|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
undvika frätskador från de gröna stinkande ångorna som fortfarande sakta steg ur Sörens kavajficka. Den lille vitklädde mannen skrattade så han tjöt när han tittade på när den stackars kackerlackan desperat försökta vira in sig i toarullarna som den nyss hade lyckats sno från...
Månskensbonden
22-06-2006, 21:56
...Göran Perssons privata lilla lager, märkt "Statspapper. Hemligt!". Men paddan i Sörens ficka hade ju TILLGÅNG till alla himmmmliga papppppir, så...
Diabolique
26-06-2006, 07:14
Göran Persson fick torka sig med vanligt papper när han skulle...
Farbror Blå
26-06-2006, 08:02
.. snyta ut ytterligare ett vallöfte om..
ullislerum
26-06-2006, 08:18
miljöanpassade stridsgaser, men hur det nu kom sej så..
Zarah P
26-06-2006, 08:21
...fallerade det hela på sluttampen då hans ideologi om svart guld och gröna bilar inte köptes av ledningen på Statoil. Istället
Månskensbonden
26-06-2006, 08:45
...hade han då genast infört en ny skatt på moms, fast det kallades inte 'skatt' utan...
Zarah P
26-06-2006, 08:51
..."money for nothing" - och lanserades med en käck slogan i takt med den gamla slagdängan. Emellertid...
Farbror Blå
26-06-2006, 08:52
.. ackumulerade merkostnader för blåögda skattebetalare..
Zarah P
26-06-2006, 08:56
...medan de brunögda fick pengar tillbaka om de sjöng kanon med sig själva vid betalningstillfället och...
Månskensbonden
26-06-2006, 08:58
...yrkade på avdrag för 'förjordande levnadskostnader' i deklarationen på sida 3 under punkten...
Zarah P
26-06-2006, 09:18
...bakom den som egentligen spelade någon som helst roll. I och med att de på detta vis valde en icke-relevant punkt, tyckte sig regeringen ha...
Månskensbonden
26-06-2006, 12:36
...helt flyttat fokus från vad det hela handlade om från början. Örjan, däremot....ja Sörens bror alltså...han hade...
Biggan_
26-06-2006, 12:53
förresten kameluppfödning i...
Diabolique
26-06-2006, 13:06
Kiruna i sin ungdom, men...
Månskensbonden
26-06-2006, 20:58
...blev inte heller så gammal. En dag pucklade han på en...
Diabolique
28-06-2006, 12:03
dromedar som hade förirrat sig in bland kamelerna, som för övrigt härstammade från samma kamel som Miss Castafiore en gång svalde hel för att få formerna på rätt plats. Den påpucklade dromedaren var...
Månskensbonden
28-06-2006, 22:36
...egentligen utplacerad på ett café av en aktivist i www.camel-sharing.com, vilket är ett bekvämt sätt att byta kameler med...
Diabolique
29-06-2006, 09:00
rika män, mot kvinnor i tighta baddräkter a la Baywatch med så kallad "cameltoe". Denna typ av kvinnohandel...
Månskensbonden
29-06-2006, 21:24
...finns faktiskt beskriven i kod, hörbar om man spelar Bianca Castafiores paradnummer "Ein bischen Pucko, bitte" baklänges, något som Sören redan...
Diabolique
30-06-2006, 08:24
på det glada åttiotalet listade ut. På åttiotalet...
Månskensbonden
30-06-2006, 21:46
...var det säkert cirka tjugo år sedan det glada sextiotalet tog slut, det hade Sören också listat ut. Han var bra på sånt, Sören, och hade faktiskt en gång...
listat ut att ozonskiktet över Australien skulle...
Månskensbonden
01-07-2006, 07:03
...ha formen av en jättestor badtoffel, något som fick producenterna av...
Inga från Närke
01-07-2006, 18:28
Borttaget se nyare version från den 16 juli.
Månskensbonden
01-07-2006, 20:38
....däremot sina näsor när de upptäckte att det var en GAMMAL unken badtoffel som svävade över Australien, en badtoffel för kar-bad, alltså en kartoffel, och den hiskeliga kartoffel-marmeläääääde som de Danska immigranterna i Australiska Rödefens Sällskäääpe kokade inhop av den var...
Diabolique
03-07-2006, 07:13
skönhetsindustrins nya fluga, eftersom hyn blev otroligt slät och fin när man smörjde in sig med den tack vare...
Biggan_
03-07-2006, 07:51
innehållet av ghr13, som var lätt frätande. Alla rynkor försvann i ett nafs och gamla käringar blev som nya. Det fick oanade följder förstås eftersom...
Månskensbonden
03-07-2006, 08:31
....Botox-industrin helt plötsligt stod med ett osäljbart lager, men de kom på att blanda in russin i smeten och lancera det som...
Diabolique
03-07-2006, 08:31
bantingsprodukt, då det förlamade mag- och tarmsystemet. Alla som hade råd blev i ett nafs smala och rynkfria och...
Månskensbonden
03-07-2006, 08:36
...förtviiiiivlat hungriga, något som Rödefens industrin genast nappade på och deras oätliga marmelad...
Månskensbonden
04-07-2006, 07:57
...smältes ihop med gamla bildäck och valsades ut till nya fina bajspåsar! På en gata i Gamla Stan kunde...
Diabolique
04-07-2006, 11:55
man köpa denna nypåfunna gegga som enligt etiketten skulle vara lagrad på ekfat 126 år, vilket i princip var omöjligt, men..
Månskensbonden
04-07-2006, 12:44
...i praktiken åtminstone teoretiskt tänkbart, ja man kunde inte riktigt veta faktiskt, eftersom man blandat till geggan med hjälp av modern kvant-mekanik, och därför är det lite...
Månskensbonden
05-07-2006, 09:47
...svårt att vara precis, åtminstone så länge det gäller de första nio dimensionerna. Sören å sin sida var i sin egen dimension, och undrade...
Månskensbonden
05-07-2006, 21:47
...om han var den siste Riddaren av Rödefensorden, eftersom han på sistone helt allena, med en dåres envishet, fortsatt att klistra upp sina 95 teser om livet, universum och allting på Forum Romanums västra yttervägg, och saknade alla andra förvirrade anslag som annars brukade återfinnas därstädes. Han tycktes höra ett eko som av tomhet när han...
Biggan_
05-07-2006, 21:49
CITAT (Månskensbonden @ 05-07-2006, 22:47) ...om han var den siste Riddaren av Rödefensorden, eftersom han på sistone helt allena, med en dåres envishet, fortsatt att klistra upp sina 95 teser om livet, universum och allting på Forum Romanums västra yttervägg, och saknade alla andra förvirrade anslag som annars brukade återfinnas därstädes. Han tycktes höra ett eko som av tomhet när han... skakade på huvudet! Att han skakade på huvudet berodde på...
att en ytterst framfusig skrattmås hade valt att slå sig ner på Sörens huvud. Men Sören ville inte ha måsens påflugna sällskap så därför...
Biggan_
07-07-2006, 09:19
..placerade han ut små bitar av Rödefenskött i en lång rad som skrattmåsen följde. Rödefensraden slutade vid havet, och där dök Sören i. Han simmade tills...
Månskensbonden
07-07-2006, 12:12
...han plötsligt kom fram till ett slags dike i havet, där det inte fanns något vatten! Det visade sig vara Moses som var ute och partade lite med sin fru Mosa, och skulle impa med ett nytt sätt att fånga Rödefens genom torrläggning. Sören satt sig ner på en krabba och frågade...
om krabban skulle söderut. Det skulle den så Sören frågade om han fick lifta med den en bit. Krabban svarade:...
Månskensbonden
07-07-2006, 22:33
"Jodå vars, det är ditåt vi ska va?!" och pekade med sin krabbklo rakt framåt. Sen började den krypa åt sidan på sitt typiska krabbvis. "Hallå där!" sa Sören. "Skulle vi inte framåt?!" "Jo, jag veeeeeet!" suckade krabban uppgivet. "Jag har försökt ta mig fram mot Södern flera år nu, men på nåt vis hamnar jag alltid i Västerhavet...Jag blir såååå less!"
Vad Sören inte visste, var...
Inga från Närke
16-07-2006, 21:58
Nu ska jag gå ut med hunden.. så jag får ta på stövlar..... men ångrar mig och tar på skor. Efter ett par meter upptäcker jag att.. jag borde ha tagit stövlarna i alla fall. Det ser mörkt ut borta i horisonten....undrar om det blir regn...då måste jag...skynda mej på, men så upptäcker jag.. Att solen skymtar bakom molnen. Jag... bestämmer mig för att ta cykeln och tar med mig regnrocken som är... Rödrutig och, till min stora förvånging, full med hål! Bästa sättet att laga en regnrock är att.. är att fylla hålen med bajspåsar.. Går ut genom dörren men inser att.. ..det är bajs i påsarna! Hur tusan löser jag detta tänker jag.. Jo, genom att.. gå in igen och leta efter de oanvända. Hittar inga utan jag letar efter tejp och..då hittar jag plötsligt den där batteriladdaren som jag har sökt efter en månad. Vad bra då kan jag ta med ig min freestyle eftersomjag har laddade batterier. men var har jag cd med Lordi? ...tänker jag medan jag går ett varv genom... trädgården och minns plötsligt att jag skulle... ha hämtat grannens hund också, som skulle med på promendaden. När jag ringer på grannens dörr ... där öppnar en okänd person som undrar vem som........ söks? Han beter sej väldigt underligt och... öppnar bara två centimeter av dörren Så underligt, far det genom mitt huvud, är det en tjuv eller har granntanten en älskare? eller tror hon jag ska råna henne på.... karameller? Nej vet du vad utbrister jag, kom igen nu och.. skulle gå ut med din hund inte din.....fähund som nu står i dörren. Var resonlig nu och släpp in mig innan jag.....tar och sjunger en trudelutt här på stående fot! Du måste väl ändå...själv ha tänkt att hunden behöver komma ut och få rasta sig. Förresten klä på dig och....raka dej så du... du att du vid din dödsbädd inte.... ser så förfärligt ut (usch det var ett svårt ord) och vad ska prästen säga om... du ligger där utan skjorta och.... och tredagars skäggstubb.Och till råga på allt...viftar med grekiska flaggan och har solglasögon på dig inomhus din....Retsinastinkande mespropp! Sagt och gjort, till slut så..gick han in och....stängde dörren om sig. Senare samma dag ringde det på dörren. Utanför står..granntanten rodnande och började stamma fram en förklaring... "-Jo, det var så här. Jag var på tivoli igår kväll. Och i kön till pariserhjulet mötte jag..." en väldigt trevlig kille. jag brukar ju aldrig... ..bjuda småpojkar på karuseller annars. Men det var något med hans.. glass som lockade mig.. Tog glassen ifrån pojken och.. kysste honom våldsamt ... men då kom ... hans mamma och samtidigt som det började regna och åska, men då .. var det under dunder och brak som en blixt som gick upp.. ....mot skyn och inte långt efter kom mullret. Då sa den lille pojken..... Elaka tant! "du tog min glass", och det var då som jag bestämde mig för .... ....att hämnas på honom genom att mula honom med glassen! Tanken hann aldrig bli handling, för precis när jag skulle göra det så..... kom pojkens pappa springande. Han skrek ... stoppa tåget och sprang vidare mot hans nya..styvmor som inte tillät honom att..... prata med elakta tanter. vad håller du på med skrek styvmodern till .. ...och vem har gett dej glass, du vet ju att... du ska ge alla glassar till... exempel även tanter iklädda regnrockar fulla med bajspåsar. Konstigt nog så föll plötsligt en sten ner i granntantens huvud och styvmodern svansade runt i sin nya.. champinjonliknande hatt som hon köpt på... klänning hon köpt för glasspengarna som.... hon köpt på loppis. En kreation som föll henne i smaken men inte riktigt.. ...matchade regnrocken med bajspåsarna. Nåja, vad gör man inte för...... kungen som denna dag oxå hade bestämt sej för att åka karusell... på liseberg och skulle se universeum innan..... ...himlen faller ner. Drottningen hade nämligen redan dagen innan varnat för.. att något oväntat skulle ske. Men Kungen hade aldrig anat...att han skulle få en glass i nyllet! Han vrålade:.. att prinsessan madeleine skulle komma farande från skyn, dessutom på ett lite guldglittrande moln.. ...kom statsekreterare Jan Danielssons hemliga älskare, och såg ut så här för han visste inte att... prinsessan madeleine kunde lukta så konstigt.. ...men sen såg han alla bajspåsarna, och förstod att....det egentligen inte alls var Madeleines parfym utan.......en regnrock full med hundbajspåsar! För att överhuvudtaget kunna vara i närheten av henne var han tvungen att.. ...stoppa två alternativodlade rädisor i näsan, och det blev ju... svårt att andas, så han fåsade fram.. Bad had du fådd alla bajspåsana fån. Jo svarade hon, dom har jag fått från..... regeringskansliet, dom är otroligt generösa med bajspåsar. Jag tror nog att du oxå kan.. ..gå dit och få. När du ändå är där kan du väl passa på och göra mig en tjänst. När jag går dit brukar jag nämligen alltid.. sno en rulle toapapper, det är lite kinkigt på slottet nu när.. ..barnen är stora och jag inte får något barnbidrag längre. Sagt och gjort.. ..han skyndade genast dit för att få några påsar och för att sno en rulle dasspapper, men ve och fasa där stod han nu med rullen i högsta hugg och...... möter Göran Persson med famnen full av toarullar, vad gör du skriker han högröd i ansiktet.. Ser på när du snor toarullar. Vet du att det kan stå dej dyrt i september det här?Men jag tiger som muren om.. ... du bara kniper tyst om vad vi två hade för oss i bastun på Harpsund på den där förjordade Annandagen. Jag skulle ju DÖ om Anitra fick reda på att...jag sålt hembränt till... ..hennes mamma, som också ville vara med på ..... ..melodifestivalen, men hon sjunger bara... ..operett, så jag vägrade ställa upp på det men sa att "du kan ju alltid"... testa om någon lokal opera vill lyssna på... ..någon som uppenbarligen har väldigt ont i magen, och tro det eller ej, men... salongen var fullsatt till sista centimetern, på scen fanns också.. ..Sven-Ingvars! Dom dammade av den gamla dängan.. ..byns enda blondin, men då .. ...fastnade SvenIngvar i ett alkotest, så upp på scenen hoppade... ...Carola och började vråla... fångad i en dröm..... för det måste det väl ändå vara, och med ett ryck vaknade jag och... upptäckte att jag faktiskt var en fjäril, som bara hade DRÖMT att jag var en människa, och det kan ju göra vem som helst helt ... konfys, för hur håller människan på att fördärva denna jord så att jag som fjäril inte kanske......kan fladdra runt med ytte-pytte små bajspåsar under vingarna, och ropa... släpp fångarne loss det är vår, var mänska i sin själ vill... egeeeentligen va´en säääääl, fööör sälar e... stora, sa fjärilen och fladdrade bort över.....Harpsund. Och precis då fjärilen passerade över Harpsund och kikade ner, så fick fjärilen precis syn på......en eka full med toarullar som guppade omkring, och bakom den simmade... Anitra och Göran, de var på väg till.... Systembolagets vår-rea när plötsligt Fredrik Reinfeld.. satt på en ö och bajsade och tjoade ohoj.. ......Anitra och Göran hörde dessvärre inte Fredrik Reinfelds rop utan simmade vidare mot...... vår-rean, men nu började ekan ta in vatten och med alla dessa rullar i båten så började.....allting SVÄLLA, och Anitra vände sig till Göran och sa klämkäckt medan hon plaskade med benen... vilken tur vi hade ändå med vädret, VA, skrek Göran vad menar du.. ...med att "du är sur i lädret"? Göran hade fått in en liten babbelfisk i örat, och... ...nu när VM fyller alla kanaler, har ju vi andra gott om tid att... ...peta öronen så vi slipper babbelfisken men döm om min förvåning när det, ur örat ramlar ut en... ...liten liten gubbe med vit rock och förstoringsglas! "Så intressant!" sa gubben. "Jag skulle bara kolla om det var möjligt att... dansa jive i ditt öra, jaha sa jag vad skulle du med förstoringsglaset då? Jo,....serru, jag har alltid undrat hur alla dom där krummelunterna i örat ser ut egentligen, och DÖM om min förvåning när jag hittade en... hammare längst in vad använder du den till Göran? Jag använder den till att bonka till Anitra med, hon snarkar så förfärligt förstår du! Sen brukar jag...även jobba lite svart på mitt torpbygge, men Anitra säger.......att om vi skall klara oss på våra blygsamma fattig pensioner sen, så får vi nog lov att göra det, och jag skall dessutom i min ena armhåla odla...gräslök, den går ju så fint att klippa men om man tar alunrot i andra armhålan så...kan man drabbas av anal magnetism, för det blir liksom nåt elektriskt jussum....ja...å de....liksom....-Fast Anitra säger att det bara skulle...rensa hjärnan! I morgon åker vi hem till... Hemsö och lyssnar på böcker på band för att vi gillar att sitta tillsammans och bara lyssna och dricka ...hemkört. Det är bättre att laga till det själv, så vet man vad det innehåller! Sedan har vi planerat att... göra det där om vi orkar och orkar vi inte det blir det rumänsk jordbrukspolitik för hela slanten! Stangerts är förresten inbjunden, ni vet han Göran, för han han är en rackare på ...trekant. Vi skall förresten fira midsommar i ett väldigt eldigt land, nämligen... ...Eld-orado, där urinvånarna dagligen sägs paradera på gatorna, och kastar konfetti och... och gamla illaluktande mjölkflaskor, vem ska städa rätt påskiten om inte.....våra svartanställda polska städerskor?! F´resten, den där trekanten med Stangerts...jag vet inte jag.....jag var nog för långt ut på högerkanten...fast Anitra bubblade som en... politiker, angående öppetider i sommar, det ska inte vara för.... svårt att komma åt sprit, för då... ökar arbetslösheten eftersom... alla bränner själva i stället för att handla....i våra välsorterade systembolagsaffärer. När man har provat igenom sortimentet och hittat sin favorit så...tar alltid gräslöken i armhålan slut, och då är det bäst att...så ny gräslök, för den i affären ...är inte ekologisk. Apropå logisk kan man tycka att det är korkat att det står "Öppnas här" på mjölkkartongerna, när man ju helst ska ta hem från affären? Borde vara till för alla, men dom säger att det är olagligt med fil-delning. Jaja, tur att man fortfarande kan norpa sig en... och annan skorpa utan att det synns allt för mycket, men man får hålla munnen stängd när man tuggar bara, för annars....hoppar det ut grodor hela tiden!" Medans vi stod där och pratade, närmade sig plötsligt en...stork som hade sett alla grodorna som ... ...ett utmärkt kvällsmål. Han kraxade på bred skånska: "Du fårrrrr mina hiiiimmliga pappirrrr, om ja fårrrrr den därrrr räääääliga... grrrrrrrrrreeeoooodaaan! NEJ, skrek Göran den vill jag ha själv, du kan ta den här gamla.. ...paddan där borta i stället. Han heter Leif. Leif Paddgrosky. Sist jag hade användning för honom var när jag skulle knycka... kulturbidraget från blinda änkornas karateförening i Spånga. Så fågeln åt Castro-leffe och storknade nästan.......men bara nästan, i nästa sekund flög han iväg över... till miljöpartiet som hade en picknick utanför......barsebäck. De hade just haft ett möte och bestämt... att dom skulle åka till Köpenhamn och gå på ströget, men.. ...dom kunde inte språket, så dom fick inget visum, och det var ju...tur för danskarna, som gladde sig och tog en ... extra dag ledigt för att fira det hela genom att... ...införa nya fiskekvoter på rödfenade tonfiskar, eller som dom kallas i Danmark... Rödefens. Men, när de minst anade... det, kom Jyllandsposten ut med ett jätteläckert recept på Rödefens med dillkartoffler, och tjyvfisket... ökade lavinartat. Man utvecklade avancerade rödfens-fiskemetoder som gick ut på att... tjata upp fiskarna ur vattnet, man kunde höra deras fjäsk och lockrop långt över näjden när fiskarna kom hoppande upp ur vattnet.. förstod man varför de hette rödefens, eftersom deras ... fenor var illröda, mörkröda, ljusröda. Dom skiftade röd färg hela tiden, precis som ett flipperspel! Smaken på denna fisk är.. ...som en blandning av sura wettex-dukar och vaniljsås, och egentligen är det ingen som... tycker det är en god fisk. Men det gäller att följa mattrenderna, och när fisken nu var etablerad i franska köket så... tyckte moderaterna att den var fööööööööööör röd och bestämde att .... ... den i stället skulle vara dekorerad i något läckert rosa med inslag av guld och anlitade Fab-5 killarna för att skapa något sensationellt. ...så dom sydde små svarta simdräkter av överblivna bajspåsar och spelade in en... häftig sång- och dansvideo med bakgrundsmusik av Kalle Jularbo ...´s kusin Eberhart Jularbo, som är en rackare på Tibetansk strupsång, och när Bert Karlsson fick...snart upp öronen och ögonen Eberhart, och erbjöd honom ett skivkontrakt, vilket utmynnade i... ....skivsläpp, barturné o utvik i FHM... -Eberhart med välkand artist och tillslut övergav han Sverige för att få behålla sina pengar. Han flyttade till......att börja med runt och runt och runt, men blev bara yr i... klotet och tappade fotfästet med påföljd att tyngdpunkten försköts till vänster, fötterna till höger och.. vips blev han uttagen till det svenska fotbollslandslaget inför VM. Där gjorde han ...inte mycket väsen av sig, eftersom tyngdpunkten var förskjuten till vänster, något som för övrigt innebar att tornet i Pisa plötsligt... började räta upp sig för att luta åt andra hållet och turisterna slutade ... ...oroa sig för att få tornet över sig när de helt hysteriskt hängav sig åt ... vilda Parmesanfester vid dess fot. Tyvärr så blev nu den så berömda lutningen omintetgjord, fortare än med rak-apparat, så...nu var plötsligt vår älskade svenska LUTFISK hotad!! Turligt nog kan Rödfenad Tonfisk från Danmark...finnas på lut hemma i kylen, med....pillede rejjer och kartoffelmarmeläääääde och allt, men var verkligen Danskarna så luttrade att de... -ja det får vi aldrig veta, eftersom Bettys dialektfilter bangade ur... men Forumsregisören Sören ryckte in och... återställde ordningen. De har det inte lätt de där norrlänningarna när skåningarna öppnar mun och utstöter sina gutturala strupljud. Vilken vettig människa som helst norr om Dalälven skulle väl fått tjall på filtret! Tur att vi har Sören som fixar...gamla kompasser så att NORR om Dalälven nu även innebär Blekinge, Estland, och delar av Yttre Mongoliet. Sören är även duktig på... ...att skrävla och hinka öl. Man hittar honom lättast om man söker på någon av stadens pubar. Där kan han sitta i timmar och berätta skrönor för alla som orkar höra på. Ofta berättar han om sina år som sjöman ute på de stora ... finlandsbåtarna, där han allt som oftast... träffade galanta damer! En gång på 70-talet så... äntrade han finlandsbåten Prinsessan, eller kanske det var Baronessan, jag minns inte så noga. Han skulle just....ta en tur ner till Konsum och handla lite mjölk, men gick på nåt sätt fel, och fann sig plötsligt i baren på Finlandsbåten, förundrat knackande på sin hemlagade kompass i ena handen, och i den andra en stor...fet brun padda, full av vårtor... "-Hur gick det här till?" muttrade han medan han sakta... ...tuggade på en macka med Rögad Rödefens og Chokolaaaaade. Plötsligt hoppade paddan till och... han böjde sej ner för att se vart den tog vägen. Då hördes ett skott och det ven om öronen på Sören, det var.. Sörens fru som var ute på paddsafari och nu sköt hej vilt för hon hade fått syn på paddan i Sörens hand.....nu ropade hon "och vart tror du att du är på väg min lille vän"? Jo jag ska till.....Konsum och köpa dig din mjölk, så du kan få din välling...-by special. dvs en kokt kebab med äggost. "Skit i mjölken, Sören! Jag skall ha grodlår till middag!!" hojtade frugan och tog ett snabbt skutt över....diket med geväret i högsta beredskap. Så vad skulle jag göra? Försöka rädda paddan eller....göra frugan glad?" fortsatte Sören. "Så jag gav paddan en riktig kyss, och döm om min förvåning när den förvandlades till... en Cadillac! Vad skall jag ha den här till, tänkte Sören, jag har ju inte...något barn jag kan skriva över den på så jag slipper alla p-böterna. Jag får nog helt enkelt plantera... ...blommor i bagageluckan och ställa den i trädgården - snacka om exklusiv upphöjd rabatt! Sören var stolt över sin ... kreativitet och tänkte att det måste ju finnas mer man kan dekorera trädgården med! Han for till skroten och hittade där bl.a en gammal dubbelsäng i järn. Den här kan ... bli finfin som pallkrage, men jag måste nog.. ...ta en sväng förbi Konsum och köpa några dääiliga danska wienerbröd med chokolääde i mitten att blidka den skjutglada frugan med. Men plötsligt .....började det regna, och... alla planer bara föll, det konstiga var att.. det började regna rödfenad fisk! Oboy, tänkte Sören, det här är ju underligt, men min stora chans att tjäna en förmögenhet! Dubbelsängen kan kanske komma till pass nu! Om jag... bygger om den till simbassäng och planterar in lite ...gäddnate, så kan jag kanske odla Rödfens i dubbelsängen! Men vad ska då frugan säga?... och alla damerna från finlandsbåtarna? Nej, det är nog säkrast att..skippa gäddnaten och satsa på surkål istället. Jag bäddar helt enkelt med badlakan, och... Erbjuder sina sänggäster att snorkla i surkålsbadet. Och så blev det. Men han hade inte räknat med att hans tilltänkta sänggäster... skulle äta surkålen, vilket fick till effekt att det blev bubbelbad i stället för ...fisljummen spa-inpackning. Sören fick lov att justera bubbelmängden med en blåstång, och det gjorde ju inte... saken bättre, för den nöp de finska damerna i ... tårna och andra mer prekära ställen när damerna simmade omkring i surkålbadet. Nej nu är goda råd dyra muttrade Sören... fast jag har hört att de har rea hos Moderaterna på ... blåfärg, man kanske skull ta och... ..måla om huset i denna arbetarnas nya färg. och vid närmare eftertanke så kanske Rödfens skulle göra sig mycket bättre med... som tokiga i inpackningar av olika slag! Det är så stärkande för.. ... stussen och rumpan, så passa på att bli en ny människa lagom till.... allsång på skansen drar igång, på scen där står nämligen... Sveriges sexigaste man, nämligen.. ....Peps Perssons gamla halvbror Kalsong-Eddie, som bland annat skall gosa med sin tama... lama och sjunga duett med den världsberömda... ...operadivan Bianca Castafiore, som lustigt nog är ordförande i föreningen ... Rädda Rödfensen eftersom hon fått för sig att de är en ...sällsynt variant av Gulbröstad Regnbågslax. Ja, hon är lite färgblind, den goda Miss Castafiore, men hon sjunger La Traviata som en hel... stucken gris, och hon dansar på ett...pansarförstärkt specialgolv, för hon är ganska så fet, och dessutom... har hon opererat in stilettklackar av titan som sticker ut ur hälarna, men hennes största talang är... att hon med tankens kraft kan skifta färg på sitt eget hår med bara någon minuts mellanrum. Elva olika kulörer har hon lyckats få fram. En annan.. märklig förmåga är att hon kan sluka vad som helst utan att det påverkar hennes figur. En gång svalde hon faktiskt en.. ...hel kamel, för att få formerna på rätt plats igen, efter... att ha råkat snubbla i en hyvel och därefter utsetts till årets planka. Kamelen förändrade dock inte mycke, det ensa dom hände.. var att hon blev puckelryggad. Någon.. som däremot inte är puckelryggad är Madonna, men även hon har förmågan att skifta hårfärg väldigt ofta. Dock inte genom tankens kraft som Miss Castafiore, utan genom... som många italienare helt enkelt använda spillolja istället för.. spillkråka som inte har alls samma effekt. Använder man spillkråka blir resultatet ... i alla fall bättre än om man använder en hackspett, vilket ju kan resultera i en extra fontanell, och ett näste fullt av... kvalsterbeprydda hackspettsungar, vilket för övrigt gett upphov till uttrycket "bad hair day" eftersom... Sören ursprungligen var från Skanör-Kvalsterbo och ju hade bad både hair och dair i sin dubbelbubbelsäng. Tur för honom att frugan hans inte... har märkt av det eftersom hon varit fullt upptagen med... att övertyga danskarna om piggvarens förträfflighet jämfört med rödefensens när det gäller ... ryggsim. Dessutom var hon ju mitt uppe i sin paddjakt, man kunde se henne smyga omkring i vassen med hagelbössan i högsta hugg. Hennes planer på grodlårsmiddag skulle inte få komma på skam för alla rödefens i världen. Sören längtade...en stillsam kväll i timmerkojan, när plötsligt Bianca Castafiore brast ut i.... smäktande serenad on kapten Haddok. Hon sjöng så smärtsamt som bara en olyckligt kär operasångerska kan sjunga. Sören lyssnade andäktigt... när den lilla vitrockade gubben plötsligt ramlade ur hans öra, märkligt sa han... hur kan han komma ut ur höger öra, när jag stoppade in honom i näsan? För att få svar på frågan tog han kontakt med... oraklet Dan Brown, men han var helt trollbunden av Miss Castafiores serenad, och mumlade något om att Kapten Haddock bara var en KOD, och egentligen hette han Rickard Rödefens, och var... en hemlig agent som anlitats av Greenpeace för projektet "Artister för Redfens bevarande" där Miss Castafiore utgjorde... rakt nedstigande led ättling till Maria Magdalena och ni vet vem... Men den där Brown är inte att lita på sägs det, så därför tvekade Sören. Han nynnade på DiLevas "Vem ska man tro på..." när plötsligt en intressant tanke dök upp i hans huvud... ...som den lilla vitklädda gubben raskt städade bort. Trots allt skulle han ju... rensa den här hjärnan hade han ju fått strikta order om utav... ...Göran Persson att ingen fick tänka själv, för då skulle man börja räkna toarullarna, och det... var ju totalt omöjligt, eftersom alla stal som korpar på toaletterna! Jag är nog tvungen att se till att ingen....... bajsar, hmm.. kanske ett genmanipulerat-jätte-blåbär kunde sätt stopp i magarna eller.. ...kanske det skulle skita sig direkt, eftersom då bubbelbad-sängen skulle bli en enda jättestor blåbärssoppa, och det förstår ju... varenda mas och kulla att blåbärssoppa lämpligast förtärs under pågående Vasalopp! För övrigt har Sören bestämt sig för att delta i nästa års tävling. Han kommer att ställa upp tillsammans med sin... nya lilla kompis med vit rock, det blir pilligt bara att få på honom skidorna men... allt går med vilja och vaselin, hade han hört... Men fram tills vasaloppet... ...var det flera mil, så han fick lov att campa där i skogen, och värma på en burk med stuvade... Rödfensögon med lingonsylt. Plötsligt när han som minst anade det... dök det upp en massa människor med TV-kameror och mikrofoner. Dom skulle spela in ett avsnitt till "Mitt i naturen", och hade fått syn på...något så utomordentligt ovanligt, nämligen... den tvekönade hoppsnärtan, som har för vana att äta upp sig själv efter att den parat sig, och därför... var skogen full av krypexperter från alla jordens hörn och kanter. Bäst de kröp omkring där med ändorna i vädret spanandes efter de små hoppsnärtorna så hände något mycket märkligt. Ett stort mörkt... moln av gräshoppor...svepte in över skogen, och naturfilmarna kunde nu göra den revolutionerande upptäckten att de tvekönade hoppsnärtorna glömde bort att äta upp sig själva när de blir distraherade av gräshoppor. Det var därför hoppsnärtan nu inte längre räknades som utrotad. Upptäckten ledde till... att "Mitt i naturen"-redaktionen fick nobelpriset i krypologi. Gräshoppssvärmen åt upp hela skogen och drog sedan hungrigt vidare till.. snickarbod. "Nu är goda råd dyra" muttrade Martin och tog kontakt med... Nordea, hur skall... jag få kredit efter svartbygget jag pular med till Göran Persson? tänkte Martin, när plötsligt en panikslagen padda hoppade... rakt upp i knäet på honom, han hörde hur det brakade i buskarna och därpå dök Sörens fru upp, hon stack gevärspipan i nyllet på honom och hojtade......"Nu du!!" Och snabbt som ett stekflott från baconpannan hoppade... paddan ner i Sörens kavajficka. Sören la benen på ryggen och drog iväg i värsta Justin Gatlin-stil längs landsvägen. Frugan tog sikte och... sköt en oskyldig kråka på en rågåker bredvid vägen. Hon hade nämligen inte rent mjöl i påsen, utan tagit rågsikt, och det var ju tur för... kikarsiktet var trasigt, så nu kom råg-siktet väl till pass, och där minsann såg hon inte...en tvekönad hoppsnärta som kopulerade sig själv, ivrigt påhejad av Arne Weise med immiga glasögon och en inkopplad... i Pod som spelade love me tender baklänges och otroligt nog blev det då...La Traviata med Bianca Castafiore! Samtidigt, i djupet av Sörens ficka, upptäckte paddan... att det inte fanns nåt ätbart, bara en dosa Generalsnus... ...full med 'Picklede Rödefens i Kartoffelmarmelaaaaade', och eftersom... det inte fanns något annat vettigare att äta så satte paddan i sig hela burken med denna näst intill oätliga rätt, gissa om den fick magknip... ...och hiskeliga väderspänningar, vilket Sören blev varse när det... sakta började stiga osande grönskimrande dimmor ur hans kavajficka. Paddan fick respass, med ett stadigt tag om dess ena bakben ...och den andra handen över näsan försökte desperat en kackerlacka rymma från stridsgasen i Sörens ficka, något som den lille vitklädde mannen i örat tyckte...var mycket underhållande att titta på. Och ännu roligare blev det när kackerlackan... Ringde miljönämnden för att anmäla.. att någon förmodligen har dumpat stinkande, miljöfarligt avfall... i Sörens ficka, i en skogsdunge, ett stenkast från Vasaloppets startlinje. Miljönämnden svarade... det är inte till oss du skall vända dej, det är till djurskyddsföreningen eftersom det.... drabbade området är de tvekönade hoppsnärtornas enda häckningsplats. När kackerlackan sedan ringde djurskyddsföreningen så blev han hänvisad att... sno några toarullar på lämpligt ställe och vira in sej i dessa för att därigenom.. undvika frätskador från de gröna stinkande ångorna som fortfarande sakta steg ur Sörens kavajficka. Den lille vitklädde mannen skrattade så han tjöt när han tittade på när den stackars kackerlackan desperat försökta vira in sig i toarullarna som den nyss hade lyckats sno från...Göran Perssons privata lilla lager, märkt "Statspapper. Hemligt!". Men paddan i Sörens ficka hade ju TILLGÅNG till alla himmmmliga papppppir, så... Göran Persson fick torka sig med vanligt papper när han skulle... snyta ut ytterligare ett vallöfte om.. miljöanpassade stridsgaser, men hur det nu kom sej så.. fallerade det hela på sluttampen då hans ideologi om svart guld och gröna bilar inte köptes av ledningen på Statoil. Istället ...hade han då genast infört en ny skatt på moms, fast det kallades inte 'skatt' utan..."money for nothing" - och lanserades med en käck slogan i takt med den gamla slagdängan. Emellertid... ackumulerade merkostnader för blåögda skattebetalare..medan de brunögda fick pengar tillbaka om de sjöng kanon med sig själva vid betalningstillfället och...yrkade på avdrag för 'förjordande levnadskostnader' i deklarationen på sida 3 under punkten.. bakom den som egentligen spelade någon som helst roll. I och med att de på detta vis valde en icke-relevant punkt, tyckte sig regeringen ha... helt flyttat fokus från vad det hela handlade om från början. Örjan, däremot....ja Sörens bror alltså...han hade... förresten kameluppfödning i... Kiruna i sin ungdom, men... blev inte heller så gammal. En dag pucklade han på en... dromedar som hade förirrat sig in bland kamelerna, som för övrigt härstammade från samma kamel som Miss Castafiore en gång svalde hel för att få formerna på rätt plats. Den påpucklade dromedaren var...egentligen utplacerad på ett café av en aktivist i www.camel-sharing.com, vilket är ett bekvämt sätt att byta kameler med... rika män, mot kvinnor i tighta baddräkter a la Baywatch med så kallad "cameltoe". Denna typ av kvinnohandel... ...finns faktiskt beskriven i kod, hörbar om man spelar Bianca Castafiores paradnummer "Ein bischen Pucko, bitte" baklänges, något som Sören redan... på det glada åttiotalet listade ut. På åttiotalet... ...var det säkert cirka tjugo år sedan det glada sextiotalet tog slut, det hade Sören också listat ut. Han var bra på sånt, Sören, och hade faktiskt en gång... listat ut att ozonskiktet över Australien skulle ...ha formen av en jättestor badtoffel, något som fick producenterna av...
Mitt i naturen att baxna de trodde inte sina öron när de hörde Sören berätta om sin upptäckt i Australien. De trodde…däremot sina näsor när de upptäckte att det var en GAMMAL unken badtoffel som svävade över Australien, en badtoffel för karbad, alltså en kartoffel, och den hiskeliga kartoffel-marmeläääääde som de Danska immigranterna i Australiska Rödefens Sällskäääpe kokade inhop av den var... skönhetsindustrins nya fluga, eftersom hyn blev otroligt slät och fin när man smörjde in sig med den tack vare... innehållet av ghr13, som var lätt frätande. Alla rynkor försvann i ett nafs och gamla käringar blev som nya. Det fick oanade följder förstås eftersom...Botox-industrin helt plötsligt stod med ett osäljbart lager, men de kom på att blanda in russin i smeten och lancera det som... bantingsprodukt, då det förlamade mag- och tarmsystemet. Alla som hade råd blev i ett nafs smala och rynkfria och...förtviiiiivlat hungriga, något som Rödefens industrin genast nappade på och deras oätliga marmelad ...smältes ihop med gamla bildäck och valsades ut till nya fina bajspåsar! På en gata i Gamla Stan kunde... man köpa denna nypåfunna gegga som enligt etiketten skulle vara lagrad på ekfat 126 år, vilket i princip var omöjligt, men.. ...i praktiken åtminstone teoretiskt tänkbart, ja man kunde inte riktigt veta faktiskt, eftersom man blandat till geggan med hjälp av modern kvant-mekanik, och därför är det lite... ...svårt att vara precis, åtminstone så länge det gäller de första nio dimensionerna. Sören å sin sida var i sin egen dimension, och undrade...om han var den siste Riddaren av Rödefensorden, eftersom han på sistone helt allena, med en dåres envishet, fortsatt att klistra upp sina 95 teser om livet, universum och allting på Forum Romanums västra yttervägg, och saknade alla andra förvirrade anslag som annars brukade återfinnas därstädes. Han tycktes höra ett eko som av tomhet när han... skakade på huvudet! Att han skakade på huvudet berodde på... att en ytterst framfusig skrattmås hade valt att slå sig ner på Sörens huvud. Men Sören ville inte ha måsens påflugna sällskap så därför... ..placerade han ut små bitar av Rödefenskött i en lång rad som skrattmåsen följde. Rödefensraden slutade vid havet, och där dök Sören i. Han simmade tills...han plötsligt kom fram till ett slags dike i havet, där det inte fanns något vatten! Det visade sig vara Moses som var ute och partade lite med sin fru Mosa, och skulle impa med ett nytt sätt att fånga Rödefens genom torrläggning. Sören satt sig ner på en krabba och frågade... om krabban skulle söderut. Det skulle den så Sören frågade om han fick lifta med den en bit. Krabban svarade:... "Jodå vars, det är ditåt vi ska va?!" och pekade med sin krabbklo rakt framåt. Sen började den krypa åt sidan på sitt typiska krabbvis. "Hallå där!" sa Sören. "Skulle vi inte framåt?!" "Jo, jag veeeeeet!" suckade krabban uppgivet. "Jag har försökt ta mig fram mot Södern flera år nu, men på nåt vis hamnar jag alltid i Västerhavet. Jag blir såååå less!" ….. Vad Sören inte visste, var...
Att krabban hade bara en klo så därför blev det lite snett, så han sa att han kan vara den andra klon så kanske de kommer till söderns höjder och kolla på …..
Månskensbonden
17-07-2006, 07:54
...Allsång på Skansen, för det kunde man minsann höra alldeles gratis därifrån om man bara hade en liten vit gubbe i...
örat. Den lille vitklädde gubben fungerade nämligen alldeles utmärkt som en förstärkare. Allsången hördes lika bra där uppe på Söder som om Sören varit på plats borta på Skansen. Sören slog sig ner vid ett bord på en liten uteservering, där hade han tänkt sitta i lugn och ro och lyssna på Anders Lundin och alla hans mer eller mindre musikaliska gäster där nere på Skansen. men säg den glädje som varar... Plötsligt kom ett...
Månskensbonden
17-07-2006, 23:21
...telegram från Gunde Svan, som löd: "Skynda! Skynda!" och Sören lutade sig bekvämt bakåt för att lyssna på Emilio Skynda, den berömda kastrat-sångaren, som uppenbarligen skulle sjunga duett med Bianca Castafiore på Allsången denna kväll! Den vitklädda gubben i Sörens öra pluggade in...
Månskensbonden
21-07-2006, 16:57
...fel kabel i babbelfisken dock, och korsade Allsångens utsändning av den ömma Miss Castafiores skönsång med Riksdagens internteves inslag om Gun Hellsvik, så stackars Sören fick inre bilder av finska Lordi, vilket gav honom en smärre...
chock. Han trodde knappt sina ögon men tackade högre makter för att det just idag var den 25:e maj så han kunde gömma sig under sin medhavda solkiga badhanduk tills bilderna av skräckrockarna tonats bort. Sedan reste han sig upp och började gå...
Månskensbonden
27-07-2006, 13:30
...grodan i hans ficka riktigt på nerverna, för grodan hade egentligen tänkt gå i kloster och bli en så kallad 'böngrodd', men Miss Castafiores skönsång från Skansen fick Tibetansk strupsång att framstå som...
Månskensbonden
31-07-2006, 21:37
...termoskaffe och mackor i regngloppet i en eka på sjön, en association som nog kom av att det eka' mellan...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|