Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
Christina i Taxinge~
Soffan, alltid! tongue.gif

Leksands brungräddade eller Falu rågrut?
hattstugan

Falu rågrut!! Kvarleva sedan barnen bodde hemma!! De ville inte ha nåt annat hårt bröd!!!

Vitt eller mörkt mjukbröd?
Christina i Taxinge~
Mörkt (men INTE smuligt!)

Vem ska flyttas på - mobbaren eller den mobbade?
hattstugan

INGEN AV DOM!!!!! Det kan lösas utan att någon ska behöva flyttas!! (Tror jag)

Problemlösare eller tar till harvärjan?
Calypso_bulbosa
Beror nog lite på humöret vid tillfället blush.gif

Har du kort stubin?
Christina i Taxinge~
nä, inte jag inte.... smile.gif
snarare en reflekterare.....

raskatt eller bondkatt?
Myosotis
bondkatt här (inget fel på raskatter heller, har träffat underbara russian blue och burma)

Har det någonsin varit så mycket spam på forumet som idag? blink.gif
hattstugan
Skulle inte tro det!! Kunde inte öppna sidan vi 8.30 idag!!! Fick starta om datorn tom!!!

Vad gör vi åt problemet?
*Stintan*
puttar upp
Christina i Taxinge~
CITAT (hattstugan @ 30-12-2009, 11:34) *
Skulle inte tro det!! Kunde inte öppna sidan vi 8.30 idag!!! Fick starta om datorn tom!!!

Vad gör vi åt problemet?

ja, det kan man undra......se min tråd i Supportforumet. Jag önskar verkligen Göran ville komma in och berätta vad som görs. Idag har det varit/är helt sjuuuukt mycket spam! mad.gif

Skiner solen?
hattstugan
Ja från en fint blå himmel smile.gif och det är full fart på Snöskatorna i Rönnbärsträden idag!!!

Har ni gott om småfåglar?
Christina i Taxinge~
Ja, här är massor av småfågel!
Men inte många sorter - det är talgoxe, blåmes, björktrast och koltrast.

Har du några vackra Domherrar hos dig?
hattstugan
Näääe -cry-.gif De har inte visat sig ännu!! Men de kanske kommer nu när kylan kommit!!!

Matar ni fåglarna nu?
Christina i Taxinge~
Jo minsann och de äter som hästar! rolleyes.gif

har du varit ut nånting idag?
hattstugan
Jo faktiskt!! Har varit till komposten och till soptunnan!! En promenad på ca 10 min!! Är för kallt att vara ute!!

Har ni mycket snö?
skogstroll
jovars mer hemma än i stan och fint som en vintersaga

vad matar du fåglarna med?
hattstugan
Solrosfrön, havre och talgbollar!! Det gillas av de flesta fåglar!! Har särdkild matplats till fasanerna där även haren får lite extra mat!!

Sett någon ovanlig fågel i dagarna?
Myosotis
Rödvingetrast vid min matning för första gången någonsin!!

Vilken är din favoritfågel?
Eva i Höga
Såg en liten hackspett för någon dag sedan, det brukar bara vara större hackspett här i våra träd så jag tyckte den kändes ovanlig.

Ska du vara med och räkna vinterfåglar?

Jaha, för långsam som vanligt.
Gunilla T
Räknar gärna fåglarna men jag har så många..

Hur gör man?
Eva i Höga
Du går in på www.sofnet.org, där kan du läsa om hur man gör. Man räknar t ex vid fågelbordet under en timma under tiden 29/1-1/2. Man kan fylla i uppgifterna på nätet och skicka in dem så.

Oj, glömde fråga - ser du några stora fåglar?
Gunilla T
Nötskrikorna kommer varje dag för att hämta russin och äpplen som jag sätter ut, likaså koltrasten. Just nu har vi extremt kallt så jag försöker hjälpa fåglarna så gott det går, de har det svårt just nu.

Någon som har grönfinkar vid maten?

Aqvakul
nej, men här vimlar av råkor...

Hur blir man av med besvärande kråkfåglar?
hattstugan
Inte så lätta att bli av med tyrvär!! De är vaksamma och i tätbebyggda områden får man inte ens försök avliva dem vare sig genom jakt eller nåt annat!! Har man balkong o ch besväras av dom där kan nät vara alternativ!!

Finns det någon fågeldamm där du bor?
Aqvakul
Ja

Hur menar du då?
hattstugan
Med fågeldammen? En sån som är full av vatten och fäglar inne i staden!!
Eller med nät?
Aqvakul
(OK - fågeldammen var en ny fråga... trodde det hade med mitt råkproblem att göra)

Vi har en liten damm framför vårt hus med fiskar och där det brukar vara lite änder på sommaren - annars är det en knapp kilometer till dammarna i stadsparken...

Brukar du mata änder?

hattstugan
Gjorde det när barnen var mindre och jag bodde inne i stan!! Här ute finns det inte vatten så nära som är öppet på vintern!! Annars skulle jag nog göra det!!

Kaffe eller te människa?
Aqvakul
kaffedrickare

Skiljer sig kaffe- respektive tedrickare åt i andra avseenden än när det gäller val av dryck?
Calypso_bulbosa
Definitivt kaffemänniska!

Dricker du varm choklad?

Edit;Aqua hann före...igen! tongue.gif
Aqvakul
nej, det har aldrig varit någon favorit

espresso?
Calypso_bulbosa
Helst vanligt starkt crazy.gif bryggkaffe.

Vill du oftast ta en kopp "på maten"?
Aqvakul
ja, absolut

Lite och ofta eller mycket men sällan?
Calypso_bulbosa
kopp om kopp mest vaett laugh.gif

Vad dricker du helst under en måltid?
Aqvakul
vatten till vardags - vin till fest..

hur ska du fira nyår?
Calypso_bulbosa
Lugnt och gemytligt-utan raketskjutande att skrämma djuren med!

Äter du hummer på nyår?
Aqvakul
ibland, men i år blir det nog musslor, en god köttbit och hemmagjord glass....

Är ni många på sylvesterkalaset?
Myosotis
5 + en hund

vi ska göra Feuerzangenbowle, känner du till det?
Aqvakul
Ja

drycken eller filmen?
Myosotis
göra drycken förstås (jag gillar den inte men det är kul och tradition) eller kan man göra en film som redan finns?
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 30-12-2009, 21:00) *
göra drycken förstås (jag gillar den inte men det är kul och tradition) eller kan man göra en film som redan finns?

Man kan göra drycken och titta på filmen samtidigt...

Har du nån snö?
Myosotis
lite rester, helt meningslöst

kommer det mer snart?
Aqvakul
tror inte det - verkar bli rejält kallt istället...

Har du varit i Warszawa?
Myosotis
nej tyvärr

Brukar du titta på grevinnan och betjänten?
Aqvakul
Ja, fast nu har jag sett den så många gånger att jag knappast gråter om jag missar den...

Plankan?
Christina i Taxinge~
även den är grundligt betittad....*suck*

Warszawa eller Tallinn?
Aqvakul
Tallin har jag ju kvar - "långt" från Lund..

Hur bantar man bäst?
Christina i Taxinge~
sällan och med gott humör!

ska du vara med?
Aqvakul
nej, jag fortsätter att vara lite lagom förståndig... är inte motiverad för någon jättesatsning

Avstå från kolhydrater?
Christina i Taxinge~
njaä......till att börja med dricka mycket vatten för att dämpa alla mina "sug" och längre promenader. Sen får vi se hur jag går vidare!
Jag är glad om jag får bort allt okynnesätande som blir när jag är såååå sugen på nåt!

Nöjd med resan?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon