Full version: Marsvinstråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Wilmer
Jamenvisst Meriona, det är ju därför även RAT får stå kvar kiss.gif till minne av så underbara djur!
Meriona
kompiskram.gif
När Henke fått flytta in i sin stora fina bur kan du ha den andra till förodlingslåda. Inte förodling av marsvin då..... wink.gif
Myosotis
Grattis i efterskott! blomma.gif (Låtsas att det är en smiley som sträcker fram en persiljebukett, hittar tyvärr ingen sån...)
Wilmer
Maria, odla vintergräs åt dem, vilket himmelrike för små marsvin! kompiskram.gif

Tack Myo, hon dreglar vid tanken på persilja.. Jag får nog hämta lite i köket..
Meriona
Vilken bra idé! smile.gif Om du behåller gallret på så kan den till och med stå på golvet! Fast lite retsamt kanske att känna gräsdoft och ha ett galler emellan. laugh.gif
Wilmer
Idag har Mini haft världens bästa husse igen, som har byggt ettt bord så både hans och tjejernas bur kan få plats på höjden. Nu har han en stor bur och skutta runt i, världens gladaste lillekille! bravo.gif
Meriona
Åh vad underbart Wilmer! Grattis Henke! yaay.gif

Så småningom vill vi se foto! tummenupp.gif
Wilmer
Grattis vår lilla Korv som fyller tre år i dag yaay.gif

Detta har firats som sig bör, först med middagslur med matte som är lite krasslig, sedan kalas med sina vänner. Orkar ladda upp en bild, Korvis har just ätit tomat giggle.gif (Korven heter egentligen Indra påpekar hon).

korvis fyller tre.jpg

Meriona

GRATTIS INDRA!

yaay.gif hbd.gif

Så hon sölar! Sölkorv? flirting.gif
Myosotis
Grattis! yaay.gif
Wilmer
Sölkorv giggle.gif fast hon är snabb.... Tackar för gratulationer. Väldigt lite andra marsvin i tråden, är deras mattar i blomsterlanden?
fridasj
Å, jag blir alldeles varm i själen av alla dessa margrisbilder!!
Har haft rätt många marsvin genom åren, men inga alls nu under ganska lång tid.
Människobarn kan inte få mig att jollra och prata bebisspråk, men Marsvin kan! Fullkomligt älskar deras läten, öron och för att inte tala om deras urgulliga tassar!! wub.gif

Mer bilder tack, och nog borde det väl finnas fler marsvinshussar/mattar här inne???
Wilmer
Korvis tackar och niger för gratulationer, jag tror minsann man har lite tomatstänk kvar på örat, fniss..

Frida, jag, det är något knepigt, nu har ju inte jag barn så det kanske ändrar sig om man har det.. Men jag lullar mer med marsvin (och hästar) än med barn jag med. De små varma tassarna är ljuvliga wub.gif och den lilla lilla tungan i den lilla lilla munnen.. Och oinkandet! Och de varma pussiga öronen, haha, ja jag är såld. Jag hade också uppehåll för jag kände att det inte var rättvist när jag var "ung" och flängde runt, men så på grund av lyckliga omständigheter blev jag med marsvin igen. Nu vill det till att jag slutar.

Fler marvinsbilder åt folket naughty.gif Kom igen!!

Biggan_
Grattis Indra! hbd.gif
Jag är lite sent ute, men en gurka kan väl alltid slinka ner!
...och så den obligatoriska blomsterkvasten förstås!

omk
Grattis Korv... jag menar Indra !!! yaay.gif blomma.gif
Wilmer
Lite gurka och persilja slinker alltid ner, det måste ju vara bättre att sprida på firandet eller hur...

INDRA niger igen.
Flemming
CITAT (omk @ 18-05-2011, 19:53) *
Grattis Korv... jag menar Indra !!! yaay.gif blomma.gif

Instämmer !

Grattis Indra hbd.gif

Wilmer
Korv-Indra låter mig skriva (som vanligt) för hon har tassarna på kvällens grönsaksgiva thanks.gif
Wilmer

Slappande ruffs.jpg

Tråden är oroväckande stillastående. I värmen kan det väl passa med ett slappande marsvin, alla blir lite slöa i värmen.
Meriona
Inte konstigt med päls på i värmen! sweatingbullets.gif Myspys-Isa! wub.gif
Wilmer
Men nakenmarsvin fryser så giggle.gif I dag har de ingenstans att slappa, allt utom mysrullen blev skurat och tvättat i går kväll. Givetvis försvann torkvädret i dag, så nu får de leva utan sina favoritslapparplatser tills de stilla torkat..
Meriona
Sätt ugnen på 50 grader så torkar de nog. smile.gif
Dina-babe
Hoppas det går bra att bara hoppa in? Jag och min lilla ögonsten wub.gif Dina bor i zon 1. Har tyvärr inte någon bild på henne, men måste vara klonad efter plutten på bilden flirting.gif Dina är en vänlig, snäll gammal sheltie dam på 7 år. Tyvärr fick vi litet tråkiga nyheter precis innan kristiflygare. hon har en tumör i sin lilla masse... crying.gif Men än så länge är hon "still going strong" och oinkar glatt när mamma kommer hem jobbet! tummenupp.gif när pappa kommer hem är det knäpptyst -tyst protest pga hon tycker att han är för snål med maskrosbladen misstänker jag- giggle.gif
Wilmer
Dina, usch vilket jobbigt besked!! Men hon har ju fått ett långt liv. Klart du får bidra i tråden, det är ju meningen tummenupp.gif Lustigt det där med hur de skiljer på person, här hemma räcker det med att husse reser sig ur soffan så reagerar alla djuren. Det är han som tutar i dem mest godis.
Jag har ju också en långhårsbuse nu, visst är de charmiga!
Wilmer
I dag har vi varit hos veterinären med Korvis för vi såg en skada på ett öga i går kväll. Jodå, med infärgning sågs något så hon fick droppar för ögat. Ett tips från mig är försäkring om ni vill försöka rädda era smådjur. Jag betalar 325 kr per djur / år och självrisk 600 tror jag det är. Besök idag kostade 1600 sweatingbullets.gif Men tänk på att kolla om försäkring är ett alternativ, jag vill ju ha mina djur och befrämja intresset för att höjja statusen för deras vård, så jag har dem försäkrade och tar dem till vet. Inte roligt att tänka på, men värt att kolla upp innan. Nu hoppas jag Korvis blir bra med medicin tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 11-06-2011, 23:29) *
I dag har vi varit hos veterinären med Korvis för vi såg en skada på ett öga i går kväll. Jodå, med infärgning sågs något så hon fick droppar för ögat. Ett tips från mig är försäkring om ni vill försöka rädda era smådjur. Jag betalar 325 kr per djur / år och självrisk 600 tror jag det är. Besök idag kostade 1600 sweatingbullets.gif Men tänk på att kolla om försäkring är ett alternativ, jag vill ju ha mina djur och befrämja intresset för att höjja statusen för deras vård, så jag har dem försäkrade och tar dem till vet. Inte roligt att tänka på, men värt att kolla upp innan. Nu hoppas jag Korvis blir bra med medicin tummenupp.gif

Nä men! En sjukling till! trostar.gif
Hoppas hon har fått en bra medicin som hjälper snabbt!
Wilmer
Har just droppat droppar i ögat på Indra. Hon gillar det inte men det går.. Hoppas det hjälper, hon är i allafall pigg och fin! Nu är jag förkyld så jag håller mig ifrån gos ett tag.
Biggan_
Krya på er båda två! smiley_small_hug.gif
Myosotis
[attachment=61828:getwell.gif]
Wilmer
Jag tror allt hon blir bra, svårt att avgöra utan infärgning av ögat. Medicin i några dagar till. Marsvinen vill att det ska sluta regna så de kan få vara lite i uteburen!!
Meriona
Men tänk på att gräset växer så att det knakar i det här vädret! biggrin.gif

Krya på dig Indra! wub.gif
Wilmer

badande rufs.jpg

minibadar.jpg

Har firat midsommar med att bada Henke. Han tyckte det var lite otäckt när jag drog i håren, men Isa njöt fulla drag i går. Ville kanske bli sommarfin tummenupp.gif

Glad marsvinsmidsommar!
Biggan_
wub.gif wub.gif Såklart dom skall vara sommarfina!
Du får lägga in bilderna i MT-tråden för det är ju lördag idag! biggrin.gif
Wilmer
Done tummenupp.gif Meningslöst söta coolgleam.gif
omk
Herreminje ! Vilka små blötdjur ... laugh.gif
Wilmer
CITAT (omk @ 25-06-2011, 01:07) *
Herreminje ! Vilka små blötdjur ... laugh.gif

Mhm, sötare blötdjur kan man leta efter naughty.gif
Myosotis
Vilka söta bilder! wub.gif
Meriona
Bilden på Isa är fantastisk! wub.gif
Wilmer
Husse är fotografen, han lyckas riktigt bra, kan få anställning som djurfotograf bravo.gif Visst ser hon härlig ut på den bilden? Hon är inte alls rädd för att bada, Mininöffe var rädd, så honom släppte jag inte för då rusade han runt..
Meriona
När får korvis bada? Eller det är kanske dumt om hon fortfarande äter pc? Hur mår hon, är ögat bra?
Wilmer
Ögat verkar må bra, hon åt aldrig PC utan fick bara ögondroppar. Men hon har varit lite förkyld, rosslig i övre luftvägarna, så därför har hon fått vänta längst. Jag ska fundera på om hon får bada i morgon, hon är lite skorvig också så hon behöver det med! Hon har vilat mer än vanligt tycker jag, så det kanske ska väntas lite med bad. Vägning i morgon, Mini och Korvis växlar med att väga mest.
Wilmer

henke blir sköljd.jpg

På fredag fyller vår lille kulting galt, veckans badpojke blir veckans bad kille?
Meriona
Då får jag skämma bort honom lite extra imorgon, en dag hit eller dit bryr han sig kanske inte om.

yaay.gif hbd.gif På ettårsdagen ett par dagar i förväg Henrik, utifall att jag inte är nätat på fredag.
Wilmer
Meriona, det går alldeles utmärkt att skämma bort lillgrisen i morgon, plocka gärna lite persilja åt dem alla tre! smiley_small_hug.gif
Meriona
Persiljan i ampeln har fått punkfrilla. biggrin.gif
De små godisgrisarna längtar efter matte och husse tror jag. wub.gif
Wilmer
Tack för hjälpen igen Meriona smiley_small_hug.gif Nu ska vi ladda för storkalas när lilleman Kultingen fyller Galt blomma.gif
Biggan_
Grattis Henke! yaay.gif

Såklart skall han ha en blomsterbukett!
Meriona
Grattis lille Henke! Eller STORE menar jag ju, vad tänker jag på! slap.gif

Wilmer

henke ett år.jpg

henke mumsar tårta.jpg

tjej på kalaset.jpg

Henke har haft kalas smiley_small_hug.gif Tjejerna kom en liten stund var, den ena snäll som vanligt den andra snäll så länge hon åt rolleyes.gif Henrik fick en bäddsoffa, gnagstänger, en boll för gräs och torkad persilja. Han har ju tur att fylla år i juli, så tårtan blev smarriga växter från naturen! Grattis lill-killen, nu är du inte kulting längre utan galt yaay.gif
Wilmer

vad är detta jag ska smaka på.jpg

Korvis inte så sugen på Hallon dock.. Men det fanns ju annat som tur var.

Henrik tackar för gratulationer och buketter kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon