|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Hi Hi ja 14 kan man lätt bli när man lyssnar på gammal musik från tonåren  Jag älskar Westlife Time after Time(om titeln är rätt) tex !Man ska lyssna på sin inre röst och det som gör en lycklig och glad  Sen kan man skita i dom som försöker göra ner ens glädje !finns dom som trivs med att leva i gråzonen och alltid vara negativa .
malcolm
11-04-2012, 22:17
CITAT (Gossen Ruda @ 11-04-2012, 22:54)  Det märkliga är att det anses att man måste vara attraherad av en artist för att gilla musiken. Har jag förresten berättat att den första LP:n jag köpte var Steets I have walked med Harry Belafonte? Helperverst.  Nej, låt oss lämna den mörka perioden av Odla. Min första LP var med Johnny Cash och mina bröder tyckte den var förfärlig och det här var före Folsom prison och de där andra fängeleskivorna men när de sedan kom köpte de också JC så visst finns det någon slags regel vad man får tycka om och inte. Samma med maten i skolbespiningen, vad det gällde spenat tex. som jag älskade men aldrig fick hemma.
malcolm
11-04-2012, 22:36
Nu får jag tacka för i afton, det svider so eld i ögat och är jag kom tillbaka från toan sprang jag in i dörrposten så sonen kom och undrade vad som hände. God natt med ER mOTTI O. rUDA. Ha det gott!
Gossen Ruda
12-04-2012, 08:09
Malcolm, du pratade om nån film? Ramlade över det här klippet som kan vara från den filmen. Inget att ha enligt min mening. http://www.youtube.com/watch?v=54CC0xzUGM4...feature=related
Chamomille
12-04-2012, 08:27
CITAT (Motti @ 11-04-2012, 22:29)  Hade det varit killar Malcom så hade du nog blivit anklagad för att vara Gay  Jag gillar AKB tycker dom är skitbra och i helgen indoktrinerade jag våran kompis son som är 14 år att titta på dom på You Tub han sten diggade dom ! Stintan kan vi skita i !hon är ju en sådan störning här så det finns inte !bara elände med henne .  Gå och hämta hem hästarna snälla du.
malcolm
12-04-2012, 13:04
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2012, 09:09)  Malcolm, du pratade om nån film? Ramlade över det här klippet som kan vara från den filmen. Inget att ha enligt min mening. http://www.youtube.com/watch?v=54CC0xzUGM4...feature=relatedNej, det verkar onekligen inget att h om det är den. Så många grupper/artister som skall göra film och så blir det bara skräp, tänker närmast på Beatles, Elvis Presley och inte minst Sven Ingvars där den sista blev en riktig flopp. Har iof. sig inte sett den men ett par av de övriga har jag lidit mig igenom.
Gossen Ruda
12-04-2012, 13:32
Riktiga fans bryr sig inte, de går ändå och tittar. Vi kanske är så stora fanar ändå? All kortkort och sexism till trots.
CITAT (Motti @ 11-04-2012, 22:29)  Hade det varit killar Malcom så hade du nog blivit anklagad för att vara Gay  Jag gillar AKB tycker dom är skitbra och i helgen indoktrinerade jag våran kompis son som är 14 år att titta på dom på You Tub han sten diggade dom ! Stintan kan vi skita i !hon är ju en sådan störning här så det finns inte !bara elände med henne . Så fullständigt elakt och smaklöst att skriva en sådan kommentar! Dessvärre rätt typiskt av Motti som inte någon gång visat prov på varken insikt eller kunskap. Tvärtom verkar hennes nivå sjunka i takt med innehållet i vinflaskan. Detta bevisar ju bara att bristen på moderator är akut! I Andra forum hade medlemmar som skriver liknande inlägg blivit avstängda.
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2012, 09:09)  Malcolm, du pratade om nån film? Ramlade över det här klippet som kan vara från den filmen. Inget att ha enligt min mening. http://www.youtube.com/watch?v=54CC0xzUGM4...feature=relatedDet är riktig musik med där i alla fall. Alltid något!
Elisabeth-Västkustkolonisten
12-04-2012, 14:13
CITAT (Monaxe @ 12-04-2012, 14:35)  Så fullständigt elakt och smaklöst att skriva en sådan kommentar! Dessvärre rätt typiskt av Motti som inte någon gång visat prov på varken insikt eller kunskap. Tvärtom verkar hennes nivå sjunka i takt med innehållet i vinflaskan.
Detta bevisar ju bara att bristen på moderator är akut!
I Andra forum hade medlemmar som skriver liknande inlägg blivit avstängda. Monaxe då hade flera medlemmar här blivit avstängda sista tiden för deras elaka kommentarer. Jag som t.o.m. försvarade motti när gossen ruda kallade henne "fyllekärring" här på forumet. Men nu gör jag det inte längre. Elisabeth
malcolm
12-04-2012, 14:17
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2012, 14:32)  Riktiga fans bryr sig inte, de går ändå och tittar. Vi kanske är så stora fanar ändå? All kortkort och sexism till trots.  Förmodligen skulle jag gå och se filmen om den dök upp på svenska biografer vilket jag tvivlar starkt på, jag får väl ta med dubbla ögonlappar om det förekommer korta kjolar.
Gossen Ruda
12-04-2012, 15:06
CITAT (Anma @ 12-04-2012, 14:42)  Det är riktig musik med där i alla fall. Alltid något!  Fanns det musik? Tyckte mer det lät som en plåtverkstad.  CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 12-04-2012, 15:13)  Monaxe då hade flera medlemmar här blivit avstängda sista tiden för deras elaka kommentarer.
Jag som t.o.m. försvarade motti när gossen ruda kallade henne "fyllekärring" här på forumet. Men nu gör jag det inte längre.
Elisabeth Svårt att välja sida?
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2012, 16:06)  Fanns det musik? Tyckte mer det lät som en plåtverkstad.  Det är bara för att du inte är miljöskadad.
Gossen Ruda
12-04-2012, 15:28
CITAT (Anma @ 12-04-2012, 16:15)  Det är bara för att du inte är miljöskadad.  Alltid något att bli glad för.  Förresten malcolm, noterade du att åkerspöket skymtade förbi på en del av filmen? Det är kanske därifrån klippen med henne härstammar.
Gossen Ruda
12-04-2012, 21:16
Dags för lite tips inför kvällen.  Jag har fått den här låten på hjärnan och den snurrar flera gånger per dag i olika versioner. Jag har iofs tipsat för den tidigare men här kommer lite mer. Den heter alltså てもでもの涙 på kanji, Temo demo no namida på romanji och Careless tears på engelska. Tack vare att jag fick hjälp med skriften på romanji kom jag vidare med sökningar. Den kom ut för ganska exakt 3 år sen och då med artisterna på följande video, Kashiwagi Yuki och Saeki Mika: http://www.youtube.com/watch?v=YBVnX_la4ik Mika fick senare på året ta sin graduate och lämna gruppen pga sin knäskada. Det finns en massa versioner på Tuben och här kommer en kortare varsion med Mariko och Yuko: http://www.youtube.com/watch?v=DTwHK77AWecVill ni ha texten så finns den här på två talspråk och tre skriftspråk: http://stage48.net/studio48/temodemononamida.htmlGod natt.
malcolm
12-04-2012, 22:42
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2012, 16:28)  Alltid något att bli glad för.  Förresten malcolm, noterade du att åkerspöket skymtade förbi på en del av filmen? Det är kanske därifrån klippen med henne härstammar. Jo, jag noterade det också och jag har sett henne i fler klipp men tvivar på att hon är medlem i AKB.
malcolm
12-04-2012, 22:53
CITAT (Anma @ 12-04-2012, 14:42)  Det är riktig musik med där i alla fall. Alltid något!  Tyckte det lät som något från Sergio Leones spagettivästern med Clint Eastwood.
malcolm
12-04-2012, 23:34
Gossen Ruda
13-04-2012, 05:39
CITAT (malcolm @ 12-04-2012, 23:42)  Jo, jag noterade det också och jag har sett henne i fler klipp men tvivar på att hon är medlem i AKB. Hon kanske är sk filmstjärna. Mycket av filmen(?) verkar komma från skolvärlden så hon kanske skall förställa en sadistisk lärarinna?  CITAT (malcolm @ 13-04-2012, 00:34)  Hon kan bli riksdagsman/kvinna.
malcolm
13-04-2012, 11:42
CITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2012, 06:39)  Hon kanske är sk filmstjärna. Mycket av filmen(?) verkar komma från skolvärlden så hon kanske skall förställa en sadistisk lärarinna?  Eller en mobbarelev. CITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2012, 06:39)  Hon kan bli riksdagsman/kvinna. Skulle passa bra, då skall jag rösta på henne.
malcolm
13-04-2012, 11:51
merlin68
13-04-2012, 15:38
Min 20-åriga dotter gillar att jogga med koreansk flickpop i hörlurarna och även sonen lyssnar på det här duktiga tjejerna. http://www.youtube.com/watch?v=rtRND5Ik4csMin 20-åriga dotter gillar att jogga med koreansk flickpop i hörlurarna och även sonen lyssnar på det här duktiga tjejerna. http://www.youtube.com/watch?v=rtRND5Ik4cs
malcolm
13-04-2012, 17:05
Har lyssnat lite på dem också fast inte fastnat för dem som med AKB. Här kommer i alla fall ett bidrag. http://www.youtube.com/watch?v=fhseD2tRLUY
merlin68
13-04-2012, 17:48
CITAT (malcolm @ 13-04-2012, 18:05)  Har lyssnat lite på dem också fast inte fastnat för dem som med AKB. Här kommer i alla fall ett bidrag. http://www.youtube.com/watch?v=fhseD2tRLUYJa jag tycker de är riktigt bra  Jättebra att lyssna på när man gör tråkgöra hemma, typ städning...Då kan man ta lite danssteg med dammsugaren eller dammvippan
Gossen Ruda
13-04-2012, 18:09
Det där var väl ännu porrigare än AKB?
merlin68
13-04-2012, 18:25
Äsch, jag klarar ju av att se det och jag är tant så såååå porrigt är det väl inte  Är man pryd så går det bra att bara lyssna också
CITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2012, 19:09)  Det där var väl ännu porrigare än AKB? Fast jag tycker musiken är bättre. Sen försöker man inte framställa dessa koreanska kvinnor som skolflickor eller yngre än de är, i alla fall inte i dessa två videos, som man bevisligen gör med AKB där vuxna och halvvuxna kvinnor kläs upp i skoluniform. Jag har i för sig inga åsikter om just det, men andra har det, uppenbarligen. Men de är inte de enda som gjort det, Britney Spears till exempel. http://www.youtube.com/watch?v=C-u5WLJ9Yk4
malcolm
13-04-2012, 20:28
Vad kallas detta för då? Made in Sweden. http://www.youtube.com/watch?v=JZhfGyRlSroCITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2012, 19:09)  Det där var väl ännu porrigare än AKB? Håller definitivt med och AKB har jag aldrig upplevt som porriga eller sexiga, bara söta. Otroligt söta. Undrar vad detta räknas som..? http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...p;v=7w0VDosEsTY
Gossen Ruda
13-04-2012, 20:36
Jaså, var det musik på de koreanska klippen. Jag trodde det var störningar.  Nej, då ligger AKB bättre till för min smak.
malcolm
13-04-2012, 20:37
AKB48 rules.
malcolm
13-04-2012, 21:03
Skulle vara intressant att se din favoritlista Ruda även om det förskommer korta kjolar, skoluniformer eller annat snusk.
CITAT (malcolm @ 13-04-2012, 21:28)  Vad kallas detta för då? Made in Sweden. http://www.youtube.com/watch?v=JZhfGyRlSroHåller definitivt med och AKB har jag aldrig upplevt som porriga eller sexiga, bara söta. Otroligt söta. Undrar vad detta räknas som..? http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...p;v=7w0VDosEsTYAmy Diamond är ett barn i den där videon och försöker inte att framstå som något annat än just det. Det där andra var uselt. I klass med AKB.
malcolm
14-04-2012, 00:07
Gossen Ruda
14-04-2012, 05:43
Jag måste faktiskt tillstå att jag fattar inte ett dyft av problemet med japanska skoluniformer. För mig är kläder enbart kläder och inget annat. Det finns givetvis kläder av olika slag, form och färg, vilka kan vara mer eller mindre vackra i mina ögon men utöver detta ger det inte mig nånting. Fördelen med uniformer är just det uniforma, det är lugnare för ögat att se en grupp människor iklädda likadana kläder än en massa olika mönster och färger. När rörelserna också är uniforma blir det ännu bättre. Så varför just skoluniformerna väcker såna känslor begriper jag inte. Det enda jag kan tänka är att man har egna värderingar, föreställningar och kanske fördomar, med i bagaget vilket jag totalt saknar. Kanske beroende på att mitt kläd och modeintresse närmar sig noll. Jag bedömer kläder efter hur de ser ut och inget annat.
malcolm
14-04-2012, 16:26
Efter att ha googlat lite om skoluniformer i Japan så har jag förstått att det är mode där med uniformsinspirerade kläder så det som uppfattas som en skoluniform behöver inte alls vara det och det är väl det som AKB_S skapare har hakat på.
CITAT (malcolm @ 14-04-2012, 17:26)  Efter att ha googlat lite om skoluniformer i Japan så har jag förstått att det är mode där med uniformsinspirerade kläder så det som uppfattas som en skoluniform behöver inte alls vara det och det är väl det som AKB_S skapare har hakat på. Det var väldigt vad du engagerar dej i att försöka urskuldra ev sexistiska kopplingar. Känner du dej träffad eller inte?.......BRA, du har redan sagt att du inte gör det, vad är det då att älta om? Ni kan väl åtminstone sluta att kasta omkring gliringar i en massa andra trådar i alla fall?
Gossen Ruda
14-04-2012, 20:25
CITAT (Cacki @ 14-04-2012, 18:33)  Det var väldigt vad du engagerar dej i att försöka urskuldra ev sexistiska kopplingar. Känner du dej träffad eller inte?.......BRA, du har redan sagt att du inte gör det, vad är det då att älta om? Ni kan väl åtminstone sluta att kasta omkring gliringar i en massa andra trådar i alla fall? Då kanske du också kan sluta upp med gliringar i den här tråden? Fast innan du ger dig av kan du få förklara på vilket sätt AKB är sexistiskt? Eller var kom det sexistiska in i bilden?
CITAT (Gossen Ruda @ 14-04-2012, 21:25)  Då kanske du också kan sluta upp med gliringar i den här tråden? Fast innan du ger dig av kan du få förklara på vilket sätt AKB är sexistiskt? Eller var kom det sexistiska in i bilden? Tja, jag tycker t.ex att tjejerna är tillräckligt söta för att inte behöva uppträda i raffset för att behaga betraktaren.... Jag har inte skrivit några gliringar förutom det där första skämtet som inte föll i god jord precis, men det har jag faktiskt redan bett om ursäkt för. Kan ni inte ta ursäkten så är det inget som jag kan göra något åt. Resten av det jag skrivit är mina åsikter och inga gliringar.
Gossen Ruda
14-04-2012, 21:20
CITAT (Cacki @ 14-04-2012, 22:13)  Tja, jag tycker t.ex att tjejerna är tillräckligt söta för att inte behöva uppträda i raffset för att behaga betraktaren.... Jag har inte skrivit några gliringar förutom det där första skämtet som inte föll i god jord precis, men det har jag faktiskt redan bett om ursäkt för. Kan ni inte ta ursäkten så är det inget som jag kan göra något åt. Resten av det jag skrivit är mina åsikter och inga gliringar. Uppträda är väl synd att säga, det har figurerat i en video av hur många som helst. På scenen ser man inget av sånt. Fast jag anser fortfarande att det inte är sexistiskt, möjligen sexigt. Åtninstone enligt min och Wikis definition.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-04-2012, 22:20)  Uppträda är väl synd att säga, det har figurerat i en video av hur många som helst. På scenen ser man inget av sånt. Fast jag anser fortfarande att det inte är sexistiskt, möjligen sexigt. Åtninstone enligt min och Wikis definition. Tillräckligt söta för att göra sej på en video med kläderna på också... Sexism är ett vitt begrepp som inte ens wiki kan definiera på några rader text. För mej ingår också utnyttjande av kvinnor som (sex)objekt. Men visst, kopplar man bara sexism ihop med ordet diskriminering kan jag förstå att du undrar. Har du något lämpligare ord som jag kan använda så kan jag göra det istället.
malcolm
14-04-2012, 22:56
CITAT (Cacki @ 14-04-2012, 18:33)  Det var väldigt vad du engagerar dej i att försöka urskuldra ev sexistiska kopplingar. Känner du dej träffad eller inte?.......BRA, du har redan sagt att du inte gör det, vad är det då att älta om? Ni kan väl åtminstone sluta att kasta omkring gliringar i en massa andra trådar i alla fall? Just det, varför älta men det verkar onekligen intressant detta eftersom du inte kan låa bli att titta in i denna tråden om kommentera. Spelar det någon roll egentligen hur många gånger >Ruda och jag säger att vi INTE ser någpt sexistiskt med AKB?
Tjejerna är ju bra vet jag och jag kan inte se något i deras show som har med sex att göra !jag ser bara ett gäng tjejer som har kul sjunger och dansar ! sen får väl vem som helst gilla dom gammal som ung !
malcolm
14-04-2012, 23:30
Heja Motti!
Gossen Ruda
15-04-2012, 06:31
CITAT (Cacki @ 14-04-2012, 22:41)  Tillräckligt söta för att göra sej på en video med kläderna på också... Sexism är ett vitt begrepp som inte ens wiki kan definiera på några rader text. För mej ingår också utnyttjande av kvinnor som (sex)objekt. Men visst, kopplar man bara sexism ihop med ordet diskriminering kan jag förstå att du undrar. Har du något lämpligare ord som jag kan använda så kan jag göra det istället. Du behöver egentligen inte använda några sådana ord alls, det räcker med att skriva att du inte gillar AKB. Pratar du om sexism och annat negativt blir det samtidigt en pik, medveten eller omedveten, mot malcolm och mig. Vem som utnyttjar vem eller om det öht är frågan om utnyttjanden kan diskuteras men den diskussionen blir nog för omfattande. Kvinnor har dock i alla tider utnyttjat sin sexuella dragningskraft för att skaffa sig fördelar hos den andra halvan av befolkningen, sen kan man vända och vrida på det faktumet hur mycket som helst. En annan sak är den här lite löjliga debatten om kjollängden. Vad ingen tagit upp är frågan om hur det ser ut ute på stan i Japan med kjollängd, det kanske är fullt naturligt med kortkort. En antydan kan man se i videon Sakura no shiori: http://www.youtube.com/watch?v=lhEK1mxOm-I I början finns det några scener från tjejernas sminkrum och när de kommer ur hissen. Kolla benen. Antingen är det långbyxor typ träningsoverall eller korta kjolar eller shorts. Jag väntar snart besked från en Japanresenär huruvida han kom över några CD+DVD men jag skall även fråga om kjollängd mm. Tillägg: Förresten kan vi alla behöva en bensträckare så här på söndagsmorronen. Här kommer 50 sexistiska flickben i full frihet: http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...7b5olg&NR=1Extratillägg: Givetvis funkar den här videon som uppiggare även andra dagar precis som titeln säger: Everyday.
CITAT (malcolm @ 14-04-2012, 23:56)  Just det, varför älta men det verkar onekligen intressant detta eftersom du inte kan låa bli att titta in i denna tråden om kommentera. Spelar det någon roll egentligen hur många gånger >Ruda och jag säger att vi INTE ser någpt sexistiskt med AKB? Kommenterar här gör jag eftersom den handlar om AKB48. Ni kan väl försöka hålla era gliringar här också? Det måste vara jobbigt för dem som inte har något intresse av AKB48 om den dåliga stämningen sprider sej i en massa andra trådar.
Gossen Ruda
15-04-2012, 08:04
CITAT (Cacki @ 15-04-2012, 08:38)  Kommenterar här gör jag eftersom den handlar om AKB48. Ni kan väl försöka hålla era gliringar här också? Det måste vara jobbigt för dem som inte har något intresse av AKB48 om den dåliga stämningen sprider sej i en massa andra trådar. Skall försöka. Påpeka gärna också där det sker, när det sker, om det sker.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-04-2012, 09:04)  Skall försöka. Påpeka gärna också där det sker, när det sker, om det sker.
Monica i Nässjö
15-04-2012, 10:53
Men diskussionen handlar väl egentligen inte om att kjollängden är kort, att det är vanligt förekommande i Japan eller att samma fenomen finns här, det handlar väl om varför ni visar ett sånt brinnande intresse för dessa unga kvinnor? Jag är ganska övertygad om att hade det handlat om Ami Diamond eller Spice Girls så hade reaktionerna blivit precis de samma med gliringingar och skämt om gubbsjuka, tyvärr. Men nu bedyrar ni ju att det bara handlar om deras kvalitéer som underhållare så okej, jag tror er. Måste dock erkänna att jag har väldigt svårt att se de kvalitéerna
Gossen Ruda
15-04-2012, 12:53
CITAT (Monica i Nässjö @ 15-04-2012, 11:53)  Men diskussionen handlar väl egentligen inte om att kjollängden är kort, att det är vanligt förekommande i Japan eller att samma fenomen finns här, det handlar väl om varför ni visar ett sånt brinnande intresse för dessa unga kvinnor? Jag är ganska övertygad om att hade det handlat om Ami Diamond eller Spice Girls så hade reaktionerna blivit precis de samma med gliringingar och skämt om gubbsjuka, tyvärr. Men nu bedyrar ni ju att det bara handlar om deras kvalitéer som underhållare så okej, jag tror er. Måste dock erkänna att jag har väldigt svårt att se de kvalitéerna  Återkommer senare, skall fundera på orsakerna.
malcolm
15-04-2012, 14:00
CITAT (Gossen Ruda @ 15-04-2012, 07:31)  En annan sak är den här lite löjliga debatten om kjollängden. Vad ingen tagit upp är frågan om hur det ser ut ute på stan i Japan med kjollängd, det kanske är fullt naturligt med kortkort. En antydan kan man se i videon Sakura no shiori: http://www.youtube.com/watch?v=lhEK1mxOm-I I Märkligt att ingen någonsin har kommenterat den videon trots att den presenterats här flera gånger, om inte annat så borde man ha lagt märke till sången...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|