Full version: Jag börjar
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
hellen99
..diket med geväret i högsta beredskap. Så vad skulle jag göra? Försöka rädda paddan eller.....
Månskensbonden
göra frugan glad?" fortsatte Sören. "Så jag gav paddan en riktig kyss, och döm om min förvåning när den förvandlades till...
Biggan_
en Cadillac! Vad skall jag ha den här till, tänkte Sören, jag har ju inte...
Månskensbonden
...något barn jag kan skriva över den på så jag slipper alla p-böterna. Jag får nog helt enkelt plantera...
Betty
...blommor i bagageluckan och ställa den i trädgården - snacka om exklusiv upphöjd rabatt! Sören var stolt över sin ...
Biggan_
kreativitet och tänkte att det måste ju finnas mer man kan dekorera trädgården med! Han for till skroten och hittade där bl.a en gammal dubbelsäng i järn. Den här kan ...
ullislerum
bli finfin som pallkrage, men jag måste nog..
Betty
...ta en sväng förbi Konsum och köpa några dääiliga danska wienerbröd med chokolääde i mitten att blidka den skjutglada frugan med. Men plötsligt ...
Månskensbonden
...började det regna, och...
ullislerum
alla planer bara föll, det konstiga var att..
Biggan_
det började regna rödfenad fisk! Oboy, tänkte Sören, det här är ju underligt, men min stora chans att tjäna en förmögenhet! Dubbelsängen kan kanske komma till pass nu! Om jag...
Yin o Yang
bygger om den till simbassäng och planterar in lite ...
Diabolique
...gäddnate, så kan jag kanske odla Rödfens i dubbelsängen! Men vad ska då frugan säga?... och alla damerna från finlandsbåtarna? Nej, det är nog säkrast att...
Månskensbonden
skippa gäddnaten och satsa på surkål istället. Jag bäddar helt enkelt med badlakan, och...
Diabolique
Erbjuder sina sänggäster att snorkla i surkålsbadet. Och så blev det. Men han hade inte räknat med att hans tilltänkta sänggäster...
Yin o Yang
skulle äta surkålen, vilket fick till effekt att det blev bubbelbad i stället för ...
Månskensbonden
...fisljummen spa-inpackning. Sören fick lov att justera bubbelmängden med en blåstång, och det gjorde ju inte...
Yin o Yang
saken bättre, för den nöp de finska damerna i ...
Betty
tårna och andra mer prekära ställen när damerna simmade omkring i surkålbadet. Nej nu är goda råd dyra muttrade Sören...
Yin o Yang
fast jag har hört att de har rea hos Moderaterna på ...
ullislerum
blåfärg, man kanske skull ta och...
Diabolique
..måla om huset i denna arbetarnas nya färg. och vid närmare eftertanke så kanske Rödfens skulle göra sig mycket bättre med...
MB1965
... örtinpacking på grillgallret i midsommar, för fisk är...
ullislerum
som tokiga i inpackningar av olika slag! Det är så stärkande för..
MB1965
... stussen och rumpan, så passa på att bli en ny människa lagom till....
ullislerum
allsång på skansen drar igång, på scen där står nämligen...
Biggan_
Sveriges sexigaste man, nämligen..
Månskensbonden
....Peps Perssons gamla halvbror Kalsong-Eddie, som bland annat skall gosa med sin tama...
Betty
lama och sjunga duett med den världsberömda...
Månskensbonden
...operadivan Bianca Castafiore, som lustigt nog är ordförande i föreningen ...
Yin o Yang
Rädda Rödfensen eftersom hon fått för sig att de är en ...
Månskensbonden
...sällsynt variant av Gulbröstad Regnbågslax. Ja, hon är lite färgblind, den goda Miss Castafiore, men hon sjunger La Traviata som en hel...
Diabolique
...stucken gris, och hon dansar på ett...
Månskensbonden
...pansarförstärkt specialgolv, för hon är ganska så fet, och dessutom...
Diabolique
har hon opererat in stilettklackar av titan som sticker ut ur hälarna, men hennes största talang är...
Biggan_
att hon med tankens kraft kan skifta färg på sitt eget hår med bara någon minuts mellanrum. Elva olika kulörer har hon lyckats få fram. En annan...
Farbror Blå
märklig förmåga är att hon kan sluka vad som helst utan att det påverkar hennes figur. En gång svalde hon faktiskt en..
misSophie
...hel kamel, för att få formerna på rätt plats igen, efter...
Farbror Blå
att ha råkat snubbla i en hyvel och därefter utsetts till årets planka.
Kamelen förändrade dock inte mycke, det ensa dom hände..
Biggan_
var att hon blev puckelryggad. Någon..
Diabolique
som däremot inte är puckelryggad är Madonna, men även hon har förmågan att skifta hårfärg väldigt ofta. Dock inte genom tankens kraft som Miss Castafiore, utan genom...
Farbror Blå
som många italienar helt enkelt använda spillolja istället för..
Yin o Yang
spillkråka som inte har alls samma effekt. Använder man spillkråka blir resultatet ...
Månskensbonden
i alla fall bättre än om man använder en hackspett, vilket ju kan resultera i en extra fontanell, och ett näste fullt av...
Diabolique
kvalsterbeprydda hackspettsungar, vilket för övrigt gett upphov till uttrycket "bad hair day" eftersom...
Månskensbonden
...Sören ursprungligen var från Skanör-Kvalsterbo och ju hade bad både hair och dair i sin dubbelbubbelsäng. Tur för honom att frugan hans inte...
Diabolique
har märkt av det eftersom hon varit fullt upptagen med...
Yin o Yang
att övertyga danskarna om piggvarens förträfflighet jämfört med rödefensens när det gäller ...
Betty
ryggsim.
Dessutom var hon ju mitt uppe i sin paddjakt, man kunde se henne smyga omkring i vassen med hagelbössan i högsta hugg. Hennes planer på grodlårsmiddag skulle inte få komma på skam för alla rödefens i världen.
Sören längtade...
Månskensbonden
...en stillsam kväll i timmerkojan, när plötsligt Bianca Castafiore brast ut i...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon