Full version: 2007 års glad tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Snöflinga
Håller tummarna för både dig och din sonhustru wub.gif
Alba
CITAT (Farmor @ 12-01-2007, 17:01)
smile.gif Så här glad är jag idag, för nu har jag fått min sista strålbehandling mot bröstcancer. Jag är frisk igen, fast det är ju lite lurigt med det, för jag har ju inte varit sjuk. I alla fall har jag inte märkt något, förutom operationsärr och strålningsbränna.

Riktigt glad blir jag först när min sonhustru också är klar med alla sina behandlingar och blir förklarad frisk (peppar, peppar, tvi,tvi,tvi och ta i trä).

Vilken underbar känsla det måste vara och nu väntar ni på att sonhustrun
också ska nå dit.
Lycka till önskar jag er båda.
askar
CITAT (Farmor @ 12-01-2007, 17:01)
smile.gif Så här glad är jag idag, för nu har jag fått min sista strålbehandling mot bröstcancer. Jag är frisk igen, fast det är ju lite lurigt med det, för jag har ju inte varit sjuk. I alla fall har jag inte märkt något, förutom operationsärr och strålningsbränna.

Riktigt glad blir jag först när min sonhustru också är klar med alla sina behandlingar och blir förklarad frisk (peppar, peppar, tvi,tvi,tvi och ta i trä).

Förstår att det känns skönt nu när behandlingarna är över.

Skickar många styrkekramar till svärdotter som ännu kämpar. wub.gif

Jättestort Lycka till till er båda! wub.gif
Farmor
Det värmer så gott med alla snällord från er. wub.gif Tack wub.gif
askar
Idag blev jag sååå glad så jag nästan hoppade glädjeskutt biggrin.gif
Skulle plasta in tårtbottnar jag bakat...
plastfolien (Coop) tog slut och jag öppnade GladPack
Jesses vilken skillnad... den köper jag alltid, men sist var den slut
och jag tog Coops eget märke... det gör jag inte om. mad.gif

GladPack hittar du alltid början på och rivkanten håller hela rullen ut. biggrin.gif
Gillan
CITAT (Alba @ 11-01-2007, 11:10)
Jag vill bara skriva för jag är såå glad i dag.
Jag har ingen  värk och solen skiner från en klarblå himmel.

Den " lyckokänslan " känner jag igen Alba wub.gif. Den borde man skriva om lite oftare tycker jag rolleyes.gif wub.gif

Till farmor skulle jag vilja säga; ..........Tja, ....vad finns det att säga?......Efter en sån pärs som ni genomgått...........både du och sonhustru wub.gif wub.gif ............nääe.......jag har inga bra ord.............bli bra...........och låt det hålla i sig.........är väl det bästa jag kan säga wub.gif ....Kram från mig till er smile.gif
Magdis
Jag är glad för att vi äntligen hittat lagom stora skrivbord och kommit oss för med att beställa dem så vi kan göra om i datarummet. smile.gif Istället för att ha ett svulstigt hörndatabord som inte får rum ska vi ha två vanliga skrivbord bredvid varann.

Sen har jag beställt nya fräscha gardiner också. smile.gif
anna_rispan
Vad fint det kommer att bli i erat kontor Magdis!!

Nu är jag glad för jag tror att jag är i stort sett färdig med ena tentan!!! Jag har suttit och skrivit väldigt flitigt idag!!! Har vänt och vridit på meningarna och försökt få till det så bra jag bara kan. Sen var jag tvungen att minska ner lite. Men nu visar det sig att jag kan nog klämma in ett par meningar till. Som är så där riktigt bra och förhoppningsvis lyfter arbete lite!!!
Men nu har jag träsmak i baken!! Skulle behöva dansa lite. Holly Dolly!!!
Magdis
Grattis Anna! Vad är det du pluggar för nåt? smile.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-01-2007, 19:06)
Grattis Anna! Vad är det du pluggar för nåt? smile.gif

Tack!! wub.gif smile.gif
Lärarprogrammet.....
I morgon ska jag ta tag i den andra tentan. Ska skriva in lite om Feng Shui där i så den känns roligare... rolleyes.gif
askar
Lycka till med tentorna anna_rispan! smile.gif

Jag läste fel i ditt tidigare inlägg... trodde det stod Hello Dolly...
och tack vare det så hittade jag den och många andra
gamla godingar med
Louis Armstrong smile.gif
Magdis
Jag är glad för att min fröbeställning från Impecta kom idag! smile.gif Det kliar i fingrarna nu...men jag måste vänta tills handelsträdgården fått hem såjord.
anna_rispan
Ååå, vad fint med Louis Armstrong!!
AnitaO
Jag mailade några stormbilder till våran lokalblaska.
Dom ringde för en stund sen och ville använda en av dom i morgondagens tidning.
Undrar just om man får betalt rolleyes.gif
Äh, det får man säkert inte.
askar
CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 21:11)
Undrar just om man får betalt rolleyes.gif

Om de inte ger något.. fråga.
Jag fick 710kr från AB för en bild. smile.gif

Får man fråga vad det är för tidning?
askar
CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 20:24)
Ååå, vad fint med Louis Armstrong!!

What A Wonderful World wub.gif
AnitaO
CITAT (askar @ 15-01-2007, 21:15)
Undrar just om man får betalt  :rolleyes:

Lilla lokalblaskan bara.
Motala Tidning biggrin.gif
askar
CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 21:19)
CITAT (askar @ 15-01-2007, 21:15)
Undrar just om man får betalt  rolleyes.gif

Lilla lokalblaskan bara.
Motala Tidning biggrin.gif

OK.. ska kika om de lägger in bilden också i nättidningen. smile.gif
AnitaO
CITAT (askar @ 15-01-2007, 21:21)

Verkar inte som den ligger ute där.
Själv prenumererar jag på Corren, så jag måste åka och köpa tidningen för att se den i så fall biggrin.gif

Såg däremot en artikel om det tragiska dödsfallet i Motala sad.gif sad.gif
http://www.motalatidning.se/motala/artikel...el.asp?id=54389
AnitaO
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 06:05)
CITAT (askar @ 15-01-2007, 21:21)

Verkar inte som den ligger ute där.
Själv prenumererar jag på Corren, så jag måste åka och köpa tidningen för att se den i så fall biggrin.gif

Nu har jag köpt tidningen, och dom hade gjort ett uppslag med "Läsarnas egna bilder från stormens härjningar".
Där var min bild med smile.gif
LadyG
Inte illa Anita, det måste ha varit en bra bild eftersom den gick i tryck?
pejori
äntligen lyser solen lite här wub.gif wub.gif
man blir både uppiggad och glad av det smile.gif
LadyG
Jag är glad för att solen lyser, vinden har mojnat och jag ska iväg och träna snart wub.gif
Lars-Olof Arvids
Jag är glad för att jag precis fick veta att strömmen har kommit tillbaka hemma! smile.gif

Olle
AnitaO
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 16-01-2007, 15:09)
Jag är glad för att jag precis fick veta att strömmen har kommit tillbaka hemma! smile.gif

Olle

Förstår jag smile.gif
Såg en intervju med nån chef på Eon idag, och många kommer att få vänta på strömmen till mitten på nästa vecka!!! ohmy.gif mad.gif
pejori
jag är glad att jag fått planterat om alla mina orkideer i ny kompost och vitmossa smile.gif smile.gif
ser därmed fram emot nya blomstänglar biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Nu har den här tråden hamnat farligt långt ner. Finns här ingen som är glad över något? Här ser det ut att klarna upp och bli fint väder efter nattens regn och blåst. smile.gif

Olle
Castea
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-01-2007, 09:07)
Nu har den här tråden hamnat farligt långt ner. Finns här ingen som är glad över något?

Jodå! Jag är riktigt lycklig över ett nyutkommet körverk som går dygnet runt nästan i cd-spelaren här.

When Lilacs Last In The Dooryard Bloom'd
- av Steve Dobrogosz
Med S:t Jacobs Kammarkör, Uppsala Kammarmusiksorkester, m fl.

Alldeles legal provlyssning.

wub.gif
evelina
Så vackert, jag tycker mycket om att lyssna på körer och klassisk musik.

Här där jag bor har kyrkan 8 st körer och ofta går jag i kyrkan och lyssnar på konserter. wub.gif
AnitaO
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-01-2007, 09:07)
Nu har den här tråden hamnat farligt långt ner. Finns här ingen som är glad över något?

Jo visst har jag också det smile.gif
Jag är så glad att jag har så härliga vänner smile.gif wub.gif
cato
Mest glad är jag nog för att alla träd och buskar står kvar i trädgården efter stormen.
Hoppas att fortsätter så. Det talas om nya oväder för vår del.

Är även glad att hemsidan fungerar igen. Nu med mera bilder.

Hälsningar

Cato

Hoppsan, här fungerade den vist inte ännu!

D.S.
Lars-Olof Arvids
CITAT (Castea @ 18-01-2007, 09:35)
Jodå! Jag är riktigt lycklig över ett nyutkommet körverk som går dygnet runt nästan i cd-spelaren här.

- av Steve Dobrogosz

wub.gif

Vilken fin körmusik! Bra musik får man inte för mycket av. Till mina favoritkörverk hör Nicaraguanska bondemässan och Salvadoranska folkmässan. Det är en del år sedan de kom, men fortfarande håller de i högsta grad för oss som gillar latinamerikansk folkmusik. Och Anita, härliga vänner kan man inte heller få för många! wub.gif

Olle
Reserv
Jag har äntligen fått loss bilen från min skridskoplan till gård blink.gif inte undra på att jag inte kom lös själv biggrin.gif den stod i fyra endecimeters gropar, det regnade och va´plusgrader sist jag hade den, och nu hade det frusit på så det är ett decimetertjockt islager över hela gården. Men nu är man lös så man kan fara och handla laugh.gif laugh.gif Och slutat snöa har det också, en underbar dag alltså wub.gif
LadyG
Jag är glad för att jag fått vara frisk och kry hittils. Än så länge har allt som grasserat i området i form av förkylningar och kräksjukor passerat mig utan att stanna. Hoppas det fortsätter.
Castea
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-01-2007, 10:31)
CITAT (Castea @ 18-01-2007, 09:35)

- av Steve Dobrogosz

wub.gif

Vilken fin körmusik! Bra musik får man inte för mycket av. Till mina favoritkörverk hör Nicaraguanska bondemässan och Salvadoranska folkmässan. Det är en del år sedan de kom, men fortfarande håller de i högsta grad för oss som gillar latinamerikansk folkmusik. Och Anita, härliga vänner kan man inte heller få för många! wub.gif

Olle

Javisst är det fin musik. Skivan med körverket handlar om Abraham Lincolns liv och död, efter ett epos av poeten Walt Whitman.

Gillar man körmusik så lyssna gärna mer på S:t Jacobs Kammarkör!

Olle, tack för tipsen om de latinamerikanska körverken! De ska jag försöka leta upp!
anna_rispan
i dag är jag glad för att:

jag har skickat i väg den andra tentan. nu kan jag inte tänka mer på den förrens jag får veta hur det gick.

att jag fick ett tips på min blogg och nu har uppdaterat den. nu har den egna kategorier. smile.gif

o mest av allt är jag glad över att jag bara hade en nästan nära döden upplevelse häromdagen. jag stod vid en rödljus o jag fick grön gubbe. precis som jag skulle stiga ut tittar jag åt höger o ser en lastbil som bromsande glider mot övergångsstället. hade jag inte tittat en extra gång hade jag kanske blivit skadad!!! ohmy.gif

idag är jag också glad för sambon är hemma o vi ska äta kebab.
askar
Jag är glad för att solen skiner. biggrin.gif
Gillan
Vet ni vad! Jag är så glad att jag nästan hoppar av glädje! Från och med i kväll, så har jag inget gästrum längre ( det får ni tolka hur ni vill tongue.gif ).

Men mitt hobbyrum, som också varit gästrum, blir idag förvandlat till Odlarum, med bänkar och lysrör och allt vad som behövs wub.gif

Ääääääntligen!
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 21-01-2007, 08:50)
Vet ni vad! Jag är så glad att jag nästan hoppar av glädje! Från och med i kväll, så har jag inget gästrum längre ( det får ni tolka hur ni vill tongue.gif ).

Men mitt hobbyrum, som också varit gästrum, blir idag förvandlat till Odlarum, med bänkar och lysrör och allt vad som behövs wub.gif

Ääääääntligen!

Häftigt!! smile.gif
Biggan_

Ääääääntligen!

Förstår att du är glad! Sköt om dina kommande små gäster väl, och så småningom får vi kanske se lite bilder också? tongue.gif biggrin.gif
askar
Glad för att så många är glada biggrin.gif

Och extra glad för att jag "varit på Gudstjänst" i nästan 3 tim
och fått sjunga med i så många vackra psalmer. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
jag är med glad pratade nyss med en trevlig kille igår kväll eller i natt mellan 1-3 . och det var jätte trevligt och han ville även kanske träffas så får se vad som händer wub.gif wub.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Birgitta P @ 21-01-2007, 11:09)
Vet ni vad! Jag är så glad att jag nästan hoppar av glädje! Från och med i kväll, så har jag inget gästrum längre ( det får ni tolka hur ni vill  :P ).

Ääääääntligen!

Förstår att du är glad! Sköt om dina kommande små gäster väl, och så småningom får vi kanske se lite bilder också? tongue.gif biggrin.gif

åhh lyllos med ett sånt rum , vad roligt för dig wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (flaxss @ 21-01-2007, 12:58)
jag är med glad pratade nyss med en trevlig kille igår kväll eller i natt mellan 1-3 . och det var jätte trevligt och han ville även kanske träffas så får se vad som händer wub.gif wub.gif wub.gif

lycka till linus wub.gif wub.gif wub.gif
hoppas det går bra smile.gif
askar
CITAT (pejori @ 21-01-2007, 12:59)
jag är med glad pratade nyss med en trevlig kille igår kväll eller i natt mellan 1-3 . och det var jätte trevligt och han ville även kanske träffas så får  se vad som händer  :wub:  :wub:  :wub:

lycka till linus wub.gif wub.gif wub.gif
hoppas det går bra smile.gif

Säger jag också. smile.gif
Kathy

Åh, så spännande. wub.gif Du får berätta mer hur det går...
Gillan
Det låter mysigt Flaxss, då håller jag tummarna för att det kanske blir nåt mer av det wub.gif

Mitt " Odla-rum blev tyvärr inte klart igår. Bänkskivorna kunde inte komma hit på grund av dåligt väglag, men det gör inget. Det blev i alla fall röjt
och förberett. Så jag är glad ändå.biggrin.gif

Och så nåt lär jag inte göra förrän i mitten på februari i alla fall. Det är en sak att skriva schema och överlåta vattningen av alla krukor när jag åker..................men frösådderna?....Näääe, det törs jag inte. tongue.gif

Och foto kommer Biggan, så snart det finns nåt att fota smile.gif
anna_rispan
Jag är glad för att vi har träffat en av våra nya lärare. Hon verkar vettig o bra.
Lektionen avslutades med allsång. Min hatt den har tre kanter. Det var roligt.
faith
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 21:22)
Jag är glad för att vi har träffat en av våra nya lärare. Hon verkar vettig o bra.
Lektionen avslutades med allsång. Min hatt den har tre kanter. Det var roligt.

Vad studerar du?
anna_rispan
lärarprogrammet. vi ska läsa svenska nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon