|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Fick mycket att läsa ikapp sen senast...  Nån undrade över Copycat, och det var ju också Pia L. Ingen hemlighet och det går också att hitta inlägg om, om nån tycker att jag skvallrar eller snokar. Lite skillnad på ton över Copycats och Pia Ls inlägg, eller hur? Inte så mycket gulligull över dom gamla trådarna, mot dom aktuella... Copycat2-917 har jag ingen aning om. Nån skrev också (Biggan tror jag?) att hon inte kände sej bedragen av Reserv, utan av den som hittade på honom. Precis! Varför Reserv öht skapades får vi nog aldrig veta. Vi får nog knappast nån ursäkt heller. Men det är bra att vi börjat diskutera det här tycker jag, vi hade ju lite olika "förhållanden" till Reserv. Antar att Reserv loggar in ibland för att kolla PM? Vad vi läst i den här tråden så vet ju tydligen inte alla att han inte finns. Jag brukar kolla registreringsdatum för inläggsskrivarna för att se om dom öht kan förstå vem/vad vi pratar om. Det blir lite före och efter Reserv.... ---------------- Tog bort en länk till ett inlägg där Reserv skriver som om han vore kvinna, och pratar om sin man osv. Kunde kanske missuppfattas, och risk fanns att den trådens ämne kom upp till diskussion igen.
Irene_L
27-08-2009, 09:31
Ja detta kommer vi nog aldrig få någon klarhet i. Så här skriver "Reserv" om mytomaner: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;#entry230301
CITAT (Irene_L @ 27-08-2009, 10:31)  Ja detta kommer vi nog aldrig få någon klarhet i. Så här skriver "Reserv" om mytomaner: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;#entry230301"Reserv" gör nog samma sak, tar sina lögner in i döden, menar jag. Fast jag hoppas ännu att personen ber om ursäkt för sitt tilltag.
Jag blir lite tjurig när te.x Gita påstår att man inte har nån rätt att känna sig lurad av en person från ett forum. Detta är de facto en person jag träffat IRL tillsammans med min familj.
*Stintan*
27-08-2009, 12:11
CITAT (Magdis @ 27-08-2009, 12:10)  Jag blir lite tjurig när te.x Gita påstår att man inte har nån rätt att känna sig lurad av en person från ett forum. Detta är de facto en person jag träffat IRL tillsammans med min familj. Ifrågasatte också det men har inte sett något svar om det verkligen var så hon menade. Fast hum sa hon att man inte har någon rätt? Jag tycker nog att det är skillnad på om man känner och har träffat vederbörande irl också än om man bara haft kontakt via ett forum. Ändå så har även jag träffat och umgåtts med denna person irl men jag känner mig inte lurad. Det låter nog konstigt men antagligen beror det på att att jag sällan engagerar mig särskilt mycket i personer utanför min innersta krets och sällan längre förvånas över hur människor utanför den kretsen beter sig. Det är skillnad på vänner och bekanta. Kanske hade jag reagerat annorlunda om jag på något sätt drabbats negativt personligen. Men det är jag det och jag kan ändå förstå och jag tycker att det är tråkigt att en del verklgen känner sig lurade.
Inga från Närke
27-08-2009, 14:24
Jag personligen förstår inte varför ni bråkar om olika nick. Alla ni som känner varandra IRL vet ju att ni finns och var m.m. men de som man endast träffar här på Odla vet ni ju inte ett dugg mera om än att de skriver frågor och svar här på forumet och visar bilder.
Vad har det för betydelse egentligen vem personerna bakom nicken är om man inte umgås med dem och de medvetet luras då. T.ex. vad vet ni om mig, jag har inte träffat många högst 2 IRL och PM.at eller mejlat till med några till och de vet kanska att jag finns för man kan ju inte hitta på olika saker och hålla detta ajour så att det stämmer.
Ger man sig ut på nätet och chattar, bloggar och i olika forum så får man nog räkna med att det finns folk som inte har rent mjöl i påsen och man ska inte tro allt vad de skriver heller även om de visar fina bilder på "sin trädgård eller vad det kan vara" det är kanske inte deras vad vet vi. Döm inte folk för hårt och det kanske finns folk som är sjuka. Deras enda träffpunkt är just olika forum på nätet för att de kanske inte vågar gå ut eller träffa folk. Kom ihåg vilken häxjakt ni hade på Solis som verkligen var sjuk vid det tillfället men det tog man inte reda på utan bara trackade ner henne och hon blev också avstängt 2 ggr tror jag.
Ha en trevlig avslutning på veckan nu ska jag åka på födelsdagskalas till ett barnbarn.
henriks
27-08-2009, 15:38
men...... jag som trodde att jag var saknad?!
Christina i Taxinge~
27-08-2009, 15:40
Det borde ordnas måååååånga fler forumträffar bland Odlas forumister! Då blir man bekant! Men de som huvudsakligen skriver på "Småprat" har väl inget större intresse av att träffas......
Farbror Blå
27-08-2009, 15:56
CITAT (henriks @ 27-08-2009, 16:38)  men...... jag som trodde att jag var saknad?!  Men snälla henriks, klart vi har saknat dej!! Vi har såå funderat på hur blöjbyten och nappflaskor tar upp din tid=) CITAT (embees @ 26-08-2009, 08:38)  Tack Farbror Blå. Vassego, majsan
*Stintan*
27-08-2009, 16:03
CITAT (henriks @ 27-08-2009, 16:38)  men...... jag som trodde att jag var saknad?!  Men hallå jag var lite orolig att du sprungit in i väggen eller satt dig i klistret faktiskt. Hoppas det går bra med bygget.
henriks
27-08-2009, 16:21
CITAT (Farbror Blå @ 27-08-2009, 16:56)  ... Vi har såå funderat på hur blöjbyten och nappflaskor tar upp din tid=) ... sånt sysslar inte vi med... vad tror du om oss egentligen? har inte tid med sånt nu i husbyggartider! :-)
CITAT (Sussie F-Flower @ 24-08-2009, 22:05)  Nu har ju inte jag varit med så länge men jag tycker att det är roligt när jag ser att Betty i Luleå är med, samt Netha i Kiruna... Vart är NI då????? Här är jag!  Jag har rätt fullt upp med trädgård och annat den här sommaren (förra sommaren fick jag ju p.g.a. sjukdom mest bara sitta still och se ogräset växa...) har en del att ta igen Rätt intressant tråd det här... hög tid att bladen togs från munnarna så att några frågetecken rätades ut... Starkt Magdis, Lady H m.fl. !
henriks
27-08-2009, 16:22
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2009, 17:03)  Men hallå jag var lite orolig att du sprungit in i väggen eller satt dig i klistret faktiskt. Hoppas det går bra med bygget. jodå, jag har faktiskt använt en del lim, men aktat mig noga för att fastna! Huset börjar ta sig, men det går långsamt, speciellt när man ligger i sängen med influensa....
Inga från Närke
27-08-2009, 17:25
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 16:40)  Det borde ordnas måååååånga fler forumträffar bland Odlas forumister! Då blir man bekant! Men de som huvudsakligen skriver på "Småprat" har väl inget större intresse av att träffas......  Vad var detta för påhopp Christina? Skulle gärna åka på någons träff men det är alltid så långt från Närke och sedan har jag inte så fin trädgård som ni andra så jag kan aldrig bjuda igen med någon trevlig träff. Men att säga att vi inte vill vi som mest finns i Småprat ej trädgårdsrelaterad inte vill träffas så är du nog ute och cyklar. Finns som sagt många anledningar till att man inte hoppar på någon träff.
CITAT CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 16:40)  Det borde ordnas måååååånga fler forumträffar bland Odlas forumister! Då blir man bekant! Men de som huvudsakligen skriver på "Småprat" har väl inget större intresse av att träffas......  CITAT (Inga från Närke @ 27-08-2009, 18:25)  Vad var detta för påhopp Christina? Skulle gärna åka på någons träff men det är alltid så långt från Närke och sedan har jag inte så fin trädgård som ni andra så jag kan aldrig bjuda igen med någon trevlig träff. Men att säga att vi inte vill vi som mest finns i Småprat ej trädgårdsrelaterad inte vill träffas så är du nog ute och cyklar. Finns som sagt många anledningar till att man inte hoppar på någon träff. Mm... håller med dig Inga, det finns flera anledningar att inte åka på så många forumträffar... Jag har ett stort trädgårdsintresse och skriver mest i allmänna Småprat - men jag åker inte 100-150 mil för att träffa Odla-forumister, det har jag varken ork till eller råd med.
netaave
27-08-2009, 18:10
CITAT (Magdis @ 26-08-2009, 10:03)  Jag orkar definitivt inte dra upp alltihop men kan ju ta några exempel. Jag lärde känna Reserv väldigt väl, som den person "han" utgav sig för att vara. Senare lärde jag även känna personen som egentligen låg bakom Reserv och det tog väl inte direkt många dagar innan jag förstod att det var samma, då personen ifråga berättade exakt samma saker och bakgrundshistoria som Reserv. Reserv hade skickat bilder på "sina barn" och när jag senare såg bilder på verderbörandes barn såg jag ju att det var samma. Jag lurade vid ett tillfälle ur personen att berätta en historia om en seglivad ros som Reserv hade berättat flera månader tidigare och som inte på något sätt kan vara ett sammanträffande.
Det mest graverande är att Reserv hade uppgett både fullt namn och personnummer till oss som kände "honom" och det senare visade sig vara EXAKT samma namn o personnummer som vederbörandes döde ex.man. Kan detta vara ett sammanträffande, allt detta?? Knappast.
Jag har försökt skydda denna person i snart 2 år nu men nu orkar jag inte bry mig längre, då jag ser att Reserv aldrig får försvinna nån gång. Jag blev också väldigt lurad, hade mkt kontakt med reserv på pm, tröstade när han blev änkling, gav råd när han blev ensam pappa m.m. lurade över han på andra forum där jag var med för att kunna ha så mkt kontakt som möjligt. Det var han som meddelade mig när Magdis fått sin gosse, o det var Magdis som fick mig att inse sanningen. För min del va det på nåt sätt droppen när jag till slut fick veta hur det var, att han aldrig funnits och hade sen väldigt svårt att vara här. Kunde inte förmå mig att prata med Pia sen heller. Allt var på nåt sätt som att mista en god kompis man aldrig haft. En konstig känsla samtidigt som man var så arg så sörjde jag honom. Men hur kan man sörja nån som aldrig fanns? Odla blev på nåt sätt symbol för ruffel o båg, stannade ett tag efteråt men det blev aldrig samma sak. Idag går jag in väldigt sporadiskt o då mest i trädgårdstrådarna.
netaave
27-08-2009, 18:23
Men jag har koll på er tro inte annat,  iaf ni som pratar med Elle på chatten
Hej Netaave kul att se dej. Länge sen. Har väl inte synts till så mycket själv på ett tag
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 16:40)  Det borde ordnas måååååånga fler forumträffar bland Odlas forumister! Då blir man bekant! Men de som huvudsakligen skriver på "Småprat" har väl inget större intresse av att träffas......  Joodå! Flera stycken faktiskt!
CITAT (Magdis @ 27-08-2009, 12:10)  Jag blir lite tjurig när te.x Gita påstår att man inte har nån rätt att känna sig lurad av en person från ett forum. Detta är de facto en person jag träffat IRL tillsammans med min familj. Nu hänger jag inte riktigt med om signaturen Reserv inte finns hur kan du och din familj träffat honom i IRL eller menar du personen som skapat Reserv. För övrigt har jag aldrig påstått att man inte kan känna sig lurad, men är det inte den bild man skapar för sig själv av personen bakom en signatur man blir lurad av. Som exempel kan jag ta att min bild av dig är en liten puttinuttig prästfru uppifrån Sveriges norra gräns, det är säkert fel. Lika fel som den bild jag förmodar du gjort dig av mig. När det gäller Reserv, om han nu är en påhittad karaktär vilket de flesta verkar vara överens om, så är den person som skapat denna uppkäftiga, karismatiska, intelligenta och på gränsen balanserande karaktär ett oerhört skickligt författarämne med speciell talang för levande personskildringar, Själv hade jag, oberoende om han finns eller inte, ett stort nöje och utbiyte av "hans" inlägg. Detta tycker jag, Gita, som anser mig själv vara brutalt ärlig och ganska intelligent , men ni kanske har en helt annan bild av mig, vem vet.
Christina i Taxinge~
27-08-2009, 19:06
CITAT (Betty @ 27-08-2009, 18:39)  Mm... håller med dig Inga, det finns flera anledningar att inte åka på så många forumträffar... Jag har ett stort trädgårdsintresse och skriver mest i allmänna Småprat - men jag åker inte 100-150 mil för att träffa Odla-forumister, det har jag varken ork till eller råd med. Men kära söta! Att kalla mitt inlägg för påhopp var väl ändå att ta i!? Det är hur trevligt som helst med forumistträffar och de flesta äger inte rum i våra trädgårdar utan på nån plantskola eller STA-möte eller liknande. Och Inga, i forumistkretsar finns INGET som heter "min trädgård är inte fin nog"! Men jag förstår vad du menar för jag har också problem med den där Janthe som sitter på axeln...... Synd om ni bor 100-150 mil från alla forumistmöten - jag vet inte var ni bor mer än Närke & Norrbottenskusten och jag antar att det finns fler forumister på båda dessa ställen om ni gör ett upprop. Sen kan det förstås finnas fler orsaker till att man inte kan komma och det förstår jag!
Lady Hamilton
27-08-2009, 19:16
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 20:06)  ....Synd om ni bor 100-150 mil från alla forumistmöten -...... Det gör inte Betty alls Jag har ju träffat henne och en annan Odlait på en trädgårdsmässa som låg alldelens lagom långt bort
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 20:06)  Men kära söta! Att kalla mitt inlägg för påhopp var väl ändå att ta i!? Det är hur trevligt som helst med forumistträffar och de flesta äger inte rum i våra trädgårdar utan på nån plantskola eller STA-möte eller liknande. Och Inga, i forumistkretsar finns INGET som heter "min trädgård är inte fin nog"! Men jag förstår vad du menar för jag har också problem med den där Janthe som sitter på axeln...... Synd om ni bor 100-150 mil från alla forumistmöten - jag vet inte var ni bor mer än Närke & Norrbottenskusten och jag antar att det finns fler forumister på båda dessa ställen om ni gör ett upprop. Sen kan det förstås finnas fler orsaker till att man inte kan komma och det förstår jag! Christina, ingenstans i mitt inlägg har jag använt ordet påhopp. Jag har inte heller sagt att jag bor 100-150 mil från alla forumistmöten. Jag träffar ofta, t.ex. i trädgårdssammanhang, flera av de Odlaiter som finns här i trakterna - men vi är inte så värst många. Och Lady H träffade jag på en trädgårdsmässa 30 mil härifrån för några år sen.
CITAT (Gita @ 27-08-2009, 20:03)  Detta tycker jag, Gita, som anser mig själv vara brutalt ärlig och ganska intelligent , men ni kanske har en helt annan bild av mig, vem vet. Jo, det kan man nog säga att åtminstone jag har.
Meriona
27-08-2009, 19:40
CITAT (MariaS @ 27-08-2009, 19:47)  Joodå! Flera stycken faktiskt! Precis, och riktigt trevligt har det då varit hittills! Snart åker jag 31 mil enkel resa för att träffa en forumist, är det tillräckligt kul så är avståndet kort.
Aqvakul
27-08-2009, 19:42
Vad kan en ökenråtta och en blå blomma ha gemensamt....
Meriona
27-08-2009, 19:45
Det är inte en blå blomma jag ska hälsa på... hihi Du får allt fortsätta vara nyfis...  Eller är det?  Enligt denna tråd så kan man ju aldrig veta...  Nu fattar jag, AQ.... mitt våp!
CITAT (Anma @ 27-08-2009, 20:37)  Jo, det kan man nog säga att åtminstone jag har. Får jag höra? Gita
Christina i Taxinge~
27-08-2009, 19:52
CITAT (Betty @ 27-08-2009, 20:28)  Christina, ingenstans i mitt inlägg har jag använt ordet påhopp. Jag har inte heller sagt att jag bor 100-150 mil från alla forumistmöten. Jag träffar ofta, t.ex. i trädgårdssammanhang, flera av de Odlaiter som finns här i trakterna - men vi är inte så värst många. Och Lady H träffade jag på en trädgårdsmässa 30 mil härifrån för några år sen. Nej inte ordet "påhopp" från dig! Förlåt - jag trodde att när jag citerade ditt inlägg som citerade Ingas så skulle båda komma med....om du förstår hur jag menar? Men det är väl jättebra att du träffar Odlaiter ofta! Det var ju så jag menade!
*Stintan*
27-08-2009, 19:52
CITAT (Gita @ 27-08-2009, 20:03)  Detta tycker jag, Gita, som anser mig själv vara brutalt ärlig och ganska intelligent , men ni kanske har en helt annan bild av mig, vem vet. Stämmer nog bra fast du är en massa annat också säger min bild
Detta tycker jag, Gita, som anser mig själv vara brutalt ärlig och ganska intelligent , men ni kanske har en helt annan bild av mig, vem vet. [/quote]
När man beskriver sig själv så har man oftast ingen som helst uppfattning om att det man själv tycker är en positiv egenskap kan såra andra eller så bryr man sig inte om att man sårar så länge man får vara vad man själv kallar brutalt ärlig. Det är inte vad jag kallar en god egenskap.
Tråden handlade väl om varför forumister försvinner och det här är väl en av anledningarna till att man inte längre vill vara här. Bråk och stök, många tycker dom har option på vad som är rätt eller fel och tycker gärna och mycket åt och för andra. I varenda bråk och stök tråd finner man samma medlemmar hela tiden som hävdar sin rätt och det spelar inte någon roll vad tråden handlar om utan det som spelar roll är om man först får ett svar från en bråk och stök för då vet man redan på förhand att tråden kommer att spåra ur.
Amaryllis
27-08-2009, 20:13
Ja det finns fler medlemmar som inte finns kvar, bland annat Rahmat2 ja, sen har vi Jasminblomman och sen fanns det någon annan som jag inte minns namnet på.
*Stintan*
27-08-2009, 20:28
CITAT (bejron @ 27-08-2009, 21:12)  Detta tycker jag, Gita, som anser mig själv vara brutalt ärlig och ganska intelligent , men ni kanske har en helt annan bild av mig, vem vet.
När man beskriver sig själv så har man oftast ingen som helst uppfattning om att det man själv tycker är en positiv egenskap kan såra andra eller så bryr man sig inte om att man sårar så länge man får vara vad man själv kallar brutalt ärlig. Det är inte vad jag kallar en god egenskap.
Tråden handlade väl om varför forumister försvinner och det här är väl en av anledningarna till att man inte längre vill vara här. Bråk och stök, många tycker dom har option på vad som är rätt eller fel och tycker gärna och mycket åt och för andra. I varenda bråk och stök tråd finner man samma medlemmar hela tiden som hävdar sin rätt och det spelar inte någon roll vad tråden handlar om utan det som spelar roll är om man först får ett svar från en bråk och stök för då vet man redan på förhand att tråden kommer att spåra ur. Det är väl inget bråk i den här tråden  och inte mycket i forumet överhuvudtaget. Du verkar behöva en
Aqvakul
27-08-2009, 20:30
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2009, 21:28)  Det är väl inget bråk i den här tråden  och inte mycket i forumet överhuvudtaget. Du verkar behöva en  Instämmer! Det har ju varit hur lugnt som helst en längre tid.
CITAT (Aqvakul @ 27-08-2009, 21:30)  Instämmer! Det har ju varit hur lugnt som helst en längre tid. Vi bråkstakar orkar inte med att underhålla griniga klimakteriekossor under hur långa perioder som helst.
CITAT (Gita @ 27-08-2009, 20:48)  Får jag höra? Gita Osympatisk är närmaste ordet jag kunde finna. Men underhållande ibland.
Ja, kanske ni har rätt att det är en  jag behöver. Det har varit lugnt här ganska länge. Men jag tycker fortfarande att somliga är onödigt mästrande och har en ganska hård ton gentemot oss andra även om det inte behöver vara menat så. Nåja, är man klimakteriekossa så kanske man är lite känslig. Det är som med trotsåldern att det hör till.
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 27-08-2009, 20:52)  .../ Förlåt - jag trodde att när jag citerade ditt inlägg som citerade Ingas så skulle båda komma med....om du förstår hur jag menar? /... Ursäkten godtagen och ja, jag förstår hur du menar.
Myosotis
27-08-2009, 20:43
1:0 till bejron.
CITAT (Gita @ 27-08-2009, 20:03)  Nu hänger jag inte riktigt med om signaturen Reserv inte finns hur kan du och din familj träffat honom i IRL eller menar du personen som skapat Reserv. För övrigt har jag aldrig påstått att man inte kan känna sig lurad, men är det inte den bild man skapar för sig själv av personen bakom en signatur man blir lurad av. Som exempel kan jag ta att min bild av dig är en liten puttinuttig prästfru uppifrån Sveriges norra gräns, det är säkert fel. Jag menar personen som låg bakom signaturen, ja. När jag gjorde det så visste jag för övrigt redan hur det låg till, men hon var ovetandes om att jag visste. Jag var ändå nyfiken och tyckte bra om "dem bägge två" så att säga. Jag tror aldrig det kommer att gå att få er att förstå, ni som inte hade intim kontakt med "honom". Det är därför jag inte varit villig att basunera ut nåt här heller, eftersom det är högst privat, men nu blev tjafset bara för mycket så jag var tvungen. Och puttenuttig prästfru vet jag inte om nån kan hålla med om av de som träffat mig...
CITAT (Grå @ 27-08-2009, 21:34)  Vi bråkstakar orkar inte med att underhålla griniga klimakteriekossor under hur långa perioder som helst. Nehe, så nu är semestern slut då?
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2009, 20:52)  Stämmer nog bra fast du är en massa annat också säger min bild  Visst, jag är mamma,fru,älskarinna, yrkeskvinna ,intelligent, en god vän, en älskad dotter och syster, varm, sexig, kärleksfull och omtänksam, helgonlik, ärlig, ganska bildad, konstnärlig ,lagar god mat,en jäkla bra festfixare m.m. men också karriärist och streber, egoistisk, självupptagen och egenkär,dum och ointelligent, en satkärring, kylig, värderande och nedlåtande, inställsam, falsk, alltför ärlig och lite högmodig m.m.. Det beror helt enkelt på vem som redovisar sin bilden.Viktigast är dock att de som betyder något, som står mig nära, huvudsakligen ser de positiva sidorna. Gita
Aqvakul
27-08-2009, 20:58
CITAT (Betty @ 27-08-2009, 21:46)  Nehe, så nu är semestern slut då?  [attachment=41147:_lgjakt2.gif]
CITAT (Grå @ 27-08-2009, 21:34)  Vi bråkstakar orkar inte med att underhålla griniga klimakteriekossor under hur långa perioder som helst. Fast än värre är det väl med dem som är födda som griniga kossor! gita
*Stintan*
27-08-2009, 21:15
CITAT (bejron @ 27-08-2009, 21:39)  Ja, kanske ni har rätt att det är en  jag behöver. Det har varit lugnt här ganska länge. Men jag tycker fortfarande att somliga är onödigt mästrande och har en ganska hård ton gentemot oss andra även om det inte behöver vara menat så. Nåja, är man klimakteriekossa så kanske man är lite känslig. Det är som med trotsåldern att det hör till. Har du varit på några andra forum någon gång? Tonen på Odla är len som en barnrumpa i jämförelse med många andra forum om man betänker hur många odlaiter vi är. Man ska nog inte ta åt sig så mycket personligt av det som skrivs. Man har ju ingen aning om hur människorna bakom nicken är egentligen utan skaffar sig bara en egen bild som kanske inte alls stämmer.
Farbror Blå
27-08-2009, 21:19
CITAT (henriks @ 27-08-2009, 17:22)  jodå, jag har faktiskt använt en del lim, men aktat mig noga för att fastna!
Huset börjar ta sig, men det går långsamt, speciellt när man ligger i sängen med influensa.... Aj aj, lova oss att du tar det lugnt tills du är riktigt frisk?
*Stintan*
27-08-2009, 21:25
CITAT (Gita @ 27-08-2009, 21:55)  Visst, jag är mamma,fru,älskarinna, yrkeskvinna ,intelligent, en god vän, en älskad dotter och syster, varm, sexig, kärleksfull och omtänksam, helgonlik, ärlig, ganska bildad, konstnärlig ,lagar god mat,en jäkla bra festfixare m.m. men också karriärist och streber, egoistisk, självupptagen och egenkär,dum och ointelligent, en satkärring, kylig, värderande och nedlåtande, inställsam, falsk, alltför ärlig och lite högmodig m.m.. Det beror helt enkelt på vem som redovisar sin bilden.Viktigast är dock att de som betyder något, som står mig nära, huvudsakligen ser de positiva sidorna. Gita Hahaha det fanns en del att välja på där som finns på min bild av dig men också en hel del som inte finns. Din lista bräcker min med hästlängder men jag tror att jag duger ändå för dom som bryr sig vilket som sagt är det viktigaste. CITAT (Betty @ 27-08-2009, 21:46)  Nehe, så nu är semestern slut då? 
Bengalow
27-08-2009, 21:58
Fy tusan, kärringar!! Kan ni inte träffas på ett kafferep i stället för att käbbla här på TRÄDGÅRDSforum?! Då kan ni också diskutera vilket som kom förtst - hönan eller ägget...Jag tror säkert ni kan lösa det problemet lika lätt. "Bengalow" - som snart förstår varför medlemmar "flyr" detta forum....jag lägger snart av i alla fall!
CITAT (Bengalow @ 27-08-2009, 22:58)  Fy tusan, kärringar!! Kan ni inte träffas på ett kafferep i stället för att käbbla här på TRÄDGÅRDSforum?! Då kan ni också diskutera vilket som kom förtst - hönan eller ägget...Jag tror säkert ni kan lösa det problemet lika lätt. "Bengalow" - som snart förstår varför medlemmar "flyr" detta forum....jag lägger snart av i alla fall! För det första är du i avdelning Småprat, ej i TRÄDGÅRDSAVDELNINGEN av forumet. För det andra är det fritt fram för dig och alla andra att hoppa "kärringarnas" skvaller och käbbeltrådar.
Red Top
27-08-2009, 22:06
Det är med forum, som med TV och radio. Man behöver inte titta/läsa/lyssna om man inte vill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|