Full version: Vädertråd-2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
Huggorm
+2,2 och mulet men ingen nederbörd. Bra väder, fåglarna har börjat sjunga
fuchsian
Innesittarväder, det är mulet och inget vidare, några minus, men halkigt ute. ... Fuchsian .....
Alexander-VG-zon3
-0,3c och mulet. har kommit ett tunt lager med snö.
hattstugan

Enköping: + 0,5 halvklart och blåsigt
Aqvakul
Eslöv: Nollgradigt och det har kommit lite ny snö sad.gif
Alexander-VG-zon3
mulet och +1,3c.
Uggi
CITAT (hattstugan @ 01-02-2011, 04:55) *
Enköping: + 0,5 halvklart och blåsigt

Samma väder i Falköping.
gnon49
För en stund sen regnade det ymnigt i Uddevalla. Nu snöar det. Men det är 0-gradigt tack o lov.
Alexander-VG-zon3
regnet har kommit hit, +2c och regnar.
malcolm
+3,5°C, disigt
Anki på Öland
+2 och solsken smile.gif
Olle A
Det har regnat hela dagen i Stenungsund och ser inte ut att avta. Nu försvinner den sista snön. sad.gif

Olle
Alexander-VG-zon3
regnade innan men vid 13-13.30tiden började det snöa. och har snöat med stora blaffiga flingor nu verkar det ha lugnat ner sig. gatorna är slaskiga. runt +1c och mulet.
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 1 grad och grått
Alexander-VG-zon3
+3,4c och mulet. verkar som det varit frostfritt inatt.
Olle A
Här har det inte varit frostfritt i natt! Jag trodde att det gick att cykla till jobbet idag, men det var ingen särskilt smart idé. Halt och eländigt nästan hela vägen. Nere i civilisationen var förstås bilvägen hur fin som helst, men hur tror ni att cykelvägen såg ut? Det enda som grusades var min förhoppning att komma fram i tid. Nu är det fint vårväder, så har jag tur kanske det går bättre att cykla hem i eftermiddag.

Olle
fuchsian

Solen skiner för fullt och snön verkar sjunka ner, även att vi har mycket snö här, så är det inte slaskigt ute. Det ligger väl kring +- 0 grader. Fuchsian ...
Alba
CITAT (fuchsian @ 02-02-2011, 10:43) *
Solen skiner för fullt och snön verkar sjunka ner, även att vi har mycket snö här, så är det inte slaskigt ute. Det ligger väl kring +- 0 grader. Fuchsian ...

Grattis till ditt album- det gick ju bra.
Så mycket fint du visar där.

Här är det -2.3° och dimma - usch
malcolm
+4°C och det skvalar av smältvatten i solen.
Eva i Skåne
ca +2 hela dagen, men grått grått
Alexander-VG-zon3
+1,8c och ösregnar.
Bettis
Goteborg, +2,2 regn, halv storm och morkt.
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 3 grader och gråväder
hattstugan

Enköping: Grått och mörkt samt att det blåser men det är + 2,5 grader och har nog regnat i natt! Det är blött på altanen och har blivit vattenpölar på gången!
caprifol
Strax söder om Stockholm: + 1 när jag gick till jobbet. Grått och TRIST, regn som hänger i luften så där att man tror det ska bli ett "hål" efter en. Drizzle säger engelsmännen om sån't här. I sta'n är trottoarerna bara men på våra småvägar är det is under vatten.
malcolm
+2,5°, gråmulet strax<söder om Sthlm
Alba
-3.9° och mulet - snöar
caprifol
CITAT (malcolm @ 03-02-2011, 09:58) *
+2,5°, gråmulet strax<söder om Sthlm

Sjusovare... sleeping.gif Som du ser går jag hemifrån tidigt...
fuchsian
Mulet och rätt mörkt och det är kring 0 grader, inget vidare men det går an. ... wacko.gif ... Fuchsian ....
Alexander-VG-zon3
+4c och har regnat och gör till och från. varit en frostfri natt.
hattstugan

Enköping: Hård västan vind och mulet! Kommer ngr regnstänk ibland! + 3,9 grader!
Alexander-VG-zon3
jaa solen kommer fram och +4c grader, blåser visst märkte jag när jag var ute men inte så mycket.
Eva i Skåne
+3-4grader, lite solglimtar nu i eftermiddag, men mest grått. Det rinner smältvatten från de fula svarta snöhögarna och jag känner våren yahoo.gif

sydvästra Skåne
Aqvakul
Lund: + 2 grader, spöregn och kraftig blåst
Eva i Skåne
+1 snöblandat regn och snorhalt

sydvästra Skåne -> Lund
Olle A
+2 grader och rejält blåsigt i södra Bohuslän. Det har snöat och är vitt på marken, men nu övergår det i regn.

Olle
fuchsian
Något plusgrad, har snöat under natten och det fortsätter att snöa och än är det mörkt, men kunde inte somna om så då får det vara ...Fuchsian .....
Uggi
Falköping: 0-gradigt, 5 cm snö och hård blåst.
hattstugan

Enköping: Snöar rejält med små flingor och det blåser kraftigt från söder! + 0,4 grader!
Alexander-VG-zon3
+3,6c och solen tittar fram ibland igenom molnen. har snöat hela morgonen men det smälter bort nu. lägst inatt +0,7c.
Alexander-VG-zon3
klass två varning över Kinna, stormbyar upp till 26m/s i morgon eftermiddag JIPPI bravo.gif
Huggorm
CITAT (flaxss @ 04-02-2011, 11:57) *
klass två varning över Kinna, stormbyar upp till 26m/s i morgon eftermiddag JIPPI bravo.gif

Synd bara det skall vara fem plusgrader och regn samtidigt, hade det varit kallare kunde det blivit tidernas snöstorm
malcolm
+2,5°C och det har kommit ett par cm blötsnö strax söder om Sthlm.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Huggorm @ 04-02-2011, 12:37) *
Synd bara det skall vara fem plusgrader och regn samtidigt, hade det varit kallare kunde det blivit tidernas snöstorm

nee ingen snö, fast regnet hade jag kunnat vara utan. men ska bli kul med storm det var länge sen det var storm.

vädret här ; soligt (tidvis soligt) och +4,6c.
Aqvakul
Lund: + 2 grader och regn
Alexander-VG-zon3
ösregn och +1,3c. lugnet före stormen kanske.
Alexander-VG-zon3
CITAT (flaxss @ 04-02-2011, 23:08) *
ösregn

och nu vräker snön ner, fortfarande runt ettan.
Aqvakul
Lund: + 8 grader och kraftig västlig vind...
malcolm
Runt nollan, mulet
Uggi
Uruselt, nollgradigt, mulet och blåsigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon