force laugh.gif

Pssst, ser hon inte lite förolämpad ut när hon på tredje bilden blir studerad uppochner av domaren sweatingbullets.gif Ser ut som om hon tänker WTF??
omk
FÖRLÅT !! sad.gif "Hamster", det var ett "felskriv" !! Hälsa dem det !! yes.gif

Bild 3 : Haha, jo, lite så är känslan när man ser bilden. "Vad f-n ska du kolla på min mage för, den är jättefin och len och mjuk och gosig, JAG vet det, MATTE vet det, OCH hennes näsa, varför ska DU veta det OCKSÅ ??" confused.gif
Wilmer
tummenupp.gif Precis... Det är lilla damen som bygger om deras hus också, hon har metodiskt knaprat upp "fönsterhålet" så tillochmed Korven kan använda det som nödutgång. Knaprar just nu, knus knus knus...
Meriona
En jätte-husbock! crazy.gif
Wilmer
nono.gif Men den här får inte utrotas help.gif
Meriona
Nej naturligtvis inte, det är ju en sensation! Kanske en liten turné genom Västsverige? laugh.gif
Wilmer
Isa knaprar sig fram igenom västra sverige...
Wilmer

korvis slappar.jpg

Bilden blev suddig för jag försökte smyga in kameran i buren, hon vaknade lite. Men ett så storsovande marsvin har jag sällan skådat. Indra brukar ligga ihoprullad som en boll i sängen, men i dag intog hon prinsesseposen. giggle.gif
Meriona
Vilken supergullig pose! wub.gif
Wilmer
Ja, hon är supersöt kiss.gif
Biggan_
Jättesöt och vilka gulliga tassar! wub.gif
Wilmer
Ja, snuttelisnutt, varma skära tassar... Sprattlande/spretande små tassar är urgulligt yes.gif Mini brukar sticka ut baktassarna och pungen genom hus-dörren (ligger på sidan, jättesött), men jag vågar inte fota och lägga här då blir jag väl avstängd whistling.gif på grund av förargelseväckande beteende. Det är liksom det som han visar en stor del av sovatiden, vet inte om han menar något med det confused.gif
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 13-04-2011, 00:07) *
Ja, snuttelisnutt, varma skära tassar... Sprattlande/spretande små tassar är urgulligt yes.gif Mini brukar sticka ut baktassarna och pungen genom hus-dörren (ligger på sidan, jättesött), men jag vågar inte fota och lägga här då blir jag väl avstängd whistling.gif på grund av förargelseväckande beteende. Det är liksom det som han visar en stor del av sovatiden, vet inte om han menar något med det confused.gif

Äsch, han bara svalkar sig ju! sleep.gif
Wilmer
Så klart Biggan...

I dag är det en STOR dag, vår stora tjej ISA fyller tre år yaay.gif

isa tre.jpg

Grattis tjejen hoppas du får kul på kalaset i kväll happy.gif
Olle A
GRATTIS sötnos! wub.gif hbd.gif wub.gif

Olle
Wilmer
Isa tackar och skickar en äkta Isa-puss smiley_small_hug.gif
Meriona
GRATTIS ISA!

yaay.gif yaay.gif yaay.gif yaay.gif yaay.gif yaay.gif
Wilmer
Isa Tackar och pussar...

Nu är kalaset över, golvet färdigsprunget och natten lägrar sig. Nu kommer bildbevisen!

isa bukett.jpg

Först kalasade Isa lite på egen hand, av matte fick hon en bukett persilja. (Av husse fröer).

korven anländer matsugen.jpg

Indra var mycket laddad när hon var på väg till kalaset, man hade ju hört smasket en stund whistling.gif hon tvekar inte, siktar på maten direkt giggle.gif

its my party.jpg

Isa bestämmer oavsett vems kalaset är, men nu fick hon hållas över båda skålarna..

mat i mun.jpg

Men matte, inte med mat i mun nono.gif

vad gör han här.jpg

På kvällen när de vilat upp efter kalasätandet och matkoma på mattes mage blev det golvspring. Indra hittade Henke i buren, hon nosade sig runt buren så hon drattade på ändan rotfl.gif Dagens lilla nöjje för matte..
omk
Grattis Isa !!
Vilket trevligt kalas du verkar ha haft !!
Där skulle man varit med !

Biggan_
Ååååhhh, vilket härligt kalas! bravo.gif
Så klart skall det vara trevliga ringlekar, det fattade ju Indra!
Men har du döpt om Henke?
Wilmer
Tjoflöjt, där försvann svaret. Nej, nej, men jag har sentimentalt kvar Molly på ena sidan, på andra står det RAT så han växlar lite... Nu har han en egen bur som vi måste bygga en ställning till, sedan får han flytta in i egen villa.

Det var ett mysigt kalas med familjen giggle.gif massor av mat...

Isa var kanske för blyg för att dansa :blush:runt Henke
Meriona
RAT är efter Ellen och Amanda. wub.gif wub.gif

Vilka härliga kalasbilder! bravo.gif bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon