Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
Aqvakul
Hög kvalitet - annars kan det va´ (finns en saluhall i Lund om man inte vill laga själv)

"Måste" på julbordet förutom skinkan?
Felicia M
Mitt mesta måste - Jansson - alltid det godaste på julbordet!

Har Ris à la Malta blivit omodernt?
Aqvakul
Det hoppas jag INTE...

Brukar du knäcka nötter?
Felicia M
Ja! Nötter är gott.

Hur länge efter julafton brukar du få fortsätta äta julmat (-srester)?
Aqvakul
helst ska det mesta, förutom skinkan, ta slut direkt...

Brukar du äta julbord före jul?
Uggi
Tidigare gjorde jag det på jobbet, däremot vill inte frugan att vi går ut före jul.
Julafton med dopp i grytan då startar vi hemma hos oss med 12 personer.

Äter du julmat före julafton?
Aqvakul
Helst inte!

Äter ni lutfisk på julafton?
Uggi
Nej det blir först på annandagen,nyårsafton och trettneafton.

Har du stekt bacon till lutfisken?
Aqvakul
Nej det brukar vi inte - men det är gott...

Kan du tänka dig att hoppa äver julfirandet?
Uggi
Ja om vi gör en långresa på minst en månad, men frugan vill gärna vara hemma över jul.

Har du varit borta någon jul sedan du blev gift?
Aqvakul
Förra året var vi på pensionat utanför Ystad i julhelgen...

Aldrig funderat på att resa söderut under vintern?
Uggi
Var i Australien i feb. ett år och i Thailand feb. ett annat år.

Blir det köldgrader i natt hos er?
Aqvakul
Ja, det är redan en halv minusgrad....

Du har väl inget frostkänsligt ute väl?
Christina i Taxinge~
Jo, katten är ute! biggrin.gif
Här är det -3,5

har du ätit julbord än?
Gunilla T
Nix, första frostnatten på en månad, vi har aldrig haft såhär varm november förut.

Trött på jordgolv inomhus, blir det vinter nu?
Uggi
Har Ingrid Marie på altanen, men jag har lagt över ett täcke.

Tror du att det räcker?

Inget julbord än:
Aqvakul
Nej, absolut inte

Är det inte konstigt att Helena Jonsson fick bragdguldet för ett VM -guld och en världscupsseger, medan Magdalena aldrig fick det trots sex världscuper och minst lika många VM-guld?
Uggi
Ja så olika det kan vara, och jag tror att Magdalena var bättre, jag minns inte om konkurensen var hårdare några år där.

Känns det inte lite orättvist?
Aqvakul
Jo - det är ett konstigt pris där bragden att slå till underrifrån kan premieras framför en överlägsen prestation...

Brukar du följa skidskyttet på TV?
Gunilla T
Javisst, gillar skidskyttet jättemycket.

Har du tittat på nordisk kombination någon gång?
Aqvakul
Ja, det är också spännande - men tyvärr ingen svenskgren...

Har du åkt mycket skidor?
Christina i Taxinge~
nej

men....hur många Jerringpris fick Magdalena - kanske är snudd på finast av alla priser???
Aqvakul
fyra, tror jag...

Men nog är det konstigt att vare sig Magda eller Cristian Olsson fick bragdguldet?
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 01-12-2009, 20:03) *
fyra, tror jag...
Men nog är det konstigt att vare sig Magda eller Cristian Olsson fick bragdguldet?

Det har jag inte nån åsikt om, jag vill ge alla pris som finns till handikappidrottarna.

Är det fel på mig som inte har någon tävlingsinstinkt?

Aqvakul
Jag tror att alla har tävlingsinstinkt, i mindre eller högre grad... även du

Att ge alla pris till handikappidrottare skulle göra dem mindre värdefulla för mottagaren. Jonas Jacobson vill tävla mot icke-handikappade och är särskilt glad över att han vann bragdmedeljen i kamp med dessa.

Följer du inte hästsport?
Meriona
Jo, men det går oftast på så konstiga tider, efter elva en vardagkväll. Vad är det för sätt att visa det då, när det nu finns så mycket småflickor som vill se? Segling vill jag också gärna se, men visas ju aldrig. Golf är också kul att titta på. Fotboll ids jag inte, och hockey - ja då får det vara VM eller Färjestad. Det är för lite antikrundan i TV helt enkelt....

Har du kommit på vad du ska köpa till din Santa-mottagare?
Aqvakul
Nej, men jag ska leta runt lite på fredag.... just nu har jag bara morgondagens begravning i tankarna....

Är din klapp klar?
Meriona
Nä den är inte ens i sin linda, jag har ingen aning om vad jag ska göra.
Det går nog bra med begravningen ska du se. När jag var 15 dog min kusin och hans flickvän i en dykolycka. Det var den värsta begravning jag varit på. Men jag är ändå glad att jag gick dit.

Är det viktigt hur man klär sig?
Aqvakul
Nej, egentligen inte - men det blir svart kostym för min del, då jag inte har några andra bra alternativ...
Annars är jag egentligen inte särskilt ororlig för begravningen - problemet är att jag nästan ständigt tänker på den döda och framförallt på föräldrarnas troligen livslånga förtvivlan...

Ska du göra något särskilt i morgon?

Meriona
Nja. Utvecklingssamtal med chefen, vad nytta det nu ska vara till. Känner jag honom rätt så kommer det dessutom säkert nåt annat emellan.... wink.gif

Har du några planer för nyår?
Aqvakul
Brukar äta lyxmiddag med svägerska och svåger....

Hur firar man nyår i Mexico?
Meriona
Ingen aning, men det lär vi få reda på. smile.gif

Hummer och oxfile, är det vanligast att äta på nyår?
Aqvakul
Ja, fast jag äter hellre musslor än hummer... och hellre vilt än nöt...

Är du petig med mat?

Christina i Taxinge~
nej.....

gillar du svartsoppa?
Aqvakul
ja

blodpudding?
Christina i Taxinge~
jajamen!

grisfötter?
Aqvakul
jadå

pölsa?
Christina i Taxinge~
Ja!!!!

tunga?
Aqvakul
absolut

Äter du allt?
Christina i Taxinge~
Nä, inte svartsoppa/grisfötter/tunga/njure.... smile.gif
det mesta i övrigt

visst är det konstigt att det kan skilja så enormt mycket pengar på en bilförsäkring från bolag till bolag?!
Aqvakul
Ja, det gäller att jämföra...

Tycker du att det är jobbigt att välja rätt el, telefon, bredband, försäkringar mmm?
Meriona
Nä, men inte är jag särskilt aktiv på att välja heller. Leveranssäkerheten och servicen är viktigare än priset.

Här är kallt och dimmigt idag, mina tår fryser, det känns som om kylan kryper in. Är du frusen av dig?
Berith
Jag måste hålla mej varm om fötterna för att vara varm om resten också. Tjocka eller dubbla sockar gör susen, och tofflor inomhus också. Kanske är det sant som bönderna säger att "skit fryser i mildväder". flirting.gif

Blir det mest hemgjort eller köpt godis i jul?
Aqvakul
Vi har köpt en masssa "hemmagjort godis" som gjorts på Diakonin av och med de hemlösa...

Är du en gottegris?
Felicia M
Ja, av stora mått. Favoriten är choklad.

Har du amaryllisar på gång och hur många isåfall?
Myosotis
Två, en röd som precis har börjat blomma och en rosa som bara precis börjar komma upp.

Är det vinter hos dig nu?
Meriona
Ja det är frostigt och kallt.... Jag skickade mina arbetskamrater att köpa ett element på lunchen, jag fryyyyyser....

Fryser vi människor mer än djur tror du?
Aqvakul
vi har ju inte mycket till päls....

Allt väl annars?
sommarhumla
Nja, sådär är hemma med magont...roar mig med att titta på Snövit.

Gillar du tecknat?
Aqvakul
Ja, särskilt Simpsons

Har du vaccinerat dig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon