Full version: Jag börjar
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
aanderss
då hon var barn
zaaritha
Men--det var inte trevligt! Hon hade ju mördat o stulit! Vad göra nu?
aanderss
jo vi mördar en kvinna till
zaaritha
Nej, vi skjuter en otrogen karl!
aanderss
nä han stenar vi till döds
Merlin
men vänta....inte kunde hon väl döda någon hon var ju f d prinsessa av Danmark! Madeloria var nog våldsbenögen men Mary????? Förresten...hon kunde fortfarande inte tänka klart....vad hade hänt med Madeloria egentligen? Kunde hon ha dödat Madeloria? Hon kände sig kallsvettig och började skaka av rädsla. Jag Mary f d dansk prinsessa har mördat Madeloria?????
Hon började få fragmentariska minnesbilder....det var på Nobelfesten 2007. Madeloria såg som vanligt bedårande ut och alla hade bara ögon för hennes fenomenala urringning. Ingen såg Mary som var platt som en planka. Hon var sååååå avundsjuk och i hennes huvud började en plan att ta form devil.gif
aanderss
men först måste hon fråna sin svärmor drottningen om planen är godkänd
zaaritha
Nix! Hon måste strypa honom!
aanderss
måste hon de?
zaaritha
Ja--annars dör hon ju!
aanderss
Hon funderade ett tag
- skall jag värkligen göra det?
Alba
Jag har inget val tänkte hon.
Hon gick ner i källare så att ingen skulle se var hon tog vägen. Där började hon planera.
Hon tog fram några gamla foton...........
aanderss
ett foto hon råkade få syn på var en bild på en gammal älskare och på baksidan var de ett mobilnummer. Skall man våga ringa
Alba
Hon tog mod till sig och ringde upp. Det var en kvinna som svarade........
aanderss
va en kvinna tänkte hon? Gick inte numret till kalle min gammla älskare i från bollnäs.
Ophelia
...det visade sig att kvinnan hade haft numret länge och Kalle tycktes vara lika bortblåst som han var intelligent.
aanderss
Var de månne kalles förra fru som hade svarat
Månskensbonden
och varför i hela friden hade hennes telefonbok ett bokmärke i form av en torkad tillplattad Rödefens?? Mary bet tankfullt av en fena, och gick in i det lyckorus av hopvävd fantasi och förträngda barndomstrauman som endast en bit torkad Rödefens kan ge.
Flashbackar av flygande Örebrogurkor, studsande små hundar, och en stinkande badtoffel märkt "SÖREN" som dansade runt inför hennes inre syn, och hon insåg nu att...
aanderss
tiden var inne för
Månskensbonden
...Sören att...
aanderss
odla sina gurkor
Alba
Men, men var det inte dessa gurkor som en gång i tiden ansågs gifitga. Var det dessa gurkor som Kalle fick av mig.

Dessa vaga minnen av Sören gjorde henne orolig. Men varför kunde hon inte komma på.

Kan det har varit så att Sören...........
Månskensbonden
egentligen inte gillade gurkor, utan...
aanderss
levde på erik den VIX (14) tid och kokade ärtsoppa med arsenik

(de var fortsättning i från alba)
Månskensbonden
och gamla spetsar? En betänklig soppa ur förgiftningssynpunkt, för spetsarna flöt liksom...

(och det här var svar på det, så jag har nu hoppat över mig själv!! blink.gif )
aanderss
ja de flöt värkligen fint men man kan undra hur de smakade?
Månskensbonden
Det märkliga är att de blir fermenterade av arseniken, och till förvillesle smakar exakt som rödefensmarlmelaaaade, något som redan tevekockan Ria Wägner...
aanderss
smakade i tv på 60 talet
Månskensbonden
...och det var därför hon därefter alltid vinkade med handen bakochfram, eftersom arseniken påverkade...
aanderss
vinkningen men hon kunde även vinka normalt som typ sten broman gjorde när han var klädd i en rutig kavaj
Månskensbonden
...och förfasade sig över "dissa veeeeederväääärdiga Jularbomaskiner" i avsnitt 17 av "Kontrapunkt", samma avsnitt som Engelbrekt Humperdink visslade den okända sjunde strofen i...
aanderss
men ändå gillade han livet i finskogarna men då skulle den spelas på kontrabas
Månskensbonden
...råkade han peta till med stråken i textmaskinen, så titeln blev ändrad till 'livet i Finnskogarna', vilket gjorde att de uppretade invånarna i fulskogarna kom av sig i sin protestaktion mot finskogarna. Finnarna å sin sida gick i taket och...
aanderss
och rinmgde ner till sten i malmö
Månskensbonden
...och skrek i luren:

"EI SAA PIETÄÄ!!"

Sten drog sig betänkligt i bockskägget, och...
aanderss
råkade rapa direkt i luren
Månskensbonden
...och blev på så sätt den första raparen på finska, och faktiskt en inspirationskälla till gruppen Lordi, som själva dock blev mer en transpirationskälla, bakom sina gummimasker som mest liknade...
aanderss
lordi ja dem hade nog inte sten gillat
anna_rispan
Sten gillar svartmuskiga män som är händiga. Därför gav han sig.....
Månskensbonden
...till parkeringen vid Clas Olsson, för där är händiga män som...
Alba
som söker andra händiga män för att.......
Månskensbonden
...klä sig i kvinnokläder och steppskor, och köpa massor av...
Betty
rödochsvartrutiga flanellskjortor designade av Sören i Dalom. Sedan, iklädda dessa märkliga munderingar gick de alla ner till...
anna_rispan
ån o metade. Inget går upp mot...
Betty
en stunds lugnt och stilla rödefenmete! Allt var lugnt och stilla, ja riktigt rofullt ända tills en förvirrad dam dök upp nere vid ån. Hon mumlade nåt om f.d. prinsessan Mary av Danmark och om nån sorts kletig marmelaaade...
Ophelia
...och började släppa ut en bur med ohyfsade babianer som totalt saknade moral..
mamamaggan
...och hyfs. De började genast antasta alla människor i närheten.............
aanderss
utav en radie på 2 mil
Ophelia
...människorna sprang om kring och skrek "nu är det revolution" sköt vilt om kring sig med babianbortsuddarmedel....
aanderss
men så kom de plötsligt en skänk i från ovan när
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon