Full version: Jag börjar
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Merlin
...kungens livgardister....
aanderss
och de var några senila hemvärnsgubbar på 85 år
Merlin
...uppstämde The Ark's bidrag till melodifestivalen 2007....
aanderss
med dragbasun och trumma
Merlin
och dom spelade så underbart att fåglarna ramlade döda ner från skyn! Plötsligt dök Lasse Berghagen upp från ingenstans, iförd en ....
aanderss
bastkjol och samtidigt sjöng han sin nya låt bastkjolsvalsen
Merlin

Låten började så här:
aanderss
på rios gator jag var när de var karnival. Jag har 17 år och kär i en carmencita. mitt namn var fritjof andersson
Månskensbonden
"Jag led Helvetets alla kvaaal
som en tvåmeters Rosa på baaaal
för jag ville byta min fiooool
mot Carmencitas kjooool
och dansa vals i Rios kvarteeer
iklädd bastkjol och handklaveeeeeeeer"

När Bert i Skara fick höra denna visa så...
aanderss
så ville han inte ha med berghagen att göra utan berghagen fick gå till ett annatt skivbolag.Den förste att spela in låten var hans exrok lill-babs i en duett med
Alba
Ingvar Oldsberg.
Dessväre blev inte skivan någon större framgång så man beslutade att försöka hitta en ny artist som skulle kunna framföra låten i Vita Huset
aanderss
Den nya artisten var Gudrun som skulle framföra den på triangel samtidigt som Kurt Olsson
Alba
Gudrun och Kurt startade sin resa.

Resan tog mycket längre tid än de trott och när de klev av planet upptäckte de att de tagit fel plan och landat i.....
aanderss
ja vart hade det landat? Kurt steg av planet och framför honnom stod det 3 feta sumobrottare utav kvinligt kön. Hade de månne kommit till Japan?
Bettis
men där står ju även en hel flock elefanter.....
aanderss
hade inte de rymt i från en djurpark
Månskensbonden
"Snablar!" sa Kurtan. "Sumobrottare och elefanter?! Ja, den amerikanska fetma-epidemin har sannerligen gått långt!"
Sedan gick han och Gurdun runt och hälsade artigt på de feta CIA-agenterna på gräsmattan utanför Vita Huset. "Lysande förklädnader grabbar! Rockar fett!"

Presidenten Gösta W. Buske (ja han hade visst en svensk anfader) petade sig förstrött i näsan, och sa:
aanderss
med skrikande röst VART HAR DU ARNE!!!!!!!!????
Månskensbonden
"Åh, han köpte Jan Guillou av mig för flera år sen. Skulle visst bli nån sorts riddare i en roman tror jag..."

President Buske vände sig om till sin feta fru Gloria och viskade
aanderss
Gudrun är ju snygg
Månskensbonden
Gloria drämde genast sin handväska i nyllet på President Buske, och ur den rämnande handväskan for...
Alba
en burk arsenik.

Gloria tittade förskräckt på sin man. Hann mannen se vad hon hade i väskan. Som tur var blev han lite groggy så han såg inte vad den innehöll.
Nu var goda råd dyra. Nu gällde det att gömma burken med arsenik.

Om någon såg vad hon hade i väskan skulle hennes planer spolieras. Nästkommande dag skulle hon..........
Ophelia
....snabbt och elegant ta sin make av daga med arseniken och blåsa upp sin uppblåstbara Barbara (i form av en man). Ingen skulle märka någon skillnad då hennes levande make (för tillfället) såg precis ut som den uppblåstbara dockan. Enda skillnaden var att dockan förmodligen hade mer i huvudet och var betydligt mer aktiv på sin fritid.....
aanderss
men då plötsligt kom bill clinton
Dealer
som inte heller hade något i huvudet. Han tog dock raskt tag i saker ock ting. Beställde handgemäng och en ...
aanderss
sekund senare var de slagsmål
Dealer
men Buske tog tag i situationen och skickade en insatsstyrka för att ...

aanderss
får att få slut på bråket
Dealer
Som urartade med en internationell kris som innebar att ...
aanderss
ryska armén måste ryka ut till usa
Alba
Vars högste ledare visade sig vara Monica Lewinsky.
Alla höll andan när de såg vem hon var. Hur skulle nu Bill Clinton reagera.......
Dealer
Han höll dock masken men glömde att han höll den i fickan, dvs. det var ingen som såg att han höll i masken. Till slut fick han fram masken och höll upp masken så att alla skulle se. Det visade sig dock att masken levde och hade fortfarande jord på sig vilket skapade en stor uppståndelse som visade sig vara...
Månskensbonden
...tämligen befogad, eftersom detta var en Contrubela Caxidor, den mask som är det absoluta favvobetet om man skall fiska Rödefens!

Bill krokade på masken och siktade på fontänen utanför Vita Huset, och just som han hivade iväg med fiskespöt så...
lottapotta
...fick han syn på Bush som av någon anledning vandrade barfota i fontänen. Kroken satte sig prydligt över Bushs vänstra ögonbryn, varpå han öppnade sin mun och skrek...
Månskensbonden
"Hallall Jalla Javvlar åxå!!!" och av for den gummimask från Buttricks föreställande Bush som han haft på sig, och avslöjade hans skäggiga, turbankrönta huvud. Det var nämligen Osama bin Kladden som gömt sig i Vita Huset i tre år, och nu drog han upp sin fotsida burka han fått av Knugen vid statsbesöken i Västerås på 70-talet, en s.k. Västerås-burka, och hoppade ur fontänen rakt på...
aanderss
en landmina
Dealer
den väntande limosinen och blev en otäck fläck på lacken som visade sig vara en färg av rosenglöd. Bilen var lackerad av ploacker från långtutifrånstan som var mycket noga med glöden i lacken. De fick därför plantera nya rosor i ny glöden som de fått från vita husets rosor, vilket senare visade sig vara nypon. Ploackerna blev ursinniga och grävde därför upp alla sk. rosor runt Whashington vilket ledde till ...
aanderss
att de blev ett 3e värdskrig de så kallade rosornas krig
Dealer
Till slut fans dock inga rosor kvar och parterna enades tack vare att Henrik VII av England påvisade detta faktum.

Kort därefter visade det sig dock att Henrik tudor var upphovsmannen till batterierna tudor vilka då skulle sälja bättre nu när energin från stridigheterna avtagit. Ny energi krävs från nya batterier tänkte Henrik när han myndigt utlovade ...
aanderss
fred på jorden
Dealer
som varade i 100 år tills prinsen Törne vaknade av en kyss från den vagra prinsessan Nypon. Prinsen och prinsessan bildade ett par och resultatet blev nya rosbuskar i alla dess färger som spreds ut i världen.

Därefter levde prins Törne och prinsessan Nypon ett långt och lyckligt liv i alla sina dar...
aanderss
men en vacker dag vaknade en hemst drake ut ur ett berg
aanderss
ett stort berg
Betty
CITAT (aanderss @ 12-04-2007, 13:35) *
ett stort berg

långt borta i landet Långtbortistan. Vid dess fot traskade en gammal gumma klädd i en svart burka oroligt fram och tillbaka i sina slitna sandaler. Hon oroade sig för vad hennes ännu ohängde olycka till son Osama kunde tänkas ha hittat på för dumheter nu igen. Det enda han sa innan han kysste hennes kind till farväl för tre år sen var: " - Jag måste resa till ett stort land långt borta i väster. Jag ska träffa en man som heter Gösta Buske i ett stort vitt hus för att diskutera invasionsteknik och en del andra mindre viktiga frågor såsom världsfred och sånt." Han hoppade upp i sin jeep och försvann i ett dammoln.
Föga anade Osamas lilla mamma att sonen låg på sjukhus i det stora landet i väster. Han hade nätt och jämnt undkommit med livet i behåll vid en sprängolycka utanför det där vita huset som han var på väg till.
Han låg där i sin gipsvagga och funderade på...
Månskensbonden
...hur han skulle kunna klia sig på ryggen, för det kliade så förtviiivlat i gipsvaggan! Han plingade på knappen till syster, och hoppades att en vän liten kvinna i tajt uniform skulle komma och klia bort hans bekymmer, men den varelse som i stället kom in genom dörren fick turbanen att rotera på hans huvud, för med ett glatt "Jalla Jalla din gamle dromedar!" klev nämligen...
Betty
...Sören från Dalom in genom dörren. De här två kufarna kände varann sen långt tillbaka, ja ända sen den gamla goda tiden när de hade affärer ihop. Bin Kladden var nämligen en gammal storkund till Sören. Han brukar beställa kartongvis med burkar av den världsberyktade Rödefensmarmedaaaden som Sören sålde via sin hemsida på Internet.
Sören kastade en burk Rödefensmarmelaaade mot Osama med den hurtiga kommentaren: " - Tänkte att du kanske kunde behöva en sån här, Ta emot!"
Vad han inte reflekterat över när han kom in i rummet var att förutom att Osama låg i gipsvagga så hade han även brytit båda armarna. De var som långa gipspaket upphissade i varsin ställning på vardera sida om Osama...
Månskensbonden
...och Rödefensmarmelaaadeburken studsade mot först den ena sen den andra armen, vidare mot ena gipsvaggebenet, via ett plåtbäcken och en droppställning, åter till ena armen, och dunsade slutligen rakt in i pannbenet på Osama, som mest av allt liknat ett egyptiskt flipperspel först, men nu när Rödefensmarlmelaaadeburken sprack mot hans Neandetalspanna och dess stinkande innehåll (ja, burkens alltså, inte pannans...) sakta rann som en Vesuviansk lavaflod nedför hans krokiga näsa, liknade han faktiskt mer en mer eller mindre barnförbjuden...
Sadetta
film. Han satte sig ner och torkade sakta bort smeten. Oj oj oj, tänkte han, det var ju nästan som i min barndom.....
vicce
då jag åt en ...
AnnammA
...en rääälig liten groda.

------

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon