Full version: 2007 års glad tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Fialotta
CITAT (Blomstertanten @ 03-02-2007, 22:57)
Är så glad över presenten jag fick av mamma rolleyes.gif
En jättesnygg rödmetallic dammsugare ! wub.gif
Så snygg så jag vill inte ställa in den i städskåpet !:P
Hoppas bara att den är lika bra som den är snygg ! tongue.gif

Sätt den på hedersplatsen i köket o lysa röd wub.gif
Blomstertanten
CITAT (maudan @ 03-02-2007, 22:59)
Är så glad över presenten jag fick av mamma   rolleyes.gif
En jättesnygg rödmetallic dammsugare !  :wub:

Nääääää sleep.gif
Röd metallic skär sej mot terrakottafärgade tapeterna så den får allt stå i vardagsrummet laugh.gif tongue.gif
Fialotta
CITAT (Blomstertanten @ 03-02-2007, 23:01)
En jättesnygg rödmetallic dammsugare !  wub.gif

Nääääää sleep.gif
Röd metallic skär sej mot terrakottafärgade tapeterna så den får allt stå i vardagsrummet laugh.gif tongue.gif

ännu bättre ju...då kan ni festa ihop tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (maudan @ 03-02-2007, 23:03)
CITAT (Blomstertanten @ 03-02-2007, 23:01)
En jättesnygg rödmetallic dammsugare !  wub.gif

Nääääää sleep.gif

ännu bättre ju...då kan ni festa ihop tongue.gif

*Korkar upp vinflaskan och bjuder dammsugaren*
malin72
nu är jag glad....har varit och shoppat lite
en vårjacka och en tröja och lite nytt smink blev det wub.gif wub.gif wub.gif
askar
En del av dagen har jag spenderat på sjukhuset pga den svåra förkylning jag har.
Efter kortisondos och antibiotikatabletter plus extra doser av diverse mediciner
och 3 timmars sova på soffan
är jag nu nyvaken och livet känns återigen värt att leva.smile.gif

Fast.. riktigt sååå farligt var det väl inte.... men nästan.
AnitaO
Och jag är glad att ominstallationen av Windows är klar.
Som många andra gånger så fick man hjälp av snälla odlaiter wub.gif
Alla sparade mail är räddade och nu är Explorer 7.0 installerad.
Verkar mycket bra.
Man kan ha flera flikar i stället för att ha flera fönster öppna om man vill växla mellan olika sidor smile.gif
malin72
CITAT (askar @ 04-02-2007, 18:47)
En del av dagen har jag spenderat på sjukhuset pga den svåra förkylning jag har.
Efter kortisondos och antibiotikatabletter plus extra doser av diverse mediciner
och 3 timmars sova på soffan
är jag nu nyvaken och livet känns återigen värt att leva.smile.gif

Fast.. riktigt sååå farligt var det väl inte.... men nästan.

wub.gif wub.gif wub.gif tänker på dig
Castea
Isch, vilken "vända" du haft, Agneta. Hoppas du kryar på dig så snart som möjligt nu.
Snöflinga
Kryapådej kram från mej också wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (AnitaGg @ 04-02-2007, 18:55)
.....nu är Explorer 7.0 installerad. Verkar mycket bra. Man kan ha flera flikar i stället för att ha flera fönster öppna om man vill växla mellan olika sidor  :).............

wacko.gif NU fattar jag.........jag är inte så duktig på datorer Det var DET som hände mig strax före jul.........har inte riktigt förstått vad som hände med datorn......tryckte på "nån" knapp och "vips" så såg det annorlunda ut ohmy.gif Men när du skriver "-flera flikar i stället för att ha flera fönster öppna" DÅ fattade jag laugh.gif För så har även jag.........
Lady Hamilton
laugh.gif Åh! Jag är så glad!!!!
Har just fått ett telefonsamtal Vi kan köra i gång i morgon med full verksamhet igen efter branden på jobbet i Torsdags. Röksaneringen är klar! Youippiyej!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
askar
Tack Malin, Castea och Snöflinga. wub.gif

Omtanke värmer. wub.gif
Piccante
Jippie! kom precis hem från tandläkaren. Inga hål i år heller. Måste vara tredje årskontrollen i rad som jag klarar utan hål. Det har verkligen gett utdelning att jag slutade äta godis och dricka läsk 2003.
Magdis
Jag rensade ur både köksskänken och lådorna i bokhyllorna i vardagsrummet igår o sen lyckades jag gömma undan dotterns pärlsamling och sortera den lite.

O så fick jag tag på såjord så jag har börjat förebereda plats för alla mina sådder. biggrin.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2007, 13:22)
Jag rensade ur både köksskänken och lådorna i bokhyllorna i vardagsrummet igår o sen lyckades jag gömma undan dotterns pärlsamling och sortera den lite.

O så fick jag tag på såjord så jag har börjat förebereda plats för alla mina sådder. biggrin.gif

blink.gif wacko.gif unsure.gif Jaha.......tack för det då, nu känner man sig fruktansvärt nyttig i idet wacko.gif Ska nog göra allt som borde ha gjort för längesen unsure.gif
malin72
jag är glad över att jag tagit tag i saker och ting idag tongue.gif tongue.gif
känner mig helt slut nu,stressen släpper väl smile.gif
Alba
CITAT (malin72 @ 06-02-2007, 13:29)
jag är glad över att jag tagit tag i saker och ting idag tongue.gif tongue.gif
känner mig helt slut nu,stressen släpper väl smile.gif

Sätt dig nu i lugn och ro med en kopp kaffe (om du nu dricker kaffe)
det är du värd i dag.
Magdis
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 13:26)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2007, 13:22)

O så fick jag tag på såjord så jag har börjat förebereda plats för alla mina sådder.  :D

blink.gif wacko.gif unsure.gif Jaha.......tack för det då, nu känner man sig fruktansvärt nyttig i idet wacko.gif Ska nog göra allt som borde ha gjort för längesen unsure.gif

Inte behöver du vara nyttig bara för att jag för en gångs skull varit det! tongue.gif Jaså du har också gått i ide, det har jag nästan gjort också idag när det är -28 ute.
Lars-Olof Arvids
Magdis, du är en härlig optimist som förbereder sådder när det är -28 grader! biggrin.gif Jag sådde årets första uteväxter i helgen, i krukor som hamnade under det just nu enda fungerande lysröret i källaren. Här har det varit plusgrader på dagarna ett tag, men nu är det lite kallare igen.

Olle
Magdis
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 06-02-2007, 15:06)
Magdis, du är en härlig optimist som förbereder sådder när det är -28 grader! biggrin.gif Jag sådde årets första uteväxter i helgen, i krukor som hamnade under det just nu enda fungerande lysröret i källaren. Här har det varit plusgrader på dagarna ett tag, men nu är det lite kallare igen.

Olle

Japp, man måste försöka glädjas åt det som komma skall! biggrin.gif Jag ska ju bl.a så Blå Bergvallmo o de ska åka ut i garaget sen när de grott. Jag har fyra stycken lysrörslampor som jag brukar rigga upp, två i garaget o två i tvättstugan. smile.gif
Lars-Olof Arvids
Nu är lysrörsarmaturen fixad, så att alla tre rören över sådderna lyser! smile.gif

Olle
Betty
Jag är så glad för när jag låg och bläddrade i tidningen HemTrädgården här om kvällen innan jag skulle sova så upptäckte jag mitt namn bland de tre som vann i utlottningen av CD-ROM programmet Perenner och lökväxter biggrin.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 07-02-2007, 11:38)
Jag är så glad för när jag låg och bläddrade i tidningen HemTrädgården här om kvällen innan jag skulle sova så upptäckte jag mitt namn bland de tre som vann i utlottningen av CD-ROM programmet Perenner och lökväxter biggrin.gif

Grattis!!

Jag är glad för att solen skiner, man får lite vårkänslor av det fast det är 18 minus ute. biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Grattis Betty!
I senaste numret fastnade jag för trädgårdsspanarnas insektsundersökning och sommarmötet i Linnés hembygd i Småland. Jag tror att jag blir med på båda! smile.gif

Olle
Piccante
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-02-2007, 12:07)
Grattis Betty!
I senaste numret fastnade jag för trädgårdsspanarnas insektsundersökning och sommarmötet i Linnés hembygd i Småland. Jag tror att jag blir med på båda! smile.gif

Olle

Det lät ju spännande, vad är det för insektsundersökning? Är det något projekt med anknytning till Linnéjubileumet?
Betty
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-02-2007, 12:07)
Grattis Betty!

Olle

Ja Trädgårdsspanarnas medlemsförsök såg riktigt intressant ut i år. Själv blev jag jättesugen på att få besöka Tulpanens Hus, världens första muséum med blommande tulpaner innomhus, "tulpangalen" som jag är... rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (Leocarpus @ 07-02-2007, 12:11)
Det lät ju spännande, vad är det för insektsundersökning? Är det något projekt med anknytning till Linnéjubileumet?

Det går ut på att man sår nektarrika blommor och sedan antecknar vilka insekter som besöker dem. Någon anknytning till Linnéjubileet tror jag inte att det har. Jag har inte hittat något om det på deras hemsida http://www.tradgard.org utan du får försöka få tag i ett exemplar av senaste Hemträdgården. Om du inte vill bli medlem förstås!

Olle
Piccante
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-02-2007, 12:59)
CITAT (Leocarpus @ 07-02-2007, 12:11)

Det går ut på att man sår nektarrika blommor och sedan antecknar vilka insekter som besöker dem. Någon anknytning till Linnéjubileet tror jag inte att det har. Jag har inte hittat något om det på deras hemsida http://www.tradgard.org utan du får försöka få tag i ett exemplar av senaste Hemträdgården. Om du inte vill bli medlem förstås!

Olle

Jaha, någon form av tomtinventering då. Jag köpte en påse fjärilsblommor härom veckan, får väl så dem till våren och stå där med anteckningsblocket och vänta då smile.gif Men man måste ju kunna känna igen insekterna oxå om man ska kunna räkna unsure.gif
Lars-Olof Arvids
Jag brukar också så olika fjärilsblandningar varje år, men i den här undersökningen ska det vara speciella blommor som Trädgårdsspanarna skickar ut frön till. Det måste ju vara samma för alla som deltar om resultatet ska bli jämförbart. En guide till de vanligaste insekterna får man också. Vilken nivå det är på vet jag inte än, om man ska artbestämma insekterna exakt eller om det kanske räcker med "humla", "blomfluga" o s v.

Olle
Piccante
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-02-2007, 14:41)
Jag brukar också så olika fjärilsblandningar varje år, men i den här undersökningen ska det vara speciella blommor som Trädgårdsspanarna skickar ut frön till. Det måste ju vara samma för alla som deltar om resultatet ska bli jämförbart. En guide till de vanligaste insekterna får man också. Vilken nivå det är på vet jag inte än, om man ska artbestämma insekterna exakt eller om det kanske räcker med "humla", "blomfluga" o s v.

Olle

Det var seriöst upplägg att alla ska odla samma arter för att få jämförbara resultat. Du får rapportera här sen hur det går.
AnitaO
Och jag blev glad när jag fick ett PM från Hamilton.
Hon hade hittat en fin bild som hon tyckte passade mig smile.gif wub.gif

Fin va?
Lady Hamilton
Jag tänkte att den kunde vara kul för dig att använda te.x. när du "håller med" någon wub.gif
Reserv
CITAT (Hamilton @ 07-02-2007, 16:27)
Jag tänkte att den kunde vara kul för dig att använda te.x. när du "håller med" någon wub.gif

Äh säg som det är.....röstfiske inför kommande heta debatter rolleyes.gif tongue.gif
Ophelia
Jag blev glad när jag fick hör att min DVD är på G smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (Reserv @ 07-02-2007, 17:39)
Jag tänkte att den kunde vara kul för dig att använda te.x. när du "håller med" någon  :wub:

Äh säg som det är.....röstfiske inför kommande heta debatter rolleyes.gif tongue.gif

Så är det inte alls....................

laugh.gif Tänker inte ge mig in på några flera "heta debatter"..............
AnitaO
Jag tänkte att den kunde vara kul för dig att använda te.x. när du "håller med" någon  :wub:

Det är perfekt.
Man bara nickar och håller med. Blir aldrig ovän med nån rolleyes.gif biggrin.gif

Reserv
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2007, 21:15)
Jag tänkte att den kunde vara kul för dig att använda te.x. när du "håller med" någon  wub.gif

Det är perfekt.
Man bara nickar och håller med. Blir aldrig ovän med nån rolleyes.gif biggrin.gif

Jädra fjäskfia rolleyes.gif tongue.gif
Fialotta
CITAT (AnitaGg @ 07-02-2007, 21:15)
Jag tänkte att den kunde vara kul för dig att använda te.x. när du "håller med" någon  wub.gif

Det är perfekt.

Vad söööööt den var wub.gif
Bee
Skickar upp Glad-tråden igen.

Jag är glad därför att:

Det är fredag efter lunch!! Tjohoo! Om två timmar får jag gå hem. Sen blir det helg! Tjohooo!
Jag har en massa "dater" i helgen: Träff med dammsugaren, träff med golvmoppen, träff med tvättmaskinen, skall krama dammtrasan... kort sagt en riktig rengörar-helg. Oh vad skönt det skall bli. Det har verkligen dammat igen rejält hemma så det ska bli så gott att bli av med det. Älskar när det luktar nystädat.

Sen gör det inget heller att solen vräker ner från molnfri himmel.... smile.gif
Lars-Olof Arvids
Vem är inte glad över att det snart är helg! Dock ska jag erkänna att jag inte städar förrän dammråttorna piper - bara fiskarna och sådderna mår bra, och det finns mat åt fåglar och rådjur utanför köksfönstret, så är allt som det ska! smile.gif

Olle
askar
Solen värmer, det är 10 grader högre temperatur på solsidan
än på norr = hopp om en vår och sommar i år också. smile.gif
Betty
Jag är så glad för att nu är vi klara med tapetseringen i köket/matplatsen, taket är målat, nya parkettgolvet är lagt. Nu är det bara golvlisterna som fattas och nästa vecka får vi hem våra nya köksmöbler. biggrin.gif
Blomstertanten
Jag är så glad !!!!

rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 10-02-2007, 21:35)
Jag är så glad !!!!

rolleyes.gif

Bara allmänt lycklig eller?? rolleyes.gif wub.gif Kan va´skönt det med wub.gif
Blomstertanten
Tänk att jag är glad i dag oxå ! rolleyes.gif smile.gif

Haft en bra helg ! wub.gif rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 12-02-2007, 14:20)
Tänk att jag är glad i dag oxå ! rolleyes.gif smile.gif

Haft en bra helg ! wub.gif rolleyes.gif

Kärlek i luften?? rolleyes.gif wub.gif
malin72
nu är jag glad igen...var inne i stan idag och köpte nemablom så nu är ketchup flaskan tom och ska fyllas på och sen ska dom få laugh.gif laugh.gif laugh.gif

en annan sakjag har hängt upp den rullen man har till att fånga flugor i,kladdiga rullen rolleyes.gif så idag när grannen var här står jag och pratar i telefonen samtidigt som jag sprutar vatten på sådderna och fastnar med håret i rullen laugh.gif laugh.gif så den ramlar ner och fastnar på handen jag skrattade så tårarna rann rolleyes.gif sen stog håret rakt upp ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif tongue.gif
askar
Jag är glad för jag hostar bara ca 50% av tiden...
istf 85% som det varit till idag.smile.gif
malin72
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:37)
Jag är glad för jag hostar bara ca 50% av tiden...
istf 85% som det varit till idag.smile.gif

wub.gif wub.gif wub.gif på bättringsvägen då hoppas jag wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon