Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Gillan
Alla får självfallet skriva vad de vill, men jag har ganska svårt att förstå varför en del har en sån drivkraft till att vara elaka eller att vilja såra andra människor! Att vi alla har olika synpunkter är väl inget konstigt! Men måste vi verkligen såra eller häda den/de som har annan åsikt än man själv???..............Jag kan faktiskt inte förstå det,........... trots att jag är väldigt noga med att få uttrycka min egen åsikt.
*Stintan*
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 11:32) *
.. jaså? Fick jag säga sådant idag?

giggle.gif giggle.gif giggle.gif

Jag vet vem du är!
kram2.gif
Grå
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 11:47) *
Jag vet vem du är!
kram2.gif

kompiskram.gif
Myosotis
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 11:47) *
Alla får självfallet skriva vad de vill, men jag har ganska svårt att förstå varför en del har en sån drivkraft till att vara elaka eller att vilja såra andra människor! Att vi alla har olika synpunkter är väl inget konstigt! Men måste vi verkligen såra eller häda den/de som har annan åsikt än man själv???..............Jag kan faktiskt inte förstå det,........... trots att jag är väldigt noga med att få uttrycka min egen åsikt.

tummenupp.gif kompiskram.gif

Jag reagerar också mot att kalla någon för ett lågvattenmärke. "Jag håller inte med dig, ditt inlägg var ett riktigt lågvattenmärke" är okej, men personangrepp tycker jag bara förstör. Jag blir inte särskilt förvånad, men det är ju synd att folk håller med också. Dessutom har jag inte lyckats förstå varför, vad har Berith sagt som var så väldigt lågt? unsure.gif
Grå
Det är hennes sätt att elda under grytan på bekostnad av andra som jag anser att hon är ett lågvattenmärke. Om du inte ser vad hon och Gossen håller på med så kan jag bara gratulera, eller beklaga.
Aqvakul
Jag är helt övertygad om att det här med "troll" är ett väldigt marginellt problem i den meningen att typ 98 % håller sig från sånt.
problemet är att det lilla fåtalet "lurifaxar" ställer till så mycket osäkerhet. Ska vi verkligen låta dem göra det? "Don´t feed thetrolls"... är väl i huvudsak en bra devis.
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2009, 12:25) *
Jag är helt övertygad om att det här med "troll" är ett väldigt marginellt problem i den meningen att typ 98 % håller sig från sånt.
problemet är att det lilla fåtalet "lurifaxar" ställer till så mycket osäkerhet. Ska vi verkligen låta dem göra det? "Don´t feed thetrolls"... är väl i huvudsak en bra devis.

Håller med till 100 %. När sen en del ställer upp på dom misstänkta trollens sida och misstänkliggör dom som försöker reda upp saken blir det extra tråkigt. Nu har jag dock gått en annan väg än den offentliga på forumet. Får se om det lyckas.
Grå
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 12:43) *
Håller med till 100 %. När sen en del ställer upp på dom misstänkta trollens sida och misstänkliggör dom som försöker reda upp saken blir det extra tråkigt. Nu har jag dock gått en annan väg än den offentliga på forumet. Får se om det lyckas.

"en del", "dom"

rotfl.gif Din patetiske jävel
Grå
Hur långt ska du gå den här gången Gossen i din jakt på sysselsättning? Ska du göra som Harald och maila våra arbetgivare?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 12:43) *

Konstigt inlägg. Det är inte sällan du skriver likartade inlägg. Inlägg som bara gör folk fundersamma och misstänksamma eftersom du bara antyder. Sen kommer spekulationerna och insinuationerna som ett brev på posten. Ta bladet från munnen eller va tyst. Varför har en del så svårt för att tala klarspråk?
Aqvakul
Ibland vore det nog bra om du vore lite mer tydlig i dina inlägg, Gossen Ruda!
Gossen Ruda
Det kommer om det blir resultat.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 14:24) *
Det kommer om det blir resultat.

Ibland är du faktiskt väldigt obehaglig. sick.gif
Grå
Ibland?? Jag tycker gubbjäveln borde ha stängts av för länge sen. ranting.gif
takstigen
Här på odla går inte att få några vänner
blomkronan
CITAT (takstigen @ 03-09-2009, 14:54) *

confused.gif VA!!! Det går alldeles utmärkt... om man bara vill själv!!
Aqvakul

Jodå, både bekanta och vänner!
*Stintan*

Du kanske borde byta taktik wink.gif
Aqvakul
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 14:42) *
Ibland?? Jag tycker gubbjäveln borde ha stängts av för länge sen. ranting.gif

protesterar starkt mot uttrycket "gubbjäveln", med tanke på att han faktiskt är lika ung som jag.... -cry-.gif
Grå
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2009, 15:11) *
protesterar starkt mot uttrycket "gubbjäveln", med tanke på att han faktiskt är lika ung som jag.... -cry-.gif

Ok då. Kärringjäveln.
Chamomille

Du måste verkligen ha försökt med tanke på alla dina 49 inlägg på 5 månader.

Skrivfel.
Alexander-VG-zon3

inte, ja jag hittar både vänner och kärlek.
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 15:10) *
Du kanske borde byta taktik wink.gif

Huvet på spiken! yes.gif

CITAT (flaxss @ 03-09-2009, 15:21) *
inte, ja jag hittar både vänner och kärlek.

Det där sista är extra härligt tycker jag! yaay.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 15:12) *
Ok då. Kärringjäveln.

giggle.gif

även om jag inte vågar uttrycka mig så starkt, så vet nog dom flesta att jag och gossen ruda inte riktigt kommer sådär bra överens.

CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 15:23) *
Det där sista är extra härligt tycker jag! yaay.gif

om jag inte har helt fel för mig så finns det fler än mig så har samma erfarenhet på odla. tummenupp.gif

hittar man inga vänner på odla gör man fel eller så vill man inte hitta.
Piccante
CITAT (Chamomille @ 03-09-2009, 15:16) *
Du måste verkligen ha försökt med tanke på alla dina 49 inlägg på 5 månader.

Skrivfel.

Men hallå! vad är det för fel på folk här ibland?
Har man inte försökt tillräckligt att lära känna människor i ett social sammanhang om man inte har skrivit mer än 49 inlägg på ca 5 månader (ca 10 inlägg/ månad) ? En del på odla babblar på något förfärligt mycket. Vissa har lyckats passera både 1000-gränsen och ännu mer på mindre än ett år och vissa av dessa tycker jag är bland det mest ointressanta personerna att lära känna för de skriver inlägg med så lite substans så egentligen tycker de mest ingenting och man vet noll och inget om dom. Om nu Takstigen bara skriver i trådar denne är intresserad av så förstår inte jag varför Takstigen inte skulle kunna lära känna nya människor här? Men det är klart ska nya medlemmar alltid bemötas med frågan "är det säkert att du inte är ett troll" eller med sarkasm så förstår jag att folk inte vill känna varandra här.
Ralf

Ja nu är ju detta inte ett kontaktforum, utan ett forum för utbyte av kunskaper. Det tog nog ca 5 år innan jag träffade någon i RL från forumet. Delvis beroende på att intresset inte fanns och på att ingen som man ev skulle velat träffa, bodde inom lagom avstånd från mig.
Meriona
CITAT (Markus_H @ 03-09-2009, 15:33) *
Har man inte försökt tillräckligt att lära känna människor i ett social sammanhang om man inte har skrivit mer än 49 inlägg på ca 5 månader (ca 10 inlägg/ månad) ? En del på odla babblar på något förfärligt mycket. Vissa har lyckats passera både 1000-gränsen och ännu mer på mindre än ett år och vissa av dessa tycker jag är bland det mest ointressanta personerna att lära känna för de skriver inlägg med så lite substans så egentligen tycker de mest ingenting och man vet noll och inget om dom. Om nu Takstigen bara skriver i trådar denne är intresserad av så förstår inte jag varför Takstigen inte skulle kunna lära känna nya människor här? Men det är klart ska nya medlemmar alltid bemötas med frågan "är det säkert att du inte är ett troll" eller med sarkasm så förstår jag att folk inte vill känna varandra här.

Nu talar jag bara för mig själv, men inlägg som T:s i min Gästbok uppskattar jag inte. Särskilt inte från en fullkomlig främling. Sen kommer jag inte tycka illa om personen för det, men man blir kanske inte upplagd för att bli kompis.

Edit: omformulering
pejori
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 11:47) *

´Håller med dej till hundra procent.
Någonstans måste man väl ändå dra gränsen för vilka man tror inte finns???
Gossen ruda finns, det kan jag intyga, men vill man hårddra sin misstänksamhet, så är gossen : Betty, netha, berith ralf, ladyn, gillan,jag, magdis, renate och resten av odlas aktiva medlemmar.
M.A.O.Gossen ruda är odla, halleluja!!!!!!

Ock "att elda under grytorna" Ja ja man ska inte kasta sten i glashus var det va. -fear-.gif

CITAT (Markus_H @ 03-09-2009, 15:33) *

bravo.gif bravo.gif bravo.gif
takstigen
Vem är det ni kallar gubbjävel
Grå
CITAT (takstigen @ 03-09-2009, 15:55) *
Vem är det ni kallar gubbjävel

Gossen Rubbad. Du behöver inte tilltala mig med Ni, jag har simpelt vallonblod i ådrorna.
takstigen
Okej Fårlåt mej
blomkronan
CITAT (Ralf @ 03-09-2009, 15:39) *
Ja nu är ju detta inte ett kontaktforum, utan ett forum för utbyte av kunskaper.

g.gif Nu vet jag inte hur jag ska tolka din mening... men visst är det inte ett forum att hitta sin käreste i, i första hand... men om det händer är det väll bara ett plus wub.gif för dom som gör det...

För mig är detta ett forum att få kontakt med människor med samma intresse... växter, odling och trädgård.

Tidigare har jag inte haft någon att gå med på trädgårdmässan (jo grannen men hon ville springa igenom Kistamässan fort) På älvsjö träffade jag många "likasinade" och gick där och prata om växter (mitt intresse) i två dagar biggrin.gif
Berith
Heja Ruda...! tummenupp.gif

unsure.gif
pejori
CITAT (blomkronan @ 03-09-2009, 16:18) *
g.gif /.../
För mig är detta ett forum att få kontakt med människor med samma intresse... växter, odling och trädgård.

Tidigare har jag inte haft någon att gå med på trädgårdmässan (jo grannen men hon ville springa igenom Kistamässan fort) På älvsjö träffade jag många "likasinade" och gick där och prata om växter (mitt intresse) i två dagar biggrin.gif

Precis.

Lite OT här.
Var och fikade med min vännina, när jag såg ett utskick från en affär som sålde brudorkideer för 49 kr.

Å sa jag, dom skulle jag vilja åka och titta på.
"Varför det? Sa vänninan, det är ju bara blommor och alla är likadana?"

Visst svarade jag, men precis som när du tittar på gardiner, så har också blommorna olika färger, som ditt tyg.

Hon kan inte fatta, att jag vill titta på blommor.
Det fattar odlafolket. smiley_small_hug.gif
Här finns dom, som inte idiotförklarar en, om man inte kan eller för att man har ett intresse för djur och växter. kompiskram.gif
Gossen Ruda
Ni får ursäkta Grå och hennes ouppfostrade sätt men hon begriper inte hur man skall uppföra sig. Förmodligen försöker hon bara provocera mig till att starta ett bråk för att dra uppmärksamheten från det tråden nu kommit att handla om, dvs huruvida Hej igen verkligen är Netha eller inte. Ju längre tiden går dessto mindre blir sannolikheten. Själv sitter jag just nu och lyssnar till en gammal LP med Emmylou Harris, Last Date. Troligen den bästa hon gjort, nu rullar Racing in the Streets.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 16:27) *
Ni får ursäkta Grå och hennes ouppfostrade sätt men hon begriper inte hur man skall uppföra sig. Förmodligen försöker hon bara provocera mig till att starta ett bråk för att dra uppmärksamheten från det tråden nu kommit att handla om, dvs huruvida Hej igen verkligen är Netha eller inte. /.../

Snarare att få tråden borttagen tummenupp.gif
Grå
Ni får ursäkta Grå och hennes ouppfostrade sätt men hon begriper inte hur man skall uppföra sig.

Åh jo, jag kan vara väldigt snäll och trevlig om jag har anledning att vara det. Däremot så har inte du fattat att det du gör just nu är förföljelse och sådant är olagligt i Sveas avlånga land - ända upp till Kiruna. Netha kan sätta dit dig så att det bara skvätter om dig. Det borde inte passa en man av din aktningsvärda ålder lika lite som ditt nick att hålla på så.
Vem av oss är det som inte kan uppföra sig?
Inga från Närke
Kan intyga att "Hej igen" är "Netha" har fått svar på mitt PM med ord som bara hon och jag vet. Sluta nu att undra och var trevliga för hon har det mycket svårt just nu med sig själv och släktingar.

Att hon reggar sig igen är för att svara och att man inte kan se alla fina bilder som ni lägger in i inläggen och det kanske skingrar alla hennes tankar för en stund och hon ska inte behöva ta mera skit från olika håll.

Hon har inte lämnat så många uppgifter för hon orkar inte ha kontakt med så mycket folk bara några stycken där hon har haft bra stöd m.m. Vi haft kontakt lite men nu vill hon inte uppta den p.g.a. sjukdom och det kan jag förstå, sedan kan hon väl logga på här ibland. Byten av nick några gånger har hon ju förklarat tidigare varför och när och nu fick hon ju regga om igen med nytt nick för det gamla går nog inte att ta tillbaka tror jag för att försvara sig.
Alexander-VG-zon3
Ni får ursäkta Grå och hennes ouppfostrade sätt men hon begriper inte hur man skall uppföra sig. Förmodligen försöker hon bara provocera mig till att starta ett bråk för att dra uppmärksamheten från det tråden nu kommit att handla om, dvs huruvida Hej igen verkligen är Netha eller inte. Ju längre tiden går dessto mindre blir sannolikheten. Själv sitter jag just nu och lyssnar till en gammal LP med Emmylou Harris, Last Date. Troligen den bästa hon gjort, nu rullar Racing in the Streets.

ibland blir man spyfärdig på dig. och det är inte sista gången jag har blivit spyfärdig av att läsa inlägg från dig. tyvärr så vet du ju inte själv hur man ska uppföra sig och så säger du till andra rotfl.gif rotfl.gif eller vad tycker du fussen ruda.

nu kanske vi ska tycka synd om dig så kan du ju skriva att jag provocerar dig, som om inte du gör det rotfl.gif

Gossen Ruda
Tack för det Inga, dig litar jag på. Tyvärr fanns det en del frågetecken och inte bara hos mig.

pejori
Tror också att hej igen är netha. tummenupp.gif
Aqvakul
Varför måste en tråd, som i många avseenden var klargörande och uppfriskande, sluta i allmän pajkastning?
pejori
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2009, 16:50) *
Varför måste en tråd, som i många avseenden var klargörande och uppfriskande, sluta i allmän pajkastning?

Bra fråga.
Är väl gamla "oförrätter" som inte blivit bearbetade, eller så är en del väldigt långsinta och kan inte lägga det bakom sig.

vet inte om det är så, men kan vara en förklaring. unsure.gif
Grå
CITAT (flaxss @ 03-09-2009, 16:44) *
ibland blir man spyfärdig på dig. och det är inte sista gången jag har blivit spyfärdig av att läsa inlägg från dig. tyvärr så vet du ju inte själv hur man ska uppföra sig och så säger du till andra rotfl.gif rotfl.gif eller vad tycker du fussen ruda.

nu kanske vi ska tycka synd om dig så kan du ju skriva att jag provocerar dig, som om inte du gör det rotfl.gif

Du får vara försiktig Flaxss, för snart kanske han och Berith tror att du och jag är samma person och så måste han räta ut de frågetecknen också... Eller eftersom stackars Stintan har blivit beskylld av honom att ha satt mig till världen (verkligen ingen komplimang), så kanske du är min son?? Man kan ju aldrig så noga veta.
Kom hem nu Flaxss lille, maten är klar wink.gif
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2009, 16:50) *

Vem har sagt att tråden har slutat? laugh.gif Kastarna har nog fler pajer på lager. Grå har startat masstillverkning rotfl.gif
Piccante
Kanske dax att börja logga in på odla.nu med E-legitimation så det inte råder någon tvekan om att det bara finns ett nick/ person?

Jag vet inte vilka jag är släkt med på odla eller vilka andra nick jag misstänks ha men berätta gärna för mig tongue.gif
Grå
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 17:01) *
Grå har startat masstillverkning rotfl.gif

Det måste vara stora hål i din byxbak så många gånger som du bitit dig själv i röven.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 16:47) *
Tack för det Inga, dig litar jag på. Tyvärr fanns det en del frågetecken och inte bara hos mig.

Tackar också Inga, fast jag trodde ju iofs att det var Netha. rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 16:56) *
Du får vara försiktig Flaxss, för snart kanske han och Berith tror att du och jag är samma person och så måste han räta ut de frågetecknen också... Eller eftersom stackars Stintan har blivit beskylld av honom att ha satt mig till världen (verkligen ingen komplimang), så kanske du är min son?? Man kan ju aldrig så noga veta.
Kom hem nu Flaxss lille, maten är klar wink.gif

mamma blir det paj till middag?

vafan trodde jag alla visste att vi var släkt.

det är kanske inte ens människor som skriver bakom nicket, det är kanske fiskar? eller hundar?

ne allvar jag och gossen ruda är ju samma person rotfl.gif sug på den alla! rör vi om ordenligt.
Grå
CITAT (flaxss @ 03-09-2009, 17:10) *
ne allvar jag och gossen ruda är ju samma person rotfl.gif sug på den alla! rör vi om ordenligt.

Fiskpaj blir det min gosse... vaaa?? Åh nej, har JAG satt Gossen Ruda till världen??!! Jag visste att jag inte skulle ha tagit den där drinken jag blev bjuden på på krogen för så många år sedan... ve o ve... -cry-.gif

Odla hade sett helt annorlunda ut idag om jag kunnat lära mig att låta bli drinkar som bjuds på krogar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon