|
Full version: Marsvinstråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Jamenvisst Meriona, det är ju därför även RAT får stå kvar  till minne av så underbara djur!
Meriona
16-04-2011, 08:06
När Henke fått flytta in i sin stora fina bur kan du ha den andra till förodlingslåda. Inte förodling av marsvin då.....
Myosotis
16-04-2011, 08:57
Grattis i efterskott!  (Låtsas att det är en smiley som sträcker fram en persiljebukett, hittar tyvärr ingen sån...)
Maria, odla vintergräs åt dem, vilket himmelrike för små marsvin! Tack Myo, hon dreglar vid tanken på persilja.. Jag får nog hämta lite i köket..
Meriona
16-04-2011, 13:16
Vilken bra idé!  Om du behåller gallret på så kan den till och med stå på golvet! Fast lite retsamt kanske att känna gräsdoft och ha ett galler emellan.
Idag har Mini haft världens bästa husse igen, som har byggt ettt bord så både hans och tjejernas bur kan få plats på höjden. Nu har han en stor bur och skutta runt i, världens gladaste lillekille!
Meriona
05-05-2011, 08:50
Åh vad underbart Wilmer! Grattis Henke! Så småningom vill vi se foto!
Grattis vår lilla Korv som fyller tre år i dag Detta har firats som sig bör, först med middagslur med matte som är lite krasslig, sedan kalas med sina vänner. Orkar ladda upp en bild, Korvis har just ätit tomat  (Korven heter egentligen Indra påpekar hon). korvis fyller tre.jpg
Meriona
17-05-2011, 08:00
Myosotis
17-05-2011, 08:53
Grattis!
Sölkorv  fast hon är snabb.... Tackar för gratulationer. Väldigt lite andra marsvin i tråden, är deras mattar i blomsterlanden?
fridasj
17-05-2011, 12:24
Å, jag blir alldeles varm i själen av alla dessa margrisbilder!! Har haft rätt många marsvin genom åren, men inga alls nu under ganska lång tid. Människobarn kan inte få mig att jollra och prata bebisspråk, men Marsvin kan! Fullkomligt älskar deras läten, öron och för att inte tala om deras urgulliga tassar!! Mer bilder tack, och nog borde det väl finnas fler marsvinshussar/mattar här inne???
Korvis tackar och niger för gratulationer, jag tror minsann man har lite tomatstänk kvar på örat, fniss.. Frida, jag, det är något knepigt, nu har ju inte jag barn så det kanske ändrar sig om man har det.. Men jag lullar mer med marsvin (och hästar) än med barn jag med. De små varma tassarna är ljuvliga  och den lilla lilla tungan i den lilla lilla munnen.. Och oinkandet! Och de varma pussiga öronen, haha, ja jag är såld. Jag hade också uppehåll för jag kände att det inte var rättvist när jag var "ung" och flängde runt, men så på grund av lyckliga omständigheter blev jag med marsvin igen. Nu vill det till att jag slutar. Fler marvinsbilder åt folket  Kom igen!!
Biggan_
17-05-2011, 22:36
Grattis Indra! Jag är lite sent ute, men en gurka kan väl alltid slinka ner! ...och så den obligatoriska blomsterkvasten förstås!
Grattis Korv... jag menar Indra !!!
Lite gurka och persilja slinker alltid ner, det måste ju vara bättre att sprida på firandet eller hur...
INDRA niger igen.
Flemming
18-05-2011, 21:45
CITAT (omk @ 18-05-2011, 19:53)  Grattis Korv... jag menar Indra !!!  Instämmer ! Grattis Indra
Korv-Indra låter mig skriva (som vanligt) för hon har tassarna på kvällens grönsaksgiva
Slappande ruffs.jpg Tråden är oroväckande stillastående. I värmen kan det väl passa med ett slappande marsvin, alla blir lite slöa i värmen.
Meriona
06-06-2011, 09:20
Inte konstigt med päls på i värmen!  Myspys-Isa!
Men nakenmarsvin fryser så  I dag har de ingenstans att slappa, allt utom mysrullen blev skurat och tvättat i går kväll. Givetvis försvann torkvädret i dag, så nu får de leva utan sina favoritslapparplatser tills de stilla torkat..
Meriona
06-06-2011, 12:46
Sätt ugnen på 50 grader så torkar de nog.
Dina-babe
10-06-2011, 10:49
Hoppas det går bra att bara hoppa in? Jag och min lilla ögonsten  Dina bor i zon 1. Har tyvärr inte någon bild på henne, men måste vara klonad efter plutten på bilden  Dina är en vänlig, snäll gammal sheltie dam på 7 år. Tyvärr fick vi litet tråkiga nyheter precis innan kristiflygare. hon har en tumör i sin lilla masse...  Men än så länge är hon "still going strong" och oinkar glatt när mamma kommer hem jobbet!  när pappa kommer hem är det knäpptyst -tyst protest pga hon tycker att han är för snål med maskrosbladen misstänker jag-
Dina, usch vilket jobbigt besked!! Men hon har ju fått ett långt liv. Klart du får bidra i tråden, det är ju meningen  Lustigt det där med hur de skiljer på person, här hemma räcker det med att husse reser sig ur soffan så reagerar alla djuren. Det är han som tutar i dem mest godis. Jag har ju också en långhårsbuse nu, visst är de charmiga!
I dag har vi varit hos veterinären med Korvis för vi såg en skada på ett öga i går kväll. Jodå, med infärgning sågs något så hon fick droppar för ögat. Ett tips från mig är försäkring om ni vill försöka rädda era smådjur. Jag betalar 325 kr per djur / år och självrisk 600 tror jag det är. Besök idag kostade 1600  Men tänk på att kolla om försäkring är ett alternativ, jag vill ju ha mina djur och befrämja intresset för att höjja statusen för deras vård, så jag har dem försäkrade och tar dem till vet. Inte roligt att tänka på, men värt att kolla upp innan. Nu hoppas jag Korvis blir bra med medicin
Biggan_
12-06-2011, 22:25
CITAT (Wilmer @ 11-06-2011, 23:29)  I dag har vi varit hos veterinären med Korvis för vi såg en skada på ett öga i går kväll. Jodå, med infärgning sågs något så hon fick droppar för ögat. Ett tips från mig är försäkring om ni vill försöka rädda era smådjur. Jag betalar 325 kr per djur / år och självrisk 600 tror jag det är. Besök idag kostade 1600  Men tänk på att kolla om försäkring är ett alternativ, jag vill ju ha mina djur och befrämja intresset för att höjja statusen för deras vård, så jag har dem försäkrade och tar dem till vet. Inte roligt att tänka på, men värt att kolla upp innan. Nu hoppas jag Korvis blir bra med medicin  Nä men! En sjukling till! Hoppas hon har fått en bra medicin som hjälper snabbt!
Har just droppat droppar i ögat på Indra. Hon gillar det inte men det går.. Hoppas det hjälper, hon är i allafall pigg och fin! Nu är jag förkyld så jag håller mig ifrån gos ett tag.
Biggan_
17-06-2011, 09:29
Krya på er båda två!
Myosotis
17-06-2011, 15:37
[attachment=61828:getwell.gif]
Jag tror allt hon blir bra, svårt att avgöra utan infärgning av ögat. Medicin i några dagar till. Marsvinen vill att det ska sluta regna så de kan få vara lite i uteburen!!
Meriona
19-06-2011, 15:02
Men tänk på att gräset växer så att det knakar i det här vädret!  Krya på dig Indra!
badande rufs.jpg minibadar.jpg Har firat midsommar med att bada Henke. Han tyckte det var lite otäckt när jag drog i håren, men Isa njöt fulla drag i går. Ville kanske bli sommarfin Glad marsvinsmidsommar!
Biggan_
24-06-2011, 23:29
 Såklart dom skall vara sommarfina! Du får lägga in bilderna i MT-tråden för det är ju lördag idag!
Done  Meningslöst söta
Herreminje ! Vilka små blötdjur ...
CITAT (omk @ 25-06-2011, 01:07)  Herreminje ! Vilka små blötdjur ...  Mhm, sötare blötdjur kan man leta efter
Myosotis
25-06-2011, 05:44
Vilka söta bilder!
Meriona
25-06-2011, 07:56
Bilden på Isa är fantastisk!
Husse är fotografen, han lyckas riktigt bra, kan få anställning som djurfotograf  Visst ser hon härlig ut på den bilden? Hon är inte alls rädd för att bada, Mininöffe var rädd, så honom släppte jag inte för då rusade han runt..
Meriona
25-06-2011, 14:02
När får korvis bada? Eller det är kanske dumt om hon fortfarande äter pc? Hur mår hon, är ögat bra?
Ögat verkar må bra, hon åt aldrig PC utan fick bara ögondroppar. Men hon har varit lite förkyld, rosslig i övre luftvägarna, så därför har hon fått vänta längst. Jag ska fundera på om hon får bada i morgon, hon är lite skorvig också så hon behöver det med! Hon har vilat mer än vanligt tycker jag, så det kanske ska väntas lite med bad. Vägning i morgon, Mini och Korvis växlar med att väga mest.
henke blir sköljd.jpg På fredag fyller vår lille kulting galt, veckans badpojke blir veckans bad kille?
Meriona
13-07-2011, 07:28
Då får jag skämma bort honom lite extra imorgon, en dag hit eller dit bryr han sig kanske inte om.  På ettårsdagen ett par dagar i förväg Henrik, utifall att jag inte är nätat på fredag.
Meriona, det går alldeles utmärkt att skämma bort lillgrisen i morgon, plocka gärna lite persilja åt dem alla tre!
Meriona
14-07-2011, 17:02
Persiljan i ampeln har fått punkfrilla. De små godisgrisarna längtar efter matte och husse tror jag.
Tack för hjälpen igen Meriona  Nu ska vi ladda för storkalas när lilleman Kultingen fyller Galt
Biggan_
15-07-2011, 11:36
Grattis Henke!  Såklart skall han ha en blomsterbukett!
Meriona
15-07-2011, 18:20
Grattis lille Henke! Eller STORE menar jag ju, vad tänker jag på!
vad är detta jag ska smaka på.jpg Korvis inte så sugen på Hallon dock.. Men det fanns ju annat som tur var. Henrik tackar för gratulationer och buketter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|