Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
Myosotis

har du sett fullmånen?
Aqvakul
Ja, gick ut på balkongen och skådade underverket

Några varulvar i släkten?
Berith
Neeeeej, tror inte det... Det borde jag nog hört talas om. unsure.gif

Frukosten ska ju vara dagens viktigaste måltid - är din frukost det för dej?
Aqvakul
Ja, det är den faktiskt

Vad brukar du äta till frukost?
Berith
Kul att du frågade! flirting.gif

En stor mugg choklad - 5 dl grön mjölk, kakao och en stor matsked honung. Två grova mackor, den ena med hemgjord grovkornig senap och två lite hopknôkade rökta skinkskivor. Den andra med några skivor västgötaklosterost (den smakrika svarta) och många röda paprikaringar. Till dessert en tjock skiva färsk ananas, minst 1 cm tjock.

Kan du säga vilka fåglar som kvittrar nu på våren genom just sången?
Aqvakul
nej, tyvärr är det en av mina absolut sämsta grenar

En kompis till mig påstod att hon hörde lärkan igår. Är det ett vårtecken?
Berith
Åh fy svärord! w00t.gif Det är klart att det är, det är ju närapå sommar! Jag har bara sett tofsvipor än så länge, men håller utkik efter tranorna. Lätet av dom räcker långt.

Vilket tycker du är mest vårtecken, blommor eller djur eller nåt annat?
Aqvakul
Svårt att gradera - vi har en gata som heter plommonvägen med massor av
plommonträd. när de blommar, så känns det som vår.

Är våren bästa årstiden?
Solander
Nä tycker nog bättre om sommaren, när man kan sitta ute i t-shirt långt på kvällen utan att frysa

När tycker du att sommaren börjar?

Aqvakul
runt 10 juni eller så....

Firar du midsommar på samma sätt varje år?

Motti
Ja det gör vi ,vi har ett byalag här där vi är med och klä midsommarstången dagen innan midsommarafton ,på midsommarafton är det dans för barnen och lotteri.Senare på kvällen brukar det av någon anledning komma en hel del från byn hit till oss och grillar på kvällen.Vi äter förstås sill och potatis med snapps på dagen det är tradition här.

Brukar du lägga in sill själv ?
Aqvakul
nej, men äter gärna sill i olika former

Är midsommar den svenskaste av alla helger?
Anic
ja det tycker jag nog

firar du de olika helGERNA?
Aqvakul
ja, det brukar vi

Är du gift?
Anic
Nej

Älskar man varandra mer för att man är gift?
Aqvakul
knappast, det är snarast ett trygghetsavtal

Varför ska man avstå från att gifta sig?

Uggi
svår fråga att besvara.

Har du något svar själv?
Anic
Dyrt att gifta sig.

Borgligt eller kyrkligt, vad gjorde du eller vad skulle du välja?
Uggi
Vi gifte oss borgligt 1955.

Varför vill du inte gifta dig?
Motti
Det var en knepig fråga att besvara confused.gif efter som jag varit gift i 33 år med samma man och vi hade kyrkbröllop med 60 gäster,vi ville gifta oss i kyrkan och jag ville gifta mig i bruklädsel eftersom jag är frisör och har klätt många brudar själv! plus att jag och min man tyckte det var vackert och romantiskt att gifta sig i kyrkan.

Skulle du kunna tänkt dig att bli gift utomlands utan släkt och vänner ?
Anic
Vet inte, ska man gifta sig så vill jag nog göra det med familjen.

Har du tackat nej till ett frierri någon gång?
Aqvakul
Nej

Är det OK att säga nej i kyrkan?
Motti
Igentligen inte !efter som man vid det laget borde veta om man vill dela sitt liv med respektive slap.gif

Skulle du ha något imot om en kvinnlig präst vigde er

Aqvakul
eftersom jag inte är troende så är det tveksamt om jag skulle vilja bli kyrkligt vigd - gifte oss borgerligt en vecka före kungaparet, tror att det räcker med en gång...

Men visst är det trevligt att bli bjuden på bröllop eller att "gifta bort" sina barn?
Anic
Jo, det är trevligt med bröllop.

Tycker det det är viktigt vad man har på sig på bröllop och vilka färger man har på kläderna?
Motti
Ja det tycker jag till en viss gräns !kostym eller kavaj om inget annat påbjudits ,men det viktigaste tycker jag är att inte överglänsa buden en sådan dag !hon har rätten att få skina den dagen och vara den som syns !Alltså inte klä sig i vitt eller bjärta färger !

Skulle du tänka dig att gifta dig i din mors gammla brudklänning ?
Aqvakul
Det är bra om man vet ungefär vilken nivå som gäller och att ingen försöker övrglänsa bruden i elegans

Min dotter och svärson är bjudna på sju bröllop från 16 maj till 1 augusti. Låter som det nästan kan bli för mycket, eller?
Anic
Tycker det låter dyrt om inget annat.

Köper du dyra presenter när du går på bröllop?
Aqvakul
beror på vem det är som gifter sig - men 500 - 600 kronor känns som ett minimum (blir inte så ofta bjuden numera)

Tänker du följa kronprinsessans bröllop?
Anic
Absolute inte, jag känner inte människan.

Är di intressead av deb kungliga familjen?
Vippan
Ja om jag är hemma så ska jag självklart titta

Kommer du att titta?
Uggi
Nej inte det minsta, det sköter frugan.

När gifter dom sig?
Vippan
Vet inte tror det blir nästa sommar

Skulle du vilja ha Drottningen som svärmor?
Anic
nej, helst inte

Vill du ha en rik svärmor eller en lättsam svärmor?
Vippan
Om jag får välja skulle det vara en lättsam

Har du en bra relation till din svärmor?
Anic
ja, vi har ingen dålig relation, men vi umgås inte heller ensamma å andra sidan

Har du haft dålig relation till din nuvarande eller dåvarande partners föräldrar någon gång?
Vippan
Ja till min svärmor, men det har blivit betydligt bättre, hon accepterar mig numera och vi kan faktiskt ha det riktigt trevligt tillsammans

Har du många syskon?
Anic
en syster

Skulle du vilja ha många syskon?
Vippan
Jag har många 4 bröder

Är du lillasyrra eller storasyrra?
Motti
Jag har två halvsyskon på fars sida !men jag träffar dom inte längre,jag är äldst och vi har inte samma mor så det har runit ut i sanden.Kan inte påstå att jag saknar kontakten heller eftersom vi inte vuxit upp ihop.

Är dina syskon allt för dig ?
Anic
nej, men väldigt viktig.

Har ni många familjefejder i eran släkt?
Vippan
Nej vi håller sams varför ska man bråka i släkten,har jag aldrig förstått mig på

Tycker du om intriger?
Aqvakul
vem svarar ja på en sån fråga

Brukar du intrigera?
Vippan
Nej inte min grej

Är det nånting bra på tv i kväll?
Aqvakul
Antikrundan, tror jag

Är det någhot du brukar titta på?
Vippan
Håller den på fortfarande,ja jag brukar titta,måste kolla tvprogrammet

Antika möbler el nytillverkade?
Anic
Vilket som, bara de är fina och billiga

Har du mycket dyrt hemma hos dig?
Aqvakul
Nej

Visst är människor och upplevelser mycket viktigare än saker?
Uggi
Det är viktigt med i första hand goda relationer med mina närmaste grannar.

Hur ser du på det?
Kajsa i Arvika
Har inte hunnit bekanta mej med de nya grannarna än men visst är det trevligt att kunna ta en fika tillsammans ibland..

Festar du tillsammans med dina grannar.. typ kvartersfester?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon