Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Gossen Ruda
Sen kan man kapa tungan på alla skvallerkärringar och klippa av fingrarna på alla som skriver dumheter i olika fora.
Gåsis
CITAT (Gita @ 19-02-2012, 21:09) *
Om man nu vill ha en menlös varelse helt utan eget driv, varför inte skaffa en leksakshund istället? För mig är det en självklarhet att inte stympa en frisk, normal hund.
För övrigt, tänk så många fall av kvinnomisshandel vi skulle slippa om vi kastrerade alla män som var det minsta våldsbenägna.
Gita

Jag skriver nästan aldrig här men det här var ett av de dummast inlägg jag läst. Ge mig en enda källa på att testosteron och kvinnomisshandel hör ihop så ska jag möjligen tänka till. Det finns troligen inte en enda källa heller som säger att våldtäkt och testosteron har ett samband. Jag har haft en snöpt hund utan att han för det var menlös och en osnöpt man utan våldstendenser.
Lokan
CITAT (Gåsis @ 19-02-2012, 21:35) *
Jag skriver nästan aldrig här men det här var ett av de dummast inlägg jag läst. Ge mig en enda källa på att testosteron och kvinnomisshandel hör ihop så ska jag möjligen tänka till. Det finns troligen inte en enda källa heller som säger att våldtäkt och testosteron har ett samband. Jag har haft en snöpt hund utan att han för det var menlös och en osnöpt man utan våldstendenser.

tummenupp.gif
Cacki
Om man nu vill ha en menlös varelse helt utan eget driv, varför inte skaffa en leksakshund istället? För mig är det en självklarhet att inte stympa en frisk, normal hund.
För övrigt, tänk så många fall av kvinnomisshandel vi skulle slippa om vi kastrerade alla män som var det minsta våldsbenägna.
Gita

Tänker du så när det gäller hästar också? Katter ligger ju också risigt till. Gäller det dem också?
Anma
Gita

Jag kan lova dig att min hund inte är menlös. Hans okasterade pappa var bra mycket mer menlös utan personlighet.
herkules
CITAT (Anki på Öland @ 19-02-2012, 20:39) *
En väldigt vanlig nackdel är urinläckage och det är definitivt inte trevligt, varken för hund eller familjen.

nja så vanligt är det väl ändå inte? en tik av hundra eller?

Gita

fjanteri, blanda inte ihop hundar med människor. om hunden blir en menlös varelse utan driv beror det nog mer på ägaren än på om hunden är kastrerad.
Anki på Öland
CITAT (herkules @ 19-02-2012, 22:46) *
nja så vanligt är det väl ändå inte? en tik av hundra eller?
fjanteri, blanda inte ihop hundar med människor. om hunden blir en menlös varelse utan driv beror det nog mer på ägaren än på om hunden är kastrerad.

Tycker ju inte 1 av 100 är särskilt vanligt...... jag har läst mellan 10-20%.
herkules
CITAT (Anki på Öland @ 19-02-2012, 22:50) *
Tycker ju inte 1 av 100 är särskilt vanligt...... jag har läst mellan 10-20%.

en polare är veterinär, hon sa 1 på 100, jag vet inte säkert. för mig överväger trots det fördelarna.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 19-02-2012, 21:21) *
Sen kan man kapa tungan på alla skvallerkärringar och klippa av fingrarna på alla som skriver dumheter i olika fora.

Bra Gossen, då börjar vi med dom kärringar i långbyxor, dom som räknas till det manliga könet. Dom som även är elaka och spydiga.......

Elisabeth
tomas99
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-02-2012, 07:40) *
Bra Gossen, då börjar vi med dom kärringar i långbyxor, dom som räknas till det manliga könet. Dom som även är elaka och spydiga.......

Elisabeth

Det är trist när det blir så här, det är inte ditt fel, förövrigt så tycker jag att tråden inte hör hemma här, den borde ha postas i husdjurs avd.
*Stintan*
CITAT (tomas99 @ 20-02-2012, 08:46) *
Det är trist när det blir så här, det är inte ditt fel, förövrigt så tycker jag att tråden inte hör hemma här, den borde ha postas i husdjurs avd.

Varför spä på då?

Det är väl skönt att slippa tjafset i husdjursavdelningen sleep.gif

Vad tycker du i sakfrågan?
tomas99
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 09:00) *
Varför spä på då?

Det är väl skönt att slippa tjafset i husdjursavdelningen sleep.gif

Vad tycker du i sakfrågan?

I sakfrågan tycker jag inget om, har ingen kunskap om hundar, måste man ha kunskap i sakfrågan för att posta ett svar?
*Stintan*
CITAT (tomas99 @ 20-02-2012, 11:33) *
I sakfrågan tycker jag inget om, har ingen kunskap om hundar, måste man ha kunskap i sakfrågan för att posta ett svar?

Ja jag har aldrig förstått varför man går in i en tråd bara för att gnälla på vad andra skriver när man inte har något att säga om själva ämnet.
tomas99
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 11:40) *
Ja jag har aldrig förstått varför man går in i en tråd bara för att gnälla på vad andra skriver när man inte har något att säga om själva ämnet.

Å det kom från rätt person!hur många trådar är inte du inne och skriver i utan kunskap,har en känsla att du är ute för att förminska olika personer här som du inte tycker om, jag är en av dom, du gillar inte att jag skriver +1 och det här är ett sätt at ge igen.
*Stintan*
CITAT (tomas99 @ 20-02-2012, 11:51) *
Å det kom från rätt person!hur många trådar är inte du inne och skriver i utan kunskap,har en känsla att du är ute för att förminska olika personer här som du inte tycker om, jag är en av dom, du gillar inte att jag skriver +1 och det här är ett sätt at ge igen.

Brukar inte skriva i trådar där jag inte har någon kunskap i ämnet om det inte är för att fråga något! Hur kan man tycka illa om personer man inte känner? Jag kan tycka illa om vad någon skriver men det är något annat. Jag struntar fullkomligt i om du skriver +1 men jag tycker det ser fånigt ut och har lite svårt att förstå varför du inte skriver vad du tycker istället. Du får göra som du vill och jag får tycka vad jag vill eller hur. Om man inte tål att någon har synpunkter på det man skriver i ett forum så ska man nog inte skriva något. Jag brukar inte tänka i banorna att ge igen.
Gita
CITAT (herkules @ 19-02-2012, 22:53) *
en polare är veterinär, hon sa 1 på 100, jag vet inte säkert. för mig överväger trots det fördelarna.

Och så här tycker Svenska Kennelklubben!
Gita
Azur
CITAT (Meriona @ 19-02-2012, 18:49) *
Förändrar sig lynnet även på honor vid kastaration (jag har absolut ingen aning, har bara erfarenhet av hästar och där kastreras inga ston).

Effekten är säkert inte alls lika tydlig som på hanar.

Av erfarenhet anser jag att kastrering är en mycket bra idé för både hundar och katter, vet faktiskt inte varför det är så ovanligt att hundar kastreras, enda nackdelen är egentligen att de löper större risk att bli överviktiga. Det finns säkert de som vill att deras hundar ska vara aggressiva och besvärliga för att det är "tufft", men jag har svårt att tänka mig att folk låter bli att kastrera t.ex. knähundar av den anledningen.

Jag hade ingen aning om att Milan kastrerade sina hundar. Det förklarar en hel del.

CITAT (Gita @ 20-02-2012, 13:57) *

Svenska Kennelklubben ser allt ur ett avelsperspektiv - de vill inte att värdefulla avelshanar ska gå förlorade. Notera att de tycker kastrering ska föregås av utvärdering för avelsvärde.
Själv tycker jag rasstandarder är ett jäkla otyg, och ser hellre att folk har lugna, harmoniska och glada hundar än en som ser ut som rasstandard.
*Stintan*
CITAT (Azur @ 20-02-2012, 14:44) *
Effekten är säkert inte alls lika tydlig som på hanar.

Av erfarenhet anser jag att kastrering är en mycket bra idé för både hundar och katter, vet faktiskt inte varför det är så ovanligt att hundar kastreras, enda nackdelen är egentligen att de löper större risk att bli överviktiga. Det finns säkert de som vill att deras hundar ska vara aggressiva och besvärliga för att det är "tufft", men jag har svårt att tänka mig att folk låter bli att kastrera t.ex. knähundar av den anledningen.

Jag hade ingen aning om att Milan kastrerade sina hundar. Det förklarar en hel del.

Svenska Kennelklubben ser allt ur ett avelsperspektiv - de vill inte att värdefulla avelshanar ska gå förlorade. Notera att de tycker kastrering ska föregås av utvärdering för avelsvärde.
Själv tycker jag rasstandarder är ett jäkla otyg, och ser hellre att folk har lugna, harmoniska och glada hundar än en som ser ut som rasstandard.

Men om man har en snäll och väluppfostrad hund är nog inte kastrering något man funderar över. Jag har själv en liten "knähund" som inte gör en fluga förnär och det enda skälet jag kan komma på att låta kastrera henne är att eliminera risken för framtida livmoderinflammation. Av de 7 hundar jag haft har, alla tikar, har en drabbats av det och kastrerades. Ingen av hundarna har varit aggressiv mot andra hundar, ingen har gått i avel och bara en blev kastrerad. Men jag förstår herkules åsikt men tycker nog att det är fel väg att gå för att få bukt med den dåliga hundhållningen.
herkules
CITAT (Azur @ 20-02-2012, 14:44) *
/.../

tummenupp.gif
Azur
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 16:13) *
Men om man har en snäll och väluppfostrad hund är nog inte kastrering något man funderar över.

Det har du ju förstås alldeles rätt i. Med katter gör man det för att annars börjar de vid könsmognaden skrika och kissa överallt, men så är det ju inte med hundar så kastrering blir bara aktuell för problemhundar.
Anma
CITAT (Azur @ 20-02-2012, 17:27) *
Det har du ju förstås alldeles rätt i. Med katter gör man det för att annars börjar de vid könsmognaden skrika och kissa överallt, men så är det ju inte med hundar så kastrering blir bara aktuell för problemhundar.

Det kan också vara så att man har både tik och hanhundar i hushållet och av den orsaken väljer att kastrera.
ingrid fuxwall
Urinläkage är en tråkig biverkan av kastrering och enligt "vår veterinär" drabbas 30% av tikarna. Samma siffra 30% drabbas av övervikt - något med ämnesomsättningen, vid kastration.

Har man både tik och hane är det ju en sak, samma om man har en hund som blir överdrivet förändrad. Skulle aldrig komma på tanken att kastrera min nuvarande tik
Anma
Min åsikt är att man i första hand ska kastrera hanhunden. Enklare ingrepp och färre biverkningar.
Överbölingen
Kastrering betyder för mig en livräddande åtgärd för djuret. Fungerar inte djuret fullt friskt så skall man inte ha det. Mänskliga aspekter annat än kärlek skall inte läggas på ett djur.

En gång när jag hade tik och hund (Hammiltonstövare) skedde en tjyvparning. Även om det var två generationer emellan (tikens mormor var kullsyster till hunden så var det inavel. Förmodligen hade det blivit fantastiska jakthundar för båda två var suveräna. Vi gick till veterinären och fick en abortspruta. Men det blev helkoll på jyckarna vid löptider 5 år frammåt. Hunden blev 16,5 år. På hans 16-årsdag sköt jag två harar för honom. Den sista kom han knallande i spåret efter ca 4 timmar och kröp upp i mitt knä.
Överbölingen
Förlåt, gick från ämnet.
Cecar Millan är helt suverän. Jag har iakttagit hans "stötar" och "lyft" i halsskinnet genomfört av både tikar (andra än modern) och hanhundar. Faktiskt är det inte mer än en vänskaplig klapp på axeln. Senast igår visade grannens jämthundstik (30 kg, Bambi Girl 3 kg) prov på båda varianterna. När vi senare träffade vår jämthundstik i Östersund så behövdes inte mer än puffarna. För ettriga valptag med nackskinnslyft till följd hade hon tydligen redan lärt sig att det betyder NEJ.

Före CM så kan jag erinnra mig att stövartiken Spectra och hennes efterföljare Stella tuktades på samma sätt fast jag förstod inte beteendet då.

Varningarna i Cecars program står mest för att om man skall kunna hålla en 40 -50 kg tung schäfer så krävs en vältränad kropp på minst 80 till 90 kilo. I Sverige är elchocker förbjudna och vissa typer av halsband. I övrigt har jag inte hittat något i Cecars behandling som skadar hunden . Obehag visserligen men det utsäts vi mänisor för varje dag. Fysiskt eller psykiskt.
herkules
CITAT (Överbölingen @ 20-02-2012, 20:25) *
/.../Obehag visserligen men det utsäts vi mänisor för varje dag. Fysiskt eller psykiskt.

varför ska man utsätta sin hund för obehag?
finns ingen anledning att ha hund då.
sen kan inte kalla CM's sätt med elhalsband, det där tunna bakom öronen som jag aldrig kommer ihåg vad det heter för obehag, det är misshandel.
det han lär ut passar sig inte i svensk hundhållning.
han gör en bra sak, han lär det amerikanska folket att hundar behöver motion.

jag menar att alla hundar som inte ska i avel ska snöpas, varför inte liksom? tänk alla så kallade tjyvparningar vi skulle slippa, alla idiotblandraser, all ogenomtänkt uppfödning, alla osålda kullar som sedan reas ut på blocket, lugnt o skönt vid hundmöten. vilket härligt hundliv!! smile.gif
Överbölingen
På grund av trådens karaktär har man fullständigt negligerat belöningen i djurhållningen.
Jfr. En tränare på fotbollplanen, slalombacken, skidspåret som ger en dunk på axeln =bra gjort!!! eller: kom igen nu, du kan bättre och en kram. Det är "puffen". Tränaren tar dig vänligt i nacken och säger –Nu fixar vi det här! Vad är skillnaden?

Men inget djur begriper de "knollriga fula" orden. Det enda de känner är ditt tonfall. Du kan säga –lilla hunddjävel, i ett smeksamt ton fall och hunden viftar på svansen och slikar dig i ansiktet. Du kan vråla –älskling och hunden stoppar svansen mellan benen och kryper iväg.
*Stintan*
Att utsätta hunden för obehag kan knappast kallas belöning! Anser man sig behöva ta till CM:s metoder har man totalt misslyckats med sin hunduppfostran.
hattstugan

Skulle vilja veta om ni som säger nej till CM:s metoder vet hur våra Polishundar dresseras???
Överbölingen
Hur mycket tänkte du och hur många gånger läste du inläggen?

Jag sitter just nu med en10 veckors taxvalp i knät och försöker skriva. Det blir lite pekfingervals. Ett lätt lyft i nackskinnet får henne att se skuldmedveten ut när hon tuggar på fleecetröjan.
Hon har just fått lite majsvällig och är busnödig.

Nu skall vi leka en stund och sedan läggdags. Hon vaknar vid åttatiden och är vrålhungrig.

Nu ville hon ner och leka med en bit rävskinn.

*Stintan*
Fortfarande jobbar CM med problemhundar och inte med vardagslydnad. Jag anser det helt förkastligt att ta till hans metoder för att uppfostra en valp så att man får bra vardagslydnad på den. Det går alldeles utmärkt att göra det med positiva metoder som inte skapar obehag för hunden. Vi pratar inte dressyr av polishundar det är något som kommer senare dessutom men jag tror knappast att det blir en bra polishund av en hund för att man använder hårda metoder i uppfostran.

Cacki
CITAT (hattstugan @ 20-02-2012, 21:34) *
Skulle vilja veta om ni som säger nej till CM:s metoder vet hur våra Polishundar dresseras???

Inte har jag då sett att min polisgranne som även är hundförare, ha något fuffens för sej när hon tränar sina hundar i alla fall. Kanske rent av borde fråga henne vad hon sysslar med...
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 20-02-2012, 22:01) *
Inte har jag då sett att min polisgranne som även är hundförare, ha något fuffens för sej när hon tränar sina hundar i alla fall. Kanske rent av borde fråga henne vad hon sysslar med...

En kursledare jag hade på brukshundsklubben hade blivande polishundar på foder och hon använde inte heller några hårda metoder i sin uppfostran av hundarna.
Cacki
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 22:06) *
En kursledare jag hade på brukshundsklubben hade blivande polishundar på foder och hon använde inte heller några hårda metoder i sin uppfostran av hundarna.

Nej, jag tror inte att poliser delar ut fler tjyvnyp till sina hundar än andra. Just nu har grannen en alldeles "odräglig unghund i värsta slyngelåldern" som hon håller på att utbilda, men där verkar det bara vara lugna puckar som gäller ändå.
Överbölingen
Har CM använt hårda metoder?
*Stintan*
Absolut!
Anma
Det är så att CM i extremfall har använt hårda metoder. I normala fall gör han inte det.

Jag vet inte om jag gjorde rätt eller fel men varje gång min hund bet mig i händerna tog jag honom i nackskinnet och sa nej. Han slutade att bitas när han var knappa åtta veckor (han är född hos oss). Så det funkade och inte tog han synbart skada vad jag märkt i alla fall.
Överbölingen
Rätt! Anma
Motti
Cesar ser en hund som en hund inte som en människa ,dom som behandlar sina hundar som människor får problemhundar därför att en hund måste ha en flockledare för att reagera sunt efter sina instinkter .Oftast är det ägaren som är problemet inte hunden ,jag njuter av att se Cesar Milan handskas med hundar och han kan verkligen tala deras "språk" .Elhalsband är faktiskt inte lika med elecktriska stötar det är inte lika mycket pös i det som ett fårstaket men elstängsel för får är okej !men inte för hundar tydligen .Kan man rädda en hund från avlivning med ett elkoppel och få ordning på problemen så tycker jag det är helt okej men elkoppel är inget för amatörer .Enda gången jag set Cesar M använda elkoppel var på hundar i Texas för han ville lära dom att ge fan i Skallerormar därför att det dör massor av hundar där varje år för att de blir bitna av just Skallerormar när de släpps lösa . Ni som är så förfärade över elkopple ta och håll i ett en gång eller ta i ett fårstängsel .
*Stintan*
CITAT (Anma @ 20-02-2012, 22:33) *
Det är så att CM i extremfall har använt hårda metoder. I normala fall gör han inte det.

Jag vet inte om jag gjorde rätt eller fel men varje gång min hund bet mig i händerna tog jag honom i nackskinnet och sa nej. Han slutade att bitas när han var knappa åtta veckor (han är född hos oss). Så det funkade och inte tog han synbart skada vad jag märkt i alla fall.

Där anser jag att du har fel.
Motti
En del har bara bestämt sig för att tycka illa om Cesar Milan därför att de föredra att behandla sina hundar som "bebisar" och i och med det så får man problemhundar .I naturligt tillstånda har en hund en Alfaledare har han inte det så blir hunden konfys och blir då en problemhund .Har själv haft fem hundar och kan säga lugnt att den första blev ingen bra hund därför att vi inte visste hur vi skulle ta itu med problemen som uppstog .Efter det har vi haft fyra Jakthundar och då vill det till att man visar VEM som är Alfaledaren och när hunden försöker ta över.Skulle rekomdera er att sitta ner och verkligen ta till er vad han säger Cesar Milan .men det finns folk som aldrig vill ändra sitt sätt att sätt och då får de också dras med sina problem ,man väljer själv vilken sorts hund man vill ha .En del kanske tycker det är bättre att skrika och gapa på sina hundar slå dom rycka och dra i kopplet annvända strypkopple med taggar osv .Jag själv föredra den enkla lösningen nämligen att se till att vara Alfaledaren från början.

Anma
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 22:48) *
Där anser jag att du har fel.

Då tycker vi inte lika. Jag tycker inte att det är en hård metod att peta på hunden eller att säga schh för att få hundens uppmärksamhet. Det är heller inte hårt att ignorera hunden när den tokskäller när man kommer in.

Men jag håller med om att en massa människor använder CMs metoder helt fel och i helt fel sammanhang. När min hund var valp för 9 år sen hade jag inte ens hört talas om CM.

Motti. Att inte gilla CM är inte synonymt med att ha problemhund. Det finns massor med CM-hatare där ute som är alldeles utmärkta hundägare.
Motti
Tyvär är det så att många förmännskligat hunden och tror att man sårar hundens kännslor om man markerar !ja vad ska man säga :(Man behöver inte slå gapa och skrika alls bara Markera vem som bestämmer det mår hunden bäst av .Är uppvuxen med hundar både i min familj i släkte och har då hafft ett antal egna plus att min man är Jägare och träffar massor av hundar och hundägare och så har vi också varit på hundutställningar med våra .Att komma till en Jakthundsutställning och inte ha någon som hälst komando på din hund är totalt omöjligt i dag .
Skaffa hund kan vem som helst göra men vad du gör med din hund sedan påverkar både dig och din hund tiden ni har har framöver om det blir ett bra hund och ägar förhållande eller om det blir ett dåligt förhållande .Vill nog påstå att de flesta har ett dåligt förhållande till sin hund därför att de vägrar inse att det är just en hund de har skaffat .
Finns massor av hundar i Sverige som mår dåligt på grund av dåligt ledarskap från ägaren många hundar som knappt får gå ut många hundar som hamnar på hundhem för ägarna inte klarar ut att ha hund och inte vet vad de ger sig in på .Därför fick vi en ny lag 1 Januari i år där det är stadgat att en hund ska rastas minst fyra gånger om dagen och att en katt ska ha tillsyn minst två gånger om dagen .Det säger väl en del om hur "himmla" bra djurägare vi är i Sverige när vi måste lagstifta om att du ska gå ut med din hund eller se till din katt slap.gif
*Stintan*
Ingen av de 7 hundar jag haft har varit någon problemhund, alla har behandlats som hund och jag gillar inte Caesar Millans metoder.
Alfaledare finns i vargflockar. Mina hundar har funkat problemfritt med alla i familjen, alla har varit delaktiga i uppfostran. Nu är jag ensam med nuvarande hund så självklart har det varit min uppgift att få henne att känna tillit och bli trygg och utifrån det lära henne det som är nödvändigt för att slippa problem.

Det är faktiskt inte antingen Caesar Millans metoder eller få en problemhund. Det finns andra mjukare metoder för att fostra en hund.
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 20-02-2012, 23:41) *
Tyvär är det så att många förmännskligat hunden och tror att man sårar hundens kännslor om man markerar !ja vad ska man säga :(Man behöver inte slå gapa och skrika alls bara Markera vem som bestämmer det mår hunden bäst av .Är uppvuxen med hundar både i min familj i släkte och har då hafft ett antal egna plus att min man är Jägare och träffar massor av hundar och hundägare och så har vi också varit på hundutställningar med våra .Att komma till en Jakthundsutställning och inte ha någon som hälst komando på din hund är totalt omöjligt i dag .
Skaffa hund kan vem som helst göra men vad du gör med din hund sedan påverkar både dig och din hund tiden ni har har framöver om det blir ett bra hund och ägar förhållande eller om det blir ett dåligt förhållande .Vill nog påstå att de flesta har ett dåligt förhållande till sin hund därför att de vägrar inse att det är just en hund de har skaffat .
Finns massor av hundar i Sverige som mår dåligt på grund av dåligt ledarskap från ägaren många hundar som knappt får gå ut många hundar som hamnar på hundhem för ägarna inte klarar ut att ha hund och inte vet vad de ger sig in på .Därför fick vi en ny lag 1 Januari i år där det är stadgat att en hund ska rastas minst fyra gånger om dagen och att en katt ska ha tillsyn minst två gånger om dagen .Det säger väl en del om hur "himmla" bra djurägare vi är i Sverige när vi måste lagstifta om att du ska gå ut med din hund eller se till din katt slap.gif

Återigen snackar du som du har förstånd till! Det finns många olika sätt att fostra hund på - det du tycker måste inte vara rätt!! Det är väl samma med barn, en del fostrar sina barn enl. Anna Wahlgrens metoder, andra efter någon annan teknik, endel använder sunt förnuft....
Det finns inte ETT sätt som funkar till 100% och alla andra sätt 0% - varken för hund eller människor!! Och det spelar ingen roll att du är 59 år och har haft 5 hundar och varit egen företagare och så vidare och så vidare......
Motti
Ha ha ha :)du har hundproblem förstår jag .Visst finns det olika sätt för oss människor att fostra hundar på men inte för hunden för den finns bara ett sätt och det är att ha en klar Alfa ledare .Finns dom som har haft hundar hela sitt liv och också varit uppfödare som inte fattat ett skit mer än att få in pengar på valpar oavset genetik eller annat .mycket få människor i dag som ser till Hunden och sund fysik !
*Stintan*
Så du tror på fullt allvar att man bara kan få en problemfri hund om man uppfostrar dom med CM:s metoder?
Motti
Japp ! så är det det har fungerat för oss .Vi har nu tänkt köpa en hund till våren en Jakthund en Luzernerstövare under moget övervägande i tre år .Och jag lovar att vi inte kommer att få några problem så länge hunden vet vem som är Alfaledaren ! utan hugg slag och gapa skika metoden eller med stryp och taggakoppel.Allr handlar om energi det du förmedlar till hunden ,en trygg hund med en stark Alfaledare blir en harmonisk hund .Mycket motion träning, mycket kärlek och så mat naturligtvis i propotion.Jag vet att det fungerar !
herkules
jag vill ha svar av motti, guds gåva till alla hundar. gå in på youtube, sök Millan's Shock Collar.mp4 och tal om för mig hur den hunden reagerar, vad den uttrycker och varför.

sen hur man kan försvara djurplågeri är för mig en gåta.
men det är jag det.
*Stintan*
CITAT (Motti @ 21-02-2012, 00:20) *
Japp ! så är det det har fungerat för oss .Vi har nu tänkt köpa en hund till våren en Jakthund en Luzernerstövare under moget övervägande i tre år .Och jag lovar att vi inte kommer att få några problem så länge hunden vet vem som är Alfaledaren ! utan hugg slag och gapa skika metoden eller med stryp och taggakoppel.Allr handlar om energi det du förmedlar till hunden ,en trygg hund med en stark Alfaledare blir en harmonisk hund .Mycket motion träning, mycket kärlek och så mat naturligtvis i propotion.Jag vet att det fungerar !

OK det fungerar för dig men varför innebär det att inte andra metoder kan fungera för andra för det är ju det du påstår. Gör man inte som du så får man problemhundar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon