Full version: 2007 års glad tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 21:25)
lärarprogrammet. vi ska läsa svenska nu.

Min dotter läser också på lärarprogrammet smile.gif
anna_rispan
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 05:08)

aha! i Linköping eller?
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 08:37)
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 05:08)

aha! i Linköping eller?

Jepp smile.gif
Magdis
Glad för att vi ska göra om i datarummet snart, glad för att mina nya gardiner kommit, glad för att maken o Caroline kom hem från affären igår med blå/vita prydnadsstenar att ha i blomsterarrangemang och glutenfria muffins till mig. smile.gif Caroline hade sagt att hon tyckte de skulle köpa rosor åt mig o det hade de gjort om det inte varit 27 minus ute. wub.gif smile.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 09:09)
Glad för att vi ska göra om i datarummet snart, glad för att mina nya gardiner kommit, glad för att maken o Caroline kom hem från affären igår med blå/vita prydnadsstenar att ha i blomsterarrangemang och glutenfria muffins till mig. smile.gif Caroline hade sagt att hon tyckte de skulle köpa rosor åt mig o det hade de gjort om det inte varit 27 minus ute. wub.gif smile.gif

ååå, vad charmigt!!! vilken dotter ni har!! smile.gif wub.gif
anna_rispan
vad är ni andra glada för idag?? sleep.gif
askar
Jag är glad för att solen skiner... ger hopp om vår och sommar. biggrin.gif

Sedan är jag glad för att jag ska iväg på stan och shoppa...
hoppas att jag hittar något fint. smile.gif
pejori
är glad för att kaffet smakar så gudomligt gott, efter ett par timmar i en snökall skog smile.gif smile.gif smile.gif
så underbart att komma in till nykokt kaffe wub.gif
malin72
är glad över att ha en nära vän här som jag kan vara hos medans dom bilar hemma......inget byggdamm här inte laugh.gif laugh.gif
faith
Jag är så glad att jag har så många fina människor i mitt liv. wub.gif
Kathy
CITAT (faith @ 24-01-2007, 22:25)

Det är något att vara glad över. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Bee
Jag är glad för att jag är på benen idag! Har legat i sängen sen i söndags med hög feber, värk och eländes elände. Fick en tid på vårdcentralen igår eftermiddag och då konstaterades halsfluss. Urrk!
Fick penicillin och inatt sov jag 5 timmar på raken. Gott! Febern är nere på 37,6 och det känns att livet återvänder. Har till och med kunnat få i mig en skvätt kaffe som inte smakade "halsfluss".
Gillan
Men visst är det fantastiskt vad lite pennicillin kan göra !:D Hoppas du får förbli frisk nu wub.gif
Bee
Tackar tackar wub.gif Ja, penicillin är fantastiskt. Tycker synd om dom som fick halsfluss innan det uppfanns.

Apropå: hur lång tid tar det inan smittorisken är över? Jag skall vara barnvakt för barnbarnet i morgon fredag och jag vill absolut inte utsätta henne för detta.
askar
CITAT (Bee @ 25-01-2007, 11:13)
Tackar tackar wub.gif Ja, penicillin är fantastiskt. Tycker synd om dom som fick halsfluss innan det uppfanns.

Apropå: hur lång tid tar det inan smittorisken är över? Jag skall vara barnvakt för barnbarnet i morgon fredag och jag vill absolut inte utsätta henne för detta.

Det sägs att när man har tagit penisillin/antibiotika i 3 dagar
då ska man vara smittofri.

Kanske inte är så lämpligt att vara barnvakt redan imorron.

Krya på dig! smile.gif
Bee
Tack wub.gif
Magdis
Glad för att det inte är lika vansinnigt kallt ute längre. smile.gif
Glad för att Lilleman satt o jollrade i babysittern här bredvid o plötsligt utbrister i ett klockrent "mamma" ! Jaja, jag vet att det inte var ett medvetet ord, men det lät så mysigt ändå! biggrin.gif
anna_rispan
Magdis: vad häftigt! han kan göra ljud!! smile.gif wub.gif
Gillan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2007, 14:23)
Glad för att det inte är lika vansinnigt kallt ute längre.  :)
Glad för att Lilleman satt o jollrade i babysittern här bredvid o plötsligt utbrister i ett klockrent "mamma" ! Jaja, jag vet att det inte var ett medvetet ord, men det lät så mysigt ändå!  :D

Nej, nej, nej.................jag går inte med på det tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif . Det kan han inte ha sagt! Punkt slut! Han äääär för ung för detta! Naemi är nu snart elva månader, och hon vägrar att säga " nåt vettigt ". Hon ääälskar att härma ljud ( och det gör hon med bravur), men ord , nej, det har hon ingen som helst önskan att göra rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Alba
CITAT (faith @ 24-01-2007, 22:25)

Så klokt sagt.
Magdis
CITAT (Evgeni @ 25-01-2007, 14:33)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2007, 14:23)
Glad för att det inte är lika vansinnigt kallt ute längre.  smile.gif
Glad för att Lilleman satt o jollrade i babysittern här bredvid o plötsligt utbrister i ett klockrent "mamma" ! Jaja, jag vet att det inte var ett medvetet ord, men det lät så mysigt ändå!  biggrin.gif

Nej, nej, nej.................jag går inte med på det tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif . Det kan han inte ha sagt! Punkt slut! Han äääär för ung för detta! Naemi är nu snart elva månader, och hon vägrar att säga " nåt vettigt ". Hon ääälskar att härma ljud ( och det gör hon med bravur), men ord , nej, det har hon ingen som helst önskan att göra rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Det var ju bara joller...inget ord! biggrin.gif Fast han kan ha känt sig tvungen att påkalla min uppmärksamhet över att det hade sprakat och dundrat i blöjan precis innan! rolleyes.gif
Gillan
Klart jag begrep att det var joller rolleyes.gif tongue.gif . Fast det där med att det " sprakade och brakade ( dundrade)" i blöjan...... rolleyes.gif det hade han nog sin egen mening med rolleyes.gif tongue.gif
Berith
Glad för att cic syns här igen, alltid roligt när "gamla" odlaiter dyker upp igen. rolleyes.gif
herkules
nu har jag varit ute och gått med hundarna i det knallblåa soliga vädret!

ska dricka varm choklad och äta färska frallor med ost på. sen står shopping och en god lunch/middag på schemat.

en bra dag än så länge! smile.gif
AnitaO
CITAT (herkules @ 27-01-2007, 10:57)

ska dricka varm choklad och äta färska frallor med ost på. sen står shopping och en god lunch/middag på schemat.

Vad härligt det låter smile.gif wub.gif
Ha en bra dag och pussa vovvarna från mig wub.gif
herkules
CITAT (AnitaGg @ 27-01-2007, 11:00)
Ha en bra dag och pussa vovvarna från mig  :wub:

ska bli - de ska bara få tina upp först, det sitter som istappar i skägget på dem. tongue.gif
Leia
CITAT (herkules @ 27-01-2007, 10:57)

åh, vad härligt det låter! smile.gif Dino är halt så det blev bara en kort kissrunda för oss.
Kul att "se" dig Herkules! smile.gif
Eva i Skåne
Jag är glad för att Jag hade en massa domherrar i buskarna innan idag. dom brukar inte komma nära förrän det blir fruset och kallt.
Innan under vintern har jag inte sett till dem.

Nåt positivt med vintervädret wink.gif
Magdis
Jag är glad över att min Lilleman har börjat bli mycket mer lätthanterlig och går att lägga ner utan att han skriker o så somnar han själv, glad o nöjd. smile.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2007, 15:13)
Jag är glad över att min Lilleman har börjat bli mycket mer lätthanterlig och går att lägga ner utan att han skriker o så somnar han själv, glad o nöjd. smile.gif

Härligt smile.gif Hur är det med kräkningarna då?
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 27-01-2007, 15:36)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2007, 15:13)
Jag är glad över att min Lilleman har börjat bli mycket mer lätthanterlig och går att lägga ner utan att han skriker o så somnar han själv, glad o nöjd.  :)

Härligt smile.gif Hur är det med kräkningarna då?

Han kräks fortfarande grymt mycket men vi har börjat vänja oss. Han kräks mindre efter att ha ätit från nappflaska så det måste ju handla mycket om att mjölken rinner till väldigt snabbt från mig. smile.gif
Kathy
CITAT (Eva i Skåne @ 27-01-2007, 12:52)
Jag är glad för att Jag hade en massa domherrar i buskarna innan idag. dom brukar inte komma nära förrän det blir fruset och kallt.

Nåt positivt med vintervädret wink.gif

Åh...kan du inte ta några foton och lägga in på odla?? wub.gif wub.gif
faith
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 15:52)

Nåt positivt med vintervädret  ;)

Åh, domherrar. Min favoritfågel. wub.gif Ser gärna bilder jag också. smile.gif
Kathy
CITAT (faith @ 27-01-2007, 16:09)

Nåt positivt med vintervädret  wink.gif

Jag har aldrig haft möjlighet att se såna "live"....tyvärr.
netaave
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 16:11)
CITAT (faith @ 27-01-2007, 16:09)

Nåt positivt med vintervädret  wink.gif

Jag har aldrig haft möjlighet att se såna "live"....tyvärr.

Jag förstår att det inte finns så många av dom i Stockholm men det måste du väl kunna se uppe vid stugan. T.o.m. jag som bor så nära en stor väg har dom utanför köksfönstret.
Dom är otroligt vackra.
Kathy
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 16:30)
Jag förstår att det inte finns så många av dom i Stockholm men det måste du väl kunna se uppe vid stugan. T.o.m. jag som bor så nära en stor väg har dom utanför köksfönstret.
Dom är otroligt vackra.

Det är nog möjligt.....om jag hade varit där på vintern. smile.gif
netaave
Oj jag gick in i den här tråden för att säga att jag blev glad idag när jag köpte nya jeans och nu utan vidare kan ha strl 38 i vilken modell som helst.
Hade ju faktiskt 58 när jag var som störst. Svullnaden efter bukplastiken är nu helt borta och jag är faktiskt ganska, inte helt- men ganska plattmagad.
Kathy
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 16:33)
Oj jag gick in i den här tråden för att säga att jag blev glad idag när jag köpte nya jeans och nu utan vidare kan ha strl 38 i vilken modell som helst.
Hade ju faktiskt 58 när jag var som störst.

Grattis!! Förstår att du är glad!
Biggan_
Hade ju faktiskt 58 när jag var som störst. Svullnaden efter bukplastiken är nu helt borta och jag är faktiskt ganska, inte helt- men ganska plattmagad.

Ett stort GRATTIS till dej netaave! Lön för viktminskningsmödan! wub.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 16:34)

Tack ja jag är glad över att kunna handla på rea och i "vanliga" affärer och inte hela tiden på postorder eller specialaffärer.
Men så himla förändrat som jag trodde livet skulle bli, blev det faktiskt inte ändå. Jag är fortfarande jag, och ganska nöjd med det.
faith
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 16:37)

Tack ja jag är glad över att kunna handla på rea och i "vanliga" affärer och inte hela tiden på postorder eller specialaffärer.
Men så himla förändrat som jag trodde livet skulle bli, blev det faktiskt inte ändå. Jag är fortfarande jag, och ganska nöjd med det.

Grattis!
Hur har du gjort för att gå ner så mycket?
netaave
CITAT (faith @ 27-01-2007, 16:39)
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 16:37)

Grattis!
Hur har du gjort för att gå ner så mycket?

Ätit naturligt skulle jag kunna säga.
Jag gjorde en överviktsop 2000 i maj och gick inte ner mer än kanske 10 kg. På mig då var det en droppe i havet. Vägde 125 kg vid invägningen men hade varit uppe i 152 som mest.
Gick några år och jag bestämde mig för att aldrig mer banta och var helt inställd på att vara en 100+are. Vägde då 112.
Sen kom diskussioner i press om vitt ris och vitt mjöl och så där och jag tänkte att jag ger det en chans.

Började med att ta bort alla lightprodukter, bytte vitt ris mot fullkorns, åt bara mörkt bröd eller bröd med fullkorn, fullkornspasta m.m. Äter bregott i stället för lätta, turkisk youghurt ersätter all creme fraiche och gräddfil. Såg till att det alltid fanns färdig sallad i kylen, gjord på i huvudsak rotfrukter och alltid med en klar dressing.
Simmade 2 ggr/vecka.
Det är faktiskt allt jag gjort. Nu väger jag 63.
Kathy
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 16:59)
Ätit naturligt skulle jag kunna säga.
Jag gjorde en överviktsop 2000 i maj och gick inte ner mer än kanske 10 kg. På mig då var det en droppe i havet. Vägde 125 kg vid invägningen men hade varit uppe i 152 som mest.
Gick några år och jag bestämde mig för att aldrig mer banta och var helt inställd på att vara en 100+are. Vägde då 112.
Sen kom diskussioner i press om vitt ris och vitt mjöl och så där och jag tänkte att jag ger det en chans.

Började med att ta bort alla lightprodukter, bytte vitt ris mot fullkorns, åt bara mörkt bröd eller bröd med fullkorn, fullkornspasta m.m. Äter bregott i stället för lätta, turkisk youghurt ersätter all creme fraiche och gräddfil. Såg till att det alltid fanns färdig sallad i kylen, gjord på i huvudsak rotfrukter och alltid med en klar dressing.
Simmade 2 ggr/vecka.

Vad jag har förstått, utifrån av att ha pratat med flera som gjort operation, så är operationen enbart en hjälp/stöd på vägen. Man kan fortfarande jobbet med kostomläggning/motion framför sig - precis som du gjort.
wub.gif
AnitaO

Oj, inte illa! Snyggt jobbat och grattis smile.gif
askar

Jättegrattis! smile.gif
Vilken fantastisk bedrift att minska så mycket.smile.gif

Nu är du mindre än jag... (40) ohmy.gif
Magdis
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 16:59)
Simmade 2 ggr/vecka.

Fantastiskt! smile.gif
Reserv
Jag är glad att jag äntligen fått upp ögonen, att jag äntligen insett hur utnyttjad jag har vart under en lång tid nu. Men nu är den relationen äntligen över och jag tar inte längre åt mig av glåporden jag fått både i sms, pm och mail. Dagens har nog tagit priset av dessa 9 månaders levande helvete, det jag blitt kallad i dag slår allt blink.gif Men jag tar inte åt mig, det är inte jag som mår dåligt, det är hon.
Så dessa trådar som spårar ur..... rolleyes.gif ...inget ont som inte har nåt gott med sig wub.gif
Anma
Jag är glad över att jag haft den internetfri dag idag, nu stänger jag av och återkommer imorgon. smile.gif
yenny
Jag är glad för att jag har varit hos min Farmor idag. Jag är så glad för att hon kommit igen så himla bra efter stroken hon fick förra sommaren.
Hon är samma gamla glada goa farmor även om hon hamnat i rullstol.
Hon kämpar på, klarar att sköta sej själv och det mesta i hemmet.
Det trodde jag inte förra sommaren.
stina
Jag är glad för att min pappa är bättre. Han ligger på sjukhus med en "inkapslad lunginflammation". Men nu sjunker febern och dom verkar få bukt med eländet. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon