|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
*Stintan*
25-05-2012, 14:30
CITAT (Gossen Ruda @ 25-05-2012, 11:02)  Jaja, det var det där med personangrepp men stintan är ju stintan. Oförbätterlig. Fast detta visste jag inte om tysk 60-talsschlager: http://www.youtube.com/watch?v=tK8PC1IJSGUhttp://www.youtube.com/watch?v=bUCoMByWzI0http://www.youtube.com/watch?v=gbyq4mfxEO8http://www.youtube.com/watch?v=KfVtq0Oesa8Skitsnackets ohotade drottning har slagit till igen. Du ska inte snacka om personangrepp Ruda! Där leder du med hästlängder! Kanske dags för herrarna att acceptera att alla inte har samma musiksmak och att det är aningens svårt att förstå ert fanatiska intresse för dessa tjejer. Tar dom i turordning. 1. låter som vilken flickkör som helst var som helst. 2. förskräckligt ful och malplacerad utstyrsel på så unga tjejer, dansar skitdåligt urdålig musik. 3. låter som en upphottad barnvisa, "jag vill ha..." nånting, samma dåliga sprattlande och viftande med armar o ben 4. Dussinkopia av nåt gammalt, själlöst. Samma urdåliga koreografi som vanligt. Undrar var dom fått musiken ifrån?
Gossen Ruda
25-05-2012, 16:08
CITAT (*Stintan* @ 25-05-2012, 15:30)  Du ska inte snacka om personangrepp Ruda! Där leder du med hästlängder!
Kanske dags för herrarna att acceptera att alla inte har samma musiksmak och att det är aningens svårt att förstå ert fanatiska intresse för dessa tjejer.
Tar dom i turordning. 1. låter som vilken flickkör som helst var som helst.
2. förskräckligt ful och malplacerad utstyrsel på så unga tjejer, dansar skitdåligt urdålig musik.
3. låter som en upphottad barnvisa, "jag vill ha..." nånting, samma dåliga sprattlande och viftande med armar o ben
4. Dussinkopia av nåt gammalt, själlöst. Samma urdåliga koreografi som vanligt. Undrar var dom fått musiken ifrån?  Surstintan i högform. Visst kan vi acceptera andras musiksmak men samtidigt förstår vi inte vissa människors hat mot J-popen. Gäller inte detta för andra? Det är som sagts tidigare valfritt att läsa här. Huruvida vårat intresse kan kallas fanatiskt kan ifrågasättas, jag anser inte det. Svar: 1. Kanske, men håller du då på med att spida etter, svavel och aska över alla andra flickkörer också? 2. Smak är smak och kan knappast diskuteras. "Unga tjejer"? Snittåldern ligger nånstans mellan 18-20 år. Tror nog att tjejerna dansar bättre än stintan själv. 3. Ja, vad skall man svara? 4. Samma här, bara ospecificerat gnäll. Uppenbarligen kollade du inte länkarna jag la ut. Jag förstår att det kan vara svårt att se på snygga, glada, dansanta, unga kvinnor när man själv är tvärtom och har framtiden bakom sig men man får bita ihop och kolla andra odlalänkar.
Alexander-VG-zon3
25-05-2012, 16:17
CITAT (*Stintan* @ 25-05-2012, 15:30)  Tar dom i turordning. 1. låter som vilken flickkör som helst var som helst.
2. förskräckligt ful och malplacerad utstyrsel på så unga tjejer, dansar skitdåligt urdålig musik.
3. låter som en upphottad barnvisa, "jag vill ha..." nånting, samma dåliga sprattlande och viftande med armar o ben
4. Dussinkopia av nåt gammalt, själlöst. Samma urdåliga koreografi som vanligt. Undrar var dom fått musiken ifrån? Tror denna video sammanfattar det hela http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM...;feature=relmfu Blandning mellan teletubbies och ''nyttig'' willy wonka Fast denna var nog värst http://www.youtube.com/watch?v=PZ17PIaTWK8...feature=relatedIngen musik jag gillar, fast det borde man också få skriva om i en sådan här tråd. Kollade vidare snabbt, själv har jag svårt för japansk musik (och kulturen) men detta var ju så mycket bättre än AKB. http://www.youtube.com/watch?v=8Tfu6viQEr4...feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=7kZNdnv_haM...feature=related
Alexander-VG-zon3
25-05-2012, 16:23
CITAT (Gossen Ruda @ 25-05-2012, 17:08)  2. Smak är smak och kan knappast diskuteras. "Unga tjejer"? Snittåldern ligger nånstans mellan 18-20 år. Tror nog att tjejerna dansar bättre än stintan själv. Undra vad som händer när dom passerar 25-30,, då är det väl inte lika lätt att få dom att se ut som 13-15åringar. Har dom karriär kvar då? Tyvärr är det väl så.
malcolm
25-05-2012, 16:47
Mariko Shinoda är 26, lika gammal som min äldsta dotter.
[attachment=70187:akb48top..._366x550.jpeg]
malcolm
25-05-2012, 17:00
[quote name='flaxss' date='25-05-2012, 17:17' post='1551411'] Tror denna video sammanfattar det hela http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM...;feature=relmfu Blandning mellan teletubbies och ''nyttig'' willy wonka Fast denna var nog värst http://www.youtube.com/watch?v=PZ17PIaTWK8...feature=relatedIngen musik jag gillar, fast det borde man också få skriva om i en sådan här tråd. Är du helt förtorkad eller vad...?
*Stintan*
25-05-2012, 17:20
CITAT (Gossen Ruda @ 25-05-2012, 17:08)   Surstintan i högform. Visst kan vi acceptera andras musiksmak men samtidigt förstår vi inte vissa människors hat mot J-popen. Gäller inte detta för andra? Det är som sagts tidigare valfritt att läsa här. Huruvida vårat intresse kan kallas fanatiskt kan ifrågasättas, jag anser inte det. Svar: 1. Kanske, men håller du då på med att spida etter, svavel och aska över alla andra flickkörer också? 2. Smak är smak och kan knappast diskuteras. "Unga tjejer"? Snittåldern ligger nånstans mellan 18-20 år. Tror nog att tjejerna dansar bättre än stintan själv. 3. Ja, vad skall man svara? 4. Samma här, bara ospecificerat gnäll. Uppenbarligen kollade du inte länkarna jag la ut. Jag förstår att det kan vara svårt att se på snygga, glada, dansanta, unga kvinnor när man själv är tvärtom och har framtiden bakom sig men man får bita ihop och kolla andra odlalänkar. Du spyr ju galla över Loreen då kan väl jag och andra få säga vad vi tycker om era japanflickor men se nej då går du genast i taket. Vad har mina danskunskaper med detta att göra? För övrigt är jag inte ett dugg sur. Jag förväntade mig inte att du skulle svara på mina åsikter om innehållet i länkarna, jo jag lyssnade på alla om än inte hela. Du säger att smak inte kan diskuteras och ändå tål du inte att andra inte har samma musiksmak som du utan fortsätter med dina personpåhopp. Du behöver faktiskt inte bemöta mina åsikter när du ändå inte har något annat att komma med.
Alexander-VG-zon3
25-05-2012, 17:20
CITAT (malcolm @ 25-05-2012, 18:00)  CITAT (flaxss @ 25-05-2012, 17:17)  Tror denna video sammanfattar det hela http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM...;feature=relmfu Blandning mellan teletubbies och ''nyttig'' willy wonka Fast denna var nog värst http://www.youtube.com/watch?v=PZ17PIaTWK8...feature=relatedIngen musik jag gillar, fast det borde man också få skriva om i en sådan här tråd. Är du helt förtorkad eller vad...? Det var väl inte snällt att skriva så om jag är förtorkad eller ej, vad jag vet så skrev jag inget sådant mot er. Jag skriver om musiken om vad jag tycker om den. Och det borde man väl för göra i denna tråd ? eller är detta en gull gull tråd där man inte får säga nåt ont om den typen av musik ? Men om du nu vill veta är jag allt annat än förtorkad. Det Stintan skrev tycker jag den som jag länkade till sammanfattar det bra. Håller med Stintan. Får jag inte göra det? Mariko ser inte ut som 26 dels för att hon nog är sminkad och har dom kläderna sen tycker jag japaner allmänt ser väldigt unga ut kanske bra gener,, men undra hur länge hon har karriär. Att hon är lika gammal som din dotter vad har det med saken att göra ? jag är också 26 om några år. Men ser inte vad det har med saken att göra. Den utstyrseln för mig skriker förska vara sexig skolflicka. OBS inget angrepp på dom/er som gillar musiken/personerna. Men det jag tycker nu är inget som bara gäller för AKB eller hur det nu skrevs, utan alla likande pop grupper.
CITAT (flaxss @ 25-05-2012, 17:17)  Tror denna video sammanfattar det hela http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM...;feature=relmfu Blandning mellan teletubbies och ''nyttig'' willy wonka Halaj! Men sicken accossiation jag fick! Tomathoran! Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=AG5DYODIB9Iinte lika glättigt och glatt kanske, men bättre ändå! ”Det är inte lätt att vara en mjuk tomat i en hård värld” //T
Gossen Ruda
25-05-2012, 17:24
Jag har läst men inte förstått så mycket. Återkommer i kväll, nu är det trädgårdsarbete som gäller.
Alexander-VG-zon3
25-05-2012, 17:43
CITAT (Gossen Ruda @ 25-05-2012, 18:24)  Jag har läst men inte förstått så mycket. Återkommer i kväll, nu är det trädgårdsarbete som gäller. Då återkommer jag också Mera japan-pop åt svenska folket,, är det bara KBA (ursäkta men jag kommer inte ihåg kombinationen) som du/ni gillar ? eller gillar ni annan japan pop också ?
Gossen Ruda
25-05-2012, 21:06
CITAT (flaxss @ 25-05-2012, 17:17)  Tror denna video sammanfattar det hela http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM...;feature=relmfu Blandning mellan teletubbies och ''nyttig'' willy wonka Yasai-sisters(grönsakssystrarna) är en liten lustifikation. Hur kan man reagera på den? Känner ej till de nämnda namnen så jag kan ej kommentera. Fast denna var nog värst http://www.youtube.com/watch?v=PZ17PIaTWK8...feature=relatedÄr inte så förtjust i den låten heller fast det är roligt att du kollar igenom våra utlagda länkar.Ingen musik jag gillar, fast det borde man också få skriva om i en sådan här tråd. Kollade vidare snabbt, själv har jag svårt för japansk musik (och kulturen) men detta var ju så mycket bättre än AKB. http://www.youtube.com/watch?v=8Tfu6viQEr4...feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=7kZNdnv_haM...feature=relatedBotten. Tradigt och segt, ingen dans heller.CITAT (flaxss @ 25-05-2012, 17:23)  Undra vad som händer när dom passerar 25-30,, då är det väl inte lika lätt att få dom att se ut som 13-15åringar. Har dom karriär kvar då? Tyvärr är det väl så. Bra fråga men inget som engagerar mig.CITAT (*Stintan* @ 25-05-2012, 18:20)  Du spyr ju galla över Loreen då kan väl jag och andra få säga vad vi tycker om era japanflickor men se nej då går du genast i taket.
Vad har mina danskunskaper med detta att göra? För övrigt är jag inte ett dugg sur.
Jag förväntade mig inte att du skulle svara på mina åsikter om innehållet i länkarna, jo jag lyssnade på alla om än inte hela. Du säger att smak inte kan diskuteras och ändå tål du inte att andra inte har samma musiksmak som du utan fortsätter med dina personpåhopp. Du behöver faktiskt inte bemöta mina åsikter när du ändå inte har något annat att komma med. Det är långt till taket, du behöver inte överdriva. Du klagar på tjejernas danskunskaper, då undrar jag givetvis hur du dansar själv. Ok, då kommenterar jag dig inte merCITAT (flaxss @ 25-05-2012, 18:43)  Då återkommer jag också Mera japan-pop åt svenska folket,, är det bara KBA (ursäkta men jag kommer inte ihåg kombinationen) som du/ni gillar ? eller gillar ni annan japan pop också ? I första hand AKB men allt som låter bra går an.
Piccante
25-05-2012, 21:30
Som man brukar konstatera varje år när ESC går av stapeln, ingen engagerar så mycket som dålig musik
Alexander-VG-zon3
25-05-2012, 21:33
CITAT (Gossen Ruda @ 25-05-2012, 22:06)  Yasai-sisters(grönsakssystrarna) är en liten lustifikation. Hur kan man reagera på den? Känner ej till de nämnda namnen så jag kan ej kommentera.
Är inte så förtjust i den låten heller fast det är roligt att du kollar igenom våra utlagda länkar.
Botten. Tradigt och segt, ingen dans heller. Inget jag reagerade så mycket på förutom att jag klan förstå att någon orkar lyssna på det men det är ju smak och det är personligt, tyckte den passade till det Stintan skrev, dessa länkar hittade jag själv på youtube som rekommendation när jag såg andra klipp. Tyckte rösterna var fina och vacker video i dom jag länkade till, jag gillar dans och låtar med mer fart i också, hardcore lyssnar jag med på ibland och rave fast där är det inte dans,, men med AKB blir det för mycket,, jag gillar indiskt/punjab/bollywood också och dom brukar var färgglada och mycket dans men tycker det mesta jag sett av AKBB är mycket,, har kanske sett fel klipp. Men mycket folk och mycket och inte så bra röst eller dans, hade jag lagt mer energi hade jag nog kunnat hitta japansk pop som kanske går lyssna på.
Alexander-VG-zon3
25-05-2012, 21:40
Var det inte någon som skrev att det var teater över det ? för att jämföra ett annat asiatiskt land så har indiskt/bollywood mycket bättre dans och äkta teater spel i sin musik videos, vackra folk och charmigt med annorlunda/speciell röst (som vissa inte gillar men vad gör det)och dans teknik som inte ens finns bland akb.
ryss_борис
25-05-2012, 21:43
Hur orkar ni bråka om sån här skräpmusik? Ni får ha vilken smak ni vill, konsterar bara att jag och (med all rätta) många andra tycker detta är rent värdelöst.
Alexander-VG-zon3
25-05-2012, 21:46
Jag bråkar inte, tycker det är ganska intressant.  men visst är det skräpmusik för mig. Men vi fastnar för olika musik stilar av en eller flera orsaker.
*Stintan*
25-05-2012, 22:16
CITAT (flaxss @ 25-05-2012, 22:40)  Var det inte någon som skrev att det var teater över det ? för att jämföra ett annat asiatiskt land så har indiskt/bollywood mycket bättre dans och äkta teater spel i sin musik videos, vackra folk och charmigt med annorlunda/speciell röst (som vissa inte gillar men vad gör det)och dans teknik som inte ens finns bland akb. Det gädjer mig att jag inte är ensam om att tycka att varken AKB:s musik eller dans är något att jubla över. Eftersom dom lär studera både dans och teater och ändå är så dåliga så är det väl en urusel skola. Men stirrar man sig blind på tjejerna så märker man kanske inte hur dåligt det är. Annars brukar väl idoldyrkan tillhöra tonårstiden. Jag bråkar inte heller utan tycker tråden är ett ganska intressant och lite märkligt fenomen.
Gossen Ruda
26-05-2012, 07:15
Det är nog snarare så att en del stirrar sig blinda på kjollängden och sen varken ser eller hör något annat. Kollar man in vilken grundskola som helst här i landet lär man dock se riktiga småflickor som klär sig både sämre och mer utmanande. Årets mode tycks vara minimala shorts som visar betydligt mer ben än AKB, men eftersom många är hemmablinda fattar man inte. Lägg därtill en del generaliseringar, lite förutfattade meningar och inte minst en massa främlingsfientlighet så är utgången given. Just det senare är tyvärr ett faktum sen lång tid. Plocka fram det gamla Tintinalbumet Blå Lotus och studera hur japanerna avbildas så kanske ni fattar. Jag försökte intressera min brorsa men det gick inte. Orsaken var att japanerna utrotade tigrar och noshörningar för traditionell medicin. Dessutom förstod han inte språket. Dvs på grund av förutfattade meningar mm hade han stängt sinnena i förväg. Jag tror inte att tjejerna i AKB använder malt noshörningshorn för att stärka potensen så vad har det med saken att göra? Just språket tycker jag är intressant, som ni kanske märker har jag börjat lära mig lite hur det är funtat. Jag gillar språk trots att jag egentligen är en dålig språkmänniska. Däremot var det inga problem att ta hit en amerikansk mailkompis på semester för några år sen trots att amrisarna mördar irakier, afganer m.fl på löpande band och att man inte kan stava till miljövård ens på engelska. Det var det inget att ta fasta på. Nej, nu får det bli lite AKB-videos för att bli på gott humör.  Tillägg: För att förekomma de väntade påhoppen om att jag desperat försöker försvara mitt fanatiska intresse så vill jag påpeka att det jag skrivit ovan är ett sakligt och lugnt inlägg.
Alexander-VG-zon3
26-05-2012, 09:25
Jag har lyssnat bara på deras röster och sett dansen. Men såklart också sett deras utseende och utstyrsel,, verken dans, röst, utstyrsel är nåt som faller mig i smak.
Jag gillar inte när svenska unga tjejer klär ut sig i minimala plagg och sminkar sig nåt otroligt, vilket händer redan i 10-12års ålder.
sqrulan
26-05-2012, 09:37
CITAT (*Stintan* @ 25-05-2012, 10:16)  Man behöver bara lyssna på en av AKB:s låtar för alla låter likadant....som en dålig gammal tysk 60-talsschlager. Ert intresse för dessa unga tjejer är sjukt!
sqrulan
26-05-2012, 09:44
CITAT (malcolm @ 25-05-2012, 17:47)  Mariko Shinoda är 26, lika gammal som min äldsta dotter.
[attachment=70187:akb48top..._366x550.jpeg] Just därför är det sjukt att du tittar på sånt där!
malcolm
26-05-2012, 16:06
På sånt där... Vad menar du med det? skulle det vara fel på något sätta att gilla en speciell popgrupp bara för att de kommer från Japan och består av unga kvinnor... Tycker snarare att de som har fördomar och bara ser snusk i korta kjolar skall tänkas om, inte någonstans uppträder tjejerna med sexuella rörelser eller är ujmanande på något sätt, inte ens i de videos där de är iklädda endast bikini.
Gossen Ruda
26-05-2012, 18:30
CITAT (malcolm @ 26-05-2012, 17:06)  På sånt där... Vad menar du med det? skulle det vara fel på något sätta att gilla en speciell popgrupp bara för att de kommer från Japan och består av unga kvinnor... Tycker snarare att de som har fördomar och bara ser snusk i korta kjolar skall tänkas om, inte någonstans uppträder tjejerna med sexuella rörelser eller är ujmanande på något sätt, inte ens i de videos där de är iklädda endast bikini. Exakt. De mest sexfixerade är de som ser snusk i allt. Freud hade nog haft en del att säga om den saken.  Jag känner inte allt igen mig i vad kritikerna skriver om oss, hatet förblindar tydligen. Flaxss klarar iaf av att skriva att han inte gillar musiken mm UTAN att samtidigt slänga skit på oss stackare som gör det. Heder.
*Stintan*
26-05-2012, 18:48
CITAT (Gossen Ruda @ 26-05-2012, 19:30)  Exakt. De mest sexfixerade är de som ser snusk i allt. Freud hade nog haft en del att säga om den saken.  Jag känner inte allt igen mig i vad kritikerna skriver om oss, hatet förblindar tydligen. Flaxss klarar iaf av att skriva att han inte gillar musiken mm UTAN att samtidigt slänga skit på oss stackare som gör det. Heder. Vadå slänga skit??? Är ni verkligen så naiva att ni inte förstår att människor reagerar på ert överdrivna flickintresse?
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-05-2012, 18:58
Gossen glöm aldrig vad du skrév i början, att alla män dras till småflickor........
Vad tror du att folk tror om dig, en gammal gubbe .......
ryss_борис
26-05-2012, 19:11
Det är just hur ni är som besatta som väcker uppmärksamhet. Och just att det är yngre tjejer, eller att de åtminstone försöker se ut som yngre.
Att i princip alla fertila personer av manligt kön rent fysiskt i viss mån tänder på fertila kvinnor är uppenbart, och den som påstår motsatsen ljuger. Även om mannen är 20, 40 eller 70 år, så finner han generellt sett en kvinna mer attraktiv som 20-åring än som 40-åring.
Jag personligen har dock svårt att se något attraktivt, vackert eller ens njutbart för örat i de videos ni postat. Talanglös smörja är en bra benämning...
ryss_борис
26-05-2012, 19:16
CITAT (sqrulan @ 26-05-2012, 10:44)  Just därför är det sjukt att du tittar på sånt där!  Många tycker så, men det är det egentligen inte. Rent vetenskapligt hade det snarare varit konstigt om han INTE funnit det "roligt" Att sen vara helt besatt av det kan tyckas lite egendomligt. Personligen bryr jag mig inte. Observera att jag nu pratar om den som är 26 år gammal, vilket han menade. (som jag också antar ser så gammal ut, eftersom jag inte sett det)
26-05-2012, 19:35
ryss det är inte normal att en gammal gubbe tänder på småflickor, det är sjukt
När jag läste upp tråden dör min sambo så blev han mer än galen för att han tänkte på sina flickor (barnbarn)
Att man har olika musiksmak är ju en sak men att man dras till småflcikor......
Halaj! Utifrån något slags socialpsykologiskt perspektiv är denna tråd intressant. Och verkligen inte PK. Jag tror att det var Stig ”slas” Claesson som påstod att alla män egentligen suktar efter småflickor, bara det att de flesta inte vågar erkänna det. Men det stämmer då inte in på mig iaf. Jag väljer en milf före en fjortis vilken dag i veckan som helst. Till saken: Ur: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lolita_(term)”I Japan används även termen om en oskuldsfull flickaktighet och en klädstil. I detta fall har ordet lolita ingen koppling till sexualitet, pornografi eller en förförisk attityd, utan är endast fokuserad på oskyldig flickaktighet men utan någon mörkare underton(min fetning). Det är en klädstil inspirerad av rokoko med klänningar med stora underkjolar och ett väldigt docklikt utseende.” Mer: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lolita_(subkultur)//T
*Stintan*
26-05-2012, 20:27
CITAT (Tapio @ 26-05-2012, 20:45)  Halaj! Utifrån något slags socialpsykologiskt perspektiv är denna tråd intressant. Och verkligen inte PK. Jag tror att det var Stig "slas" Claesson som påstod att alla män egentligen suktar efter småflickor, bara det att de flesta inte vågar erkänna det. Men det stämmer då inte in på mig iaf. Jag väljer en milf före en fjortis vilken dag i veckan som helst. Till saken: Ur: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lolita_(term)"I Japan används även termen om en oskuldsfull flickaktighet och en klädstil. I detta fall har ordet lolita ingen koppling till sexualitet, pornografi eller en förförisk attityd, utan är endast fokuserad på oskyldig flickaktighet men utan någon mörkare underton(min fetning). Det är en klädstil inspirerad av rokoko med klänningar med stora underkjolar och ett väldigt docklikt utseende." Mer: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lolita_(subkultur)//T Är det Ruda och Malcolm som varit inne på wikipedia och skrivit?  Den rokokoinspirerade klädstilen såg man inte mycket av i bikinivideon och sängkammarvideon m.fl.
Gossen Ruda
26-05-2012, 21:18
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-05-2012, 19:58)  Gossen glöm aldrig vad du skrév i början, att alla män dras till småflickor........
Vad tror du att folk tror om dig, en gammal gubbe ....... Uppriktigt sagt börjar jag bli trött på dig. Är du dum eller gör du dig till bara? Jag har flera gånger förklarat att jag uttryckte mig felaktigt och har även ändrat i mitt inlägg. När skall detta tränga in bakom pannbenet på dig? Så ett svar för sjuttielfte gången till alla andra som ännu inte fattat. Det är fullkomligt möjligt för både mig och malcolm att uppskatta dessa söta och duktiga japanska ungdomar och den musik de framför utan att för den skull bli besatt, fanatisk, kåt eller vilka påhittade invektiv ni hittar på. SKALL DET VARA SÅ FÖRBANNAT SVÅRT ATT FATTA. Det är bara er egen sjuka snuskfantasi som spökar. Lite japansk sköt-dig-själv-filosofi hade varit att föredra. CITAT (Tapio @ 26-05-2012, 20:45)  Halaj! Utifrån något slags socialpsykologiskt perspektiv är denna tråd intressant. Och verkligen inte PK. Jag tror att det var Stig ”slas” Claesson som påstod att alla män egentligen suktar efter småflickor, bara det att de flesta inte vågar erkänna det. Men det stämmer då inte in på mig iaf. Jag väljer en milf före en fjortis vilken dag i veckan som helst. Till saken: Ur: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lolita_(term)”I Japan används även termen om en oskuldsfull flickaktighet och en klädstil. I detta fall har ordet lolita ingen koppling till sexualitet, pornografi eller en förförisk attityd, utan är endast fokuserad på oskyldig flickaktighet men utan någon mörkare underton(min fetning). Det är en klädstil inspirerad av rokoko med klänningar med stora underkjolar och ett väldigt docklikt utseende.” Mer: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lolita_(subkultur)//T Kan ju lägga till en annan länk till Wiki, även den helt utan sexuella anspelningar. Japanerna klarar av att hålla isär olika saker vilket tydligen inte en del svenskar inte klarar av. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kawaii
26-05-2012, 21:22
CITAT (Gossen Ruda @ 26-05-2012, 22:15)  Uppriktigt sagt börjar jag bli trött på dig. Är du dum eller gör du dig till bara? Jag har flera gånger förklarat att jag uttryckte mig felaktigt och har även ändrat i mitt inlägg. När skall detta tränga in bakom pannbenet på dig?
Så ett svar för sjuttielfte gången till alla andra som ännu inte fattat. Det är fullkomligt möjligt för både mig och malcolm att uppskatta dessa söta och duktiga japanska ungdomar och den musik de framför utan att för den skull bli besatt, fanatisk, kåt eller vilka påhittade invektiv ni hittar på. SKALL DET VARA SÅ FÖRBANNAT SVÅRT ATT FATTA. Det är bara er egen sjuka snuskfantasi som spökar. Lite japansk sköt-dig-själv-filosofi hade varit att föredra. Om du är trött på mig eller inte, det bryr jag mig onte im. Du sa vad du tyckte då att du sedan ändrade det, gör inte något. Det var din ursprungliga inställning som är avgörande. Jag tycker nog du skall tänka på lite vad du vräker ur dig
Gossen Ruda
26-05-2012, 21:26
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-05-2012, 22:22)  Om du är trött på mig eller inte, det bryr jag mig onte im. Du sa vad du tyckte då att du sedan ändrade det, gör inte något. Det var din ursprungliga inställning som är avgörande.
Jag tycker nog du skall tänka på lite bad du vräker ur dig Jag tycker du skall acceptera att man kan uttrycka sig felaktigt. Det finns ju en del som skriver på tyska i ett svenskt forum. Helt fel men det får man acceptera efter en förklaring.
Vad handlar denna tråd om egentligen? Japansk kultur vs europeisk kultur?
CITAT (Tapio @ 26-05-2012, 20:45)  Till saken: Ur: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lolita_(term)”I Japan används även termen om en oskuldsfull flickaktighet och en klädstil. I detta fall har ordet lolita ingen koppling till sexualitet, pornografi eller en förförisk attityd, utan är endast fokuserad på oskyldig flickaktighet men utan någon mörkare underton(min fetning). Det är en klädstil inspirerad av rokoko med klänningar med stora underkjolar och ett väldigt docklikt utseende.” Det unika med japan är att de på nåt märkligt sätt fått många japanska kvinnor att försöka leva upp till idealet: en 11-årings kropp och en 3-årings intellekt. Och det är klart det finns en koppling till sexualitet.
ryss_борис
26-05-2012, 23:22
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-05-2012, 20:35)  ryss det är inte normal att en gammal gubbe tänder på småflickor, det är sjukt
När jag läste upp tråden dör min sambo så blev han mer än galen för att han tänkte på sina flickor (barnbarn)
Att man har olika musiksmak är ju en sak men att man dras till småflcikor...... Det är inte normalt att någon tänder på småflickor, eller småpojkar för den delen. Det är dock normalt att tända på fysiskt vuxa individer, oavsett ålder. Om jag t.ex. är 20 år, så kan fortfarande en 16 åring vara snygg, att jag sen aldrig skulle vilja vara med någon som är så ung beror dels på skillnaden mentalt, men också på att man måste tänka på konsekvenserna, hur denna person kan känna osv. Det är biologiskt normalt att tända på fysisiskt fullt utveckalde individer, men det är inte normalt (eller normalt vet jag inte, men de flesta vettiga är inte det) att vara besatt, eller därmed som många år äldre kunna tänka sig att i verkligheten vara med någon mycket yngre individ. Min personliga gräns går vid 18, och då är jag själv under 23. När jag är 60 (om jag blir det) så kommer jag fortfarande att tycka 18 åringar är snygga osv, men jag kommer för den sakens skull inte vara besatt av 18-åringar, eller ens tacka ja även om någon 18 åring skulle fråga mig. Alltså det enda jag vill klargöra är att i princip alla män tycker unga kvinnor (inga småflickor) är fysiskt attraktiva, men de allra allra flesta är så pass förnuftiga att de för den sakens skull inte jagar folk som är mycket yngre än de själva. Detta är verkligheten. Nu kan jag inte uttala mig speciellt om den där gruppen, då jag knappt sett något, men ja, om de ser ut som småflickor (vilket verkar vara fallet) så är det ganska sjukt ja. Tycker även det är konstigt att vara så pass besatt även om de ser ut som 25-åringar. Att kolla och tycka det är bra är väl en sak, men att vara helt galen i det hela ter sig lite konstigt ja.
herkules
27-05-2012, 08:14
det är kanske dags för elisabeth mfl att klappa igen käften och SLUTA sitta här och anklaga folk för något de förklarat ett antal gånger inte stämmer. läs vad folk skriver och rätta er därefter, dra inga egna slutsatser, det verkar ni faktiskt alldeles för korkade för att göra. om jag vore malcolm/ruda skulle jag be att få sudda tråden, ni blir anklagade för oerhört grova saker som folk har i sina egna hjärnor och gärna kletar av sig på andra. varför kan man ju undra ... så jävla äckligt!
Gossen Ruda
27-05-2012, 08:25
CITAT (Azur @ 26-05-2012, 23:07)  Det unika med japan är att de på nåt märkligt sätt fått många japanska kvinnor att försöka leva upp till idealet: en 11-årings kropp och en 3-årings intellekt. Och det är klart det finns en koppling till sexualitet. Gratulerar till ett av trådens mest korkade inlägg tydligen baserat på förutfattade meningar. Misstaget du och de flesta andra gör är att försöka få in det japanska tänkandet i svensk moraluppfattning utan att ta med ALLA bitarna. Då skiter det sig på förhand. Alla fakta finns redan i trådens olika inlägg, det är bara att läsa innantill. Både jag och malcolm har läst vidare på olika japanska sidor för att lära oss mer och har därmed fått en helt annan uppfattning om den japanska kulturen och det allmänna synsättet där. Jag har dessutom kontakt med en fd journalist med japan som specialitet och en annan person gift med en japanska och som åker dit minst en gång per år. CITAT (herkules @ 27-05-2012, 09:14)  det är kanske dags för elisabeth mfl att klappa igen käften och SLUTA sitta här och anklaga folk för något de förklarat ett antal gånger inte stämmer. läs vad folk skriver och rätta er därefter, dra inga egna slutsatser, det verkar ni faktiskt alldeles för korkade för att göra. om jag vore malcolm/ruda skulle jag be att få sudda tråden, ni blir anklagade för oerhört grova saker som folk har i sina egna hjärnor och gärna kletar av sig på andra. varför kan man ju undra ... så jävla äckligt! Ibland har vi olika uppfattning men du har en märklig förmåga att träffa huvudet på spiken när andra hela tiden träffar tummen.
CITAT (Gossen Ruda @ 27-05-2012, 09:25)  Gratulerar till ett av trådens mest korkade inlägg tydligen baserat på förutfattade meningar. Misstaget du och de flesta andra gör är att försöka få in det japanska tänkandet i svensk moraluppfattning utan att ta med ALLA bitarna. Då skiter det sig på förhand. Alla fakta finns redan i trådens olika inlägg, det är bara att läsa innantill. Både jag och malcolm har läst vidare på olika japanska sidor för att lära oss mer och har därmed fått en helt annan uppfattning om den japanska kulturen och det allmänna synsättet där. Nej, du bara japanofil och låtsas nu att den goda helheten inte bara uppväger de otrevliga detaljerna utan krävs för att helheten ska vara så bra. Att 50-tals-unkna könsroller och utbredd pedofili och rasism är lika viktiga facetter som kabuki, bushido, tecknade serier, shinto och körsbärsblommor i den skinande diamant som är japansk kultur. Men så är det inte. Man kan kritisera dåliga drag hos ett samhälle utan att det är ett angrepp på kulturen som helhet, och samhället kollapsar inte bara för att man angriper dåliga drag. Hedersvåld bland folk från södra medelhavsområdet och mindre asien är ett bra exempel på ett drag som kulturen skulle vara bättre utan, liksom det självförakt som är så utbrett i västeuropeisk kultur.
Gossen Ruda
27-05-2012, 11:14
CITAT (Azur @ 27-05-2012, 10:35)  Nej, du bara japanofil och låtsas nu att den goda helheten inte bara uppväger de otrevliga detaljerna utan krävs för att helheten ska vara så bra. Att 50-tals-unkna könsroller och utbredd pedofili och rasism är lika viktiga facetter som kabuki, bushido, tecknade serier, shinto och körsbärsblommor i den skinande diamant som är japansk kultur.
Men så är det inte. Man kan kritisera dåliga drag hos ett samhälle utan att det är ett angrepp på kulturen som helhet, och samhället kollapsar inte bara för att man angriper dåliga drag. Hedersvåld bland folk från södra medelhavsområdet och mindre asien är ett bra exempel på ett drag som kulturen skulle vara bättre utan, liksom det självförakt som är så utbrett i västeuropeisk kultur. Och varifrån har du dina ingående kunskaper om japan och dess kultur? Jag har som sagt andra källor med ingående personlig kännedom om Japan som motsäger detta.
malcolm
27-05-2012, 14:56
Jag förstår inte varför vissa (kvinnor) inte kan acceptera att jag och Ruda gillar en speciell popgrupp, inte någonstans har vi kommenterat tjejernas yttre företräden eller sagt att vi är sugna på någon av dem. Det är inte heller några barn det handlar om utan unga vackra kvinnor med ett positivt yttre och vackra ögon/leenden. Vist har de korta kjolar och bara ben men det är inte det kameran focuserar på utan snarare på deras ögon och det är det jag fastnar för. Se bara på detta tex. som är en av gruppens första succer. http://www.youtube.com/watch?v=SB8hk3vRCz4
malcolm
27-05-2012, 15:04
Det är fler som försöker men inga som kommer upp i samma klass. http://www.youtube.com/watch?v=e0SOevO2N68
malcolm
27-05-2012, 15:23
Ni har övertygat mig Stintan, Elisabeth, Azur, xlx, ryss mfl. Jag tycker inte alls om AKB48 längre och skall sluta lyssna/se på dem. Är ni nöjda nu? Vad skall jag göra istället då?
*Stintan*
27-05-2012, 17:14
Ni får väl gilla vilken musik ni vill! Det är inte ert musikval jag reagerar på utan att ni gamla gubbar är så sjukt fanatiska i er dyrkan av en grupp japanska tonårstjejer som kallar sig AKB48. Kom inte och påstå annat än att de i flera av videorna uppför sig utmanande. Skyll er själva att ni får reaktioner på ert beteende när ni skriver som ni gör i den här tråden eller vet ni kanske inte vad ni skrivit. Att ni sen hela tiden kommer med bortförklaringar och försöker försvara er gör ju bara att man tycker det verkar ännu mer sjukt.
malcolm
27-05-2012, 18:06
Ja fatarfortfarande inte varför en del ser något sjukt i att jag och Rudan gillar en speciell popgrupp från Japan, inte någonstans har vi kommenterat tjejernas företrääden och inte någonstans har vi diskuterat deras bröst etc. utan bara prtat om deras söta utseeneden etc. ni som ger sig på oss som några slags "fula gunnar" borde ge upp.
malcolm
27-05-2012, 18:19
Denna video borde göra att all gillar AKB48... Snacka om energi... http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=F32epua9VQs
herkules
27-05-2012, 18:45
CITAT (malcolm @ 27-05-2012, 19:06)  Ja fatarfortfarande inte varför en del ser något sjukt i att jag och Rudan gillar en speciell popgrupp från Japan, inte någonstans har vi kommenterat tjejernas företrääden och inte någonstans har vi diskuterat deras bröst etc. utan bara prtat om deras söta utseeneden etc. ni som ger sig på oss som några slags "fula gunnar" borde ge upp. det är inte sjukt så skriv inte så - rävkärringarna kan hållas med sitt sjuka så kan ni kolla in vackra japanska ögon och lyssna på gladpop istället.
herkules
27-05-2012, 18:50
CITAT (Gossen Ruda @ 27-05-2012, 09:25)  /.../ Ibland har vi olika uppfattning men du har en märklig förmåga att träffa huvudet på spiken när andra hela tiden träffar tummen. haha, vi har väldigt ofta olika uppfattning jag avskyr när folk kletar och geggar sin egen smörja på andra, det är väl ändå inte för mycket begärt att man läser det som står och förhåller sig därefter? kan man dessutom hålla sig till sak och inte associera fritt så är mycket vunnet, jag hatar sånt här jävla guilt by association.
*Stintan*
27-05-2012, 19:04
CITAT (herkules @ 27-05-2012, 19:50)  haha, vi har väldigt ofta olika uppfattning jag avskyr när folk kletar och geggar sin egen smörja på andra, det är väl ändå inte för mycket begärt att man läser det som står och förhåller sig därefter? kan man dessutom hålla sig till sak och inte associera fritt så är mycket vunnet, jag hatar sånt här jävla guilt by association. Och vad håller du själv på med??? Du bestämmer väl för sjutton inte vad andra ska ha för uppfattning om saker och ting.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|