|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Idag råkar det vara en av de dagar då jag loggat in på Odla och vad får jag se när jag klickar på "nya inlägg", om inte denna tråd  . Historien om den sk "Reserv" kommer visst aldrig att sluta. Det är kanske nåt vi får stå ut med då denne lurade så många av oss. Egentligen håller jag med Stintan om att man aldrig ska döma nån utan att kunna ge bevis, men i det här fallet handlar det inte bara om det. Det handlar om att inte kunna lämna ut andra personer, men att samtidigt vilja varna andra för att gå på samma nit som man själv gjort. Jag har full förståelse för alla er som tvivlar på att Reserv var ett falsarium, men så är det i alla fall. Det är ganska lätt att kolla om man går igenom de trådar och inlägg som skrivits av "honom". Kolla dödsdatum för "hans" fru tex, eller om nån med de skador han fick när han och "Lillan" skadade sig i "scoterolyckan" inkommit till det sjukhus han hörde till.............etc, etc, etc.................det finns knappt ett sannt ord i det han sa och skrev här. Men det är egentligen inte det saken handlar om utan att personen "bakom" nicket blir din "vän" IRL. Du träffar denna person, pratar och blir vän med denne och det i slutänden visar sig att "hela h*n" är ett falsarium. Jag är till födsel en väldigt förlåtande person, men det här kommer jag nog aldrig att glömma och det får dessutom till följd att jag har väldigt svårt att lita på nån jag träffar på nätet. Jag pratar bara för mig själv, men jag vet att vi är ganska många här som inget högre önskar än att personen som sitter inne med "hela sanningen och bevisen" kunde träda fram så att inte vi andra är tvugna att framstå som rena "spekulationister" (påhittat ord ). För det är ganska jobbigt måste jag säga.
För övrigt finns det ett flertal personer som jag också saknar här...................
Myosotis
26-08-2009, 08:44
CITAT (Gillan @ 26-08-2009, 09:21)  ...Jag har full förståelse för alla er som tvivlar på att Reserv var ett falsarium... För min del är det egentligen inte det det handlar om, jag tror nog att det var så att han lurades men jag kan och vill inte döma för det var före min tid. Mycket sorgligt för er som blivit lurade. Det som jag reagerade mot i den här tråden var att smörblomman, vars inlägg brukar vara korkade och elaka för att provocera, pekade ut Pia L. Jag hade ingen aning om att Pia hade något med reservhistorien att göra, jag trodde att smörblomman bara hade plockat ett namn på måfå. Jag gillar inte skitsnack och orättvisor så jag la mig i. Det borde jag kanske inte ha gjort. Men jag kan inte låta bli att föreställa mig hur det skulle kännas om alla sa att jag hade gjort något som jag inte hade gjort.
CITAT (Gillan @ 26-08-2009, 09:21)  --- Kan nog förstå hur du känner det, själv "drabbades" jag inte alls på samma sätt. Men jag blev heligt förbannad! Kunde inte förstå, och kan fortfarande inte förstå, hur nån med vilje kan lura andra så. Antagligen för sitt höga nöjes skull??
Jag orkar definitivt inte dra upp alltihop men kan ju ta några exempel. Jag lärde känna Reserv väldigt väl, som den person "han" utgav sig för att vara. Senare lärde jag även känna personen som egentligen låg bakom Reserv och det tog väl inte direkt många dagar innan jag förstod att det var samma, då personen ifråga berättade exakt samma saker och bakgrundshistoria som Reserv. Reserv hade skickat bilder på "sina barn" och när jag senare såg bilder på verderbörandes barn såg jag ju att det var samma. Jag lurade vid ett tillfälle ur personen att berätta en historia om en seglivad ros som Reserv hade berättat flera månader tidigare och som inte på något sätt kan vara ett sammanträffande.
Det mest graverande är att Reserv hade uppgett både fullt namn och personnummer till oss som kände "honom" och det senare visade sig vara EXAKT samma namn o personnummer som vederbörandes döde ex.man. Kan detta vara ett sammanträffande, allt detta?? Knappast.
Jag har försökt skydda denna person i snart 2 år nu men nu orkar jag inte bry mig längre, då jag ser att Reserv aldrig får försvinna nån gång.
 Starkt Magdis!
CITAT (Magdis @ 26-08-2009, 10:03)  Jag orkar definitivt inte dra upp alltihop men kan ju ta några exempel. Jag lärde känna Reserv väldigt väl, som den person "han" utgav sig för att vara. Senare lärde jag även känna personen som egentligen låg bakom Reserv och det tog väl inte direkt många dagar innan jag förstod att det var samma, då personen ifråga berättade exakt samma saker och bakgrundshistoria som Reserv. Reserv hade skickat bilder på "sina barn" och när jag senare såg bilder på verderbörandes barn såg jag ju att det var samma. Jag lurade vid ett tillfälle ur personen att berätta en historia om en seglivad ros som Reserv hade berättat flera månader tidigare och som inte på något sätt kan vara ett sammanträffande.
Det mest graverande är att Reserv hade uppgett både fullt namn och personnummer till oss som kände "honom" och det senare visade sig vara EXAKT samma namn o personnummer som vederbörandes döde ex.man. Kan detta vara ett sammanträffande, allt detta?? Knappast.
Jag har försökt skydda denna person i snart 2 år nu men nu orkar jag inte bry mig längre, då jag ser att Reserv aldrig får försvinna nån gång.
Gossen Ruda
26-08-2009, 09:09
CITAT (Magdis @ 26-08-2009, 10:03)  Jag orkar definitivt inte dra upp alltihop men kan ju ta några exempel. Jag lärde känna Reserv väldigt väl, som den person "han" utgav sig för att vara. Senare lärde jag även känna personen som egentligen låg bakom Reserv och det tog väl inte direkt många dagar innan jag förstod att det var samma, då personen ifråga berättade exakt samma saker och bakgrundshistoria som Reserv. Reserv hade skickat bilder på "sina barn" och när jag senare såg bilder på verderbörandes barn såg jag ju att det var samma. Jag lurade vid ett tillfälle ur personen att berätta en historia om en seglivad ros som Reserv hade berättat flera månader tidigare och som inte på något sätt kan vara ett sammanträffande.
Jag har försökt skydda denna person i snart 2 år nu men nu orkar jag inte bry mig längre, då jag ser att Reserv aldrig får försvinna nån gång. Det är sånt har som jag kallar bevis, tack Magdis. Bollen är i luften och bara en person kan plocka ner den och lägga den till rätta.
Ja, Magdis. Du verkar ju ha bevis så det räcker. Du vet alltså vem det är. Men du "skyddar" nog denna "Reserv" ännu...
Tack iaf för att jag fick veta lite hur denna person lurades.
Hälsn Tepa
Tack Magdis. Jag förstår precis hur jobbigt detta är för dig och en del andra. Och jag förstår varför ni tigit . Samtidigt är det skönt att denna soppa offentliggörs så att hela detta djupa sår kan läka här på odla. Kanske lite magstarkt sagt men så är det ju. Reservhistorien är som ett infekterat djupt sår som man täcker för med plåster istället för att rengöra det och låter självläka.
CITAT (tepa @ 26-08-2009, 10:10)  Ja, Magdis. Du verkar ju ha bevis så det räcker. Du vet alltså vem det är. Men du "skyddar" nog denna "Reserv" ännu...
Tack iaf för att jag fick veta lite hur denna person lurades.
Hälsn Tepa På ett sätt skyddar jag fortfarande och skriver därför inte något namn. Det som kändes nödvändigt för mig nu är att tala om att Reserv inte finns. Gillan m.fl ska inte behöva må dåligt av detta fortfarande om jag kan göra nåt åt det. Jag har kommit över det hela. Jag tror att det hela började för att en person mådde dåligt och behövde uppmärksamhet och att det sedan gick överstyr och inte gick att hejda.
Irene_L
26-08-2009, 09:20
Men namnet har ju redan stått i en del citat i denna tråd......det är bara att kolla tillbaks...  Gillan och Magdis....ni är starka som berättar. Jag tycker det är synd om fler råkar ut för sånt här!!!
*Stintan*
26-08-2009, 10:19
CITAT (Magdis @ 26-08-2009, 10:18)  På ett sätt skyddar jag fortfarande och skriver därför inte något namn. Det som kändes nödvändigt för mig nu är att tala om att Reserv inte finns. Gillan m.fl ska inte behöva må dåligt av detta fortfarande om jag kan göra nåt åt det. Jag har kommit över det hela. Jag tror att det hela började för att en person mådde dåligt och behövde uppmärksamhet och att det sedan gick överstyr och inte gick att hejda.
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 11:19)  Vill du med det inlägget visa att du nu tror att det fanns en påhittad person?
Lady Hamilton
26-08-2009, 10:28
Jag umgicks i ca 1½ års tid med den person som låg bakom nicket "Reserv" utan att veta "sanningen". Visst, jag hade svarat en del i Reservs trådar men jag var inte alls engagerad i han och alla hans olyckor/tragedier. Ni må tycka att jag var naiv eller lättlurad men det tog lång tid för mig att förstå att jag blivit totalt blåst. In i det sista ville jag inte se sanningen. Ett exempel på hur lätt lurad jag är. Ni som var med kanske minns kattunge tråden? Reservs underbara kattungar. Jag var hembjuden till den person som sedan visade sig vara Reserv och det första jag ser när dörren öppnas är kattungarna.......och när jag frågade om det inte var Reservs kattungar så fick jag ett nekande svar. Men jag gav mig inte för jag kände ju igen allihop från alla bilderna i tråden. Till slut fick jag höra en en helt makalös historia om varför Reserv placerat sina kattungar just hos denna person. Och jag "svalde" hela historien och lovade att vara "tyst". Sedan hände det ena efter det andra och det blev svårare och svårare för denna person att hålla i sär sina identiteter och komma ihåg vad som hade blivit sagt till vem av vem? Och vem som hade varit med om vad av de båda nicken. Och helt plötsligt fick jag höra saker som jag hade sagt/gjort med Reserv....(jag kände inte nicket Reserv och har sålunda inte heller kunnat träffa nicket Reserv irl) Men däremot så som sagt var så umgicks jag väldigt flitigt med den person som sedan visade sig ligga bakom nicket Reserv Mycket av detta har hänt utanför odla och därför kan det ha varit svårt för er andra att hänga med i vad som hände.
*Stintan*
26-08-2009, 10:31
CITAT (Berith @ 26-08-2009, 11:24)  Vill du med det inlägget visa att du nu tror att det fanns en påhittad person? Av vilken anledning har du behov av att jag redovisar det för dig?
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 11:31)  Av vilken anledning har du behov av att jag redovisar det för dig? Jag vill veta för när vi andra säger att Reserv eg inte fanns så säger du att vi hittar på. När vi säger att det gör vi visst inte så säger du Joooodå! När Magdis kommer in och säger att hon inte hittar på så får hon en  Undrar bara vari skillnaden ligger? Blir skitsur för sånt här.
CITAT (Lady Hamilton @ 26-08-2009, 11:28)  Mycket av detta har hänt utanför odla och därför kan det ha varit svårt för er andra att hänga med i vad som hände. Exakt, det har varit på det personliga planet och därför har jag haft svårt att se varför jag skulle ha nån plikt att redogöra för alla på Odla om detta. Nu kändes det dock att det var dags. Tillägger: jag har varit på vårdcentralen och fått en cortisonspruta i axeln och snart ska jag på arbetsplatsträff på jobbet, det är därför jag inte svarat i telefonen.
*Stintan*
26-08-2009, 11:50
CITAT (Berith @ 26-08-2009, 11:57)  Jag vill veta för när vi andra säger att Reserv eg inte fanns så säger du att vi hittar på. När vi säger att det gör vi visst inte så säger du Joooodå! När Magdis kommer in och säger att hon inte hittar på så får hon en  Undrar bara vari skillnaden ligger? Blir skitsur för sånt här.  Nu är det du som hittar på för det du påstår har jag inte sagt. Varken att ni "hittar på" eller "Joooodå!" Det jag sagt är att jag betraktar folk som oskyldiga tills motsatsen bevisats och att jag sett det som skrivits som spekulationer. Här har aldrig tidigare berättats något om varför man varit så säkra på sin sak. Ingen enda har lagt fram ett "bevis" öppet tidigare. Eftersom jag inte har en aning om vad folk snackar om i PM med varandra och jag själv inte fått något i saken så har det som skrivits på forumet sett ut som rena spekulationer för mig. Vad jag tror/har trott själv är högst ointressant egentligen. Jag och många med mig har inte kunnat förstå hur man kunnat ta så illa vid sig och hur man kunnat känna sig så lurad eftersom vi andra bara haft det som stått på forumet att gå efter. Därför är det bra att dom som vet delar med sig. Jag gav Magdis en blomma för att jag tyckte att hon skrev ett mycket bra empatiskt inlägg. Kan bara beklaga att du blir sur för att jag gav Magdis den gesten. Jag kanske skulle kunnat förstå din undring om det varit så att jag lagt blomman under Magdis andra inlägg där hon delgav oss lite av det hon varit med om. Nu gjorde jag inte det och blomman betyder därför inte per automatik ett ställningstagande.
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 12:50)  Nu är det du som hittar på för det du påstår har jag inte sagt. Varken att ni "hittar på" eller "Joooodå!"
Det jag sagt är att jag betraktar folk som oskyldiga tills motsatsen bevisats och att jag sett det som skrivits som spekulationer. Här har aldrig tidigare berättats något om varför man varit så säkra på sin sak. Ingen enda har lagt fram ett "bevis" öppet tidigare. Eftersom jag inte har en aning om vad folk snackar om i PM med varandra och jag själv inte fått något i saken så har det som skrivits på forumet sett ut som rena spekulationer för mig. Vad jag tror/har trott själv är högst ointressant egentligen. Jag och många med mig har inte kunnat förstå hur man kunnat ta så illa vid sig och hur man kunnat känna sig så lurad eftersom vi andra bara haft det som stått på forumet att gå efter. Därför är det bra att dom som vet delar med sig.
Jag gav Magdis en blomma för att jag tyckte att hon skrev ett mycket bra empatiskt inlägg. Kan bara beklaga att du blir sur för att jag gav Magdis den gesten. Jag kanske skulle kunnat förstå din undring om det varit så att jag lagt blomman under Magdis andra inlägg där hon delgav oss lite av det hon varit med om. Nu gjorde jag inte det och blomman betyder därför inte per automatik ett ställningstagande. Jag blev naturligtvis inte sur för att Magdis fick en blomma, hon och Gillan och Lady H ska ha stora buketter idag! Hoppas att jag inte glömde nån nu. Strongt gjort av dom att berätta.
Jag vill minnas att personen bakom reservnicket faktiskt har trätt fram och gjort avbön. Det räcker väl så.
Biggan_
26-08-2009, 12:35
Tack Magdis, Gillan och Ladyn! Men fortfarande har jag många undringar! Vem är nicket smörblomma i det här sammanhanget, som är i besittning av den absoluta sanningen i detta ärende? Vem var copycat, copycat 2, copycat 3, ordinarie och tropeden? Är det samma person som skrev under nicket "reserv"? Jag undrar ju också om vi fortfarande blir förda bakom ljuset av personen i fråga? ....och varför loggar "reserv" in då och då på forumet?
Irene_L
26-08-2009, 12:39
Bee.....Då minns du nog fel. Något sådant har inte jag sett i alla fall. Trådar som detta handlat om har tagits bort och locket har lags på  . Det vore bättre att det reddes ut en gång för alla!
CITAT (Biggan_ @ 26-08-2009, 13:35)  Tack Magdis, Gillan och Ladyn! Men fortfarande har jag många undringar! Vem är nicket smörblomma i det här sammanhanget, som är i besittning av den absoluta sanningen i detta ärende? Vem var copycat, copycat 2, copycat 3, ordinarie och tropeden? Är det samma person som skrev under nicket "reserv"? Jag undrar ju också om vi fortfarande blir förda bakom ljuset av personen i fråga? ....och varför loggar "reserv" in då och då på forumet? Tropeden vet jag inte är "reserv". Träffat honom irl så jag vet att han är helt utanför denna soppa.
CITAT (Irene_L @ 26-08-2009, 13:39)  Bee.....Då minns du nog fel. Något sådant har inte jag sett i alla fall. Trådar som detta handlat om har tagits bort och locket har lags på  . Det vore bättre att det reddes ut en gång för alla! Håller med.
*Stintan*
26-08-2009, 13:11
På gränsen till spekulation (fy skäms på mig) men nicket Smörblomma gör mig fundersam. Vore trevligt om h*n klev fram och berättade vad h*n haft/har mer för nick. (om h*n nu haft/har det) Har man inget att dölja så är det ju inte farligt att tala om det.
Biggan_
26-08-2009, 13:23
CITAT (Anma @ 26-08-2009, 13:40)  Tropeden vet jag inte är "reserv". Träffat honom irl så jag vet att han är helt utanför denna soppa. Tack Anma! En undran mindre då!
Biggan_
26-08-2009, 13:50
CITAT (Irene_L @ 26-08-2009, 13:39)  Bee.....Då minns du nog fel. Något sådant har inte jag sett i alla fall. Trådar som detta handlat om har tagits bort och locket har lags på  . Det vore bättre att det reddes ut en gång för alla! Håller absolut med!
elleave
26-08-2009, 14:21
Tack Ladyn och Magdis! Visst blev vi lurade allihopp, hade inte så mycket med Reserv att göra, men PL pratade jag rätt mycket med... För övrigt så är jag mest i chatten, kommer liksom inte ihåg att gå in i forumet och skriva. Men jag ska bättra mig!
CITAT (Biggan_ @ 25-08-2009, 22:42)  Ja det var många som blev lurade och bedragna, bl.a jag själv. Fortfarande har jag inte fått klart för mej varför eller vem? Det skadar väl inte att rensa upp i byken, eller är det för känsligt på något vis? Jag undrar ju så klart om man fortfarande blir bedragen? Varför känner du dig bedragen av just Reserv? Det är väl så att du aldrig kan var helt säker på vem som döljer sig bakom en signatur, m.a.o blir du kanske bedragen hela tiden. Föe min del har jag ingen aning om vem som dolde sig bakom sign. Reserv, bara att det var en kul, uppkäftig och intelligent skribent. Reserv störde aldrig mig, däremot kan jag tycka att ett antal skribenter som framställer sig själva som ooootroligt präktiga och rättrådiga är ganska obehagliga. Gita CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 08:10)  Jag vet att det är en del som påstår sig veta sanningen men till dags dato har jag inte sett ett enda bevis för att påståendena skulle vara sanna. Du påstår dig ha den absoluta sanningen, nå så fram med den då du som är så modig. Man kan inte bara anklaga någon utan att lägga fram bevis. För mig är man oskyldig tills motsatsen bevisats. Vederbörande har förnekat det hela så vad skulle det ge att hon gav sig in i diskussionen ytterligare? Ni som säger er ha sanningen tror ju ändå inte på henne. Spekulationer är inga sanningar men vet du vad som är sant så tycker jag verkligen att du ska berätta det för hittills har du bara antytt. Har du bevis så fram med dom annars så är du ju lika feg som dom andra som "vet" men inte vågar.
Ja jag tycker att det är fel att hänga ut och anklaga folk när man bara antyder något och undanhåller bevisen. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv Stintan! Gita
Gossen Ruda
26-08-2009, 19:28
Det var lite motsägelsefullt. Att man inte vet vem som döljer sig bakom ett nick är sant men då hänger man inte ut nån namngiven person heller. Vad man än skriver om ett nick här går det exempelvis inte att lagföra som förtal eftersom personen inte namnges.
CITAT (Berith @ 26-08-2009, 11:57)  Jag vill veta för när vi andra säger att Reserv eg inte fanns så säger du att vi hittar på. När vi säger att det gör vi visst inte så säger du Joooodå! När Magdis kommer in och säger att hon inte hittar på så får hon en  Undrar bara vari skillnaden ligger? Blir skitsur för sånt här.  Säkerligen finns det fler konstruerade karaktärer som snurrar runt i olika forum, om man inte inser det och sen påstår sig lurad så är man väl ganska naiv.För min del anser jag att man omöjligen kan ha en personlig relation till en signatur på internet. Gita
*Stintan*
26-08-2009, 19:44
CITAT (Gossen Ruda @ 26-08-2009, 20:28)  Det var lite motsägelsefullt. Att man inte vet vem som döljer sig bakom ett nick är sant men då hänger man inte ut nån namngiven person heller. Vad man än skriver om ett nick här går det exempelvis inte att lagföra som förtal eftersom personen inte namnges. Undrar om du verkligen har rätt i det du säger.
Biggan_
26-08-2009, 19:47
CITAT (Gita @ 26-08-2009, 20:23)  Varför känner du dig bedragen av just Reserv? Det är väl så att du aldrig kan var helt säker på vem som döljer sig bakom en signatur, m.a.o blir du kanske bedragen hela tiden. Föe min del har jag ingen aning om vem som dolde sig bakom sign. Reserv, bara att det var en kul, uppkäftig och intelligent skribent. Reserv störde aldrig mig, däremot kan jag tycka att ett antal skribenter som framställer sig själva som ooootroligt präktiga och rättrådiga är ganska obehagliga. Gita Jag känner mej inte bedragen av just Reserv (han finns ju inte), utan av personen bakom nicket reserv! Det är ju klart att man aldrig kan vara säker på vem som döljer sej bakom ett nick. Personligen tycker inte jag att det är juste att bedra så många människor som denna person gjorde (inte någon människa alls för den delen), eftersom jag är uppfostrad med att man skall vara ärlig. Nu hoppas jag att du inte menar mej i din sista mening! Det skulle vara intressant att veta om vi som känner oss drabbade blir utskrattade just nu (eftersom vi var så lättlurade), eller om vi har lyckats åstadkomma någon uns av ånger hos personen det gäller!
*Stintan*
26-08-2009, 19:51
CITAT (Gita @ 26-08-2009, 20:37)  Säkerligen finns det fler konstruerade karaktärer som snurrar runt i olika forum, om man inte inser det och sen påstår sig lurad så är man väl ganska naiv.För min del anser jag att man omöjligen kan ha en personlig relation till en signatur på internet. Gita Hur menar du då? Om du irl känner personen bakom signaturen vad kallar du det då om det inte är en personlig relation även när man pratar på ett forum t.ex. där man använder sig av nick. Jag håller med dig fullständigt om man inte känner varandra privat.
*Stintan*
26-08-2009, 20:04
Och signaturen Smörblomma försvann som en oljad blixt när hon fick en fråga.
smörblomma
26-08-2009, 20:46
Smörblomma försvann inte som en oljad blixt h*n finns här och läser med tillfredsställelse Magdis Gillan m.fl inlägg där de bekräftar sanningen. Smörblomma var nära vän och bedragen av Reserv (PL)precis som flera andra här. Nu har locket tagits av och huvudpersonen håller sig undan vad annat var att vänta.
*Stintan*
26-08-2009, 20:58
CITAT (smörblomma @ 26-08-2009, 21:46)  Smörblomma försvann inte som en oljad blixt h*n finns här och läser med tillfredsställelse Magdis Gillan m.fl inlägg där de bekräftar sanningen. Smörblomma var nära vän och bedragen av Reserv (PL)precis som flera andra här. Nu har locket tagits av och huvudpersonen håller sig undan vad annat var att vänta. Vad hade du för nick då för du var ju inte aktiv här på forumet då det begav sig eller har du fler.
smörblomma
26-08-2009, 21:08
Inget annat nick men jag var personlig vän med uppdiktade Reserv. Alla behöver inte vara offentliga i forum bara för att man har kontakter med medlemmar. Vissa fastnar man för och tar kontakt och denne gav mig många råd om bland annat katter fast h*n var falskaste som florerat på Odla.nu Nu är allt utrett och´Reserv håller sig undan eller rättare sagt reservs påhittare
Farbror Blå
26-08-2009, 21:13
Titeln på tråden låter lite som en modern Agatha Christie-deckare=) Man kunde kanske skriva ihop något, mystiska försvinnanden ..
Hej
Är Reservs påhittare kvar som medlem ? Det måste väl finnas gränser för vad man får göra på ett forum utan att bli kickad ?
Hälsn Tepa
CITAT (tepa @ 26-08-2009, 22:14)  Hej
Är Reservs påhittare kvar som medlem ? Det måste väl finnas gränser för vad man får göra på ett forum utan att bli kickad ?
Hälsn Tepa I inlägg skrivet 24-08-2009, 22:47 i denna tråd finns nicket citerat. Bara att bläddra bakåt.
Gossen Ruda
26-08-2009, 21:24
Finns det något i forumreglerna om att man inte får narras? Dessutom har visserligen flera här redogjort för sina misstankar och bevis men håller det juridiskt? Odla har ganska hög smärtgräns när det gäller medlemmar, det tog exempelvis ett bra tag innan Rahmat2 blev utslängd trots alla sina påhopp.
Piccante
26-08-2009, 21:28
CITAT (Gossen Ruda @ 26-08-2009, 22:24)  Finns det något i forumreglerna om att man inte får narras? Dessutom har visserligen flera här redogjort för sina misstankar och bevis men håller det juridiskt? Odla har ganska hög smärtgräns när det gäller medlemmar, det tog exempelvis ett bra tag innan Rahmat2 blev utslängd trots alla sina påhopp. Rahmat2 är ett bra exempel. Jag höll inte med honom och hans stil var ganska hetsig när han diskuterade men nog har odla upplevt värre? När jag frågade admin varför Rahmat2 blev avstängd så var motiveringen att medlemmar hade känt sig besvärade av honom och klagat och då åkte han ut! Sen att det har funnits minst två personer på odla som har anklagats för att medvetet lurat folk verkar vara ett mindre problem  Reglerna är inte helt konsekventa om man säger som så.
Aqvakul
26-08-2009, 21:33
CITAT (Markus_H @ 26-08-2009, 22:28)   Reglerna är inte helt konsekventa om man säger som så. Nej, verkligen inte....
Rahmat gjorde mera saker som fick det hela att bli obehagligt.
Myosotis
26-08-2009, 21:50
Jaha, antydningar igen.
CITAT (Myosotis @ 26-08-2009, 22:50)  Jaha, antydningar igen. Angående Rahmat kan jag inte hjälpa dig, har missat hela den grejen.
Myosotis
26-08-2009, 22:09
CITAT (Anma @ 26-08-2009, 23:05)  Angående Rahmat kan jag inte hjälpa dig, har missat hela den grejen. Tack. Minns det rätt bra själv men undrar vad Ralf menar med "mera saker", kanske har missat något jag också. För övrigt tyckte jag att det var överdrivet att stänga av Rahmat.
*Stintan*
26-08-2009, 23:29
CITAT (smörblomma @ 26-08-2009, 22:08)  Inget annat nick men jag var personlig vän med uppdiktade Reserv. Alla behöver inte vara offentliga i forum bara för att man har kontakter med medlemmar. Vissa fastnar man för och tar kontakt och denne gav mig många råd om bland annat katter fast h*n var falskaste som florerat på Odla.nu Nu är allt utrett och´Reserv håller sig undan eller rättare sagt reservs påhittare Märkligt för som gäst kan man varken söka på medlemmar eller kolla medlemmars infosidor. Därav min undran om du haft ett annat nick tidigare.
Aqvakul
27-08-2009, 06:02
CITAT (Myosotis @ 26-08-2009, 23:09)  För övrigt tyckte jag att det var överdrivet att stänga av Rahmat. Det tycker jag med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|