Full version: Vädertråd-2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
sommarhumla
13,2 grader 2 mil sö om Stockholm
ylvahi
11 grader och blåser som sjutton, men det är varma vindar.
Har varit en solig och skön dag.
Motti
6,9 grader och halv storm i Nässjö !
Aqvakul
Lund/Eslöv: 13 grader och solen tittar fram...
malcolm
+11°C, sol
Anki på Öland
12 grader och sol smile.gif
ylvahi
11 grader, sol och löven flyger runt av blåsten.
Huggorm
Elva grader och småregn. Jag tror inte ens var tionde dag varit regnfri här sedan maj
Ugglemormor
Grått och trist väder och det har regnat till o från hela tiden...... tummenupp.gif
sommarhumla
11,8 visar termometern nu.
Aqvakul
Lund/eslöv: 14 grader och regn
Anki på Öland

13 grader, grått och blåsigt.
Lokan
15 grader, grått, duggigt och blåsigt.... sad.gif Och jag som ska gå på marknaden i Rimbo....
Huggorm
CITAT (Lokan @ 06-10-2011, 09:11) *
15 grader, grått, duggigt och blåsigt.... sad.gif Och jag som ska gå på marknaden i Rimbo....

Det finns speciella kläder som är gjorda av plast som är bra vid sådana tillfällen wink.gif
Uggi
Falköping: 14 grader och kraftigt regn hela morgonen.
Ugglemormor
Det bara regnar och blåser.... ranting.gif . inget att göra åt och jag ska ju inte ut heller,så ..... tummenupp.gif
Myosotis
ösregn!
sommarhumla
12,1 grader och regn, regn, regn...
Uggi
Vi har fått 22 mm idag men nu är det mer än halvklart.
Eva i Skåne
10 grader var det för en timme sen när jag var ute. Rejält blåsigt och skurar.
Aqvakul
Lund: 9 grader och grått
Uggi
Falköping: Idag var det friskt bara 6 grader, halvklart och en hård vind.
ninnisky
Göteborg: +9, halvklart med hård vind. HÖST!
hattstugan

Enköping: 9 grader! Grått och blåsigt!
Mollis
9 grader, strålande sol och blåsigt några mil öster om Sthlm
Alexander-VG-zon3
soligt men lite disigt, lite blåsigt och +9,6c. inatt +5,5 som lägst.
Anki på Öland
10 grader och solsken - och lite blåst.
Uggi
CITAT (Anki på Öland @ 07-10-2011, 09:41) *
10 grader och solsken - och lite blåst.

Håll i hatten då du går ut. kompiskram.gif
Ugglemormor
-- Solsken och lite blåst, men nu kallare. Tänker inte gå ut mera än hämta och plantera amaryllissar.... yes.gif
malcolm
+9°C, regn, regn och åter regn.
Aqvakul
Lund: Soligt men blåsigt tidigare idag, men nu regnar det lite 12 grader..
sommarhumla
Ynkliga 8 grader...
Alexander-VG-zon3
+7,4c, varmast idag +13,6c. Varit en stormig men ändå hyfsat solig dag.
hattstugan

Enköping: + 2,9 och stjärnklart! Var lite frost på vindrutan när jag åkte hem vid 03.30!
Alexander-VG-zon3
+3c som lägst inatt nu soligt och klart med nordliga vindar +9,6c.
Ugglemormor
För närvarande mulet men vindstilla och inte så kallt som jag trodde, men resten av växterna ska in...... tummenupp.gif
Natur liv
Soligt, lite blåsigt och jag kan se fram emot en kall natt. Kanske med frost.
Eva i Skåne
I morse vid åtta när vi körde till Malmö kom det ett riktigt störtregn blandat med hagel. Sen har det varit växlande molnigt och solglimtar, men hela tiden med mycket moln i kanterna. Runt 10 grader har det hållit sig under dagen.
Nu är vi i stugan och det kom en regnskur för en timme sen. nu är det väldigt tunna moln och 9 grader.
Hoppas vi slipper nattfrost här i mellersta Skåne, men jag vågar inte chansa. Ska täcka över mina pelargoner på terassen.
mamamaggan
Molnig i morse men vartefter dagen gick så blev det soligare soch soligare. Drygt 10 grader som mest , just nu 7,4 och fortfarande klart .
sommarhumla
2 mil söder om Stockholm: 8,4 grader.
Alexander-VG-zon3
+7,6c och klart med nordliga vindar. Varmast idag +9,8c. Varit en solig och fin dag dock kallt.
Alexander-VG-zon3
+2,6c och nordliga vindar och klart, kallt inne (och det blir man ju inte mindre sjuk av).
Eva i Skåne
CITAT (flaxss @ 08-10-2011, 23:19) *
+2,6c och nordliga vindar och klart, kallt inne (och det blir man ju inte mindre sjuk av).

Är du sjuk, din stackare trostar.gif

5 grader har det gått ner till här
Alexander-VG-zon3
CITAT (Eva i Skåne @ 08-10-2011, 23:26) *
Är du sjuk, din stackare trostar.gif

5 grader har det gått ner till här

Ja varit sen förra torsdagen. Skulle vara trevlig om bostadbolaget satte på lite me3r värme, elementet är knappt värma än mindre ger värme i rummet. Från balkongdörren till soffan drar det kallt, inte lätt att försöka bli frisk här.
Gossen Ruda
Hur har ni haft det med nattkylan? Från Landvetters horisont kan rapporteras som lägst +2 och lite lätt markfrost på gräsmattan. Sjön ryker.
hattstugan

Enköping: Här är det ordentligt vitt på marken och knapp 2 + nu! Solen lyser så det blir väl lite bättre!
Iren
Kinna: Ja det blev första frosten, -2 och fast solen skiner så är det fortfarande vitt på marken...
Anki på Öland
5 grader och solsken - ingen nattfrost ännu.
Meriona
Här har varit 2 plus inatt, nu är det 4. Mulet. I Trollis.
Uggi
Falköping: -2 inatt men nu är det över nollan, lungt och halmulet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon