|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Bengalow
27-08-2009, 22:07
Tack för det, NU lägger jag av härifrån!!! Ni är ju värre än ungar i förskolan!!! Är ni vuxna. eller betalar era föräldrar bredbandsavgiften???
Farbror Blå
27-08-2009, 22:11
CITAT (Bengalow @ 27-08-2009, 23:07)  Tack för det, NU lägger jag av härifrån!!! Ni är ju värre än ungar i förskolan!!! Är ni vuxna. eller betalar era föräldrar bredbandsavgiften??? Applåderar! Inte bara ett ord i rättan tid, gillar den bitande ironin=) Men Stanna snälla Bengt, en del av oss är trevligare och grälar minsann inte alls
*Stintan*
27-08-2009, 22:36
CITAT (Bengalow @ 27-08-2009, 22:58)  Fy tusan, kärringar!! Kan ni inte träffas på ett kafferep i stället för att käbbla här på TRÄDGÅRDSforum?! Då kan ni också diskutera vilket som kom förtst - hönan eller ägget...Jag tror säkert ni kan lösa det problemet lika lätt. "Bengalow" - som snart förstår varför medlemmar "flyr" detta forum....jag lägger snart av i alla fall! Du verkar vara en som vore självskriven på det kafferepet
Men herregud, det är väl inte konstigt att folk flyr detta forum. Samma skitsnack om och om igen. Och samma medlemmar som deltar i skitsnacktrådarna, S-n, G-a, B-t osv. Jag har varit inne här och läst sedan 2005 och det är banne mig samma personer som deltar i dessa skitsnacktrådar, år efter år. Men i jösse namn, skaffa er ett liv utanför forumet!
*Stintan*
27-08-2009, 23:44
CITAT (alle @ 28-08-2009, 00:25)  Men herregud, det är väl inte konstigt att folk flyr detta forum. Samma skitsnack om och om igen. Och samma medlemmar som deltar i skitsnacktrådarna, S-n, G-a, B-t osv. Jag har varit inne här och läst sedan 2005 och det är banne mig samma personer som deltar i dessa skitsnacktrådar, år efter år. Men i jösse namn, skaffa er ett liv utanför forumet! Kasta sten när man sitter i glashus kallar jag sånt.
Ja, vad har t.ex du Stintan för liv? Inte en enda skitsnacktråd utan att du ska vara med och peta i den. Har du ingen famij eller trädgård eller vänner som upptar din tid?
CITAT (alle @ 28-08-2009, 00:25)  Men herregud, det är väl inte konstigt att folk flyr detta forum. Samma skitsnack om och om igen. Och samma medlemmar som deltar i skitsnacktrådarna, S-n, G-a, B-t osv. Jag har varit inne här och läst sedan 2005 och det är banne mig samma personer som deltar i dessa skitsnacktrådar, år efter år. Men i jösse namn, skaffa er ett liv utanför forumet! Kära alle, Välkommen tillbaka efter nästan ett helt års tystnad.
CITAT (Anma @ 28-08-2009, 01:06)  Kära alle, Välkommen tillbaka efter nästan ett helt års tystnad.  Tack ska du ha  Men du ska veta att trots att jag varit tyst så är jag väl medveten om vad som försigått här hela tiden, jag har läst och begrundat varje dag sedan sist. Ho ho ho!
CITAT (alle @ 28-08-2009, 01:13)  Tack ska du ha  Men du ska veta att trots att jag varit tyst så är jag väl medveten om vad som försigått här hela tiden, jag har läst och begrundat varje dag sedan sist. Ho ho ho! Trevligt för dig, jag har som vanligt missat hela långa våren och sommaren... orkar inte ens läsa i kapp, så om det finns något riktigt smaskigt, så tipsa mig gärna.
CITAT (Gita @ 27-08-2009, 22:08)  Fast än värre är det väl med dem som är födda som griniga kossor! gita Absolut! Ni tål ju ingenting utan att bryta ihop! CITAT (Betty @ 27-08-2009, 21:46)  Nehe, så nu är semestern slut då?  [attachment=41153:ewetube.JPG] CITAT (alle @ 28-08-2009, 00:56)  Ja, vad har t.ex du Stintan för liv? Inte en enda skitsnacktråd utan att du ska vara med och peta i den. Har du ingen famij eller trädgård eller vänner som upptar din tid? Men hon har något som inte du har alle...
Skitsnack är för mej när man tex ljuger om andra - orkar inte läsa om hela tråden igen för att se om nån ljugit om nån annan här när det gäller Reservs framfart. Det är så bra att såna här diskussioner kommer igång! Om vi inte pratar om det så blir det ju aldrig utrett. Och ni som protesterar var ju inte ens med på den tiden (iaf enligt era registreringsdatum) och kan helt enkelt inte veta allt vi pratar om. Åsikter kan ni såklart ha men aldrig nånsin veta hur det var just då, hur mycket ni än läser ikapp gamla trådar och diskussioner. Fy f-n vad mycket osämja som uppkom tack vare Reservs medverkan! Har "roat" mej dom senaste dagarna med att läsa gamla trådar... Kommer ni ihåg den här där Pia och Reserv skulle ut och campa?
CITAT (Berith @ 28-08-2009, 06:44)  Har "roat" mej dom senaste dagarna med att läsa gamla trådar... Kommer ni ihåg den här där Pia och Reserv skulle ut och campa? En sån kärring du är Berith. Nog för att Pia L enligt min åsikt kan fara åt helvete, men av andra anledningar än era, men nu sitter du fan och gottar dig. Skäms!
Farbror Blå
28-08-2009, 06:08
Vill upprepa en åsikt jag yttrat i tidigare trådar, som liksom denna, spårat ur till pajkastning och rena personangrepp:
Starta en tråd som heter " hata andra", "du som vill gräla" eller liknande, dit ni kan få å göra just det. Vore skönt om det gick att ha trådar på forumet som handlade om livet på andra sätt än detta.
Börjar så smått förstå hur Robinson och andra program, som bara är uppbyggda på intrigmakeri och mobbing lyckas vara så populära, här finns ju samma drivkrafter verkar det.
Den här tråden har totalt spårat ur, den handlade ju om varför-och vart- forumisterna försvunnit, dessutom vilka.
Snälla, lås den och ta bort den? Leder ju ingenstans än till bråk
Aqvakul
28-08-2009, 06:15
Tvärtom så tycker jag att den här tråden på ett välgörande sätt rensade luften (även om den antagligen inte alls blev det TS avsett).
Möjligen är det "färdigrensat nu (åtminstone för denna gången)....
Det finns så mycket jag skulle vilja säga, men en del verkar ändå inte förstå så det är lika bra att låta bli. Och Farbror Blå! Det här har väl inte varit nån "bråktråd" innan "Bengalow" och "alle" kom in och försökte starta ett bråk som faktiskt inte fanns. Vad en del verkar ha missat här, är att detta inte har med att göra vad någon enbart skriver här på forumet, utan vad som hänt IRL tillsammans med forumet. Ni får ha hur många "nick" ni vill för mig så länge ni inte nästlar er in i mitt privata liv, men gör ni det så får ni faktiskt stå ert kast! Sen att jag tycker det är urlöjligt att ha fler än ett nick, det är en annan sak. Och Stintan! Visst sjutton kan man träffa den "rätte" även här  . Med den rätte menar jag en själsfrände ( alltså inte en käresta ). Jag har träffat på några som jag för mitt liv inte vill vara utan igen  . Och jag har också en "innersta krets" utanför Odla. Själsfränder, det träffar man på bara några få ggr under en livstid och det gäller att vara rädd om dem. Sen vill jag tacka Berith, Biggan, Irene, Magdis och Ladyn för att ni är de ni är Jag tycker det känns väldigt skönt att en del av vad som faktiskt hände har kommit i dagen. Nu kanske vi äntligen kan lägga "Reserv" och hans bakomliggande nick bakom oss och gå vidare. Tack för mig i denna tråd/Gillan edit:Bara ett ordbyte
Gossen Ruda
28-08-2009, 07:15
Jag sitter här och myser lite och funderar över människan. Bengalow tackar för sig pga bråk men försöker samtidigt elda på brasan. Stor sakkunskap tydligen fast h*n bara varit medlem i två månader. Jaja, men som några skrivit, man BEHÖVER inte läsa alla trådar men på något sätt blir bråktrådarna väldigt väl lästa samtidigt som dom brukar väcka dom verkliga bråkstakarna.  Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er. Edit stavfel
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 08:15)  Jag sitter här och myser lite och funderar över människan. Bengalow tackar för sig pga bråk men försöker samtidigt elda på brasan. Stor sakkunskap tydligen fast h*n bara varit medlem i två månader. Jaja, men som några skrivit, men BEHÖVER inte läsa alla trådar men på något sätt blir bråktrådarna väldigt väl lästa samtidigt som dom brukar väcka dom verkliga bråkstakarna.  Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er.  Tack för ännu en underhållande och träffsäker analys. För övrigt, personligen tycker jag att denna tråd är behövlig, reservhistorien behövde luftas, den kommer annars att hemsöka forumet i eviga tider. Nästa gång den pluppar upp kan man bara länka till denna tråd. Så den ska absolut vara kvar.
CITAT (Anma @ 28-08-2009, 08:34)  För övrigt, personligen tycker jag att denna tråd är behövlig, reservhistorien behövde luftas, den kommer annars att hemsöka forumet i eviga tider. Nästa gång den pluppar upp kan man bara länka till denna tråd. Så den ska absolut vara kvar. Det håller jag med om till 100%  . Om den här tråden tas bort så får vi leva med denna " Reservhistoria" i all evinnerlighet och det vill i alla fall inte jag! Jag är redan så trött på det så jag blir illamående ( och jo, jag vet att jag sa att det var tack för mig, sorry )
hej hopp jag finns ännu men går kanske in här en gång i halvåret fast jag har varit inne o kollat lite de senaste dagarna o vad finner jag de va som om jag inte varit borta samma gamla historia ja ,,,,,,,,,,,,,,,,o såklart jag läste hela tråden,,,,,;O) nå jag har ju vart me så länge i odla att jag nog aldrig kommer försvinna helt men de blir mer sporadiskt än de första åren ,,,, då jag läste allt nu finns de så mycket annat som lockar både IRL o på nätet o om nån skulle sakna mej så finns jag ju här numera finns de möjligheter att kommentera mina bilder på varje dags blad kul va nu ska jag se om de finns nåt annat o läsa här o sen ska jag ut o plantera 50 stycken narcissor o påskliljor för vårens prakt men jag kommer nog in o kollar lite till här sen de ska ju komma regn
I ett samhälle måste man ibland acceptera vad andra bestämmer utan att vi andra varken får insyn vad som skett eller vet varför funktionärer tycker som de tycker. Det går givetvis att påverka via våra valda politiker även om det är trögt. Forumet är privatägt och ägarna gör som de själva vill. Detta måste vi acceptera.
Rahmat betedde sig länge illa, han angrepp många på olika sätt och skrev ungefär ”ni är dumma”. Det kunde vi acceptera, men när han skrev att vi var dummadumma och folk påpekade att han skulle skärpa sig, sade han ungefär att han inte alls betedd sig illa och att det var vi som var dumma. Någon anmälde honom och han blev avstängd en period.
När Rahmat sedan återkom fortsatt angreppen som tidigare och övergick sedan till hot som helt enkelt kändes kraftigt obehagliga så fick jag och flera andra nog och det skrevs flera brev till WEB-master. Det hela resulterade den aktuella tråden togs bort och vederbörande stängdes av. Jag tycker själv det var onödigt hårt att stänga Rahmat tillsvidare, men jag vet ju inte vilka andra synpunkter som kom in till WEB-master.
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 08:15)  --- Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er. Hej du! Egotripp...
Jan Lindgren
28-08-2009, 08:40
Hej! Alla har vi väl träffat mytomaner irl. Varför tycks en del vara förvånade att mytomanerna trivs på ett anonymt forum. Oftast är mytomaner tämligen ofarliga men ibland ganska otrevliga. Jag tycker att de stora problemen inträffar när de polisanmäler div. brott. Mytomaner kan låta synnerligen trovärdiga. Låt inte mytomanerna skrämma bort dig från ett i övrigt trevligt forum. MVH Jan Lindgren
*Stintan*
28-08-2009, 08:51
CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 07:54)  Och Stintan! Visst sjutton kan man träffa den "rätte" även här  . Med den rätte menar jag en själsfrände ( alltså inte en käresta ). Jag har träffat på några som jag för mitt liv inte vill vara utan igen  . Och jag har också en "innersta krets" utanför Odla. Själsfränder, det träffar man på bara några få ggr under en livstid och det gäller att vara rädd om dem. Ok Gillan jag vill inte säga emot dig på den punkten. Jag skulle antagligen känna likadant som er om denne "Reserv" varit någon jag själv brytt mig om eller haft närmare kontakt med men eftersom jag inte haft det utan bara med personen bakom så ....äsch jag har nog bara inte tänkt på det från det hållet tidigare så jag tackar för ditt inlägg.  Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. CITAT (alle @ 28-08-2009, 00:56)  Ja, vad har t.ex du Stintan för liv? Inte en enda skitsnacktråd utan att du ska vara med och peta i den. Har du ingen famij eller trädgård eller vänner som upptar din tid? Ja det skulle du bra gärna vilja veta va? Det här var ingen skitsnacktråd innan du och Bengalow (eller va nicket va) klampade in. Konstigt att nästan alla dina inlägg i Småprat är otrevliga och ligger i vad du kallar skitsnacktrådar.
lilla mamma
28-08-2009, 09:03
Tänk så skönt det är att denna delen finns i en egen avdelning.
Odla- är inte det som man gör i trädgården och i krukor.
Ni grälar så man blir tårögd-av skratt. tack för underhållningen nu dyker jag in i de avdelningarna jag är medlem för: krukväxter, pallkragar, förökning mm
Lilla mamma som alltid finns här. då och då
CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 08:15)  Jag sitter här och myser lite och funderar över människan. Bengalow tackar för sig pga bråk men försöker samtidigt elda på brasan. Stor sakkunskap tydligen fast h*n bara varit medlem i två månader. Jaja, men som några skrivit, man BEHÖVER inte läsa alla trådar men på något sätt blir bråktrådarna väldigt väl lästa samtidigt som dom brukar väcka dom verkliga bråkstakarna.  Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er. Edit stavfel Jag tycker också att det är ganska skrattretande att de s.k grälen enbart har uppstått sen diverse personer utan nån bakomliggande kunskap om vad som har hänt, kastar sig in här och ojar sig över hur bråkigt det är. Ohyggligt komiskt faktiskt, att bara komma in här och säga "nu går jag härifrån, ni är dumma!"
*Stintan*
28-08-2009, 09:26
Visst är det komiskt
Eftersom min dator och Odla.nu åter tycks komma överens (utan att jag gjort någonting) kastar också jag mej in i diskussionen.
Jag tycker det är jättebra att all denna gamla skit kommer upp till ytan.
Jag var inte medlem på Odla när denne Reserv var aktuell, men jag förstår att "han" var en mycket speciell personlighet som hade många som värnade om "honom". Det är så mycket och så ofta som det refereras till Reserv, så det är absolut lika bra att få klarhet i att denne person inte fanns och att det är en annan medlem som kört med flera olika nick. Uppenbart så var det många som brydde sig om personen som hade dessa olika nick, denne person sög i sig all sympati och omtänksamhet samtidigt som falskspelet pågick. När man sedan upptäcker att man är lurad och har varit omtänksam mot en person som inte finns...självklart är det tufft, man blir både ledsen och förbannad. Det gör ju hela situationen "smutsig" om ni förstår hur jag tänker.
Jag är förundrad över att personen som det gäller inte framträder, hur kan man låtsas som ingenting?
Jag håller med Gillan, jag har träffat flera personer via internet, inkl Odla, som jag blivit nära vän med IRL. Människor som jag träffat och har infogat i mitt "privata" liv. Min sk "innersta krets". Människor som har kommit att betyda mycket för mej i mitt vardagsliv. Så visst kan man binda djupa vänskapsrelationer via nätet! Därmed kan man också känna sig fruktansvärt sviken och lurad av en person från ett nätforum.
Vad gäller Rahmat2 så håller jag med Ralf, det var tufft att stänga av honom helt. Men orsaken var nog till stor del att i en av de sista trådarna som Rahmat2 skrev i (den är borttagen nu) uttalade han sig faktiskt hotfullt mot en del som inte hade samma åsikter som han själv. Om det sen berodde på svårigheter med nyanserna i språket eller något annat låter jag vara osagt.
CITAT (Monaxe @ 28-08-2009, 11:25)  Vad gäller Rahmat2 så håller jag med Ralf, det var tufft att stänga av honom helt. Men orsaken var nog till stor del att i en av de sista trådarna som Rahmat2 skrev i (den är borttagen nu) uttalade han sig faktiskt hotfullt mot en del som inte hade samma åsikter som han själv. Om det sen berodde på svårigheter med nyanserna i språket eller något annat låter jag vara osagt. Dessutom betedde han sig annorlunda och använde ett helt annat språk i PM, verkade inte ens vara utländsk då. Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder! Och nej, jag skickade inga!
CITAT (Magdis @ 28-08-2009, 11:36)  Dessutom betedde han sig annorlunda och använde ett helt annat språk i PM, verkade inte ens vara utländsk då. Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder! Och nej, jag skickade inga!   Då var det absolut lika bra att han blev avstängd!! jösses...
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2009, 09:51)  Ok Gillan jag vill inte säga emot dig på den punkten. Jag skulle antagligen känna likadant som er om denne "Reserv" varit någon jag själv brytt mig om eller haft närmare kontakt med men eftersom jag inte haft det utan bara med personen bakom så ....äsch jag har nog bara inte tänkt på det från det hållet tidigare så jag tackar för ditt inlägg.  Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. . Hihi Stintan! Nu var det ju inte riktigt Reserv jag menade som blivit en "själsfrände"  , men det är som vanligt skönt med din öppna attityd till allt som disskuteras här
Gossen Ruda
28-08-2009, 12:48
Om vi återgår till Rahmat så började jag undersöka saken lite men gick inte så långt. Från en annan medlem fick jag ett mobilnummer till honom och det var mycket riktigt reggat på en Rahmat med adress och allt. Jag ringde dock aldrig eller kollade upp närmare vilket inte medlemmen heller hade gjort. Det går säkert att regga ett kontantkort till en mobil på en uppdiktad person eller låna en annan persons identitet. Sen Googlade jag på namnet och hamnade på en matematisk frågespalt där en person med detta namn hade ställt en mycket invecklad fråga om nån uträkning och fått ett svar, jag fattade varken frågan eller svaret. Allt dock på perfekt svenska. Här på Odla var en del inlägg också på perfekt svenska, andra knappt läsbara. Jag undrar... fast det är kanske bäst att bara glömma historien. Det ÄR dock ett stort problem med identiteter på nätet, det går nästan att luras hur mycket som helst.
Biggan_
28-08-2009, 13:36
CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 07:54)  Sen vill jag tacka Berith, Biggan, Irene, Magdis och Ladyn för att ni är de ni är  ...och för min del, så säger jag Tack detsamma Gillan!  CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2009, 08:15)   Funderar också på tråden Berith länkade till, den dejten skulle varit roligt att se. En sk egotripp. Hej på er.
Myosotis
28-08-2009, 13:42
CITAT (Magdis @ 28-08-2009, 11:36)  ...Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder!...  Ja i så fall tycker jag också att det var bra att han blev avstängd! När det gäller språket tyckte jag det var trovärdigt när han förklarade att han brukade skriva i lugn och ro och använda datorns stavningsprogram när han skrev pm eller genomtänkta inlägg. I diskussionens hetta däremot skulle det gå snabbt och då stavade han illa. Inte så konstigt alls. Jag tycker inte det finns någon anledning att betvivla att han existerar. Det finns fler sätt att vara avvikande på än reserv, det vore ganska märkligt om exakt samma historia upprepades med Rahmat - såvida ni inte tror att Reserv och Rahmat skapades av samma person?
Biggan_
28-08-2009, 13:45
CITAT (Monaxe @ 28-08-2009, 11:25)  Jag tycker det är jättebra att all denna gamla skit kommer upp till ytan.
Jag var inte medlem på Odla när denne Reserv var aktuell, men jag förstår att "han" var en mycket speciell personlighet som hade många som värnade om "honom". Det är så mycket och så ofta som det refereras till Reserv, så det är absolut lika bra att få klarhet i att denne person inte fanns och att det är en annan medlem som kört med flera olika nick. Uppenbart så var det många som brydde sig om personen som hade dessa olika nick, denne person sög i sig all sympati och omtänksamhet samtidigt som falskspelet pågick. När man sedan upptäcker att man är lurad och har varit omtänksam mot en person som inte finns...självklart är det tufft, man blir både ledsen och förbannad. Det gör ju hela situationen "smutsig" om ni förstår hur jag tänker.
Jag är förundrad över att personen som det gäller inte framträder, hur kan man låtsas som ingenting?
Jag håller med Gillan, jag har träffat flera personer via internet, inkl Odla, som jag blivit nära vän med IRL. Människor som jag träffat och har infogat i mitt "privata" liv. Min sk "innersta krets". Människor som har kommit att betyda mycket för mej i mitt vardagsliv. Så visst kan man binda djupa vänskapsrelationer via nätet! Därmed kan man också känna sig fruktansvärt sviken och lurad av en person från ett nätforum. Precis så!
CITAT (Magdis @ 28-08-2009, 11:36)  Dessutom betedde han sig annorlunda och använde ett helt annat språk i PM, verkade inte ens vara utländsk då. Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder!  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.
Chamomille
28-08-2009, 13:46
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig. Bild på mig!
Christina i Taxinge~
28-08-2009, 13:47
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.  Nähä du - den gubben har jag sett förr och inte hette han Ralf!
Biggan_
28-08-2009, 13:49
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.   Ja solbrillorna stämmer ju i alla fall!
andersen
28-08-2009, 13:50
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.  Men inte är du Hasse?
Gossen Ruda
28-08-2009, 13:51
CITAT (Myosotis @ 28-08-2009, 14:42)   Ja i så fall tycker jag också att det var bra att han blev avstängd! När det gäller språket tyckte jag det var trovärdigt när han förklarade att han brukade skriva i lugn och ro och använda datorns stavningsprogram när han skrev pm eller genomtänkta inlägg. I diskussionens hetta däremot skulle det gå snabbt och då stavade han illa. Inte så konstigt alls. Jag tycker inte det finns någon anledning att betvivla att han existerar. Det finns fler sätt att vara avvikande på än reserv, det vore ganska märkligt om exakt samma historia upprepades med Rahmat - såvida ni inte tror att Reserv och Rahmat skapades av samma person? Beträffande det sista så funderade jag över det ibland, dom var samtida. Jag kommer också ihåg att han förklarade sig med stavningprogrammet men ett sånt rättar inte grammatiken.
Chamomille
28-08-2009, 13:55
CITAT (Magdis @ 28-08-2009, 11:36)  Dessutom betedde han sig annorlunda och använde ett helt annat språk i PM, verkade inte ens vara utländsk då. Skrev och tjatade om att man skulle skicka nakenbilder! Och nej, jag skickade inga!   JÖSSES! Fyyy faan...
Red Top
28-08-2009, 14:12
CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.  Tack snälla Ralf för ett jättegott skratt. Fnissar fortfarande.
Lady Hamilton
28-08-2009, 14:13
CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 07:54)  .....Sen vill jag tacka Berith, Biggan, Irene, Magdis och Ladyn för att ni är de ni är  ..... Och i mitt fall så vet du redan hur MYCKET du betyder för mig  och efter den "pärs/stålbad" som vi genomgick för ett par år sedan så har vi lärt oss hur viktigt det är med riktiga vänner. Hade vi inte haft varndra tror jag knappast att någon av oss hade orkat med allt det som hände
CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 07:54)  --- Sen vill jag tacka Berith, Biggan, Irene, Magdis och Ladyn för att ni är de ni är  --- Har ju missat...!  Stor  till dej också!
Chamomille
28-08-2009, 14:38
CITAT (Red Top @ 28-08-2009, 15:12)  Ja, här fnissas det också. Folk skulle ju tro att man är knäpp om dom såg en här i soffan asgarvandes för sig själv
Jag kommer ihåg att Ralf visat när han suttit högst uppe på Globen. Undrar bara hur sjutton Globen kunde försvinna upp den vägen...?
Chamomille
28-08-2009, 15:04
CITAT (Monaxe @ 28-08-2009, 11:25)  Eftersom min dator och Odla.nu åter tycks komma överens (utan att jag gjort någonting) kastar också jag mej in i diskussionen.
Jag tycker det är jättebra att all denna gamla skit kommer upp till ytan.
Jag håller med Gillan, jag har träffat flera personer via internet, inkl Odla, som jag blivit nära vän med IRL. Människor som jag träffat och har infogat i mitt "privata" liv. Min sk "innersta krets". Människor som har kommit att betyda mycket för mej i mitt vardagsliv. Så visst kan man binda djupa vänskapsrelationer via nätet! Därmed kan man också känna sig fruktansvärt sviken och lurad av en person från ett nätforum.
Vad gäller Rahmat2 så håller jag med Ralf, det var tufft att stänga av honom helt. Men orsaken var nog till stor del att i en av de sista trådarna som Rahmat2 skrev i (den är borttagen nu) uttalade han sig faktiskt hotfullt mot en del som inte hade samma åsikter som han själv. Om det sen berodde på svårigheter med nyanserna i språket eller något annat låter jag vara osagt. Om du bara visste hur nära "spikhuvudet" du träffade med ditt inlägg! Klockrent Monaxe  . Vad det gäller Rahmat så har jag vare sig synpunkter eller erfarenhet, så där har jag inget att säga  CITAT (Lady Hamilton @ 28-08-2009, 15:13)  Och i mitt fall så vet du redan hur MYCKET du betyder för mig  och efter den "pärs/stålbad" som vi genomgick för ett par år sedan så har vi lärt oss hur viktigt det är med riktiga vänner. Hade vi inte haft varndra tror jag knappast att någon av oss hade orkat med allt det som hände Ja du, vad skulle vi gjort utan varandra när det begav sig...............det är sånt här som visar vad vänner betyder  CITAT (Biggan_ @ 28-08-2009, 14:36)  ...och för min del, så säger jag Tack detsamma Gillan!  CITAT (Berith @ 28-08-2009, 15:36)  Har ju missat...! Stor  till dej också! Man kan inte hinna med att se allt Berith  CITAT (Ralf @ 28-08-2009, 14:45)  Bara för inte få min mailbox fylld med begäran om nakebilder så har jag lagt upp en nästan nakenbild på mig.  Fast jag har hört talas om en någorlunda snygg karl i sina bästa år jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|