|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
malcolm
25-03-2012, 21:24
CITAT (Meriona @ 25-03-2012, 21:43)  jag läser "Japansk fickplopp" varje gång jag ser den här tråden, Tamagochi tänker jag på då. Tänk vad de hittar på, japanerna. 
Gossen Ruda
25-03-2012, 21:26
CITAT (Meriona @ 25-03-2012, 21:57)  Har du övergett tågen helt nu Ruda?  Oh nej, fast just nu är det paus. Jag filmade en hel del i Skandiahamnen för DVD:n Svenska Tåg 32 som kommer ut snart och behöver liksom ladda om. Utmärkt att ladda om med AKB.
Gossen Ruda
25-03-2012, 21:55
CITAT (malcolm @ 25-03-2012, 15:23)  Enligt beskrivningen skall det vara Watanabe Mayu, hon är väl inte så framträdande. Ingår i team B.
malcolm
26-03-2012, 07:55
Var hittade du den beskrivningen? Jag googlade på Watanabe Mayu och nu känner jag igen henne från ett par videos, bla. den när de står på stranden och sjnger i blåsten. Svårt med asiatiska utseenden som sagts tidigare, de är ju så lika allihop. För övrigt gillar jag videon jag hittade och det är en av mina favoriter nu, tyvärr är det en av dem som inte är textad men den verkar handla om leksaker i alla fall och jag tycker den är lite barnsligt smårolig.
Gossen Ruda
26-03-2012, 09:23
CITAT (malcolm @ 26-03-2012, 08:55)  Var hittade du den beskrivningen? Nere till vänster under knapparna med Gilla mm. Där står det först AKB48 och efter det 渡辺麻友 som är hennes namn. Tillägg: Vad fö en Samsung TFT 22'' S22B350H LED du köpte? Jag skall köpa ny dator till landet och det är bra att veta att du är nöjd.
malcolm
26-03-2012, 09:43
OK, försökte skapa ett googlekonto men det verkar som om man skall ha gmail och det har jag åtminstone haft men det var flera år sedan jag loggade in där och har glömt både användarnamn och lösenord så jag får nog försöka registrera om mig.
Har du kollat Gunillas nostalgitråd? Handlar om en gammal järnväg i Österbotten.
Gossen Ruda
26-03-2012, 09:55
CITAT (malcolm @ 26-03-2012, 10:43)  OK, försökte skapa ett googlekonto men det verkar som om man skall ha gmail och det har jag åtminstone haft men det var flera år sedan jag loggade in där och har glömt både användarnamn och lösenord så jag får nog försöka registrera om mig.
Har du kollat Gunillas nostalgitråd? Handlar om en gammal järnväg i Österbotten. Du behöver inget konto på Google för att kolla översättningar, det är bara att klicka på "mer". Gmail får man direkt när man skapar ett konto på Google, eller YouTube, och det tog mig ett bra tag innan jag hittade en väg att bli av med det. Jag kan ju skapa mängder av egna mailadresser genom min hemsida.
malcolm
26-03-2012, 10:28
Vad bra att man inte behöver något konto på Google, de har en förmåga att lägga sig över allting annat och är som sagt ett elände att bli av med sedan.
malcolm
26-03-2012, 21:27
Nu har jag nog hittat pannkakstjejen i sjörövarvideon, hon heter Yuko Oshima och finns även med i videon där de står i blåsten på stranden och sjunger. Hittade ett klipp med bara henne och hon verkar vara en busig och lite småkul tjej, kopierade den länken men lyckaes tyvärr slarva bort den men den går kanske att hitta igen.
Har nog gjort fel nu, såg ett inslag där flera tjejer passerade förbi med namn under och jag rafsade snabbt fram paper och penna men skrev upp namnet på fel tjej, det är ett helvet när man inte ser ordentligt och inte hittar jag det där inslaget igen heller. *suck*
malcolm
27-03-2012, 00:08
Jösses vad fel jag hade, det är ju Minami Minegishi, http://www.google.se/search?q=minami+mineg...768&bih=445. Har rört till det ordentligt och blandat ihop namn, inte lika lätt att komma ihåg dem som tex. Karin Andersson. Det är ju Minami som inleder Aikakatta också och det har jag aldrig reflekterat över.
Gossen Ruda
27-03-2012, 06:35
Det ÄR svårt att hålla ordning på tjejerna, hoppas de klarar det bättre själva. Fast vi är inte ensamma om detta, titt som tätt kommer det frågor under kommentarerna där man frågar vem som är vem. jag har så smått börjat klippa ur bilder ur videorna och tänker göra en sammanställning. Här är den första:  Kommer ur den hysteriska: http://www.youtube.com/watch?v=gbyq4mfxEO8. Finns en mer städad version här: http://www.youtube.com/watch?v=ypaMqir1FIQ Ganska säker på att det är Oshima Yuko. Edit namnföljden.
malcolm
27-03-2012, 09:13
På deras hemsida finns fotonav allihop med namn under men detär ändå svårt att se vem som är vem där och jag har också funderingar på att göra ett eget album precis som du. Det är bara Mariko Shinado men kan lita på, hon ser ut och heter alltid som hon ska. Försökte förresten skriva ut bilderna på hemsidan men det gick inte, blev bara blanka papper.
Gossen Ruda
27-03-2012, 10:13
CITAT (malcolm @ 27-03-2012, 10:13)  På deras hemsida finns fotonav allihop med namn under men detär ändå svårt att se vem som är vem där och jag har också funderingar på att göra ett eget album precis som du. Det är bara Mariko Shinado men kan lita på, hon ser ut och heter alltid som hon ska. Försökte förresten skriva ut bilderna på hemsidan men det gick inte, blev bara blanka papper. Menar du den här sammanställningen?  Det är något javaskript som förmodligen ställer till det. Jag tog en printscreen och klippte till den i Photoshop. Den här kan du säkert tanka ner och skriva ut. Tillägg: Såg nu att namnföljden är ändrad till västerländsk standard med tilltalsnamnet först. Sånt ställer till det även för japanerna.  Extratillägg: Det är bara namnet med latinska bokstäver som är omkastat, kanji-tecknen är på det gamla sättet. Hur skall de ha det?
Eva i Skåne
27-03-2012, 10:29
Hej gubbar  Kul att dessa flickor kan bereda er så mycket nöje. Borde ni inte börja chatta med varandra om detta stora gemensamma intresse?
Gossen Ruda
27-03-2012, 10:34
CITAT (Eva i Skåne @ 27-03-2012, 11:29)  Hej gubbar  Kul att dessa flickor kan bereda er så mycket nöje. Borde ni inte börja chatta med varandra om detta stora gemensamma intresse?  Nänä, full insyn. Dessutom är det en hel del andra som är intresserade trots att man inte erkänner det öppet. Det syns på räknaren.
malcolm
27-03-2012, 10:36
Har upptäckt att det finns två Minami och det gör inte saken lättare.
malcolm
27-03-2012, 10:43
CITAT (Eva i Skåne @ 27-03-2012, 11:29)  Hej gubbar  Kul att dessa flickor kan bereda er så mycket nöje. Borde ni inte börja chatta med varandra om detta stora gemensamma intresse?  Det är ju det vi gör här och som Ruda säger, man ser på räknaren att det är betydligt fler än vi som läser tråden men som aldrig skriver något. Kanske för att det inte anses som riktigt fint att gilla tonårspop från Japan och i starten av denna tråd kom det en del kritiska omdömen om det hela.
malcolm
27-03-2012, 10:53
CITAT (Gossen Ruda @ 27-03-2012, 11:13)  Menar du den här sammanställningen? Ja det var den men jag skall som sagt var göra en egen sammanställning med lite bättre bilder och info om medlemmarna ifråga.
Gossen Ruda
27-03-2012, 11:14
CITAT (malcolm @ 27-03-2012, 11:36)  Har upptäckt att det finns två Minami och det gör inte saken lättare. Två Maeda också. Edit:Två Mariko och fem Haruna. Edit:Fel, fyra Haruka och en Haruna. Som sagt, det är frivilligt att läsa här och jag startade tråden för att vi skulle hålla oss här. Det är flera evighetstrådar jag aldrig öppnar i Småprat.
malcolm
27-03-2012, 12:14
Jag var också på väg att starta en AKB-tråd men du hann före, tvekade för att jag förstod att pratet om gubbsjuka skulle dyka upp men vi har varit rätt förskonade från det åtminstone den senaste tiden även om Stintan gjorde ett försök.
Gossen Ruda
28-03-2012, 10:30
Skrev en fråga om uttal mm i det andra forumet där det finns japankännare och hade med fyra exempel. Här är svaret.  "Nu är du definitivt inne på något av det allra mest komplicerade i japanskan, nämligen namngivning och användning av särskilda namnkanji och hiragana för att skriva, särskilt, flickors och kvinnors förnamn. Det går alltså att grotta ned sig i japanska för- och efternamn hur mycket som helst. I ett kort svar på ett forum får det därför bli bara att skumma på ytan. Och dina AKB48-flickors namn kan tolkas ungefär så här med efternamnet först och förnamnet sedan: 高城亜樹 Takajou (högt eller stort slott) Aki (skulle möjligen kunna tolkas som 'under trädet' dvs. i princip en liknande betydelse som efternamnet Matsushita, som betyder 'under tallen'; men aki för också tankarna till ordet för 'höst', aki, vilket med andra kanji förekommer frekvent i flickonamn på barn som är födda på hösten) Mitt tillägg, Aki är född 3 oktober 1991高橋みなみ Takahashi (höga bron) Minami (minami i sig kan normalt betyda 'söder' men eftersom namnet är skrivet med hiragana är det öppet för tolkningar. Så t.ex. är -mi på slutet ett typiskt ordled som betyder 'vacker'). 前田亜美 Maeda (framför risfältet) Ami (asiatisk skönhet) 前田敦子 Maeda (framför risfältet) Atsuko ('snällt barn' alternativt 'varmhjärtat barn'). Japanska flicknamn skrivs alltmer ofta med bara stavelsealfabetet hiragana utan kanji och det traditionellt populära -ko 子 (barn) i slutet av kvinnliga förnamn har blivit mindre populärt. Men användning av olika namnkanji (jinmeiyou) är förstås fortfarande det normala. Och valet av särskilt bra kinestecken för olika positiva egenskaper är ett bra sätt för föräldrarna att ge sitt barn ett namn med positiva vibrationer så att säga! Så över till din fråga om accenternas placering i japanskan. Och då ska redan från början sägas att japanskan inte har någon tryckaccent normalt utan snarast en tonhöjdsaccent ('pitch', musikalisk accent), lite som vår akut och grav accent alltså. Det här innebär att japanskan ofta kan låta monoton och lite stackatoartad för en västerlännings öron. Sedan ska du dela orden i sina betydelsebärande delar, dvs. efter de ingående kanjitecknen för att förstå hur det naturliga uttalet ska bli! Taka 高 + jou 城 och A 亜 + ki 樹, Taka 高 + hashi 橋 och Mina みな + mi み, Mae 前+ da 田 och A 亜+ mi 美 samt slutligen Mae 前 + da 田 och Atsu 敦 + ko 子. Det är lättare att uttala japanska namn och ord på rätt sätt om man delar upp dem i de delar som de är uppbyggda av. Efter ett tag ser man hur orden är konstruerade så att säga. Sedan ska man också förstås ta hänsyn till mängder av regler för uttalet av stavelserna. Atsuko blir då därför i normalt uttal 'atsko' på samma sätt som man sväljer 'u' respektive 'i' i sådana ord som kopulaordet 'des' (stavat desu) och maträtten 'skiyaki' (stavat sukiyaki)."
malcolm
28-03-2012, 13:15
Intressant men komplicerat, inget man lär sig i en handvändning. I en video snyger sig Mariko Shinoda i på Atsuko Maedas run för att väcka henne och då säger Mariko bara Atsu när hon tilltalar henne och det är väl ungefär som vi säger Bettan, Lasse osv. I nedanstående vide håller Maeda Matsuko en liten uttalsskola i slutet, hos mig är det textat på engelska men vet inte hur det ser ut hos dig. http://www.youtube.com/watch?v=PmDFFnYmuuw...feature=relatedVar till beroendecenter igår och tipsade om AKB till min sköterska, får höra imorgon om hon har lyssnat. Var det inte henne du frågade om förut? http://www.youtube.com/watch?v=aDUCg_hUXyc...feature=related
malcolm
28-03-2012, 13:28
Gossen Ruda
28-03-2012, 14:29
CITAT (malcolm @ 28-03-2012, 14:15)  Det ser ut som en reklamvideo för det spelet? hon håller på med.
malcolm
28-03-2012, 22:46
Ja det är det säkert men jag undrade mest om det var henne du menade.
heinrich_stubel
28-03-2012, 23:28
Nej usch. Varken musiken eller själva framförandet var något jag ville slå frivolter åt. Här är något jag tycker är bättre som ni kan lyssna kolla upp. http://www.youtube.com/watch?v=e0GqM0TqK9sInte för att det angår mig vad ni gillar men...
