|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
malcolm
22-04-2012, 16:20
Sonen kom hit med edn riktig mus idag men jag ser knappt någonting och mår tämligen risigt men jag kan i alla fall lyssna på tjejerna om jág vill.
Gossen Ruda
22-04-2012, 16:55
Har du fått någon förklaring till problemen?
malcolm
23-04-2012, 03:16
Inte ännu men det har ju varit helg, hoppas på svar imorgon (idag). Skulle vilja hitta en sådan där slinga för att kunna lyssna på fler låtar i en följd men hittar ingen. Oj vad jag saknar en fullstor skärm och ett riktigt tngnt-bord nu. Det gåer ju med detta men knappt
Gossen Ruda
24-04-2012, 15:38
Nu har jag lärt mig lite mer om japanska och dess uttal som är en riktig djungel beträffande egennamn. En av tjejerna i grönsaksvideon heter på kanji 多田愛佳. Detta vill Google översatta till Manaka Tada. Hon finns inte i sinnevärlden. Jag kom dock på snilleblixten att göra en bildsökning på kanji-namet och vips dök det upp en massa bilder. En del även med namnet på romaji och hon heter alltså Oota Aika.  Inte en bokstav rätt. Här kommer en förklaring från japankännaren: "Åke-san, det är inte bara Google som har problem med det här. Det har även i princip alla japaner . Och orsaken till detta är att det inte finns bara ett sätt att uttala olika kanji i namn. Det finns otaliga namnvarianter och de enda som riktigt säkert vet hur ett namn ska uttalas är personerna själva. För att illustrera det här med olika kanjis uttal i namn så tog jag för skojs skull och testade i en japansk namnordlista uttalet av efternamnet 多田 i inlägget ovan. Och då får man följande fem olika varianter. Håll till godo! 多田 【ただ】Tada,【おいだ】Oida,【おおた】Oota, 【たた】Tata samt 【だだ】 Dada. " Nu fick jag blodad tand och testade ett annat namn jag är förbryllad över via bildsök och 松井珠理奈 som Google vill ha till Rina Matsui Pearl heter egentligen Matsui Jurina. Jag är så glad att jag är svensk, Hoho.
heinrich_stubel
25-04-2012, 20:49
Man kan ju undra var mitt inlägg med eylem-musikvideon tog vägen? Sen när är det förbjudet att posta en vanlig musikvideo? Tog det här därför att jag ville höra folks åsikter om den...
Skärpning odla!
*Stintan*
25-04-2012, 21:19
Antagligen för att den inte hade med japansk flickpop att göra. Alltså OT, något som du själv gapade högt över i en annan tråd. Det finns en annan musiktråd där du kunde lagt in den.
heinrich_stubel
25-04-2012, 21:21
CITAT (*Stintan* @ 25-04-2012, 22:19)  Antagligen för att den inte hade med japansk flickpop att göra. Alltså OT, något som du själv gapade högt över i en annan tråd. Ja det gjorde jag. Där var jag allt korkad å klagade på andra och gjorde samma sak själv
malcolm
26-04-2012, 15:11
Nu är det så här att varken jag eller Ruda är ute efter att se sexiga tjejer ala Pamela Anderson utan har ett genuint och seriöst intresse för just AKB48 ochden som läser tråden skall även finna att vi också försöker lära oss mer om Japan och det japanska spoch jag skulle verkligen vilja åka ditråket. AKB har verkligen fungerat som fina ambassadörer för sitt lan sd i dewt här fallet och jag skulle gärna via åka dit om jag hade möjlighet. Japan är även känt föt sina storslagna trädgårdar så ett besök dit vore verkligen n¨got att drömma om. Fattar inte varför så många förs ändra oss i alla falläöker få mig och Ruda att ändra uppfattning om AKB eftersom vi inte lär ändra oss i alla fall. Var och en får väl ha sin musilsmak men då kan man väl starta en egen tråd om det då. Förresten har jag "frälst" två sköterskor här på sjukhuset så gillar de också AKB48.
Gossen Ruda
26-04-2012, 16:45
Jag har bett Göran att städa bort råttskiten som skadedjuren spridit omkring sig och det har han tydligen gjort, och kan göra igen. Fö meddelade han att moderatorer är på gång snart. Det behövs verkligen, hoppas det blir någon med hårda nypor.
heinrich_stubel
26-04-2012, 17:07
Jag har aldrig postat nån video med Pamella Anderson... Postade endast en helt vanlig musikvideo för att fråga vad ni tyckte om den.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2012, 17:45)  Jag har bett Göran att städa bort råttskiten som skadedjuren spridit omkring sig och det har han tydligen gjort, och kan göra igen. Fö meddelade han att moderatorer är på gång snart. Det behövs verkligen, hoppas det blir någon med hårda nypor.  Är det de som inte är av samma åsikt som du som du kallar skadedjur och åsikterna som är råttskiten, eller hur menar du egentligen?? Om det förhåller sej så, vad tror du att en moderator med hårda nypor i så fall hade tyckt om sådana uttryck?
Gossen Ruda
26-04-2012, 17:45
Det gäller personer som med uppsåt att förstöra trådar skriver och postar länkar som inte har med trådens innehåll att göra. Det går bra att läsa vad som står i rubriken.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2012, 18:45)  Det gäller personer som med uppsåt att förstöra trådar skriver och postar länkar som inte har med trådens innehåll att göra. Det går bra att läsa vad som står i rubriken. Ok, om jag inte misstar mej helt så är ju den andra tråden med omröstningen bortplockad (inte mej emot iofs) och i den fanns ju annat än oönskade länkar, och det fick mej att börja undra bara. Red: Fel av mej! Jag hittade den.
Gossen Ruda
26-04-2012, 18:16
CITAT (Cacki @ 26-04-2012, 18:55)  Ok, om jag inte misstar mej helt så är ju den andra tråden med omröstningen bortplockad (inte mej emot iofs) och i den fanns ju annat än oönskade länkar, och det fick mej att börja undra bara. Red: Fel av mej! Jag hittade den. Jo, när inläggen som lyfte tråden till förstasidan plockades bort försvann den ner i arkivet. Låt den ligga där. Beträffande min skrivning så är jag småförbannad, dels på en del inlägg och dels på att forumet är vidöppet för angrepp. Inläggen är numera borta och snart rättas det andra till så min ilska är på väg bort. Annars är jag nog känd här för att INTE vända andra kinden till. Jag har insett att det hjälper liksom inte.
heinrich_stubel
26-04-2012, 20:34
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2012, 18:45)  Det gäller personer som med uppsåt att förstöra trådar skriver och postar länkar som inte har med trådens innehåll att göra. Det går bra att läsa vad som står i rubriken. På vilket särr förstör man en tråd genom att posta ett inlägg därman länkar till en annan musikvideo, för att höra malcolms och din åsikt? Hade varit totalt onödigt att skapa en ny tråd bara för det, så passade på i denna.
Gossen Ruda
26-04-2012, 20:49
malcolm
26-04-2012, 20:55
Varför är min och Rudas åsikter så himla viktiga då
*Stintan*
26-04-2012, 21:00
Lite konstigt är det väl att två personer ska ha en privattråd på ett allmänt forum där inte andra får skriva vad dom tycker. Det hade väl passat bättre med en chat eller mail när ni bara är två.
CITAT (*Stintan* @ 26-04-2012, 22:00)  Lite konstigt är det väl att två personer ska ha en privattråd på ett allmänt forum där inte andra får skriva vad dom tycker. Det hade väl passat bättre med en chat eller mail när ni bara är två. Kan inte annat än att hålla med dej men så länge de håller sej till en tråd så kan vi väl bjuda på det och låta dem hållas...
Gossen Ruda
26-04-2012, 21:07
CITAT (*Stintan* @ 26-04-2012, 22:00)  Lite konstigt är det väl att två personer ska ha en privattråd på ett allmänt forum där inte andra får skriva vad dom tycker. Det hade väl passat bättre med en chat eller mail när ni bara är två. 1. Detta är en av Småprats mest lästa trådar. 2. Det är fler än vi två som gillar AKB,. 3. Borde det inte räcka med att i rubriken tala om vad tråden skall handla om? Trådkapningar är allmänt illa omtyckta. Nät-etikett du vet.
malcolm
26-04-2012, 21:12
Klart att man får framföra sina åsikter men varför hela tiden försöka omvända oss genom att bifoga länkar till musikklipp som tråden inte handlar om. Det verkar som om man försöker leda in oss på den "rätta" vägen och det är himla konstigt att just den här tråden är så intressant och välbesökt...
*Stintan*
26-04-2012, 21:13
CITAT (Cacki @ 26-04-2012, 22:07)  Kan inte annat än att hålla med dej men så länge de håller sej till en tråd så kan vi väl bjuda på det och låta dem hållas...  Absolut men så har ju inte varit fallet.
*Stintan*
26-04-2012, 21:22
CITAT (malcolm @ 26-04-2012, 22:12)  Klart att man får framföra sina åsikter men varför hela tiden försöka omvända oss genom att bifoga länkar till musikklipp som tråden inte handlar om. Det verkar som om man försöker leda in oss på den "rätta" vägen och det är himla konstigt att just den här tråden är så intressant och välbesökt... Det finns väl ingen som försökt omvända er, faktiskt löjligt att påstå nåt sånt. Jag kan inte annat än undra varför ni tar allt som andra skriver i tråden som kritik och påhopp. Hur kan detta ämne vara så otroligt känsligt för er att ni plötsligt inte tål nånting utan tar illa upp och tolkar det mesta andra sagt oerhört negativt utan att det inte varit menat så. Besökssiffrorna säger ingenting egentligen. Bara att i snitt 16 personer gått in och läst när det kommit ett nytt inlägg.
heinrich_stubel
26-04-2012, 21:23
CITAT (malcolm @ 26-04-2012, 21:55)  Varför är min och Rudas åsikter så himla viktiga då Därför att det är NI som verkar gilla utländsk musik, och då undrade jag vad NI tyckte om klippet jag postade. Vadå försöka omvända er hela tiden? Postade ett klipp en gång. Bryr mig väl inte om vad ni lyssnar på, det är inte direkt så att jag ligger sömnlös om nätterna för att ni lyssnar på de där AKB4 eller vad de nu kallar sig.
Gossen Ruda
26-04-2012, 21:34
Jaha, alla diggare av AKB. Här kommer en liten förteckning av alla tjejerna i Grönsaksvideon: http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM Titta och njut. 
heinrich_stubel
26-04-2012, 21:35
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2012, 22:07)  1. Detta är en av Småprats mest lästa trådar. 2. Det är fler än vi två som gillar AKB,. 3. Borde det inte räcka med att i rubriken tala om vad tråden skall handla om? Trådkapningar är allmänt illa omtyckta. Nät-etikett du vet. Hmm, så som du formulerat huvudinlägget, så får man helt enkelt gå på själva trådtiteln, och då inse att det handlar om japansk flickpop, och inget annat. Alltså inte Akb4 specifikt. Det du gjorde var att rabbla en massa fakta om en enskild grupp, och sen avsluta med ordet är fritt. Vart vill du komma egentligen? Det är japansk flickpop själva tråden handlar om så som du formulerat dig, varken mer eller mindre. Detta var OT, men måste bara påpeka det då du verkar tro att du bestämmer vad tråden ska handla om därför att du skapde tråden, vilket du inte gör. Har jag skapat en tråd om bilar kan jag inte mitt i allt ändra mig och säga att det ska handla om båtar. För att hålla mig till ämnet kan säga att jag inte gillar japansk flickpop att döma av det jag hittills hört.
CITAT (malcolm @ 26-04-2012, 22:12)  Klart att man får framföra sina åsikter men varför hela tiden försöka omvända oss genom att bifoga länkar till musikklipp som tråden inte handlar om. Det verkar som om man försöker leda in oss på den "rätta" vägen och det är himla konstigt att just den här tråden är så intressant och välbesökt... Men är du så säker på att det just är intresset för AKB48 som drar mest eller kan det rent av vara era (över-)reaktioner på andras inlägg som gör folk nyfikna?? Tagga ner lite så ska ni nog få se att ni får ha er tråd ifred.
heinrich_stubel
26-04-2012, 21:36
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2012, 22:34)  Jaha, alla diggare av AKB. Här kommer en liten förteckning av alla tjejerna i Grönsaksvideon: http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM Titta och njut.   Tycker i princip alla ser likadana ut, men det är väl för att jag inte umgås med japaner kontinuerligt.
Gossen Ruda
26-04-2012, 21:39
CITAT (Cacki @ 26-04-2012, 22:35)  Men är du så säker på att det just är intresset för AKB48 som drar mest eller kan det rent av vara era (över-)reaktioner på andras inlägg som gör folk nyfikna?? Tagga ner lite så ska ni nog få se att ni får ha er tråd ifred. Vi är ganska nertaggade.  Däremot tror jag att många motståndare till "kawaii" tittar in här för att bättra på sitt förråd av onda tankar och fördomar. Natti natti.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2012, 22:39)  Vi är ganska nertaggade.  Däremot tror jag att många motståndare till "kawaii" tittar in här för att bättra på sitt förråd av onda tankar och fördomar. Natti natti. Jo visst, just nu kanske och möjligtvis om trådskaparen har monopol på att avgöra saken själv kanske. Är det någon som yppar åsikter som går emot era kan ni svänga ganska duktigt i humöret.
Gossen Ruda
27-04-2012, 05:41
CITAT (Cacki @ 26-04-2012, 22:56)  Jo visst, just nu kanske och möjligtvis om trådskaparen har monopol på att avgöra saken själv kanske. Är det någon som yppar åsikter som går emot era kan ni svänga ganska duktigt i humöret. Det går alldeles utmärkt att framföra kritik mot j-popen för alla kan inte gilla all musik. Dock klarar de flesta inte av att framföra sån kritik utan att samtidigt komma med personangrepp på de som gillar musiken och sen är käbblet igång. Jag har tappat räkningen på hur många inlägg som direkt eller indirekt handlat om gubbsjuka och att vi skulle vara "attraherade" av tjejerna och att det skulle vara enda anledningen till vår beundran. Att även ett par kvinnliga medlemmar här också gillar j-popen tycks gå spårlöst förbi för nga antydningar om lesbisk pedofili har synts till. Jag tror nog att en del här borde se över sina fördomar över män och musiksmak INNAN man skriver inlägg.
*Stintan*
27-04-2012, 07:00
CITAT (Gossen Ruda @ 27-04-2012, 06:41)  Det går alldeles utmärkt att framföra kritik mot j-popen för alla kan inte gilla all musik. Dock klarar de flesta inte av att framföra sån kritik utan att samtidigt komma med personangrepp på de som gillar musiken och sen är käbblet igång. Jag har tappat räkningen på hur många inlägg som direkt eller indirekt handlat om gubbsjuka och att vi skulle vara "attraherade" av tjejerna och att det skulle vara enda anledningen till vår beundran. Att även ett par kvinnliga medlemmar här också gillar j-popen tycks gå spårlöst förbi för nga antydningar om lesbisk pedofili har synts till. Jag tror nog att en del här borde se över sina fördomar över män och musiksmak INNAN man skriver inlägg. Fortfarande så var det där med gubbsjuk ett skämt och jag fattar inte att du tog det som ett påhopp. Gubbsjuk är för mig inget allvarligt ord utan ett ord som man kan använda lite retsamt. Att sen det ena lett till det andra är faktiskt lika mycket ditt och malcolms fel som någon annans. Ni får väl ha vilken musiksmak ni vill, varför skulle någon ha synpunkter på det, men andra måste ju inte ha samma smak. Därför är också era försvarstal ganska obegripliga och faktiskt fullständigt onödiga.
Gossen Ruda
27-04-2012, 07:18
Alla kan ha fel, utom stintan.  Ibland kan även ett oskyldigt skämt vara malplacerat eller kan du dra ett judeskämt i en fullsatt synagoga? Nog tjafsat om detta, jag går vidare.
*Stintan*
27-04-2012, 07:28
CITAT (Gossen Ruda @ 27-04-2012, 08:18)  Alla kan ha fel, utom stintan.  Ibland kan även ett oskyldigt skämt vara malplacerat eller kan du dra ett judeskämt i en fullsatt synagoga? Nog tjafsat om detta, jag går vidare. Jag har aldrig påstått att jag aldrig har fel. Det ligger inte för mig att vara en besserwisser. Ta åt dig min förklaring istället för att älta det du missförstått som påhopp. Din jämförelse med judeskämt är absurd.
malcolm
27-04-2012, 20:46
*Stintan*
27-04-2012, 22:06
Bra malcolm att du kan ha lite roligt mitt i alla bedrövelsen, det behöver du säkert.
heinrich_stubel
27-04-2012, 22:30
CITAT (*Stintan* @ 27-04-2012, 23:06)  Bra malcolm att du kan ha lite roligt mitt i alla bedrövelsen, det behöver du säkert. Ja, och vill man skratta ännu mer så är det fritt fram att leta upp samtliga inlägg där du antydde att grammtiken är helig och skrev att den absolut ej kan förändras. Det var komik i dess rätta bemärkelse
malcolm
28-04-2012, 07:50
Gossen Ruda
28-04-2012, 08:51
CITAT (malcolm @ 28-04-2012, 08:50)  Du menar att vi skall sätta rotaration?  Du pratade förut om en film? Hittat något mer eller är det TV-serien som avses: http://wiki.d-addicts.com/Majisuka_Gakuen Ett hopklipp med ledmotivet? Det börjar på riktigt 2 minuter in: http://www.youtube.com/watch?v=_fcAEkH09_M Glöm inte att gå in på CC nere i linjalen och aktivera engelsk textning. Det blir LITE mer förståeligt. Tror nästan att Anma skulle kunna gilla musiken, gulligheten är iaf borta.  Malcoms åkerspöke finns med, rollfiguren heter Daruma. Som är en japanska trädocka, http://en.wikipedia.org/wiki/Daruma_doll
malcolm
28-04-2012, 21:38
Tyvärr kan jag inte kolla klippen just nu, min rumskompis sover och jag hsr ings lursr här, Skall be sonen att ta med nästa gång men just nu är ögonen tämligen ansträngda också.
Gossen Ruda
29-04-2012, 06:48
CITAT (malcolm @ 28-04-2012, 22:38)  Tyvärr kan jag inte kolla klippen just nu, min rumskompis sover och jag hsr ings lursr här, Skall be sonen att ta med nästa gång men just nu är ögonen tämligen ansträngda också. Ingen panik, det får ta den tid det tar. Hoppas du får hjälp snart, dette måste vara frusterande för dig. Då tänker jag inte enbart på frånvaron av AKB.  Den finns även i scenversion: http://www.youtube.com/watch?v=JLsHGEkqePA
malcolm
29-04-2012, 08:11
Gossen Ruda
03-05-2012, 21:00
Tråden börjar kallna, dags för lite kultur. http://www.youtube.com/watch?v=bUCoMByWzI0Tobenai Agehachou, eller Wingless Swallowtail på engelska. På svenska följdaktligen Vinglös Svalstjärt. Så kallades Makaonfjärilen även hos oss tidigare. Trevligt för en gammal fjärilssamlare och amatörentomolog att AKB sjunger om fjärilar. Visserligen har jag lite svårt att koppla ihop texten och titeln med dansen och den övriga miljön men varför vara så allvarlig?  Det kan vara samma Makaon som vi har de sjunger om, den finns ända bort dit, men de har dessutom fler liknande arter.
Oj så vackra ögon flickorna har!
Gossen Ruda
04-05-2012, 08:57
CITAT (silos @ 04-05-2012, 08:35)  Oj så vackra ögon flickorna har! Jo, och det utan en massa spackel. Fast lite makeup har man kostat på sig även om jag inte är någon expert på den saken. Annars är det alltid drunkningsrisk i orientalernas svarta brunnar till ögon, speciellt kvinnornas.
CITAT (Gossen Ruda @ 04-05-2012, 09:57)  Jo, och det utan en massa spackel. Fast lite makeup har man kostat på sig även om jag inte är någon expert på den saken. Annars är det alltid drunkningsrisk i orientalernas svarta brunnar till ögon, speciellt kvinnornas. En bra make up ska aldrig synas, den ska endast skapa en illusion.....
Gossen Ruda
04-05-2012, 15:33
CITAT (Cacki @ 04-05-2012, 15:22)  En bra make up ska aldrig synas, den ska endast skapa en illusion.....  Så sant, så sant. Jag har aldrig förstått mig på kvinnor som tror att de är en träbåt om våren. Dvs som måste spacklas och målas innan de går ut.
CITAT (Gossen Ruda @ 04-05-2012, 16:33)  Så sant, så sant. Jag har aldrig förstått mig på kvinnor som tror att de är en träbåt om våren. Dvs som måste spacklas och målas innan de går ut. Här ser man lite hur flickorna i AKB kan tänkas se ut utan sminket.
Gossen Ruda
04-05-2012, 16:03
CITAT (Anma @ 04-05-2012, 16:49)  Här ser man lite hur flickorna i AKB kan tänkas se ut utan sminket. Det var ganska manipulerande foton som inte var tagna på samma villkor.
CITAT (Anma @ 04-05-2012, 16:49)  Här ser man lite hur flickorna i AKB kan tänkas se ut utan sminket. Nämen...blemmor och märken i ansiktena som alla andra!  "Illusionen som sprack??" Tur i alla fall att man satt upp svartmarkerade skyddsräcken runt brunnarna, Rudan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|