|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Snöflinga
12-01-2007, 19:38
Håller tummarna för både dig och din sonhustru
CITAT (Farmor @ 12-01-2007, 17:01)  Så här glad är jag idag, för nu har jag fått min sista strålbehandling mot bröstcancer. Jag är frisk igen, fast det är ju lite lurigt med det, för jag har ju inte varit sjuk. I alla fall har jag inte märkt något, förutom operationsärr och strålningsbränna. Riktigt glad blir jag först när min sonhustru också är klar med alla sina behandlingar och blir förklarad frisk (peppar, peppar, tvi,tvi,tvi och ta i trä). Vilken underbar känsla det måste vara och nu väntar ni på att sonhustrun också ska nå dit. Lycka till önskar jag er båda.
CITAT (Farmor @ 12-01-2007, 17:01)  Så här glad är jag idag, för nu har jag fått min sista strålbehandling mot bröstcancer. Jag är frisk igen, fast det är ju lite lurigt med det, för jag har ju inte varit sjuk. I alla fall har jag inte märkt något, förutom operationsärr och strålningsbränna. Riktigt glad blir jag först när min sonhustru också är klar med alla sina behandlingar och blir förklarad frisk (peppar, peppar, tvi,tvi,tvi och ta i trä). Förstår att det känns skönt nu när behandlingarna är över. Skickar många styrkekramar till svärdotter som ännu kämpar. Jättestort Lycka till till er båda!
Det värmer så gott med alla snällord från er.  Tack
Idag blev jag sååå glad så jag nästan hoppade glädjeskutt Skulle plasta in tårtbottnar jag bakat... plastfolien (Coop) tog slut och jag öppnade GladPack Jesses vilken skillnad... den köper jag alltid, men sist var den slut och jag tog Coops eget märke... det gör jag inte om. GladPack hittar du alltid början på och rivkanten håller hela rullen ut.
CITAT (Alba @ 11-01-2007, 11:10) Jag vill bara skriva för jag är såå glad i dag. Jag har ingen värk och solen skiner från en klarblå himmel.  Den " lyckokänslan " känner jag igen Alba  . Den borde man skriva om lite oftare tycker jag  Till farmor skulle jag vilja säga; ..........Tja, ....vad finns det att säga?......Efter en sån pärs som ni genomgått...........både du och sonhustru  ............nääe.......jag har inga bra ord.............bli bra...........och låt det hålla i sig.........är väl det bästa jag kan säga  ....Kram från mig till er
Jag är glad för att vi äntligen hittat lagom stora skrivbord och kommit oss för med att beställa dem så vi kan göra om i datarummet.  Istället för att ha ett svulstigt hörndatabord som inte får rum ska vi ha två vanliga skrivbord bredvid varann. Sen har jag beställt nya fräscha gardiner också.
anna_rispan
15-01-2007, 18:53
Vad fint det kommer att bli i erat kontor Magdis!! Nu är jag glad för jag tror att jag är i stort sett färdig med ena tentan!!! Jag har suttit och skrivit väldigt flitigt idag!!! Har vänt och vridit på meningarna och försökt få till det så bra jag bara kan. Sen var jag tvungen att minska ner lite. Men nu visar det sig att jag kan nog klämma in ett par meningar till. Som är så där riktigt bra och förhoppningsvis lyfter arbete lite!!! Men nu har jag träsmak i baken!! Skulle behöva dansa lite. Holly Dolly!!!
Grattis Anna! Vad är det du pluggar för nåt?
anna_rispan
15-01-2007, 19:09
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-01-2007, 19:06) Grattis Anna! Vad är det du pluggar för nåt?  Tack!! Lärarprogrammet..... I morgon ska jag ta tag i den andra tentan. Ska skriva in lite om Feng Shui där i så den känns roligare...
Lycka till med tentorna anna_rispan! Jag läste fel i ditt tidigare inlägg... trodde det stod Hello Dolly... och tack vare det så hittade jag den och många andra gamla godingar med Louis Armstrong
Jag är glad för att min fröbeställning från Impecta kom idag!  Det kliar i fingrarna nu...men jag måste vänta tills handelsträdgården fått hem såjord.
anna_rispan
15-01-2007, 20:24
Ååå, vad fint med Louis Armstrong!!
Jag mailade några stormbilder till våran lokalblaska. Dom ringde för en stund sen och ville använda en av dom i morgondagens tidning. Undrar just om man får betalt Äh, det får man säkert inte.
CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 21:11) Jag mailade några stormbilder till våran lokalblaska. Dom ringde för en stund sen och ville använda en av dom i morgondagens tidning. Undrar just om man får betalt Äh, det får man säkert inte. Om de inte ger något.. fråga. Jag fick 710kr från AB för en bild. Får man fråga vad det är för tidning?
CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 20:24) Ååå, vad fint med Louis Armstrong!! What A Wonderful World
CITAT (askar @ 15-01-2007, 21:15) CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 21:11) Jag mailade några stormbilder till våran lokalblaska. Dom ringde för en stund sen och ville använda en av dom i morgondagens tidning. Undrar just om man får betalt :rolleyes: Äh, det får man säkert inte. Om de inte ger något.. fråga. Jag fick 710kr från AB för en bild. Får man fråga vad det är för tidning? Lilla lokalblaskan bara. Motala Tidning
CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 21:19) CITAT (askar @ 15-01-2007, 21:15) CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 21:11) Jag mailade några stormbilder till våran lokalblaska. Dom ringde för en stund sen och ville använda en av dom i morgondagens tidning. Undrar just om man får betalt Äh, det får man säkert inte. Om de inte ger något.. fråga. Jag fick 710kr från AB för en bild. Får man fråga vad det är för tidning? Lilla lokalblaskan bara. Motala Tidning  OK.. ska kika om de lägger in bilden också i nättidningen.
CITAT (askar @ 15-01-2007, 21:21) OK.. ska kika om de lägger in bilden också i nättidningen.  Verkar inte som den ligger ute där. Själv prenumererar jag på Corren, så jag måste åka och köpa tidningen för att se den i så fall Såg däremot en artikel om det tragiska dödsfallet i Motala http://www.motalatidning.se/motala/artikel...el.asp?id=54389
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 06:05) CITAT (askar @ 15-01-2007, 21:21) OK.. ska kika om de lägger in bilden också i nättidningen.  Verkar inte som den ligger ute där. Själv prenumererar jag på Corren, så jag måste åka och köpa tidningen för att se den i så fall  Nu har jag köpt tidningen, och dom hade gjort ett uppslag med "Läsarnas egna bilder från stormens härjningar". Där var min bild med
Inte illa Anita, det måste ha varit en bra bild eftersom den gick i tryck?
äntligen lyser solen lite här man blir både uppiggad och glad av det
Jag är glad för att solen lyser, vinden har mojnat och jag ska iväg och träna snart
Lars-Olof Arvids
16-01-2007, 15:09
Jag är glad för att jag precis fick veta att strömmen har kommit tillbaka hemma! Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 16-01-2007, 15:09) Jag är glad för att jag precis fick veta att strömmen har kommit tillbaka hemma! Olle Förstår jag Såg en intervju med nån chef på Eon idag, och många kommer att få vänta på strömmen till mitten på nästa vecka!!!
jag är glad att jag fått planterat om alla mina orkideer i ny kompost och vitmossa ser därmed fram emot nya blomstänglar
Lars-Olof Arvids
18-01-2007, 09:07
Nu har den här tråden hamnat farligt långt ner. Finns här ingen som är glad över något? Här ser det ut att klarna upp och bli fint väder efter nattens regn och blåst. Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-01-2007, 09:07) Nu har den här tråden hamnat farligt långt ner. Finns här ingen som är glad över något? Jodå! Jag är riktigt lycklig över ett nyutkommet körverk som går dygnet runt nästan i cd-spelaren här. When Lilacs Last In The Dooryard Bloom'd- av Steve Dobrogosz Med S:t Jacobs Kammarkör, Uppsala Kammarmusiksorkester, m fl. Alldeles legal provlyssning.
evelina
18-01-2007, 09:56
Så vackert, jag tycker mycket om att lyssna på körer och klassisk musik. Här där jag bor har kyrkan 8 st körer och ofta går jag i kyrkan och lyssnar på konserter.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-01-2007, 09:07) Nu har den här tråden hamnat farligt långt ner. Finns här ingen som är glad över något? Jo visst har jag också det Jag är så glad att jag har så härliga vänner
Mest glad är jag nog för att alla träd och buskar står kvar i trädgården efter stormen. Hoppas att fortsätter så. Det talas om nya oväder för vår del.
Är även glad att hemsidan fungerar igen. Nu med mera bilder.
Hälsningar
Cato
Hoppsan, här fungerade den vist inte ännu!
D.S.
Lars-Olof Arvids
18-01-2007, 10:31
CITAT (Castea @ 18-01-2007, 09:35) Jodå! Jag är riktigt lycklig över ett nyutkommet körverk som går dygnet runt nästan i cd-spelaren här. When Lilacs Last In The Dooryard Bloom'd- av Steve Dobrogosz Med S:t Jacobs Kammarkör, Uppsala Kammarmusiksorkester, m fl. Alldeles legal provlyssning.  Vilken fin körmusik! Bra musik får man inte för mycket av. Till mina favoritkörverk hör Nicaraguanska bondemässan och Salvadoranska folkmässan. Det är en del år sedan de kom, men fortfarande håller de i högsta grad för oss som gillar latinamerikansk folkmusik. Och Anita, härliga vänner kan man inte heller få för många! Olle
Jag har äntligen fått loss bilen från min skridskoplan till gård  inte undra på att jag inte kom lös själv  den stod i fyra endecimeters gropar, det regnade och va´plusgrader sist jag hade den, och nu hade det frusit på så det är ett decimetertjockt islager över hela gården. Men nu är man lös så man kan fara och handla  Och slutat snöa har det också, en underbar dag alltså
Jag är glad för att jag fått vara frisk och kry hittils. Än så länge har allt som grasserat i området i form av förkylningar och kräksjukor passerat mig utan att stanna. Hoppas det fortsätter.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-01-2007, 10:31) CITAT (Castea @ 18-01-2007, 09:35) Jodå! Jag är riktigt lycklig över ett nyutkommet körverk som går dygnet runt nästan i cd-spelaren här. When Lilacs Last In The Dooryard Bloom'd- av Steve Dobrogosz Med S:t Jacobs Kammarkör, Uppsala Kammarmusiksorkester, m fl. Alldeles legal provlyssning.  Vilken fin körmusik! Bra musik får man inte för mycket av. Till mina favoritkörverk hör Nicaraguanska bondemässan och Salvadoranska folkmässan. Det är en del år sedan de kom, men fortfarande håller de i högsta grad för oss som gillar latinamerikansk folkmusik. Och Anita, härliga vänner kan man inte heller få för många! Olle Javisst är det fin musik. Skivan med körverket handlar om Abraham Lincolns liv och död, efter ett epos av poeten Walt Whitman. Gillar man körmusik så lyssna gärna mer på S:t Jacobs Kammarkör! Olle, tack för tipsen om de latinamerikanska körverken! De ska jag försöka leta upp!
anna_rispan
19-01-2007, 17:49
i dag är jag glad för att: jag har skickat i väg den andra tentan. nu kan jag inte tänka mer på den förrens jag får veta hur det gick. att jag fick ett tips på min blogg och nu har uppdaterat den. nu har den egna kategorier. o mest av allt är jag glad över att jag bara hade en nästan nära döden upplevelse häromdagen. jag stod vid en rödljus o jag fick grön gubbe. precis som jag skulle stiga ut tittar jag åt höger o ser en lastbil som bromsande glider mot övergångsstället. hade jag inte tittat en extra gång hade jag kanske blivit skadad!!! idag är jag också glad för sambon är hemma o vi ska äta kebab.
Jag är glad för att solen skiner.
Vet ni vad! Jag är så glad att jag nästan hoppar av glädje! Från och med i kväll, så har jag inget gästrum längre ( det får ni tolka hur ni vill  ). Men mitt hobbyrum, som också varit gästrum, blir idag förvandlat till Odlarum, med bänkar och lysrör och allt vad som behövs Ääääääntligen!
CITAT (Evgeni @ 21-01-2007, 08:50) Vet ni vad! Jag är så glad att jag nästan hoppar av glädje! Från och med i kväll, så har jag inget gästrum längre ( det får ni tolka hur ni vill  ). Men mitt hobbyrum, som också varit gästrum, blir idag förvandlat till Odlarum, med bänkar och lysrör och allt vad som behövs Ääääääntligen! Häftigt!!
Biggan_
21-01-2007, 11:09
CITAT (Evgeni @ 21-01-2007, 08:50) Vet ni vad! Jag är så glad att jag nästan hoppar av glädje! Från och med i kväll, så har jag inget gästrum längre ( det får ni tolka hur ni vill  ). Men mitt hobbyrum, som också varit gästrum, blir idag förvandlat till Odlarum, med bänkar och lysrör och allt vad som behövs Ääääääntligen! Förstår att du är glad! Sköt om dina kommande små gäster väl, och så småningom får vi kanske se lite bilder också?
Glad för att så många är glada Och extra glad för att jag "varit på Gudstjänst" i nästan 3 tim och fått sjunga med i så många vackra psalmer.
Alexander-VG-zon3
21-01-2007, 12:58
Alexander-VG-zon3
21-01-2007, 12:58
CITAT (Birgitta P @ 21-01-2007, 11:09) CITAT (Evgeni @ 21-01-2007, 08:50) Vet ni vad! Jag är så glad att jag nästan hoppar av glädje! Från och med i kväll, så har jag inget gästrum längre ( det får ni tolka hur ni vill :P ). Men mitt hobbyrum, som också varit gästrum, blir idag förvandlat till Odlarum, med bänkar och lysrör och allt vad som behövs Ääääääntligen!Förstår att du är glad! Sköt om dina kommande små gäster väl, och så småningom får vi kanske se lite bilder också?  åhh lyllos med ett sånt rum , vad roligt för dig
CITAT (flaxss @ 21-01-2007, 12:58) lycka till linus hoppas det går bra
CITAT (pejori @ 21-01-2007, 12:59) CITAT (flaxss @ 21-01-2007, 12:58) jag är med glad pratade nyss med en trevlig kille igår kväll eller i natt mellan 1-3 . och det var jätte trevligt och han ville även kanske träffas så får se vad som händer :wub: :wub: :wub: lycka till linus hoppas det går bra  Säger jag också.
CITAT (flaxss @ 21-01-2007, 12:58) Åh, så spännande.  Du får berätta mer hur det går...
Det låter mysigt Flaxss, då håller jag tummarna för att det kanske blir nåt mer av det Mitt " Odla-rum blev tyvärr inte klart igår. Bänkskivorna kunde inte komma hit på grund av dåligt väglag, men det gör inget. Det blev i alla fall röjt och förberett. Så jag är glad ändå. Och så nåt lär jag inte göra förrän i mitten på februari i alla fall. Det är en sak att skriva schema och överlåta vattningen av alla krukor när jag åker..................men frösådderna?....Näääe, det törs jag inte. Och foto kommer Biggan, så snart det finns nåt att fota
anna_rispan
23-01-2007, 21:22
Jag är glad för att vi har träffat en av våra nya lärare. Hon verkar vettig o bra. Lektionen avslutades med allsång. Min hatt den har tre kanter. Det var roligt.
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 21:22) Jag är glad för att vi har träffat en av våra nya lärare. Hon verkar vettig o bra. Lektionen avslutades med allsång. Min hatt den har tre kanter. Det var roligt. Vad studerar du?
anna_rispan
23-01-2007, 21:25
lärarprogrammet. vi ska läsa svenska nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|