Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Rose
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2008, 16:29) *
Ja du Rose det är faktiskt TS själv som tagit upp detta om ett mail i tråden så du får nog tåla det.
Nu var det ju Biggan jag svarade... rolleyes.gif
henriks
CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 15:10) *
Med sökfunktionens hjälp så inser jag att jag faktiskt visst kan ha rätt i att det inte är en medlem som skrivit mailet.
Grå inbjuder alla läsare på forumet till sin blogg genom att länka till den 1/4 2008 och här i den här tråden talar hon dessutom om att alla uppgifter om var hon jobbar finns i bloggen.
Varför då haka upp sig på att det MÅSTE vara någon från odla som skickat något mail? Det är inte ett MÅSTE, bara en möjlighet lika stor som att det är en läsande gäst som skrivit det.

Kan du något om sannolikhetsberäkningar? - ja visst det är fullt möjligt att att det är en gäst som bara råkat ramla in på odla och samtidigt snubblat över Grås blogg - visst. Men fundera en stund på hur troligt det är.

CITAT (Rose @ 06-09-2008, 18:13) *
Nu var det ju Biggan jag svarade... rolleyes.gif

jaha? och vad gör det för skillnad? det är fortfarande TS som tagit upp detta om mailet.
Platinum
Nu har jag inte följt tråden, men imponerande att en tråd ökar med 16 sidor på fyra dar.

Vill nån ge en snabbrepris vad det handlar om?
Pia L
henriks: Sannolikheten? Tja, det är ca 140 gäster som läser här just nu och endast ca 30 medlemmar.
henriks
CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 18:26) *
henriks: Sannolikheten? Tja, det är ca 140 gäster som läser här just nu och endast ca 30 medlemmar.

Hur många av de 140 gästerna är medlemmar som inte har loggat in?

Knappast att en tillfällig gäst hinner reta upp sig så på en gång.
Pia L
henriks: Många av dom som registrerar sig och öppnar en tråd för att presentera sig talar om att dom läst på forumet länge, den är vanligt att man går in i ett forum som man har intresse av och är läsare en längre tid, antingen så registrerar man sig för att man har en fråga man vill ha svar på eller för att kunna få se alla bilderna i trådarna.
Jag vet av många som inte är registrerade medlemmar men som dagligen går in på odla och läser och tycker att dom lär sig mycket av bara det.
Platinum
Hur ska jag göra? Sluta läsa småprat?...meddelandet jag fick var inte kul...
Kat
Vilken normativ debatt.

OM det skulle vara så att det finns en sådan här gen, så är det såklart så att det finns anlag för FLERSAMHET, inte för otrohet.
Monogami är ett kulturellt tillstånd, inte något som människan ägnar sig åt av någon slags "naturlighet".

PS. Ångrar inlägget. Borste ifrån det!
Jag läste inte tillräckligt långt för att inse att hela tråden spårat ut i någon personlig vendetta.
*Stintan*
CITAT (Platinum @ 06-09-2008, 19:29) *
Hur ska jag göra? Sluta läsa småprat?...meddelandet jag fick var inte kul...

Det avgör bara du själv! Ingen tvingar någon att läsa det den inte vill. Det finns säkert massor av andra trådar i småprat som passar dej om inte den här gör det.

Vet inte vad det var för meddelande du fick men någon kanske skickade dig ett PM med sammandrag av tråden eftersom du frågade vad den handlade om. Det bästa är ju att man själv läser vad som står i en tråd eftersom det då är lättare att se om man har lust att delta eller inte. Iof kan jag hålla med om att den här tråden inte direkt är så kul att man sitter och skrattar.
Jan Lindgren
Hej!
Alla här är tydligen helt överens om att man inte skickar anonyma meddelanden. Det spelar ingen roll vad man tycker om personen. Nu har Grå ett knepigt yrke. Det ingår i arbetet att bli hatad, missförstådd och förtalad samtidigt som man blir älskad, uppmuntrad och får beröm. Enligt min begränsade erfarenhet så är det oftast föräldrar eller tidigare elever som ligger bakom skitsnacket. Många föräldrar vågar inte framföra kritik eftersom de då tror att barnet ska fara illa. Jag har många gånger fått höra massor av skitsnack om mina kollegor. Förmodligen framförs en del anonymt till skolledningen. En bra skolledning struntar helt i anonymt skitsnack och tar inte ens upp det med berörd lärare. Det förekommer också att vissa personer mer eller mindre anonymt framför beskyllningar mot lärare ända upp till skolstyrelsen. Ibland har det fått svåra konsekvenser för berörda lärare. En vän till mig var tvungen att säga upp sig efter en anonym anklagelse. Han var ju man och vi är rättslösa i dagens samhälle.
MVH
Jan Lindgren
herkules
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2008, 16:23) *
Då missuppfattade jag dig. Jag anser inte heller att man lägger ut privata mail eller PM på forumet men det är det ju ingen som gjort heller vad jag kan se.
Intressant att du tycker att det är acceptabelt att folk skickar anonyma mail till människors chefer för att smutskasta någon dom inte känner mer än genom diverse inlägg på ett diskussionsforum. Vad jag förstog så hänvisades till Odla.
Vi kanske allihop ska börja maila till varandras män/fruar, barn, mostrar, fastrar, chefer, arbetskamrater, pojkvänner och vilka man nu kan komma på för att smutskasta och ifrågasätta varandras egenskaper utifrån vad vi sett på odla.
/.../

jag bryr mig som sagt var föga om vad folk gör utanför forumet och jag är inte intresserad av att läsa om vem som eventuellt kan ha skrivit ett mail till någon annan.
men jag vill ändå inte sluta läsa tråden då den innan detta mail(?) var ganska kul.
om du vill skicka mail till min moster så varsågod det är helt och hållet upp till dig, jag kommer inte att skriva här om det i alla fall.
Gita
CITAT (Grå @ 06-09-2008, 11:55) *
Jag är på odla för att diskutera olika ämnen. Vad ni är här för kan ni bara svara på själva.
Varför ska Grå hålla inne med något? Den enda som ideligen kommer med påhopp hela tiden är du Pia, inser du inte det själv? Du kan inte svara på någonting som jag skriver utan att vara giftig. Pallar du inte med mig så ge fan i mig så enkelt är det.

Jag har också deltagit på Odla för att det stundtals förekommit intressant och lärorika diskussioner, men nu Grå, med anledning av den ton du infört i alla (vad som skulle kunnat vara) intressanta och givande meningsutbyten så tänker jag ta en paus från Odla. Alla frågor blir faktiskt helt meningslösa när alla försök att nyansera eller försök att vinkla på ett annat sätt än ditt, alltid bemöts på samma totalt förutsägbara föraktfulla sätt, det enda som man inte kan förutsäga är vilket glåpord som du finner lämpligast för tillfället, ("din gamla ko, mula, ditt grå arbetarsvin . m.m. m.m.") Nu är det så att mitt liv innehåller betydkigt intressantare saker än att bemöta dina enkelspåpriga inlägg, att försöka föra en konstruktiv debatt på Odla är för tillfället lika meningslöst som att sparka sig trött mot en vägg.
Sen vill jag vädja till alla, på förekommen anledning först och främst till dig Grå, använd inte min signatur "Gita" eller några av mina tidigare inlägg i ditt/ert (jag förmodar fortsatta) tjafsande. Hoppas alla respekterar detta, om inte kommer allt som på något sätt drar in mig anmälas till forumets administatörer.
Tack för mig, kanske vi hörs när eller om forumet någonsin kommer att ge utrymme för seriösa debatter
Gita
P.s Och du Grå, se inte min "time out" som en seger, för det är bara så att att jag tycker att du är alltför ointressant, enkelspårig och förutsägbar för att slösaq energi på. D.s
pejori
CITAT (skogstroll @ 06-09-2008, 11:10) *
ja ibland är bilder bättre än ord. spårat ur har det gjort på mer än ett sätt...

Oja det har det...Suck crying.gif
Det konstigaste är, att alla försök till en konstruktiv debatt om männen gener, snabbt har tystats ner för att återgå till käbblet. nono.gif
Vad var vitsen med att starta tråden, om inte att diskutera??? confused.gif
Just nu känns det enbart som avsikten var att få till en ny käbbeltråd. rtfm.gif rtfm.gif

CITAT (Gita @ 06-09-2008, 22:01) *
/.../Tack för mig, kanske vi hörs när eller om forumet någonsin kommer att ge utrymme för seriösa debatter
Gita
P.s Och du Grå, se inte min "time out" som en seger, för det är bara så att att jag tycker att du är alltför ointressant, enkelspårig och förutsägbar för att slösaq energi på. D.s

Varför ta time out????
Det finns ju flera trådar att diskutera i... tummenupp.gif
Anders zon 1
Varför sådant otroligt tjafs ...? duh.gif Diskussionen kunde mycket väl ha varit intressant om den bara hamnat liiiite över sandlådenivå. Som det är nu har väl alla redan begravts i sanden och vad värre är, vissa kanske får det svårt att ta sig upp igen...... Ledsamt ... no.gif

Ett tips till Grå: Du är en flyhänt skribent och verkar tycka mycket om att skriva. Jag föreslår dock att du försöker vara mindre provokativ här i forumet i framtiden. Uppenbarligen har din stil här hittills inte lett till något positivt (om det nu är det du eftersträvar..?). Till flera andra: om ni känner er provocerade av Grå så låt helt enkelt blir att svara, eller svara åtminstone inte på ett sätt som kan ge bränsle åt pajkastningen.
amaira
Det här är nog en spännande debatt. Men jag har bara skummat igenom den som snabbast, ska strax iväg på andra äventyr (icke otrogna sådana wink.gif ) Har inte heller läst artikeln, den intresserar mig helt enkelt inte. Kanske (troligtvis) beroende på att det är Aftonbladets artikel... tongue.gif
(Och att jag redan läst andra artiklar inom samma ämne.)

Mitt inlägg i debatten blir: Jag tror otrohet går hand i hand med känslomässig omogenhet.

För att tipsa om en annan artikel, som jag tycker är "ganska kul", dvs roligare än Aftonbladets "idéer" om vad som är nyhetsvärde, så vill jag nämna en gammal tidskrift som jag fick händerna på i veckan som var.

Illustrerad Vetenskap nr 3 2005. "Ny hjärnforskning visar: Förälskelse är psykos. Kärlek är förnuft".

smile.gif

Vill också lägga till: "Kaka söker maka" ... Så man ska nog inte kasta sten när man sitter i glashus... Det finns andra sätt att lösa problem på, relationsproblem också. (Och det är möjligt att vare en "kaka" utan att vara just otrogen själv, vi har så många omedvetna spel och drifter som driver oss i situationer, även om vi kan rättfärdiga oss med att "jag minsann inte varit otrogen!".)
Ralf
Är det någon som vet var man kan låta undersöka sig?? Jag vill ju liksom veta om jag har den här genen.
herkules
CITAT (Gita @ 06-09-2008, 22:01) *
Jag har också deltagit på Odla för att det stundtals förekommit intressant och lärorika diskussioner, men nu Grå, med anledning av den ton du infört i alla (vad som skulle kunnat vara) intressanta och givande meningsutbyten så tänker jag ta en paus från Odla. Alla frågor blir faktiskt helt meningslösa när alla försök att nyansera eller försök att vinkla på ett annat sätt än ditt, alltid bemöts på samma totalt förutsägbara föraktfulla sätt, det enda som man inte kan förutsäga är vilket glåpord som du finner lämpligast för tillfället, ("din gamla ko, mula, ditt grå arbetarsvin . m.m. m.m.") Nu är det så att mitt liv innehåller betydkigt intressantare saker än att bemöta dina enkelspåpriga inlägg, att försöka föra en konstruktiv debatt på Odla är för tillfället lika meningslöst som att sparka sig trött mot en vägg.
Sen vill jag vädja till alla, på förekommen anledning först och främst till dig Grå, använd inte min signatur "Gita" eller några av mina tidigare inlägg i ditt/ert (jag förmodar fortsatta) tjafsande. Hoppas alla respekterar detta, om inte kommer allt som på något sätt drar in mig anmälas till forumets administatörer.
Tack för mig, kanske vi hörs när eller om forumet någonsin kommer att ge utrymme för seriösa debatter
Gita

lite lustigt det här, jag tänkte precis samma i går. så jag pausar också och på ungefär samma grunder som gita förutom att jag inte blivit kallad fula saker. tjing!
*Stintan*
CITAT (Ralf @ 07-09-2008, 09:23) *
Är det någon som vet var man kan låta undersöka sig?? Jag vill ju liksom veta om jag har den här genen.

giggle.gif behöver du något att skylla på?

F´låt kunde inte låta bli. flirting.gif
Betty
CITAT (herkules @ 07-09-2008, 09:24) *
lite lustigt det här, jag tänkte precis samma i går. så jag pausar också och på ungefär samma grunder som gita förutom att jag inte blivit kallad fula saker. tjing!

Trist, kommer att sakna dig - och Gita med för den delen. Jag har själv gått i liknande tankar nu ett tag men avvaktar ett tag till. Jag tycker att det är himla trist att någon med ett mer eller mindre trollaktigt beteende ska få mer seriösa medlemmar att sluta delta i forumet. Gillar inte att sådant beteende "vinner". Det här är ett av de få tillfällen när jag tycker att det är synd att forumet har så lösa tyglar...

Antar att det är läge att ducka nu... alien.gif
henriks
CITAT (Betty @ 07-09-2008, 12:36) *
Trist, kommer att sakna dig - och Gita med för den delen. Jag har själv gått i liknande tankar nu ett tag men avvaktar ett tag till. Jag tycker att det är himla trist att någon med ett mer eller mindre trollaktigt beteende ska få mer seriösa medlemmar att sluta delta i forumet. Gillar inte att sådant beteende "vinner". Det här är ett av de få tillfällen när jag tycker att det är synd att forumet har så lösa tyglar...

Vad skall du ducka för? Stenarna som någon illvillig forumläsare kastar på dig när du går ut i trädgården?

skämt åsido, men jag förstår helt enkelt inte hur man kan skylla på andra forumdeltagare och säga att man tar paus från forumet för att det är så otrevlig stämning. LÄS INTE DE TRÅDARNA DÅ!! Eller låt i alla fall bli att komma med egna inlägg i brasan - vad jag vet har ingen blivit inblandd utan att själv vara med i debatten på ett eller annat vis.
*Stintan*
CITAT (Betty @ 07-09-2008, 12:36) *

Nejdå du behöver inte ducka Betty.

Tror inte alls att det är fråga om någon vinner eller inte. Ibland skrivs det inlägg bara för att få medhåll och tröst det har vi sett flera gånger. Att någon tar time out beror inte på någon annan medlems skriverier när man själv har varit delaktig. Det är aldrig ens fel när två träter, glöm inte det. Man kan lätt undvika att gå i klinch med sådana man inte gillar, man väljer själv vad man vill delta i för trådar.

Ganska löjligt och barnsligt att spela offer och säga att "jag vill inte vara med och leka längre för den o den är så dum mot mej" när man själv varit med om att piska upp den dåliga stämningen. Dessutom spär sådana inlägg bara på ytterligare men det kanske är det som är syftet vad vet jag. Knepigt med långsinta människor som sitter fast i gammalt groll och inte kan börja om på nytt.

Man behöver inte gilla alla men man behöver inte heller spy galla över dom så fort man ser namnet.
henriks
För att gå tillbaka till något som åtminstonde liknar den ursprungliga frågan i tråden:

Jag anser att män och kvinnor har precis lika stort ansvar för att hålla ihop en relation. Att skylla på en viss gen, eller att man är av de ena eller det andra könet som ursäkt för sitt handlande är inte bara fegt, det är dessutom ganska korkat. Att kunna leva ihop med en människa och hålla kärleken levande är att ge och att ta, det går inte ens att bara säga "men jag ÄR sådan" Det är möjligt att du är, men om det är något som stör din partner får du väl antingen jobba på att bli annorlunda eller gå vidare i livet.

TYVÄRR är det nog allt för många gånger kvinnan som anpassar sig till mannen istället för tvärt om. Det borde inte vara så, om männen såg till att försöka anpassa sig till sina kvinnor lika mycket som kvinnorna anpassar sig till sina män skulle nog de flesta förhållanden vara längre. Därmed inte sagt att man skall tvätta, diska, städa och vad det nu kan vara exakt varannan gång - det är inte säkert att det är det som fungerar bäst.

Lika lite som kvinnan i ett förhållande skall foga sig till mannens vilja i alla lägen skall mannen foga sig till kvinnan i alla lägen - det är ett ge och ett ta
Finns ett engelskt uttryck i stil med "Is the juice worth the sqeeze?" JA, jag tycker det, helt klart.
Anma
CITAT (henriks @ 07-09-2008, 13:17) *
För att gå tillbaka till något som åtminstonde liknar den ursprungliga frågan i tråden:

Jag anser att män och kvinnor har precis lika stort ansvar för att hålla ihop en relation. Att skylla på en viss gen, eller att man är av de ena eller det andra könet som ursäkt för sitt handlande är inte bara fegt, det är dessutom ganska korkat. Att kunna leva ihop med en människa och hålla kärleken levande är att ge och att ta, det går inte ens att bara säga "men jag ÄR sådan" Det är möjligt att du är, men om det är något som stör din partner får du väl antingen jobba på att bli annorlunda eller gå vidare i livet.

TYVÄRR är det nog allt för många gånger kvinnan som anpassar sig till mannen istället för tvärt om. Det borde inte vara så, om männen såg till att försöka anpassa sig till sina kvinnor lika mycket som kvinnorna anpassar sig till sina män skulle nog de flesta förhållanden vara längre. Därmed inte sagt att man skall tvätta, diska, städa och vad det nu kan vara exakt varannan gång - det är inte säkert att det är det som fungerar bäst.

Lika lite som kvinnan i ett förhållande skall foga sig till mannens vilja i alla lägen skall mannen foga sig till kvinnan i alla lägen - det är ett ge och ett ta
Finns ett engelskt uttryck i stil med "Is the juice worth the sqeeze?" JA det är den, helt klart.

Nu gör jag en sån där "hålla med" inlägg, för det här håller jag om fullständigt. smile.gif
Kat
CITAT (henriks @ 07-09-2008, 13:17) *
Att skylla på en viss gen, eller att man är av de ena eller det andra könet som ursäkt för sitt handlande är inte bara fegt, det är dessutom ganska korkat. Att kunna leva ihop med en människa och hålla kärleken levande är att ge och att ta, det går inte ens att bara säga "men jag ÄR sådan" Det är möjligt att du är, men om det är något som stör din partner får du väl antingen jobba på att bli annorlunda eller gå vidare i livet.

Varför inte?
Finns den här genen så är den ju faktiskt bevis för att vissa av oss faktiskt inte är gjorda för tvåsamhet.
Att folk väljer att se det som 'en gen för otrohet' istället för en förutsättning för att älska flera människor är ju bara en produkt av vår kultur.
*Stintan*
CITAT (Kat @ 07-09-2008, 14:38) *
Varför inte?
Finns den här genen så är den ju faktiskt bevis för att vissa av oss faktiskt inte är gjorda för tvåsamhet.
Att folk väljer att se det som 'en gen för otrohet' istället för en förutsättning för att älska flera människor är ju bara en produkt av vår kultur.

fast nnu var det ju benägenheten till relationsproblem genen hade betydelse för så då kanske det vore mer lämpligt med ensamhet än flersamhet
Kat
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2008, 14:53) *
fast nnu var det ju benägenheten till relationsproblem genen hade betydelse för så då kanske det vore mer lämpligt med ensamhet än flersamhet

Det beror ju på vad det är som är problemet i relationen.
Om problemet just är att hålla sig till en partner, så är det ju rätt dumt att tvinga sig till ensamhet.

Äh. jag ger inte så mycket för aftobladets artiklar. Jag har inte ens läst just denna, utan bara hört om det från annat håll. Som här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=823220

Jag tror nu inte ett dugg på att det här skulle vara en typisk manlig egenskap dock. De flesta polys jag känner är kvinnor. Fast orsakerna kan ju vara olika.
Bettson
Snälla Henrik. ´Grå skriver ju i nästan alla trådar på ¨småprat så det är svårt att undvika henne hur man är gör. Dvs det enda sättet att undvika henne är att hålla käften totalt och inte skriva alls.

Du inser helt enkelt inte hur dominant Grå är. Du står kanske för nära för att förstå det. Hon är oerhört provocerande och och tar minsta mothugg skrivet i en inte alls otrevlig ton som intäkt för att hon verbalt har rättighet att slå folk på käften för att försvara sig. Hon smädar och är så oförskämd på ett sätt som de flesta trettonåringar lärt sig sluta upp med, just för att det är ohyfsat. Otroligt barnsligt beteende. Vuxna människor tar sig inte rättigheten att kalla andra människor för kossor och andra värre saker.

Mailet till hennes chef tror jag inte ens en gång existerar utan är ett mera tycka syndknep, när hon så att säga gått för långt. Det är ganska vanligt och har använts några gånger förr av andra provokatörer.
jag tror helt enkelt inte på en människa som beter sig så illa att de kastar smädelser som kossa, mula och annat till en annan människa. Då förlorar man trovärdigehet totalt i mina ögon.

Grå tar för sig på andras beskostnad och det är ungeför lika ofint som att första personen vid matbordet ta all mat för sig själv.

Självklart kan jag kallas för barnslig eftersom jag sagt emot henne några gånger när jag säger att jag vill inte vara med längre. Jag ska försöka ta en paus jag också. Hoppas bara att Grå inte hinner tömma hela småprat under tiden.

Jag beklagar djupt att provokatörer skall tillåtas sänka stämningen så uppenbart som sker. Grå är ingen debattör eftersom hon inte kan tåla att andra har åsikter som avviker från hennes. Hon är en dominant provokatör som enbart utgår från att alla ska tycka som hon gör. Annars jävlar ska dom ha på käften.

Hennes uttalanden om hela manssläktet som svin anser jag är både barnsligt och osakligt. Lyckligtvis är större delen av mansläktet inte sådant.

Hennes uttalanden om Gita tycker jag är helt horribla och borde rendera i en avstängning.

Yes jag låter bli att delta i debatten. Ska försöka göra ett så långt uppehåll som möjligt och hoppas då att Grå har hunnit tröttna eller blivit avstängd. Jag är en vuxen människa och vill inte beblanda mig i sådana här barnsligheter.

Lite synd är det eftersom det går att ha så himla roligt här inne. Men det kommer alltid någon ny provokatör har jag märkt. Är det inte det ena så är det det andra. Grå, rahmat, afrodite, tropeden (silos vill jag inte sätta i samma sällskap eftersom hon var sjuk) och en del andra som runnit förbi.

Försvinner det en så uppstår det en annan som svamparna i marken.

Jag är i alla fall tacksam att det är så lätt att undvika henne som att helt enkelt avstå från odla. Det får ses som ett billigt pris i mina ögon. Det kunde vara mycket värre än så och kostat mig mycket mera att slippa hennes sällskap.

Jag tackar min lyckliga stjärna för möjligheten och ser att flera andra tar samma möjlighet eller överväger att ta den. Det borde ge en fingervisning om var skåpet borde stå.

Jag brukar inte angripa andra medlemmar men jag har själv blivit angripen av Grå så många gånger så nu får detvara nog. Detta är min åsikt ang Grå och den står jag för.

Kat
hey....
hörrni, allihopa...

Har ni funderat på att det varken gör situationen eller er själva bättre att angripa en person som ni anser agerar felaktigt, då ni sätter er i precis samma fälla själv och dömer någon?

henriks
Jag väljer medvetet att inte kommentera hela ditt inlägg, dina åsikter får stå för dig, men det finns några delar som jag bara måste kommentera:

CITAT (Bettson @ 07-09-2008, 15:30) *
Mailet till hennes chef tror jag inte ens en gång existerar utan är ett mera tycka syndknep, när hon så att säga gått för långt. Det är ganska vanligt och har använts några gånger förr av andra provokatörer.

Inser du själv hur provocerande det är att påstå att mailet är uppdiktat? och sen blir du förfärad för att folk blir förbannade på dig för "ett inlägg skrivet i en alls inte otrevlig ton" Vad hjälper det att ha en trevlig ton när du riktar direkta beskyllningar mot en person?

Hennes uttalanden om Gita tycker jag är helt horribla och borde rendera i en avstängning.

Än ditt eget ovan då?

Lite synd är det eftersom det går att ha så himla roligt här inne. Men det kommer alltid någon ny provokatör har jag märkt. Är det inte det ena så är det det andra. Grå,

Provokatör - är det sådana som har andra åsikter än ni i mobben och vågar stå för sina åsikter och framför dem, om än i något hårda ordalag ibland?
Att odla är underhållande/intressant/lärorikt mm är jag den första att hålla med om.

Jag är i alla fall tacksam att det är så lätt att undvika henne som att helt enkelt avstå från odla. Det får ses som ett billigt pris i mina ögon. Det kunde vara mycket värre än så och kostat mig mycket mera att slippa hennes sällskap.

Och jag är jäkligt tacksam för att jag fått förmånen att lära känna henne.
*Stintan*
Och ditt inlägg Bettson gör ju att stämningen på forumet förbättras. Suck!

Ett jäkla ältande av gamla oförrätter blir inget bättre av. Ingen försvarar ju Grås ordval mot vissa medlemmar det har väl framgått väldigt klart i den här tråden så varför tjata om det sida upp och sida ner. Det verkar som det alltid måste finnas ett hatobkjekt på forumet så att folk har någon att avreagera sig och spy galla på. Varför bry sig så mycket om och lägga så mycket energi på vad som skrivs på ett forum? Det övergår mitt förstånd.
henriks
CITAT (Kat @ 07-09-2008, 15:52) *
hey....
hörrni, allihopa...

Har ni funderat på att det varken gör situationen eller er själva bättre att angripa en person som ni anser agerar felaktigt, då ni sätter er i precis samma fälla själv och dömer någon?

Du - det kan jag lova att ingen av mobben ens tänkt tanken - de gör ju aaalldrig något fel - det är det bara sporadiska oliktänkare - provokatörer - som gör
*Stintan*
CITAT (Kat @ 07-09-2008, 15:52) *
hey....
hörrni, allihopa...

rose.gif
henriks
En sak som just slog mig... hur kommer det sig att det bara är jag och stintan av alla de som läser denna tråden just nu som vågar visa vem de är? 3 anonyma medlemmar och 6 gäster....

edit: nu dök visst aqvakul upp också
Betty
CITAT (henriks @ 07-09-2008, 15:58) *
En sak som just slog mig... hur kommer det sig att det bara är jag och stintan av alla de som läser denna tråden just nu som vågar visa vem de är? 3 anonyma medlemmar och 6 gäster....

Det handlar inte om mod - det handlar om val. wink.gif

Egentligen vill jag inte märka ord - men reflekterar över:
Bettson skrev: "Mailet till hennes chef tror jag inte ens en gång existerar" och du svarade:
"Inser du själv hur provocerande det är att påstå att mailet är uppdiktat?"
Aqvakul
Henrik!

I dina två senaste inlägg så refererar du till något som kallas "mobben". Menar du att det finns en organiserad förföljelse av medlemmar, t.ex. Grå? Det är i så fall en allvarlig anklagelse som borde framföras till admin av forumet eller t.om. till polisen.
*Stintan*
CITAT (Betty @ 07-09-2008, 16:02) *

Åjo nog handlar det om mod i vissa fall det är jag övertygad om. Det finns säkert folk som inte vill erkänna att dom är inne och läser såna här trådar. En del påstår att dom aldrig läser sånt här men likväl verkar dom förvånansvärt uppdaterade.
henriks
CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 16:03) *
Henrik!

I dina två senaste inlägg så refererar du till något som kallas "mobben". Menar du att det finns en organiserad förföljelse av medlemmar, t.ex. Grå? Det är i så fall en allvarlig anklagelse som borde framföras till admin av forumet eller t.om. till polisen.

Man behöver ju inte vara hjärnkirurg precis för att räkna ut vilka det är som alltid håller varandra om ryggen, håller med varandra och angriper samma personer utan att komma med egna åsikter.

Jag anklagar ingen, och kommer inte att göra det heller - det är upp till var och en att ransaka sig själv.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 16:03) *
Henrik!

Jag såg inget om organiserad gjorde du? Tror nog du mer än väl vet vad Henrik menade.
Berith
CITAT (Betty @ 07-09-2008, 16:02) *

Precis, jag har valt att vara inloggad anonymt sen urminnes tider och kommer att vara det i fortsättningen också.
henriks
CITAT (Berith @ 07-09-2008, 16:10) *
Precis, jag har valt att vara inloggad anonymt sen urminnes tider och kommer att vara det i fortsättningen också.

Det har hänt någon enstaka gång att jag varit det också för att kunna hålla mig uppdaterad "undercover" - men jag kunde inte komma på varför jag var det, jag har inget att dölja, och därför har jag slutat med det.
Betty
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2008, 16:06) *
Åjo nog handlar det om mod i vissa fall det är jag övertygad om. Det finns säkert folk som inte vill erkänna att dom är inne och läser såna här trådar. En del påstår att dom aldrig läser sånt här men likväl verkar dom förvånansvärt uppdaterade.

dunno.gif , din åsikt.
Jag kommer att tänka på uttrycket "Assumption is the mother of all fuck-ups."
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2008, 16:08) *
Jag såg inget om organiserad gjorde du? Tror nog du mer än väl vet vad Henrik menade.

Nej, det är ju därför jag frågar.

Mobb är ett ganska otäckt ord och man bör faktiskt vara väldigt klar över hur man använder det.

I SAOL ges följande synonymer: pöbel, pack, slödder

CITAT (henriks @ 07-09-2008, 16:07) *
Man behöver ju inte vara hjärnkirurg precis för att räkna ut vilka det är som alltid håller varandra om ryggen, håller med varandra och angriper samma personer utan att komma med egna åsikter.

Jag anklagar ingen, och kommer inte att göra det heller - det är upp till var och en att ransaka sig själv.

Det svaret blev jag inte ett dugg klokare av

Personligen så ser jag bara en trojka som alltid håller ihop och det är Grå, Stintan och du Henriks.

Vill dock också nämna att jag alltid loggar in. Dessutom är min identitet inte särskilt väl maskerad. Tar den risken......
Berith
CITAT (henriks @ 07-09-2008, 16:15) *
Det har hänt någon enstaka gång att jag varit det också för att kunna hålla mig uppdaterad "undercover" - men jag kunde inte komma på varför jag var det, jag har inget att dölja, och därför har jag slutat med det.

Ok, fast jag har heller inget att dölja och ser det inte som att jag smyger omkring här (vilket du heller inte sa) utan det blev bara så då för flera år sen när jag reggade mej här. På gamla forumet var det inte så, man hade ju inte profiler på samma sätt som här.

CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 16:27) *
Vill dock också nämna att jag alltid loggar in. Dessutom är min identitet inte särskilt väl maskerad. Tar den risken......

Jag varken loggar ut eller in, mer än dom gångerna forumet slänger ut mej av en eller annan anledning. Antar att det är lika för alla vid dom tillfällena.
henriks
Personligen så ser jag bara en trojka som alltid håller ihop och det är Grå, Stintan och du Henriks.

*mitt i matlagningen*
Då skall jag inte ta dig ur den villfarelsen, den "förföljelse" jag pratar om fanns före min tid här.
Ralf
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2008, 10:15) *
giggle.gif behöver du något att skylla på?

F´låt kunde inte låta bli. flirting.gif

Vet ju ej när man kan "behöva" det, men det vore ju praktiskt.
amaira
Har tråden bytt ämne? smile.gif Och jag som tänkte bidra med tips på TV-program, för den som är intresserad.

Dr Phil på tisdag kl 19.05 i kanal 4+
Repris från 09/01.
Amerikansk pratshow från 2002. Enligt flera undersökningar visar det sig att män är mer otrogna än kvinnor och i dagens program försöker Phil får svar på varför män är otrogna.

Chamomille
CITAT (henriks @ 07-09-2008, 15:58) *

Jooda, jag vågar, här är jag biggrin.gif Det blir automatisk inloggning på mig och då blir jag anonym. Har inte funderat på det faktiskt.
Grå
Det som stör dig mest Bettsson, tror jag är att det finns minst fem personer som vet att mailkonversationerna existerar, som har läst dem och du är inte en av dem.

För övrigt så tror jag faktiskt att du innehar ledningen i antal inlägg mot person om man ser till dig och mig och det är väl ytterligare en sak som tynger ditt hjärta - att du inte får så mycket uppmärksamhet av mig som du vill ha.

Inser ni att ni har sabbat en hel, härlig helg för er själva på att snacka skit om mig? Tråder är uppe i 18 sidor och hur många av dem handlar om mig? Jag blir ju riktigt rörd...

Grå ute, Grå inne
Grå i hjärta, Grå i sinne

Till sist undrar jag Bettsson vad du möjligen kan ha för bekymmer med att jag är dominant?
Grå

För inte allt för länge sedan, närmare bestämt i "alla män" tråden så fick vi oss en jäkla avhyvling för att vi inte hade samma åsikt. "Vi skulle hålla våre familjegräl för oss själva" hette det då, forumdebatt eller ej. Hur resonerar du?

Nå? Hur resonerade Dr. Phil i ämnet?
Jan Lindgren
Hej!
Återkommer envist med frågan: Vilka är män otrogna med. Vad sa Phil? Det är lika dumt som påståendet att heterosexuella män har i genomsnitt haft fler sexuella partner än heterosexuella kvinnor. Männens partner måste ha varit fantasikvinnor.
MVH
Jan Lindgren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon