|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Stintan: Ok, men då tror jag att den som nu visste namnet på henne har haft kontakt och fått veta på så sätt, det kan aldrig gå att ta reda på ett riktigt namn då man kallar sig för Grå eller liknande, NÅGON måste ju ha haft namnet eller några, beroende på hur många hon har haft kontakt med. Någon kanske har skickat något tidigare eller tvärtom, men att försöka att utan annan information än ett nickname tror jag inte på
*Stintan*
05-09-2008, 15:16
Tro vad du vill men det är ganska lätt att få fram uppgifter om personer på nätet.
skogstroll
05-09-2008, 15:34
Har man lite fantasi och jobbar med det kan man hitta det mesta genom att kors-söka i olika register med de uppgifter man har... om tex ålder, var man bor mm.
CITAT (Pia L @ 05-09-2008, 15:59)  Stintan: Ok, men då tror jag att den som nu visste namnet på henne har haft kontakt och fått veta på så sätt, det kan aldrig gå att ta reda på ett riktigt namn då man kallar sig för Grå eller liknande, NÅGON måste ju ha haft namnet eller några, beroende på hur många hon har haft kontakt med. Någon kanske har skickat något tidigare eller tvärtom, men att försöka att utan annan information än ett nickname tror jag inte på Det går visst. jag fick fram det via det lilla hon har utlämnat om sig. Om din info i profilen är rätt vet jag nu även ditt namn och var du bor.
Anma: Du vet möjligen vad jag heter, och det vet halva Odla då det har skrivits ett antal gånger under åren, men var jag bor vet bara två odlaiter
CITAT (Pia L @ 05-09-2008, 18:53)  Anma: Du vet möjligen vad jag heter, och det vet halva Odla då det har skrivits ett antal gånger under åren, men var jag bor vet bara två odlaiter Oki, om din info i profilen stämmer så bor du på en gata som heter *****vägen, numret är ett ****** nummer, i *********. Före min undersökning visste jag ingenting om dig förutom det som står i profilen. Edit: Har tagit bort begynnelsebokstäver och hint om husnummer.
Jag är skriven där, men bor inte där. Att jag var lätt att hitta var väl inte så konstigt, alla vet mitt förnamn och efternamnet börjar på L, jag har inte försökt att vara annonym. Men om jag hade behållt mitt förra nickname så hade det inte varit lika lätt.
henriks
05-09-2008, 18:09
anma och Pia L:
Kan inte ni sluta tjafsa om det går eller inte går att ta reda på någons identitet? DET GÅR!
mycket värre än så, det är inga som helst problem att kartlägga en person in i minsta detalj, från namn till personnummer via skostorlek och vidare.
sjukt, men så är det!
Edit: Det spelar väl ingen som helst roll hur man tar reda på var någon bor? det intressanta och skrämmande är att någon ens tänker tanken att blanda in tredjepartspersoner i ett litet "gruff!" på ett diskussionsforum.
CITAT (Pia L @ 05-09-2008, 19:06)  Jag är skriven där, men bor inte där. Att jag var lätt att hitta var väl inte så konstigt, alla vet mitt förnamn och efternamnet börjar på L, jag har inte försökt att vara annonym. Men om jag hade behållt mitt förra nickname så hade det inte varit lika lätt. Min poäng är bara att det inte alls är svårt att ta reda på sådana uppgifter, har man en sak är det lätt att spinna vidare på det och få reda på allt som finns i offentliga register, sen om man fysiskt bor på adressen spelar inte någon roll för de uppgifterna. Var du bor eller inte bor intresserar mig inte, ville bara visa att det inte är svårt att ta reda på.´ Tillägg: Henriks, du skrev samtidigt med mig. Folk är aldeles för naiva. Men slutar gärna diskussionen här, ni får återgå till det andra tjafset utan mig.
CITAT (henriks @ 05-09-2008, 19:09)  det intressanta och skrämmande är att någon ens tänker tanken att blanda in tredjepartspersoner i ett litet "gruff!" på ett diskussionsforum. Ja det är sjukt!
henriks
05-09-2008, 19:01
CITAT (Anma @ 05-09-2008, 19:12)  Min poäng är bara att det inte alls är svårt att ta reda på sådana uppgifter, har man en sak är det lätt att spinna vidare på det och få reda på allt som finns i offentliga register, sen om man fysiskt bor på adressen spelar inte någon roll för de uppgifterna. Var du bor eller inte bor intresserar mig inte, ville bara visa att det inte är svårt att ta reda på.´ Tillägg: Henriks, du skrev samtidigt med mig. Folk är aldeles för naiva. Men slutar gärna diskussionen här, ni får återgå till det andra tjafset utan mig. OM folk är naiva... Ett sånt sjujäkla liv det var över FRA lagen men inte många bryr sig om all annan skit som finns att hitta på webben. googlade på mig själv... ojoj...
CITAT (henriks @ 05-09-2008, 20:01)  OM folk är naiva... Ett sånt sjujäkla liv det var över FRA lagen men inte många bryr sig om all annan skit som finns att hitta på webben. googlade på mig själv... ojoj... Precis. Googlade på mig, fick fram 4 sidor, ingen med mitt namn dock...
*Stintan*
05-09-2008, 19:58
Ja man kanske ska vara glad att man inte har någon chef som nån skvallerkärring kan mejla till.
Grönberg
05-09-2008, 20:35
CITAT (Grå @ 03-09-2008, 08:14)  Män: Stämmer det att ni spontant brukar undra hur det skulle vara att ha sex med kvinnor som är attraktiva som ni möter? (oavsett om ni har en chans att komma till eller inte) Givetvis! man ser möjligheter i allt, jag vill banka på hela Odla
CITAT (Grå @ 05-09-2008, 11:46)  Det kanske tillochmed kan vara du och din man PiaL? Jag blev ju tidigare anklagad för något anonym, otäck kommentar på Grås blogg fastän jag aldrig skrivit ens en bokstav där. Visserligen backade hon senare och menade att hon förhastat sig, men när jag bad henne radera/ta bort anklagelserna mot nig vägrade hon med motiveringen att det mycket väl kunnat vara jag. Nu antyder Grå att Pia skickat mail till hennes chef, likheten är ju att både Pia och jag starkt opponerar mot Grås sätt tänka och uttrycka sig, vi håller helt enkelt inte med. Jag kan inte hjälpa att tanken slår mig; har blogginlägget eller mailet verkligen funnits,eller är det helt enkelt t ett sätt att misstänkliggöra en meningsmotståpndare.Visst, jag tillåter mig att spekulera, men det är ju precis vad Grå gör i inlägget ovan. Det enda jag vet med absolut säkerhet är att jag aldrig någonsin skrivet någon kommentar på Grås blogg. Varken positiv eller negativ. Slutligen tycker jag att det vore på sin plats att Grå ber Pia om ursäkt, men det är med all sannolikhet alldeles för mycket begärt. Gita
*Stintan*
05-09-2008, 21:45
Gita, Jag tyckte att jag såg att Grå skrivit i ett svar till Pia att hon inte tror att det är Pia som ligger bakom mailet. Det är en fördel om man läser inläggen.
Jag tror fullt och fast på att mailet existerar och jag hoppas att det går att få fram vem avsändaren är. Inget förvånar mig längre på det här forumet och det är inte första gången det skickas skumma anonyma mail till folk. Det är lika fegt och sjukt varje gång det händer och någon sitter väl tyvärr och gnuggar händerna av förtjusning över reaktionerna. Är det någon här som misstänkliggör så är det du. Vad sjutton tror du Grå skulle ha att vinna på att försöka misstänkliggöra en meningsmotståndare på det här forumet? Inte ett smack skulle jag vilja påstå. Det borde även du inse.
Man må tycka vad man vill om Grå men håller man hela tiden på och klagar på och ifrågasätter henne och sen är precis likadan själv så är man ju inte ett skvatt bättre. Nu pratar inte jag om ordval.
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2008, 22:45)  Gita, Jag tyckte att jag såg att Grå skrivit i ett svar till Pia att hon inte tror att det är Pia som ligger bakom mailet. Det är en fördel om man läser inläggen.
Jag tror fullt och fast på att mailet existerar och jag hoppas att det går att få fram vem avsändaren är. Inget förvånar mig längre på det här forumet och det är inte första gången det skickas skumma anonyma mail till folk. Det är lika fegt och sjukt varje gång det händer och någon sitter väl tyvärr och gnuggar händerna av förtjusning över reaktionerna. Är det någon här som misstänkliggör så är det du. Vad sjutton tror du Grå skulle ha att vinna på att försöka misstänkliggöra en meningsmotståndare på det här forumet? Inte ett smack skulle jag vilja påstå. Det borde även du inse.
Man må tycka vad man vill om Grå men håller man hela tiden på och klagar på och ifrågasätter henne och sen är precis likadan själv så är man ju inte ett skvatt bättre. Nu pratar inte jag om ordval. Varför överhuvudtaget då nämna just Pia och mig vid namn (för övrigt var det ingen som skrivit i mitt namn, inlägget på bloggen sades vara anonymt, men eftersom jag inte sett det kan jag inte ens veta att det verkligen finns), kanske är det hennes/hans taktik att slänga ur sig anklagelser för att sedan ,några inlägg senare ta tillbaka, med förhoppningen att några fläckar ändå fastnar. Jag tycker dessutom att det är att överskatta sin betydelse att tro att någon på ett internetforum skulle göra sig besväret att ta reda på vem signaturen är, därefter ta reda på vem chefen är för att slutligen maila denne.Varför ta upp saken här på Odla, undrar jag. Visst, man kan tycka vad man vill om Grå, men slänger man hela tiden ur sig vad som helst, utan minsta eftertanke, så får man faktiskt räkna med att inte alla gillande håller med. Till slut , en rak fråga, är Grå och Stintan samma person som använder sig av olika signaturer: Undrar bara , eftersom Stintan alltid direkt svarar på sådant som Grå borde ha svarat på.(Observera, det sista är spekulationer,en känsla jag får, jag påstår mig inte veta) Oc Gita
Och jag har ibland funderat över om Grå=Rahmat2=Fru Nefertiti eller vad det nu var h*n kallade sig. Ni vet, h*n som tog en massa nya nicks bara för att göra en undersökning om hur forumvärlden fungerade. Sug på den, ni.
henriks
05-09-2008, 22:52
Gita: Nu får du väl ändå ge dig? Att grå och stintan inte är samma person kan jag gå i god för. CITAT (Gita @ 05-09-2008, 23:36)  Jag tycker dessutom att det är att överskatta sin betydelse att tro att någon på ett internetforum skulle göra sig besväret att ta reda på vem signaturen är, därefter ta reda på vem chefen är för att slutligen maila denne.Varför ta upp saken här på Odla, undrar jag. Ja, varför? jo, för att idioten som gjort det finns här på odla
CITAT (henriks @ 05-09-2008, 23:52)  Gita: Nu får du väl ändå ge dig? Att grå och stintan inte är samma person kan jag gå i god för. Ja, varför? jo, för att idioten som gjort det finns här på odla
Ja nu är det ju ingenting som jag säger mig veta(bara en känsla), det skulle ju till och med kunna vara så att Henriks är samma persons tredje signatur, nu tror jag inte att det är så, men det skulle [u]kunna vara. Jag skulle kunna regga mig som Kalle, 32 år från Malmö och hela tiden backa upp Gita, eller hur? Gita P.s. Om" idoten" finns här på odla kanske man (om man nu verkligen har bevis)skulle tala om vem det är istället för att sprida en massa obehagliga misstankar.Och om "idioten" finns här på Odla så måste det helt enkelt vara någon som inte är riktigt frisk, för även(i ärlighetens namn) jag tycker att sign. Grå i sina inlägg framstår som väldigt otrevlig och inte särskilt smart så är det ju trots allt bara tjafts på ett internetforum som inte betyder ett dugg i verkliga livet.. D.s
henriks
05-09-2008, 23:11
CITAT (Gita @ 06-09-2008, 00:03)  Ja nu är det ju ingenting som jag säger mig veta(bara en känsla), det skulle ju till och med kunna vara så att Henriks är samma persons tredje signatur, nu tror jag inte att det är så, men det skulle [u]kunna vara. Jag skulle kunna regga mig som Kalle, 32 år från Malmö och hela tiden backa upp Gita, eller hur? Gita
Lider du av förföljelsemani eller vad handlar det om? Är ALLA som inte tycker exakt som du en och samma person? Men visst, du kan skapa ett nytt nick och backa upp dig själv, men varför? Vad skulle det ge? Ett diskussionsforums mening är väl ändå att olika personer diskuterar sina olika åsikter?
CITAT (henriks @ 06-09-2008, 00:11)  Ett diskussionsforums mening är väl ändå att olika personer diskuterar sina olika åsikter? Exakt min mening också, men då skall man väl också kunna framföra sina åsikter utan behöva bemötas med en massa glåpord och tillmälen. Du har väl läst trådarna den senaste månaden så du vet vad jag menar. Inte heller skall man behöva , som nu med Pia, bli mer eller mindre anklagad för en massa skit för att man har en avvikande åsikt. Gita
*Stintan*
05-09-2008, 23:42
CITAT (Gita @ 05-09-2008, 23:36)  Varför överhuvudtaget då nämna just Pia och mig vid namn (för övrigt var det ingen som skrivit i mitt namn, inlägget på bloggen sades vara anonymt, men eftersom jag inte sett det kan jag inte ens veta att det verkligen finns), kanske är det hennes/hans taktik att slänga ur sig anklagelser för att sedan ,några inlägg senare ta tillbaka, med förhoppningen att några fläckar ändå fastnar. Jag tycker dessutom att det är att överskatta sin betydelse att tro att någon på ett internetforum skulle göra sig besväret att ta reda på vem signaturen är, därefter ta reda på vem chefen är för att slutligen maila denne.Varför ta upp saken här på Odla, undrar jag. Visst, man kan tycka vad man vill om Grå, men slänger man hela tiden ur sig vad som helst, utan minsta eftertanke, så får man faktiskt räkna med att inte alla gillande håller med. Till slut , en rak fråga, är Grå och Stintan samma person som använder sig av olika signaturer: Undrar bara , eftersom Stintan alltid direkt svarar på sådant som Grå borde ha svarat på.(Observera, det sista är spekulationer,en känsla jag får, jag påstår mig inte veta) Oc Gita Nu börjar du faktiskt bli riktigt obehaglig Gita. Jag tycker uppriktigt sagt att du ska behålla dina spekulationer för dig själv. Nej jag är inte samma person som Grå det är det raka svar du får och tror du mig inte så kan du ju fråga Pia. Ruda fick en gång för sig att Grå var min dotter men det är hon inte heller även om jag är gammal nog för att kunna vara hennes mor. Din misstänksamhet och dina spekulationer är absurda. Det kan väl knappast ha undgått dig att det inte bara är jag som svarar på frågor och inlägg som är riktade till någon annan på det här forumet. Men det svider väl förståss att jag håller med Grå och inte er andra för hur kan någon bara tycka att Grå har vettiga åsikter. Ni andra svarar ju hejvilt på inlägg som är riktade till andra än er själva på precis samma sätt fast det är väl lättare att klanka på mej än se sina egna brister. Jag raderade det jag skrev om kommentarerna iGrås blogg eftersom jag inte mindes rätt men jag läste de anonyma kommentarerna när de var på tapeten. Ber om ursäkt för mitt dåliga minne. Om mailet vill jag bara säga att jag faktiskt vet att det existerar och att det uppenbarligen finns folk på ett internetforum som gör sig ett sånt besvär bara för att kunna jävlas med andra.
En reflektion bara... Om man anser att någon kastar ur sig anklagelser eller tillmäten eller vad man nu anser -vad blir bättre av att man lägger sig själv på samma nivå? Vad vinner man på det?
Nu kommer jag med ett klokt citat igen: "Det är ingen ide att diskutera med (folk man tycker är) idioter, de drar bara ner en till deras nivå och sedan vinner de med erfarenhet." ....
henriks
06-09-2008, 00:09
CITAT (Gita @ 06-09-2008, 00:35)  Exakt min mening också, men då skall man väl också kunna framföra sina åsikter utan behöva bemötas med en massa glåpord och tillmälen. Du har väl läst trådarna den senaste månaden så du vet vad jag menar. Inte heller skall man behöva , som nu med Pia, bli mer eller mindre anklagad för en massa skit för att man har en avvikande åsikt. Gita Jodå, jag har läst "ett och annat inlägg", inte bara senaste månaden, utan betydligt längre tillbaka än så. Jag håller inte med om allt vad Grå skriver, men hon är allt annat än ensam om att kasta skit omkring sig. Snacka om att kasta sten i glashus... du är inte precis dålig på att anklaga du heller. MVH henrikgråstintanrahmat CITAT Det är ingen ide att diskutera med idioter, de drar bara ner en till deras nivå och sedan vinner de med erfarenhet. Den spar vi, det skall bli min nya devis!
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2008, 00:42)  Nu börjar du faktiskt bli riktigt obehaglig Gita. Jag tycker uppriktigt sagt att du ska behålla dina spekulationer för dig själv. Nej jag är inte samma person som Grå det är det raka svar du får och tror du mig inte så kan du ju fråga Pia. Ruda fick en gång för sig att Grå var min dotter men det är hon inte heller även om jag är gammal nog för att kunna vara hennes mor. Din misstänksamhet och dina spekulationer är absurda.
Det kan väl knappast ha undgått dig att det inte bara är jag som svarar på frågor och inlägg som är riktade till någon annan på det här forumet. Men det svider väl förståss att jag håller med Grå och inte er andra för hur kan någon bara tycka att Grå har vettiga åsikter. Ni andra svarar ju hejvilt på inlägg som är riktade till andra än er själva på precis samma sätt fast det är väl lättare att klanka på mej än se sina egna brister.
Jag raderade det jag skrev om kommentarerna iGrås blogg eftersom jag inte mindes rätt men jag läste de anonyma kommentarerna när de var på tapeten. Ber om ursäkt för mitt dåliga minne.
Om mailet vill jag bara säga att jag faktiskt vet att det existerar och att det uppenbarligen finns folk på ett internetforum som gör sig ett sånt besvär bara för att kunna jävlas med andra. Vem som är vem eller vad spelar egentligen ingen större roll för mig, men jag förstår verkligen inte hur du kan gå in och rättfärdiga Grås sätt att slänga anklagelser (även om hon kanske tar tillbaka så vore det väl bättre att tänka efter först) omkring sig. Jag kan tala om för dig att jag tyckte det var verkligt obehagligt när hon helt grundlöst anklagade mig för något i hennes blogg, och hur kan man bemöta sådant, hur bevisa att man är oskyldig, säkerligen finns en och annan som fortfarande tror att det var jag. Sen när det gäller Grås sätt att debattera, visst får hon mothugg, men hittills har ingen svarat henne på samma elaka, hånfulla och nedvärderande sätt som hon bemöter andra. Att t.ex få svaret "Gita, din gamla ko" som svar på ett inlägg gör ju inte att man känner respekt för henne som person precis och jag kan heller inte tycka att det är uttryck för vettiga åsikter.Men som med allt annat finns det förstås olika åsikter om vad som är vettiga åsikter. Gita
CITAT (henriks @ 06-09-2008, 01:09)  Jodå, jag har läst "ett och annat inlägg", inte bara senaste månaden, utan betydligt längre tillbaka än så.
Jag håller inte med om allt vad Grå skriver, men hon är allt annat än ensam om att kasta skit omkring sig. Snacka om att kasta sten i glashus... du är inte precis dålig på att anklaga du heller. Har du något exempel på mitt "sk skitkastande och anklagelser"? Dra nu inte upp tråden "White Trash"eftersom jag redan flera gånger sagt att jag uttrykte mig dumt där. I sak står jag faktiskt även för den, men jag uttryckte mig nedlåtande på ett sätt som inte var min egentliga avsikt. Sen att du nästan alltid försvarar Grå är ju fint i och för sig, hon är ju (om jag inte fått allt om bakfoten ) faktiskt din livskamrat. Gita
henriks
06-09-2008, 01:27
På senare tid har du kanske inte i ord kastat så mycket skit, mer vad du inte skriver. du har en jäkla tendens till att hugga på bisak och välja att inte ens kommentera huvudsak. Exempel från de senaste inläggen är att du snabbt släppte din tanke om att grå, stintan och jag skulle vara samma person, utan att svara på vad som skulle vara meningen med det. Du misstror att det faktiskt finns någon här på odla som är tillräckligt sjuk för att spåra upp och kartlägga personer för att försöka kasta skit på dem i verkliga livet.
PS Att jag nästan alltid försvarar grå.... jag brukar låta henne försvara sig själv, för det klarar hon alldeles utmärkt DS
*Stintan*
06-09-2008, 09:17
CITAT (Gita @ 06-09-2008, 01:16)  Vem som är vem eller vad spelar egentligen ingen större roll för mig, men jag förstår verkligen inte hur du kan gå in och rättfärdiga Grås sätt att slänga anklagelser (även om hon kanske tar tillbaka så vore det väl bättre att tänka efter först) omkring sig. Jag kan tala om för dig att jag tyckte det var verkligt obehagligt när hon helt grundlöst anklagade mig för något i hennes blogg, och hur kan man bemöta sådant, hur bevisa att man är oskyldig, säkerligen finns en och annan som fortfarande tror att det var jag. Sen när det gäller Grås sätt att debattera, visst får hon mothugg, men hittills har ingen svarat henne på samma elaka, hånfulla och nedvärderande sätt som hon bemöter andra. Att t.ex få svaret "Gita, din gamla ko" som svar på ett inlägg gör ju inte att man känner respekt för henne som person precis och jag kan heller inte tycka att det är uttryck för vettiga åsikter.Men som med allt annat finns det förstås olika åsikter om vad som är vettiga åsikter. Gita Var har jag rättfärdigat Grås sätt att slänga anklagelser. Jag har verkligen inte gått in och appåderat anklagelser eller elakheter mm. Jag gillar inte heller alla gånger sättet hon uttrycker sig på och det har jag sagt flera gånger men det har tydligen gått dina ögon förbi. Du verkar tycka att jag ska stå till svars för hennes olämpliga språk mot dig men det är ju faktiskt bara hon själv som kan. Självklart förstår jag hur obehagligt det är att bli oskyldigt anklagad eller utpekad det har jag just påpekat då du själv påstår att jag skulle vara samma person som Grå vilket i så fall skulle innebära att det var jag som skrivit alla hennes inlägg. Eftersom jag inte kan ställa mig bakom precis allt Grå skrivit blir det obehagligt. Du gör ju alltså samma sak själv mot mig som Grå gjorde mot dig dvs påstår att någon låtsas vara någon annan än den egentligen är. Du vill att andra ska be om ursäkt men gör det inte själv. Ja det är väl en väldig tur att inte alla måste ha samma åsikter men det gäller att respektera andras också.
Biggan_
06-09-2008, 09:46
skogstroll
06-09-2008, 10:10
ja ibland är bilder bättre än ord. spårat ur har det gjort på mer än ett sätt...
Den som skrivit mailet till Grå, om det nu existerar, tror jag inte är medlem här, såpass raka och reko trodde jag ialla fall att odlaiterna var så att dom kan träda fram och tala om hur det ligger till. Jag har raderat min personliga profil då det uppenbarligen finns sjuka människor både inom medlemmarna och gästerna på forumet, jag rekomenderar andra att göra samma sak för det här börjar bli jä**igt obehagligt. Att få misstankar kastade på sig av en som vägrar att be om ursäkt för att det "KUNDE" ha varit jag.....fy f*an säger jag bara, så lågt så det finns bara ingen botyten i den människan. Om nu någon skickat ett mail till Grå's chef så är det inte för att personen inte hållit med i diskussionerna, utan möjligtvis för att upplysa om hur snedviden uppfattning om den manliga befolkningen hon har, JAG skulle inte vilja att min dotter hade en sån lärare, vad ska hon få för uppfattning om killar / män? OM mailet finns så kan jag faktiskt delvis förstå varför det skickades, har man så rabiata åsikter om män i största allmänhet så kanske man får ta konsekvenserna, kanske välja ett yrke där man inte kan påverka ungdomar att misstro killar / män.
Jag vet att jag kommer att få skit för mina åsikter nu, men likaväl som Grå inte bryr sig om hur folk uppfattar hennes påhopp, anklagelser, spydigheter, glåpord likaså så orkar jag inte bry mig om att andra inte delar mina åsikter i det här. Om Grå hade hållt inne med att kalla andra för otrevligheter så hade det kunnat hållas på ett normalt diskussionsplan, givetvis så irriterar det många att hon hela tiden är grov i munnen och nedvärderar andra med sina kommentarer och glåpord. F.ö. så tror jag mig veta att Stintan inte är Grå, det är inte hennes vokabulär att bete sig så som Grå....det finns så många andra som har haft samma stil.
Vad det gäller hon som sa sig göra en undersökning (vem det nu var som undrade) hon hette Afrodite.
CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 11:16)  Den som skrivit mailet till Grå, om det nu existerar, tror jag inte är medlem här, såpass raka och reko trodde jag ialla fall att odlaiterna var så att dom kan träda fram och tala om hur det ligger till. /.../ Det har ju visat sig flera gånger under åren att så inte alls är fallet att alla odliater är raka och reko. Det fanns t ex en viss person som lurade flera av oss i åratal, tillsist visade det sig att allt var bara bluff och båg, personen skrev till och med under fel kön. Flera personer har fått hotelser och obehagliga mail och PM från "ärliga" odliater. Så är det.
Den som skrev mailet är med största sannolikhet medlem här och jag inbjuder fortfarande Harald att delta i diskussionen, men det kanske han inte vågar - varken han eller hans fru? harald har naturligtvis läst min profil - det kan man inte göra som gäst och därifrån klickat sig vidare till min blogg där mina namnuppgifter finns. Utifrån de namnuppgifterna kan man sedan googla fram en massa snask om mig, blan annat kommer man till hemsidan som tillhör min arbetsplats, med mailadresser till min chef. Svårare än så är det inte. Frågan är då vad man vill åstadkomma med detta? "Du behöver inte tystna" svarade harald i ett följande mail "jag ville bara..." Så vad ville han? Jo, han ville påkalla min manlige chefs uppmärksamhet genom att ljuga och klippa ut fraser och klippa bort ord ur mina inlägg som skulle antyda att jag tycker att hans anställda är äckliga och att det därmed är synd om våra elever. Eftersom det inte är hans anställda som är äckliga och jag också påtalat att min nuvarande arbetsplats är den enda som jag någonsin trivts på så kan man ju ana att personen i fråga ville ge mig en näsbränna, som kunde ha kostat mig min anställning om det nu inte hade varit så att min chef anser att det är bra att jag står upp för mina åsikter och belyser problem. Så - nu har ni ideligen försökt komma åt mig, genom att ständigt påtala vilken skitstövel jag är. När inte det hjälper så försöker ni ge er på Henrik, och påtala vilken kärring han är som inte binder fast mig vid spisen. När inte det hjälper så mailar ni min chef för att på så sätt uppnå total maktfullkomlighet. När ni nu inte hade något för det, så kan jag ju inte låta bli att undra vad som kommer härnäst? Ni får väl för fan lägga band på er - delta i diskussionen och få mig att inse att jag har fel istället för att ta till sådana här sinnesjuka metoder. Ja, Pia L, jag anser att du, Gita, Embees, Lilla Birka, Bettsson, Aqvakul, Gossen Ruda, Snöflinga, Alle, Azur och många, många fler kan ta åt sig av det jag skriver ovan - för det är mig ni kallar skitstöveln, men jag skulle aldrig någonsin få för mig att ringa hem till någon av er, skriva dynga i era bloggar, maila, eller pma till er eller kontakta era familjer eller arbetsplatser bara för att ni har åsikter som jag anser är helt uppåt väggarna. Jag har också mycket god lust att tala om vad jag tror om Gita/Berith/Gossen Ruda/Snöflinga/Alle/Azur eftersom det är ni som står för den totala anonymiteten, så ni har inget för att fjanta runt med era misstänksamheter. Jag är på odla för att diskutera olika ämnen. Vad ni är här för kan ni bara svara på själva. CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 11:16)  Om Grå hade hållt inne med att kalla andra för otrevligheter så hade det kunnat hållas på ett normalt diskussionsplan, givetvis så irriterar det många att hon hela tiden är grov i munnen och nedvärderar andra med sina kommentarer och glåpord. F.ö. så tror jag mig veta att Stintan inte är Grå, det är inte hennes vokabulär att bete sig så som Grå....det finns så många andra som har haft samma stil.
Vad det gäller hon som sa sig göra en undersökning (vem det nu var som undrade) hon hette Afrodite. Varför ska Grå hålla inne med något? Den enda som ideligen kommer med påhopp hela tiden är du Pia, inser du inte det själv? Du kan inte svara på någonting som jag skriver utan att vara giftig. Pallar du inte med mig så ge fan i mig så enkelt är det.
Grå: Du har inte sett mig giftig än, och jag anser inte du vara värt mödan att vara det heller. Jag är säker på att varken jag, Gita, Embees, Lilla Birka, Bettsson, Aqvakul, Gossen Ruda, Snöflinga, Alle, Azur är skyldig till något mail, ta reda på vem det är först innan du anklagar alla som har annan åsikt än dig själv.
skogstroll
06-09-2008, 11:24
CITAT (Grå @ 06-09-2008, 11:55)  Den som skrev mailet är med största sannolikhet medlem här och jag inbjuder fortfarande Harald att delta i diskussionen, men det kanske han inte vågar - varken han eller hans fru? harald har naturligtvis läst min profil - det kan man inte göra som gäst och därifrån klickat sig vidare till min blogg där mina namnuppgifter finns. kan man inte hitta din blogg utan att vara medlem på Odla?? Google?
CITAT (skogstroll @ 06-09-2008, 12:24)  kan man inte hitta din blogg utan att vara medlem på Odla?? Google? Det förutsätter att man vet vad bloggen heter, eller att man vet vem Grå är....
skogstroll
06-09-2008, 11:36
Nej, man kan ju råka surfa in på en blogg om man söker på något speciellt ord
*Stintan*
06-09-2008, 11:44
Det är nog så att Odla speglar samhället ganska så bra. Här finns säkert alla typer av människor precis som utanför. Alla är dessvärre inte snälla och trevliga och skötsamma och perfekta varken här eller där. Det finns uppenbarligen "idioter" även på Odla som tar till vilka medel som helst för att svärta ner andra.
Jag kan i motsats till dig Pia inte ha någon förståelse för hur någon ens kan komma på idén att skicka mail till någon annans chef bara på grund av tjafs som skrivits anonymt på ett diskussionsforum på nätet. Fegt och jävligt är vad det är. Finns det någon ryggrad i den person som gjort det så borde vederbörande kliva fram i ljuset. Detsamma gäller de personer som ibland skaffar flera nick och låtsas vara någon annan än dom är. Ska vi acceptera sådant så får vi nog också acceptera ökad misstänksamhet och diverse anklagelser. Jag gör det inte. Det är inte heller särskilt konstigt att den som drabbats spekulerar i vem som ligger bakom(nu menar jag rent allmänt), vem skulle inte göra det? Varför ger man sig på den som drabbats och inte den som ligger bakom. I det här fallet ifrågasätts det om det över huvud taget finns något mail och alltså ljuger Grå. Är inte det en spekulation och anklagelse? Eftersom jag vet att mailet existerar så reagerar jag självklart. Det hade jag gjort även om det var någon annan än Grå som drabbats.
Vad gäller ursäkten du vill ha från Grå Pia vet jag inte hur hon tänker men jag antar att hon fortfarande spekulerar i vem som ligger bakom mailet. Förhoppningsvis lyckas hon få fram det och vem vet då kanske det även kommer en ursäkt, hoppas kan man alltid.
herkules
06-09-2008, 12:35
jag kan tycka att det som händer utanför forumet hålls utanför forumet, tror inte att den/de som skrivit mailet ger sig tillkänna härinne, då har den/de gjort bort sig för tid och evighet. samtidigt så misstänkliggör man inte personer utan att ha väldigt torrt på fötterna. situationen är trist hur som helst.
henriks
06-09-2008, 13:48
CITAT (herkules @ 06-09-2008, 13:35)  jag kan tycka att det som händer utanför forumet hålls utanför forumet, tror inte att den/de som skrivit mailet ger sig tillkänna härinne, då har den/de gjort bort sig för tid och evighet. samtidigt så misstänkliggör man inte personer utan att ha väldigt torrt på fötterna. situationen är trist hur som helst. Om det som händer utanför forumet skall hållas utanför måste vi omedelbart avsluta nästan all diskussion i alla trådar. Kvar blir möjligen "hur länge kan man..." typen av trådar. Det är inte genom att ge sig till känna som vederbörande gör bort sig - det har han redan gjort.
*Stintan*
06-09-2008, 13:55
CITAT (herkules @ 06-09-2008, 13:35)  jag kan tycka att det som händer utanför forumet hålls utanför forumet, tror inte att den/de som skrivit mailet ger sig tillkänna härinne, då har den/de gjort bort sig för tid och evighet. samtidigt så misstänkliggör man inte personer utan att ha väldigt torrt på fötterna. situationen är trist hur som helst. Jag tycker att det är bra att sådant som händer utanför forumet också tas upp i forumet om det har med sådant som skrivs i forumet att göra som i det här fallet. Det är väl bara bra att övriga medlemar får höra att det finns såna fega krakar mitt ibland oss. Varför ska man skyffla sånt under mattan? Nej jag tror inte heller att vederbörande vågar ge sig till känna men han/hon kan åtminstone få höra att sådan tilltag är urusla och oacceptabla.
Med sökfunktionens hjälp så inser jag att jag faktiskt visst kan ha rätt i att det inte är en medlem som skrivit mailet. Grå inbjuder alla läsare på forumet till sin blogg genom att länka till den 1/4 2008 och här i den här tråden talar hon dessutom om att alla uppgifter om var hon jobbar finns i bloggen. Varför då haka upp sig på att det MÅSTE vara någon från odla som skickat något mail? Det är inte ett MÅSTE, bara en möjlighet lika stor som att det är en läsande gäst som skrivit det.
herkules
06-09-2008, 14:40
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2008, 14:55)  Jag tycker att det är bra att sådant som händer utanför forumet också tas upp i forumet om det har med sådant som skrivs i forumet att göra som i det här fallet. Det är väl bara bra att övriga medlemar får höra att det finns såna fega krakar mitt ibland oss. Varför ska man skyffla sånt under mattan? Nej jag tror inte heller att vederbörande vågar ge sig till känna men han/hon kan åtminstone få höra att sådan tilltag är urusla och oacceptabla. jag menar inte att man ska "skyffla sådant här under mattan", var har du fått det ifrån? JAG TYCKER att privata mail har ungefär lika lite på forumet att göra som personliga pm. däremot så TYCKER JAG inte att att tilltaget i sig är oacceptabelt, vad folk gör utanför forumet är helt ointressant för mig.
skogstroll
06-09-2008, 14:42
jag har också en blogg om än inte så uppdaterad, men jag fattar iaf att vem som helst... Mr Ben Anderson i Tennessee eller Hulda Gonzales i Peru eller vem som helst... kan hitta till min blogg på ett eller annat sätt och med minsta svenskakunskaper kunna lägga in en kommentar.
*Stintan*
06-09-2008, 14:52
Medlem eller inte är inte så mycket att käbbla om tycker jag. Det kanske dom som läst mailet bäst kan avgöra beroende på hur mailet är skrivet.
Stintan: Visst, om mailskrivaren skrivit att h*n är medlem, men det behöver h*n ju inte vara heller bara för att h*n sagt det. Och "käbblet" uppkom därför att Grå pekar ut odlaiter som avsändare, bl.a. mig personligen
*Stintan*
06-09-2008, 15:23
CITAT (herkules @ 06-09-2008, 15:40)  jag menar inte att man ska "skyffla sådant här under mattan", var har du fått det ifrån? JAG TYCKER att privata mail har ungefär lika lite på forumet att göra som personliga pm. däremot så TYCKER JAG inte att att tilltaget i sig är oacceptabelt, vad folk gör utanför forumet är helt ointressant för mig. Då missuppfattade jag dig. Jag anser inte heller att man lägger ut privata mail eller PM på forumet men det är det ju ingen som gjort heller vad jag kan se. Intressant att du tycker att det är acceptabelt att folk skickar anonyma mail till människors chefer för att smutskasta någon dom inte känner mer än genom diverse inlägg på ett diskussionsforum. Vad jag förstog så hänvisades till Odla. Vi kanske allihop ska börja maila till varandras män/fruar, barn, mostrar, fastrar, chefer, arbetskamrater, pojkvänner och vilka man nu kan komma på för att smutskasta och ifrågasätta varandras egenskaper utifrån vad vi sett på odla. CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 16:00)  Stintan: Visst, om mailskrivaren skrivit att h*n är medlem, men det behöver h*n ju inte vara heller bara för att h*n sagt det. Och "käbblet" uppkom därför att Grå pekar ut odlaiter som avsändare, bl.a. mig personligen Pekar ut? Jag tyckte att det var en fråga och jag tolkade det inte som ett utpekande men jag förstår om du tog det så. Det kan väl stå vad som helst i mailet som talar för att det är en medlem men som sagt det vet bara dom som läst det.
CITAT (Biggan_ @ 06-09-2008, 10:46) 
*Stintan*
06-09-2008, 15:29
Ja du Rose det är faktiskt TS själv som tagit upp detta om ett mail i tråden så du får nog tåla det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|