|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
malcolm
02-04-2012, 14:18
Jag reagerade också på det där och någonstans stod det att "I take the blame" men det framgick aldrig vad det gällde men det var något om att en av tjejerna tappat bort sin mobiltelefon och inte polisanmält det så hennes telefonbok hade börjat sprides men inte heller där lämnades det någon vidare information. Var till beroendecentrum idag och min sköterska hade varit in och kollat AKB men tyvärr fungerade inte henne YouTube hemma fast hon hade kollat lite på jobbet, hon tyckte tjejerna var roliga som hon uttryckte det och kommenterade de korta kjolarna. Här kommer något tonårsaktigt med 50-talsstuk ala Millie Small. http://www.youtube.com/watch?v=pWv5A0kWY7U...lf=list_related
skånepåg
02-04-2012, 14:42
Haha sa samma sak nästan till ett ex igår och fick lite musik som beskriver det mesta vad man tycker men man får så lite tillbaka =(
malcolm
02-04-2012, 14:45
CITAT (skånepåg @ 02-04-2012, 15:42)  Haha sa samma sak nästan till ett ex igår och fick lite musik som beskriver det mesta vad man tycker men man får så lite tillbaka =( Samma sak som vad?
skånepåg
02-04-2012, 14:57
Hehe en låt som beskriver en del, men finns ju så mycket bättre ^^
malcolm
02-04-2012, 20:39
Kan det här vara någon form av avskedstal tro? http://www.youtube.com/watch?v=ICG33-cMVoQDet är inte utan att man får en klump i halsen när man ser bilderna men tjejerna har nästan börjat kännas som en familj. http://www.youtube.com/watch?v=V5hdyOgJu2I
Gossen Ruda
02-04-2012, 21:03
CITAT (malcolm @ 02-04-2012, 21:39)  Kan det här vara någon form av avskedstal tro? http://www.youtube.com/watch?v=ICG33-cMVoQDet är inte utan att man får en klump i halsen när man ser bilderna men tjejerna har nästan börjat kännas som en familj. http://www.youtube.com/watch?v=V5hdyOgJu2IOm du klickar upp infot (visa mer) får du talet på engelska. Japaner måste älska offentliga pinsamheter.
malcolm
02-04-2012, 21:24
Jag vet inte om jag vill kalla det för pinsamheter, det är väl nårmast sorgligt. Hon har ofta synts som lite ensam och utstött i många videos och jag undrar om det är en spegling av henne själv som producenterna har tagit upp som tema.
Gossen Ruda
02-04-2012, 21:41
CITAT (malcolm @ 02-04-2012, 22:24)  Jag vet inte om jag vill kalla det för pinsamheter, det är väl nårmast sorgligt. Hon har ofta synts som lite ensam och utstött i många videos och jag undrar om det är en spegling av henne själv som producenterna har tagit upp som tema. Offentliga tårflöden kallar jag för pinsamt.  Är det hon som är den ensamma cyklisten i Everyday? Jag har alltid tyckt det men är inte säker.
malcolm
02-04-2012, 21:48
Jag tror det och det är väl hon som sitter ensam på trappan i denna- http://www.youtube.com/watch?v=qJ-Drv9tVjI...lf=list_related
malcolm
03-04-2012, 02:07
Denna intervju med Tomo Yo på "engelska" känns närmast pinsam, undrar om hon begriper vad hon säger egentligen. http://www.japanprobe.com/2011/07/15/akb48...speaks-english/
Gossen Ruda
03-04-2012, 19:15
CITAT (malcolm @ 03-04-2012, 03:07)  Denna intervju med Tomo Yo på "engelska" känns närmast pinsam, undrar om hon begriper vad hon säger egentligen. http://www.japanprobe.com/2011/07/15/akb48...speaks-english/Japaners engelskakunskaper är ganska minimala, särskilt bland äldre men tydligen även bland yngre.
malcolm
03-04-2012, 21:11
Tror engeska-kunskperna är betydligt b'ttre i Thailand och intilligande steter. I den här verkar det som om hon fätt lära sig fraserna utantill bara utan att veta ved orden betyder. Kan vara så TT japanerna har viss aversiner mot engelska eftersom de fick på nöten under andra världskriget.
malcolm
05-04-2012, 01:19
Låter inte det här som en Lasse Berghagenlåt till att börja med? Har för mig att den heter Ding dong eller något sådant, om en man som var 2 meter lång. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Uu0kfVn8_Xw
Gossen Ruda
05-04-2012, 13:10
För första gången i historien har AKB höjt stämningen i min enkla sommarstuga. Hoppas bara att jag snart kan få tag på en ny dator hit, det är LITE bökigt att ta med sig den jag har hemma. Fast en hel påsk utan Tuben hade jag nog inte klarat.
malcolm
05-04-2012, 13:37
Förstår dig till fullo och jag skulle nog ha gjort likadant även om det är lite bökigt, själva datorn och skärmen går väl an men sedan skall man ha med alla sladdar och kringutrustning också men det kanske du lånar från ångdatorn. Intressant att omröstningstråden blivit så intressant förresten, folk som "aldrig" besöker denna tråd diskuterar för fullt.
malcolm
06-04-2012, 17:43
Gossen Ruda
06-04-2012, 19:15
Nja, du fick bara inte in ett mellanslag före http. CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 18:43) 
malcolm
06-04-2012, 20:20
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 20:15)  Nja, du fick bara inte in ett mellanslag före http. testar att lägga dit så får vi se.
Gossen Ruda
06-04-2012, 20:25
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 21:20)  testar att lägga dit så får vi se. Jag ändrade i din uppställning så nu funkar den.
malcolm
06-04-2012, 20:30
OK, såg det nu.  Ändrade på min egen uppställning också, hittade du några nyheter?
Gossen Ruda
06-04-2012, 20:50
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 21:30)  OK, såg det nu.  Ändrade på min egen uppställning också, hittade du några nyheter? Jag har inte hunnit kolla igenom listan. Det får bli i morgon eller senare.
malcolm
06-04-2012, 21:08
OK, påsken är lång. Undrar om de firar påsk i Japan? Förmodligen inte eftersom de har annan religion och just nu är det väl sakura som gäller.
heinrich_stubel
07-04-2012, 00:39
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 22:08)  OK, påsken är lång. Undrar om de firar påsk i Japan? Förmodligen inte eftersom de har annan religion och just nu är det väl sakura som gäller. Nej, de firar med 95% sannolikhet inte påsk då de har en annan kultur. Jo, påsk är väl från början en religiös högtid, tyvärr. Det hindrar dock intemig från att skita fullständigt i all religion och fira den för jag vill äta ägg
CITAT (Gossen Ruda @ 05-04-2012, 14:10)  För första gången i historien har AKB höjt stämningen i min enkla sommarstuga. Hoppas bara att jag snart kan få tag på en ny dator hit, det är LITE bökigt att ta med sig den jag har hemma. Fast en hel påsk utan Tuben hade jag nog inte klarat.  Halaj! Det går utmärkt att titta på youtubeklipp hur långsam dator man än har. Man får bara göra lite annorlunda: Öppna youtube i en ny flik eller nytt fönster. När klippet börjar trycker du på paus. Den röda pelaren talar ju om hur långt in i klippet man är, men ”under”den finns en grå pelare som talar om hur mycket av klippet som har laddats ner till ditt RAM-minne. Den pelaren fortsätter att växa åt höger även om klippet är pausat. Under tiden får du göra annat på datorn eller koka kaffe eller nåt. Sen när den grå pelaren är full trycker du på play och så kan du titta på hela klippet utan att det hackar. //T
Gossen Ruda
07-04-2012, 17:21
CITAT (Tapio @ 07-04-2012, 18:19)  Halaj!
Det går utmärkt att titta på youtubeklipp hur långsam dator man än har. Man får bara göra lite annorlunda: Öppna youtube i en ny flik eller nytt fönster. När klippet börjar trycker du på paus. Den röda pelaren talar ju om hur långt in i klippet man är, men ”under”den finns en grå pelare som talar om hur mycket av klippet som har laddats ner till ditt RAM-minne. Den pelaren fortsätter att växa åt höger även om klippet är pausat. Under tiden får du göra annat på datorn eller koka kaffe eller nåt. Sen när den grå pelaren är full trycker du på play och så kan du titta på hela klippet utan att det hackar.
//T Trot du inte att jag testat det? Det går bättre men bara bättre än urdåligt.
malcolm
07-04-2012, 18:20
CITAT (Tapio @ 07-04-2012, 18:19)  Halaj!
Det går utmärkt att titta på youtubeklipp hur långsam dator man än har. klippet utan att det hackar. Det gör det INTE!
Halaj!
Men varför inte? Sådär gjorde jag alltid på den tiden jag körde modemuppkoppling. Det funkade alltid utan problem.
//T
Gossen Ruda
08-04-2012, 15:35
CITAT (Tapio @ 07-04-2012, 20:07)  Halaj!
Men varför inte? Sådär gjorde jag alltid på den tiden jag körde modemuppkoppling. Det funkade alltid utan problem.
//T Det har snarare med processorns hastighet och grafikkortet att göra. Jag lovar dig, med min 12-13 år gamla dator går det inte hur jag än försöker. Det blir upprepade stillbilder av dålig kvalitet.
malcolm
08-04-2012, 16:38
Jag hade liknande problem med min win98-dator fast då gällde det inte YouTube utan en chat som jag hängde på, hann inte skriva svar förrän den fått tugga en stund och då hade jag tappat bort mig i diskussionen.
Halaj!
Ok. På min äldsta dator från 2003, med Xp pro funkar det att göra så iaf. Eller jag har inte provat på några år, så det kanske inte går på den heller. Youtube håller väl på och uppgraderar hemsidan och gör den tyngre och tyngre allt eftersom alla datorer ökar i kapacitet.
//T
malcolm
08-04-2012, 22:38
Strunt samma med datorerna nu, den här tråden skulle handla om AKB och japanska flickpopgrupper. Det börjar bli svårt att hitta nya videos och låtar som inte redan finns på min lista här. Visst kan man hitta ett och annat scenframträdande men inget i klass med aitakatta, ponytail eller heavy rotation.
Chamomille
10-04-2012, 07:04
CITAT (malcolm @ 23-02-2012, 16:39)  Jag förstod att pratet om gubbsjuka skulle dyka upp på forumet så fort jag nämnde AKB48 första gången här på sajten, kvinnor verkar ha en aversion mot allt som är yngre och vackrare än de själva. Det spelar ingen roll hur mycket jag och Ruda säger att vi beundrar tjejernas talang och att vi inte har någon sexuell attraktion tillo dem så skall vi ändå sågas jäms med fotknölarna vilket jag tar illa vid mig av. Nu är det inte bara dessa japanska tjejer det handlar om utan även andra som inte passar somliga, Pernilla Månsson-Colt i trädgårdsfredag och Anne Lundberg kallas tramsiga av somliga trots att de inte är några ungdomar men upplevs som ett hot ändå eftersom de behållit mycket av sin skönhet trots ålder och är lite skämtsamt busiga. Ren och skär avundsjuka kallas det visst. [attachment=69058:gapflabb.gif]
malcolm
10-04-2012, 11:01
Vad är det som är så himla roligt? Jag fick ju rätt.
CITAT (malcolm @ 10-04-2012, 12:01)  Vad är det som är så himla roligt? Jag fick ju rätt. Malcolm, kan vi inte försöka sansa oss lite och prata med varann istället för att ägna oss åt div personangrepp? Jag har förstått att du och Rudan känner utpekade och påhoppade när nog diskussionen egentligen ligger på ett djupare plan än så. Ambitionen med att delta i diskussionen är inte att racka ner på er utan handlar nog mer om "gubbsjukefenomenet" som sådant, Det är i alla fall därför jag skrivit mina "gubbsjukeinlägg" och om ni inte känner igen er i det (det vet bara ni själva) så behöver ni absolut inte ta år er heller. Okej? Nu till saken. Ren och skär avundsjuka skriver du och menar du verkligen att du tror att det är så, så tror jag faktiskt att du har en del personliga fördomar som du borde ta tag i. Du vill att vi ska plocka bort stämpeln som du uppfattar att vi har satt på dej, men då får du bjuda tillbaka och ta bort avundsjukestämpeln på oss kvinnor. Gå till dej själv som man. Är du avundsjuk på yngre snyggare män än dej själv? Om inte, inse då kvinnor fungerar mer likt er/dej än du verkar tro. Du nämner att "även om dom är få" så tror jag att du förmodligen har alldeles rätt. Kanske känns dom lättast igen genom en överdriven jakt på "evig ungdom" och överdrivet "ungdomligt utmanande" klädsel. Det är lika vanligt förekommande hos det motsatta könet även om man kanske ska kika efter lite andra tecken. Visserligen finns det män som också klär sej i alltför "ungdomligt och utmanande" men jakten på den "eviga ungdomen" kanske mer tar sej uttryck i en plötslig överdriven fixering vid kroppsbyggande t.ex. Jakten på "lammkött" däremot är nog vanligare förekommande för män än för kvinnor. "Äldre män med unga asiatiska kvinnor" du vet. Menar du att jag som redan har min drömprins skulle vara avundsjuk på henne och skulle vilja ha den mannen själv? Knappast! Det är ju bara en karl som "blivit över", precis som de enda kvinnorna som i så fall skulle ha anledning att vara avundsjuk på yngre kvinnor. Jag tror däremot att den sk avundsjukan lyser starkare hos män och att den dessutom faktiskt visar sej ännu längre ner i åldrarna än hos kvinnor. Du har säkert hört de rasistiska rösterna i den politiska debatten om att invandrare kommer hit och tar våra kvinnor t.ex. (Kanske inte så konstigt egentligen eftersom det liksom av naturen är hanar som uppvaktar och honor som uppvaktas.) Du nämnde även din dotter och hennes äldre avundsjuka kollegor Är du alldeles säker på att avundsjukan har med utseende att göra. Man kan ju känna sej hotad av andra skäl, menar jag. Även om dottern ser bra ut så kanske hon även var såpass ambitiös och duktig, att de äldre kvinnorna kände sin position hotad av den anledningen? För visst är väl tanken ganska befängd, att mäns anledning till avundsjuka i yrkeskarriären främst beror på att kollegan/konkurrenten har större muskler, snyggare rumpa eller större snopp?!
Gossen Ruda
10-04-2012, 14:11
Cacki, jag hoppar in och svarar även om du vände dig till malcolm eftersom jag startade tråden. Från det att jag startade tråden dröjde det bara 2 timmar så var stintan där och sänkte innehållet till strax under naveln med sitt inlägg om gubbsjuka. För mig uppskattar jag AKB för musiken, sången, dansen men givetvis även tjejerna och deras utseende. Det är dock ingen sexuell dragningskraft inblandad. Hur ända in i alla glödheta skall man då inte bli påverkad av beskyllningar om att det enda man ser är kjollängden? Det var stintan som sänkte tråden med sina anspelningar och sexuella fantasier och sen fick hon god hjälp av ytterligare tanter.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-04-2012, 15:11)  Cacki, jag hoppar in och svarar även om du vände dig till malcolm eftersom jag startade tråden. Från det att jag startade tråden dröjde det bara 2 timmar så var stintan där och sänkte innehållet till strax under naveln med sitt inlägg om gubbsjuka. För mig uppskattar jag AKB för musiken, sången, dansen men givetvis även tjejerna och deras utseende. Det är dock ingen sexuell dragningskraft inblandad. Hur ända in i alla glödheta skall man då inte bli påverkad av beskyllningar om att det enda man ser är kjollängden? Det var stintan som sänkte tråden med sina anspelningar och sexuella fantasier och sen fick hon god hjälp av ytterligare tanter. Låt det stå för henne då och försök att inte bry dej. Hon är kanske bara är ytterligare en kvinna i högen av oss som ser rött av sexism och synen på kvinnor som "objekt" vars största värde ligger i att behaga män. Du/ni får ursäkta oss för att vi tagit ställning mot detta. (Jag står fortfarande för att jag ångrar djupt att jag skrev mitt fåniga skämt. Jag gjorde det faktiskt inte alls med någon ambition att anklaga er utan mer för att avdramatisera...faktiskt. Jag har alltid sett dej och Malcolm som ett par snubbar med mycket humor och trodde att ni skulle ta skämtet på rätt sätt. F´låt igen!)
*Stintan*
10-04-2012, 14:40
Nu är du mer än lovligt barnslig Ruda. Hur kan du påstå att jag sänkte tråden bara för att jag på skämt skrev "lite gubbsjukevarning här tror jag" som ett svar på ditt inlägg där du la in en länk om någons syster som poserade för herrmagasin. Hur kan du se det som påhopp och att jag sänkte tråden? Du har faktiskt skrivit att du själv tog det på skämt till en början. Nu anklagar du mig för både ditten och datten. Du ger till och med mig skulden för vad andra skriver, tycker du det är ok?
malcolm
10-04-2012, 14:46
Jag föreslår att du startar en ny tråd i ämnet Cacki, jag tänker i alla fall inte diskutera det på denna.
CITAT (malcolm @ 10-04-2012, 15:46)  Jag föreslår att du startar en ny tråd i ämnet Cacki, jag tänker i alla fall inte diskutera det på denna. Nej, jag avstår nog. Det är kanske ett alltför känsligt ämne att diskutera, utan stor risk för bråk. Får sätta mej på händerna istället.
malcolm
10-04-2012, 15:09
CITAT (Cacki @ 10-04-2012, 16:06)  Nej, jag avstår nog. Det är kanske ett alltför känsligt ämne att diskutera, utan stor risk för bråk. Får sätta mej på händerna istället. Ett alternativ så gott som något och kanske det bästa.
malcolm
10-04-2012, 16:21
Jag tänker inte diskutera något annat än AKB eller motsvarande i denna tråden längre, möjligtvis sådant som handlar om Japan i så fall.
Gossen Ruda
10-04-2012, 16:31
Det är alltså vad jag förstår ingen som kallat mig och malcolm för gubbsjuka utan det är vi själva som påstår detta. Ingen har skrivit några antydningar om detta heller eller kommit med pikar maskerade som skämt. Det måste vara något fel på min dator för den skriver en massa på skärmen som inte tycks ha förekommit. Jag ställer en fråga igen, vad skall jag och exempelvis malcolm göra när vi på YouTube eller annars på nätet råkar på såna som AKB? Snabbt stänga av datorn eller ropa på moralpolisen? För min del tycker jag att det är självutnämnda moralpoliser som överdriver något kolossalt och lägger in värderingar som åtminstone inte jag ser, exempelvis på vad som är sexism.
malcolm
10-04-2012, 16:32
Gossen Ruda
11-04-2012, 21:15
Hallå, tråden börjar kallna och så kan vi inte ha det.  Har funderat lite på Shinoda Mariko och hennes ålder och utseende. Hon är nu nyss fyllda 26 men i den här videon från 2006 är hon alltså 20 år. http://www.youtube.com/watch?v=46n0IAIJRSk Jag skulle nog gissat på nånstans runt 15. Kan det vara så att unga japanskor utvecklas enligt en annan tidtabell än här hos oss och detta är grunden till allt trams om småflickor? Javisst, för er som inte kan tjejerna. Hon syns rätt så mycket men exempelvis från 1:34 och framåt några sekunder.
malcolm
11-04-2012, 21:25
Mariko.... i Kållered...? Har lagt märke till att asiatiskor överhuvud taget åldras väldigt snabbt och det är ingenting jag har kommit på nu, de är otoligt söta som unga med sedan går det fort "utför" också. Kanske därför AKB har det konceptet de har för att alltid verka nya och fräscha. I det här klippet verkar Mariko i alla fall betydligt yngre än nu. http://www.youtube.com/watch?v=2WihZzuQlZ4
Hade det varit killar Malcom så hade du nog blivit anklagad för att vara Gay  Jag gillar AKB tycker dom är skitbra och i helgen indoktrinerade jag våran kompis son som är 14 år att titta på dom på You Tub han sten diggade dom ! Stintan kan vi skita i !hon är ju en sådan störning här så det finns inte !bara elände med henne .
Gossen Ruda
11-04-2012, 21:31
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 22:25)  Mariko.... i Kållered...? Har lagt märke till att asiatiskor överhuvud taget åldras väldigt snabbt och det är ingenting jag har kommit på nu, de är otoligt söta som unga med sedan går det fort "utför" också. Kanske därför AKB har det konceptet de har för att alltid verka nya och fräscha. I det här klippet verkar Mariko i alla fall betydligt yngre än nu. http://www.youtube.com/watch?v=2WihZzuQlZ4Ojoj, så fel det kan bli när man pysslar med två saker samtidigt.  NU ligger rätt video där.
malcolm
11-04-2012, 21:37
Var ju samma klipp som jag bifogade.  Såg du kiippet med Mariko i den andra tråden förresten? Lite småkul.  CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 22:36)  Var ju samma klipp som jag bifogade.  Såg du klppet med Mariko i den andra tråden förresten? Oooops... nu spökar ögonen, därför det blev fel.
malcolm
11-04-2012, 21:42
CITAT (Motti @ 11-04-2012, 22:29)  Hade det varit killar Malcom så hade du nog blivit anklagad för att vara Gay  Jag gillar AKB tycker dom är skitbra och i helgen indoktrinerade jag våran kompis son som är 14 år att titta på dom på You Tub han sten diggade dom ! Stintan kan vi skita i !hon är ju en sådan störning här så det finns inte !bara elände med henne . Antagligen men jag gillade New kids on the block och Westlife också men det var före internet och YouTube. 14 år är väl det man får vara enl. odlapolisen för att tycka om AKB. *S*
Gossen Ruda
11-04-2012, 21:54
Det märkliga är att det anses att man måste vara attraherad av en artist för att gilla musiken. Har jag förresten berättat att den första LP:n jag köpte var Steets I have walked med Harry Belafonte? Helperverst.  Nej, låt oss lämna den mörka perioden av Odla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|