Gossen Ruda
29-03-2012, 08:35
CITAT (malcolm @ 28-03-2012, 23:46)  Ja det är det säkert men jag undrade mest om det var henne du menade. Jo, det snälla barnet framför risfältet.
Gossen Ruda
29-03-2012, 10:02
En av personerna som hjälpt mig med upplysningar och översättningar om AKB reser till Japan idag, han har en japansk fru. Han har erbjudit sig att köpa en av deras utgåvor för test. Det är en CD + DVD. Jag får se om DVD:n går att använda, regionkodningen kan ställa till det. Vet inte om deras DVD är kodade eller om det går att komma runt. Testing, testing. Fast det dröjer drygt 2 veckor tills han är tillbaka, undrar om naglarna finns kvar då?
malcolm
29-03-2012, 14:48
Varför bränner du inte egna CD/DVD:n?
Gossen Ruda
29-03-2012, 15:23
CITAT (malcolm @ 29-03-2012, 15:48)  Varför bränner du inte egna CD/DVD:n? Bättre kvalitet på original. Vi får se hur det går med testköpet, jag kanske kan dela med mig så småningom. Det är den här utgåvan med många godbitar som jag skall testa. ここにいたこと(kokoni itakoto) 【Original Edition】 <CD> 1.Syouzyotachiyo 2.Overtake(Team A) 3.Boku ni dekirukoto(Team K) 4.Rennai circus(Team B) 5.Kaze no yukue (Asuka Kuramochi、Sahihara Rino、Minami Takahashi、Yuko Oshima、Minami Minegishi、Yuki Kashiwagi) 6.Wagamam collection (Aika Ota、Ami Maeda、Mika Komori、Sumire Sato、Mayu Watanabe、Jurina Matsui) 7.Ninngyo no vacances (Aki Takajo、Moeno Nito、Yui Yokoyama、Tomomi Kasai、Rie Kitahara、Amina Sato、Yuka Masuda) 8.Kimi to boku no kankei(Atuko Maeda、Tomomi Itano) 9.iikagen no susume (Katayama Haruka、Haruna Kojima、Mariko Shinoda、Sayaka Akimoto、Sae Miyazawa、Rena Matsui) 10.High school days(Team Research STUDENTS) 11.Team B oshi(Team B) 12.Chance no junban 13.Beginner 14.Ponytail and Chou chou 15.Heavy rotation 16.kokoni itakoto (AKB48+SKE48+SDN48+NMB48) <DVD> 1. Ponytail and Chou chou 2. Heavy rotation 3. Beginner 4. Chance no junban KIZC.117~118(CD+DVD) \3,200(tax in)
Gossen Ruda
29-03-2012, 20:39
En av AKB:s första succéer var Aitakatta som kom 2006: http://www.youtube.com/watch?v=Elb1ceVVj2ENu har hopkoket Team Z gjort en nyinspelning: http://www.youtube.com/watch?v=m9-dssKULh0 Jag kan inte avgöra om det är en hyllning, en pastisch eller en parodi.  De tycks iaf ha roligt. Att det är Team Z ser man tydligt vid 3:50. Den är fö inspelad på samma plats där man spelat in den lätt hysteriska Kärleksrepet: http://www.youtube.com/watch?v=gbyq4mfxEO8
malcolm
30-03-2012, 00:08
Nu förstår jag inte riktigt, videon tar ju slut vid 3:50...? Har sett den förut men inte tyckt den varit något speciellt att nämna, dt som slår mig är dock att det ser ut att vara någorlunda blå himmel vilket inte brukar vara falet. Har jättebesvär ned synen ny så det är därför jag inte varit så aktiv på tråden de senaste dagarna, kul att du skall få direktimporterat materiel, många gånger kan en köpt CD/DVD innehålla extra grejor som man inte får annars, hoppas du blir nöjd och att allt fungerar, jag har (men säge det inte till nå´n  ) bränt ett tiotal videos med gott resultat och ser inte skillnad på dem mot hur det ser ut på datorn. Undrar vad som händer här, Yuki Kashiwagi (för det är väl hon..) verkar helt förstörd och jag uppattar det som hon vunnit eller utsetts till något. http://www.youtube.com/watch?v=EdUHFyRsZAI
Gossen Ruda
30-03-2012, 07:12
CITAT (malcolm @ 30-03-2012, 01:08)  Nu förstår jag inte riktigt, videon tar ju slut vid 3:50...? Har sett den förut men inte tyckt den varit något speciellt att nämna, dt som slår mig är dock att det ser ut att vara någorlunda blå himmel vilket inte brukar vara falet. Har jättebesvär ned synen ny så det är därför jag inte varit så aktiv på tråden de senaste dagarna, kul att du skall få direktimporterat materiel, många gånger kan en köpt CD/DVD innehålla extra grejor som man inte får annars, hoppas du blir nöjd och att allt fungerar, jag har (men säge det inte till nå´n  ) bränt ett tiotal videos med gott resultat och ser inte skillnad på dem mot hur det ser ut på datorn. Undrar vad som händer här, Yuki Kashiwagi (för det är väl hon..) verkar helt förstörd och jag uppattar det som hon vunnit eller utsetts till något. http://www.youtube.com/watch?v=EdUHFyRsZAISlant på tangenterna tydligen, skall vara 3:30 när de står uppställda som ett Z. Inte bara himlen är blå, alla färger är ovanligt klara. Vet inte om det är solen som gör det, de flesta videos är inspelade i konstljus. Beträffande kvaliteten så blir givetvis en hembränd DVD samma som på datorn men jag vill ha ursprungskvaliteten. Bara att lägga upp en video på YouTube innebär en försämring. Nu har jag också hittat textningen, det är en grej man kan lägga till efter uppläggningen på Tuben, det finns en videoredigerare där. Jag kollade igenom en massa kommentarer på videon om Yuki men blev inte mycket klokare. Hon har tydligen jobbat hårt för någonting och fått en belöning men vad framgår inte. En del kommentarer nämnde barnet men då menade man nog henne själv och inte att hon skulle ha barn, sånt meddelas nog inte på scen. Lite påfrestande med tårsprutet men så fort nånting känslosamt händer öppnas tårkranen på max. Ganska japanskt, även äldre män kan gråta på TV.
malcolm
30-03-2012, 07:30
Jag funderade lite på om den blå himlen är datagjord och jag försökte se om molnen rörde på sig men kunde inte avgöra saken men det starka"solljuset" kan mycket väl vara strålkastare.
Så då blev du inte klokare än jag då vad det gäller Yuki:s känsloutbrott, såg en liknande video senare med en av de andra tjejerna men inte heller där gick det att få fram någon information.
Gossen Ruda
30-03-2012, 08:03
Det mesta ljuset kommer från solen som står lågt snett bakifrån. Förmodligen har man sen också strålkastare men inte så mycket att skuggorna försvinner.
malcolm
30-03-2012, 08:28
Ja, de har sina trix för att få fram det de vill. Jag brukar se ett program som heter Mythbusters på Discovery där de testar olika myter, bla. hur filmscener i Hollywood är gjorda och det är inte allt som är vad det ser ut att vara.
malcolm
30-03-2012, 15:19
Lite bakgrundshistoria för den som orkar läsa: http://en.wikipedia.org/wiki/AKB48
skånepåg
31-03-2012, 18:43
[quote name='Gossen Ruda' date='29-03-2012, 16:23' post='1533229'] Bättre kvalitet på original. Vi får se hur det går med testköpet, jag kanske kan dela med mig så småningom. Bättre kvalitet? Finns mycket så man kan ladda ner idag i bluray kvalitet, även genom youtube om de har en musik i högkvalite med hög bitrate, och hd men de funkar också oftas bra, även i musik, finns massor med olika sajter med just flac och annat, men inte som jag hittat just för akb, har några liveuppträdande ett av dem är i hd ^^ Men musiken är det annan sak på, men som oftast, även om det är rippat i en lägre bitrate så är det inte många som hör skillnad på 300bits och 1000bits, du får ha bra en stereo och vara en audiophil ^^
Gossen Ruda
31-03-2012, 19:59
Allt försämras när man lägger upp det på Tuben, jag har laddat upp själv så jag ser skillnaden. Speciellt om inte originalet har god kvalitet. Mest vill jag ha tag på originalCD:n med ljud.
skånepåg
31-03-2012, 20:36
Gör det i high quality så minskas det inget nämnvärt, men bara mp3 eller annat i bara 100-300kbits det märker man stor skillnad på, jag konverterar ofta och har hållit på själv i ett par dagar för serier nu men bara att ställa in i programmen i youtube de borde ha rätt bra program för just det. Finns lite att läsa här http://support.google.com/youtube/bin/topi...p;topic=1733285 Får Testa på själv med hq och hd en dag
malcolm
01-04-2012, 19:02
Gossen Ruda
01-04-2012, 19:51
CITAT (malcolm @ 01-04-2012, 20:02)  Tja, den sista ger ordet playback ny innebörd.  Det går väl an att sjunga i en mick trots förinspelat ljud men skall man låtsas spela ett instrument krävs det mer. Fast vill japanerna bli lurade är det deras sak.
malcolm
01-04-2012, 21:58
Jag är inte lika överygad om att allt är fejk, åtminsone Oshima Yuko har varit med i ett band och i en "hemma-hos-video" visade hon upp sin bas av det mindre formatet. Kan hända att detta var playback av dem själva men jag tror i alla fall att de spelade själva ursprungligen, inte minst tamburinspelet övertgade mig.
Gossen Ruda
02-04-2012, 08:15
CITAT (malcolm @ 30-03-2012, 16:19)  Lite bakgrundshistoria för den som orkar läsa: http://en.wikipedia.org/wiki/AKB48Lite nytt men även mycket som står här: http://www.generasia.com/wiki/AKB48 Där står det även en del annat. En nyhet var att Maeda Atsuko skall lämna gruppen. Måste vara en chock för fansen, övriga tjejer och Akimoti själv. Hon har ju varit med från första början 2005 och är den populäraste medlemmen i omröstningar. Söt som socker.
malcolm
02-04-2012, 08:39
Jag har också sett att hon skall lämna gruppen, synd men hon har varit med sedan hon var 14 så jag kan förstå henne. Det måste vara ett hårt och inrutat liv att vara med i AKB så jag är förvånad att å många tjejerna orkar med, dessutom lär de har ett krav på sig att inte göra något som skadar AKB:s image i tre år efter de har slutat och jag kan täka mig att det handlar om nakenbilder och liknande. Söt sm socker säger du och jag kan bara hålla med, hon är nog den som är snyggast av dem allihop även om de andra också har sina estetiska fördelar. Undrar vad hon skall göra nu eftersom hon offrat sin ungdom på AKB och lär knappast ha någon utbildning att falla tillbaka på, hoppas det går bra och att hon inte hamnar på några almanackor i alla fall.
malcolm
02-04-2012, 09:36
Gossen Ruda
02-04-2012, 09:42
CITAT (malcolm @ 02-04-2012, 10:36)  Stöööön. Det går inte att kommentera klippet vilket nog är tur.  _ CITAT (malcolm @ 02-04-2012, 09:39)  Jag har också sett att hon skall lämna gruppen, synd men hon har varit med sedan hon var 14 så jag kan förstå henne. Det måste vara ett hårt och inrutat liv att vara med i AKB så jag är förvånad att å många tjejerna orkar med, dessutom lär de har ett krav på sig att inte göra något som skadar AKB:s image i tre år efter de har slutat och jag kan täka mig att det handlar om nakenbilder och liknande. Söt sm socker säger du och jag kan bara hålla med, hon är nog den som är snyggast av dem allihop även om de andra också har sina estetiska fördelar. Undrar vad hon skall göra nu eftersom hon offrat sin ungdom på AKB och lär knappast ha någon utbildning att falla tillbaka på, hoppas det går bra och att hon inte hamnar på några almanackor i alla fall. Vet du hur stor lön de har? Lite mer än fickpengar får man hoppas. Sen är de inte livegna, det går nog att skaffa sig en utbildning vid sidan om. Fast vad skall de med sån till? Kvinnor har svårt att göra karriär i Japan, att stå i en varuhusentré och buga för alla kunder är ofta ett toppenjobb. Det börjar väl långsamt ändras.
malcolm
02-04-2012, 10:12
Mariko Oshima jobbade ju som servitris innan hon kom till AKB så hon kanske får börja med det igen efter AKB men hon modellar även på sidan om dansen och sången. Många av tjejerna håller på med reklam också och man får hoppas att de har en del undanlagt på kistbotten. Jag tvivlar på att de haft tid att utbilda sig samtidigt som AKB men de är ju inte direkt lastgamla så än finns det tid för en ny karriär.
malcolm
02-04-2012, 10:46
Gossen Ruda
02-04-2012, 13:57
CITAT (malcolm @ 02-04-2012, 11:46)  Hmm, finns det något mellan raderna? "I have caused some troubles because of my mood swings" låter lite skumt, har hon gjort sig omöjlig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|