Full version: Vädertråd-2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
omk
Just nu, kl 23:10: +22 gr, molnigt, något mindre kvavt än under dagen och vindstilla (och en sjuhelv--es massa knott !!)
5 mil so Gbg
gnon49
Runt Uddevalla har det varit kvalmigt hela dagen. Men inget mer regn tack o lov. Fick vädra huset idag. Kattens mat som bestod av njure o lever hade blivit dålig i ett nafs. Skam vad det luktade.
hattstugan

Enköping: Grått och kyligt endast 14,5 grader och nordvästan vind som spökar!
Aqvakul
V Blekinge: 14 grader, nästan 100 % luftfuktighet...
malcolm
+16,5°C och regnet hänger i luften strax söder om Sthlm.
Krolliljan
Lite regn i natt.
Nu 18,5 grader och helt molningt. ( Fint trädgårdsväder tummenupp.gif )
bergvallmo
Växlande molninghet, 16 grader och blåsigt. Ångermanlandskusten
Alphaville
Gråmulet och 16 grader.
Anki på Öland
21 grader och molnigt - men inte igenmulet, solen kikar fram lite då och då och en lagom bris.
Alexander-VG-zon3
Första ''höstfrosten'' har slagit till, Pajala -0,9c! från SMHI.

Vädret här; nu +22,4c och soligt men halvklart, inatt +17,8c som lägst.
sommarhumla
+17,6 grader har varit grått hela dagen men varmt och inte ett endaste regnstänk.
Aqvakul
V Blekinge: Som högst 23 grader och sol, en regnskur vid halv sex, nu 18 grader och lite grått...
Aqvakul
V Blekinge: 13 grader och sol..
malcolm
+17°C, mulet
Anki på Öland
17 grader och strålande sol smile.gif
Krolliljan
17 grader här med. Och molnigt.
Eva i Skåne
19 grader och sol.
Här i mellersta Skåne har vi haft kanontur med vädret de senaste dagarna när det varit skyfall och massvis med åska på hemmafronten (7mil sydväst)
sommarhumla
Nu +20,1 grader och solsken
omk
Just nu 00:15; +19 gr, vindstilla. 5 mil so Göteborg.

Ber om ursäkt redan INNAN fortsättningen på detta inlägg, då jag förstår att alla inte känner till Göteborgs-området ... biggrin.gif ...men, jag måste bara berätta; jag åkte in till Göteborg vid 16-tiden. Vid Landvetter flygplats började det regna och regnet formligen VRÄKTE ner. 30 km/timman på rv 40. Åkte vägen över till Jonsered och där var det likadant, Partille, Utby, Gamlestan, Gasklockan; ÖSREGN ! Man såg knappt bilen framför ! Ner i Götatunneln (1,6 km lång) och när jag kom upp på västra sidan; ICKE EN DROPPE !! HELT torr vägbana !! Knepigt, minst sagt ... g.gif

Dessutom hade det inte kommit en droppe regn hemmavid när jag väl kom hem igen (med rentvättad bil tummenupp.gif ) ...
Aqvakul
V Blekinge: 11 grader
malcolm
+19°C, sol
Alexander-VG-zon3
+21,3c och soligt, inatt som lägst +16,2c.
Aqvakul
V Blekinge

Strålande väder: 20 grader, flödande sol och helt vindstilla.. (I natt som lägst 10,5 grader)
Eva i Skåne
21 grader och sol i mellersta Skåne

Härligt sommarväder just nu. Temperaturer som håller sig på dräglig nivå och ingen vidrig värmebölja i sikte (för tillfället iaf)[attachment=62463:studsoch...d_smilie.gif]
Anki på Öland
Disigt men 21 grader.
sommarhumla
20,4 grader och soligt smile.gif
Alexander-VG-zon3
halvklart +22,4c. Varit varmt men kvavt idag.
Krolliljan
21 grader. En helt underbar kväll smile.gif
Aqvakul
V Blekinge: 16 grader och mulet
malcolm
+19°C, sol strax söder om Sthlm
Alexander-VG-zon3
+21c och soligt och halvklart, lägst inatt +15,7c.
Anki på Öland
20 grader och mulet.
Eva i Skåne
19 grader och mulet

mellersta Skåne
sommarhumla
24,4 härliga sommargrader
mamamaggan
Fuktigt , kvalmigt men ingen åska och inget regn. Upp mot 35 grader som mest idag.
Alexander-VG-zon3
Mulet och dimmigt, dryper av fukt ute. Lägst inatt +12,7c. Nu +14,2c.
Aqvakul
V Blekinge: 15 grader och solen kämpar för att försöka ta sig fram genom molnen..
malcolm
+22°C, sol. Det kommer att bli supervarmt idag strax söder om Sthlm.
Anki på Öland
20 grader och soldis - blir nog klart solsken snart!
hattstugan

Enköping: 19 grader och halvklart!
malcolm
Min prognos verkar stämma och nu har temperaturen gått upp till drygt 25 grader. sweatingbullets.gif
Eva i Skåne
19 grader och grått, tror det kan bli nån regnskur under eftermiddagen
Biggan_
18,4° och regn!
Gossen Ruda
23 grader från Landvetters horisont. Det har kommit några enstaka regndroppar idag men jag ser på väderradarn att det ligger ett kraftigt regnområde över nästan hela Danmark, en bit av Skåne och hela Kattegatt. Det stryker förbi Västkusten men vågar sig knappt in över land. biggrin.gif Fast det har regnat här, 30 mm under veckan. Det var väl då när Svenljunga dränktes.
Eva i Skåne
Det har börjat droppa lite här i mellersta Skåne nu.
Jag brukar följa DMI.dk och stämmer den prognosen ska du nog få din beskärda del av regnet Ruda - sen när det slutar regna i Skåne flirting.gif
malcolm
Blir bara varmare och varmare och nu är det 28 grader. Var till Willys nyss och det var olidligt varmt, tur man ha fungerande AC i bilen.
Gossen Ruda
CITAT (Eva i Skåne @ 08-07-2011, 13:05) *
Det har börjat droppa lite här i mellersta Skåne nu.
Jag brukar följa DMI.dk och stämmer den prognosen ska du nog få din beskärda del av regnet Ruda - sen när det slutar regna i Skåne flirting.gif

Det är redan här. smile.gif Jag passade på att slänga ut lite gödning på gräsmattan.
Alexander-VG-zon3
+18,8c och ösregn.
gnon49
Ja inte gör man vågen när man tittar ut genom fönstret. Hann i alla fall klippa gräset innan regnet kom.
sommarhumla
Sol och +24,4 grader 2 mil sö om Stockholm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon