Full version: Vädertråd-2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
Överbölingen
Överböle (63,1333 16,1333)

Just nu 13°, helmulet och dis. Kollade nyss svampläget och ca 100 meter högre så låg molntaket.
Missade stensoppsturen i går. Så av fyra hittade var tre sporsvampar inför kommande år. Men inte undra på efter nästan en månads torka. Ny tur i morgon.
Aqvakul
V Blekinge: 20 grader och regn (att vattna grannens grässådd är effektivare än regndanser)
Biggan_
Nu verkar det som solen vill bryta igenom! 24,8° nu.
Biggan_
...och nu regnar det här!
Aqvakul
och solen är här, 21 grader...
Alexander-VG-zon3
Mulet och +20,4c
sommarhumla
Nu 22,0 grader och solen har skinit hela långa dagen smile.gif
gnon49
Regnet står som spö i backen och det är ganska mörkt både ute o inne. Snart är sommaren slut -cry-.gif
Anki på Öland
CITAT (gnon49 @ 05-08-2011, 20:03) *
Regnet står som spö i backen och det är ganska mörkt både ute o inne. Snart är sommaren slut -cry-.gif

Nehejdå!! Solen skiner fortfarande och det är ljust och 19 grader och jag har 3 veckors sommarsemester kvar!! Så det så!!
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 05-08-2011, 20:03) *

Har det över huvud taget varit någon sommar i år då? Jag tyckte hösten tog över direkt efter våren
Meriona
Fy sjutton vad ni är kinkiga. Sommaren har varit jättebra! Nu börjar ju bästa tiden dock! Augusti tom oktober! wub.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 05-08-2011, 20:40) *
Fy sjutton vad ni är kinkiga. Sommaren har varit jättebra! Nu börjar ju bästa tiden dock! Augusti tom oktober! wub.gif

Rätt tänkt!

V Blekinge: 15 grader och sol..
malcolm
+23°C, grått
Aqvakul
V. Blekinge: 22 grader och sol från en klarblå himmel..
Anki på Öland
23 grader och lite växlande molnighet
sommarhumla
23,1 grader, lite mulet, inte en endaste regndroppe på hela dan smile.gif
Aqvakul
V Blekinge: 18 grader och hög luftfuktighet efter nattens regn... molnigt...
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 07-08-2011, 06:08) *
V Blekinge: 18 grader och hög luftfuktighet efter nattens regn... molnigt...

Det började regna vid sju, åska och kraftiga skyfall - kommit ytterligare 14 mm på en dryg timme..
sommarhumla
+17,5 grader just nu, molnigt och ett milt sommarregn.
Anki på Öland
23 grader och mulet men uppehåll. Kom en skur i natt men "det stora regnet" har inte nått hit ännu.
malcolm
+19°C, mulet strax söder om Sthlm.
Huggorm
Kraftigt regnande och 14 grader
malcolm
Jösses vad det regnar nu, hade tånkt åka till Willys men det får vänta.
Keka64
Lätt regn och 20,4 grader , Det kom 6 mm regn tidigt på morgonkvisten.

Västervik/Småland
Aqvakul
V Blekinge: 20 grader och regnet har upphört helt - 30 mm sen igår kväll...
Eva i Skåne
19,2 grader, växlande grått och ösregn. En ny skur är på g.
Jag har vaknat till i natt av kraftigt regn och en gång av en häftig åskknall som fick mig att gå upp och dra ut lite elsladdar
Anki på Öland
Mitt under hundpromenaden kom regnet och det kom med besked..... Genomblöta hann vi bli innan vi kom hem. Det regnar fortfarande men ser ut att ljusna från väster smile.gif
ylvahi
17 grader och regn
gnon49
Efter regn kommer.....storm. Åtminstone på min tomt, idag. Höga växter lever farligt, den saken är klar. Men solen skiner nu, så man får väl glädjas åt det lilla.
sommarhumla
18,5 grader, regnigt...10 mm i regnmätaren smile.gif
Aqvakul
V Blekinge: 15 grader, sol och ganska blåsigt - känns väldigt höstlikt...
hattstugan

Enköping: Efter gårdagens välbehövliga 15 mm är det växlande molnighet men blåsigt och 15 grader!
Anki på Öland
Höstlikt var också min första tanke när jag öppnade dörren i morse. 18 grader och solsken men en hög frisk luft.
Eva i Skåne
Sluta nu prata höst crying.gif
18grader och sol i Lund, jätteskönt kändes det. (moln lite varstans runt om Lund)
malcolm
+19°C, sol
sommarhumla
17 grader, en regnskur svepte förbi tidigare men trots det endast 1 mm i regnmätaren..
Aqvakul
Lund: Fint väder, drygt 20 grader och sol tills ett kraftigt regnoväder driog in vid femtiden och sänkte temperaturen till 13 grader...Inget regn just nu..
Anki på Öland
Samma här, kom plötsligt dunder och brak och en ordentlig åskskur och nu är det bara 13 grader. Har haft kanonfint hela dagen fram till 20.30-tiden.
Aqvakul
Lund: 15 grader och en del mörka moln... Regnskurar är vad som förutspåtts idag..
Anki på Öland
15 grader och växlande molnighet.
ninnisky
Göteborg Hisingen : 18,8 växlande molnighet med blått åt söder och grått åt norr.
ylvahi
19 grader och sol. Uteväder tummenupp.gif
Ugglemormor
--Endast + 15 och molnigt med små regnskättar, inget vidare.......
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2011, 07:31) *
Lund: 15 grader och en del mörka moln... Regnskurar är vad som förutspåtts idag..

Nu kom just dagens första regnskur - en häftig sak...
ninnisky
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2011, 09:19) *
Nu kom just dagens första regnskur - en häftig sak...

Du hade inte behövt skicka hit den såå snabbt.... sad.gif
Flemming
CITAT (ninnisky @ 09-08-2011, 11:40) *
Du hade inte behövt skicka hit den såå snabbt.... sad.gif

Spridda skurar ranting.gif
Bilden är tagen för c.a fem minuter sedan och den är inte suddig pga. smutsigt fönster...
Svedala strax utanför Malmö-Lund
Gummistövlar är uteslutet,endast flippflopp eller foppatofflor klarar dessa mängder...
malcolm
+19°C, mulet
sommarhumla
Nu 17,6 grader.
Aqvakul
Lund: Vacker och solig kväll, 19 grader
Aqvakul
Lund/Eslöv: 15 grader och lite sol
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon