Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
Aqvakul
nej, jag kör med mina vanliga innekäder - shorts och T-tröja (dagens - har Odlas logga)

Visst är det svårare att städa när solen gassar?
Meriona
Svårare psykiskt att få lust, men man ser f-n så mycket bättre!

Spelar du bra musik när du städar?
Aqvakul
ibland spelar jag väldigt högt...

Har grannarna klagat?
Christina i Taxinge~
300 meter 'fågelvägen' till närmsta granne - ingen har klagat när jag spelat ABBA, ZZTop, Bon Jovi, Guns ´n Roses; Tina Turner, John Fogerty å dom..... smile.gif wub.gif

Vad spelar du när du städar?
Aqvakul
ofta Nationalteatern...

Gillar du dansband?
Christina i Taxinge~
NEJ!!!!!!! *ryyyyyys*
Om du gillar dansband ber jag om ursäkt för mitt utbrott.....!!
Eftersom jag inte dansar ser jag ingen vits med att lyssna på dansband

Nationalteatern.......det ger "rödstrumpevibbar" eller nåt....?

Aqvakul
den som inte är röd i sin ungdom - saknar härta...
den som fortsätter att vara röd när han/hon blir gammal - saknar hjärna....
Skämt åsido så har jag varit rejält vänster och mitt hjärta finns väl där fortfarande även om om jag tyvärr blir alltmer undrande inför den socialdemokratiska politiken...

Hur kurerar man en hals som borde fungera när jag ska festa runt i Dronninges by i morgon?

Christina i Taxinge~
Huskurer mot halsont

Har det blivit förkylningstider nu igen...?

Aqvakul
tyvärr

Hur är det med alkohol? blush.gif
Christina i Taxinge~
Hur menar du.......alkohol mot halsont?
Funkar säkert bra för stunden!
Nej det enda du kan göra är att gurgla & gurgla & gurgla med saltvatten hela kvällen!

Använder du alkohol även utan halsont? innocent.gif

Aqvakul
nej, naturligtvis inte.. angel_not.gif

Hur salt vatten?
Christina i Taxinge~
1 tsk i ett normalstort dricksglas med ljummet vatten.....rör om tills saltet smält - gurgla!

Vet du vad "Spritzer" är....?
Chamomille
Sandaler???

Ha..
Aqvakul
ja

Går det kanske lika bra med det, som med det där vedervärdiga saltvattnet?
Chamomille
Lite sent då...
Aqvakul
absolut

Några fräcka planer?
Gunilla T
Javisst, det fräckaste jag kan komma på..skall inta en Norrlands Guld - den kanske hjälper mot värken i ryggen ..har gödslat massor i trädgården i dag men min rygg gillar det inte..

Provat kortbyxorna ännu?
Aqvakul
Jadå, det blev lite shorts före påsk...

Men det är väl OK att ha lite ont i kroppen när det beror på att man har varit flitig i trädgården?
Meriona
JO det är nog så min mamma resonerar med sin sjukdom, hon borde egentligen inte ens plantera en lök, men är man växt-nörd så är man, hon har näsan i rabatten JÄMT, lider i tysthet istället. Fin själ, hon kommer till himlen , det vet jag!

Har du ont nånstans?
Aqvakul
bara lite småkrämpor, typ knän och rygg...

Tittar du inte på Talang?
susanneedgren
I axlarna/ryggen

Är väl så när man har stillasittande datorjobb, eller?
Aqvakul
Jo, det är typiska problem...

Är TV:n på?
Meriona
Nä råttorna kände inte att det var nåt att se i deras smak och jag själv sitter ju här.

Det har stått en flickcykel nästan mitt i gatan i 2 dagar här, är det riktigt normalt? Borde jag ringa polisen?
Aqvakul
är det lönt att besvära dem, annars kan du väl flytta undan den lite...

Är den pumpad? Du behövde väl en pumpad cykel?
Meriona
Den är väck nu, det var väl nån som behövde en snabb transport till krogen? laugh.gif Och 22 tum - inte ens JAG är så pytteliten! rolleyes.gif

Kan det varit någon som ville få ner hastigheten på gatan???????
Aqvakul
tror jag väl inte

Är det inte finemang med en låg cykel när man ska hem från krogen?
Meriona
Kanske om man är kjolbeklädd, men det händer inte ofta här. Påsken är liksom slut.

Vad gör man på valborg hos er?
Aqvakul
hör på ett tal och lyssnar på en kör - tittar på en brasa, dvs svettas om magen och fryser om ryggen. .. sen är det sluuut...

Känner du någon Valborg?
Meriona
Nää, menar du att det finns folk som fått detta namn i dopgåva? stackare!

förknippar det mer med ungdomsfylla, har du upplevt en sådan?
Aqvakul
upplevt både en Valborg (mer i min mors ålder) och en och annan ungdomsfylla....

När var du i Danmark sist?
Meriona
i somras på segelsemester. Danmark och fylla ringer ingen klocka för mig....

Visst är danskar ett oerhört trevligt folk?
Aqvakul
nej, snarare tvärtom.. föredrar definitivt norrmän om man ska generalisera...

Pratas det mycket om SAAB i stan?
Meriona
Nää det är som om man undviker det, det är liksom lite för känsligt och har för stor genomslagskraft. (va jag älskar danskar ju, men jag älskar ju alla människor)

Vilken språk är vackrast?
Aqvakul
Det finns många vackra språk. Själv är jag väldigt förtjust i italienska.

Gillar du 08-or också?
Meriona
Ja det är klart, alla människor är härliga varifrån de än kommer, förutsatt att det har ett vackert inre.

Är riktnummer viktiga?

Aqvakul
nej inte i sig - men de kan ha ett symbolvärde...

Har du bott i en storstad?
Meriona
Nej men det skulle jag kunna pröva om det var för en kortare tid, både Stockholm och Göteborg är riktigt jäkla vackra! wub.gif

Men de kanske inte räknas som storstädr för andra än mig som är lantis??
Aqvakul
Jodå visst räknas de som storstäder och visst är de vackra - men stressen och anonymiteten frodas....

Äger du en cykelpump?
Meriona
minst två tror jag, men vad hjälper det när man inte bemästrar dem?

Har du koll?
Myosotis
På cykelpumpar? Jodå.

Brukar du laga din cykel själv?
Uggi
Om det är enklare småfel, annars får det bli cykelhandlaren, han skall leva han också.

Har du någon cykel och hur många växlar har den?
Meriona
Jag har två stycken, en utan växlar och en med tre st.

Är färgen på en cykel viktig?
Christina i Taxinge~
På den tiden jag hade cykel tyckte jag det var viktigt med färgen - min var rååååsa! wub.gif

Kan man plantera ut i landet nyköpt Pion nu....?

Aqvakul
Säkert inga problem i de förmånligaste zonerna

Har du varit flitig idag?

wibemo
ja jag har varit på fiskepremiär och fått två fiskar sen lagat en god middag (ej fisk)

Blir det någon promenad i morgon smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Ja det tror jag, om fötterna hämtat sig efter 1 ½ mils traskande i köpenhamn idag...

Tycker du om att fiska?

Meriona
Nä fy, jag är för blödig! Men äter gärna om någon annan tar upp den och tar ur den.

Idag är det mulet här, vad är det för sätt? mad.gif
Uggi
Det är lika illa här och en kall sydlig vind. rotfl.gif

Tror du att morgondagen blir bättre?
Aqvakul
Ja, de har lovat finare väder i morgon - sol och 15 grader i Skåne - fast nu börjar solen titta fram här även idag och tempen har stigit över 10 grader...

Vad gör du idag?
wibemo
Ja Aquakul det är en underbar sport läkande för själen yes.gif yes.gif är medlem i en sportfiskeklubb Har dessutom fått min första lektion i flugfiske, annars är jag inbiten spinnfiskare.
Glömde nästan frågan.

blir det någon trädgårdsskötsel i dag ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon