Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
Aqvakul
Ja, försöker hålla efter dem...

Är du motståndare till konstgödsel?
Anma
Ja, numera är jag det.

Har du maskrosjärn?
Uggi
tomt
Aqvakul
Ja, av konventionell kort typ...

Borde jag investera i ett bättre?
Meriona
Nä det ska vara rättvist!

Varför tycker vi att fibblor är fina och maskrosor inte?
Aqvakul
Vet inte - är ingen fan av någodera...

När drack du maskrosvin sist?
Meriona
Aldrig, det låter inte gott.

Slånbär har jag plockat och gjort snaps på, gillar du slån?
Uggi
Gillar inte lukten då jag är ute i skog och mark, vill nog inte dricka det.

Har du något annat att föreslå till midsommar? (Att dricka)
Meriona
Tja rose´vin kan ju användas till mycket.....

Har det firats nationaldag hos er idag??) ( Här är stentyst)
godanro
Här har det varit stendött under dagen. Konstigt för här brukar det vara många tillställningar under sommaren.

Har du sett på landskampen?
Uggi
Här i Falköping har det firats med olika aktiviteter större delen av dagen.
Har tittat på fotbollen till och från, vilken tabbe av 2:an Nilsson.

Förlorar de nu?
Myosotis
Japp

såg bara slutet, var det ett vackert mål?
Uggi
Vackert devil.gif ett enkelt mål med passning från de våra. thumbdown.gif

Du kanske får se reprisen?
Myosotis
nej, orkar inte och har inte tid.

varför vill alla heja på det land de råkar vara födda i?
Aqvakul
Det handlar väl om identifikation..

Regnar det?
mamamaggan
Här i Skåne skvätter det hela tiden ju!!!

Vad har du ätit till middag ?
Aqvakul
biff stroganoff med ris plus glass

Ni handlade väl inget onödigt i Tyskland?
Nostalgia
Var ett par årsedan jag var där men det tror jag väl inte unsure.gif

Har det regnat på dig idag?
Aqvakul
Nej, soligt men ganska kyligt

Hur går det i trädgården?
Meriona
Ser ut att gå bra. smile.gif

Ingenting växer ju nu bara när det är så jäkla kallt, ska man behöva skaffa gasolvärmare för att få dillen att växa eller vad?
Aqvakul
tålamod, tålamod

Regnar det?
Meriona
Nä det är bara grått, så meningslöst.

Jag har bara 3 dagar kvar till semestern, är du lite avis?
Aqvakul
Nja, jag jobbar bara en vecka till och sen är jag ledig till 12 augusti....

Ska jag beställa lite vackert väder?
Meriona
Ja gärna sol men inte stekvarmt tack! smile.gif

Jag lyckades få upp lönen med 2 papp, visst var det en bra förhandling?
Aqvakul
sanslöst bra - själv fick jag knappt hälften

Men det kanske blir lika mycket i procent? naughty.gif
Meriona
Ingen aning, kanske? Inte viktigt egentligen bara man känner att man får betalt för det man är värd. Lite tråkigt egentligen att chefen inte sa emot, borde jag tagit i ÄNNU mer tro? unsure.gif

Kan det vara en fördel att få förhandla själv?
Aqvakul
Vet inte, men det är nog lättare om det bara finns en med den tjänsten än om det finns hundratals andra som kommer att ställa samma krav...

Visst är lönen viktig, inte bara för pengarna utan också som en uppskattning för en arbetsinsats?
Meriona
Pytt det finns ju bara en som jag, det är ju därför... rolleyes.gif Det gäller att göra sig oumbärlig.... yes.gif

Lönen är jäkligt viktig, särskilt när man är erfaren och har kämpat. Och när man är ensamstående utgör den den enda inkomsten, det påverkar också. blush.gif

Alla mina älsklingar på jobbet går eller ska snart gå i pension, det tycker jag är hemskt! Kan man tvinga dem att stanna kvar??????
Aqvakul
inte tvinga, övertala...

Men visst är det trevligt med nya arbetskamrater också?
Meriona
Jo det är det , men det är svårt att övertala dem om att Antikrundan är veckans happening..... smile.gif

Jag försöker se till att de kommer och fikar med oss då och då iallafall, så att jag får ha liiiiite kvar av dem. wub.gif

Är det pensionärsvarning på mig tycker ni, det säger en del av dem.... VADDÅ plocka svamp, gilla antikt och samla pelargoner, det är väl inte nåt som pensionärer håller på med?????
Aqvakul
det kallas mognad eller vuxenpoäng...

Men inga Fuccia väl?
Meriona
Hihi, nä det överlåter jag till Wilmer som är yngre.... laugh.gif

Förr i tiden var man mycket duktigare på att umgås över generationsgränserna, så är det också fortfarande utomlands, är det någonting som vi borde skärpa till oss med?
Aqvakul
Ja, absolut - vi är nog världssämst på det

Är du och Wilmer släkt?
Meriona
Nej man kan bara önska. Jag och Wilmer träffades genom hästarna för 25 år sedan, sedan visade det sig att vi även gillade samma musik (Wilmer x) och att hennes mamma och min pappa hade segelsällskapet gemensamt och så är det en evig härva av allting.Vi ÄR ganska lika helt enkelt. blush.gif

Kanske ska vi slöa ner?
Aqvakul
Kanske det

Ökenråtta och marsvin = hjärta?
Meriona
Nej de hatar varann, en av mina ökenråttor har försökt slita tussar ur Wilmers marsvin. ICKE kombinerbart, man får älska dem var för sig.

Har d något favoritdjur?
Aqvakul
Jag gillar nästan alla djur med päls - viss tveksamhet mot hästar dock

Förstår du charmen med fiskar?
Red Top
Ja, det gör jag. Det finns få saker som är så rogivande, som att titta in i ett akvarium. Åtminstone på de platser jag numera oftast stöter på dem. Sjukhus och vårdcentraler. smile.gif

Vad har du haft för husdjur genom åren? Om du haft några.
Aqvakul
Som barn hade vi vandraade pinnar, hamstrar och marsvin. Som vuxen har vi haft hundar och katter.

Hellre en fisk än en katt?
Red Top
a0a.gif Nääääääää!
Helst en katt om det vore möjligt.

Varför gillar du inte hästar?

Aqvakul
Jag har aldrig riktigt begripit mig på dem - de får såna plötsliga ryck

Gillar du hästar?
Meriona
Oh ja!

Travsport - lockar det?
Aqvakul
Ja, uppväxt vid Solvalla

Har du suttit i en sulky?
Meriona
Jodå, men det var ganska utlämnande tycker jag att sitta så där tajt bakom ett par hovar.

Ska du se Miss Marple?
Aqvakul
Nej, inte min grej precis

Tittar du inte på fotbollen? tongue.gif
Meriona
Vad hette det sa du? unsure.gif

Svarar du i telefon om du ser något riktigt intressant på TV?
Aqvakul
Ja

Hur är vädret?
Meriona
Mulet men stabilt.

Enligt 13-dagarsprognosen i AB idag ska det bli sol och fin här lagom till min semester, kan man lita på prognoser 13 dagar framåt?
Aqvakul
Åtminstonde prognosen för den första veckan brukar vara ganska tillförlitlig

Har skolorna slutat?
Meriona
Högstadiet i vår skola har avslutning nu, men inte sjutton var jag välkommen! wacko.gif Ska bli spännande att se vad han kommer hem med för betyg.

Visst är det torftigt med dagens betygsskalor? Bara tre att välja på, och så IG förstås, men det är ju knappast ett betyg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon