|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
*Stintan*
04-09-2008, 22:01
CITAT (herkules @ 04-09-2008, 22:31)  tror inte en sekund på att bara för att man har egna erfarenheter ska man att hjälpa andra i liknande situationer - finns det ngt värre att få höra än ja, jag vet precis hur du har det... det är inte vad man behöver höra när man sitter i skiten.
med att älta gamla oförätter menade jag att om man har råkat ut för det ena eller det andra (otrohet exvis) så blir man inte gladare av att rota i gammal skit. om jag har haft ett dåligt förhållande en gång i tiden så kan jag ju inte gå omkring och vara bitter för det resten av livet, det som har varit har varit och kan inte göras ogjort. förhoppningsvis gör man något slags avslut, med polisanmälan eller en spark i röven. Ja du får påstå vad du vill så även jag och jag menar inte att man ska hjälpa andra bara för att man har egna erfarenheter utan det ska man väl göra ändå. Men ibland kan det vara lättare att prata med någon som har liknande erfarenheter. Det ena utesluter inte det andra men man behöver ju inte uttrycka sig klumpigt för det. För övrigt förstår jag inte vart du vill komma med resten av ditt inlägg då jag inte har sagt något som motsäger det du skriver. Det är för mig ganska självklart att man inte blir gladare av älta gammal skit men erfarenheten bär man med sig.
*Stintan*
04-09-2008, 22:35
CITAT (Pia L @ 04-09-2008, 22:50)  Stintan: med andra drabbade så blir du nog inte ett dugg gladare över att få veta att en av dom är min dotter, en annan en mycket god vän till mig, resten är faktiskt män som far illa både fysiskt och psykiskt, så i min bekantskapskrets så är det endast jag och två till som har dåliga erfarenheter av män, medans det däremot är drygt 10 av männen. Konstigt nog så stämmer det in även på männen det vi säger om kvinnor....att har dom haft någon som behandlat dom illa så söker dom sig gärna till en liknande i nästa förhållande, även männen går på samma mina om och om igen. Ok, inte så ofta i form av fysisk misshandel, men kvinnan är ett utstuderat djur som vet hur man fäller en man med ord och handling.
Huruvida du tillhör en av mina falska vänner eller inte vet bara du själv och jag vill inte veta, det är också ett avslutat kapitel av mitt liv, jag orkar inte med falska människor som går bakom min rygg......ett typiskt "kvinnligt" beteende f.ö. Nej jag blir inte gladare av att höra att du känner så många drabbade oavsett det är kvinnor eller män det är lika illa vem det än är som drabbats. Det sista är det faktiskt bara du som vet för jag har ingen aning men jag har skickat dig ett PM.
henriks
04-09-2008, 23:18
 PUH nu har jag äntligen hunnit läsa igenom det senaste dygnets skriverier i denna tråden. CITAT (herkules @ 04-09-2008, 22:31)  tror inte en sekund på att bara för att man har egna erfarenheter ska man att hjälpa andra i liknande situationer - finns det ngt värre att få höra än ja, jag vet precis hur du har det... det är inte vad man behöver höra när man sitter i skiten. med att älta gamla oförätter menade jag att om man har råkat ut för det ena eller det andra (otrohet exvis) så blir man inte gladare av att rota i gammal skit. om jag har haft ett dåligt förhållande en gång i tiden så kan jag ju inte gå omkring och vara bitter för det resten av livet, det som har varit har varit och kan inte göras ogjort. förhoppningsvis gör man något slags avslut, med polisanmälan eller en spark i röven. Som stintan sa: man skall väl hjälpa andra även om man inte har egna erfarenheter? Om alla med dåliga erfarenheter kastar av sig dem och går vidare i livet lika glatt utan att sätta klackarna i backen när de hör talas om andra som beter sig illa - då går ju knppst utvecklingen mot ett samhälle med mer hänsyn och jämställdhet i alla fall. Pratar någon i din närhet om "hur han skall sätta på snabbköpskassörskan", Är det då inte dags att låta vederbörande förstå hur inihelvete dum han verkar och att han minsann borde lära sig veta hut?
henriks
04-09-2008, 23:41
Angående somliga mäns beteende, de som ger hela manliga släktet dåligt rykte:
Jag är så in i h-ete j-la trött på att bo på hotell efter att ha arbetat som resande och ännu mer trött på hur en del tror att de kan bete sig bara de fått lite sprit i kroppen. Sen jag började på nuvarande jobbet för tre år sedan har jag sakta men säkert "flyttat fram" positionerna i skiljelinjen mellan arbete och fritid - och förra året gjorde jag klart för VDn att jag tyckte det var totalt bortkastat med den konferens vi just varit på eftersom somliga struntade fullständigt i att det fanns en agenda för konferensen och gick direkt på spriten istället.
Så sent som nu i eftermiddags kom en av cheferna på företaget till mig och förklarade hur gärna han ville att jag skulle följa med på en målkonferens i oktober, fre-lördag - "men du kan ta egen bil och åka hem på fredagen om du vill - jag vet ju att du inte är mycket för fester" ?? Det han inte fattat är att det inte är festerna jag ogillar - det är somligas beteende på dem.
Jag är man, men ibland skäms jag över hur somliga av mina "könsbröder" beter sig. Jag tänker inte göra några spekulationer i hur stor andel av befolkningen som har (snällt uttryck) stenålderssyn på kvinnor, men att det är långt mer än några få, det är fullständigt klart.
Aqvakul
05-09-2008, 06:15
Hej Henrik!
Du verkar ju vara en riktigt präktig helyllekille som vill göra en insats för att tygla din arbetskamrater. Är det inte svårt att bli trovärdig om man ställer sig utanför/ovanför och kanske framstår som en riktig moralist.
Chamomille
05-09-2008, 06:22
CITAT (Aqvakul @ 05-09-2008, 07:15)  Hej Henrik!
Du verkar ju vara en riktigt präktig helyllekille som vill göra en insats för att tygla din arbetskamrater. Är det inte svårt att bli trovärdig om man ställer sig utanför/ovanför och kanske framstår som en riktig moralist. Nu heter inte jag Henrik, men, vad i hela friden menar du med vad du skriver?
Aqvakul
05-09-2008, 06:36
Uttryckte mig möjligen lite oklart, men ska försöka förklara.
Om man ska kunna påverka så måste man också på något sätt befinna sig i den grupp där man vill påverka - samtidigt så ska man ta avstånd från gruppen. Det här är en förbaskad balansgång i all verksamhet som handlar om pedagogik och påverkan.
Nu diskuterar jag det här kanske hellre med Henrik, men jag skulle prioritera vissa betenden och "släppa" andra, av taktiska skäl. Att män uttrycker sexuella fantasier sinsemellan över några öl är kanske inte något jag skulle välja att ta strid om. Hugger däremot alltid när det gäller direkt nedsättande och kränkande tal eller beteende om eller till kvinnor.
herkules
05-09-2008, 06:43
CITAT (henriks @ 05-09-2008, 00:18)  Som stintan sa: man skall väl hjälpa andra även om man inte har egna erfarenheter? Om alla med dåliga erfarenheter kastar av sig dem och går vidare i livet lika glatt utan att sätta klackarna i backen när de hör talas om andra som beter sig illa - då går ju knppst utvecklingen mot ett samhälle med mer hänsyn och jämställdhet i alla fall. Pratar någon i din närhet om "hur han skall sätta på snabbköpskassörskan", Är det då inte dags att låta vederbörande förstå hur inihelvete dum han verkar och att han minsann borde lära sig veta hut? ja det var ju det jag skrev, att man inte behöver ha något slags empati-ymnighetshorn att ösa ur bara för att man varit där själv, till och med att man kanske kan hjälpa andra bättre om man inte varit med om typ samma. nu säger inte min umgängeskrets att de ska sätta på tjejen i kassan på ica så det problemet ställs inte jag inför, har dessutom aldrig hört någon säga så. man kan ta hänsyn och verka för ett jämställt samhälle även om man är glad.
Aqvakul
05-09-2008, 07:04
CITAT (herkules @ 05-09-2008, 07:43)  man kan ta hänsyn och verka för ett jämställt samhälle även om man är glad. Absolut!
*Stintan*
05-09-2008, 07:32
CITAT (herkules @ 05-09-2008, 07:43)  ja det var ju det jag skrev, att man inte behöver ha något slags empati-ymnighetshorn att ösa ur bara för att man varit där själv, till och med att man kanske kan hjälpa andra bättre om man inte varit med om typ samma. nu säger inte min umgängeskrets att de ska sätta på tjejen i kassan på ica så det problemet ställs inte jag inför, har dessutom aldrig hört någon säga så. man kan ta hänsyn och verka för ett jämställt samhälle även om man är glad. Nu är det nog så att du inte läste ordentligt vad jag skrev i det inlägg du svarade på eftersom du bara verkar vilja få det till att jag sagt något annat än jag gjort. Man kan ju fråga sig varför. Var har jag skrivit att man har något slags empati-ymninghetshorn att ösa ur bara för att man själv varit där? Jag tror dock att man kanske har lättare att förstå problemet om man själv har samma erfarenheter men det är naturligtvis inte det avgörande för att kunna hjälpa någon. Jag tycker alla ska hjälpa till och det har jag också sagt. Att man kan verka för ett jämställt samhälle även om man är glad är ju så självklart så det behöver väl inte ens påpekas. Det underlättar oftast i de flesta sammanhang om man är glad.
*Stintan*
05-09-2008, 07:39
CITAT (henriks @ 05-09-2008, 00:18)   PUH nu har jag äntligen hunnit läsa igenom det senaste dygnets skriverier i denna tråden. Som stintan sa: man skall väl hjälpa andra även om man inte har egna erfarenheter? Om alla med dåliga erfarenheter kastar av sig dem och går vidare i livet lika glatt utan att sätta klackarna i backen när de hör talas om andra som beter sig illa - då går ju knppst utvecklingen mot ett samhälle med mer hänsyn och jämställdhet i alla fall. Pratar någon i din närhet om "hur han skall sätta på snabbköpskassörskan", Är det då inte dags att låta vederbörande förstå hur inihelvete dum han verkar och att han minsann borde lära sig veta hut? Jag gör en Aquakul.
Gossen Ruda
05-09-2008, 07:51
Andemening. Finns ett par olika betydelser, det jag menade var att jag inte citerade direkt utan förmedlade mitt intryck av det sagda. Har inget med andar att göra.
Fö så fortsätter jag inte mer i den här tråden. Det finns en del debattörer som uppenbarligen har dåliga erfarenheter av en del män och inte kan släppa detta. Förståeligt kanske men hatnivån blir för hög så debatten lätt spårar ur och saknar mening. Dessutom kan vi inte lösa all världens problem här på forumet.
Inte löser man världens problem, men nog kan man snacka om dem, oavsett inriktning på forumet. Gita, det finns en sajt som heter djungel.com, eller djungel.nu, eller djungel. se, jag kommer inte ihåg längre, där det säkert skulle fubka alldeles utmärkt att diskutera saken ur ditt perspektiv, med många ja-sägare som kompanjoner. Bilforum skulle jag kunde vända mig till ja, men själv är jag inte ett dugg intresserad av bilar och har inget där att göra, och vad är det för könsuppdelning? "Vi kvinnor befinner oss på odla och vill du ställa en fråga till män så gör du bäst i att vända dig till ett bilforum" Snyggt...
Och förresten, imorse pratade de på radion om en man i Eksjö som tros ha misshandlat och hållit sin fru inlåst i 9 år. Nästgårds? Oh, så förvånad jag blir...
Aqvakul
05-09-2008, 08:39
CITAT (Grå @ 05-09-2008, 09:08)  Och förresten, imorse pratade de på radion om en man i Eksjö som tros ha misshandlat och hållit sin fru inlåst i 9 år. Nästgårds? Oh, så förvånad jag blir... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3251490.ab
Du "harald" - "agnetas" man - som just skickade ett mail till min chef. Har du inte mer att komma med i diskussionen än att påpeka din oro för honom så tycker jag nog att det är bättre du läser andra inlägg än detta. Jag skulle gärna vilja se dig lite mer i denna diskussionen och som jag sagt tidigare - istället för att tysta mig - överbevisa mig om att jag har fel. Ditt mail till min chef har knappast inte övertygat mig om att jag har fel - tvärtom! (Dessutom visar du i det du skriver till det du har citerat att du faktiskt inte varken har läst eller begrundat det jag skriver, för det var motsägelser hela vägen)
*Stintan*
05-09-2008, 10:35
Grå menar du att någon här på forumet sitter och skicka mail till andra medlemmars chefer?
I så fall jösses vad är det för människor som huserar på det här forumet? Det där var bland det ynkligaste jag hört. Fy fan rent ut sagt om det detta stämmer!
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2008, 11:35)  Grå menar du att någon här på forumet sitter och skicka mail till andra medlemmars chefer?
I så fall jösses vad är det för människor som huserar på det här forumet? Det där var bland det ynkligaste jag hört. Fy fan rent ut sagt om det detta stämmer! Japp det stämmer.
*Stintan*
05-09-2008, 10:43
Nog för att jag har märkt att det finns en del skvallerkärringar här men det där är ju SÅÅÅ JÄKLA SJUKT.
OCh vad är det som säger att "Harald" och "Agneta" inte bara är gäster här på odla? Dom kanske t.o.m VET vem Grå är irl.
Aqvakul
05-09-2008, 10:44
CITAT (Grå @ 05-09-2008, 11:38)  Japp det stämmer. Tråkigt Grå! Tyvärr finns det galningar överallt - behöver faktiskt inte alls vara någon medlem här eller någon som skrivit i trådarna. Men det kastar mörka skuggor.....fy, va obehagligt....
Det kanske tillochmed kan vara du och din man PiaL?
Grå: Tack du, SÅ intresserad av dig och ditt privatliv är jag inte, smickra inte dig själv sådär, det är inte klädsamt.
Fast det är väl bättre att du lägger anklagelsen åt mitt håll än att på en höft peka ut andra som inte håller med dig jämt, jag är van.
Aqvakul
05-09-2008, 10:50
CITAT (Grå @ 05-09-2008, 11:46)  Det kanske tillochmed kan vara du och din man PiaL? Jag tycker nog att du ska vara väldigt försiktig med att komma med antydningar.....
*Stintan*
05-09-2008, 10:55
CITAT (Pia L @ 05-09-2008, 11:43)  OCh vad är det som säger att "Harald" och "Agneta" inte bara är gäster här på odla? Dom kanske t.o.m VET vem Grå är irl. Ynkligt är det likafullt och jag är övertygad om att den som känner Grå irl inte skulle skickat ett sånt mail till hennes chef.
Aqvakul
05-09-2008, 10:57
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2008, 11:55)  Ynkligt är det likafullt och jag är övertygad om att den som känner Grå irl inte skulle skickat ett sånt mail till hennes chef. låt oss nu slippa spekulationer...
Chamomille
05-09-2008, 10:58
CITAT (Grå @ 05-09-2008, 11:29)  Du "harald" - "agnetas" man - som just skickade ett mail till min chef. Har du inte mer att komma med i diskussionen än att påpeka din oro för honom så tycker jag nog att det är bättre du läser andra inlägg än detta. Jag skulle gärna vilja se dig lite mer i denna diskussionen och som jag sagt tidigare - istället för att tysta mig - överbevisa mig om att jag har fel. Ditt mail till min chef har knappast inte övertygat mig om att jag har fel - tvärtom! (Dessutom visar du i det du skriver till det du har citerat att du faktiskt inte varken har läst eller begrundat det jag skriver, för det var motsägelser hela vägen)  Det var bland det ynkligaste jag har hört. Fy för faan.
*Stintan*
05-09-2008, 10:59
CITAT (Aqvakul @ 05-09-2008, 11:57)  låt oss nu slippa spekulationer... Var ser du den spekulationen?
harald har gett sig tillkänna och tyckte att min chef kanske skulla kunna ta mig i nacken lite eftersom tydligen ingen annan gör det. Nåja, så kan det gå till i den mansdominerade världen. Eller iallafall vissa delar av den. Har man inget att sätta emot så tar man till våld.
Aqvakul
05-09-2008, 11:02
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2008, 11:59)  Var ser du den spekulationen? Du spekulerar, för du kan ju inte veta, när du säger att du "är övertygad om att den som känner Grå irl inte skulle skickat ett sånt mail till hennes chef". Därmed säger du också att du tror att det kommer från nätet. Snacka om att sprida rykten och uppträda som "kärringar".
*Stintan*
05-09-2008, 11:12
CITAT (Aqvakul @ 05-09-2008, 12:02)  Du spekulerar, för du kan ju inte veta, när du säger att du "är övertygad om att den som känner Grå irl inte skulle skickat ett sånt mail till hennes chef". Därmed säger du också att du tror att det kommer från nätet. Snacka om att sprida rykten och uppträda som "kärringar". Vad är det där för trams? Mail brukar väl komma från nätet eller skickar du mail på något annat sätt? Jag spekulerar inte jag påstår bara (ja det är min åsikt) att den som skickade mailet inte kan känna Grå irl. Det är en sak att tro sig om att man känner någon och en annan sak att verkligen göra det. Så det är inte jag som sprider rykten och spekulerar och uppträder som en kärring det är det du som gör.
Aqvakul
05-09-2008, 11:16
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2008, 12:12)  Vad är det där för trams? Mail brukar väl komma från nätet eller skickar du mail på något annat sätt? Jag spekulerar inte jag påstår bara (ja det är min åsikt) att den som skickade mailet inte kan känna Grå irl. Det är en sak att tro sig om att man känner någon och en annan sak att verkligen göra det. Så det är inte jag som sprider rykten och spekulerar och uppträder som en kärring det är det du som gör. Jag är övertygad om att du förstår att jag med "nätet" i det här fallet menar någon som lärt känna Grå via nätet och alltså inte IRL - Därmed blir det en slags anklagelse mot de som haft duster med grå på Odla, t.ex. (hålla på och märka ord....  )
Grå: Om nu "Harald" har gett sig till känna så kanske du kan tala om för mig och andra som läser här om det var jag eller "min man"....och en ursäkt är ju inte heller felplacerad i sammanhanget.
*Stintan*
05-09-2008, 11:49
CITAT (Aqvakul @ 05-09-2008, 12:16)  Jag är övertygad om att du förstår att jag med "nätet" i det här fallet menar någon som lärt känna Grå via nätet och alltså inte IRL - Därmed blir det en slags anklagelse mot de som haft duster med grå på Odla, t.ex. (hålla på och märka ord....  ) Nej faktiskt hur ska jag kunna veta att du menar något annat än det du skriver? Och jag har aldrig påstått att det är någon som lärt känna Grå via nätet, dom orden har du lagt i min mun så snacka inte om spekulationer. Även folk som träffats utanför nätet kan väl skicka mail men det är faktiskt skillnad på att ha förutfattade meningar om någon, vilket det är lätt att få på nätet, och att faktiskt känna någon irl. Nej du jag har inte anklagat någon på odla och ämnar inte göra det heller. Det är lika ynkligt vem det än är, odlamedlem eller inte. Du läser ju som fan läser bibeln. Du lägger ord i min mun jag aldrig sagt och drar sen förhastade slutsatser. Det du påstår är osanning och blir därmed ett påhopp.
CITAT (Pia L @ 05-09-2008, 12:18)  Grå: Om nu "Harald" har gett sig till känna så kanske du kan tala om för mig och andra som läser här om det var jag eller "min man"....och en ursäkt är ju inte heller felplacerad i sammanhanget. Finns inget att ursäkta, eftersom min spekulation var en möjlighet - ett svar på din spekulation om det var någon av mina bekanta. vem av oss ska be om ursäkt först, tycker du?
Grå: din "spekulation" var ingen möjlighet, och du har inte svarat på om den s.k. Harald var jag eller "min man". Skit i ursäkter, för du är inte en sån sort av människa som ber om ursäkt hur jävlig du än har varit så jag förväntade mig inte någon sådan heller. Men det är inte för mycket begärt att du talar om för dom som läser tråden om det var jag och "min man" eller inte
CITAT (Pia L @ 05-09-2008, 13:06)  Grå: din "spekulation" var ingen möjlighet, och du har inte svarat på om den s.k. Harald var jag eller "min man". Skit i ursäkter, för du är inte en sån sort av människa som ber om ursäkt hur jävlig du än har varit så jag förväntade mig inte någon sådan heller. Men det är inte för mycket begärt att du talar om för dom som läser tråden om det var jag och "min man" eller inte Det vet jag ju inte än, eller hur? Det kan jag svara på först efter att jag spårat och polisanmält avsändaren. men än så länge så tror jag inte att det är du och din man, men jag har heller aldrig påstått att jag gör det?
Grå: Du skrev ju att "Harald" gett sig tilkänna, då bör du väl veta vem det är? Och om du aldrig trott att jag skulle vara inblandad, vaför skrev du då att det kunde vara jag och "min man"? F.ö så har jag ingen man, den första är död och den andra skiljde jag mig från för ett år sedan.
Lilla Birka
05-09-2008, 12:53
Det måste ju i alla fall vara någon som känner till Grå IRL eftersom h*n känner till 1.) var hon jobbar 2.) vem som är hennes chef 3.) mail-adressen till sagde chef. Hur många odlaiter kan då misstänkas?
Lilla Birka: Tack, det var just så jag tänkte.
henriks
05-09-2008, 12:57
CITAT (Aqvakul @ 05-09-2008, 07:15)  Hej Henrik!
Du verkar ju vara en riktigt präktig helyllekille som vill göra en insats för att tygla din arbetskamrater. Är det inte svårt att bli trovärdig om man ställer sig utanför/ovanför och kanske framstår som en riktig moralist. Finns inget präktigt eller helylle med mig - och hur kan det påverka min trovärdighet att jag inte vill vara med på bolagets fylleslag? CITAT (Aqvakul @ 05-09-2008, 07:36)  Uttryckte mig möjligen lite oklart, men ska försöka förklara.
Om man ska kunna påverka så måste man också på något sätt befinna sig i den grupp där man vill påverka - samtidigt så ska man ta avstånd från gruppen. Det här är en förbaskad balansgång i all verksamhet som handlar om pedagogik och påverkan.
Nu diskuterar jag det här kanske hellre med Henrik, men jag skulle prioritera vissa betenden och "släppa" andra, av taktiska skäl. Att män uttrycker sexuella fantasier sinsemellan över några öl är kanske inte något jag skulle välja att ta strid om. Hugger däremot alltid när det gäller direkt nedsättande och kränkande tal eller beteende om eller till kvinnor. Jodå, visst skall man välja sina strider - det håller jag med om, men e gentligen, är det bättre att sitta och uttrycka sexuella fantasier om en viss kvinna när hon inte hör på än att göra det när hon hör på? Kom inte och påstå att jag inte påverkar genom att hålla mig utanför - Jag kan ju knappast ställa mig upp och kalla folk för sexistiska svin på jobbet? Så vad göra? se till att det är fullständigt klart VARFÖR jag inte vill vara med på fylleslaget - för det har inte ett dyft med arbetet att göra. Jag förbehåller mig rätten att själv välja vem jag vill umgås med utanför arbetstid.
CITAT (Lilla Birka @ 05-09-2008, 13:53)  Det måste ju i alla fall vara någon som känner till Grå IRL eftersom h*n känner till 1.) var hon jobbar 2.) vem som är hennes chef 3.) mail-adressen till sagde chef. Hur många odlaiter kan då misstänkas? Behöver inte alls vara så. Jag har nu på 3 minuter tagit reda på Grås fullständiga namn och adress. Tänker inte gå in på hur. Har man namnet kan man på ett enkelt sätt ta reda på resten. Jag har inget intresse i att ta reda på något om någon här, vile bara tala om att det går. Jag har försökt att vara så anonym som möjligt här, men skulle inte förvåna mig om någon fixar att ta fram mina uppgifter också...
Lilla Birka
05-09-2008, 13:06
Även namn och mailadress till hennes chef?
Var framgår det vad Grå heter irl?
*Stintan*
05-09-2008, 13:08
CITAT (Lilla Birka @ 05-09-2008, 13:53)  Det måste ju i alla fall vara någon som känner till Grå IRL eftersom h*n känner till 1.) var hon jobbar 2.) vem som är hennes chef 3.) mail-adressen till sagde chef. Hur många odlaiter kan då misstänkas? Med lite vilja så kan nog vem som helst få fram dom uppgifterna skulle jag tro.
CITAT (Lilla Birka @ 05-09-2008, 14:06)  Även namn och mailadress till hennes chef? Inte jag inte, men om någon är tillräckligt desperat är det inte svårt alls. CITAT (Pia L @ 05-09-2008, 14:06)  Var framgår det vad Grå heter irl? Ingenstans på odla, tror jag.
*Stintan*
05-09-2008, 13:11
CITAT (Pia L @ 05-09-2008, 14:06)  Var framgår det vad Grå heter irl? Det bör nog den som är intresserad ta reda på själv alternativ att Grå själv talar om det.
Enda skälet till att jag överhuvudtaget skrivit inläggen här i denna tråd är för att påvisa hur lätt det är via internet att ta reda på vem man är. Den enda jag tänker avslöja namnet jag fått fram är Grå själv via PM.
Min poäng är att om man lämnar ut lite för mycket info sig själv kan vilken galning som helst börja hitta på jävulsskap på ett enkelt sätt. Något att tänka på.
Man är inte anonym på nätet.
Anma: Om Grå själv gett dig sitt namn via pm så måste hon ju ha gjort det till "Harald" och "Agneta" också då.....eller? Och då ÄR det ju någon hon känner eller har haft en närmare kontakt med än oss andra. För hur tusan kan man annars få fram en persons namn när hon kallar sig Grå här?
*Stintan*
05-09-2008, 14:53
Nej Pia Anma sa att den enda hon skulle avslöja namnet hon fått fram för är Grå själv och det skulle hon göra via PM.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|