|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Lady Hamilton
28-08-2009, 21:06
Ja jag kan nu ge dig Credit men du skall även få en STOR  Det stämmer det du skriver Tyvärr kan vi ju inte verifera för de som är nya för tråden togs bort
ängsvädd
28-08-2009, 21:10
Å vad roligt att du är tillbaka netha
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 21:49)  Vad är det för fakta du är ute efter? IP-nummer? En undertecknad bekännelse? Det är inte heller frågan om att döma någon, bara att inse att vi har en trollartad mytoman på forumet. Nu är hon borta men dyker säkert upp igen, som hon gjort i åratal. Som du kan se på på min information har jag varit med på forumet från början och på forumet innan det. Jag har inget medlemsnummer, det är ett inventarienummer. Jag kommer ihåg allt bråk med copycat 1-3 m.fl., "posse" är starkt misstänkt också. Ok, inte alla detaljer men att det varit bråk runt Pia sen hon dök upp här, i mer eller mindre grad. Posse, kan det vara samma person som låg bakom Reserv? Det här är ju helt sanslöst. Just sign. Posse ger mig kalla kårar och väcker obehagliga minnnen. På den tiden var jag dum eller naiv nog att använda mitt riktiga för och efternamn som signatur (iofs ett inte särskilt ovanligt namn, finns omkring 20 st med samma namn i Sverige.) Hur som helst , någon som sade sig vare Odlaforumist började skicka först konstiga sedan ganska hotfulla mail till både mig, min man och våra barn. Av någon anledning, jag har inga bevis, fick jag för mig att avsändaren var Posse, kanske var det språket och sättet att uttrycka sig. Mailen var så pass obehagliga att vi väl borde polisanmält, men vi bara raderade allt och efter en ganska kort tid upphörde de att komma. Och jag lärde mig att man nog bör försöka vara så anonym som möjligt på nätet. Gita
Hej igen
28-08-2009, 21:19
Men varför höll ni tyst, alla ni som hade fakta som ni delgav mig? Varför lät ni mig klä skott för allt?
Varför ställde ni inte ens upp när ni såg de grövsta angreppen på mig, där jag kallades för än det ena och andra och än värre? Jag tycker faktiskt att ni är en bunt fegisar som ser mer till det egna än att ställa upp för andra.
CITAT (Gita @ 28-08-2009, 22:16)  Posse, kan det vara samma person som låg bakom Reserv? Det här är ju helt sanslöst. Just sign. Posse ger mig kalla kårar och väcker obehagliga minnnen. På den tiden var jag dum eller naiv nog att använda mitt riktiga för och efternamn som signatur (iofs ett inte särskilt ovanligt namn, finns omkring 20 st med samma namn i Sverige.) Hur som helst , någon som sade sig vare Odlaforumist började skicka först konstiga sedan ganska hotfulla mail till både mig, min man och våra barn. Av någon anledning, jag har inga bevis, fick jag för mig att avsändaren var Posse, kanske var det språket och sättet att uttrycka sig. Mailen var så pass obehagliga att vi väl borde polisanmält, men vi bara raderade allt och efter en ganska kort tid upphörde de att komma. Och jag lärde mig att man nog bör försöka vara så anonym som möjligt på nätet. Gita huvva... Fler här har råkat ut för liknande. Ett av skälen till att jag varit försiktig med min riktiga identitet, vilket jag fått på pälsen för förut.
Gossen Ruda
28-08-2009, 21:20
Hej igen, Hej igen. Roligt att höra av dig. Jag trodde nog allt på dig, jag var själv tveksam mot reserven ett tag innan bluffen kom fram. Beträffande AnitaO så har hon inte varit här på ett bra tag, bytte hon inte nick till AnitaG förresten? Eller var det tvärtom?
Hej igen
28-08-2009, 21:21
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 22:20)  Hej igen, Hej igen. Roligt att höra av dig. Jag trodde nog allt på dig, jag var själv tveksam mot reserven ett tag innan bluffen kom fram. Beträffande AnitaO så har hon inte varit här på ett bra tag, bytte hon inte nick till AnitaG förresten? Eller var det tvärtom? Tack Gossen! Dig har man alltid kunnat lita på
Red Top
28-08-2009, 21:22
Är ni säkra på att det är Netha som kommit tillbaka.
Se där...!  Undrar vad Ingemar och Göran säger om att en medlem som tydligen kämpat sej till att bli borttagen plötsligt dyker upp igen.
*Stintan*
28-08-2009, 21:26
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 21:49)  Vad är det för fakta du är ute efter? IP-nummer? En undertecknad bekännelse? Det är inte heller frågan om att döma någon, bara att inse att vi har en trollartad mytoman på forumet. Nu är hon borta men dyker säkert upp igen, som hon gjort i åratal. Som du kan se på på min information har jag varit med på forumet från början och på forumet innan det. Jag har inget medlemsnummer, det är ett inventarienummer. Jag kommer ihåg allt bråk med copycat 1-3 m.fl., "posse" är starkt misstänkt också. Ok, inte alla detaljer men att det varit bråk runt Pia sen hon dök upp här, i mer eller mindre grad. Men snälla rara Gossen Ruda du missförstod mitt inlägg totalt. Läs det en gång till och försök samtidigt tyda det på ett annat sätt än du gjorde när du först läste det. Jag vet och känner till allt det där du skriver, så ta inte i så du spricker. Läste i forumet låååångt innan jag blev medlem. De fakta som i den här tråden lagts fram av Magdis, Lady Hamilton, Gillan t.ex. är fakta som aldrig tidigare framkommit och därför har jag inte haft tillgång till detta som dom berättar. Att du då går i taket för att jag förhållit mig neutral kan jag inte göra något åt det får stå för dig. Nu läggs ju fram fakta som gör att även vi som inte vetat vad som förekommit i personliga kontakter utanför forumet har en möjlighet att förstå bättre varför så man kännt sig så lurad. Detta är vad jag menade. Jag tar gärna tillbaka ordet döma.
Hej igen
28-08-2009, 21:27
Berith ..jag har inte alls kämpat för att få mitt medlemsskap borttaget, jag skickade bara ett mejl och så var det fixat.
Red Top .. jepp, det är jag som fortfarande orkar andas och som skriver här ... du ska inte behöva tvivla :-)
CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 22:27)  Berith ..jag har inte alls kämpat för att få mitt medlemsskap borttaget, jag skickade bara ett mejl och så var det fixat. Oj då, det som varit så svårt i alla år med förklaringen att det ställer till det i trådarna.
Hej igen
28-08-2009, 21:35
CITAT (Berith @ 28-08-2009, 22:33)  Oj då, det som varit så svårt i alla år med förklaringen att det ställer till det i trådarna.  Tror säkert att du vet att sedan nya forumet öppnades så kan man avsluta/ byta anvnick
Huggorm
28-08-2009, 21:40
Personligen tycker jag inte historian om Reserv är så mycket att bråka om längre. På alla andra forum skulle det ha glömts bort och slutat ältats för åratal sedan. Problemet tror jag är att medlemmarna på detta forum inte är lika vana vid internet och diskussionsforum som de på dom flesta andra forum där jag är aktiv. För internet och verkligheten är två skilda världar, och det som skrivs här skall inte tas på samma allvar som verkligheten. Internet flödar över av uppdiktade personer, människor som skapat en fiktiv personlighet av olika anledningar. Och eftersom det inte är lika lätt att avslöja som i verkliga livet bör man ta allting här med en klackspark. Man kan inte hålla på och reta upp sig på det som skrivs på nätet, för då kommer man aldrig att få något lugn. Glöm saken och gå vidare.
Amaryllis
28-08-2009, 21:41
Hej igen Netha, du känner inte mig o jag inte dig, men skulle va kul om du var medlem i forumet igen med namnet Netha. Vad bra att jag startade denna tråd, ellerhur?
*Stintan*
28-08-2009, 21:42
Kul att se dig Netha Kul också att se att forumister inte bara försvinner utan även kommer tillbaka.
Red Top
28-08-2009, 21:42
CITAT (Huggorm @ 28-08-2009, 22:40)  Personligen tycker jag inte historian om Reserv är så mycket att bråka om längre. På alla andra forum skulle det ha glömts bort och slutat ältats för åratal sedan. Problemet tror jag är att medlemmarna på detta forum inte är lika vana vid internet och diskussionsforum som de på dom flesta andra forum där jag är aktiv. För internet och verkligheten är två skilda världar, och det som skrivs här skall inte tas på samma allvar som verkligheten. Internet flödar över av uppdiktade personer, människor som skapat en fiktiv personlighet av olika anledningar. Och eftersom det inte är lika lätt att avslöja som i verkliga livet bör man ta allting här med en klackspark. Man kan inte hålla på och reta upp sig på det som skrivs på nätet, för då kommer man aldrig att få något lugn. Glöm saken och gå vidare. Har du läst hela tråden??????
CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 22:35)  Tror säkert att du vet att sedan nya forumet öppnades så kan man avsluta/ byta anvnick Fast jag tror ju inte att det är för att medlemmar ska hoppa ut och in lite hursomhelst. Eller hur? Det är ju precis sånt vi diskuterar här nu, att det byts nick hit och dit, och jag har iaf fått uppfattningen att det inte är populärt bland övriga medlemmar heller... En annan sak om man ändrar i sitt nick, stavning tex, men att be om att bli raderad och sen regga sej igen är väl inte samma sak.
Huggorm
28-08-2009, 21:45
CITAT (Red Top @ 28-08-2009, 22:42)  Har du läst hela tråden?????? Ja. Och jag tycker synd om dom som inte kan släppa saken och gå vidare. Har dom inget viktigare i sina liv att ägna energin åt än att älta detta?
Irene_L
28-08-2009, 21:46
CITAT (Red Top @ 28-08-2009, 22:42)  Har du läst hela tråden?????? Ja det undrar jag också?????
*Stintan*
28-08-2009, 21:46
CITAT (Berith @ 28-08-2009, 22:43)  Fast jag tror ju inte att det är för att medlemmar ska hoppa ut och in lite hursomhelst. Eller hur? Det är ju precis sånt vi diskuterar här nu, att det byts nick hit och dit, och jag har iaf fått uppfattningen att det inte är populärt bland övriga medlemmar heller... En annan sak om man ändrar i sitt nick, stavning tex, men att be om att bli raderad och sen regga sej igen är väl inte samma sak. Äsch trams!
CITAT (Berith @ 28-08-2009, 22:43)  Fast jag tror ju inte att det är för att medlemmar ska hoppa ut och in lite hursomhelst. Eller hur? Det är ju precis sånt vi diskuterar här nu, att det byts nick hit och dit, och jag har iaf fått uppfattningen att det inte är populärt bland övriga medlemmar heller... En annan sak om man ändrar i sitt nick, stavning tex, men att be om att bli raderad och sen regga sej igen är väl inte samma sak. Här håller jag inte med dig. Människor som reggar om sig och talar om vilken nick de tidigare haft är ok, alla kan ju ångra sig eller (som i nethas fall) komma på något som de tycker är så pass viktigt att de gör sig besväret att regga om sig. Att hitta på och ha flera nick och till och med argumenterar med sig själv är förkastligt och en helt annan sak.
Hej
Byta nick ? Varför det ? Jag är Tepa, alltid varit och kommer alltid att vara.
Netha, jag har hört talas om dig, men vet inte när du var aktiv här. Själv har jag varit med knappt två år. Det var visst en tråd där någon saknade gamla odlaiter, vart har dom tagit vägen...
Vi kanske ska öppna en ny tråd, "Forumister återkommer", hi hi
Tepa
Hej
Netha, jag har hört talas om dig, men vet inte när du var aktiv här. Själv har jag varit med knappt två år. Det var visst en tråd där någon saknade gamla odlaiter, vart har dom tagit vägen...
Tepa
CITAT (tepa @ 28-08-2009, 22:51)  Hej
Tepa Jag har bytt nick av en speciell orsak och det står jag för. Många andra har gjort det, om man tex haft sitt riktiga namn och känt sig utlämnad till exempel.
Farbror Blå
28-08-2009, 21:57
Å vart tog egentligen Diabolique vägen?
Först och främst vill jag säga att jag är riktigt glad att se dej igen. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag i princis dödförklarade dej när du försvann. CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 21:59)  Hej allihopa! Här är jag fastän jag aldrig mer skulle logga in på detta forum.... jo jag lever än ... men jag gav upp pga ett par otäcka stalkers. Fick mail ikväll där det berättades om denna tråd och jag ser att det jag skrev om och fick sååå mycket skit för , för ett par år sedan, och ingen stod upp för mig utan alla gömde sig ... är de som nu trätt fram. En som jag spec kommer ihåg som kallade mig lögnare, kärring mm, var AnitaO Finns hon här nu och kan hon ge mig en ursäkt. Likaså tycker jag att alla ni som tyckte jag var "duktig" som släppte bomben ang Pias bluff ... men som inte vågade ge er tillkänna ...ni borde iaf ge mig lite credit ... det var ju du/ni som tipsade mig och gav mig all fakta. Tilläggas kan att jag lååång tid innan bluffen uppdagades, hade varnat några medlemmar för att öht ha någon privat kontakt med "reserv" för jag trodde inte att han fanns på riktigt. Nu kan vi utvekla lite det som hände. Att du fick stå med hundhuvudet då, tror jag till stor del beror på både sårade känslor och en förlamande fasa över att man blev så grundlurad. Alla vet, att när det hettar till, så får man "smäll på fingrarna" av ledningen och andra medlemmar nästan halshugger en, om man vågar lämna ut en annan medlem i en tråd. Jag vet att du fick stå med hundhuvudet, och att några försökte, men ledningen valde att radera tråden innan allt var utrett. Denna historien har legat och pyrt i snart tre år, och äntligen kommer sanningen fram. Fortfarande, trots alla "bevis" så hävdar en del, att reserv finns och att det inte är hans "alter ego" som ljuger. Det är tyvärr så, att man vill inte tro att man blivit så grundlurad, men när personers namn växlas ihop i bilder och brev, när "händelser i livet" plötsligt dyker upp i den andra personens liv, ja då får man inse att det tyvärr är så. Det finns en uppsjö med mera "bevis" i fallet. Jag har efter den minnesbetan och jag lovar att den var rejäl, insett att jag bara vågar lita på odlamedlemmar jag mött IRL, samt Gillan, Biggan, Ladyn, Dej, Betty och Magdis. Sedan finns det en del som jag börjar lita lite mera på, men jag kommer aldrig mera att släppa någon jag inte känner IRL inpå livet, undantag ovan nämnda personer.
Amaryllis
28-08-2009, 22:10
Någon annan trevlig odlait som är försvunnen är Rapchic. Visst skulle det vara kul om man kunde försöka hämta tillbaka dom
CITAT (Huggorm @ 28-08-2009, 22:40)  Personligen tycker jag inte historian om Reserv är så mycket att bråka om längre. På alla andra forum skulle det ha glömts bort och slutat ältats för åratal sedan. Problemet tror jag är att medlemmarna på detta forum inte är lika vana vid internet och diskussionsforum som de på dom flesta andra forum där jag är aktiv. För internet och verkligheten är två skilda världar, och det som skrivs här skall inte tas på samma allvar som verkligheten. Internet flödar över av uppdiktade personer, människor som skapat en fiktiv personlighet av olika anledningar. Och eftersom det inte är lika lätt att avslöja som i verkliga livet bör man ta allting här med en klackspark. Man kan inte hålla på och reta upp sig på det som skrivs på nätet, för då kommer man aldrig att få något lugn. Glöm saken och gå vidare. I princip håller jag med dig, det är naivt att tro att alla är vad dom säger sig vara och själv är jag (vis av erfarenhet)j numera noga med att inte blanda de två världarna, mitt verkliga liv och cybervärlden, Samtidigt förstår jag dem som tog illa vid sig när hela gick för långt och den fejkade internetvärlden gjorde intrång i i den egna privata sfären. Gita
Lady Hamilton
28-08-2009, 22:16
CITAT (Hej igen @ 28-08-2009, 22:19)  Men varför höll ni tyst, alla ni som hade fakta som ni delgav mig? Varför lät ni mig klä skott för allt?
Varför ställde ni inte ens upp när ni såg de grövsta angreppen på mig, där jag kallades för än det ena och andra och än värre? Jag tycker faktiskt att ni är en bunt fegisar som ser mer till det egna än att ställa upp för andra. Nu är ju detta ett par år sedan men som jag minns så skrev jag tydligt i ett PM att jag inte skulle deltaga i någon tråd om du la ut denna information. Jag var ff i chocktillstånd och allt var mer eller mindre helt upp o ner vänt. Betänk att jag hade umgåtts flitigt med denna person i ca 1½ år som sedan visade sig var en helt annan person än den som jag lärt känna. Pusselbit efter pusselbit föll på plats Jag var helt enkelt inte redo. Jag vet att du blev väldigt besviken på mig men som det var då kunde jag helt enkelt inte skriva och berätta allt var allt för färskt.
CITAT (Huggorm @ 28-08-2009, 22:40)  Personligen tycker jag inte historian om Reserv är så mycket att bråka om längre. På alla andra forum skulle det ha glömts bort och slutat ältats för åratal sedan. Problemet tror jag är att medlemmarna på detta forum inte är lika vana vid internet och diskussionsforum som de på dom flesta andra forum där jag är aktiv. För internet och verkligheten är två skilda världar, och det som skrivs här skall inte tas på samma allvar som verkligheten. Internet flödar över av uppdiktade personer, människor som skapat en fiktiv personlighet av olika anledningar. Och eftersom det inte är lika lätt att avslöja som i verkliga livet bör man ta allting här med en klackspark. Man kan inte hålla på och reta upp sig på det som skrivs på nätet, för då kommer man aldrig att få något lugn. Glöm saken och gå vidare. Håller med dej om att det inte är nått att bråka om, men....När historien inte får redas ut, kommer den att ligga och pyra, tills "sanningen" har kommit fram. Då först kan alla inblandade lägga historien bakom sig och gå vidare. Så förhoppningsvis får tråden vara kvar, för raderas den, kommer historien att upprepas, igen och igen.
CITAT (Farbror Blå @ 28-08-2009, 22:57)  Å vart tog egentligen Diabolique vägen? På forumet just nu
CITAT (Amaryllis @ 28-08-2009, 23:10)  Någon annan trevlig odlait som är försvunnen är Rapchic. Visst skulle det vara kul om man kunde försöka hämta tillbaka dom  Rapchic dyker upp ibland när hon mår bra och orkar. hon var inloggad i juli, så hon finns kvar.
CITAT (Cathis @ 28-08-2009, 23:20)  På forumet just nu  edit
CITAT (Huggorm @ 28-08-2009, 22:45)  Ja. Och jag tycker synd om dom som inte kan släppa saken och gå vidare. Har dom inget viktigare i sina liv att ägna energin åt än att älta detta? Du har inte förstått ett endast dugg!
CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 23:36)  Du har inte förstått ett endast dugg! Nä. För vissa är det ingen idé att ens försöka. Saknas inlevelseförmågan, kan man inte göra något åt saken. Dom får väl tycka att "vi som var inblandade" är långsinta o.s.v. men det får "vi" bjuda på.
CITAT (pejori @ 28-08-2009, 23:04)  Först och främst vill jag säga att jag är riktigt glad att se dej igen. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag i princis dödförklarade dej när du försvann. Nu kan vi utvekla lite det som hände. Att du fick stå med hundhuvudet då, tror jag till stor del beror på både sårade känslor och en förlamande fasa över att man blev så grundlurad. Alla vet, att när det hettar till, så får man "smäll på fingrarna" av ledningen och andra medlemmar nästan halshugger en, om man vågar lämna ut en annan medlem i en tråd. Jag vet att du fick stå med hundhuvudet, och att några försökte, men ledningen valde att radera tråden innan allt var utrett. Denna historien har legat och pyrt i snart tre år, och äntligen kommer sanningen fram. Fortfarande, trots alla "bevis" så hävdar en del, att reserv finns och att det inte är hans "alter ego" som ljuger. Det är tyvärr så, att man vill inte tro att man blivit så grundlurad, men när personers namn växlas ihop i bilder och brev, när "händelser i livet" plötsligt dyker upp i den andra personens liv, ja då får man inse att det tyvärr är så. Det finns en uppsjö med mera "bevis" i fallet. Jag har efter den minnesbetan och jag lovar att den var rejäl, insett att jag bara vågar lita på odlamedlemmar jag mött IRL, samt Gillan, Biggan, Ladyn Dej Betty och Magdis. Sedan finns det en del som jag börjar lita lite mera på, men jag kommer aldrig mera att släppa någon jag inte känner IRL inpå livet, undantag ovan nämnda personer.
*Stintan*
28-08-2009, 23:18
Jag är tacksam för att jag inte var mer involverad än jag var,
Diabolique
28-08-2009, 23:41
CITAT (Farbror Blå @ 28-08-2009, 22:57)  Å vart tog egentligen Diabolique vägen? Åh... Kära Farbror Blå! Jag fick faktiskt tårar i ögonen när jag läste detta... Så du har inte glömt mig i alla fall! Har du inte märkt att jag börjat titta in här ibland? De senaste dagarna har jag till och med skrivit några inlägg. Nu (när jag läst hela denna tråd) inser jag både varför jag inte orkat vara aktiv på länge, och varför jag en gång var det... Kommer inte hinna hålla mig uppdaterad om allt. Kollar mest in när jag vill ha hjälp eller ta reda på saker om växter. Det sociala surfandet har jag flyttat till Facebook, och där har jag ganska fullt upp med nästan alla mina vänner från verkligheten. Alla gamla bekanta här får gärna skicka PM om ni vill hålla kontakt där! Angående Reserv:Även om "identiteten" bara fanns på forumet (och inte rent fysiskt), så fanns han ju faktiskt!Jag minns att jag störde mig en del på vederbörande, men minns faktiskt ingen diskussion. I andra forum på nätet har jag NÄRA vänner som är anonyma. Jag kan naturligtvis inte veta om de verkligen har det kön eller den ålder de uppger, men för mig spelar det ingen roll. Vi har en form av vänskapsrelation ändå. Bland annat har jag en enda "stalker" som jag faktiskt tycker mycket om. Han har följt mig i många år och bryr sig verkligen om mig. Han anförtror sig också saker som han inte skulle vågat skriva om han skulle vara öppen med sin identitet. Jag förstår att ni som träffat personen bakom Reserv känner er lurade, och att ni inte kan ta vänskapen på allvar. Men... Jag jobbar idag med psykiskt sjuka, och kan intyga att det finns många tänkbara förklaringar till en människas önskan att ha massa olika smeknamn, och ge uttryck för olika personligheter på internet... (Inte bara psykisk sjukdom). De behöver för den sakens skull inte vara helt lögnaktiga. Även om Reserv snärjde in sig i lögner om sin livshistoria, så avslöjar era inlägg att både Reserv och den ursprungliga personen har funnits som en vän för en del av er. Det behöver inte vara- (och jag tror inte att det är) bara ett spel. Inte ens när personen iklädde sig rollen som Reserv. Faktum är att jag kan tänka mig att Reserv saknar er. HON kanske rent av behöver er, och hon kanske saknar att får vara "Reserv" igen. Visst är det hemskt att känna sig sviken, lurad och förd bakom ljuset av någon man anförtrott sig åt. Men, vi behöver inte utgå ifrån att personen som fått många att känna så, har gjort det med onda avsikter eller bara för sitt eget höga nöjes skull. Tänk er in scenariot att sanningen inte uppdagats, och att Reserv kunnat hålla sams med folk i forum. Hade han inte då fortfarande varit en internetvän till många? Och hade vi inte kunnat glädjas eller förargas åt hans inlägg på Odla precis som vi gör med många andra nu? I min internetvärld har många många kontakter varit anonyma och visat sig vara någon annan i slutändan. Och det har ofta funnits förklaringar, men sedan flera år känner jag inte att behöver förklaringarna. Ändå kan jag fortsätta att se dem som vänner. Orden kommer ändå från samma hjärna som jag gillar... Men jag förstår att det är extra känsligt och infekterat om man umgåtts med personen i verkligheten!
CITAT (Markus_H @ 28-08-2009, 16:32)  Kan bara tillägga ang Rahmat2 att han är INTE Reserv och han finns på riktigt. Jag hade mailkontakt med Rahmat när han blev avstängd och jag mobilnr och adress mm så jag ser inte honom som ett "troll".
Sen när vi ändå diskuterar folk som inte är här och går i svaromål så tycker jag att man borde släppa diskussionerna om den person som påstås vara bakom Reserv. Det verkar som om den utpekade personen då hade genomgått en kris i livet och inte var helt balanserad. Vet inte om h*n har lust att göra offentlig avbön här och fläka ut sitt privatliv och förklara allt när det verkar råda lynchningstämning på odla ibland när diskussionerna gått heta. exantamente presis som jag har tänkt !Hur känner sig denna mäniska i dag,kanske ganska taskig,och var har ni empatin någonstans  ,hur känner den MÄNNISKAN idag,tänk om det hadde varit din syster eller dotter ,du hadde säkert försvarat med näbbar och klor,Jag blir så arg när folk dömer och hänger ut.Vist jag förstår att folk känner sig bedragen, taskigt,Men jag säger bara men hur tror ni att hon mår efter det här  Bra eller!!Kanske bättre....
Farbror Blå
28-08-2009, 23:43
[quote name='Diabolique' date='29-08-2009, 00:41' post='1077291'] Åh... Kära Farbror Blå! Jag fick faktiskt tårar i ögonen när jag läste detta... Så du har inte glömt mig i alla fall! Har du inte märkt att jag börjat titta in här ibland? De senaste dagarna har jag till och med skrivit några inlägg. Hannam jag retas lite! Nog har jag sett dej smyga runt och när jag såg dej göra det ikväll skrev jag för att locka dej att skriva till oss andra=)
Diabolique
28-08-2009, 23:53
CITAT (Farbror Blå @ 29-08-2009, 00:43)  Hannam jag retas lite! Nog har jag sett dej smyga runt och när jag såg dej göra det ikväll skrev jag för att locka dej att skriva till oss andra=) Åh, vilket fult trick! Jag som verkligen trodde att du hade saknat mig... *snyft* ;P Förresten upptäckte jag något märkligt: JAG är gammal på forumet!  Har alltid föreställt mig att Farbror Blå har funnits här sedan tidens begynnelse... Men jag har alltså varit medlem längre?! Tydligen börjar man bli gammal! Förra helgen blev jag kallad för "tanten" av ett litet barn. Unga killar kontaktar mig för att de gillar "mogna kvinnor"... Vet inte om jag ska skratta eller gråta, så jag väljer att skratta lite försiktigt (så jag slipper få skrattrynkor).
Farbror Blå
28-08-2009, 23:56
CITAT (Diabolique @ 29-08-2009, 00:53)  Åh, vilket fult trick! Jag som verkligen trodde att du hade saknat mig... *snyft* ;P Förresten upptäckte jag något märkligt: JAG är gammal på forumet!  Har alltid föreställt mig att Farbror Blå har funnits här sedan tidens begynnelse... Men jag har alltså varit medlem längre?! Tydligen börjar man bli gammal! Förra helgen blev jag kallad för "tanten" av ett litet barn. Unga killar kontaktar mig för att de gillar "mogna kvinnor"... Vet inte om jag ska skratta eller gråta, så jag väljer att skratta lite försiktigt (så jag slipper få skrattrynkor).  haha, Hanna-dia, farbror Blå hade ett annat namn, mycket likt hans nuvarande, men han lackade ur ett tag när det var som värst här å i vredesmod sa han upp sej från forumet. Dagen efter visade det sej att man redan hade spärrat hans uppsagda namn så han fick börja om på ny kula helt enkelt. ooj såå gammal du blitt ha ha
Föresten så vill jag ge Markus H tusen rosor för du är så himmla bra jämt.
Diabolique
29-08-2009, 00:12
CITAT (Farbror Blå @ 29-08-2009, 00:56)  haha, Hanna-dia, farbror Blå hade ett annat namn, mycket likt hans nuvarande, men han lackade ur ett tag när det var som värst här å i vredesmod sa han upp sej från forumet. Dagen efter visade det sej att man redan hade spärrat hans uppsagda namn så han fick börja om på ny kula helt enkelt. ooj såå gammal du blitt ha ha Det förklarar saken! Man kan säga att du blev pånyttfödd på Odla då.  Sedan vande du dig nog vid hur folk beter sig i forum. Jag har svårt att tro att det verkligen var värre då... I den här tråden känner jag verkligen igen ditt sätt att vara. Någonstans hoppas jag att jag mognat själsligen genom åren. Genom mitt nya jobb (sedan två år) har jag nog utvecklat ett lite mer diplomatiskt förhållningssätt än tidigare. Jag har också lärt mig att inte ta saker personligt lika mycket. Tänk vad Odla har funnits med i många av våra liv! Jag kommer aldrig glömma när Flaxss kom ut som bög. Och hur han sedan hittade kärleken på Odla... Eller några av mina hysteriska nätter vid datorn när jag snöat in på någon debatt, eller blivit dumpad "för sista gången"...
Ja mig är väl ingen som hunnit sakna  jag har bara varit med lite över ett år !men jag har också märkt att en del trevliga personer försvunnit !tyvär !  men dey kan ju ha olika orsaker !datorn har kraschat eller så har man flyttat isär eller inte ha råd att ha datorn kvar skillt sig osv !ja det kan finnas många orsaker.det fanns ett tag många trädgårdskunniga här !blivande trädgårdsmästare osv som man fick himmla bra tips och råd av.det är verkligen synd om det är så att många lämnat Forumet  Personligen upplever jag inte att Forumet är segt,bara chatten det tar en himmla tid att komma in där
Diabolique
29-08-2009, 00:24
CITAT (Markus_H @ 28-08-2009, 16:32)  Sen när vi ändå diskuterar folk som inte är här och går i svaromål så tycker jag att man borde släppa diskussionerna om den person som påstås vara bakom Reserv. Det verkar som om den utpekade personen då hade genomgått en kris i livet och inte var helt balanserad. Vet inte om h*n har lust att göra offentlig avbön här och fläka ut sitt privatliv och förklara allt när det verkar råda lynchningstämning på odla ibland när diskussionerna gått heta. Mycket klokt! När jag kom till sidan 13 i denna tråd var jag tvungen att skriva ner att det var just sidan 13 du skrivit detta på, så jag skulle hitta tillbaka och citera dig... Först på sida 17 blev det min tur att lägga mig i, när jag läst hela tråden. Det är därför jag varit inloggad så länge utan att skriva. Det tar lite tid att läsa... Citerar dig igen med fet stil. "Det verkar som om den utpekade personen då hade genomgått en kris i livet och inte var helt balanserad. Vet inte om h*n har lust att göra offentlig avbön här och fläka ut sitt privatliv och förklara allt när det verkar råda lynchningstämning på odla ibland när diskussionerna gått heta."
Om man ska vara riktigt ärlig verkar det som att en klick här håller ihop och svarar på varandras inlägg och för oss nybörgare är det svårt att komma in i "gemenskapen "Ibland känns det som man blir ignorerad !kanske man ska läsa igenom "alla "inlägg och inte bara de vars inlägg och signatur man känner igen.Det handlar väl om att släppa in "alla "inte bara vissa man känner  Ja det är min observation
Piccante
29-08-2009, 05:14
CITAT (Diabolique @ 29-08-2009, 00:41)  Angående Reserv: Även om "identiteten" bara fanns på forumet (och inte rent fysiskt), så fanns han ju faktiskt! Jag minns att jag störde mig en del på vederbörande, men minns faktiskt ingen diskussion.
I andra forum på nätet har jag NÄRA vänner som är anonyma. Jag kan naturligtvis inte veta om de verkligen har det kön eller den ålder de uppger, men för mig spelar det ingen roll. Vi har en form av vänskapsrelation ändå. Bland annat har jag en enda "stalker" som jag faktiskt tycker mycket om. Han har följt mig i många år och bryr sig verkligen om mig. Han anförtror sig också saker som han inte skulle vågat skriva om han skulle vara öppen med sin identitet.
Jag förstår att ni som träffat personen bakom Reserv känner er lurade, och att ni inte kan ta vänskapen på allvar. Men... Jag jobbar idag med psykiskt sjuka, och kan intyga att det finns många tänkbara förklaringar till en människas önskan att ha massa olika smeknamn, och ge uttryck för olika personligheter på internet... (Inte bara psykisk sjukdom). De behöver för den sakens skull inte vara helt lögnaktiga. Även om Reserv snärjde in sig i lögner om sin livshistoria, så avslöjar era inlägg att både Reserv och den ursprungliga personen har funnits som en vän för en del av er. Det behöver inte vara- (och jag tror inte att det är) bara ett spel. Inte ens när personen iklädde sig rollen som Reserv.
Faktum är att jag kan tänka mig att Reserv saknar er. HON kanske rent av behöver er, och hon kanske saknar att får vara "Reserv" igen. Visst är det hemskt att känna sig sviken, lurad och förd bakom ljuset av någon man anförtrott sig åt. Men, vi behöver inte utgå ifrån att personen som fått många att känna så, har gjort det med onda avsikter eller bara för sitt eget höga nöjes skull.
Tänk er in scenariot att sanningen inte uppdagats, och att Reserv kunnat hålla sams med folk i forum. Hade han inte då fortfarande varit en internetvän till många? Och hade vi inte kunnat glädjas eller förargas åt hans inlägg på Odla precis som vi gör med många andra nu?
I min internetvärld har många många kontakter varit anonyma och visat sig vara någon annan i slutändan. Och det har ofta funnits förklaringar, men sedan flera år känner jag inte att behöver förklaringarna. Ändå kan jag fortsätta att se dem som vänner. Orden kommer ändå från samma hjärna som jag gillar...
Men jag förstår att det är extra känsligt och infekterat om man umgåtts med personen i verkligheten! Jag tror att en orsak till att många tog så illa vid sig av Reserv var just att h*n kunde vara så himla trevlig på nätet! Jag minns en tråd där Reserv skrev att han skulle åka bil hela natten från norrland till Stockholm för att hälsa på sonen som hade flyttat hemifrån och se till att han kom till rätta. Så schysst pappa tänkte jag som åker extra hela den vägen bara för att hälsa på inte för att sonen behövde hjälp med att flytta eller att det var något extra som hände just då utan Reserv ville bara kolla så att allt funkade för honom. Reserv skrev ofta väldigt empatiskt om andra, kanske var det därför som många blev extra besvikna för då var det ju inte äkta omtanke utan falsk inställsamhet för att snärja människor... Hade Reserv varit en genuin skitstövel i alla lägen så hade nog inte många brytt sig om en "troll". Kul att du är tillbaka på odla förresten!
Diabolique
29-08-2009, 06:20
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 01:29)  Om man ska vara riktigt ärlig verkar det som att en klick här håller ihop och svarar på varandras inlägg och för oss nybörgare är det svårt att komma in i "gemenskapen "Ibland känns det som man blir ignorerad !kanske man ska läsa igenom "alla "inlägg och inte bara de vars inlägg och signatur man känner igen.Det handlar väl om att släppa in "alla "inte bara vissa man känner  Ja det är min observation  Jag tog åt mig lite av detta, även om det kan ha varit riktat till någon annan (eller några andra). Men jag förstår hur du känner. En av mina nya trådar har typ 50 pers läst, men ingen svarat på... Fast jag är "gammal" här. Vill även här påpeka att allt inte behöver vara så som det ser ut i ens egna ögon. Man kan aldrig veta precis varför andra gör som de gör. Till exempel varför folk svarar på vissa inlägg och inte andra. Det behöver inte alltid finnas en utstuderad plan att utfrysa eller hålla med vissa. Sådant bara händer... Om jag har missat något så ber jag om ursäkt. Stora delar av de 17 sidorna skummade jag igenom. Det tog ändå väldigt lång tid... Jag ville också föra tillbaka tråden till vad den handlade om från början. Jag satt och funderade på vilka jag saknat när jag varit inaktiv, och ju längre in i tråden jag kom desto fler av dem dök upp.  Det föll sig naturligt att citera den som jag tyckte skrivit det jag känner. Att det dessutom var någon jag var lite lite bekant med innan var dessutom en bonus. Det blev som ett litet "hej".
CITAT (Motti @ 29-08-2009, 01:29)  Om man ska vara riktigt ärlig verkar det som att en klick här håller ihop och svarar på varandras inlägg och för oss nybörgare är det svårt att komma in i "gemenskapen "Ibland känns det som man blir ignorerad !kanske man ska läsa igenom "alla "inlägg och inte bara de vars inlägg och signatur man känner igen.Det handlar väl om att släppa in "alla "inte bara vissa man känner  Ja det är min observation  Citerar också Mottis inlägg här... Kan ju bara svara för mej själv såklart, men jag "pratar" nog bara med dom jag litar på här. Litar på kan vara = dom som visat sej vara ärliga medodlare. Låter kanske hårt, men det börjar faktiskt redan på Copycats tid. Kalla mej långsint, men nog sjutton är jag det! Det var så mycket skit och otrevligheter ett tag så man (läs jag!) sorterade bort vissa medlemmar. Konstigt nog - eller inte konstigt? - så var flera av dom också klicken runt Reserv. Men! flera av dom drabbade runt Reserv har jag aldrig uppfattat så. Att jag behövt sortera bort dom alltså, har nog bara sett dom som fruktansvärt lurade.  Sen brukar jag kolla registreringsdatum för att se om personen var med på den tiden, eller om det är helt nya som man kan lita på. Oärlighet är det värsta jag vet, och jag måste helt enkelt veta om det är nån jag kan lita på. Långsint, som sagt... Förstår att det kan kännas som att nya medlemmar blir ignorerade om ni inte får svar på frågor tex. men det är säkert inte menat så. Däremot tror jag att det finns klickar, men det behöver ju inte vara negativt egentligen... Det är väl som överallt annars, man hittar dom man trivs med och pratar mer med dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|