Full version: Vädertråd-2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
sommarhumla
5,1 grader nu, inte så stor skillnad jämfört med mitt inlägg ovan från kl 16.34...
Meriona
7,5 grad, duggregn. Blä.
Biggan_
5,6° och inte ett dugg regn! smile.gif
malcolm
+7°C, halvklart strax söder om Sthlm.
Myosotis
Kan meddela att nu har t.o.m. jag tröttnat på att det är grått och mörkt hela tiden.
mamamaggan
Helt klart och 8 grader .
Eva i Skåne
+9 och det gråaste gråa man kan tänka sig thumbdown.gif mycket fukt i luften
sommarhumla
+4,7 grader är det just nu, men det har varit en fin dag med blå himmel och nån solgnutta här och där smile.gif
Aqvakul
Eslöv: 8 grader och mulet..
malcolm
+9°C, mulet strax söder om Sthlm.
Uggi
Falköping: 7 grader, mulet och rätt hård vind.
Anki på Öland
CITAT (Uggi @ 25-11-2011, 09:46) *
Falköping: 7 grader, mulet och rätt hård vind.

Precis som här!
Alexander-VG-zon3
+8,8c och blåsigt och mulet, dock har det lugnat sig nu tog i i vindarna innan i morse och under förmiddagen.
Uggi
Jag säger bara, tacka vet jag november 2010. tummenupp.gif
merlin68
Håller med Uggi yes.gif
Här har det börjat blåsa rätt ordentligt men flera plusgrader än så länge.
sommarhumla
Nu har vi 7,2 grader här smile.gif
Eva i Skåne
Vilket åskväder vi har nu!!! Det är inte sp vanligt vid denna tiden på året. Himlen har lysts upp av minst tre rejäla blixtar de senaste minuterna och regnar i byar gör det. +4,5.

sydvästra Skåne
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 25-11-2011, 22:59) *
Vilket åskväder vi har nu!!! Det är inte sp vanligt vid denna tiden på året. Himlen har lysts upp av minst tre rejäla blixtar de senaste minuterna och regnar i byar gör det. +4,5.

sydvästra Skåne

Någon åska har jag inte hört av, men det regnar och blåser rätt bra.
Eva i Skåne
CITAT (Biggan_ @ 25-11-2011, 23:03) *
Någon åska har jag inte hört av, men det regnar och blåser rätt bra.

Det var dom blixtarna och sen har jag inte märkt mer, men hela familjen såg så det är inte jag som hallucinerar biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 25-11-2011, 23:09) *
Det var dom blixtarna och sen har jag inte märkt mer, men hela familjen såg så det är inte jag som hallucinerar biggrin.gif

giggle.gif
Det trodde jag inte heller! Så vild var väl inte eftermiddagen? yaay.gif
Aqvakul
Malmö: Nattens storm har avtagit... 6 grader
malcolm
+4°C, mulet
Uggi
Falköping: +4 grader, inte ett moln så långt ögat kan nå, men rätt hård vind.
Ugglemormor
Det har börjat blåsa upp rätt så ordentligt, igår regnade det hela dagen, men just nu är det uppehåll med +5 grader ute. Tänkte ta en promenad innan det blir värre........ tummenupp.gif
aanderss
5 +
sommarhumla
Nu 5,2 grader efter en dag som bjudit på sol smile.gif
gnon49
Tror Berit har anlänt. Det tjuter i knutarna och småregnar. Då är det mysigt att sitta inne i en varm o go stuga.
malcolm
+10°C, lugnt och stilla i slutet av november...
Krolliljan
Nu börjar det blåsa upp.
Överbölingen
Nyss skrev jag någonstans -ingen snö!
Jag ljög. Det snöar och har kommit en knapp cm.
Gossen Ruda
Än så länge bara lite blåsigt och duggregn men det skall bli värre. 10 grader! Plus! sweatingbullets.gif Jag hoppas att lite träd skall blåsa ner på berget söder om stugan så jag får mer sol. Vrider vinden över mot nordväst tar det hårdare, jag håller tummarna. Berit är ju passerad, någon som vet om den nya stormen har fått något namn?
Aqvakul
Malmö: regn och blåst 7 grader
Anki på Öland
Bara lite småregn men massor av blåst och 8 grader.
Alphaville
Regn, blåst och +8.
Överbölingen
Tre timmar senare fortfarande snöfall och nu sticker bara enstaka grässtrån upp ur gräsmattorna. Ca fem cm täcke. Fem till och det blir idealiskt frammåt några veckor. Sedan upp mot 70 cm till jul.
Alexander-VG-zon3
+10,6c och blåser en hel del.
Ugglemormor
Det blåser och regnar hos mig och + 9 gr. ute. Tänker stanna inne idag ......... tummenupp.gif
Aqvakul
Malmö: Stormar och spöregnar, 6 grader - bilen bör dock bli något renare...
sommarhumla
Nu +8 grader, inte mycket blåst...
Krolliljan
27 m/s i byarna nu. unsure.gif
Alexander-VG-zon3
+9,3c och regn, fullstorm och kraftiga byar elen blinkar till och från och knackar i fönster och väggar.
Krolliljan
Nu 30 m/s i byarna unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 27-11-2011, 21:44) *
Nu 30 m/s i byarna unsure.gif

De sa att det skulle avta under kvällen, men ännu inga sådana tendenser... unsure.gif
Krolliljan
Nu är det bara 24m/s i byarna. Hoppas att det har vänt nu.
gnon49
Strömlöst i en timme och nu fungerar inte 3g alls, Går segt som attan. Passar på att ladda upp batterier till nästa strömavbrott. Nu är det plötsligt kav lugnt.
Anki på Öland
30m/s här också och fastlandet är isolerat från Öland..... dvs bron är stängd för trafik.
mamamaggan
Är du säker på att ni inte glider iväg ?
Krolliljan
Läste just på Hallandspostens hemsida att det var 38,3 meter i sekunden när det var som värst i Halmstad. Attans vad det kan blåsa. Får gå ut i morgon bitti och se hur det ser ut i trädgården. Nu får man se om man verkligen har förankrat alla spaljéer, plank och paviljong ordentligt. Thujahäcken av stora 2metersplantor som planterades i april, kan de ha klarat detta? unsure.gif
Anki på Öland
CITAT (mamamaggan @ 27-11-2011, 23:28) *
Är du säker på att ni inte glider iväg ?

Får se i morgon om bron når ända fram.... flirting.gif
Huggorm
Det var spännande att landa på Landvetter under söndagskvällen, men det gick bra. Avgången före min fick landa i Köpenhamn i stället, och där blev passagerarna strandade för Öresundsbron var avstängd så de kom inte hem landvägen heller biggrin.gif

I övrigt verkar stormen inte ha ställt till med något här, inga nedblåsta träd eller strömavbrott eller något alls.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon