Full version: Vädertråd-2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
ylvahi
0 grader och isskorpa på dammen.
Blå himmel och sol så det blir nog en fin höstdag.
Alexander-VG-zon3
Första frostnatten hos mig inatt, -2,9c. Nu soligt och klart och -0,8c, där solen inte lyser är det helt täckt av frost.
Myosotis
-6,5° som lägst. Fortfarande frost i gräset, -1,6° och sol. Skåne.
sommarhumla
Nu + 3,1 grader....
Biggan_
Plus 6° nu. Det har varit en underbar dag idag!
malcolm
+7°C, halvklart
Eva i Skåne
8,8 grader, strålande sol
Underbara dagar smile.gif

mellersta Skåne
Huggorm
+9,2° här och halvklart
Ugglemormor
Klart och stilla med sol, men frost på gräsmattan, ingen idee att gå ut idag....... tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
Soligt och klart +7,4c.
Biggan_
9.3° här nu, soligt och vindstilla! bravo.gif
sommarhumla
7,2 grader nu efter en dag som bjudit på molnighet, lite råkyla samt även sol och blå himmel smile.gif
Anki på Öland
En helt underbar höstdag med först nattfrost sen kom solen och den har lyst hela dagen så man kunde inte låta bli att vara på gott humör - fast jag jobbat hela dagen smile.gif
Eva i Skåne
+7, strålande sol idag igen
Ingen nattfrost var det heller. Månsken och massor av stjärnor på himlen när jag var uppe vid 4-tiden, men +2 på termometern.

[attachment=65543:kramsol.jpg]
malcolm
+9°C, sol
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 16-10-2011, 10:39) *
+2

ohmy.gif Det är ju inte klokt vilken skillnad det är. -5,6 här i morse, igår var det -5,8.
Eva i Skåne
CITAT (Myosotis @ 16-10-2011, 11:36) *
ohmy.gif Det är ju inte klokt vilken skillnad det är. -5,6 här i morse, igår var det -5,8.

Jag fattar inte heller att skillnaden kan vara så stor på bara två mil! Du måste bo i ett köldhål confused.gif
Myosotis
Ja VERKLIGEN.
Anki på Öland
7,6 nästan vindstilla och strålande sol smile.gif
Biggan_
10,5° och soligt underbart väder.
malcolm
CITAT (Eva i Skåne @ 16-10-2011, 11:53) *
Jag fattar inte heller att skillnaden kan vara så stor på bara två mil! Du måste bo i ett köldhål confused.gif

ca. två mil hemifrån finns ett ställe som heter Salemsstaden och där är det alltid ett par grader kallare av någon anledning.
Huggorm
Även här finns ett köldhål en bit bort. -30 är ingen ovanlig temperatur där, och för en del år sedan var det -44. Det är helt extremt för att vara Bohuslän, här kollar vi en extra gång på termometern om det passerar -10
malcolm
I Furuvik strax söder om Gävle finns också en slags vädergräns, där kan det regna på ena sidan om övergångsstället till parken men inte på den andra och jag har sett det flera gånger, det är precis som om man använt maskeringstejp just där.
Ugglemormor
Ingen sköldhål här inte ..... sol och + 9 ute........ tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
Blå himmel och soligt +12,4c.
sommarhumla
Nu har vi 6 grader här 2 mil sö om Stockholm.
malcolm
+7°C, mulet strax söder om Sthlm
Ugglemormor
Ingen sol idag, men det har inte börjat regna....... tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
+10,3c och mulet.
Myosotis
CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 13:58) *
Även här finns ett köldhål en bit bort. -30 är ingen ovanlig temperatur där, och för en del år sedan var det -44. Det är helt extremt för att vara Bohuslän, här kollar vi en extra gång på termometern om det passerar -10

fear.gif Oj ja det var verkligen extremt!! Synd att det finns så få mätstationer, sånt hör man aldrig om på radion.
Anki på Öland
10 grader, lite vind och härligt solsken smile.gif
Myosotis
Här har det mulnat på.
Aqvakul
Eslöv: 11 grader och sol...
sommarhumla
Nu har vi 5,6 grader ute...
malcolm
+8°C, mulet strax söder om Sthlm
Anki på Öland
10 grader, disigt och lite blåsigt.
Uggi
Falköping: Med ett ord RUSKVÄDER.
ninnisky
Göteborg: med ett annat ord BUSVÄDER - usch och fy!
Myosotis
Regn i Skåne också.
Ugglemormor
+ 8 gr ute, gula löven virvlar i blåsten, men grådassigt väder...... tummenupp.gif
malcolm
Jösses vad det blåser...
Eva i Skåne
Regn hela förmiddagen, men nu är det soligt och delvis blå himmel utanför mitt fönster. Ganska blåsigt. +9
malcolm
... och nu regnar det också...
Eva i Skåne
CITAT (Eva i Skåne @ 18-10-2011, 15:00) *
Regn hela förmiddagen, men nu är det soligt och delvis blå himmel utanför mitt fönster. Ganska blåsigt. +9

Ha. Den solen varade inte länge. Nu är det jämngrått igen, men uppehåll
hattstugan

Enköping: regn och hårda vindar!! + 8,9 grader
gnon49
Regnat precis hela dagen. Allt är blött o surt o eländigt. Tolv veckor till får man härda ut innan man åtminstone kan tänka på frösådden.
Mollis
8 grader, småregn och halv storm, några mil öster om Sthlm
sommarhumla
+8,1 grader cirka 2 mil söder om Stockholm.
Biggan_
Här åskade det tidigare ikväll. Annars har det varit grått, trist, kallt och blåsigt idag med en liten solglimt i egtermiddags.
malcolm
+5°C, halvklart tror jag (det är rätt mörkt) strax söder om Sthlm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon