Full version: Vädertråd-2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
VitaFingrar
Södra Dalarna :

Åh, vilken härlig dag! Tittade ut genom fönstret i morse och fick se att en massa snö fallit under natten. Det har fortsatt att snöa under dagen och nu ligger ett 5-10 cm tjockt vitt täcke över marken. Härligt också att det är näst intill vindstilla för första gången på länge! smile.gif Temperaturen ligger kring nollsträcket, håller tummarna för att det inte blir varmare.

ylvahi
Här har kommit några cm snö under dagen, just nu flyger det bara lite. 0 gradigt
sommarhumla
+2,3 grader har vi ute nu...
Aqvakul
Eslöv: 4 grader och gråväder
Gossen Ruda
Götet 3 minus och hög och klar luft. Var ute i morronrocken och hämtade tidningen samtidigt som min granne gick ut fullt påklädd med mössa och startade sin bil och började skrapa rutorna. Vi bytte några ord innan jag slängde en blick på min bil-iglo och vände tillbaka till sängen. Det har sina poänger att vara uppsagd. biggrin.gif
Uggi
Falköping: -4 grader, mulet och en stark vind.
Anki på Öland
1 grad, vinden ser ut att ha lugnat sig och himlen ser ut att kunna bli lite blå...
malcolm
-1°C, lite sol strax söder om Sthlm.
gnon49
Nu börjar molnen hopas i väster. Snart kommer nog snöfallet som förutspåtts. Blir det i kombination med blåst så får man vara beredd på elavbrott. Vedlåren är välfylld i alla fall.
Gossen Ruda
Efter att ha kollat på väderradarn bedömer jag att regnet/snön brakar in över land mellan kl 5 & 6. Dags att ta in tvätten alltså. biggrin.gif
Ugglemormor
Mer molnigt idag och det blev tidigt mörkt ute, snön kvar på marken och -3 grader ....... tummenupp.gif
sommarhumla
+ 0,1 grader nu...återstår att se om världen utanför är vit imorgon då....
Biggan_
Riktigt busväder är det nu!
Huggorm
Här är det en mindre snöstorm nu
Meriona
regn blåst och nu även lite åska. tongue.gif
Gossen Ruda
Har just kört hem från entomologmötet. Det gällde att ta det försiktigt i alla sänkor pga vattenpölar. Blääh-väder.
Myosotis
Ovädret på väg in, det regnar och börjar blåsa.
Aqvakul
Malmö: 6 grader och rejält blåsigt - fullmåne
KRT
Melbourne; ca 32 grader, lätt växlande molnighet och alldeles för varmt att vara ute!

Jag längtar inte alls hem wink.gif
Krolliljan
+6. 21m/s i byarna[attachment=66573:post_710...03892565.gif]
Eva i Skåne
+4 och jäkligt blåsigt

Anki på Öland
CITAT (Eva i Skåne @ 09-12-2011, 08:39) *
+4 och jäkligt blåsigt

Som här då!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Eva i Skåne är Öresundbron öppen?
Eva i Skåne
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-12-2011, 09:17) *
Eva i Skåne är Öresundbron öppen?

Om jag förstår rätt så är den öppen med begränsad hastighet. Ska du köra söderut? Öresundsbron

jag hörde nyss av arbetskamrater att det åskat här också tidigt i morse, men då sov jag gott.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Eva i Skåne @ 09-12-2011, 09:25) *
Om jag förstår rätt så är den öppen med begränsad hastighet. Ska du köra söderut? Öresundsbron
jag hörde nyss av arbetskamrater att det åskat här också tidigt i morse, men då sov jag gott.

Inte jag, jag ger mig inte ut i sånt väder. Men svägerskan och svågern är i Tyskland med husbilen och dom pratade om att komma hem till helgen. Hoppas dom stannar där dom är tills det är lugnare ute.

Här åskade det igår kväll strax innan 11. Snöfall och åska samtidigt........
Alexander-VG-zon3
19m/s i byarna (men känns som mer) +5,6c och regnar.
Uggi
Falköping: +2 grader, mulet något regn och en stark vind. S...väder.
Gossen Ruda
Gbg, 6-7 grader och blåser och tidvis regnar småspik. Har kommit 20 mm i natt tillsammans med några åskknallar. Definitivt skönast inomhus.
Krolliljan
Nu har det gått upp till 24m/s i byarna och barometern står lika lågt som vid stormen Berit. unsure.gif
Gossen Ruda
Hos mig blåser det inte lika mycket som under Lill-Berit eller Yoda som den även kallas. Min vindmätare är soptunnan. Den hade bara rullat en liten bit i natt, förra gången fick jag lägga den ner. Inte ens den vanliga stoppstenen gick att använda för då välte den. Just nu kom det en jäkla regnby och jag såg hur tunnan vickade sig fram några cm. Bläääääh. Visst ja, det haglade sent i går kväll också.
malcolm
+3°C, lite soligt strax söder om Sthlm.
Gossen Ruda
Vinga och Nidingen har den senaste timmen haft 28 sekundmeter i byarna. Det känns.
Myosotis
CITAT (KRT @ 09-12-2011, 06:36) *
Melbourne; ca 32 grader, lätt växlande molnighet och alldeles för varmt att vara ute!

Jag längtar inte alls hem wink.gif

Usch det lät gräsligt. Varför längtar du inte hem? Här kan man vara ute! (Även om det blåser just nu)
Gossen Ruda
NU blåser det. Jag såg hur soptunnan nästan välte trots att en betongkantsten står lutad mot den så jag var ute och la den ner.
Myosotis
Men... har du alltid lika mycket sopor i för att kunna jämföra vindstyrkor?
gnon49
rejäl blåst o regn. Men inget blixt o dunder som igår kväll. Fick stänga av dator o tv o krypa till kojs ovanligt tidigt.
Gossen Ruda
CITAT (Myosotis @ 09-12-2011, 12:19) *
Men... har du alltid lika mycket sopor i för att kunna jämföra vindstyrkor?

Sopmängden har inte så stor betydelse. Det liggar alltid en packe tidningar i botten för att sänka tyngdpunkten men ovanför brukar det inte vara så mycket.
Gossen Ruda
Måseskär, Vinga och Nidingen har haft 32-35 m/s i byarna, det är orkan.
Huggorm
Men det mattas av rätt snabbt inåt land, här hos mig blåser det visserligen men inte alls kraftigt
Noak
Grått, blött och nollgradigt. Klass2-varningen har (hittills) utmynnat i en decimeter plaskvåt snö och ganska måttlig blåst...
Kanske befinner vi oss i stormens öga?
green
Helt sinnessjukt tråkig december vi har fått sad.gif

Det blåste o regnade ordentligt under natten igår..tror ni att vi kommer få någon snö alls innan jul i stockholm??
Gossen Ruda
Det är fortfarande orkanbyar i kustbandet men Göteborg har "bara" haft 25 sekundmeter. Blåsten har inte nått ostkusten än, vänta bara. biggrin.gif
Gossen Ruda
Problem i Göteborg: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.795414...fen-hem-med-er-
Eva i Skåne
Kraftiga vindar och hagelskurar och ändå var temperaturen uppe i +8 i eftermiddags.
Aqvakul
Malmö: Blåser av h-e, 6 grader..
Alexander-VG-zon3
+3,4c och hårt regn och blåser kraftigt.
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2011, 17:42) *
Malmö: Blåser av h-e, 6 grader..

Samma här! -fear-.gif
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 09-12-2011, 14:04) *
orkan

Det har de väl inte varnat för? rtfm.gif Jag har bara hört något om hårda vindbyar, inte ens storm. Men det blåser rätt bra. Strömmen gick för några timmar sen men kom tillbaka efter 10 minuter! yaay.gif
sommarhumla
+3,0 grader efter en dag som bjudit på blåst och regn samt lite snöblask också...
Gossen Ruda
Det börjar lungna nu, åtminstone över land. Vinga har fortfarande orkanbyar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon