|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
malin72
03-01-2007, 14:48
CITAT (Reserv @ 03-01-2007, 15:10) CITAT (pejori @ 03-01-2007, 14:50) klart vi ska ha en gladtråd också  :) jag är glad över, att min son äääntligen fått en egen lägenhet iofs. sex mil bort, men den är hans  :wub: aha, jippie, ett helt rum att ha odling i till våren???  två rum...det blir blommor det
mari_tres
03-01-2007, 20:35
Jag är glad över att se att det finns en glad-tråd *s* Och så ska vi ha barn till våren och lilla kotten kittlar i min mage
CITAT (mari_tres @ 03-01-2007, 20:35) Jag är glad över att se att det finns en glad-tråd *s*
Och så ska vi ha barn till våren och lilla kotten kittlar i min mage :wub: Grattis!  Så spännande att vänta på ännnu en forumbebis. Jag blev också glad av att se gladtråden.
malin72
03-01-2007, 21:46
CITAT (askar @ 03-01-2007, 21:36) CITAT (mari_tres @ 03-01-2007, 20:35) Jag är glad över att se att det finns en glad-tråd *s* Och så ska vi ha barn till våren och lilla kotten kittlar i min mage  Grattis!  Så spännande att vänta på ännnu en forumbebis. Jag blev också glad av att se gladtråden.  grattis till bebisen och kul att ni ville ha tillbaka glad tråden
Åh jag blev så glad när jag tog mej upp bland dom 10 i toppen!
CITAT (Berith @ 04-01-2007, 09:18) Åh jag blev så glad när jag tog mej upp bland dom 10 i toppen!  Tur att Felix matte "sover". Annars skulle hon bli oslagbar Grattis Berith!
CITAT (AnitaGg @ 04-01-2007, 09:19) CITAT (Berith @ 04-01-2007, 09:18) Åh jag blev så glad när jag tog mej upp bland dom 10 i toppen! :D Tur att Felix matte "sover". Annars skulle hon bli oslagbar Grattis Berith!  Joodu, hon ligger där som en bromskloss. Tack. Fast egentligen är det ganska ointressant var man ligger  råkade bara får se det. Det är kanske tur att det inte visas nånstans hur många minuter man varit inloggad sen registreringen.
evelina
04-01-2007, 15:01
Jag är så glad idag för jag har orkat städa bort julen och varit och handlat lite nya krukväxter. Nu får våren gärna komma!!
malin72
06-01-2007, 16:28
anna_rispan
06-01-2007, 17:55
jag har i och för sig redan skrivit detta i svammeltråden. men jag är fortafrande glad över att ha prata med en bekant. som jag inte pratat med på fem år. vi hade mycket att prata om. det var kul att samtalet flöt på.  det låter som du har mycket trevligt framför dig Malin72
Glad för att jag har varit på kalas och ätit jättegod tårta.
anna_rispan
06-01-2007, 19:26
CITAT (askar @ 06-01-2007, 19:19) Glad för att jag har varit på kalas och ätit jättegod tårta.  vad gott! jag vill också äta tårta. men fördelsedagsracet drar inte igång än för oss.
Monarda
06-01-2007, 19:49
Jag är glad för att jag köpte mig en egen borrmaskin/skruvdragare idag, fattade vad det stod i bruksanvisningen och skruvade i krokarna i min nya hatthylla alldeles själv!
anna_rispan
06-01-2007, 19:51
CITAT (Monarda @ 06-01-2007, 19:49) Jag är glad för att jag köpte mig en egen borrmaskin/skruvdragare idag, fattade vad det stod i bruksanvisningen och skruvade i krokarna i min nya hatthylla alldeles själv!  Galant! Det är verkligen nåt att vara glad över!
Jag har också ätit tårta idag, fick med mig en bit från släktingen vi var hos igår. hon hade gjort glutenfri tårta för min skull o sen fick jag ta med mig biten som blev över.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 19:56) Jag har också ätit tårta idag, fick med mig en bit från släktingen vi var hos igår. hon hade gjort glutenfri tårta för min skull o sen fick jag ta med mig biten som blev över.  Det visste jag inte. På Odla lär man sig alltid något nytt. Vad du kan.
CITAT (Alba @ 06-01-2007, 19:57) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 19:56) Jag har också ätit tårta idag, fick med mig en bit från släktingen vi var hos igår. hon hade gjort glutenfri tårta för min skull o sen fick jag ta med mig biten som blev över. :D Det visste jag inte. På Odla lär man sig alltid något nytt. Vad du kan. det där citatet hamnade lite fel va?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 20:11) CITAT (Alba @ 06-01-2007, 19:57) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 19:56) Jag har också ätit tårta idag, fick med mig en bit från släktingen vi var hos igår. hon hade gjort glutenfri tårta för min skull o sen fick jag ta med mig biten som blev över.  Det visste jag inte. På Odla lär man sig alltid något nytt. Vad du kan. det där citatet hamnade lite fel va?  Jo jag var inne på flera inlägg samtidigt.. Det blev ju rätt dråpligt. Min kommentar skulle vara ang ljus och färger i kyrkan.
CITAT (Alba @ 06-01-2007, 20:12) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 20:11) CITAT (Alba @ 06-01-2007, 19:57) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 19:56) Jag har också ätit tårta idag, fick med mig en bit från släktingen vi var hos igår. hon hade gjort glutenfri tårta för min skull o sen fick jag ta med mig biten som blev över.  Det visste jag inte. På Odla lär man sig alltid något nytt. Vad du kan. det där citatet hamnade lite fel va?  Jo jag var inne på flera inlägg samtidigt.. Det blev ju rätt dråpligt. Min kommentar skulle vara ang ljus och färger i kyrkan.  Kan bero på att jag e gift med prästen som jag vet det.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 20:15) CITAT (Alba @ 06-01-2007, 20:12) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 20:11) CITAT (Alba @ 06-01-2007, 19:57) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 19:56) Jag har också ätit tårta idag, fick med mig en bit från släktingen vi var hos igår. hon hade gjort glutenfri tårta för min skull o sen fick jag ta med mig biten som blev över.  Det visste jag inte. På Odla lär man sig alltid något nytt. Vad du kan. det där citatet hamnade lite fel va?  Jo jag var inne på flera inlägg samtidigt.. Det blev ju rätt dråpligt. Min kommentar skulle vara ang ljus och färger i kyrkan.  Kan bero på att jag e gift med prästen som jag vet det.  Aha - inside information
Eva i Skåne
06-01-2007, 23:16
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 19:56) Jag har också ätit tårta idag, fick med mig en bit från släktingen vi var hos igår. hon hade gjort glutenfri tårta för min skull o sen fick jag ta med mig biten som blev över.  Precis som jag gjorde till svärdottern idag. Två olika glutenfria pajer och en kladdkaka. Klart att hon fick resterna med sig hem Vi kan ju nöja oss med alla andra rester
Och jag är jätteglad för att jag gissade (nästan) rätt i Gissa-bild-tråden!
Det ringde på dörren nyss och där stod en gammal man som ville ge oss blommor för att gratulera till Lilleman.  Jag vet inte alls vem det var men det var någon som kände till min man. Han hade sett födelseannonsen i tidningen också. Gulligt att komma med blommor så där.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-01-2007, 14:33) Det ringde på dörren nyss och där stod en gammal man som ville ge oss blommor för att gratulera till Lilleman.  Jag vet inte alls vem det var men det var någon som kände till min man. Han hade sett födelseannonsen i tidningen också. Gulligt att komma med blommor så där.  Oväntade blommor är alltid roligast
Lars-Olof Arvids
08-01-2007, 14:46
Ja vad gulligt, Magdis! Jag är glad för att jag var på en fin SNF-utflykt igår, till en halvö med en fin fågelvik intill. Ofta finns det mycket änder och doppingar där, nu var det lite glest men i alla fall en del knipor och småskrakar. Jag kan inte låta bli att visa folk sällsynta ormbunkar, roliga lavar och andra små underverk i naturen. Därför kom jag lite efter de andra - och missade en havsörn som drog förbi! Men att folk intresserar sig även för det finstilta i naturen tycker jag är minst lika roligt. Jag är också glad för att rådjuren har vågat sig fram till min matplats med äpplen två kvällar i rad. Det har varit lite glest mellan deras besök annars. Ock så är jag förstås glad över att ha lyckats få till ett par album här på odla! Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 08-01-2007, 14:46) Jag är också glad för att rådjuren har vågat sig fram till min matplats med äpplen två kvällar i rad. Det har varit lite glest mellan deras besök annars. Vad mysigt!  Jag har aldrig sett rådjur här omkring men däremot älgar. På juldagen skulle svärfar gå en promenad kring kvarteret men kom snabbt in igen o sa att det var en älgko med ungar på vår tomt som höll på att ta sig några tuggor av våra buskar!  Som tur var var det nog nåt snabbväxande de mumsat i sig och inte lönnen den här gången.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 08-01-2007, 14:46) Ja vad gulligt, Magdis! Jag är glad för att jag var på en fin SNF-utflykt igår, till en halvö med en fin fågelvik intill. Ofta finns det mycket änder och doppingar där, nu var det lite glest men i alla fall en del knipor och småskrakar. Jag kan inte låta bli att visa folk sällsynta ormbunkar, roliga lavar och andra små underverk i naturen. Därför kom jag lite efter de andra - och missade en havsörn som drog förbi! Men att folk intresserar sig även för det finstilta i naturen tycker jag är minst lika roligt. Jag är också glad för att rådjuren har vågat sig fram till min matplats med äpplen två kvällar i rad. Det har varit lite glest mellan deras besök annars. Ock så är jag förstås glad över att ha lyckats få till ett par album här på odla! Olle Har kikat i ditt album. Trollsländan som liftar med svanen är fantastisk. Hur får man till en sådan bild ? Teleobjektiv ?
Lars-Olof Arvids
08-01-2007, 15:10
En av mina grannar nere vid sjön har matat svanparet och deras ungar med bröd i två år nu. Därför är svanarna nästan helt orädda, om än ofta aggressiva i början när man kommer då ungarna är små. Men visst måste jag ha teleobjektiv för att ta bilden på sländan. Jag har ett zoomobjektiv på 100-300 mm.
Olle
Och jag är så jätteglad för att jag haft förmånen att ha yngsta barnbarnet hos mig över natten. Det är en sån ljuvlig liten trollunge så det går inte att beskriva i ord. Allltid glad och har alltid den där lilla glimten i ögat som gör att man totalsmälter bara genom att titta på henne
Jag är glad för jag ska snart mysa i soffan med lite kaffe, kanelknäcke och House!  Me lajk. /suddis.
Jag är glad för att Lilleman har kräkts mindre idag.
anna_rispan
10-01-2007, 10:44
Jag är glad för att sambons pappa kom in till oss o hämtade allt som låg i frysen. Den verkar ha packat ihop totalt.....
Jag är glad för att det har börjat blåsa rejält... älskar oväder.
Och jag är glad att halsen är bättre i dag Det måste ha varit wirren jag tog i går kväll i bakteriedödande syfte
och jag är glad att huvudvärken har gett med sig efter en typisk "pejorivurpa" här
anna_rispan
10-01-2007, 16:18
Nu är jag tacksam över att vi bor i hyreslägenhet. Vi har en ny frys nu!!! Hoppas att den håller nu.
evelina
10-01-2007, 16:19
Jag är så glad idag för jag har äntligen fått iväg min lilla mamma 85 år till distriktsköterska. Hon har blivit så yr och vimsig och glömsk på sista tiden men påstår själv att det inte är någon fara med henne. Så jag fick vända på steken och säga att idag är jag din mamma och du min lilla dotter,så nu bestämmer jag. Blodtrycket var 215/90  i viloläge. Jag stod på mig och fick en akut tid hos doktorn, vilken härlig läkare han tog mamma på rätt sätt och förklarade att äta medicin ibland är som en livförsäkring samma som att du har en hemförsäkring man måste ha en sådan eller hur och mamma sa .ja då förstår jag När han frågade när hon var född,sa hon att det visste hon inte och ville inte veta heller, annars kan du fråga min mamma som sitter här och pekade på mig och så skrattade hon. Sedan togs massor med prover och jag ordnade så att distriksköterskan kan komma hem och ta blodtrycket. Ja det är min gulliga snälla söta lilla mamma det.......
Jag är inbjuden till "mammajuntan" imorrn i kvarteret.  Vi är ganska många mammor här nu som är hemma med en bebis och har ett lite större barn på samma dagis. Så nu när Lilleman föddes hamnade jag i den kategorin.  En gång i veckan träffas de hemma hos någon och äter lunch, fikar och går sen upp och hämtar barnen på dagis. Alla barn till föräldralediga har nämligen samma dagistider. Det är visst en ganska stor skara så Lilleman har nog goda chanser att kunna lära känna framtida lekkamrater under de här träffarna.
malin72
10-01-2007, 16:31
CITAT (evelina @ 10-01-2007, 16:19) Jag är så glad idag för jag har äntligen fått iväg min lilla mamma 85 år till distriktsköterska. Hon har blivit så yr och vimsig och glömsk på sista tiden men påstår själv att det inte är någon fara med henne. Så jag fick vända på steken och säga att idag är jag din mamma och du min lilla dotter,så nu bestämmer jag. Blodtrycket var 215/90  i viloläge. Jag stod på mig och fick en akut tid hos doktorn, vilken härlig läkare han tog mamma på rätt sätt och förklarade att äta medicin ibland är som en livförsäkring samma som att du har en hemförsäkring man måste ha en sådan eller hur och mamma sa .ja då förstår jag När han frågade när hon var född,sa hon att det visste hon inte och ville inte veta heller, annars kan du fråga min mamma som sitter här och pekade på mig och så skrattade hon. Sedan togs massor med prover och jag ordnade så att distriksköterskan kan komma hem och ta blodtrycket. Ja det är min gulliga snälla söta lilla mamma det....... 
CITAT (evelina @ 10-01-2007, 16:19) Jag är så glad idag för jag har äntligen fått iväg min lilla mamma 85 år till distriktsköterska. Hon har blivit så yr och vimsig och glömsk på sista tiden men påstår själv att det inte är någon fara med henne. Så jag fick vända på steken och säga att idag är jag din mamma och du min lilla dotter,så nu bestämmer jag. Blodtrycket var 215/90  i viloläge. Jag stod på mig och fick en akut tid hos doktorn, vilken härlig läkare han tog mamma på rätt sätt och förklarade att äta medicin ibland är som en livförsäkring samma som att du har en hemförsäkring man måste ha en sådan eller hur och mamma sa .ja då förstår jag När han frågade när hon var född,sa hon att det visste hon inte och ville inte veta heller, annars kan du fråga min mamma som sitter här och pekade på mig och så skrattade hon. Sedan togs massor med prover och jag ordnade så att distriksköterskan kan komma hem och ta blodtrycket. Ja det är min gulliga snälla söta lilla mamma det....... 
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-01-2007, 16:21) Jag är inbjuden till "mammajuntan" imorrn i kvarteret.  Vi är ganska många mammor här nu som är hemma med en bebis och har ett lite större barn på samma dagis. Så nu när Lilleman föddes hamnade jag i den kategorin.  En gång i veckan träffas de hemma hos någon och äter lunch, fikar och går sen upp och hämtar barnen på dagis. Alla barn till föräldralediga har nämligen samma dagistider. Det är visst en ganska stor skara så Lilleman har nog goda chanser att kunna lära känna framtida lekkamrater under de här träffarna. 
Eva i Skåne
10-01-2007, 22:47
CITAT (evelina @ 10-01-2007, 16:19) Jag är så glad idag för jag har äntligen fått iväg min lilla mamma 85 år till distriktsköterska. Hon har blivit så yr och vimsig och glömsk på sista tiden men påstår själv att det inte är någon fara med henne. Så jag fick vända på steken och säga att idag är jag din mamma och du min lilla dotter,så nu bestämmer jag. Blodtrycket var 215/90  i viloläge. Jag stod på mig och fick en akut tid hos doktorn, vilken härlig läkare han tog mamma på rätt sätt och förklarade att äta medicin ibland är som en livförsäkring samma som att du har en hemförsäkring man måste ha en sådan eller hur och mamma sa .ja då förstår jag När han frågade när hon var född,sa hon att det visste hon inte och ville inte veta heller, annars kan du fråga min mamma som sitter här och pekade på mig och så skrattade hon. Sedan togs massor med prover och jag ordnade så att distriksköterskan kan komma hem och ta blodtrycket. Ja det är min gulliga snälla söta lilla mamma det.......  Åh så fint. Underbar mamma du har !
Jag vill bara skriva för jag är såå glad i dag. Jag har ingen värk och solen skiner från en klarblå himmel.
 Så här glad är jag idag, för nu har jag fått min sista strålbehandling mot bröstcancer. Jag är frisk igen, fast det är ju lite lurigt med det, för jag har ju inte varit sjuk. I alla fall har jag inte märkt något, förutom operationsärr och strålningsbränna. Riktigt glad blir jag först när min sonhustru också är klar med alla sina behandlingar och blir förklarad frisk (peppar, peppar, tvi,tvi,tvi och ta i trä).
anna_rispan
12-01-2007, 17:11
Det var en glad nyhet!!!
Måste vara en härlig känsla Farmor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|