Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
hattstugan
Neej!! Är sjukskriven och orkar inte just nu!!
Vad tycker du om konserter?
Aqvakul
Jag lyssnar gärna på bra konsertmusik, vokalt, instrumentellt och inte minst opera. Sen har jag, som växte upp med Beatles, faktiskt blivit lite jazzfrälst på äldre dar.

Vad lyssnar du på för slags musik?
hattstugan
Är en sådan som som lyssnar på det mesta men föredrar Klassiakt!!
Gillaar du dagens musik?
Aqvakul
ja, men inte allt - är oerhört fascinerad av Robyn och Amanda Jensen..

Tomas Di Leva?
hattstugan
Både och!! Han är ju rätt speciell!! Gillade en del av det tidiga han gjorde!!
Tommy Körberg?
Motti
Tommy Körberg var väl bra för !i Tom o Mick duon och i en del Abba låtar.Di Leva gjorde en som heter "Svarta Pärla"som jag gillade.

Vad tycker ni om Takkida då ?
hattstugan
Takkida är helt ok!! Har aldrig hör dom live trots att dom spelat mycket i Enköping innan dom blev "kända"!!
Favorit program på TV?
Motti
Morden i Midsomer bla, Thomas och Simon, Djurpolisen på Animal planet .The Closer gillar jag skarpt.
hattstugan
Instämmer med Morden i Midsommer och Thomas och Simon!!

Sommar eller vinter?
Motti
Har man sjötomt så är det ju sommar som gäller yahoo.gif
hattstugan
Hmm! Med eller utan sjö? Jag har utan sjö!!
Motti
Det är fint här på vintern också men jag föredra sommaren !lite svårt att njuta av bad nu giggle.gif

Har du vinterbadat någon gång ?
Aqvakul
nej, men jag morgonbadar varje dag som jag är i mitt fritidshus från april till oktober...

Sandstrand och långgrunt eller klippor och djupt?
Motti
Sandstrand först sen en himmla massa stora stenar

Bastu ?
Aqvakul
vedeldad gemensam finnes, men används sällan...

Brukar du ta morgondopp?
Motti
Oh ja !nästan lika skönt som kvällsdopp rolleyes.gif

Brukar du ha Änder som badkompisar ?
Aqvakul
jadå - svanar också, men de är mindre trevliga..

Vad är lagom badtemperatur?
hattstugan
Minst 25+!! Är en riktig badkruka!!!
Gillar ni skogsvandra?
Aqvakul
älskar skogen...

vad är bäst med skogen?
Motti
Jajamen !det är något som man mår bra av väldigt bra av,urmänniskan i en vaknar då.

Lägger du märke till det "lilla" när du är i skogen ?
hattstugan
Stillheten och lugnet och alla underbara dofter särskilt på hösten!!
Plockas det mycket svamp?
Aqvakul
nej jag är värdelös på att hitta svamp - saknar nog tålamodet...

Hur är ni som svampplocklare?
hattstugan
Är rätt hyfsad på att leta svamp men har dessvärre inga skogar kvar att leta i !! De har blivit motorväg!! -cry-.gif
Tycker ni om att äta svamp?
Aqvakul
Ja, absolut

Favoritsvampar?
Motti
Här älskar vi svamp och äter massor !en del torkar vi för vintern så gott till viltkött !jag gillar att plocka svamp och kan en hel del sorter.

Äter ni viltkött ?
Aqvakul
ja, gärna - hare är det enda som jag har lite svårt för

favoritvilt?
Motti
Jag äter allt vilt eftersom min man jagar så det blir rådjur älg viltsvin hare,har faktiskt en hare hängandes på verandan nu en så kallat Julhare.Måste säga att jag saknar Strutsköttet man kunde köpa i affären förut fast det räknas ju inte som vilt men det är så gott.

Vilket kött äter du helst ?
Aqvakul
lammkött

Gillar du lamm?
hattstugan
Älg!!!! Finns nog inget som går upp mot det i köttväg!!!
Favorit grönsak?
Motti
Oh ja !det är jättegott vi ,har vänner som har får men gubben gillar det inte så jag får väl köpa till mig själv rolleyes.gif

Har du ätit Andfågel ?eller ripa?
Aqvakul
Jag tycker mycket om and och ripa. Mmin favoritgrönsak är avokado (även om det kanske egentligen är en frukt).

Fisk?
hattstugan
Lax!! Och nåt som är svårt att få Lekgädda!!! Den är nog det bästa jag ätit av fisk!!!
Fiskar ni?
Aqvakul
Nej - bristande tålamod igen...

Grillad abborre är väl gott?
hattstugan
Vet inte har aldrig ätit det! Däremot rökt !!
Gillas det rökt fisk/kött?
Aqvakul
visst

något enkelt och gott som du brujkar laga?
hattstugan
Röror!! Lite av varje tillsammans med Creme Fraiche och pasta!!!
Tycker ni om pasta?
Aqvakul
ja, men den måste vara av god kvalitet och ha lite tuggmotstånd

pizza?
hattstugan
Ja både köpt och hemmagjord!!!
Använder ni ost ofta i maten?
Motti
Vi är nog lite ostgalna här !vi har Parmesanost Mozzarellaost och Biskopsost och vi annvänder det så gott som varje dag !kanske därför man har ett litet Michelindäck på magen giggle.gif

Äter ni mycket Potatis ?tex Mandelpotatis
Aqvakul
Ja, det gillar vi...

Odlar du några grönsaker?

Motti
Jajamen !morötter sallad dill persilja vitlök potatis men har just börjat med nytt land så i sommar vart det provkörning,tänker odla mer i sommar.

Har du odla Vit Mandelpotatis ?
hattstugan
Nej!! Den vanliga Mandelpotatisen trivdes inte i den Upplänska leran så det blir nog inte ens att prova!!
Har du odlat Mangold?
Motti
Ja det gjorde jag i år och den blev kanonfin !skickade efter frön här från odla den Mangolden med flerfärgade stjälkar,den var god och vacker att titta på.Odlade bönor också.

Gillar du att odla bönor ?och vilka i så fall.
hattstugan
Nej men har provat Vaxbönor!! De gillar jag att äta stuvade!!
Någon favorit sallad?
Berith
Favoritsallad...? g.gif Räksallad är gott, likaså västkust och andra med liknande innehåll.

Just nu kokar skinka nr 2 för griljering senare idag. Kan man föräta sej på julskinka?
hattstugan
Tror inte det! Däremot kan man tröttna på skinka men alla är ju olika!!!
Har ni planerat nå spännande för 2010?
Aqvakul
Vi ska åka en vecka till en spännande ö utanför Neapel som heter Ischia över midsommar.

Hur brukar du fira midsommar?
hattstugan
Jag firar med vänner och god mat och dryck om jag inte jobbar!!! Vilket jag oftast gör (alla storhelger)!!
Firat midsommar i Dalarna?
Aqvakul
ja, några gånger när jag var liten (Svärdsjö)

Sveriges vackraste landskap?
hattstugan
Oj det blev ju lite svårt det!! Tycker nog att de landskap jag sett alla sin skönhet!!
Sett solen idag?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon