Full version: 2007 års glad tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Berith
I en stor gran utanför har jag just nu två ekorrar som skuttar och hoppar upp och ner, upp och ner och leker rör inte min kotte. blush.gif
Pirum
Glad över att jag får bo kvar i min lägenhet ett år till smile.gif Har varit lite osäkert ett par veckor, störande att inte riktigt veta. Men nu vet jag smile.gif
pejori
är också glad jag yahoo.gif
jätteglad är jag bravo.gif kompiskram.gif w00t.gif
stina
Jag är jätteglad för jag har haft ett superträningspass idag - har tränat intervallträning på löpband ihop med en personlig tränare - och det gick bara så där jättebra! biggrin.gif Sen är jag glad för att vårvärmen är på väg och för att det är fredag idag!
pejori
och jag är fortfarande jätteglad w00t.gif w00t.gif

har fått vårkänslor tror jag bravo.gif kram2.gif kram1.gif
Netha
Jag är glad för att jag börjar få ork...har bara sovit ett par timmar på em.smile.gif
pejori
CITAT (Netha @ 09-03-2007, 21:33) *
Jag är glad för att jag börjar få ork...har bara sovit ett par timmar på em. smile.gif

härligt att du är på väg tillbaka igen...vad glad jag blir för din skull kompiskram.gif bravo.gif yahoo.gif
Netha
CITAT (pejori @ 09-03-2007, 21:40) *
härligt att du är på väg tillbaka igen...vad glad jag blir för din skull kompiskram.gif bravo.gif yahoo.gif

wub.gif
*Stintan*
Jag är glad för att solen skiner och fåglarna kvittrar och snön smälter och en massa annat yahoo.gif
pejori
är glad att våren är här (nästan) och min första påsklilja börjar slå ut nu thumbsup.gif
sen är jag glad för att jag är glad också innocent.gif

silos
Jag är mycket glad för den blåa himlen, solen som skiner, fåglarna som sjunger och för mycket mycket mer.Jag är glad för det mesta smile.gif
Netha
Fick bingo och vann 100 kr yahoo.gif
Lady Hamilton
tummenupp.gif Grattis!
Netha
CITAT (Lady Hamilton @ 11-03-2007, 18:21) *
tummenupp.gif Grattis!

Tack! jag spelar ju bara nån gång då o då och får bingo nästan varje gång. smile.gif

maken spelar varje vecka och har inte fått Bingo på 20 veckor... då fick han tröstvinst 500kr
pejori
va roligt grattis...blir massa god choklad av det thumbsup.gif bravo.gif rolleyes.gif yes.gif
Ciczi
yahoo.gif yahoo.gif bravo.gif biggrin.gif

Jag klarade tentan.... biggrin.gif

Ciczi
pimpim
Grattis Ciczi!

Jag är så glad för att nu har äntligen mitt nya växthus kommit upp och plattor är lagda i och runt om. Det har vi jobbat med nu i 2 helger. Nu är det bara lite fix till inuti, sen hoppas jag kunna odla i det yahoo.gif
Biggan_
CITAT (Ciczi @ 12-03-2007, 09:37) *
yahoo.gif yahoo.gif bravo.gif biggrin.gif

Jag klarade tentan.... biggrin.gif

Ciczi

Grattis Ciczi!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Biggan_ @ 12-03-2007, 12:28) *
Grattis Ciczi!

stort grattis tummenupp.gif

jag är med super super super glad kolla vädret YEEEEES
Anki på Öland
Ja, med 12 +grader och strålande sol kan man inte vara annat än glad!! yahoo.gif
Anki
Lars-Olof Arvids
Instämmer! Här är visserligen "bara" +8 grader i skuggan, men strålande sol och riktig vår i luften! smile.gif

Olle
Piccante
Efter en vecka som har bjudit på övervägande mulet väder, duggregn och ösregn så skiner solen yahoo.gif Kan inte bli annat än glad nu w00t.gif
Biggan_
Jag glömde säga att jag också är glad för det fina vårvädret! bravo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Pia L
Jag är glad för att jag som inte visste att man kan ta in Hortensiorna för övervintring, hittade igen dom i snödrivan nu och det är fullt med knopp på dom yahoo.gif
Betty
Och jag är glad idag för att jag har fått tag i biljetter till Jonas Gardells föreställning "På tillfälligt besök i ditt liv". yahoo.gif Nu vet jag exakt vad jag kommer att göra lördagen den 3/11 -jag kommer att få skratta till mig magkramp... laugh.gif
anna_rispan
Jag får nog också jubla lite över det fin-fina vädret. Där jag är nu är himlen ljusblå o molnfri. Ska ta en promenad snart. Ska bli skönt!!
Kathy
CITAT (Betty @ 12-03-2007, 14:03) *
Och jag är glad idag för att jag har fått tag i biljetter till Jonas Gardells föreställning "På tillfälligt besök i ditt liv". yahoo.gif Nu vet jag exakt vad jag kommer att göra lördagen den 3/11 -jag kommer att få skratta till mig magkramp... laugh.gif

Åååh, så kul!!! bravo.gif
Kathy
Apropå biljetter till shower....

I fredags satt vi och tittade på "Let's dance" och mitt i programmet showar Christer Lindarw med ett nummer ifrån deras nya show som kommer gå på Cirkus i vår.

Cirkus?? Show?? After Dark??
Hade vi inte biljetter dit.........? g.gif
Jag går till sekretären och, mycket riktigt, så har vi biljetter till After Dark på Cirkus den 18 april! Och detta hade jag helt glömt bort! ohmy.gif
Kan iof skylla på att jag köpte dem i början av november förra året. whist.gif sleep.gif

Vi ska gå och se After Dark!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Ciczi
Klarade tenta nummer 2 också... dubbel yahoo.gif
Snöflinga
GRATTIS tummenupp.gif vad duktig du är !
Pjater
Glad över att våren e här och att jag kanske snart ska flytta till hus, jippie biggrin.gifbiggrin.gif:D:D
Irene_L
Jag är så glad för idag satt vi för första gången ute på altanen och fikade yahoo.gif
Det var härligt att känna solens strålar som värmde min kind yes.gif
anna_rispan
CITAT (Pjater @ 12-03-2007, 17:26) *
Glad över att våren e här och att jag kanske snart ska flytta till hus, jippie biggrin.gifbiggrin.gif:D:D

vad roligt det låter! hoppas att du berättar mer vid tillfälle!!
Betty
CITAT (Pjater @ 12-03-2007, 17:26) *
Glad över att våren e här och att jag kanske snart ska flytta till hus, jippie biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifbiggrin.gif

Vad bor du i nu då? giggle.gif
F'låt, kunde inte hålla mig... whist.gif
Betty
CITAT (Kathy @ 12-03-2007, 15:14) *
Apropå biljetter till shower....

I fredags satt vi och tittade på "Let's dance" och mitt i programmet showar Christer Lindarw med ett nummer ifrån deras nya show som kommer gå på Cirkus i vår.

Cirkus?? Show?? After Dark??
Hade vi inte biljetter dit.........? g.gif
Jag går till sekretären och, mycket riktigt, så har vi biljetter till After Dark på Cirkus den 18 april! Och detta hade jag helt glömt bort! ohmy.gif
Kan iof skylla på att jag köpte dem i början av november förra året. whist.gif sleep.gif

Vi ska gå och se After Dark!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

After Dark-showen blir säkert jättebra! thumbsup.gif Jag har garderat mig genom att skriva in i almanackan när Gardellföreställningen är - skulle ju vara oerhört tråkigt om man i efterskott kom på sig själv med att ha suttit och slappat hemma framför TV-n just den kvällen... fear.gif
Kathy
CITAT (Betty @ 12-03-2007, 23:40) *
....skulle ju vara oerhört tråkigt om man i efterskott kom på sig själv med att ha suttit och slappat hemma framför TV-n just den kvällen... fear.gif

Precis! fear.gif Synd att betala för att sitta hemma och slappa..... duh.gif
evelina
Jag är så glad idag för jag har shoppat loss på babyland till mitt lilla barnbarn,det blev en vagn!!!! blushing.gif

Så nu ska jag rulla runt med honom när han kommer från Skåne på torsdag.

[attachment=431:CIMG1147.JPG]

Gillan
Åhh, vad härligt evelina!Den såg väldigt behändig ut. Det blir säkert jättemysigt. yes.gif

Själv är jag fortfarande jätteglad för att vi har haft vår idag också. Jag har städat i växthuset samt grävt och luckrat upp jorden därinne. Så, i morgon skall det sättas lite där yahoo.gif
suddis
Jag är glad för:
1, idag blev jag faster igen!! hbd.gif
2, jag satt ute på altanen och fikade för första gången den här säsongen.
3, jag hängde ut tvätt idag. Och den torkade. smile.gif
4, fåglarna som sjunger, snödroppar och krokusar som kommer upp och gruset på torra vägar.
5, frösådder på fönsterbrädorna och omplanterade krukväxter.

Våren är i sanningen en underbar tid!
Netha
Jag är glad för att jag äntligen kom mig för att åka till optikern och göra synprov.
Visst behöver jag nya glasögon... både på nära och avstånd var det ganska stor förändring.
Jesses vilken skillnad jämfört med mina nuvarande som jag haft i 3,5 år. Nu får jag stoppa undan förstoringsglaset. laugh.gif

Ingen aning om vad det kommer att kosta. no.gif men gissar att jag då kommer att skriva i Gnälltråden. sweatingbullets.gif
Berith
Det är så gott väder ute så man kan inte bli annat än glad! yahoo.gif
Magdis
Det finns massor att vara glad för just nu! biggrin.gif Att det är så fint väder t.ex. Solen, fågelsången och takdroppet ger en verkligen hopp om liv. smile.gif
Att Lilleman är så duktig på att äta, han gapar o smaskar i sig som om han vore född till det...det är extra härligt när man haft ett barn innan som matvägrat upp till 4 års ålder o måst utredas på barnkliniken. smile.gif
Sen är jag glad för att min man har fått en remiss till kirurgmottagningen för att utreda sina magproblem smile.gif
Piccante
Jag är glad för att jag har fått ett brev från en odla-vän med kärnor att plantera bravo.gif och solen lyser och det är strålande vårväder ute yahoo.gif
Pia L
Jag är så glad för att den äldsta katten ialla fall märker när man har skurat golven (om nu maken kanske missar det).
Det första hon gör är att kräka ner hela golven crying.gif wacko.gif Vaddå? Det är ju vår, finns det ett enda grönt strå att hitta så hittar hon det, bara för att glädja mamma så att hon får torka om golven.
Åhh, vad jag älskar mina katter sick.gif
Pjater
CITAT (Betty @ 12-03-2007, 23:23) *
Vad bor du i nu då? giggle.gif
F'låt, kunde inte hålla mig... whist.gif

I en lägenhet flirting.gif
LadyG
Jag är så glad för att det är soligt ute IGEN! biggrin.gif

Underbart!
faith
CITAT (faith @ 05-03-2007, 21:33) *
Glömde ju säga att jag är glad eftersom jag hämtade ut första paketet med bokrea-böcker. Det var en hög med böcker från Libris som länge legat på önskelistan och nu var med på rean. yahoo.gif Snart kommer nog paket nr 2 också, från Adlibris.

Och idag hämtade jag ytterligare 9 böcker yahoo.gif den här gången från Adlibris. Bl a "Bonniers stora bok om stickning" som de tryckte upp särskilt för den här bokrean. Den gick åt som smör i solen, bara 99 kr *lycklig*
Berith
För en liten stund sen såg jag en rödhake vid fågelmaten. yahoo.gif
Berith
CITAT (Berith @ 16-03-2007, 08:51) *
För en liten stund sen såg jag en rödhake vid fågelmaten. yahoo.gif

Och nu hade den sällskap av en hel svärm grönsiskor och en bofink! yahoo.gif Nu kommer våren med stora stora kliv.
Gillan
Och jag är sååå glad över att alla verkar så glada tummenupp.gif biggrin.gif , och för att jag äntligen kan vistas ute på dagarna yahoo.gif yahoo.gif Livet är underbart just nu och snart är det nog grönt runt omkring oss...............om ett par månader eller så........ giggle.gif ...........Ett bakslag eller två! Det klarar jag lätt nu, efter den här första energitrippen yes.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon