Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Gossen Ruda
Skriver bara ett inlägg innan jag åker ut till landet, men efter jag stängt av datorn och krupit ner i sängen fick jag en fundering och nu ser jag att Red Top fått samma. Hur vet vi att det är Netha som återkommit som Hej igen????? Det KAN vara Pia som dykit upp igen. Nu får ni andra fundera på det.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 29-08-2009, 08:21) *
Skriver bara ett inlägg innan jag åker ut till landet, men efter jag stängt av datorn och krupit ner i sängen fick jag en fundering och nu ser jag att Red Top fått samma. Hur vet vi att det är Netha som återkommit som Hej igen????? Det KAN vara Pia som dykit upp igen. Nu får ni andra fundera på det.

Jaadu... Fast jag tror nog att det är Netha, det är liksom hennes stil.
Gillan
Ärligt talat så är jag säker på att det är Netha eftersom hon skriver om nåt som bara hon och ett fåtal till kan veta flirting.gif
Magdis
CITAT (Lady Hamilton @ 28-08-2009, 23:16) *
Nu är ju detta ett par år sedan men som jag minns så skrev jag tydligt i ett PM att jag inte skulle deltaga i någon tråd om du la ut denna information. Jag var ff i chocktillstånd och allt var mer eller mindre helt upp o ner vänt. Betänk att jag hade umgåtts flitigt med denna person i ca 1½ år som sedan visade sig var en helt annan person än den som jag lärt känna. Pusselbit efter pusselbit föll på plats Jag var helt enkelt inte redo. Jag vet att du blev väldigt besviken på mig men som det var då kunde jag helt enkelt inte skriva och berätta allt var allt för färskt.

Det var samma sak för mig, jag var absolut inte villig att lägga ut nånting i forumet. Jag var inte direkt i chocktillstånd eftersom jag hade anat det länge och varit tvärsäker i ett par månader. Däremot blev jag chockad när jag såg det i en tråd i forumet.
andersen
Jag funderar lite över er som skriver om Pia, vad jag förstår så gifte hon sig för ca 3månader sedan, var inte det heller på riktigt? och kommer Pia i från Sundsvall?

silos
Hi hi,jag är gammal medlem,men inte här så ofta. rose.gif
*Stintan*
CITAT (andersen @ 29-08-2009, 09:14) *
Jag funderar lite över er som skriver om Pia, vad jag förstår så gifte hon sig för ca 3månader sedan, var inte det heller på riktigt? och kommer Pia i från Sundsvall?

Vad har det med saken att göra? Det finns verifierat iallafall i Terapitråden eller om det var någon annan tråd.
andersen
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2009, 09:32) *
Vad har det med saken att göra? Det finns verifierat iallafall i Terapitråden eller om det var någon annan tråd.

Har inte alls med saken att göra, utan mera privata funderingar känner en Pia i sundsvall och undrar om det kan vara samma person.
tepa
Hej

Denhär tråden är som en roman man egentligen inte gillar, men som man ändå måste läsa till slut.
Tycker

Tepa
Grå
Ja jösses... jag lämnade K1-forumet för att jag tyckte medlemmarna där var sjuka i överkant, men frågan är om inte odlas ändå är värre oavsett om man läser vad Pia skriver i sin profil eller vad ni skriver här?
Jag misstänker att det är så här det låter i fikarummet på arbetsplatser där det är övervägande kvinnor som arbetar, och den största kärringen av er alla är Gossen Rubbad med sitt outtömliga förråd av spekulationer.

Eftersom jag bland andra flera gånger har varit utsatt för ogrundade spekulationer och anklagelser från de flesta av er som kacklar högst i (även) denna tråd så kan jag försäkra andra läsare om att det är mycket sällan de har rätt, så tro inte på hälften av vad de skriver - de har bara inte förmåga att skaffa sig en väl fungerande hobby, eller så tycker de att det är tråkigt att rensa ogräs.
Det skulle inte förvåna mig om flertalet kacklare i den här tråden egentligen är en och samma sjuka person. Dedyker iallafall alltid upp på samma ställen och håller varandra om ryggen i alla väder - och sjunker alltid med samma skepp.

Låt för fan Pia vara ifred nu, för nu när ni har tröttnat på att älta historien så glider ni över till hetsjakt och personangrepp. Ett ord till om Pias irl-liv så kommer jag att anmäla er till admin.
Nu får det fanimej vara nog.
Rihane
CITAT (andersen @ 29-08-2009, 09:38) *
Har inte alls med saken att göra, utan mera privata funderingar känner en Pia i sundsvall och undrar om det kan vara samma person.

Tror inte det är tillåtet. Du försöker identifiera någon som har rätt att vara anonym.

Hejda er lite.

Huggorm
CITAT (Grå @ 29-08-2009, 09:50) *
Låt för fan Pia vara ifred nu, för nu när ni har tröttnat på att älta historien så glider ni över till hetsjakt och personangrepp. Ett ord till om Pias irl-liv så kommer jag att anmäla er till admin.
Nu får det fanimej vara nog.

Håller med. Någon gång får man förlåta och gå vidare. Låt henne vara ifred nu och låt den här saken dö. Jag tror nog att hon har mått sämre av det här än alla förorättade stackare som gråtit ut i den här tråden och tidigare.
Ralf
CITAT (Huggorm @ 29-08-2009, 09:55) *
Håller med. Någon gång får man förlåta och gå vidare. Låt henne vara ifred nu och låt den här saken dö. Jag tror nog att hon har mått sämre av det här än alla förorättade stackare som gråtit ut i den här tråden och tidigare.

det skulle vara lättare att gå vidare om inte lögnerna fortsätter. Kolla tex i Pia L s profil.....
Grå
CITAT (Ralf @ 29-08-2009, 10:00) *
det skulle vara lättare att gå vidare om inte lögnerna fortsätter. Kolla tex i Pia L s profil.....

Eller strunta i det?
Vad stör dig mest med texten i hennes profil? Är det du som är den onanerande blottaren Ralf? Det har jag svårt att tro, men uppenbarligen så kan man aldrig så noga veta, eller?
Lägg ner nu.
ängsvädd
CITAT (Anma @ 28-08-2009, 22:51) *
Här håller jag inte med dig.
Människor som reggar om sig och talar om vilken nick de tidigare haft är ok, alla kan ju ångra sig eller (som i nethas fall) komma på något som de tycker är så pass viktigt att de gör sig besväret att regga om sig.
Att hitta på och ha flera nick och till och med argumenterar med sig själv är förkastligt och en helt annan sak.

Håller helt med smile.gif
Diabolique
CITAT (tepa @ 29-08-2009, 09:40) *
Denhär tråden är som en roman man egentligen inte gillar, men som man ändå måste läsa till slut.

Ja, verkligen! Eftersom jag inte känner mig personligt inblandad blev jag inte riktigt lika illa till mods som många andra. Men det var verkligen spännande läsning! Lite Agata Chritie-känsla... "Tio små negerpojkar" (forumsmedlemmar som försvinner) samt en kuslig historia om lögner, påhittade identiteter, vänskap, sorg och medlidande för den "skyldiga", som offren själva velat skydda tills nu när historien nästan är slut... Men bara nästan slut...

Reserv är trots allt inte död, och inte oskadliggjord. H*n finns här någonstans bland oss likt en sorgsen vålnad, läser våra inlägg och kanske skriver något sympatiskt... kanske rent av självhatiskt under en annan identitet.
Kanske är det du? Kanske är det din vän?

Fick inte många timmars sömn inatt...

I ett annat forum saknar jag faktiskt ett troll. Tro det eller ej! Jag fick aldrig veta vem det var, men personen hade alltid massa intressanta saker att skriva. Det var någon jag känner, men jag vet inte vem... än idag undrar jag... För mig spelar det ingen roll, jag mest saknar att personen vågade skriva saker under det smeknamnet, som faktiskt gynnade HELA forumets debatter och diskussioner i allmänhet.

CITAT (Markus_H @ 29-08-2009, 06:14) *
...Reserv skrev ofta väldigt empatiskt om andra, kanske var det därför som många blev extra besvikna för då var det ju inte äkta omtanke utan falsk inställsamhet för att snärja människor... Hade Reserv varit en genuin skitstövel i alla lägen så hade nog inte många brytt sig om en "troll".

Kul att du är tillbaka på odla förresten! tummenupp.gif

Men vi vet faktiskt inte att det verkligen var på grund av "falsk inställsamhet" och med en utsuderad önskan att "snärja människor" som Reserv agerade som h*n gjorde... Eller?

Man måste inte ha onda avsikter för att man har flera användarkonton. Och att man blir vän med folk från båda behöver inte vara en strategi från början. Om personen sedan blir insnärjd i det hela kanske det blir en sport att försöka klara av att hålla skenet uppe. Och ja, till slut kommer sanningen fram, och då känner folk sig lurade.

Värre än så behöver det inte vara, men skadan sker hos de som känner sig drabbade och svikna.
Jag associerar till psykiskt sjuka, men känner till friska människor som råkat i liknande situationer. Jag har avslöjat troll i andra forum. Det finns en människa bakom, och den är inte ond i grunden.
*Stintan*
Hoppas att ingen tar illa upp men det känns som om soppan är uppäten och utskiten och nu är det dags att spola.
Gillan
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2009, 10:37) *
Hoppas att ingen tar illa upp men det känns som om soppan är uppäten och utskiten och nu är det dags att spola.

Jag håller faktiskt med dig. Nu när saker och ting äntligen kommit i dagen kan vi kanske lägga detta bakom oss och gå vidare mot nya "såtider"...........................för det är väl det som är meningen med livet i alla fall? Att så nya fröer alltså giggle.gif

Aj, aj, aj, så fel det kunde tolkas ser jag, men jag menade inte ett dugg annat än verkliga fröer som man själv plockat eller köpt eftersom det är ett av mina största intressen i livet förutom mina nära och kära förstårs blush.gif
Grå
CITAT (Gillan @ 29-08-2009, 10:50) *
Jag håller faktiskt med dig. Nu när saker och ting äntligen kommit i dagen kan vi kanske lägga detta bakom oss och gå vidare mot nya "såtider"...........................för det är väl det som är meningen med livet i alla fall? Att så nya fröer alltså giggle.gif
Aj, aj, aj, så fel det kunde tolkas ser jag, men jag menade inte ett dugg annat än verkliga fröer som man själv plockat eller köpt eftersom det är ett av mina största intressen i livet förutom mina nära och kära förstårs blush.gif

Japp, hur det än är så är det ju faktiskt redan på hösten som den nya odlingssäsongen börjar! Nu ska Allan fräsas upp ett par gånger och så läggas i träda för att förberedas inför våren. För att inte tala om vintergrönsaker som man sås (tips från Trädgårdsfredag) och nästa års perenner. smile.gif
*Stintan*
CITAT (Gillan @ 29-08-2009, 10:50) *

Men var det rätt fyndigt rotfl.gif
tepa
Stintan, soppan uppäten och utskiten... giggle.gif

Dags att spola... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Hur ska denna roman sluta ! Och kommer den att göra det?

Tepa
silos
Nu har jag läst genom allt här och kan bra skriva:OJ OJ OJ !!!! ohmy.gif rotfl.gif sick.gif
Amaryllis
CITAT (pejori @ 28-08-2009, 23:21) *
Rapchic dyker upp ibland när hon mår bra och orkar. hon var inloggad i juli, så hon finns kvar. tummenupp.gif

Trevligt att höra!

Och hej Silos, välkommen "tillbaka"!
silos
CITAT (Amaryllis @ 29-08-2009, 11:20) *
Trevligt att höra!

Och hej Silos, välkommen "tillbaka"!

Tack så mycket! smiley_small_hug.gif
Numera skriver jag på Netlog som Maramoll,men man måste vara medlem på Netlog för att kunna läsa på min sida.
Magdis
Något ältande tar jag inte åt mig äran för, jag har hållit tyst om den här historien i flera år men valde nu att berätta det jag vet eftersom det tydligen fortfarande ligger och pyr och folk mår dåligt för att inte alla korten ligger på bordet. Vissa är förbannade över att de inget får veta och vissa blir förbannade för att det "ältas", det går inte att göra alla nöjda.
Cathis
CITAT (tepa @ 29-08-2009, 09:40) *
Hej

Tycker

Tepa

Precis min tanke
herkules
CITAT (Aqvakul @ 26-08-2009, 08:45) *
Det som är sorgligt i denna historia är att "Reserv" fegt lurat människor och sen inte stått upp för detta. (När någon tror att jag är "Reserv", så känns det inte alls bra.)
Tyvärr kan vi nog inte göra något åt det hela längre. Alltså känns det bäst att begrava "Reserv" och att vi som finns kvar försöker vara så trevliga och ärliga vi förmår....

hur kan du veta det, är det något du fått berättat för dig?
jag säger som jag sagt förut, bryr mig inte ett skvatt om vem reserv var/är, han(?) skrev kul och det var fart på forumet då. utan reklam wink.gif
skrattet kanske fastnar i halsen på de som blev "lurade" (om de nu blev det) men så himla mycket kan man väl ändå inte investera i en okänd människa som skriver på ett forum så det smakar galla i truten flera år efteråt?
trams.
silos
CITAT (herkules @ 29-08-2009, 14:30) *
jag säger som jag sagt förut, bryr mig inte ett skvatt om vem reserv var/är, han(?) skrev kul och det var fart på forumet då. utan reklam wink.gif
skrattet kanske fastnar i halsen på de som blev "lurade" (om de nu blev det) men så himla mycket kan man väl ändå inte investera i en okänd människa som skriver på ett forum så det smakar galla i truten flera år efteråt?
trams.

Jag håller med dig!!!
herkules
CITAT (Grå @ 28-08-2009, 18:21) *
... och egentligen handlar det bara om att alla forumister som kallas "Grå" borde stängas av, för att de känns som en liten böld i röven oavsett vad de skriver. Men det vågar inte du skriva rakt ut Gita, trots din sällsynta rättframhet, så därför lindar du in det i en halv roman på ditt alldeles egna karaktäristiska lilla skitvis. Ha en trevlig fredagkväll.

Red. typos

vad är ditt problem?
pejori
CITAT (herkules @ 29-08-2009, 14:30) *
trams.

Hur vet du, hur mycket någon eller några "investerade" i mäniskan? confused.gif
Försök åtminstånde förstå, att flera personer verkligen "investerade" en hel del om sitt liv, till en person som utgav sig för att vara någon den inte var.
herkules
CITAT (pejori @ 28-08-2009, 23:42) *
Nä. För vissa är det ingen idé att ens försöka. dunno.gif
Saknas inlevelseförmågan, kan man inte göra något åt saken.
Dom får väl tycka att "vi som var inblandade" är långsinta o.s.v. men det får "vi" bjuda på.

jag saknar inte inlevelseförmåga men tycker ändå att någon gång måste man släppa saker och ting - detta är inte reserv eller pia l's problem längre utan faktiskt de som ältar det hela tiden. vad gör det om pia l kryper till korset och talar om att hon hittade på reserv, känns det bättre då? på vilket sätt? släpper de som blev lurade saken då? de är ju liksom ändå lurade.
dessutom - de som ältar är oftast inte de som var närmare bekant med reserv/pia utan de som bara var med litegranna. eller inte alls.

edit: la till två meningar
Magdis
CITAT (herkules @ 29-08-2009, 15:05) *
jag saknar inte inlevelseförmåga men tycker ändå att någon gång måste man släppa saker och ting - detta är inte reserv eller pia l's problem längre utan faktiskt de som ältar det hela tiden. vad gör det om pia l kryper till korset och talar om att hon hittade på reserv, känns det bättre då? på vilket sätt? släpper de som blev lurade saken då? de är ju liksom ändå lurade.

Det handlar inte om att vi inte kan släppa saker och ting, det handlar om att Reserv drogs upp i den här tråden och folk krävde förklaringar. Jag hade släppt detta för länge sen.
pejori

Kruxet med ältandet är, att det alltid är personer som inte hade "investerat" speciellt mycket i reserv, som drar upp frågan hela tiden, med orden "jag var inte inblandad men vill veta"
Dom inblandade tillåts därmed inte att lägga saken bakom sig och gå vidare.
Nu är dom flesta korten på bordet, så nu kanske det går att avsluta det.

Jag för min egen del, har lagt det bakom mig och gått vidare.
Nu kan man bara hoppas att det inte kommer upp igen och om det görr det, att dom inblandade inte hugger på den kroken.

Ha en bra helg herkules.
AnitaO
CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 21:59) *
Hej allihopa!
Här är jag fastän jag aldrig mer skulle logga in på detta forum.... jo jag lever än ... men jag gav upp pga ett par otäcka stalkers.
Fick mail ikväll där det berättades om denna tråd och jag ser att det jag skrev om och fick sååå mycket skit för , för ett par år sedan, och ingen stod upp för mig utan alla gömde sig ... är de som nu trätt fram.
En som jag spec kommer ihåg som kallade mig lögnare, kärring mm, var AnitaO
Finns hon här nu och kan hon ge mig en ursäkt.
Likaså tycker jag att alla ni som tyckte jag var "duktig" som släppte bomben ang Pias bluff ... men som inte vågade ge er tillkänna ...ni borde iaf ge mig lite credit ... det var ju du/ni som tipsade mig och gav mig all fakta.
Tilläggas kan att jag lååång tid innan bluffen uppdagades, hade varnat några medlemmar för att öht ha någon privat kontakt med "reserv" för jag trodde inte att han fanns på riktigt.

/netha

Nej, normalt sett finns jag inte här. Men jag fick lov att komma på besök.
Varför skulle jag be dig om ursäkt? Vem har du bett om ursäkt?

Oavsett vad som har hänt, har ingen rätt att hänga ut någon annan på nätet vilket bl.a. du har gjort när det gäller Pia/Reserv/Copycat o.s.v.

Att du fortfarande sitter och ältar detta på nätet säger mer om dig än det säger om Pia.

Det må vara som det vill, kul hade vi i alla fall nicket "Reserv" och jag. Många glada skratt på min ära!
pejori
dessutom - de som ältar är oftast inte de som var närmare bekant med reserv/pia utan de som bara var med litegranna. eller inte alls.

edit: la till två meningar

Tror nästan att du såg vad jag skrev, när du la till två meningar. giggle.gif giggle.gif
silos
CITAT (silos @ 29-08-2009, 14:39) *
Jag håller med dig!!!

Vad jag menar är:att det är ingen mening att hänga läpp eller vara förbannad för någonting som har hänt! På det viset förstör man endast sitt eget liv och livet ÄR alldeles för dyrbar för att vara förbannad!

CITAT (AnitaO @ 29-08-2009, 15:13) *
Nej, normalt sett finns jag inte här. Men jag fick lov att komma på besök.
Varför skulle jag be dig om ursäkt? Vem har du bett om ursäkt?

Oavsett vad som har hänt, har ingen rätt att hänga ut någon annan på nätet vilket bl.a. du har gjort när det gäller Pia/Reserv/Copycat o.s.v.

Att du fortfarande sitter och ältar detta på nätet säger mer om dig än det säger om Pia.

Det må vara som det vill, kul hade vi i alla fall nicket "Reserv" och jag. Många glada skratt på min ära!

HA HA HAAAAA;självklart var du tvungen att komma på besök,"djungeltelegrafen" är snabb!!! rotfl.gif
*Stintan*
Under den här trådens levnad så har det iallafall kommit tillbaka fler än det är som lämnat forumet.

Personligen tycker jag det känns bra när gamla odlaiter, som av en eller annan orsak hållit sig härifrån, kommer tillbaka och lämnar ett tassavtryck. happy.gif
caprifol
OT - men är det verkligen du Netha - min "kirunafrände" - som kommit tillbaka? (Man blir ju alldeles snurrig, virrig av denna tråd och vet inte vad som är sant och osant). Jag vill i alla fall säga att jag saknat dina lägesrapporter från min gamla hemstad! För 3-4 veckor sedan klättrade jag upp till det bygge som ska bli ett av landets mest spektakulära hotell. Du vet ju var. Spanade ut över sta'n och fjällvärlden och tänkte faktiskt på dig. Hoppades att det inte var din sjukdom som hindrat dig från att skriva i odla!
caprifol
Farbror Blå
Jag tycker det är skojigt att sällanskrivarna präntar ner några rader som livstecken till oss andra=)

Å ni som bara vill gräla, hoppa å skit får ni randiga ben!
Magdis

CITAT
Kruxet med ältandet är, att det alltid är personer som inte hade "investerat" speciellt mycket i reserv, som drar upp frågan hela tiden, med orden "jag var inte inblandad men vill veta"
Dom inblandade tillåts därmed inte att lägga saken bakom sig och gå vidare.

EXAKT så känner jag också, jag kände mig tvungen att ha berättat om detta och nu när vi till slut har gjort det så säger folk men släpp detta nu för faen, sluta älta! m.m. Trist!
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 29-08-2009, 17:05) *
Jag tycker det är skojigt att sällanskrivarna präntar ner några rader som livstecken till oss andra=)

Å ni som bara vill gräla, hoppa å skit får ni randiga ben!

Sådana här kommentarer gör inte saken bättre.
Jag antar att du hoppar ofta så du vet vad du pratar om.
Här är det ingen som grälar, så vad du läser in i andras ord, får stå för dej.
Myosotis
CITAT (Magdis @ 29-08-2009, 17:09) *
...kände mig tvungen att ha berättat om detta och nu när vi till slut har gjort det så säger folk men släpp detta nu för faen, sluta älta!

Jag tycker det är jättebra att ni har berättat. Inte för att det egentligen angår mig, men nu äntligen förstår jag misstänksamheten man känner här på odla. Hoppas att ni som drabbades blev lite hjälpta av att prata öppet om det, det kan ju kännas bra ibland.
Att, som vissa har gjort, skratta åt de drabbade för att man själv aldrig har råkat ut för något liknande är inte så värst intelligent och dessutom förmodligen väldigt sårande, varför gör ni så?
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 29-08-2009, 17:39) *
Att, som vissa har gjort, skratta åt de drabbade för att man själv aldrig har råkat ut för något liknande är inte så värst intelligent och dessutom förmodligen väldigt sårande, varför gör ni så?

Vem är det som skrattar, hoppas inte du menar mig? För det gör jag inte, och jag är på inget vis ute efter att såra någon. Allt jag skrivit är att jag tycker man skall släppa den här saken och gå vidare. Jag har träffat på en och annan mytoman i verkliga livet, och att försöka tvinga dom till att be om ursäkt är sällan speciellt konstruktivt. Alla har vi våra fel och brister, och om någon är mytoman så låt denne vara det då, sådant är inte lätt att ändra på. Bara kom ihåg att ta denne personens uttalanden med en nypa salt i framtiden, och låt saken bero.
Farmor
Sällan eller aldrig deltar jag i trådar av det här slaget, men

jag vill tacka för att bladet äntligen har tagits från munnarna och vi som undrat över Reserv nu har fått veta att han inte var på riktigt och

så vill jag tala om att på den tiden det begav sig så gav han, Pejori, Magdis osv. mig en himla massa skratt. Jag hade det lite jobbigt med allvarlig sjukdom både hos mig själv och närstående då och skratten ni gav mig var jag väldans tacksam för. Det var många tårar som rann i ansiktet på mig och dom var verkligen inte av sorg.

För egen del väljer jag att komma ihåg det roliga eftersom jag aldrig deltog utan bara läste och skrattade. Men jag förstår så innerligt väl hur sårade ni blev som var "engagerade" i Reserv.
Grå
CITAT (herkules @ 29-08-2009, 14:49) *
vad är ditt problem?

Inget för tillfället, men jag förstår på din fåniga fråga att du har många? crazy.gif
Magdis
CITAT (Farmor @ 29-08-2009, 18:09) *

jag vill tacka för att bladet äntligen har tagits från munnarna och vi som undrat över Reserv nu har fått veta att han inte var på riktigt och

så vill jag tala om att på den tiden det begav sig så gav han, Pejori, Magdis osv. mig en himla massa skratt. Jag hade det lite jobbigt med allvarlig sjukdom både hos mig själv och närstående då och skratten ni gav mig var jag väldans tacksam för. Det var många tårar som rann i ansiktet på mig och dom var verkligen inte av sorg.

För egen del väljer jag att komma ihåg det roliga eftersom jag aldrig deltog utan bara läste och skrattade. Men jag förstår så innerligt väl hur sårade ni blev som var "engagerade" i Reserv.

Trevligt att höra att vi kunde glädja någon på den tiden, jag hade också oerhört trevligt då. Det är därför det är så absurt att jag skulle ljuga ihop en historia om att "han" inte finns. Jag inbillade mig in i det sista att han fanns, trots att jag redan från början fattade att det inte kunde vara sant. Om han verkligen fanns så skulle han ha lyft luren och ringt till mig eller nån av de andra nära vid det här laget. Alla var tillsagda att det gick bra att sms:a men ABSOLUT inte ringa!!!
*Stintan*
CITAT (Magdis @ 29-08-2009, 17:09) *
EXAKT så känner jag också, jag kände mig tvungen att ha berättat om detta och nu när vi till slut har gjort det så säger folk men släpp detta nu för faen, sluta älta! m.m. Trist!

Och det var jättebra att du gjorde! smiley_small_hug.gif Dom som klagar på att det ältas har inte fattat någonting utan beter sig bara dumt.
Alba
CITAT (Myosotis @ 29-08-2009, 17:39) *
Jag tycker det är jättebra att ni har berättat. Inte för att det egentligen angår mig, men nu äntligen förstår jag misstänksamheten man känner här på odla. Hoppas att ni som drabbades blev lite hjälpta av att prata öppet om det, det kan ju kännas bra ibland.

Så fina ord Myosotis smiley_small_hug.gif
Om det nu är fler än du som känt av misstänksamhet och nu fått ett svar.....ja då var det inte förgäves att dra upp detta igen.

Jag vill också ge en ros och en stor kram till er som orkade berätta.
andersen
CITAT (Farmor @ 29-08-2009, 18:09) *

En massa skratt var det sista han var för mej... glömmer inte tramstrådarna om gungor mm, en översittare och mobbare var han/hon i mina ögon som var duktig på att skriva och göra narr av andra.
Motti
Jag har i alla fall uppträtt ärligt hela tiden här på odla !men som sakt här kan ju Zeke varg gömma sig i rödluvans beklädnad,men man kan ju inte gå in här och vara misstänksam och lömsk mot alla man kan heller aldrig lämna ut sig helt kompiskram.gif En del här verkar ju ha väldigt lätt för att utrycka sig och få oss att känna trygghet och gemenskap.En del har svårare att utrycka sig verbalt eller textmässigt men har ändå något att säga oss . wub.gif Jag har ju ett liv utanför odla och är ju inte fullständigt beroende av vad andra tycker och tänker om mig flirting.gif Jag bara försöker vara artig och trevlig och lära mig om att odla osv!Sen finns det alltid rötägg på alla Forum som försöker sabba för andra och ställa till oreda och annan skit.Generelt tycker jag det finns många trevliga människor här och många med humor vilket jag uppskattar rotfl.gif

Motti kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon