Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
Myosotis
Om vi bortser från sånt som jag inte anser vara ogräs, t.ex. förgätmigej, så måste det vara våtarv. Hönsen älskar det!

Har du mördarsniglar?
skogstroll
Ja, men snäckorna gör mest skada

Äter du sniglar?
Myosotis
sick.gif sick.gif sick.gif Nej, det hade jag inte ens klarat av på den tiden jag åt kött.

Är du petig med maten?
skogstroll
jag äter inte allt om man säger så (inte selleri eller kroppkakor eller brosk och fettslamsor)

Gillar du att äta fettslamsor på kött?
Meriona
Blä - nej!

Kan du stå på händer?
skogstroll
inte en chans i världen haha

kan du hjula?
Meriona
Näääääää men det är väl inte människans normala sätt att ta sig fram tror jag.

Har du några Foppatofflor?
aanderss

har de regnat i dag
Myosotis
regnar hela tiden smile.gif kallt och skönt!

gillar du sommar?
skogstroll
jo det är fint men hösten är ännu bättre tycker jag smile.gif

gillar du höst?
Noak
Älskar hösten,fram till november.

HAr du plockat någon svamp än?
skogstroll
nej här finns bara fotsvamp

vilken är din favoritsvamp?
Noak
Inte fotsvamp i alla fall...Kantarell tror jag, den är ju nästan självlysande!

Kan du många svampar?
Meriona
ja faktiskt.

Använder du nagellack?
Noak
Nej, aldrig.

Regnar det?
Meriona
Säkert, men inte här.

UFO:n, är det nåt som nån tror på nuförtiden?
Farbror Blå
Nå'n?
Hmm komplicerad fråga.. "nån" är det säkert!
När jag ser 2 jönsiga,totalt o-roliga skrikiga pojkar leka talk show hosts i Amerka blir jag övertygad:
Ja, jag måste ju tro mina ögon?UFON finns.

Så en snygg övergång:

Gillar du MARSipan?
blomkronan
Både JA och NEJ crying.gif på prinsesstårta OK... men inte i semlor

Hur du semester?
Meriona
Nej, men det är lördag. laugh.gif

Regnar det?
Myosotis
Nej, men jag har precis plockat de första kantarellerna.

Hittat nån svamp?
Meriona
Det regnar ju hela tiden så jag har inte tagit mig ut till skogen. Får hoppas det blir lite uppehåll imorgon. Har varit och köpt lite växter att ersätta dött med istället.

Man hittar inte så mycket kul hos trädgårdsmästarn den här tiden, eller vad tycker du?
Kajsa i Arvika
Nej inte här i staden iaf... det blev ett uppsving för två-tre år sedan när en ung, nyutbildad tjej fick jobb på handelsträdgården.. hon plockade hem lite spännande saker.. men efter att de bytte ägare sist har det gått uuuutför... synd.. jag kommer att lägga mina pengar på spännade fröpåsar ist..

NUUUU skiner solen in genom fönstret!!! ser du den också?
DykUnderYtan
Jaaa, omgiven av molntussar men visst ser jag den också.

Nu ska jag ut i trädgården och jobba lite, ska du med??
Myosotis
Ja, snart... Var bara tvungen att gå in på odla en stund först...

Har du också jord under naglarna?
Kajsa i Arvika
Jo, konstant... kan ju inte passera en kruka utan att stoppa ner fingrarna och handskar orkar jag inte använda...

har du tomatplantor hemma?
Myosotis
Japp! Massa olika sorter.

Några veckor efter sådd tvärdog många tomatplantor, bara en sort klarade sig utan förluster. Vad berodde det på?
Meriona
Tja det har jag ingen aning om. Är dålig på frösådder.

Har det regnat hos dig idag?
Myosotis
Knappt 2 mm i natt men inte på dagarna.

Varför kan inte svenskar uttala ordet Vorsteh korrekt? Inte ens uppfödarna av rasen. wacko.gif
Noak
Vet inte!

Har du en sådan hund?
Farbror Blå
Nej, jag har bara katt.
Jag har felaktigt uttalat ordet med ett tyskt v, dvs "f-ljud", men förstår att det är en holländsk ras och bör uttalas som det står?

Har bara jag en katt?
Motti
Jag har en kissekatt !kastrerad hankatt 8 år gammal som heter Helge.Hälften skogis hälften bondkatt.

Vad har du för katt ?eller husdjur ?
Farbror Blå
kisses pappa är visst perser, mamma var stallkatt, vanlig svensk bondras

vilken hundras är du själv mest lik?
Motti
Milde tid vilken fråga giggle.gif Har inte en aning faktiskt !utsendemässigt eller menthalt ? confused.gif men menthalt en Golden Retriver tror jag,utsendemässigt confused.gif Vi har haft många Beaglar här i familjen.

Vilken hund är du lik då ?
Myosotis
laugh.gif Har jag aldrig funderat på. Hovawart kanske? (Jag har också bara katt.)

CITAT (Farbror Blå @ 13-07-2009, 23:53) *
Jag har felaktigt uttalat ordet med ett tyskt v, dvs "f-ljud", men förstår att det är en holländsk ras och bör uttalas som det står?

Holländsk? confused.gif Nej, den är väl tysk?! Heter ju Deutsch Drahthaar/ Deutsch Kurzhaar på tyska! Och vorstehen är ett tyskt ord, uttalas vor - steh (v=f, st=scht, långt e). Svenskarna uttaler det som Wurst vilket betyder korv, helt obegripligt för en tysk. rotfl.gif

Om du fick resa vart du ville (oavsett kostnader etc.), vart skulle du helst vilja åka?
Meriona
Till Mexico, men den resan är redan bokad. angel_not.gif

Är du flygrädd?
Chamomille
CITAT (Meriona @ 14-07-2009, 07:55) *
Till Mexico, men den resan är redan bokad. angel_not.gif

Är du flygrädd?

Ja det är jag. Framför allt på hemresan.

Har du sniglar?
Meriona
Nä. En varje år har jag sett här, om du tänker på de spanska. Vet inte varför de inte blir fler, grannen tror att igelkottarna äter upp dem. Eller så laddar de bara...

Har du?

Chamomille
Ja. Halkar på dom som på bananskal på kvällarna.

Gillar du Paj?
Meriona
Jag älskar paj, nu blev jag sugen! Men inte snigel-paj tack!

Nu ska jag gå och sätta på kaffe, gillar du kaffe?

Chamomille
Ja a.

Snabbkaffe eller bryggt?
Meriona
Brygg, annars får jag ont i magen. sad.gif

Grova mackor med mycket grönsaker, är det en bra vardagsfrukost?
Chamomille
Ja a. Det tycker jag.

Har du kollat dina PM på länge?
Meriona
Nä det missar jag nästan jämt, för jag får så sällan. Men nu ser jag att jag fått ett.

Är det från dig? wink.gif
Chamomille
Ja, kan det vara...

Har du sol?
Meriona
Nä nu har den gått i moln, men det är varmt o skönt.

Längtar du till något?
Chamomille
Ja.

Du?
Meriona
Ja till helgen i första hand, slippa gå upp tidigt. :|

Telefonköer är väl för trista?
Kajsa i Arvika
Ja speciellt om man ringer från mobiltelefon... thumbdown.gif

Brukar katter gilla att tugga på plast?
Meriona
Det har jag ingen aning om, men en av väninnans katter käkar på sladdar, det är ju plast. Inte bra! sad.gif

Har du hittat några kantareller ännu?
Kajsa i Arvika
Näe men det har nog mest berott på att jag inte kommit mej ut i skogen för att leta... har hört att andra har funnit..

Har du semester?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon